مقاله های ویژه

جدیدترین اطلاعات از سه‌گانه جی تی ای

سیستم تیراندازی GTA V در GTA San Andreas

هفته گذشته راکستار در حالی نسخه ریمستر سه‌گانه GTA یا همان The GTA Trilogy را رونمایی کرد که ساخت و اطلاعات اولیه آن از هفته‌ها پیش فاش شده بود و حتی به نظر می‌رسید راکستار مجبور شده هرچه زودتر پرده از بزرگترین  راز آشکار صنعت بازی بردارد. حالا هفت روز از این معرفی رسمی گذشته و هر روز شاهد این بودیم که منابع مختلف اطلاعات جدیدتری از این بازی منتشر کردند طوری فهرست تروفی ها و قیمت و حتی اولین مشخصات از نحوه ریمستر راکستار در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

یکی از نخستین شایعات این بود که راکستار در نظر دارد نسخه‌های نسل نهمی یعنی نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس و البته نسخه PC را با قیمت 70 دلار منتشر کند. سایت معتبر VGC به نقل از خرده فروشی Base  این خبر را منتشر کرد و با توجه به سابقه فوق العاده VGC در انتشار لیک‌ها و البته سابقه پیشین راکستار به نظر می‌رسد این خبر کاملا درست باشد.  جالب اینکه راکستار در ابتدا در نظر داشت تنها نسخه دیجیتالی این ریمستر را عرضه کند و حتی تا به امروز تمامی نسخه‌های اورجینال عناوین GTA 3 و GTA Vice City و GTA San Andreas را از فروشگاه‌های آنلاین همچون استیم و PS Store پاک کرده است. با این حال به گفته کوتاکو راکستار از تصمیم نخست خود منصرف شده و The GTA Remastered Trilogy هم به صورت دیجیتالی و هم فیزیکی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت ؛ هرچند احتمالا راکستار ابتدا در آبان ماه نسخه دیجیتالی را منتشر خواهد کرد و مدتی بعد هم نسخه فیزیکی به دست مخاطبان می‌رسد.

سه گانه جی تی ای

بعد از مشخص شدن قیمت سه گانه ، فهرست تروفی ها و اچیومنت‌های این سه گانه لو رفت. این بار هم دیتاماینرها کار خود را با موفقیت انجام دادند و همان یوزری که نخستین بار عکس تروفی ها را منتشر کرده بود ، لیست کامل آن‌ها را در فروم GTA منتشر کرد. اکثر تروفی ها شبیه به همان چیزی است که در پورت نسخه نسل هشتمی سه گانه GTA شاهدش بودیم اما در این بین یکسری از تروفی ها کاملا جدید هستند که شاید جالب ترین آن‌‍ها تروقی با نام  81Years Too Late باشد. این تروفی در حقیقت ارجاعی به شایعه حضور Big Foot یا همان پاگنده است و در توضیح تروفی آمده که بعد از 24 ساعت گشت و گذار در countryside به دنبال پا گنده باز می‌شود. پاگنده موجودی خیالی است که سال‌ها پیش شایعه حضور آن در سن آندریاس به گوش می‌رسید هرچند چنین موجودی به هیچ وجه در بازی وجود نداشت و این تنها شایعه ای مشهور در رابطه با عنوان پرطرفدار راکستار بود. راکستار شش سال بعد و در DLC بازی Red Dead Redemption’ یعنی Undead Nightmare پاگنده را به عنوان یکی از هیولاهای بازی طراحی کرد و اگر جان مارستون این موجود را از بین می برد تروفی یا اچیومنتی با نام Six Years In The Making باز می‌شد که به شش سال فاصله بین زمان  عرضه GTA San Andreas و Red Dead Redemption Undead Nightmare اشاره داشت. حالا راکستار یک دور کامل زده و نام تروفی   81Years Too Late به این موضوع اشاره دارد که جان مارستون 81 سال پیش پاگنده را کشته است و کاربران کمی دیر برای انجام این کار راهی سن اندریاس شدند. جالب اینکه تعدادی از تروفی های بازی هم مربوط به راهکارهایی می شوند که مخاطبان برای انجام ماموریت های سخت سری از آن‌ها بهره بردند. مثل شیوه ای که کاربران برای انجام ماموریت سخت The Fuzz Ball در GTA 3 استفاده می‌کردند.

تروفی های سه گانه جی تی ای

از قیمت و زمان عرضه و فهرست تروفی ها که بگذریم مهم ترین لیک بازی دیروز منتشر شد تا شاهد اطلاعات جدیدی از گرافیک و گیم پلی The GTA Remastered Trilogy باشیم. به نظر راکستار سهوا یا عمدا این بار خودش اطلاعات جدیدی را منتشر و خیلی زود آن را پاک کرده است. راکستار این اطلاعات را در صفحه پشتیبانی سایت خود منتشر و خیلی زود آن را پاک کرد اما تنها ثانیه کافی بود تا این اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد. بر این اساس راکستار اعلام کرده که گرافیک این ریمستر به شدت به نسبت عناوین اصلی بهبود یافته است. نسخه ریمستر GTA Trilogy شامل نورپردازی جدید و زیبا ، به روز رسانی گرافیکی محیط بازی ، استفاده از بافت ها یا همان تکسچرهای بسیار با کیفیت و همچنین افزایش draw distance  برای کاربران خواهد بود. اما جالب ترین بخش ریمستر این سه گانه قطعا بهبود گیم پلی است و بر اساس توضیحات پاک شده راکستار ، این عنوان از سیستم کنترل و نشانه گیری  GTA 5 بهره خواهد برد. بهبودی که سال‌هاست طرفداران راکستار از این شرکت میخواهند و حتی چندین ماد برای این سن اندریاس و وایس سیتی ساخته شده بود که از سیستم تیراندازی GTA 5 استفاده می کرد. باید گفت اگر راکستار به این وعده ها عمل کند قطعا شاهد پکیجی خواهیم بود که چه طرفداران قدیمی و چه طرفداران جدید مجموعه GTA آن را با اشتیاق تهیه خواهند کرد.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا