مقاله های ویژه

معرفی شخصیت Wario

اولین حضور واریو در سری Wario Land بعنوان یک شخصیت اصلی، در Wario Land : Super Mario Land 3 اتفاق افتاد که به موجب آن یک دشمن شرور در مقابل او معرفی شد. Captain Syrup و دزدان دریایی قندی خرمایی او به عنوان حریفی قادر در مقابل واریو صف آرایی خواهند کرد (بعدها با نام دزدان سیاه دریایی قندی شناخته شدند). در این نسخه واریو، توانست دزدان دریایی کاپیتان را آشکار کند و قضیه دزدیدن مجسمه بزرگ شاهزاده خانم بسیار زیبا ساخته شده از طلای خالص ماریو را بر ملا کرد و او بدنیال آن بود. واریو، دزدیدن مجسمه طلایی شاهزاده خانم بسیار زیبا را در اولویت قرار داد، تا قبل از اینکه ماریو به آن دست یابد، آن را بدزدد.

هرچند تمام تلاشهای سخت او بر باد خواهد رفت چون، مجسمه در یک قلعه ای که دور تا دورش را دیوار بلندی احاطه کرده قرار گرفته است. ماریو با هلیکوپتر و آهنربای قوی و مگنتیکی خود مجشمه را به هوا برده و با قه قهه و از رو هم چشمی از جلوی راه واریو عبور میکند. در دیگر سوی نیز، جنها به طلای فراوان واریو، که در طول بازی به موجب معاوضه قلعه بسیار بزرگ خود با آنها به دست آورده بود، دسترسی پیدا میکنند. این نسخه یکی از نسخه های این سری است که واریو جان یا همان سلامتی محدود دارد.اگر واریو تمام سلامتی های خود را از دست بدهد، بازی به پایان میرسد. همچنین این نسخه تنها نسخه بغیر از Virtual Boy Wario Land میباشد که در آن واریو با استفاده از کلاههای متعدد، قدرتهای ویژه ای را بدست می آورد، کاری که متعاقبا ماریو در Super Mario 64 انجام داد.

در دیگر حضور او در نسخه Virtual Boy، واریو میبایست برای عبور از غار غولپیکر که در آن دنیاهای متفاوتی وجود دارد بگذرد. همچنین او باید در این مسیر خصلت پول دوستی خود را کامل کند و در مسیر تمام پول ها را جمع آوری کند. در این نسخه بازی واریو با استفاده از ویژگی های استایل ویرچوال بوی با گیم پلی مجازی 3 بعدی، میتواند به بک گراند صحفه سفر کند و به دنیای دیگری برود. Wario Land II در مارچ 1998 برای گیم بوی عرضه شد و پس از یک سال برای گیم بوی رنگ دار جدید عرضه شد. بدان وسیله، واریو برای اولین بار در یک نسخه به صورت رنگارنگ حضور پیدا کرد. داستان بازی ادامه ای از رقابت واریو و کاپیتان Syrup می باشد. در این قسمت قضیه متفاوت بود و ایندفعه کاپیتان موفق به غارت قلعه و غنیمتهای موجود در آن که متعلق به واریو بوده، میشود. واریو نیز آنها را تعقیب کرده و پناهگاه آنها را که به جزیره آشپزباشیها بود پیدا کرده و با شکست کاپیتان و پادشاه زوبین غولپیکر، جواهرات خود را به خانه بازگرداند. برخلاف دو نسخه اول، در نسخه Wario Land II، قدرتها و مهارتهای واریو برگرفته از جاه و مقام خود بوده و وابسته به چیزی نبوده. مثلا میتوانست بروی آتش بدود و خود را شعله ور کند و هر چیزی را که در مسیرش وجود دارد بسوزاند.

درعوض در این بین یک Life Meter یا همان درصد شمارنده سلامتی برای او در نظر گرفته شده است که با هر ضربه ای یا Damageی که به او وارد میشود،سکه یا کوین های خود را از دست میدهد. در هر صورت او شکست ناپذیر بوده و حتی اگر سلامتی او به پایان برسد جان خود را از دست نمیدهد مگر کوین های آن به پایان برسد که این امر موجب خشم وی و بروز طمع بیشتر شده که شما بازنده میشوید. همچنین در Wario Land II مرحله های خروجی مخفی وجود دارد که واقعا به سختی میتوان آنها را پیدا کرد. در این مراحل علاوه بر جمع آوری ثروت، باعث بهتر شدن مهارت فرد برای مقابله با باسهای پایانی است. در این نسخه 5 باس نهایی وجود دارد که برای هر کدام مهارت خاصی لازم میباشد. در نسخه Wario Land 3 که دوباره برای گیم بوی رنگی عرضه شد، واریو خود را در دنیای جعبه موسیقی زندانی میابد. او باید ابتدا مجسمه اسرار آمیز را پس از شکست قبیله و هزاران غول عجیب و غریب بیابد و سپس این دنیا را به کنترل خود درآورد. تنها وقتی که مجسمه یا همان تندیس اسرار آمیز به واریو عهد میدهد که تمام جواهرات و ثروتی را که در راه جمع آوری میکند، برایش باقی نگه میدارد و از آنها محافظت میکن،این امر توسط واریو پذیرفته شد. در این نسخه، واریو دشمنی جدید با نام Rudy the Clown دارد که بعدها در Dr. Maro 64 نمایان شد.

در نسخه Wario Land 4 که برای گیم بوی Advance عرضه شد، او میبایست بدنبال صندوق جواهرات طلایی در جنگل بگردد. واریو تصمیم به جستجو کرده و با ماشین خود عازم سفر میشود. واریو میبایست در طول سفر 4 قطعه از جواهرات را که هر کدام توسط یک باس محافظت میشوند،بدت بیاورد تا به سراغ Golden Diva محافظ اصلی صندوق جواهرات برسد و آن را شکست بدهد و به گنجینه برسد. دیوا همان کسی است که شاهزاده شوکورا را به گربه تبدیل کرد. در این نسخه چیزی بین حالت کلاسیک نسخه اول و دو نسخه بعدی گنجانده شده است. بدین منظور یک شمارنده سلامتی برای واریو در نظر گرفته شده است که اگر همه آن را از دست بدهد، میبازد و تمام جواهرات را از دست خواهد داد که متعاقبا به ابتدای بازی باز خواد گشت. Wario World که برای ND Game Cube عرضه شد، جهشی بزرگ برای واریو به دنیای پلتفورمینگ تلقی میشود. بازی توسط دو شرکت Treasure و ND طراحی شده است. یک بازی پلتفورمینگ beat ’em up سه بعدی. در این نسخه واریو به دنبال دستبند رویایی میگردد که به موجب آن قلعه خود نابود و تمام جواهراتش به دست غولها افتاد.

در طول مسیر بازی واریو با جن هایی که در جعبه ها مخفی شده اند زیاد برخورد خواهد کرد. هنگامی که واریو دستبند سیاه رویایی را نابود کند به او اموالش و قلعه ها باز میگردد، اما هر چه بیشتر اجنه را بکشد و اکسپرینس و همچنین جواهرات در طول مسیر جمع کرده باشد، قلعه های بیشتری داده میشود، اگر هم که به آن اندازه کافی نرسد یک کلبه به او تعلق میگیرد. همانند نسخه Wario Land 4 در این نسخه یک شمارنده سلامتی در نظر گرفته شده اما تاثیراتی که واریو و مهارتهای درونی از او سلب شده است. Wario : Master of Disguise بازگشتی برای این سری بوده که در 5 مارچ 2007 برای Nintendo DS منتشر شد. بازی دچار دگرگونی های متفاوتی شده بود اما باز همان روال قدیم را در دستور کار داشت. قدرتهای مسلمی به واریو اعطا شده بود. در این نسخه واریو قابلیت تغییر شکل و قیافه را به موجب چوب جادویی دارد. مثلا او قادر است به واریو کیهانی یا همان فضا نورد و یا واریو دانشمند تبدیل بشود. در این نسخه یک شمارنده سلامتی در نظر گرفته شده است اما یک سنگ جادویی نیز در اختیار واریو قرار دارد که واریو هر آرزویی را بکند برایش محقق میشود. همچنین یک کتیبه باستانی به او اعطا شده که به موجب آن کمکی برای جمع آوری اموال میکند.

متعلقات

* سری های حضوری Wario series, Mario series
* اولین حضور Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 1992
* ساخته شده توسط Gunpei Yokoi
* طراحی شده توسط Hiroji Kiyotake
* صداگذاری شده توسط (انگلیسی) Charles Martinet
* صداگذاری شده توسط (ژاپنی) Chikao Ōtsuka

واریو،

کارکتر افسانه ای بازی ویدئویی نینتندو، ساخته شده توسط Gunpei Yokoi میباشد. واریو نیز یکی دیگر از دشمنان و متضادان ماریو طراحی شده است که برای اولین بار در سال 1992 در بازی دستی Super Mario 2 : 6 Golden Coins به عنوان باس نهایی و دشمن اصلی حضور پیدا کرد. بعد از آن واریو به عنوان شخصیت اصلی و منفی آنتی هیرو ماریو در تمام سری Wario Land به شمار میرفت. صدا پیشگی وی توسط Charles Martinet انجام گرفته که وی در کارنامه خود کار صداگذاری بروی ماریو،Luigi و نیز Waluigi را داشته است. در تمام حضورهایی که واریو در کارنامه خود داشته، شخصیتی شرو،مغرور و خودخواه بوده است اما وی برای اینکه به اهداف پلید خود برسد و طمع خود را کامل تر کند، خود را فردی بی گناه و مهربان نشان میداد. صفات وی دقیقا متضاد ماریو قهرمان و مهربان است که نام آنها تنها در ابتدا (حرف اول آنها) متفاوت میباشد. جالب اینجاست بدانید که Wario برگرفته شده از یک کلمه ژاپنی با تلفظ Warui میباشد که معنی “بد” را میدهد. واریو یک تصویر اغراق سازی شده از ماریو میباشد، دارای بازوهای ماهیچجه ای بزرگ، دارای سیبیل های کلفت و پیکار جوی نق نقویی میباشد که در هنگام راه رفتن قه قهه های بی خود و خودخواهانه ای میزند.

در نسخه Wario Land 2 واریو میتوانست از قدرتهای خارق العاده فیزیک بدن خود استفاده کند. مثل عبور و دوام بر آتش، پرتاب کردن و یا تخت کردن اجسام با پرش خود. همچنین در سری های Wario Land 4T Mario Kart : Double Dash  و Wario Land : The Shake Dimension یک شی ارغوانی قابل تبدیل و دگرگون ور داشت و آن هم چیزی نبود جز ماشین کروکی واریو. او ماشینهای متشابهی داشت که در نسخه Mario Kart DS یک ماشین سیاه شطرنجی با لقب حیوانی (Brute) دارد. ماشین واریو در مینی گیم ها و همچنین کات سکانسهای سری Wario Ware پدیدار میشد. با توجه به محتوای یک از سریهای Mario Party میتوان دریافت که ماشین واریو به درخواست خود او از همکار و شریک موذی دیگر خود Dr.Crygor بوده است. همچنین در نسخه های Super Smash Bros. Brawl وMario Kart Wii از سری Wario Ware ، واریو یک موتور سیکیلت در اختیار خود داشت. او برای افزایش قدرت خود در اکثر سری ها با خوردن پیاز (سیر) ویژگی های خارق العاده ای پیدا میکرد. توسط خودن همین پیاز، در نسخه Super Smash Bros. Brawl با ضربه له کننده خود یعنی Wario Man، حریف را نابود خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا