مقاله های ویژه

اولین اطلاعات از نقشه جدید Call of Duty Warzone

بیست ماه از عرضه کالاف دیوتی گذشته و این روزها بتل رویال اکتیویژن به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار این ژانر شناخته می‌شود. هرچند وارزون توانسته در این مدت به اهداف بزرگی دست پیدا کند اما با مشکلات بسیاری هم درگیر بوده. از ایراد‌های فنی و باگ‌های متعدد گرفته تا چیترهایی که ماه‌هاست تجربه وارزون را سخت‌تر از همیشه کرده‌اند. با این وجود تغییر نکردن نقشه شاید بزرگ‌ترین ضعفی بود که این بتل رویال برخلاف رقبایش با آن دست و پنجه نرم می‌کرد. هرچند وردانسک در زمان عرضه کالاف دیوتی بلک آپس کد وار تغییرات اندکی را به خود دید اما حالا وقتش رسیده تا به نقشه جدید وارزون سفر کنیم. نقشه جدید وارزون با نام کالدرا در تاریخ 8 دسامبر برای دارندگان ونگارد و 9 دسامبر به شکل عمومی در دسترس قرار می‌گیرد و از این پس بتل رویال این مجموعه با عنوان وارزون پاسیفیک شناخته می شود. زمان زیادی تا به‌روزرسانی بزرگ Call of Duty باقی نمانده و اکنون اولین اطلاعات از نقشه جدید و تغییرات گیم‌پلی بازی منتشر شده. با بازیسنتر همراه باشید تا به جدیدترین اطلاعات از وارزون پاسیفیک بپردازیم.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

اولین تغییر مهم در Call of Duty Warzone به تغییر نقشه مربوط می‌شود. نقشه جدید بازی Caldera نام دارد و در اصل یه جزیره بزرگ در اقیانوس آرام است. بازی در این نقشه در سال 1944 دنبال می‌شود و به گفته اکتیویژن 1.5 برابر بزرگ‌تر از نقشه فعلی Warzone یعنی وردانسک است. به شکل کلی کالدرا از 15 منطقه اصلی تشکیل شده که هر کدام با مشخصه‌های ظاهری و جغرافیایی متفاوتی همراه هستند. از محیط‌های جنگلی و طبیعی گرفته تا جایی شبیه به یک شهر کوچک و چند ساختمان صنعتی بزرگ که هرکدام می‌توانند میزبان مبارزات بسیاری باشند. با توجه به ظاهر کالدرا می‌توان انتظار داشت که همچون وردانسک و مرکز شهر آن خبری از آسمان‌خراش‌های بلند نباشد و اما همچنان می‌تواند محیط‌هایی را دید که دارای پیچیدگی زیادی هستند. با توجه به اینکه نقشه جدید Warzone در نسخه بهبود یافته موتور گرافیکی IW ساخته شده، شاهد استفاده از رنگ بندی به مراتب بهتری نسبت به نقشه فعلی هستیم. موضوعی که همواره به عنوان یکی از ضعف‌های اصلی Warzone شناخته می‌شد. تغییر نقشه باعث شده تا شاهد حضور وسایل نقلیه جدیدی نیز در بازی باشیم. به جز جیپ و کامیون و وسایلی از این دست، برای اولین‌بار هواپیماهای دوران جنگ جهانی دوم به Warzone می‌آیند و امکان تیراندازی با آنها نیز وجود دارد. البته نگران نباشید و به گفته سازندگان بازی تعداد زیادی ضدهوایی در نقشه برای مقابله با آنها وجود دارد. از سویی به نظر می‌رسد که اسلحه ضدهوایی روی کامیون‌ها نیز قرار می‌گیرد تا هواپیماها تبدیل به بهترین گزینه برای حضور در کالدرا نباشند.

با شروع فصل اول Call of Duty Vanguard در تاریخ 8 دسامبر، یک مد اختصاصی نیز تحت عنوان ونگارد رویال به Warzone استفاده می‌شود که در آن تنها می‌توانید از اسلحه‌ها و تجهیزاتی استفاده کنید که در این بازی برای اولین‌بار معرفی شده‌اند. در این حالت به جز تغییر تجهیزات، ساختار پیشروی در بازی نیز تغییر می‌کند. حالا دایره‌ها با یک روند همیشگی کوچک‌تر نشده و ممکن است شاهد تغییراتی تصادفی در این زمینه باشیم. از سویی هربار که دایره مرکزی بازی کوچک‌تر می‌شود ممکن است رویدادی تصادفی مثل بمباران در محیط بازی رخ دهد که می‌تواند در طولانی مدت تنوع خوبی را ایجاد کند. طی 24 ساعت دسترسی اختصاصی دارندگان ونگارد به نقشه جدید Warzone، باقی گیمرها می‌توانند به Rebirth Island بروند اما این نقشه بعد از عرضه عمومی نقشه برای مدتی کوتاه از دسترس خارج می‌شود. تغییر بدی بازی به گولاگ مربوط می‌شود. مکانیک خاص Warzone که به عنوان شانس دوم در بازی کار می‌کند و شما را در مقابل یک پلیر دیگر قرار می‌دهد که داخل بازی اصلی کشته شده. اینجا برگرفته از حالت Iron Trials قرار است که بعد از خروج از گولاگ، پلیر تمامی تجهیزاتی که در این مبارزه تک به تک داشته را همراه با خود به نقشه اصلی برگرداند و از آنها استفاده کند.

برخلاف همیشه که شما از ابتدای بازی می‌توانستید برای خرید Loadout اقدام کنید، برگرفته از ساختار مشابه Operation Flashback، بایستی تا فرود اولین Loadout رایگان بازی برای خرید لوداوت‌های بعدی صبر کنید. در اصل سازندگان بازی به دنبال این موضوع هستند تا گیمرها بیش از گذشته بازی را با اسلحه‌هایی تجربه کنند که توسط آنها در محیط بازی قرار گرفته و هرکدام مشخصه‌های خاص خود را در اختیار دارند. طبق گفته سازندگان بازی دو Field Upgrade بازی دچار تغییرات اساسی می‌شوند. قرار بر این است که Stopping Power به کلی از بازی حذف شود و قدرت Dead Silence نسبت به گذشته کاهش یابد که احتمالا به کاهش دوام آن منتهی می‌شود. قدرت استان گرنید و هارت بیت سنسور نیز کاهش خواهد یافت. همچنین اسلحه‌های سرد بازی که به شکل Dual Wielded وجود دارند نسبت به گذشته ضعیف‌تر خواهند شد و دیگر لازم نیست نگران حمله ناگهانی دیگران با کلی استیک باشید. همچنین ضربه زدن با انتهای اسلحه نسبت به گذشته صدمه بسیار کمتری را به طرف مقابل وارد می‌کند. در کنار این موارد دیگر تجهیزات تکتیکال بازی نیز تغییر پیدا می‌کنند. اسنپ‌شات گرنید حالا دشمن‌ها را در محیط بزرگ‌تری مشخص می‌کند و در زمان استفاده از Stim نیز به جز بازگرداندن سلامتی، سرعت حرکت کرکترها نیز کمی افزایش پیدا می‌کند. همچنین دیکوی گریند به جز گمراهی دشمن‌ها می‌تواند در زمان انفجار کمی به آنها آسیب برساند.

کالاف دیوتی

یکی از اعصاب خوردکن‌ترین مشکلات Warzone یعنی انیمیشن Gas Mask دیگر مثل گذشته تمامی فعالیت‌های شما را مختل نکرده و کمتر از گذشته روی روند تیراندازی یا پر کردن شیلد تاثیر می‌گذارد. با این حال سازندگان بازی تجهیزات جدیدی را نیز طراحی کرده‌اند که مهم‌ترین آنها Explosive Canister است. این کپسول حاوی گازی مشابه با گاز پیرامون نقشه است و به همان‌شکل باعث آسیب دیدن کرکترها می‌شود. پلیر بایستی این کپسول را با دو دوست حمل کند و می‌تواند فیوز آن را روشن کرده به سمت دشمن پرتاب کند. اگر با این مشکل مواجه بودید که طرف مقابل در بالای ساختمانی باقی می‌ماند و نمی‌توانستید با او مبارزه کنید حالا می‌توانید با استفاده از Explosive Canister او را از منطقه مورد نظر خارج کنید. البته که اگر به این کپسول‌ها در دست پلیر دیگری یا روی زمین نیز شلیک کنید، باعث انفجار آن و انتشار گاز می‌شوید. کانترکت‌های داخل Warzone نیز از این پس با شکل‌های متفاوتی پیش روی پلیرها قرار می‌گیرند. یکی از کانترکت‌های جدید Supply Drop است. بعد از دریافت این کانترکت یک محموله حاوی آیتم‌های مختلف برای شما در نقطه‌ای از نقشه فرستاده می‌شود. محل این محموله در نقشه تنها برای دریافت‌کنندگان ماموریت قابل دیدن است اما دیگر پلیرها با پیدا کردنش در محیط بازی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. دیگر کانترکت جدید Big Game Bounty است. این کانترکت به شما فرصت می‌دهد تا پلیری که در بازی بیشترین کیل را به خود اختصاص داده را هدف قرار دهید. نکته ماجرا این است که تنها یکبار در هر بازی می‌توانید این کار را نجام دهید. قرار است تا شاهد کانترکت‌های دیگری نیز در بازی باشیم اما هنوز جزئیات کامل آنها در دسترس نیست.

در نهایت باید به سیستم آنتی چیت جدید Call of Duty یعنی Ricochet نیز اشاره کنیم. این سیستم مبتنی بر کرنل درایور از زمان عرضه کالدرا در Warzone Pacific پیاده‌سازی می‌شود و تمامی گیمرهای نسخه PC بازی باید آن را نصب کنند. بزرگ‌ترین مشکل Warzone در شرایط فعلی حضور تعداد زیادی چیتر در آن است که باید دید با این سیستم آنتی چیت جدید چه سرنوشتی در انتظار آن است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که Ricochet در ادامه برای Call of Duty Vanguard در دسترس قرار می‌گیرد و فعلا در این بازی پیاده‌سازی نشده. با این حال فراموش نکنید که تمامی 38 اسلحه ونگارد به اضافه 2 اسلحه رایگان سیزن اول بازی به Warzone اضافه می‌شوند و از تمامی 10 اتچمنت آنها می‌تواند به شکل همزمان استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا