مقالاتمقاله های ویژهنمایشگاه E3
موضوعات داغ

پیش‌بینی‌ها و خواسته‌های تحریریه بازی‌سنتر از E3 2019

باز به حال و هوای مهمترین رویداد صنعت بازی‌های ویدئویی نزدیک شدیم و باز هم از هر طرف مورد هجوم شایعات مختلف قرار گرفته‌ایم. در تحریریه بازی‌سنتر برای E3 2019 تصمیم گرفتیم تا خواسته‌ها و پیش‌بینی‌های خودمان را به صورت کاملاً شخصی برای این مراسم بنویسیم و در اختیار مخاطبان بازی‌سنتر قرار بدهیم، پس بدون حرف اضافه بیشتر، این شما و این هم تیم تحریریه بازی‌سنتر و E3 2019:

   E3 2019

کاوه اسکندری

با توجه به عدم حضور کمپانی Sony در 2019 E3، عمده توجه کاربران برای معرفی‌های مهم به سوی کنفرانسMicrosoft کشیده شده است. این کمپانی عظیم حدود یک سالی است که فعالیت‌های گیمینگ خود را بیش از پیش افزایش داده و با خرید استودیو‌هایی قدرتمند مثل Ninja Theory و Obsidian، تبدیل به بازیگر مهمتری شده است. با توجه به تعداد شرکت‌های زیر نظر «مایکرو‌سافت» و همچنین قرارداد‌های پرشمار آن با دیگر کمپانی‌های توسعه‌دهنده، انتظار کنفرانسی با‌کیفیت با عناوین بسیار را دارم. از ساخته جدید Ninja Theory که پیش از این یکی از به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های نسل هشتم را در فرم HellBlade ارائه کرد تا Wasteland 3 و همچنین بازی جدید استودیو inXile، همگی بسیار هیجان‌انگیز هستند و می‌توانند باعث رقم خوردن لحظاتی جذاب شوند. تکنولوژی‌های مورد انتظار مایکرو‌سافت نیز به احتمال بالا حضور خواهند داشت و سرویس Xcloud فرصت خوبی برای عرض‌ اندام در برابر رقیب مستقیم خود، یعنی Stadia دارد.
Bethesda یکی از کمپانی‌هایی است که با وجود داشتن سابقه‌ای کوتاه در E3، همواره کنفرانس‌هایی جذاب به نمایش گذاشته است و مطمئنا امسال نیز می‌توانیم به عنوان طرفداران این شرکت، شاهد حضور قدرتمند آن‌ها باشیم. بزرگ‌ترین نمایش مرتبط با این کنفرانس نسخه جدید فرنچایز تحسین‌شده Doom است که با توجه به نمایش‌های پیشین آن باز‌هم با گیم‌پلی فوق‌العاده خود، خون را در رگ‌هایمان به جریان در خواهد آورد. علاوه بر اثر مذکور، «بتزدا» از 6 معرفی جدید نیز خبر داده است که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از آن‌ها نداریم، اما معرفی عناوین جدید استودیو‌های Tango و Arkane بسیار هیجان‌انگیز است.
برخلاف سال‌های قبل، لاین‌آپ کامل و معرفی‌های جدید Ubisoft امسال آنچنان در دسترس نیستند و جز Watch Dogs از حضور هیچ بازی دیگری مطمئن نیستیم. با این حال با توجه به اطلاعات منتشر شده از Watch Dogs، می‌توانیم منتظر کانسپت بسیار جالبی باشیم. علاوه بر این بازی، معرفی نسخه‌های جدبد Rayman و Splinter Cell نیز در لیست آرزو‌هایم هستند و امیدوارم اتفاق بیفتند.
اما شاید بزرگ‌ترین اثر حاضر در نمایشگاه، ساخته جدید CD Projekt Red، یعنی Cyberpunk 2077 باشد که پس از مدتی دوری از میادین، با نمایش جدید خود باز‌می‌گردد. البته متاسفانه باز‌هم دسترسی مستقیم به بازی نخواهیم داشت اما هرگونه نمایش احتمالی نیز می‌تواند هوش از سر طرفداران نقش‌آفرینی بپراند.

بهرام بی‌غرض

در حالی که «استودیو رمدی» امسال با عنوان «کنترل» در E3 2019 حضور پیدا میکنه، اما یک گوشه از دلم همچنان امید دارد که شماره دوم «الن ویک» در طول کنفرانس «مایکروسافت» معرفی بشه. تو چند سال گذشته رمدی اشارات فراوانی به این عنوان کرده و همیشه و همه جا از سم لیک گرفته تا بقیه اعضا استودیو در حال اشاره به ادامه الن ویک و بلند پروازی هایی که برای ادامه اون دارن، هستن. حتی در Quantum Break هم اشاراتی به الن ویک شده بود. شماره اول الن ویک دارای روح و ویژگی های خاصی بود که باعث شد به یک اثر متفاوت و خاص تبدیل بشه. هر چند بازی مشکلات فراوانی داشت و نتونسته بود در بخش گان‌پلی و لول دیزاین خیلی موفق عمل کنه، اما داستان و اتمسفر اثر به قدری فوق‌العاده بود که هنوز بعد از گذشت ۹ سال از عرضه اون همچنان با خاطرات خوشش زندگی می‌کنم. تمام این موارد در کنار موزیک‌های فوق‌العاده «پتری النکو» معجون فوق‌العاده‌ای ساخته که فقط از دست استودیو رمدی بر میاد. الن ویک ۲ به لطف موتور اختصاصی استودیو رمدی می‌تونه به عنوان یک بازی نسل بعدی در E3 2019 معرفی بشه و قدرت بصری کنسول جدید Xbox رو به تصویر بکشه. البته تمام این موارد در آخر احتمالا در حد یک رویای شیرین باقی می‌مونه.

E3 2019

رایان زجاجی

اولین آرزو یا حدس من مربوط به استودیوی آرکین می‌شود. به نظر می‌رسد که امسال، نوبت این استودیوی دوست داشتنی باشد که از پروژه یا پروژه‌های بعدی خود رونمایی کند؛ چرا که از کنفرانس سال 2016 بتزدا تا کنون حضور گسترده‌ای نداشتند. درست است که آن‌ها دو بسته الحاقی برای بازی‌های Dishonored 2 و Prey منتشر کردند و همچنین فعلا می‌دانیم که مشغول همکاری با Machine Games در ساخت Wolfenstein Youngblood  و Wolfenstein Cyberpilot هستند. اما هیچ کدام از این‌ها آن قدر بزرگ نیستند که بگوییم آرکین تمام این مدت درگیر آن‌ها بوده است. اما بازی بزرگ بعدی آن‌ها چه می‌تواند باشد؟ اول از همه، خیلی وقت پیش تایید شد که فرنچایز دیسانرد، اگر هم قرار باشد دنباله‌ای به خود ببیند، به این زودی‌ها خبری ازش نخواهد شد. دومین فرنچایز آرکین، Prey است که اتفاقا ساخت دنباله‌اش با وجود عملکرد تجاری نسبتاً معمولی وجود دارد چون توانست طرفداران سرسخت برای خود پیدا کند. می‌ماند معرفی یک ip جدید که شانسش بسیار بالاست. با توجه به تریدمارکی که دو سال پیش توسط بتزدا ثبت شد و آگهی‌های استخدامی که آرکین قرار داده، به نظر می‌رسد این بازی چیزی نباشد جز The Crossing؛ پروژه جاه‌طلبانه‌ای که آرکین پیش از پیوستن به بتزدا مشغول به ساختش بود و قرار بود با تلفیق المان‌های تک نفره و چند نفره، انقلابی در بازی‌ها ایجاد کند، اما در نهایت کنسل شد. هرچه باشد، در کنفرانس امسال بالاخره مشخص می‌شود.

آرزوی دوم: نسخه جدیدی از Saints Row! هنوز هم باورم نمی‌شود که نسل 8 به آخر عمرش نزدیک شده و هیچ خبری از این فرنچایز فوق‌العاده نشنیدیم. اصلا هم سعی نکنید مرا قانع کنید که Agents of Mayhem این حفره را پر کرده است. آن بازی اصلا نباید ساخته می‌شد.

محمد زمانی

چند ماه پیش با اعلام عدم حضور سونی، اولین خبر شوکه‌کننده E3 2019 را شنیدیم. نزدیک شدن به پایان نسل، عدم حضور سونی و همچنین برخی شرکت‌های بزرگ دیگر یا حتی کمرنگ شدن فعالیت‌های آن‌ها، باعث شده هیجان و حواشی قبل E3 همچون همیشه نباشد ولی با همه‌ این اوصاف، یک واقعیت را نمی‌توان انکار کرد: E3‌ همچنان مهم‌ترین و جذاب‌ترین رویداد گیمینگ محسوب می‌شود.

در میان کنفرانس‌های بزرگ امسال، طبیعتاً بیش‌ترین انتظار و نگاه را به کنفرانس شرکت مایکروسافت دارم. مشاهده‌ گیم‌پلی بازی‌هایی از قبل معرفی شده، نمایش بازی‌های استودیوهای جدید مایکروسافت و همینطور نمایش خیل عظیمی از بازی‌های مولتی پلتفرم به‌ویژه سایبرپانک 2077 و بازی جدید فرام‌سافتور که با همکاری جرج آر. آر. مارتین ساخته‌ می‌شود، همه از دلایلی هستند که می‌توانم برای این کنفرانس بسیار هیجان زده باشم. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت معرفی کوچکی از کنسول نسل بعد خودش داشته باشد. البته یک سورپرایز دیگر هم در مورد این کنفرانس، همکاری مایکروسافت و نیتندو است که شایعه‌های آن هم مدتی پیش به گوش می‌خورد. قطعاً دیگر شرکت‌ها هم دست خالی نخواهند بود و سورپرایزهایی برایمان خواهند داشت اما می‌خواهم فقط به اسکوئر انیکس و یکی از موردانتظارترین بازی‌های خودم در کل این نمایشگاه اشاره کنم؛ ریمیک فاینال فانتزی 7. اسکوئر انیکس قولش را داده که نمایش و اطلاعات مفصل‌تری از بازی به اشتراک می‌گذارد و احتمالاً بعد از سال‌ها انتظار طرفداران، تاریخ عرضه دقیق یا حدودی بازی هم مشخص می‌شود. ظاهراً بعد از این همه سال، بالاخره قرار است آرزویمان برای بازی کردن این بازی، به حقیقت بپیوندد.

شروین ژاوه

یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که از کنفرانس «مایکروسافت» در E3 2019 دارم اینه که در کنار نمایش پروژ‌ه‌های جدید استودیوهایی که پارسال خریدن، مشخصات کامل کنسول نسل بعدی ایکس باکس رو اعلام کنه و خیلی خوب می‌شه که رونمایی از کنسول به اعلام مشخصات منتهی نشه و شاهد نمایش چند بازی نسل بعدی روی این سخت افزار جدید باشیم. نمایش بازی Cyberpunk هم فکر می‌کنم جزء مورد انتظارترین‌های امسال باشه برام! در پایان خیلی خوب می‌شه اگه کنفرانس رو به سبک پارسال تموم کنن، یعنی تمام نورهای سالن خاموش بشه و این بار به جای لوگوی سایبرپانک، سه تا نور سبز روی صفحه ظاهر بشه و سم فیشر با صدای مایکل آیرون‌ساید دوست داشتنی برگرده که البته احتمالش از صفر هم کمتره.

متأسفانه امسال شرکت «یوبی‌سافت» یک ماه پیش از برگزاری کنفرانس، با یک ضد هوایی بزرگ به سطح انتظارات و هایپ بنده شلیک کرده و فعلاً در ناامیدی عظیمی به سر می‌برم! این اتفاق رو می‌شه مدیون عدم حضور یکی از مورد انتظارترین بازی‌های لیستم، یعنی Beyond Good and Evil 2 و غیبت Skull and Bones و تأخیر دوباره اون دونست. البته حضور Ghost Recon Breakpoint تأیید شده و می‌تونیم انتظار نمایش گیم‌پلی جدید رو برای اون داشته باشیم. طبق اعلام رسمی کمپانی، سه عنوان AAA معرفی نشده درکنار «گوست ریکان» دارند که به احتمال زیاد یکی از اون‌ها Watch Dogs 3 باشه. شاید انتظار یک نسخه فرعی برای Assassin’s Creed هم چندان دور از ذهن نباشه. معرفی Prince of Persia و Splinter Cell جدید هم که همیشه ازش استقبال می‌شه اما با توجه به شایعات و لیک‌های اخیر، شاید هیچ یک از این انتظارات ما برآورده نشه.

فرنود سمیعی یوسفی

به نظرم امسال بیشتر از هر زمانی میشه از بازی‌های موجود در 2019 E3 حدس بزنیم که کجای کار این نسل قرار داریم. مانور دادن روی عناوینی که قبل‌تر معرفی شده بودن و غیبت کلی از استدیوهایی که انتظار بازی‌هاشون رو می‌کشیدیم خیلی واضح نشون میدن که به اواخر نسل هشتم بازی‌های کامپیوتری رسیدیم. با اینکه هنوز هم E3 جذابیت‌های خودش رو خصوصاً برای کسایی که بازی‌های مورد انتظارشون نمایش داره می‌تونه تا حدودی حفظ کنه، اما برای خودم به شخصه نکته خاصی بین بازی‌ها پیدا نمی‌کنم. مگر بین عناوینی هم که نمایش خواهند داشت بیشتر منتظرم ببینم Avengers چطوری میشه، برای همین این دفعه از معدود سال‌هاییه که Square Enix رو هم دنبال می‌کنم. نبود سونی هم که از طرف دیگه تاییدیه بر تمرکزشون روی نسل بعدی، به قول بعضی از دوستان دیگه خیالشون از بابت این نسل جمع شده و برنامه رو گذاشتن برای آینده.

این وسط البته ممکنه سورپرایزهایی هم رخ بده که ورق رو به طور کامل برگردونه. گرچه به نظر خودم احتمالش خیلی کمه، ولی معرفی کنسول (یا کنسول‌های) جدید مایکروسافت می‌تونه حسابی گرد و خاک به پا کنه. خیلی ذوق زده‌م تا ببینم برای نسل بعدی باید منتظر چه چیزایی باشیم، برای همینه که اطلاعات کنسول جدید می‌تونه از جهات مختلفی برام جذاب باشه.

با توجه به عدم حضور سونی و این نکته که خیلی از بازی‌های مورد انتظارم از طرف این ناشره و همینطور نبود راکستدی، بازی خاصی جز گیرز و هیلو نمی‌مونن که منتظر نمایششون باشم. در آخر اگه کنترل هم نمایش جدیدی داشته باشه استقبال می‌کنم؛ در کنار قسمت دوم Last of Us، این چندتا بازی شاید آخرین عناوینی باشن که توی نسل هشتم مشتاق تجربه کردنشون هستم.

E3 2019

کامیار صیاد 

از زمانی که شروع به دنبال کردن کنفرانس‌های E3 کردم همیشه کنفرانس مایکروسافت را در صدر قرار می‌دادم. این ابرشرکت دنیای تکنولوژی همواره سعی در جذب مخاطب خود داشته اگر چه مدتی دچار افت کیفیت به دلایل مختلف شد اما پس از ارتقای فیل اسپنسر به پست مدیریت و گرفتن سکان بخش Xbox ما شاهد بازگشت به اوج این کنسول هستیم. خبر خرید و تاسیس چند استدیوی درجه یک در کنفرانس پارسال باعث شد تا نگاه‌ها به امسال دوخته شود چرا که همگی منتظر حاصل کار این استودیوها هستند. نباید فراموش کرد که در سمت دیگر 343 پس از عرضه نسخه نه چندان درخشان Halo 5 قصد دارد با یک ریبوت این سری را دوباره به جایگاه اصلی خود در میان نوآوران سبک اول شخص بازگرداند. Gears 5 هم با شرایطی نسبتا مشابه به کنفرانس خواهد آمد.

اما چیزی که مطمئنا برای من و بقیه طرفداران جذاب است شایعه‌های مطرح شده درباره کنسول نسل بعد و چند عنوان قدیمی است. مایکروسافت به صورت ضمنی وجود کنسول نسل بعد را تایید کرده و قول قدرتمندترین دستگاه بازار را داده است، از طرف دیگر اسامی قدیمی دوباره به صدر اخبار بازگشته‌اند. Fable یکی از آن اسامی است که طرفداران چند سالیست منتظرند تا دوباره آن را بشنوند. در آخر شاید بتوان سومین بخش مهم کنفرانس را حضور Cyberpunk 2077 دانست. استودیوی CDPR با مایکروسافت رابطه‌ بسیار خوبی دارد و دیدن گیم‌پلی این بازی از طریق کنفرانس مایکروسافت باعث جلب توجه هر چه بیشتر گیمرها خواهد شد.

وحید ظهرابی‌نژاد شیرازی

قبل از هرچیز نباید از این نکته غافل شد که نبود شرکت سونی و کنسول‌ها و بازی‌هایش به شخصه برای من در E3 2019 خبر بسیار ناراحت کننده‌ای بود اما مراسم E3 هنوز هم می‌تواند برای عاشقان بازی جذاب و درگیر کننده و زیبا باشد. در نبود شرکت سونی برای من در حال حاضر جذاب‌ترین کنفرانس، کنفرانس شرکت مایکروسافت خواهد بود، شایعات بسیار زیادی از معرفی کنسول‌های نسل بعدی ماکروسافت در خبرگزاری‌ها پیچیده و قطعا شروع نسل نهم جنگ‌های کنسولی جذاب خواهد بود و در کنار این مورد در یک الی دو سال اخیر ماکروسافت برای قوی کردن بخش بازی‌های انحصاری خود، دست به خرید استدیوهای بازیسازی بسیار با کیفیت و خوشنامی در سراسر دنیا زده که معرفی بازی‌های آن‌ها برای این نسل یا نسل بعد جذاب خواهد بود.

در کنار موارد معرفی نشده بالا، نمایش بازی‌های Halo Infinite و Gears 5 در صدر انتظاراتم از این کنفرانس قرار خواهد داشت و حضور آن‌ها در کنفرانس امسال ماکروسافت تایید شده و قطعی است. از کنفرانس‌ شرکت‌ها اگر بگذریم نمایش بازی Cyberpunk 2077 و شاید بالاخره دیدن اعداد تاریخ عرضه‌اش بهترین خبر مراسم امسال باشد. بازی مورد انتظاری که سال‌ها در دست ساخت بوده و بدلیل ژانر جذابش و فضای آن در بالای لیست بنده حضور دارد.

آرمین غلامی

شاعر یک بیتی داره که می‌گه: این چه رسمی‌است که E3 هر سال با عزای دل ما می‌آید … البته فکر کنم اینطوری می‌گفت!!! مراسم E3 که یکی از مهمترین رویدادهای صنعت گیمه و ما گیمرها باید حداکثر لذت رو ازش ببریم تقریبا هر سال با یک مشکل مواجه می‌شه: از امتحانات دوران مدرسه و دانشگاه گرفته تا گرفتاری‌های زندگی و از اون‌ها بدتر مشکلات ناخواسته و همیشگی اینترنت. با این حال تقریبا همه طوری این شرایط رو پیش بردیم که به مراسم به هر سبک ممکن برسیم. E3 2019 هم به همین سبک از راه رسید و در کنار همه مسائل، هیجانش رو در وجودمون حس می‌کنیم. به شخصه با اینکه تا به حال کنسولی نداشتم و تنها با PC سر کردم، اما تمام کنفرانس‌ها برام مهم بود، از یوبی به عنوان ناشر مورد علاقه تا سونی و مایکروسافت و … . گرچه امسال برای اولین بار سونی نیست که تا ساعت 5 صبح برای شروع کنفرانس با چشم‌هایی قرمز بیدار بمونیم و یا Beyond Good & Evil 2 به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایم نمایشی ندارد، اما چیزی از هیجان ماجرا کم نشده. پس از سال‌ها یک نمایش جدید و شاید هم تاریخ انتشار برای سایبرپانک، نمایش نسخه جدید Watch Dogs که گویا به کارگردانی Clint Hocking ساخته شده و بسیاری از بازی‌های دیگر که اگر بخواهم همه آن‌ها را نام ببرم جایی برای مطالب سایر دوستان باقی نمی‌ماند. در کنار موارد مشخص، حدس و گمان‌ها و سورپرایزها را بگذارید تا مجدد پی ببرید E3 به هر سبکی که برگزار شود، هیچ‌وقت هیجان خود را برای یک گیمر از دست نخواهد داد! انتظارم از E3 2019 نمایش جذاب بازی‌های معرفی شده به همراه معرفی چند بازی جدید است و البته در آخر امیدوارم خبر انحصاری شدن بازی‌ها برای پلتفرم PC خیلی همه‌گیر نباشد.

سینا گلاب‌زاده 

تا اینجای مطلب اکثر آرزوها نزدیکی نسبی با واقعیات داشتن اما رؤیاپردازی بیش از اندازه من، اجازه نمی‌ده که از اون ور بوم نیفتم. اولین آرزو و مهمترین و بزرگترین اتفاق برای من در E3 2019 می‌تونه معرفی Bully 2 باشه. چرا؟ چون Bully یکی از بهترین بازی‌های جهان باز تمام تاریخه. در نسل قبل که راکستار حداقل سالی یه بازی به بازار عرضه می‌کرد، خبری از Bully نبود، حالا چه دلیلی وجود دارد توی نسلی که راکستار کلاً یه بازی منتشر کرده، از Bully 2 خبری بشه؟ هیچ دلیلی وجود نداره اما آدمی به امید زنده‌س بهرحال.

اگر خبری از Bully جدید نبود، هیچ اشکالی نداره به جاش می‌تونن از یه بازی درست و حسابی در دنیای Harry Potter پرده برداری کنن. هری پاتر و ماجراجویی‌هاش تأثیر بزرگی روی رویکرد و زندگی چند نسل اخیر نوجوانان سراسر دنیا گذشته اما بازی‌های ساخته شده بر اساس این دنیا، یکی از دیگری سرطان‌زاتر بودن. سال گذشته یه نسخه موبایلی براساس این دنیا منتشر شد که از عوامل اصلی افزایش سرطان در سنین 6 تا 36 بود (تحقیق دقیقی ندارم در این زمینه اما گاهی باور قبلی از همه چیز مهمتره) و حتی یه نسخه الهام گرفته شده از Pokemon Go هم در راهه (اَخ).

چون کسی اشاره‌ای به نینتندو نکرده بود، در پایان فقط می‌خوام بگم «نینتندو». به امید یک E3 پربار در روزهای آتی.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای من به شخصه معرفی saints row جدید و2 alan wake میتونه تنها خبرهایی برام باشه که تو این دوران تاریک و زجرآور کمی التیام بخشه و امید به زندگیم رو از 0 به 0.2 برسونه.
    ساخت splatterhouse جدید shadow of damned 2 و یه بازی جدید از دیوید کیج تو اتمسفر indigo prophecy از آرزوهایی که شاید هیچوقت بهش نرسم…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا