مقاله های ویژه

عصر جدید اساسین کرید

هر چیزی که درباره Assassin's Creed Infinity می‌دانیم

مراسم ویژه پانزدهمین سالگرد سری Assassin’s Creed به‌تازگی برگزار شد و یوبیسافت در طول آن، اطلاعات هیجان‌انگیزی را از چندین پروژه مرتبط با این مجموعه محبوب خود به اشتراک گذاشت. پروژه‌های متنوعی که بازی‌های پرچم‌دار بعدی سری، یک بازی موبایلی و همچنین پلتفرم مخصوص Assassin’s Creed را شامل می‌شود. پس از پرداختن به جزئیات و اطلاعات بازی Assassin’s Creed Mirage، اکنون نوبت آن رسیده تا به سراغ دیگر معرفی‌های بزرگ شوکیس آساسینز کرید برویم و ببینیم که چگونه یوبیسافت قصد دارد تا دوران جدیدی را برای محبوب‌ترین سری بازی خود آغاز کند. بنابراین با ما همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی به آینده سری Assassin’s Creed بی‌اندازیم.

بازی Assassin's Creed Codename Red

Assassin’s Creed: Codename Red

اگر بازی Assassin’s Creed Mirage که یک نسخه کوچک‌تر و کوتاه‌تر محسوب می‌شود را در نظر نگیریم، بازی :Assassin’s Creed Codename Red پرچم‌دار بزرگ بعدی مجموعه آساسینز کرید به‌شمار می‌آید. همان‌طور که حتما تاکنون می‌دانید، یوبیسافت به درخواست دیرینه طرفداران پاسخ داده و Red بالاخره طرفداران آساسینز کرید را به ژاپن فئودال خواهد برد. تیزر کوتاهی که در رویداد یوبیسافت تماشا کردیم اطلاعات چندانی را به ما نمی‌دهد، اما مارک الکسیس کوت، تهیه‌کننده اجرایی سری جزئیات جالبی را با طرفداران در میان گذاشته است.

او تأیید کرده که Red آغازگر دوره سوم مجموعه Assassin’s Creed خواهد بود و به‌طور کامل بر اساس سخت‌افزار کنسول‌های نسل نهم در دست ساخت است. از این رو، می‌توان انتظار پیشرفت‌های بزرگی را در این نسخهشینوبی‌محور و RPG آساسینز کرید داشت. کوت در مورد این پیشرفت‌ها گفته:

«یکی از مواردی که می‌خواهیم آن را در Red ارتقا دهیم، داشتن دنیایی پویاتر است؛ یک دنیایی که حول محور بازیکن تکامل می‌یابد. می‌خواهیم حین قدم زدن در محیط‌های بازی، هرآنچه که در اختیار دارید به‌طور تدریجی توسعه یابد. می‌خواهیم تمام خط و خش‌های روی اجسام را به شما نشان دهیم. بهبود دادن گرافیک و سیستم‌های انیمیشن نیز از دیگر اهداف ماست تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر از همیشه به بازیکنان ارائه دهیم.»

او در ادامه توضیح داده: «کارهای زیادی بر روی وضوح گرافیک Red انجام شده است. مردم دوست دارند تا به مقایسه اسکرین شات‌های عناوین مختلف با یکدیگر بپردازند، اما شخصا فکر می‌کنم که تماشا کردن این تصاویر ثابت آینده صنعت بازی نیست، بلکه آینده صنعت بازی این است که به‌طور مثال محیط‌های پیچیده‌تری داشته باشید و این محیط‌ها، برای هوش مصنوعی چالش‌های بیشتری را به وجود بیاورند. داشتن چند درخت و صخره که تنها ظاهر خوبی دارند، فایده‌ای نخواهد داشت.»

هدف تیم سازنده این است که همه‌چیز را به‌خوبی در محیط پیاده سازد تا گشت و گذار در آن، چه برای بازیکن و چه هوش مصنوعی، چالش بیشتری را ایجاد کند. یوبیسافت معتقد است که تسلط داشتن آن‌ها بر روی تکنولوژی باعث خواهد شد تا نسخه‌های جدید Assassin’s Creed خود را نسبت به سایر بازی‌ها متمایز سازند. گفته شده که بخشی از این متمایز بودن، به بهره‌گیری از قدرت کنسول‌های جدید جهت ارائه محیط‌های ارگنایک و طبیعی باز می‌گردد.

یوبیسافت هنوز تاریخ عرضه‌ای را برای Assassin’s Creed: Codename Red اعلام نکرده و به‌نظر می‌رسد در زودترین زمان ممکن، بازیکنان در سال 2024 یا 2025 موفق به تجربه آن خواهند شد. شعبه کبک یوبیسافت که پیش از این نسخه Odyssey را توسعه داده بود، رهبری این پروژه را بر عهده دارد. به عنوان آغازگر دوره جدیدی برای آساسینز کرید، سازندگان پروژه Red را جهشی بزرگ در تکنولوژی و فرمول گیم‌پلی سری می‌دانند و قصد دارند تا برای سال‌ها با اکسپنشن‌های مختلف از آن پشتیبانی کنند.

بازی Assassin's Creed Codename Hexe

Assassin’s Creed: Codename Hexe

معرفی بزرگ بعدی یوبیسافت، بازی Assassin’s Creed: Codename Hexe بود. این نسخه که کمترین اطلاعات را از آن منتشر شده، پس از نسخه ژاپن فئودال (Red) عرضه خواهد شد، بنابراین هنوز چندین سال با دیدن آن فاصله داریم. این‌طور که به‌نظر می‌رسد Hexe در اوج دوران شکار جادوگران، یعنی قرن شانزدهم اروپا جریان دارد. گفته می‌شود که در این دوران، چیزی حدود 40 هزار نفر که به افسون‌گری متهم شده بودند، اعدام شده‌اند. از این رو واضح است که از حیث حال و هوا و لحن کلی، با نسخه کاملا متفاوتی از سری مواجه هستیم و حتی بعید نیست که Hexe نشانه‌هایی از ژانر ترس را نیز در خود داشته باشد. در حقیقت، برخی از شایعات این بازی را تاریک‌ترین نسخه از مجموعه Assassin’s Creed توصیف می‌کنند.

با وجود اینکه تیزر معرفی اطلاعات چندانی را به ما نمی‌دهد، اما خوشبختانه یوبیسافت جزئیات اندکی را در اختیار طرفداران قرار داده است. به گفته مارک الکسیس کوت، Hexe پس از عرضه شدن Red پرچم‌دار بعدی سری محسوب می‌شود و تجربه‌ای کاملا متفاوت از یک بازی آساسینز کرید را ارائه می‌دهد. طی سالیان گذشته تعداد زیادی از طرفداران رویکرد سه نسخه اخیر سری، یعنی «اوریجینز»، «ادیسه» و «والهالا» را بابت گیم‌پلی طولانی آن‌ها و به‌کارگیری سیستم‌های RPG مورد انتقاد قرار داده‌اند. اکنون به‌نظر می‌رسد صدای طرفداران ناراضی به‌خوبی به گوش یوبیسافت رسیده، چرا که تأیید شده Hexe یک بازی RPG نخواهد بود و چه از لحاظ گیم‌پلی و چه ساختار، تفاوت بزرگی با سایر عناوین سری خواهد داشت.

البته که هنوز صبحتی در خصوص طول مدت گیم‌پلی Hexe به میان نیامده و برای کسب چنین اطلاعاتی باید بیشتر منتظر بمانیم. این نسخه متفاوت توسط شعبه مونترآل یوبیسافت که سازنده اصلی اولین و آخرین نسخه منتشر شده سری (والهالا) محسوب می‌شود، توسعه می‌یابد. جالب است بدانید کلینت هوکینگ، طراح سری Splinter Cell و کارگردان عناوین جاه‌طلبانه‌ای مثل Far Cry 2 و Watch Dogs: Legion وظیفه کارگردانی Hexe را بر عهده دارد.

پروژه Assassins Creed Infinity

Assassin’s Creed Infinity

یوبیسافت مدت‌ها قبل ساخت Assassin’s Creed Infinity را تأیید کرده بود، اما تا پیش از این ماهیت واقعی پروژه جاه‌طلبانه کمپانی فرانسوی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اول از همه باید گفت که اینفینیتی نه یک بازی، بلکه یک هاب یا پلتفرم بزرگ است که از سال‌های آینده به عنوان یک نقطه ورود به مجموعه آساسینز کرید عمل خواهد کرد. به‌طور کلی، پلتفرم اینفینیتی با این هدف طراحی شده که تجربه منسجم‌تری از این سری را ارائه دهد و نسخه‌های مختلف را به‌شکل معناداری به یکدگیر متصل سازد. اما چگونه این اتفاق رخ می‌دهد؟

اینفینیتی نوعی لانچر برای بازی‌های آینده سری، از جمله Assassin’s Creed: Codename Red و Assassin’s Creed: Codename Hexe محسوب می‌شود. اما یوبیسافت برنامه‌های بزرگ‌تری را پلتفرم خود در سر دارد. با حذف شدن بخش‌های مدرن از داستان نسخه‌های جدید، پلتفرم اینفینیتی در حقیقت نقش آنیموس را برای تمام بازی‌های آساسینز کرید ایفا خواهد کرد. این بدین معنی است که دیگر خبری از شخصیت‌هایی مانند دزموند و لایلا نیست و خود بازیکنان، پروتاگونیست خط زمانی مدرن بازی‌های آساسینز کرید خواهند بود. یوبیسافت تأیید کرده که پروژه اینفینیتی همراه با عرضه بازی Assassin’s Creed: Codename Red شروع به کار خواهد کرد و کاربران همچنان از روش سنتی (تهیه ورژن فیزیکی یا دیجیتالی بازی) به عناوین آینده دسترسی خواهند داشت. مارک الکسیس کوت در این خصوص می‌گوید:

«ایده ما این است که Red و Hexe به عنوان یک محصول فیزیکی در دسترس باشند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما پس از نصب این بازی‌ها، اول از همه با هاب اینفینیتی مواجه خواهید شد و از طریق آن Red یا Hexe را اجرا خواهید کرد. هنگامی که این بازی‌ها عرضه شدند، شما آن‌ها را در قالب یک خاطره DNA می‌بینید که در دسترس هستند و می‌توانید مستقیما آن‌ها را از هاب اینفینیتی خریداری کنید.»

یوبیسافت امیدوار است تا با این‌کار، دسترسی به بازی‌های مجموعه را آسان‌تر از همیشه سازد. در کنار بازی‌های جدید، برنامه‌هایی نیز برای ادغام عناوین قدیمی آساسینز کرید با اینفینیتی وجود دارد. یوبیسافت معتقد است که این پلتفرم مکانی خواهد بود که می‌توان در آن تجربه‌های متفاوت و متنوعی را از آساسینز کرید ارائه داد؛ از جمله بازی‌هایی که لزوما یک عنوان 150 ساعته نیستند و مقیاس کوچک‌تری دارند. علاوه بر این، اینفینیتی به مرور زمان تکامل خواهد یافت و حتی احتمال اضافه شدن بخش‌های قابل بازی به آن نیز وجود دارد. بدین ترتیب، داستان زمان مدرن به‌صورت مستقل از بازی‌های بعدی روایت خواهد شد و بازیکنانی که به این خط داستانی علاقه‌ای ندارند، می‌توانند به‌راحتی بازی مد نظر خود را انتخاب و به گذشته سفر کنند.

در پایان، یوبیسافت تأکید دارد که عناوین آینده سری در مقیاس و ژانرهای متفاوتی ساخته خواهد شد و قیمت‌گذاری هر کدام از آن‌ها نیز به‌صورت جداگانه انجام صورت می‌پذیرد. پروژه Red دوره جدیدی را برای نسخه‌های RPG بازی‌های آساسینز کرید آغاز خواهد کرد و از سوی دیگر، پروژه Hexe مسیر متفاوت و نویی را در پیش می‌گیرد. این عناوین حالا می‌توانند چرخه حیات طولانی‌تری داشته باشند و لزوما با عرضه نسخه جدیدتر، کنار گذاشته نمی‌شوند. روی هم رفته، مطمئنا رویکرد جدید یوبیسافت بر روی کاغذ بلندپروازانه و جذاب به‌نظر می‌رسد. اما باید منتظر ماند و دید طی سال‌های آینده پیاده‌سازی این ایده‌ها در قالب پروژه اینفینیتی به چه صورت خواهد بود.

بازی موبایلی Assassin's Creed Codename Jade

Assassin’s Creed: Codename Jade

بازی Assassin’s Creed: Codename Jade نیز دیگر پروژه در دست ساخت یوبیسافت بود که برخی از جزئیات آن قبل از معرفی رسمی لو رفت. این بازی موبایلی به عنوان یک اثر AAA نقش آفرینی اپن ورلد توصیف شده و روایت‌گر داستان اولین آساسین در چین باستان خواهد بود. سازندگان می‌گویند که گیم‌پلی Jade بر اساس ویژگی‌های کلاسیک عناوین آساسینز کرید طراحی شده است، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری از گیم‌پلی بازی در دسترس نیست. البته گفته شده که برای اولین بار در تاریخ سری، بازیکنان قادر خواهند بود تا با این نسخه شخصیت خود را از پایه بسازند و به پارکور بر روی دیوار بزرگ چین بپردازند. خبر خوب این است که به تأیید سازندگان، بهینه‌سازی کنترل لمسی بازی به‌خوبی صورت گرفته تا بازیکنان قادر باشند به‌راحتی بر روی گوشی‌های هوشمند خود مبارزات، مخفی‌کاری و گشت و گذار در دنیای چین باستان را تجربه کنند.

یوبیسافت همچنین تأیید کرده که بازی با همکاری یکی از تیم‌های داخلی با یک کمپانی خارجی دیگر ساخته می‌شود، اما سازندگان هنوز نام این کمپانی را اعلام نکرده‌اند. در حال حاضر مواردی مانند رایگان بودن بازی و یا تاریخ عرضه دقیق آن مشخص نیست. از این رو باید منتظر ماند و دید که آیا تیم سازنده از مدل تجاری موفق بازی Genshin Impact استفاده خواهد کرد یا خیر. به گفته یوبیسافت بازی Assassin’s Creed: Codename Jade «به‌زودی» منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا