مقاله های ویژه

بازی های مستقل نسل هشتم در یک نگاه

تا امروز معرفی بازی های عظیم و عناوینی با بودجه های کلان را برای کنسول های نسل بعد PlayStation 4 و Xbox One شاهد بوده ایم. بازی هایی که هرکدام صدها نفر را درگیر ساخت خود کرده و میلیون ها دلار هزینه برای تهیه آن ها صرف می شود.
ولی در کنار این ها، عناوین Indie و مستقل زیادی نیز برای نسل بعد معرفی شده اند. عناوینی در انواع سبک ها و حالات مختلف که تیم های کوچک در حال کار روی آن ها هستند. سونی و مایکروسافت هر دو تا امروز صحبت هایی در مورد پشتیبانی از بازیسازان مستقل انجام داده اند، هرچند تا این لحظه سونی از این نظر موفق تر عمل کرده و به نظر می رسد PS4 در حال تبدیل شدن به پلتفورم مورد علاقه این نوع بازیسازان است.
سایت CVG در مقاله ای به معرفی 26 عنوان مستقل نسل بعد پرداخته و تنها نسخه های PS4 و XO آن ها را مد نظر قرار داده است. به این معنی که بعضی از این عناوین در کنار کنسول های نسل بعد، برای PC یا کنسول های این نسل نیز عرضه شده یا می شوند ولی در اینجا تنها از نسخه های PS4 و XO آن ها نام برده شده است.

بخش اول

Basement Crawl – PS4,استودیوی لهستانی Bloober Team که پیش از این روی عناوینی چون A-Men برای Vita و Paper Wars: Cannon Fodder برای PSN کار کرده بود، خبر از ساخت عنوانی انحصاری برای PS4 داده است. بازی Basement Crawl که قرار است یکی از عناوین Launch Window (بازه نزدیک به زمان عرضه کنسول) باشد. متأسفانه اطلاعات خاصی از بازی در دست نیست و تنها عکس منتشر شده از بازی نیز شامل یک موجود دلقک مانند اهریمنی در شکل و شمایلی کودکانه می شود که بر روی یک Unicycle (وسیله ای شبیه دوچرخه ولی با یک چرخ که به نام یک چرخه نیز شناخته می شود) سوار شده و یک جوی استیک در دست دارد.

Below – XO

سازندگان بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP یعنی استودیوی Capy Games، در حال ساخت بازی بعدی خود هستند. عنوانی Adventure که شباهت های زیادی به بازی قبلی آن ها داشته و از عناصر Roguelike بهره می برد. چیزهایی مانند ایجاد مراحل به صورت رندوم و اتفاقی، درجه سختی بالا و مواجهه زیاد با مرگ. کوچک بودن ابعاد کاراکتر بازی در مقایسه با محیط های بزرگ جزیره دور افتاده ای که بازی در آن اتفاق می افتد و همچنین استفاده از تکنیک هایی چون Tilt Shift Photography باعث می شود حس عظمت محیط ها به بازیکن منتقل گردد. گفته می شود که نبردهای بازی سخت ولی عادلانه بوده و مانند عنوان Dark Souls، یافتن راه های صحیح مبارزه و شناخت محدودیت ها کلید حل مبارزات خواهد بود.

Blacklight: Retribution – PS4

Zombie Studios با در اختیار داشتن بیش از 2 میلیون بازیکن از زمان عرضه Blacklight: Retribution، این بار بازی FPS آنلاین و Free to Play خود را به یکی از اولین عناوین FTP کنسول PS4 تبدیل می کند. ماجراهای بازی در آینده ای نزدیک و فضایی علمی تخیلی به وقوع پیوسته و به بازیکنان اجازه انتخاب و تغییرات عظیمی در کاراکتر و اسلحه ها را می دهد و امکان تولید میلیون ها ترکیب مختلف را فراهم می کند. همچنین در این بازی به جای استفاده از Mini Map (نقشه کوچک کنار صفحه) از Hyper Reality Visor Mode استفاده می شود و از این طریق می توانید دشمنان و تسلیحات مختلف را در تمام میدان مبارزه مشاهده کنید.

Carmageddon: Reincarnation – PS4

سازندگان اصلی Carmageddon بعد از خریداری حقوق این سری، از طریق Kickstarter از طرفداران Carmageddon برای ساخت نسخه ای جدید از این سری دعوت به عمل آوردند. مبلغی که Stainless Games در نهایت موفق به کسب آن شد، 625000 دلار بود و مدتی پیش نیز Les Edgar موسس شرکت Bullfrog با پرداخت 3.5 میلیون دلار دیگر باعث شد که بازی راه خود را به کنسول های نسل بعد باز کند. هرچند بازی برای هر دو کنسول PS4 و XO در نظر گرفته شده، ولی تاکنون سونی و مایکروسافت صحبتی در این مورد نکرده اند. البته نام Stainless Games در لیست بازیسازهایی که سرگرم کار روی PS4 هستند منتشر شده و به همین دلیل حداقل از عرضه Carmageddon: Reincarnation برای این کنسول مطمئن هستیم.

Contrast – PS4

دنیای بازی Contrast با الهام از فضای فیلم نوآرهای دهه 1920، داستان دختری به نام Didi را روایت می کند که قصد جستجو و گردش در دنیای اطراف خود و یافتن رازهایی در مورد خانواده در خطر افتاده اش را دارد. شما در بازی نقش Dawn را برعهده دارید، یک بانوی جوان که دوست خیالی Didi بوده و قدرت مخصوصی در اختیار دارد. به این صورت که هر زمان سایه Dawn روی دیوار می افتد، او می تواند از دنیای 3D بازی به جهانی 2D برود. پازل ها و معماهای بازی نیز از همین راه حل شده و با جابه جایی و حرکت دادن وسایل مختلف و ایجاد سایه آن ها، می توان بین دو دنیا از آن ها استفاده کرد. ترکیب این المان ها در کنار سینماها و مکان های تفریحی دهه 1920 حال و هوایی عجیب و منحصربفرد ایجاد می کند.

بخش دوم

Crimson Dragon – XO,Crimson Dragon که نخستین بار در سال 2011 به عنوان یک بازی XBLA مخصوص Kinect معرفی شده بود، مدتی پیش با نقل مکان به کنسول Xbox One به عنوان انحصاری این کنسول تبدیل شد. بازی ای که دنباله ای معنوی برای سری Panzer Dragoon محسوب شده و بعضی از سازندگان قبلی مانند کارگردان بازی Yukio Futatsugi و آهنگساز آن Saori Kobayashi مشغول کار روی Crimson Dragon هستند. گیم پلی Rail Shooter بازی از دو آنالوگ استفاده کرده و البته استفاده هایی از Kinect نیز در بازی وجود خواهد داشت. همچنین 6 نوع مختلف اژدها در بازی وجود دارد که قابلیت Level Up و شخصی سازی داشته و با بخش Online Co-op سه نفره همراه می شوند.

D4 – XO

خالق بازی Deadly Premonition یعنی Hidetaka Suehiro ملقب به Swery65 در حال ساخت عنوانی اپیزودیک و با حال و هوای رازآلود به نام D4 است. بازی ای که به گفته Swery65 به اندازه ساخته قبلی او عجیب خواهد بود. D4 مخفف عبارت Dark Dreams Don`t Die (رویاهای تاریک نمی میرند) بوده و البته به بعد چهارم (زمان) نیز اشاره دارد. این اشاره از این جهت است که کاراکتر اصلی بازی یعنی David قادر به سفر زمانی به گذشته بوده و با زنده کردن خاطرات قدیمی سعی در یافتن و حل معمای قتل همسرش دارد. با اینکه قابلیت بازی به وسیله کنترلر معمولی نیز وجود دارد، ولی بازی بر پایه استفاده از Kinect طراحی شده است. استفاده از Kinect نیازی به حرکات سخت و مشقت بار نداشته و از کنترل های صوتی به همراه حرکات کوچک تر استفاده می کند، بنابراین قابلیت انجام D4 به صورت نشسته و در آرامش کامل نیز وجود دارد.

Daylight – PS4

این بازی Survival Horror روانشناسانه شما را در بیمارستانی متروکه رها می کند، جایی که باید تنها به کمک یک موبایل و نور آن به راه خود ادامه دهید. بازیکن در Daylight به جستجو در گوشه و کناره های تاریک محیط بازی پرداخته و باید راه فراری برای خود پیدا کند. شاید این توضیحات آشنا به نظر برسند، ولی چیزی که Daylight را از تجربه های قبلی جدا می کند، نحوه طراحی مراحل است. مراحل و محیط های این بازی به صورت رندوم ایجاد شده و به همین دلیل هر دفعه که به انجام بازی می پردازید، با تجربه ای جدید مواجه خواهید شد که اجازه آشنایی قبلی با محیط و از بین رفتن حس ترس را به شما نمی دهد. سازنده بازی برنامه هایی برای استفاده از PlayStation Eye نیز دارد و می خواهد از این طریق عکس العمل های بازیکنان را نسبت به ترس های ایجاد شده در بازی ضبط کند. به این صورت می توان میزان ترس و شجاعت بازیکنان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.,

Don`t Starve – PS4

Wilson دانشمند شجاعی است که بعد از مدت ها کار روی دستگاه جدید خود، متوجه می شود که این وسیله توسط یک موجود شیطانی تسخیر شده و او را وارد دنیایی عجیب و ناشناخته می کند. در این دنیای جدید و ترسناک، تنها یک هدف وجود دارد و آن هم زنده ماندن است. برای رسیدن به این هدف نیز باید کارهایی از جمله فراهم کردن مواد اولیه، ساختن آیتم ها و سازه های مختلف، دوری از موجودات خطرناک و البته یافتن غذا را دنبال کنید تا همان طور که عنوان بازی نیز گویای آن است، از گرسنگی نمیرید. بازی به جای تمرکز روی مراحل مختلف و کسب امتیاز و Loot، بیشترین توجه را به مفهوم زنده ماندن اختصاص داده و تعداد روزها و زمانی که کاراکتر شما توانایی زنده ماندن در دنیای عجیب بازی را دارد، به عنوان مهم ترین هدف در نظر می گیرد. هدفی که با دنیای مرموز و محیط های رندوم و رازهای گوناگون همراه شده است.

Galak-Z – PS4

سازندگان بازی Galak-Z یعنی استودیوی 17BIT قصد انتقال سبک Space Shooter کلاسیک و 2D را به دوران مدرن و ترکیب آن با المان های جنگی بازی های FPS دارند. در این بازی به جای روبرو شدن با موج های عظیم سفینه های بی مغز که تبدیل به سیبل تیراندازی شما می شوند، با دشمنانی مواجه خواهید شد که هوش مصنوعی بسیار بالایی داشته و یک چالش واقعی را برای شما فراهم می کنند. شما بعد از روبرو شدن با دشمنان باید نقشه های تاکتیکی متفاوتی را به کار برده و به مبارزه با نیروهایی که با همکاری یکدیگر به جنگ شما آمده اند بپردازید. از قدرت کنسول PS4 برای ارائه فیزیکی مناسب در اکثر المان ها و اشیا استفاده شده و صحنه های شلوغی از برخورد سیارک ها به سفینه تا منهدم شدن دشمنان و اصابت سفینه های آن ها به یکدیگر به همراه انفجارهای دقیق حاصل از این برخوردها را شاهد خواهیم بود.

بخش سوم

Hohokum – PS4

Richard Hogg که پیش از این با همکاری استودیوی Honeyslug بازی Frobisher Says را ارائه کرده و عهده دار بخش های هنری آن بازی بود، این بار نیز به همراه این استودیو در حال کار روی بازی Hohokum هستند. بازی ای که قصد دارد اهداف معمول بازی های کامپیوتری را تغییر داده و تجربه ای آرامش بخش را فراهم کند. بازیکن در Hohokum هدایت مخلوقی مار شکل و پرنده را برعهده می گیرد که در دنیاهای انتزاعی بازی به جستجو پرداخته و در کنار اهداف و رازهای مختلف این دنیاها، تجربه ای منحصربفرد بدست می آورد. تمام نقاط بازی از ابتدا قابل دسترس است، به این معنی که می توانید از همان ابتدا به هر نقطه ای از دنیای بازی که دوست داشتید سر زده و در آرامش حاصله از محیط های رنگارنگ و موسیقی های زیبا به گردش بپردازید.

LocoCycle – XO

اعضای استودیوی Twisted Pixel در حال ساخت بازی ای مفرح و جالب به نام LocoCycle هستند. کاراکتر اصلی بازی .I.R.I.S نام دارد، موتورسیکلتی که از احساسات طبیعی بهره مند بوده و از توانایی های مختلفی در هنرهای رزمی نیز سود می برد. این موتورسیکلت یک روز بر اثر اصابت رعد و برق، خودآگاهی بدست آورده و برای رسیدن به آزادی فرار می کند! البته مکانیک آن یعنی Pablo نیز به دلیل گیر کردن پای خود به .I.R.I.S همراه او به حرکت درآمده و در ماجراجویی های او شرکت خواهد کرد. فقط مشکل اینجاست که قطعه ای که وظیفه ترجمه صحبت ها برای .I.R.I.S را برعهده دارد، سوخته و او نمی تواند زبان اسپانیولی Pablo را درک کند! بله، داستان LocoCycle واقعاً به همین شکل خواهد بود. گیم پلی بازی ترکیبی از مسابقات خیابانی و نبردهای مختلف خواهد بود و Pablo وظیفه تیراندازی، پرش و ضربه زدن به حریفان را برعهده خواهد داشت.

Mercenary Kings – PS4

تیم سازنده Scott Pilgrim Vs. The World قصد ارائه یک تجربه Run & Gun در سبک Shooter و به شکل 2D را دارد که از طراحی هنری خاص و کاراکترهایی دیوانه وار بهره می برد. تأکید زیاد روی سیستم ساخت آیتم و بدست آوردن آیتم ها و اشیای مختلف از اجساد دشمن ها، به ساخت قطعات و اسلحه های جدید منجر می شود. هر اسلحه از 5 بخش مجزا تشکیل شده و در مجموع بیش از 300 قطعه مختلف در بازی وجود دارد که توانایی ساخت اسلحه های متنوع را برای موقعیت های گوناگون به بازیکن می دهد. حالت Split Screen Co-op چهار نفره نیز در بازی وجود دارد که بازیکنان در آن به کمک یکدیگر بر موانع و غول های آخر مراحل غلبه می کنند.

Minecraft: Xbox One Edition – XO

مایکروسافت در کنار نسخه فیزیکی Minecraft که به تازگی برای کنسول Xbox 360 عرضه شده، از نسخه مخصوص Xbox One این عنوان عظیم Sandbox نیز پرده برداری کرده است. هرچند جزییات زیادی از بازی منتشر نشده، ولی قول ارائه تجربه ای بهبودیافته به کمک قدرت کنسول جدید داده شده است. نسخه ای با نقشه های عظیم تر برای ماجراجویی های بزرگ تر و البته گسترش ویژگی های مولتی پلیر. Phil Spencer در مورد انتقال Save از نسخه Xbox 360 به نسخه Xbox One نیز صحبت هایی داشته و احتمال دارد این موضوع عملی شود، پس دنیاهای خود را سالم نگاه دارید.

Octodad: Dadliest Catch – PS4

کاراکتر اصلی این بازی عجیب و طنزآمیز، به عنوان پدری دوست داشتنی و همسری فداکار معرفی شده است، ولی مشکل اینجاست که این شخصیت یک اختاپوس در لباس آدم است! البته خوشبختانه کسی به این موضوع مشکوک نشده و شما نیز باید سعی در برملا نشدن این راز داشته باشید. این موضوع در ترکیب با اندام خاص اختاپوس و بازوهای او موقعیت عجیبی را فراهم می کند. شما باید با مهارت پیدا کردن در استفاده از سیستم کنترل خلاقانه بازی و چیره شدن بر محدودیت های حرکتی، به خوبی کنترل این اختاپوس را برعهده بگیرید. در نسخه نهایی بازی باید کنترل Octodad را در طول یک روز کامل بدست گرفته و مراقب درجه سوءظن اطرافیان نیز باشید. درجه ای که در HUD بازی وجود داشته و میزان شک و بدگمانی اطرافیان نسبت به اختاپوس بودن شما را نشان می دهد و اگر به پایین ترین حالت برسد، لو خواهید رفت.

بخش چهارم

Oddworld: New ‘N’ Tasty – PS4,Abe به همراه بازسازی جدید نخستین بازی Oddworld بازگشته تا یاد و خاطره حضور خود در کنسول PS1 را زنده کند. این عنوان به جای اینکه تنها با تغییرات جزیی و HD شدن عرضه شود، از پایه بازسازی شده و دنیای 2.5 بعدی خوش رنگ و لعابی پر از کاراکتر و جزییات را ارائه می دهد. گیم پلی بازی نیز تغییراتی داشته و برای مثال بازی از دوربینی جدید بهره می برد که Abe را دنبال کرده و دیگر مثل نسخه اصلی حالت Flip Screen (دوربین ثابت در هر صفحه) ندارد. بنابراین بعضی مراحل و پازل ها و معماها اندکی تغییر کرده و با سیستم جدید تطابق پیدا کرده اند، ولی می توان باز هم انتظار همان ترکیب معماها و لحظات مفرح و جذاب قبلی را از این بازی داشت.

Outlast – PS4

بازیکنان در این عنوان Survival Horror هدایت روزنامه نگاری به نام Miles Upshur را برعهده می گیرند که پای به یک تیمارستان روانی و متروکه در کوه های کلرادو می گذارد تا از عملیات مخفیانه تشکیلاتی مرموز پرده برداری کند. در این بازی تنها وسیله همراه شما یک دوربین دید در شب (Night Vision) بوده و توانایی مبارزه مستقیم با دشمنان ترسناک خود را ندارید. بنابراین هر مواجهه با آن ها منجر به تعقیب و گریز و فرار در راهروهای تنگ و تاریک تیمارستان می شود. وقتی این موضوع را با زمزمه ها و جیغ هایی که در محیط به گوش می رسند ترکیب کنیم، Outlast ترسناک ترین تجربه ممکن را به مخاطب ارائه می دهد.

The Pinball Arcade – PS4

بازی The Pinball Arcade در حال حاضر برای PlayStation Network و Xbox Live Arcade عرضه شده و از میزهای پینبال معروفی چون Williams، Gottlieb، Bally و Stern در آن استفاده شده است. این بار FarSight Studios با استفاده از قدرت بیشتر PS4 کیفیت بالاتری را فراهم کرده و از تکنیک های رندری چون Ray Casting، نورها و سایه های محیطی و SSAO استفاده می کند که به معنای این است که با زیباترین نسخه بازی طرف هستیم. در کنار بهبود جلوه های بصری و فیزیکی بازی، سازندگان The Pinball Arcade همچنان سعی در ارائه بازی خود به صورت 60fps بدون افت فریم دارند تا کوچک ترین لگی در بازی وجود نداشته باشد.

Primal Carnage: Genesis – PS4

استودیوی Lukewarm Media قصد ارائه پیش درآمدی بر عنوان Online Multiplayer خود یعنی Primal Carnage را دارد. Genesis از طریق داستان اپیزودیک خود به روایت حوادثی که باعث احیای دایناسورها در جزیره ای متروکه و سپس آزاد شدن و هجوم آن ها شد می پردازد. بازی به صورت FPS بوده، ولی بیشتر روی المان های مخفیانه ، حل معماها ، جستجو در محیط و عدم روبرو شدن با دایناسورهای عظیم الجثه تمرکز دارد. در Genesis به جای دیدن Cutscene ها، در داخل خود بازی با سایر کاراکترها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات جدید را بدست آورده و در داستان بازی پیشرفت می کنید و اپیزود به اپیزود جلو می روید.

Ray` The Dead – PS4,کاراکتر اصلی این بازی فردی است که به تازگی زامبی شده و Raymond La Morte نام دارد. بازیکنان باید با هدایت Ray به مسائلی چون نحوه مرگ او، قاتل او و البته دلیل قرار گرفتن یک لامپ روی سر او پی ببرند. بازیکن در ابتدا کار خود را به تنهایی آغاز می کند، ولی بعد از مدتی خود را به عنوان رهبری برای یک لشکر از زامبی ها و Undead ها می بیند. هرکدام از زامبی ها توانایی های منحصربفرد خود را دارند که در موارد مختلف به کار شما می آید. داستان بازی در دهه 1980 اتفاق افتاده و با موسیقی های مناسب و نورپردازی جالب خود علاوه بر هدایت Raymond در حالت زامبی، لحظاتی از زندگی سابق او را نیز تجربه خواهید کرد.

بخش پنجم

Secret Ponchos – PS4,Secret Ponchos عنوانی با زاویه دید از بالا (Top Down) است که المان های Shooter را با دنیای غرب وحشی ترکیب کرده و بازیکنان را به صورت آنلاین به جنگ و دوئل یکدیگر می برد تا بعد از هر نبرد، درجه شهرت و اعتبار و البته بدنامی آن ها افزایش یابد. مبارزه ها در 5 نقشه منحصربفرد اتفاق افتاده و بازیکن می تواند از بین تعدادی کاراکتر که هرکدام قابلیت ها و شیوه بازی متفاوتی دارند، یکی را انتخاب کرده و از بین اسلحه های اصلی و آیتم های ثانویه ای مثل دینامیت نیز گزینه مورد نظر خود را برداشته و به این شکل تنوع چشمگیری در بازی پدید می آید. بعد از موفقیت در هر نبرد، میزان جایزه ای که برای سر شما در نظر گرفته شده بیشتر و بیشتر می شود و این موضوع باعث تشویق سایر بازیکنان برای از بین بردن شما در نبردهای بعدی و افزایش اعتبار آن ها از طریق کشتن شما خواهد شد.

Tiny Brains – PS4

یک بازی Co-op با المان های پازل و معمایی که بازیکن در آن هدایت یکی از 4 کاراکتر حیوانی عجیب و غریب با قابلیت های مخصوص را بدست می گیرد. هدف در این بازی فرار از آزمایشگاه یک دانشمند دیوانه بوده و ویژگی اصلی بازی نیز همکاری بین این 4 کاراکتر است. در صورتی که تعداد بازیکن ها به عدد 4 نرسد، می توانید به تنهایی هدایت کاراکترهای باقی مانده را نیز بدست گرفته و بین کاراکتر سوییچ کنید. حتی اگر بدون حضور هیچ بازیکن دیگری و به تنهایی مشغول انجام بازی باشید نیز مشکلی پیش نیامده و حالت مراحل نسبت به قبل تغییراتی پیدا می کند تا معماها قابل حل شدن باشند. هر پازل و معما از چندین راه مختلف حل می شود و این موضوع به نحوه بازی شما و نوع کاراکتری که انتخاب کرده اید بستگی دارد. معماهایی که در بیش از 12 نقشه و محیط مختلف پراکنده شده اند.

Transistor – PS4

استودیوی SuperGiant بعد از عرضه بازی Bastion، این بار سراغ بازی ای علمی تخیلی در سبک Action RPG و باز هم با زاویه دید ایزومتریک رفته است. بازی ای که داستان خواننده ای به نام Red را دنبال می کند که توسط گروهی از آدمکش ها تحت تعقیب است. Red بعد از اینکه از یکی از حملات این گروه مرموز جان سالم به در می برد، کنترل شمشیر بزرگ و آبی رنگی به نام Transistor را در دست می گیرد، شمشیری که نام بازی نیز از آن گرفته شده و توانایی صحبت کردن با کاراکتر بی صدا و خاموش Red را دارد. Transistor در طول بازی به Red کمک کرده و دلیل بی صدا شدن او را، همین گروه مرموز و ناشناخته می داند. گیم پلی بازی ترکیبی از جستجوهای Realtime و همزمان در محیط به همراه نبردهای استراتژیک، جا خالی دادن در مقابل دشمنان و شارژ کردن Transistor برای نبردهای تاکتیکی می شود که در نهایت بعد از انجام هر حمله، شاهد ضرباتی فوق العاده سریع خواهید بود.,warframe_2.jpeg,Warframe – PS4,Warframe یک عنوان Free to Play در سبک TPS است که تأکید زیادی روی بازی گروهی و Co-op دارد. به این شکل که 4 نفر با کمک یکدیگر تشکیل یک تیم را داده و وارد مأموریت های مختلف می شوند. اسلحه های مختلفی از جمله مسلسل ها، پیستول ها و اسلحه های مرتبط با نبردهای تن به تن در بازی وجود دارند و در کنار آن ها، یک زره قدرتمند نیز در اختیار بازیکن قرار می گیرد که تمام این آیتم ها قابلیت آپگرید شدن و تغییر پیدا کردن توسط XP های بدست آمده را دارند. نقشه های بازی هر دفعه متفاوت با قبل ایجاد می شوند تا هر مسابقه تازگی خود را داشته باشد. همچنین در کنار مأموریت های مختلف در Warframe، سیستمی در بازی وجود دارد که روی وسیله همراه بازیکن قرار گرفته و به او اجازه انجام مأموریت های بسیار سخت را در بازه زمانی کوتاه می دهد که در نتیجه جوایز و آیتم های ویژه ای دریافت خواهد کرد.

War Thunder – PS4

Gaijin Entertainment می خواهد بازی Free to Play نظامی خود در سبک MMO را به PS4 آورده و به بازیکنان اجازه شرکت در نبردهای حماسی جنگ جهانی دوم توسط صدها هواپیما، تانک و کشتی پر جزییات را دهد. سازندگان بازی قصد استفاده های جالبی از قابلیت های کنترلر DualShock 4 را داشته و همچنین با استفاده از دوربین PS Eye به دنبال ارائه سیستم Head Tracking بهبود یافته ای هستند. در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون بازیکن در نسخه بتای PC این عنوان مشغول بازی هستند و Gaijin Entertainment در حال همکاری با سونی است تا در صورت امکان قابلیت بازی به صورت Cross Platform بین بازیکنان PC و PS4 را فراهم کند.

The Witness – PS4

خالق بازی Braid یعنی Jonathan Blow سرگرم پروژه جدید خود به نام The Witness است. بازی ای معمایی که به صورت Open World در جزیره ای اسرارآمیز اتفاق می افتد و بازیکن باید با جستجو در جزیره و حل معماهای مختلف پی به رازهای جزیره ببرد. از همان ابتدای بازی مسیرهای مختلفی برای پیشروی وجود دارد و این حالت غیر خطی به این معنی است که اگر در جایی از مسیر گیر افتادید، می توانید به راه دیگری رفته و مسیر را از آنجا ادامه دهید. خود جزیره ابعاد کوچکی دارد و پیمودن مسیر از ابتدا تا انتهای آن کمی بیش از 1 دقیقه زمان می برد ولی طبق صحبت های Blow، تیم سازنده قصد ارائه گیم پلی معمایی منحصربفردی را با بیش از 25 ساعت زمان بدون ایجاد خستگی و فعالیت های تکراری در نظر دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا