مقاله های ویژه

بررسی آپدیت پلی استیشن پلاس بخش دوم

با عرضه PS4 و از آنجایی که برای دسترسی به بخش چند نفره ی بازی ها نیاز به اشتراک پلاس هست، گروه عظیمی از بازیبازان به سمت این سیستم سوق داده شده‌اند. هرچند سونی آمار دقیق و تازه ای از تعداد اعضا این سرویس ارائه نداده، اما ناگفته پیداست با شروع نسل جدید جهش بزرگی در تعداد اعضا پلاس ایجاد خواهد شد. این اتفاق ناشی از از همان سیاست خدمات آنلاین در قبال دریافت پول،که مایکروسافت در نسل قبل به اجرا درآورد و سونی نیز در نسل جدید به آن روی آورده است. این سیاست به طور کلی اتفاق خوش آیند و مبارکی برای گیمر‌ها نیست. اما سونی با ورود به این نوع تجارت تا حدودی قواعد آنرا تغییر داده تا هم مخاطب و هم ارائه دهنده سرویس از این موضوع سود ببرند. تقریبا با پرداخت ماهانه 8 دلار قادر به استفاده از سرویس ها انلاین بازی ها هستید اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود. با 8 دلاری که ماهانه پرداخت می‌کنید به چیزی حدود 6 بازی رایگان بر روی سه پلتفرم اصلی سونی دسترسی خواهید داشت. اما نکته مهمتر کیفیت این بازی ها است که با مرور بازی هایی که در این سرویس رایگان شده‌اند شکی باقی نمی‌ماند که شما با پرداخت سالانه 60 دلار به چند بازی محبوبتان در آن سال به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. این چیزی است که تقریباً برای هر بازیبازی با هر سلیقه‌ای صدق می‌کند. همانطور که در ابتدا گفتیم مطمئناً در آینده جمعیت اعضا پلاس تغییرات چشمگیری خواهد داشت و بدون شک با وجود این تغییرات و عرضه PS4 سیاست ها سونی در قبال پلاس تغییراتی خواهد کرد. اعضا یک جامعه اعتبار آن جامعه و گروه را تشکیل می‌دهند. هرچه یک جامعه بزرگتر باشد از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است. در دنیا مجازی نیز همینطور است. تصور کنید تعداد افرادی که از سیستم عامل ویندوز، اندروید یا IOS استفاده می‌کنند نصف تعداد فعلی بود! آیا باز هم شاهد حمایت اینچنینی برنامه سازان از این پلتفرم ها بودیم؟ به طور قطع خیر!

با افزوده شدن به جمعیت جامعه پلاس مطمئنا شاهد گسترش کیفی خدمات این سرویس خواهیم بود. بسیاری از ناشران و بازیسازان مطمئن خواهند بود در صورت معامله با سونی برای تخفیف دادن یا رایگان کردن بازی‌شان علاوه بر سود مالی که خواهند برد به تعداد مخاطبینشان (که تعدادی از آنها در آینده تبدیل به طرفداران آنها می‌شوند) اضافه خواهد شد و این چیزی است که هر استدیو و ناشری به دنبال آن است.

سونی از مدت ها قبل اقدام به ارائه کد های یک ماهه پلاس به صورت رایگان می‌کرده است و همراه PS4 نیز این کدها را به مشتریان ارائه می‌دهد. اما چیزی که باعث می‌شود ما استفاده از این کد ها را چندان توصیه نکینم این است که برای استفاده از این کدها نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت ها اعتباری مورد تایید PSN دارید تا پس از اتمام دوره یکماهه بصورت خودکار مبلغی از کارتتان کسر شود تا با پرداخت پول اشتراک پلاس را خریداری کنید. پس اگر قطع به یقین قصد خرید اشتراک پلاس را دارید و کارت اعتباری نیز در اختیار دارید می‌توانید از این کدها رایگان استفاده کنید. مورد دیگری که پیرامون تمدید اشتراک پلاس وجود دارد تمدید خودکار آن است. اگر در زمانی که شما اشتراک پلاس‌تان به پایان می‌رسد به اندازه یکی از گزینه ها خرید پلاس در PSN پول در اکانت خود داشته باشید سرویس بصورت خودکار برای شما خریداری می‌شود.

اما اپدیت ها ماهانه! این ماه به بررسی آپدیت دسامبر ریجن یک و ژانویه ریجن دو می‌پردازیم. پس از عملکرد ضعیف ریجن دو در ماه گذشته، این ماه که منتهی به تعطیلات پایان سال میلادی می‌باشد ماه سرشار از بازی ها درجه یک برای ریجن 2 است. از آنطرف پلاس ریجن یک هم در ماه دسامبر عملکرد قابل قبولی داشته و بهبود سطح کیفی آن بر کسی پوشید نیست. در این آپدیت برای اعضا ریجن یک 3 بازی برای PS3و 2 بازی برای ویتا درنظر گرفته شده است و طبق اعلام رسمی بازی رایگان PS4 در آینده معرفی می‌شود. اما اعضا ریجن دو از دو بازی PS3 ، دوبازی ویتا و یک بازی PS4 بهره می‌برند. در ضمن برخی بازی های رایگان شده بین دو ریجن یکسان بوده که از توضیح مجدد آنها خودداری کرده‌ایم.

GRID2

– قیمت این بازی در استور 60 دلار است!
– این بازی در گذشته برای ریجن2 رایگان شده است.
گرید2 دست پخت یک رسیسنگ ساز قهار است. کدمسترز هرآنچه از قبل اندوخته بود را در این بازی بکار برد تا تجربه ای ناب از این سبک را ارائه دهد و الحق هم در این کار موفق بود. گرافیک شاد و جذاب همراه با رنگ آمیزی اغراق آمیز تجربه بصری تازه ای را به علاقه مندان این سبک ارائه می‌دهد. گیم پلی بازی را می‌توان به جرات یکی از متعادل ترین گیم پلی های سبک ریسینگ دانست که تعادل بین بخش شبیه ساز و آرکید را به زیبایی حفظ کرده است و طرفداران هر دو سبک را راضی خواهد کرد. اگر عاشق سرعت رقابت و هیجان هستید این بازی را از دست ندهید مخصوصا حالا که بصورت رایگان در اختیارتان قرار گرفته!
– این بازی امتیاز 9 را از بازیسنتر دریافت کرده است.
,BORDERLANDS2

– قیمت این بازی در استور 30 دلار است.
– این بازی در آپدیت ژانویه (24 دسامبر) برای اعضا ریجن 2 نیز رایگان می‌شود.
دنیایی باز و وسیع با چیز های زیاد برای یافتن و کاوش کردن!این عبارتی است که در کوتاه ترین زمان ممکن این بازی را توصیف می‌کند. حال به این دنیای وسیع چندین کاراکتر جذاب و متفاوت به علاوه تعداد زیادی اسلحه و ابزار گوناگون را اضافه کنید تا نا متناهی بودن سرزمین های مرزی برایتان روشن شود. مطمئنا رایگان شدن همچین بازی ای برای اعضا پلاس اتفاق شیرینی است. بازی ای که به خودی خود تا ماه ها می‌تواند سرگرمتان کند. حجم کم بازی که چیزی حدود 5 گیگ است خبر خوشی است که بیش از از پیش ما را به تجربه این بازی ترغیب می‌کند
– این بازی امتیاز 9 را از سایت بازیسنتر کسب کرده است.
,DYAD

– قیمت این بازی در فروشگاه پلی استیشن 15 دلار است.
بازی ارکید این ماه پلاس تجربه ای آشنا و کلاسیک برایتان رقم خواهد زد. مطمئنا بازی با این سبک را قبلا بر روی کنسول ها دستی و یا گوشی ها تجربه کرده اید. بازی مخلوطی از سبک ریسینگ و شوتر است. بازی در سال 2012 انحصاراً برای PS3 عرضه شد و سال بعد نیز برای ویندوز عرضه شد. پس اگر هنوز این بازی را بر روی Pc خود تجربه نکرده اید و قصد کمی استراحت و یادآوری حال و هوای گذشته بازی ها دارید این بازی می‌تواند جزو انتخاب هایتان باشد. البته می‌توان حجم بازی را نسبت به سبک آن کمی زیاد دانست (چیزی حدود 1.3 گیگ) که بخاطر جلوه ها بصری گوناگون بازی است. بطور کلی اگر از سبک و سیاق اینگونه بازی ها خوشتان می‌آید DYAD با میانگین 85 انتظارتان را می‌کشد تا تجربه ای نسبتا کامل برایتان رقم بزند.
,Sonic All Star Racing Transformed

– قیمت این بازی در استور 30 دلار است!
این ماه علاوه برPS3 ، ویتا نیز میزبان یک بازی ماشینی است! بازی تقریبا بر روی تمام پلتفرم ها عرضه شده و از این نظر بازی شناخته شده ای است. اگر از سبک بازی که حالتی فان دارد خوشتان می‌آید برای دانلود آن شک نکنید. بازی بر خلاف بازی های دیگر در این سبک نمرات خوبی کسب کرده و تجربه ای لذت بخش و روان را ارائه می‌دهد. بازی دقیقا یک سال پیش در همچین روزهایی عرضه شد و بازی تاریخ گذشته و قدیمی به حساب نمی‌آید. پس کمربند ها را ببندید و خود را آماده رقابت با قهرمان سرعتی سگا کنید.
,Urban Trial Freestyle

– قیمت این بازی در استور 10 دلار است.
– این بازی در گذشته برای ریجن 2 رایگان شده است.
– مسابقات نمایشی موتور ها و عبور آنها از موانع و راه ها صعب العبور همیشه جزو جذاب ترین نمایش ها بوده است. برای تجربه همچین مسابقاتی در دنیای بازی های رایانه ای انتخابی کامل تر از UTF وجود ندارد. عنوانی که با فیزیک قدرتمند و گیم پلی مناسب خود کنترل روان و دقیق موتور ها را میسر می‌کند. البته نسخه فعلی بر روی ویتا از مشکلات فریم ریت رنج می‌برد که تا حدودی به تجربه بازی لطمه وارد می‌کند. قابلیت تغییر دادن اجزا موتور و لباس کاراکتر برای بهبود عملکردتان نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید رکورد های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. حجم بازی هم تنها MB164 است پس خیلی وسواس به خرج ندهید و کمی مهارت های خود را در عبور از موانع به چالش بکشید.
,آپدیت ژانویه ریجن دو,آپدیت ژانویه ریجن دو,PS3: Dmc – borderland2
Vita: Soul Sacrifice – Blazblue Continuum Shift Extend
PS4: Don’t Starve
,DmC

– قیمت این بازی در استور 25 دلار است.
مطمئنا هر بازیبازی کم و بیش با استدیو نینجا تئوری آشنایی دارد و یا حداقل یکی از دستپخت‌های این استدیو خلاق را چشیده است. استدیویی که به نوعی امضا آنها در تمام کارهایشان مشهود است. فضا و فانتزی و خاص، گیم پلی خلاقانه و متفاوت در بستری آشنا و کلیشه‌ای از جمله ویژگی های کارها این استدیو خوش ذوق است. اما جدیدترین اثر آنها از دو جهت حائز اهمیت است! اول اینکه یک بازی جدید از این استدیو بزرگ بوده و دیگر آنکه ریبوتی از یکی از مشهورترین و محبوبترین عناوین دنیای بازی‌های کامپیوتری است! گیم پلی متنوع به همراه تنوع بصری کم نظیر و رنگبندی ها غالبا شاد و گرم چیزی است که هر گیمری را در نگاه اول عاشق این اثر می‌کند. اما خلاقیت ها و ویژگی های بسیاری در دل این اثر نهان است. از مبارزات جذاب گرفته تا موانع پلتفرمینگ. مطمئنا باس فایت های خلاقانه و متفاوت این بازی تا مدت ها در ذهنتان باقی خواهد ماند. تجربه این بازی بر تک تک بازیبازان مخصوصا دوست داران سبک H&S لازم است. پس بدون شک نسبت به دانلود این بازی با حجم 6.5 اقدام کنید و لحظه‌ای شک در دل خود راه ندهید که مطمئنا لحظات فراموش نشدنی ای با این بازی خواهید داشت.
– این بازی امتیاز 8.5 را از بازیسنتر کسب کرده است.

Soul Sacrifice

– قیمت بازی در استور 36 دلار است.
بسیاری این بازی را در زمان عرضه آن ناجی ویتا می‌دانستند. بازی به صورت انحصاری برای ویتا عرضه شد با برخورد بسیار مثبت منتقدان و بازیبازان مواجه شد. سبک بازی نقش آفرینی بوده و جزوه برترین های ویتا در این سبک به شمار می‌رود. مواجه با جادوگران و هیولاهای دنیا بازی مطمئنا بر روی صفحه ویتا جذاب خواهد بود.,Blazblue Continuum Shift Extend,

– قیمت این بازی در فروشگاه پلی استیشن 25 دلار است.
بنظر می‌رسد سرویس پلاس توجه ویژه ای به علاقه مندان سبک مبارزه ای دارد! البته کنسول ویتا به خودی خود با بازی های سطح بالا خود در این سبک، بهشت این دسته از گیمران به حساب می‌آید. در حالی که در ماه اکتبر ویتا داران Street Fighter X Tekken را بعنوان بازی رایگان دریافت کردند حال پس از گذشت تقریبا 3 ماه با بازی جدیدی مواجه اند. Continuum Shift Extend نسخه ای ارتقا یافته با چند کاراکتر جدید و … است که در سال گذشته برای ویتا عرضه شد. اگر از علاقه مندان به این سری یا سبک مبارزه ای هستید و هنوز هم دلتان بازی های بیشتری در این سبک میخواهد، این بازی را دانلود کنید و مطمئن باشید تا چند ماه دیگر که احتمال یک بازی دیگر در این سبک رایگان می‌شود سرگرم خواهید بود!

Don’t starve جزو آن دسته از بازی هایی است که از همان ابتدا انتشار برای سرویس پلاس رایگان می‌شوند! بازی در گذشته برروی شبکه استیم نیز عرضه شده است و در 7 ژانویه برای پلی استیشن4 منتشر خواهد شد و از همان ابتدا نسخه کامل بازی بصورت رایگان برای اعضا پلاس در دسترس خواهد بود. ماجرای بازی درباره دانشمندی است که اتفاقاتی در حین یک آزمایش علمی برای او رخ می‌دهد و او را وارد ماجرایی مرموز و تا حدودی ترسناک می‌کند. بازی در دنیایی باز جریان دارد و بعنوان یک اکشن ادونچر دارای جمع کردنی های زیادی برای کاوش در محیط بازی است. با توجه به اینکه PS4 به تازگی عرضه شده و هنوز از کمبود بازی رنج می‌برد می‌توان این تفاوت کیفی را در بازی های این پلتفرم با پلتفرم ها دیگر درک کرد. پس فعلا خود را با این بازی های دانلودی سرگرم کنید تا در آینده که بازی های بزرگتری به این سرویس ملحق شوند!,بررسی آپدیت پلاس (2),بررسی آپدیت پلاس (2),

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا