مقاله های ویژه

تحلیل و تفسیر تیزر Killzone 3

Killzone 3 ناگهان از میان شایعات سربرآورده از نشریات و سایت های اینترنتی در صفحات مجله Gamepro به نمایش درآمد، درست در فاصله کوتاهی که تا برگزاری بزرگ ترین رویداد بازی های رایانه ای یعنی E3 باقی مانده بود. چیزی که در معرفی Killzone 3 از همه جالب تر و قابل تامل تر بود، سادگی نمایش و معرفی آن بود، چیزی که راجع به Killzone 2 هرگز صدق نمی کند، زیرا این رونمایی و نمایش Killzone 2 بود که با خیره کردن حاضرین به پر توجه ترین عنوان این چند سال اخیر تبدیل شد. پس از معرفی و رونمایی Killzone 3 در مجله Gamepro، بالاخره سونی با انتشار چندین عکس رسما از Killzone 3 رونمایی کرد. عکس هایی که حاکی از تزریق تنوع به عنوانی بود که منتقدین در Killzone 2 آن را نقطه ضعف می دانستند. پس از انتشار چندین عکس و Artwork از بازی، سایت رسمی Killozne اولین تریلر رسمی از Killzone 3 را بر روی سایت خود قرار داد، تیزری که موضوع بحث امروز ما خواهد بود.

سیاهی و رنگ نارنجی شاید بیش ترین چیزی است که توجه ما را به خود جلب می کند، همه جا مانند چشمان Helghast های به خاک ُ و خون کشیده شده؛ نارنجی است. تیزر با چشمان خیره شده یک Helghast شروع می شود و پس از آن دوربین به عقب تر می رود و Sev را در یک مبارزه تن به تن با آ نشان می دهد. مبارزه ای که مستقیما باز هم بر وجود نبردهای تن به تن و سیستم زیبا و هیجان انگیز آن تاکید می کند، چیزی که پیش از این بارها و بارها توسط مسئولین Guerrilla Games عنوان شده بود. انیمیشن های تیزر به زیبایی هر چه تمام تر، واقعی و نرم هستند و این قضیه زمانی جالب می شود که به گفته Guerrilla Games تمام این انیمیشن ها بر گرفته از حرکات درون بازی است. جدا از تاکید این تیزر بر نبردهای تن به تن در Killzone 3، به نظر می رسد قصد و هدف Guerrilla Games از انتشار این تیزر چیز دیگری باشد. قطعا همه ما از وجود این قسمت در بازی با خبر بودیم و حتی تریلر هایی نیز از این بخش بازی دیده ایم، پس این تیزر صرفا بر روی این بخش تاکید ندارد بلکه حامل پیام هایی است که شاید داستان و نحوه روایت آن را تا حدودی بیان کند. در این مقاله راجع به احتمالاتی صحبت خواهیم کرد که می توان از این تیزر استنباط کرد.

1_2

 اولین و قوی ترین احتمال می تواند راجع به آب و هوا و شرایط سیاره Helghan باشد. چیزی که DNA ساکنین آن تحت تاثیر تشعشعات مرموز این سایره جهش یافت و شکل و قیافه آن ها را عوض کرد. ماسک هایی که Helghast ها به صورت خود می زنند در واقع برای محافظت آن ها در برابر این تشعشعات مرگبار است، ماسک هایی که رهبر تند رو ان ها یعنی Scolar Visari برای روحیه دادن به مردمان خود، آن را هویتی خواند که نمایانگر نژاد Helghast ها بود. در پایان این تیز شکل و شمایل شخصیت اصلی داستان یعنی Sev دچار تغییراتی شده است که می تواند ناشی از سکونت بیش از اندازه او در این سیاره باشد. جایی که Sev پس از کشتن Helghast ـیی که در حال مبارزه با آن بود، ماسک او را از سرش جدا می کند و روی سر خود قرار می دهد. این احتمال شاید قوی ترین تفسیر و تحلیلی باشد که می توان از این تیزر کوتاه به دست آورد. شاید Sev و باقی اعضای Alpha Squad برای در امان ماندن از جو مرموز سیاره Helghan مجبور به استفاده از این ماسک ها هستند تا بتوانند در برابر آن مقاومت کنند و به ادامه نبرد سخت خود ادامه دهند.

دومین احتمال را می توان یکی از هیجان انگیز ترین مشخصه های Killzone 3 خواند که اگر به واقعیت تبدیل شود قطعا سر و صدای زیادی ایجاد خواهد کرد. شاید هدف Sev از زدن ماسک Helghast ها صرفا به خاطر نجات جان خود نباشد. شاید Sev مجبور است برای از پای در آوردن سپاه عظیم و پر شمار Helghast ها به درون آن ها نفوذ کند. شاید Killzone 3 شاهد مراحل مخفی کاری باشد که در طی آن Sev خود را به شکل Helghast ها در می آورد تا با نفوذ به دستگاه نظامی دشمن، سران ان را ترور کند و راه را برای ارتش ISA هموارتر کند. حتی فکر کردن به این فرضیه نیز زیبا و هیجان انگیز است زیرا حتی تصور مراحل مخفی کاری در آمیزش با فنون مبارزه تن به تن هم انتظار برای این عنوان را سخت تر و سخت تر می کند.

این که تا کی باید به بازی در نقش Helghast ها یا پیوستن به ارتش آن ها امیدوار باشیم، معلئم نیست. به هر حال در نا امیدی هم ذره ای امید وجود دارد. سومین و آخرین احتمال و البته ضعیف ترین احتمال را می توان پیوستن Sev به دشمن و خیانت او به ISA دانست. البته جایی که Sev ایستاده بود، این فرضیه را تنها به یک رویا تبدیل می کند زیرا در پایان تیزر Sev روی کوهی از اجساد Helghast ها ایستاده بود که تک تک آن ها را از لب تیغ گذرانده بود. به هر حال حتی فکر کردن به این فرضیه هم خالی از لطف نیست. شاید Sev اسیر بیماری شده است که عده ای از سربازان در طول جنگ های سخت و طولانی اسیر ان می شوند. این که به نوعی خوب را از بد تشخصی نمی دهند و تا حدی خون خود را آغتشه می کنند که تصمیمات ناگهانی می گیرند. Sev اصلا آن Sev ـیی نبود که ما می شناختیم. چهره ای پیر تر و پژمرده تر که شاید نشان از روزهای آشفته آینده دارد. شاید Sev دچار بیماری شده است که سربازان ارتش ایالات متحده در جنگ با ویتنام اسیر آن شدند و دست به فرار، خودکشی یا پیوستن به بومی ها زدند. با اینکه Sev بر فراز کوهی از جنازه ها ایستاده بود اما شاید، فقط شاید در یک لحظه نگاه آخرین Helghast ـیی که کشت او را بیمار کرد و وادارش کرد که ماسک او را به صورت خود بزند و ادامه ماجرای گره خورده جنگ بر سر منابع را از زاویه دید دیگری دنبال کند.

هر آن چه که هست، به هر حال این تیزر حرف هایی برای گفتن داشت که پشت مبارزه تن به تن زیبای او با دشمن پنهان شده بود. شاید E3 کلید سردرگمی ها من و شما باشد. پس تا E3 خدانگهدار.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا