مقاله های ویژه

هر چیزی که باید از GTA Trilogy بدانید

دو هفته بعد از معرفی رسمی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition و گمانه زنی‌های فراوان بالاخره راکستار اولین تریلر از گیم پلی بازی را منتشر کرد و همچنین تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد ریمستر این سه گانه را در اختیار کاربران قرار داد. تریلر و اطلاعاتی که راکستار از این پکیچ منتشر کرد بسیار امیدوار کننده بود و در این آیتم می‌خواهیم تمامی بهبودهای رسمی این بازی را با شما به اشتراک بگذاریم. برخلاف دو آیتم پیشین در ارتباط با GTA The Trilogy تمامی اطلاعاتی که در این آیتم می‌گوییم کاملا رسمی است و دیگر خبری از گمانه زنی نیست.

برای تماشای آیتم ویدیویی در یوتوب کلیک کنید

راکستار در زمان معرفی ریمستر سه‌گانه GTA اعلام کرده بود که گرافیک این بازی تلفیقی از گرافیک مدرن و گرافیک کلاسیک است تا بازی در عین مدرن بودن دارای بار نوستالژی باشد و حالا بر اساس تریلر منتشر شده می‌توان کاملا متوجه شد منظور این کمپانی چه چیزی بوده است. در GTA : The Trilogy راکستار ظاهر کارتونی نسخه‌های کلاسیک را حفظ کرده هرچند بسیار از جنبه‌های آن را مدرن کرده است.

در بین بهبودها می‌توان به افزایش کیفیت چشم گیر بافت  یا همان تکسچرهای بازی از جمله بهبود بافت‌های ساختمان‌ها ، سلاح‌ها ، جاده‌ها و اتوبان‌ها  و همچنین بهبود مدل سازی تمامی شخصیت‌ها  و خودروها  اشاره کرد.

این ارتقا گرافیکی همچنین شامل بهبود سایه زنی ، افزایش قابل توجه Draw Distance بازی ، بهبود بازتاب‌های محیطی ، بهبود سیستم آب و هوایی و  از همه مهم تر بازسازی کامل سیستم نورپردازی بازی اشاره کرد. اگر به تازگی سه گانه کلاسیک GTA یعنی GTA 3 ، GTA Vice City و GTA San Andreas را بازی کرده باشید و این تریلر را هم با کیفیت بالا دیده باشید کاملا متوجه تغییرات می شوید اما اگر تنها تصویری از نسخه های کلاسیک دارید یا تریلر معرفی را با کیفیت پایین در اینستاگرام دیده اید باید بگوییم که نسخه ریمستر شده به هیچ وجه قابل قیاس با نسخه کلاسیک نیست. به طور مثال در GTA 3 هر گاه باران می بارید ، محیط بازی به شدت تاریک می‌شد و از طرفی وجود Draw Distance پایین باعث می‌شد نه فقط در قسمت سوم بلکه در قسمت‌های Vice City و San Andreas بخش زیادی از شهر و نقشه پیش رویتان قابل رویت نباشد. اما در نسخه ریمستر و بر اساس شات‌های مقایسه کاملا متوجه می‌شوید نه تنها این ایرادات برطرف شده بلکه به لطف نورپردازی قدرتمند شاهد جلوه‌های زیبای گرافیکی خواهید بود.

از طرفی دیگر بهبود مدل شخصیت‌ها و البته اینکه دیگر انگشت‌هایشان به هم چسبیده نیست هم قابل توجه است. از طرفی بر اساس تریلر یک دقیقه ای می‌توان گفت که لیب سینک شخصیت ها با دیالوگ هایی که می‌گویند  هماهنگ است که این موضوع باعث می‌شود میان پرده‌های بازی بهبود چشم گیری به نسبت سه‌گانه کلاسیک داشته باشند.

البته نباید انتظار مادهای الترا ریلیستیک GTA V را داشته باشید چون در وهله نخست این ریمستر ، بازسازی سه گانه GTA درون GTA V نیست و همچنین عناوین کلاسیک به هیچ وجه گرافیک ریلیستیک نداشتند و این اتفاقی بود که از قسمت چهارم به بعد شاهدش بودیم. به همین خاطر ظاهر بازی همانطور که راکستار گفته بود در عین ظاهر کلاسیکش از گرافیک مدرن بهره می‌برد.

جی تی ای سن آندرسی

بهبودهای گرافیکی GTA : The Trilogy راضی کننده هستند و حداقل بر اساس لایک‌ها و کامنت‌های این تریلر در چنل‌های مختلف یوتوب از جمله چنل خود راکستار اکثر مخاطبان از این تغییرات رضایت کامل دارند اما همانطور که انتظار می‌‌رفت عملکرد گرافیکی بازی روی کنسول‌های مختلف کمی با هم متفاوت است. در حالی که همچنان یک PC قدرتمند بیشترین حق انتخاب را به مخاطبان می‌دهد ، در بین نسخه‌های کنسولی تنها نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه بهره می‌برند. نسخه PC هم از NVIDIA DLSS استفاده می‌کند. تکنولوژی که همانطور که در آیتم نسخه PC بازی God of War گفته بودیم به شما اجازه می‌دهد رزولوشن اصلی بازی را در عددی پایین تر قرار داده و وظیفه ارتقا آن به رزولوشن بالاتر را برعهده هوش مصنوعی قرار دهید. موضوعی که حتی باعث افزایش چشم گیر فریم ریت هم می‌شود. در این بین نسخه سوییچ هم دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است. این نسخه از gyro aiming یا همان موشن کنترل مخصوص نینتندو سوییچ و همچنین پشتیبانی از صفحه لمسی این کنسول هیبرید بهره می‌برد.  در ضمن می‌توانید سیستم مورد نیاز بازی برای کامپیوترهای شخصی را مشاهده کنید.

سیستم حداقلی :

OS – Windows 10 64-bit

CPU – Intel® Core™ i5-6600K / AMD FX-6300

Memory – 8GB

Graphics card – Nvidia GeForce GTX 760 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB

Storage – 45GB

سیستم مورد پیشنهاد :

OS – Windows 10 64-bit

CPU – Intel® Core™ i7-2700K / AMD Ryzen 5 2600

Memory – 16GB

Graphics – Nvidia GeForce GTX 970 4GB / AMD Radeon RX 570 4GB

Storage – 45GB

از بهبودهای گرافیکی و منحصر به فرد هر پلتفرم گفتیم حالا نوبت به بهبودهای گیم پلی می‌رسد. GTA : The Trilogy دقیقا از همان سیستم کنترل و نشانه گیری GTA V استفاده می‌کند و همچنین سیستم رانندگی آن هم رده عناوین مدرن است. مینی مپ بازی هم بهبود یافته و حالا می توانید لوکیشن مخصوص خود در نقشه را تعیین کرده و مپ بازی شما را به سمت همان مسیر هدایت می‌کند. در کنار این بهبودها ، موضوعی که نبود آن به شدت در نسخه‌های کلاسیک احساس می‎‌شد مخصوصا اگر آن‌ها را به تازگی بازی می‌کردید ، وجود چک پوینت بود. در نسخه‌های کلاسیک اگر در حین ماموریت کشته شوید باید دوباره از اول به مقصد ماموریت رفته و همه چیز را از نو آغاز کنید اما در این ریمستر چک پوینت به بازی اضافه شده تا مخاطبان دیگر نیازی به شروع دوباره همه چیز نداشته باشند.

جی تی ای 3

برخلاف شایعات این نسخه بازی را نه استودیو Rockstar Dundee  بلکه استودیو Grove Street Games برای پلتفرم‌های مدرن بازسازی کرده است. این استودیو که پیشتر با نام War Drum Studios شناخته می‌شد  بارها با راکستار همکاری کرده و همان تیمی است که وظیفه پورت نسخه‌های موبایلی بازی‌های GTA 3 ، GTA Vice City ، GTA San Andreas ، GTA Chinatown Wars ، Bully و مکس پین را در کارنامه‌اش دارد.

نسخه دیجیتالی بازی GTA : The Trilogy در تاریخ 11 نوامبر مصادف با 20 آبان ماه برای PS4 و PS5 و Xbox Series X|S و PC و نیننتندو سوییچ عرضه خواهد شد و همچنین نسخه فیزیکی یا همان دیسک بازی هم در تاریخ 7 دسامبر مصادف با 16 آذر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.  خوشبختانه برخلاف شایعات این پکیج نه با قیمت 70 دلاری بلکه با قیمت 60 دلاری منتشر می‌شود.  همچنین به نظر می رسد مخاطبان می‌توانند هر نسخه سه گانه را به صورت جداگانه تهیه کنند چون دقیقا در روز عرضه بازی کاربران ایکس باکس گیم پس قادر به تجربه رایگان GTA : San Andreas The Definitive Edition  خواهند بود. در طرف مقابل کاربران PS Now هم قادر به تجربه رایگان GTA 3  The Definitive Edition در روز 16 آذر خواهند بود.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا