مقاله های ویژه

مروری بر Halo: Reach Multiplayer Beta

همانطور که میدانید، از 3 May تا 20 May و به مدت 17 روز، دارندگان Halo 3: ODST قادر به دانلود و بازی کردن Multiplayer Beta بازی Halo: Reach بودند. آخرین Halo ساخته شده توسط خالق اصلی این سری، یعنی Bungie، که به تازگی اعلام شد در 14 September امسال به صورت جهانی عرضه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا چیزهایی که از نسخه بتای بازی دیدیم، برای شما شرح دهیم.

اولین نگاه با بازی کردن بتا، اولین تغییری که متوجه خواهید شد، کنترل بازی است. سیستم کنترل بازی کمی با Halo 3 و ODST متفاوت است و بیشتر به دو شماره اول این سری شبیه شده است. مثلا دکمه RB که در Halo 3 برای عوض کردن خشاب استفاده میشد، در Halo: Reach برای ضربه با اسلحه (Melee) به کار می رود و در عوض عمل خشاب عوض کردن به دکمه ی X سپرده شده است. تغییرات در گیم پلی بازی به همین جا خلاصه نشده، و همانطور که Bungie قبلا اعلام کرده بود، قابلیت Dual-Wielding (استفاده همزمان از دو اسلحه) به طور کامل حذف شده است.
تغییر دیگر در گیم پلی بازی، سیستم سلامتی است. سیستم سلامتی چیزی بین ODST و Halo 1 است و مثل آنها بعد از خالی شدن شارژ Shield، خط سلامتی تنها محافظ شما خواهد بود و باید در گوشه ای پناه گرفته تا Shield دوباره پر شود. تغییرات کوچک دیگری هم صورت گرفته. مثلا سرعت شما به اندازه مستر چیف نخواهد بود! و همینطور پرش های بسیار بلند او را نخواهید داشت. البته دلیل این امر این است که مستر چیف یک Spartan II یا بهتر بگم، Super Soldier بود و از Spartan III های Reach بسیار قوی تر است.

اما شاید مهم ترین تغییر گیم پلی بازی، Armor Ability ها باشند که جای Skull های Halo 3 را گرفتند و انصافا فوق العاده از آب درآمدند! این قابلیت ها بعضی اوقات به طور کامل گیم پلی بازی را تغییر می دهند و استراتژی را بیش از پیش وارد Halo می کنند. Armor Ablities شارژی هستند و میزان شارژ انها بالای Minimap (پایین – سمت چپ صفحه) قابل مشاهده است. با زدن دکمه ی LB می توان از Armor Ablities استفاده کرد. با استفاده کردن از این قابلیت شارژ آنها کم خواهد شد و بعد از چند ثانیه استفاده نکردن دوباره شروع به پر شدن میکنند. فقط یک Armor Ability در هر بار Respawn شدن قابل استفاده است که باید قبل آن انتخاب کنید.

Armor Abilities

در کل پنج Armor Ability در بتا وجود داشت:

Sprint

این همان دویدن سریع در خیلی از FPS های امروزی مانند Modern Warfare است، با این تفاوت که خط شارژ دارد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید حدود 5-6 ثانیه با سرعت بدوید. Sprint برای Assassinate کردن ، فرار از کسانی که قصد جان شما را دارند و همچنین برداشتن اسلحه زودتر از دیگران (!) بسیار مفید است! Sprint فقط برای اسپارتان ها موجود است و در هنگام استفاده از این قابلیت شما توانایی شلیک یا نشانه گیری ندارید. همچنین موقع Sprint کردن شما می توانید مسافت بیشتری را بپرید که این کار موجب می شود به جاهایی بروید که دیگران در حالت عادی نمیتوانند بروند! من شخصا از این حقه سوء استفاده بسیاری کردم! اما رفتن به جاهای غیر ممکن با Sprint هیچگاه به Jetpack نمیرسد!,Jetpack,از نظر بسیاری انقلابی ترین قابلیت اضافه شده به Multiplayer بازی Jetpack است که بعضی اوقات می تواند بازی را از حالت افقی به عمودی تبدیل کند! با استفاده از این قابلیت شما می توانید به مدت تقریبا 10-12 ثانیه در هوا پرواز کنید. در هنگام استفاده از Jetpack شما قادر به استفاده از هر نوع تجهیزات جنگی هستید که در واقع همین باعث جذابیت خاص این قابلیت شده است. همانطور که بالا گفته شد با Jetpack قادر هستید به سقف اکثر پایگاه ها و ساختمان ها بروید و یک مکان استراتژیک را برای Snipe کردن انتخاب کنید! البته Jetpack کاملا هم شکست ناپذیر نیست و استفاده از آن صدای زیادی تولید میکند که اکثر افراد آن منطقه را از وجود شما با خبر میکند! این قابلیت هم برای اسپارتان ها و هم Elite ها قابل استفاده است.
,Active Camo,همان غیب شدن معروف که از اولین شماره Halo وجود داشت. وقتی این قابلیت را فعال میکنید، کاراکتر شما غیب خواهد شد. کسی که از این قابلیت استفاده می کند در Minimap نیز برای دیگران نشان داده نخواهد شد. البته در این حالت شما کاملا محو نمی شوید! اگر ایستاده باشید، به طور کامل غیب خواهید بود اما هر چه با سرعت بیشتری حرکت کنید بیشتر شناسایی می شوید و حالتی هاله مانند خواهید گرفت. با شلیک کردن کاراکتر شما رنگی آبی به خود میگیرد. البته یکی از نکات منفی Active Camo که من رو خیلی آزار میداد، صدای آن است! وقتی به حالت Active Camo میروید صدای همه جا را به صورت خفه می شنوید! مثل گوش گرفتگی یا رفتن آب داخل گوش! Elite ها و اسپارتان ها قادر به استفاده از این قابلیت هستند.

Armor Lock

پر ریسک ترین Armor Ability بدون شک Armor Lock است! Armor Lock یک قابلیت دفاعی است. با نگه داشتن LB کاراکتر شما دست خود را به زمین کوبیده و به طور کامل آسیب ناپذیر خواهد شد و حتی شلیک تانک هم به شما خدشه ای وارد نمیکند! اما مدت زمان آن کوتاه و نهایتا حدود 4 ثانیه است. وقتی شارژ آن تمام می شود و از این حالت خارج می شوید موجی در اطرافتان ایجاد میکند که Shield دشمنان آن منطقه را خالی میکند. پس نگران نباشید! اگر از این حالت خارج شدید دشمنان جرات حمله ور شدن به شما را نخواهند داشت! چون هر دشمنی در نزدیکی شما کمین کرده و منتظر تمام شدن این حالت باشد را میتوانید با یک ضربه ی اسلحه بکشید! اما نکته اینجاست که چطور می خواهید از دست Sniper ها جان سالم به در ببرید؟! همین موضوع ریسک این قابلیت را بالا میبرد و استفاده از آن در مود های دفاعی (مثلا محافظت از یک منطقه) کاربرد بیشتری پیدا میکند. این قابلیت نیز فقط برای اسپارتان ها قابل استفاده است.,Evade ,Armor Abilty مخصوص Elite ها ! این به نوعی جواب Elite ها به Sprint اسپارتان هاست. با استفاده از این قابلیت کاراکتر شما به سمت مورد نظر ملق می زند! این قابلیت را دو بار پشت سر هم می توانید استفاده کنید و سپس باید منتظر پر شدن شارژ آن باشید. Evade برای فرار از موقعیت های خطرناک بسیار مفید است و باعث می شود حدود 4 متر را به سرعت بپرید. اگر یک Energy Sword داشته باشید Evade خیلی به کارتون میاد و بیشتر به یک قابلیت تهاجمی تبدیل خواهد شد. چون می توانید به سرعت به دشمن مورد نظر نزدیک شده و کار او را با Energy Sword یک سره کنید!
,اسلحه ها,در بتا علاوه بر تقریبا نصف اسلحه های قبلی، 8 اسلحه جدید اضافه شده اند که بدین شرح هستند:

Assault Rifle – UNSC

تقریبا میشه گفت اسلحه اصلی بازی به حساب میاد که جای Assault Rifle شماره های قبلی را گرفته است. این اسلحه دقت بیشتر اما قدرت کمتری نسبت به AR قبلی دارد. اما از نظر من قدرت آن یه مقدار زیادی پایین است! تا حدی که بعضی اوقات با یک خشاب کامل نمیتوانید یک نفر رو بکشید! اما از لحاظ طراحی بسیار زیبا و چشم نواز انجام شده است.

Designated Marksman Rifle – UNSC

گل سرسبد اسلحه های جدید! اسلحه ای مخصوص هدشات کردن که شلیک کردن با آن لذت عجیبی دارد! اسلحه ای میان برد (مایل به دور برد!) که در هر ثانیه تقریبا دو تیر شلیک میکند. نشانه (Crosshair) آن حالت داینامیک جالبی دارد. یک دایره کوچک در یک دایره بزرگ که با هر شلیک دایره کوچک بیشتر به دایره بزرگ نزدیک میشود و هر چه تند تر شلیک کنید دقت آن کمتر می شود. اما اگر با حوصله بیشتری با آن رفتار کنید با دو یا سه تیر و از فاصله زیاد دشمنان را به راحتی هد شات خواهید کرد. البته کار با آن در عین سادگی می تواند بسیار حرفه ای باشد. من شخصا بازیکنانی را دیدم که با این اسلحه 5-6 Kill پشت سر هم میگیرند!

Focus Rifle – Covenant

همان اسلحه لیزری (Sentinel Beam) در Halo 2، با این تفاوت که به یک Sniper تبدیل شده است! دوربین آن تا 4 برابر (!) قابلیت زوم کردن دارد و علاوه بر آن قدرت فوق العاده بالایی دارد و در عرض 3-4 ثانیه دشمن را نابود خواهد کرد! البته با این اسحله شکست ناپذیر نخواهید بود چون در صورت شلیک بیشتر از 4 ثانیه همانند Plasma Rifle هیلو های قبلی، داغ کرده و دست شما میسوزد!

Grenade Launcher – UNSC

نارنجک اندازی بسیار جالب که نمونش را در هیچ بازی ندیدم! با شلیک کردن آن نارنجکی پرتاب می شود که برخلاف دیگر بازی ها با برخورد، مستقیما منفجر نمی شود و می تواند کمانه کند! در واقع نارنجک آن زمانی است. شما می توانید از آن مثل توپ بیلیارد (!) استفاده کنید و با شلیک به در و دیوار نارنجک را به سمت مورد نظر سوق دهید! این اسلحه قابلیت دیگری نیز دارد. با نگه داشتن دکمه ی شلیک، می توانید نارنجک را به مکان خاصی بیندازید و با رها کردن آن نارنجک منفجر می شود. توسط این قابلیت حقه های زیادی میتوانید سوار کنید که خودتان بهتر حدس میزنید!

اسلحه ها (2)

Magnum – UNSC

کُلت معروف Halo 1 که بعد از 9 سال دوباره به سری Halo بازگشته است! اگر Halo 1 را بازی کرده باشید کاملا با آن آشنایی دارید. این سوپر کُلت، تنها با 4-5 شلیک دشمنان را از پای در می آورد و با یک یا دو تیر هدشات میکند! قابلیت زوم کردن تا 2X را به آن اضافه کنید تا به قدرت آن پی ببرید! البته این اسلحه از نزدیک کارایی بهتری دارد، و نقطه ضعف آن تعداد کم تیر در هر خشاب است.

Needler Rifle – Covenant

اگر هر شماره از Halo را بازی کرده باشید، با اسلحه Needler به خوبی آشنایی دارید. اسلحه ای منحصر به فرد که به صورت پراکنده تیرهای صورتی رنگ شلیک میکند و تا حدودی دشمن را تعقیب کرده و به آن می چسبد که اگر تعداد تیرها به 10-15 تا میرسید منفجر می شد و دشمن را نابود میکرد. حال آن اسلحه را به صورت Sniper در نظر بگیرید که همان تیرهای صورتی را به دشمن می کوبد و با 8-10 تیر او را منفجر میکند! این اسلحه در واقع پاسخ Covenant ها به DMR انسان هاست. یکی از نکات منفی این اسلحه به نظر من بزرگ بودن آن در صفحه است که شخصا خیلی جلوی دید من را میگرفت!

Plasma Launcher – Covenant

اسلحه ای فوق العاده قدرتمند که به نظر من بالانس اسلحه ها را کمی به هم زده است! با نگه داشتن دکمه ی شلیک این اسلحه تا 4 نارنجک پلاسمایی پرتاب میکند. نکته ی عذاب دهنده آن این است که اگر روی دشمنی Lock کنید این نارنجک ها به دنبال او می روند و با چسبیدن به دشمن نگون بخت منفجر می شوند! این اسلحه مقابل وسایل نقلیه نیز بسیار کارآمد است و دنبال آنها نیز می رود! البته تعداد نارنجک های آن خیلی زیاد نیست، ولی شخصا ترجیح میدادم از این هم کمتر باشد!

Plasma Repeater – Covenant

اسلحه ای که میشه گفت جای Plasma Rifle شماره های قبل را گرفته است. این اسلحه در واقع پاسخ Covenant ها به AR انسان هاست. کارکرد این اسلحه بسیار شبیه به Plasma Rifle است. یعنی خشاب ندارد و یک مقدار کلی دارد و با شلیک مداوم و بیش از حد داغ کرده و دست شما را می سوزاند. اما تفاوت این اسلحه و PR در این است که وقتی داغ کرد میتوانید با زدن دکمه ی خشاب عوض کردن، کنار آن را باز کرده و بگذارید خنک شود!

لازم به ذکر است اینها کمتر از نصف اسلحه های بازی است، و در واقع اسلحه های جدید هستند که در Reach وارد شده اند.,Loadout,Loadout تقریبا همان کلاس های Bad Company 2 است. اما با تفاوت! قبل از هر بار Respawn شدن، شما می توانید یک Loadout انتخاب کنید که یک سِت اسلحه و یک Armor Ability خاص در اختیار شما می گذارد (البته در طول بازی میتوانید اسلحه خود را عوض کنید!). Loadout ها در مُدهای مختلف با هم فرق میکند و مثل BC2 ثابت نیستند.,در بتا شاید حدود 15 مُد مختلف وجود داشت که به 5 دسته کلی تر یا Playlist تقسیم می شوند:

Grab Bag

این Playlist شامل بیشترین مُد ها است. از Team Slayer معمولی گرفته تا 1-flag CTF و مُد های جدیدی مثل Stockpile. مُد Team Slayer در واقع همان Team Deathmatch معروف بازی ها است. مُد 1- flag CTF مُد قدیمی برداشتن پرچم از Base دشمن و آوردن به Base خود است. مُدی جدید به نام Covy Slayer نیز به بازی اضافه شده که در واقع همان Team Slayer است با این تفاوت که همه Elite هستند! مُد جدید Stockpile حالت تغییر یافته 1 – flag CTF است. به این صورت که چندین پرچم در سطح Map پخش شده اند و بازیکنان باید آنها را به پایگاه خود بیاورند و در منطقه رنگی مورد نظر بیندازند. هر 60 ثانیه یک بار پرچم های جمع آوری شده محاسبه می شود و بعد از 4-5 بار تکرار این عمل، بازی تمام شده و تیمی که پرچم بیشتری جمع کرده باشد برنده حساب می شود. نکته ی جالب و رقابت آور این است که شما می توانید به پایگاه دشمن رفته و قبل از اینکه 60 ثانیه تمام شود و پرچم ها محاسبه گردد از آنجا پرچم بدزدید و به پایگاه خود ببرید!

Arena

این Playlist فقط حاوی مُد های مختلف Team Slayer است. Team Slayer Pro, Team Slayer, Team Crazy Slayer و ….

Free for All: این Playlist بسیار Playlist جالبی است. در این Playlist همانطور که از نامش مشخص است، شما هیچ تیمی ندارید و هر کس خودش هست و خودش! مُد Standard Slayer همان Team Slayer است، منتها بدون هیچ تیمی! مُد قدیمی Oddball که در آن چند Skull در Map پراکنده می شوند و شما باید با برداشتن آن امتیاز کسب کنید. هرچه بیشتر آن Skull دست شما بماند امتیاز بیشتری کسب میکنید. وقتی Skull را برمیدارید قادر به استفاده از اسلحه نیستید اما می توانید دشمنان نزدیک را با یک ضربه Skull بکشید! مُد جدید HeadHunter به جرات یکی از هیجان انگیزترین مُدهایی است که تا به حال ساخته شده است. در این مُد شما با کشتن یک دشمن یک Skull از آن جمع میکنید (در این مُد Skull ها فقط برای شما محاسبه می شود و در دستان شما قرار نمیگیرد). حال شما دو Skull دارید و اگر کسی شما را بکشد از شما دو Skull میفتد و آنها را جمع میکند! و به همین ترتیب. حال هدف در این مُد به این صورت است که مناطقی به صورت تصادفی در Map تعیین می شوند و شما باید قبل از کشته شدن، Skull های جمع آوری شده را به آنجا ببرید تا برایتان حساب کند. هر کس زودتر به عدد 25 برسد برنده خواهد بود. در این مُد به دلیل رقابت بسیار شدیدی که وجود دارد، آدرنالین خونتان به طور تصاعدی بالا خواهد رفت!

Invasion: مُد مورد علاقه من! به قول Bungie این یک مُد ماموریتی (Objective Mode) است. در اینجا، 12 بازیکن به دو تیم 6 نفره تقسیم می شوند. یکی Elite ها، دیگری Spartan ها. Elite ها باید در سه مرحله پایگاه انسان ها را تسخیر کنند و در مرحله آخر شیء به نام Core را از پایگاه مرکزی دزدیده و به سفینه خود ببرند. اسپارتان ها نیز نقش مدافع را ایفا می کنند! با تسخیر هر منطقه و در نتیجه عقب نشینی Spartan ها، Loadout های جدید و وسایل نقلیه بیشتری باز می شوند. این مُد وصف نشدنی و بسیار هیجان انگیز است! در بزرگترین Map ساخته شده در کل سری Halo، تعداد زیادی بازیکن، اسلحه، وسایل نقلیه و تقریبا تمام Armor Abilty ها در دسترس شما خواهد بود. این مُد را فقط باید امتحان کنید!

Generator Defense: شخصا یک بار بیشتر موفق به امتحان کردن این Playlist نشدم و چیز زیادی ازش نمیدانم. فقط در همین حد که در این مُد 3 اسپارتان در مقابل 3 Elite قرار خواهند گرفت. Elite ها باید 3 Generator را منفجر کنند و اسپارتان ها باز نقش مدافع را ایفا می کنند! این مُد کمی حالت استراتژیک تر و البته تیمی تری دارد.
,Map ها، گیم پلی و سیستم Multiplayer,نکته ی دیگری که در گیم پلی بازی شاهد بودم، تفاوت به معنای واقعی بین Spartan ها و Elite هاست. در Halo 3 بازی کردن در نقش Elite عملا تفاوتی با Spartan نداشت. اما در Reach این طور نیست. Elite ها و Spartan ها Armor Abilities مخصوص خود را دارند (علاوه بر مشترک ها) و همینطور Loadout های Elite ها فقط دارای اسلحه های Covenant ها و Loadout های اسپارتان ها فقط اسلحه های UNSC را داراست. علاوه بر آن، خط سلامتی Elite ها بعد از حدود 10 ثانیه بازیابی می شود، اما اسپارتان ها نیاز به Med Kit های نصب شده روی دیوار دارند. همینطور Elite ها دارای جثه ی بزرگتری نسبت به Spartan ها هستند که باعث می شود پنهان شدن برایشان سخت تر شود!

Assassinate کردن جدیدی در Reach تعبیه شده که نسبتا خوب از آب درآمده است. به این صورت که از پشت و با نگه داشتن دکمه RB دشمن را توسط چاقو Assassinate می کنید که در این زمان دوربین به حالت سوم شخص درمی آید و کشتن دشمن را به خوبی به شما نشان می دهد! البته در این حالت آسیب ناپذیر نیستید و دشمنان دیگر میتوانند شما را بزنند.

آخرین نکته در مورد گیم پلی، واقع گرایانه تر شدن بازی است. بازی در عین حفظ کردن گیم پلی روان و Sandbox گونه Halo های قبلی، تا حدودی واقع گرایانه تر نیز شده است.
در کل گیم پلی بازی میتوان گفت موجب تحول این سری شده است.

بازی نیز همانند Halo 3، به طور کامل از Co-op Split Screen 4 نفره پشتیبانی میکند.

اگر یادتان باشد، برای تغییر در ظاهر و Armor کاراکترتان در Halo 3، باید در قسمت Campaign یک سری Skull پیدا میکردید. اما در Reach برای شخصی سازی Armor ها سیستم امتیاز (یا پول!) به نام Credit طراحی شده است. با هر بازی مقداری Credit به حسابتان اضافه می شود که با خرج آن می توانید زره خود را تغییر بدهید و زیباتر کنید. رنگ و Emblem (نشانه مخصوص) نیز می توانید برای خود طراحی کنید که به خاص تر شدن کاراکترتان منجر خواهد شد.

Division (درجه) ها همانند Halo 3 در Reach نیز وجود دارند که با بازی کردن و گرفتن XP درجه های شما ارتقا میابد.
هرچه درجه تان بالاتر باشد، گزینه های بیشتری برای شخصی سازی Armor نیز آزاد خواهند شد.

سیستم Vote (رای گیری) بازی نیز از Halo 3 بهتر شده است. در Halo 3 وقتی سیستم Matchmaking یک مُد و مَپ برای شما انتخاب میکرد، فقط یک بار حق Veto کردن آن را داشتید و مُد بعدی به اجبار انتخاب میشد. اما در Reach این سیستم 3 مُد در مپ های مختلف برای شما انتخاب میکند که می توانید به هرکدام که خواستید رای بدهید. مُدی که بیشترین رای را بیاورد انتخاب می شود. همچنین می توانید گزینه None of the Above را انتخاب کنید تا 3 مُد دیگر برای انتخاب بیاورد.
سرورهای بازی به جرات یکی از بهترین سرورهایی بود که تا به حال در یک بازی دیدم! با وجود وضعیت نه چندان جالب اینترنت ایران، در اکثر مواقع بدون هیچ Lag یا Delay بازی میکردم و از این لحاظ واقعا هیچ مشکلی وجود نداشت.

پایان Beta

اما شاید نکته ی بسیار قابل توجه برای اکثر ایرانی ها، گرافیک بازی است!

Bungie با دوباره نوشتن موتور بازی، کاری کرده که حتی ضعیف ترین قسمت گرافیکی بتای Reach از Halo 3 خیلی بهتر باشد! در واقع گرافیک Reach از هیچ لحاظ با Halo 3 قابل مقایسه نیست و پیشرفت محسوسی دارد. اولین چیزی که متوجه آن خواهید شد 720p شدن بازی است. ارتقا رزولوشن و 2X Tempral AA موجب شفاف تر شدن بافت ها و تکستچرها، و صاف تر شدن لبه ها شده است. مدل اسپارتان ها و Elite ها بسیار زنده تر شده است. انیمیشن ها به لطف موشن کپچر، بسیار بسیار بسیار (!) طبیعی تر از قبل شده اند. کیفیت تکستچرها بعضی اوقات (مثل تکستچر سنگها) متحیرتان میکند. Draw Distance و دور نماها فوق العاده است و در کل کیفیت گرافیک بازی از دور واقعا بالاست. همچنین انفجارها نیز واقعا عالی کار شده است. اما گرافیک بازی هنوز فوق العاده نیست و ما به حساب بتا بودن میگذاریم! کیفیت و طراحی آب اصلا جالب نیست! بعضی جاها تکستچرها در سطح متوسط قرار داره و بافت های زمین هنوز خیلی جای کار دارد. در عوض طراحی اسلحه ها در سطح بسیار بالایی قرار داره و جزو بهترین های این سبک قرار میگیرد. به شخصه برای اولین بار که اسلحه AR و DMR را به دست گرفتم به دلیل نگاه کردن بیش از حد به آنها، کشته شدم!
موزیک متن بازی در واقع میکسی از موزیک تریلر های قبلی است و هنوز Marty افسانه ای ساختن موزیک های آن را تمام نکرده است.

در نهایت، باید بگم Halo: Reach Beta تجربه ای بسیار سرگرم کننده بود که من را نزدیک به 20 ساعت وادار به بازی کرد. تا حدی که خیلی اوقات قید بازیهایی از قبیل Alan Wake را میزدم و بتا بازی میکردم! اگر یک بتا قادر است تا این حد سرگرم کننده باشد، بازی نهایی قطعا ماه ها و بلکه سال ها شما را به خود وفادار خواهد کرد.

Maps

در بتا 4 Map وجود داشت که در هرکدام Playlist خاصی قابل بازی بود.

Powerhouse

مپی با چشم اندازی زیبا که در آن از سنگ های بزرگ با جزئیات بالا گرفته تا مجرای آب و ساختمان های دو طبقه وجود دارد. در این مپ، Playlist های Grab Bag, Arena و Free for all قابل بازی میباشد.

Swordbase

مپی که به قول Bungie حالتی Vertical (عمودی) دارد! اگر در این مپ Jetpack داشته باشید، گیم پلی بازی می تواند خیلی برایتان تغییر کند. این مپ کلا در یک ساختمان 4-5 طبقه است که پر از راهرو ها و پله هاست. Playlist های Grab Bag, Arena و Free for all در این مپ قابل بازی میباشد.

Overlook

مپِ مخصوص مُد Generator Defence است. این مَپ زیباترین و چشم نوازترین مَپ بازی است که Draw Distance بسیار زیبایی دارد.

Boneyard

بزرگترین مَپی که تا به حال Halo به خودش دیده است! این مَپ مخصوص مُد Invasion است، و در واقع مپ دیگری هم نمیتوانست این مُد پیچیده و سنگین را Handle کند! بیشترین گوشه کنارها و بیشترین اسلحه ها و جای وسایل نقلیه را نیز داراست که باعث می شود به یک میدان جنگ واقعی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا