مقالاتمقاله های ویژه

مروری بر کنفرانس های نمایشگاه E3 2015

با به اتمام رسیدن کنفرانس های مطبوعاتی شرکت های بزرگ بازی سازی، هستند کسانی که حالا به هر دلیلی، نتوانستند اقدام به دیدن این کنفرانس ها کنند و دانلود آن ها نیز برایشان میسر نیست. از این رو یکی از کاربران فعال سایت بازی سنتر، برآن شد تا خلاصه ای سریع از کنفرانس های شرکت ها را بصورت نوشتاری گردآوری کند تا شاید مورد قبول آن دسته از کسان قرار بگیرد.

Bethesda Softworks

شرکت بتسدا برای اولین بار بود که در این نمایشگاه کنفرانس مطبوعاتی برگذار می کرد و از این حیث حدس و گمان زده می شد که با دستی پر آمده است و براستی نیز چنین بود.

نسخه جدید عنوان محبوب DOOM بصورت رسمی معرفی شد. این بازی با کیفیت1080p و نرخ فریم 60 ثانیه برای پلتفورم‌های PS4 , Xbox One و PC در بهار سال2016 منتشر خواهد شد. در این کنفرانس تریلر گیم‌پلی نسبتا طولانی از بازی پخش شد. همچنین این نسخه دارای بخش چند نفره نیز خواهد بود. یکی از قابلیت‌های جدیدی که به بازی اضافه شده است، SnapMap است که بازیکن با استفاده از این قابلیت می‌تواند نقشه‌ها و حالت‌های جدیدی برای بازی طراحی کند و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. از ویژگی‌های این نسخه می‌توان به هیولاها، اسلحه‌ها و گیم‌پلی فوق‌العاده سریع آن اشاره کرد که شما را لحظه‌ای آرام نخواهد گذاشت. بخش چند نفره بازی مود‌هایی به نام Domination ، Freeze Tag وClan Arena خواهد داشت.

Dishonored 2 و Dishonored: Definitive Edition معرفی شدند. در طی کنفرانس، کمپانی «آرکین» از نسخه دوم عنوان محبوب Dishonored با یک تریلر CGI رونمایی کرد؛ همینطور از ریمستر نسخه اول بازی، برای کنسول‌های نسل جدید پرده برداشتند. نسخه ریمستر «دیس‌آنرد» دارای تمامی بسته‌های اضافه‌شونده Dunwall City Trials ،Dunwall City Trials و The Brigmort Witches خواهد بود. این ریمستر در تاریخ 25 آگوست در آمریکای شمالی و 28 آگوست در اروپا روانه بازار خواهد شد. نسخه دوم، این بار دارای دو کاراکتر قابل بازی به نام‌های «کورو آتانو» و «امیلی کالد ول» خواهد بود که هر کدام دارای قدرت‌های ویژه و منحصر به فرد خود خواهند بود. در این شماره محیط‌های بازی بسیار بزرگتر و بازتر هستند و شما قادر خواهید بود که بین دو شهر«دانوال» و «کارناکا» به گشت و گذار بپردازید. داستان بازی 15 سال پس از نسخه اول اتفاق خواهد افتاد، جایی که امپراطوری در حال نابودی است. Dishonored 2 برای پلتفورم‌های PC , Xbox One و PS4 در بهار سال 2016 منتشر خواهد شد.

The Elder Scrolls Legends رقیب جدید Heartstone معرفی شد. این عنوان یک بازی کارتی استراتژی خواهد بود که بصورت Free-to-Play برای PC و iPad منتشر خواهد شد.

Fallout Shelter برای پلتفورم های iOS معرفی شد. در این بازی، شما باید پایگاه اختصاصی خود را بسازید و افراد را در آن جمع آوری کنید و عین حال آنها را راضی نگه داشته و انواع وسایل موردنیاز آنها را تامین کنید. شما باید اسلحه، مواد غذایی و … را در اختیار ساکنین قرار بدهید تا آنها در برابر حوادث ناگهانی مثل حمله متجاوزان و آتش سوزی و … آماده باشند. این بازی هم اکنون برای پلتفورم های iOS بصورت رایگان قابل دانلود است.

اما در آخر کنفرانس نوبت به عنوان محبوب بتسدا که شاید خیلی‌ها این کنفرانس را به خاطر همین بازی تماشا می‌کردند رسید. عنوان Fallout 4 که به تازگی تایید شد و در این کنفرانس اطلاعات بسیار زیادی از این بازی منتشر شد و همینطور یک تریلر از گیم‌پلی بازی به نمایش در آمد. طبق اطلاعاتی که تاد هاوارد در اختیار هواداران این بازی گذاشت،Fallout 4 از سال 2009 به همراه Skyrim در حال توسعه بوده است و داستان بازی قبل آخر‌الزمان شدن و بمباران اتمی روایت می‌شود ، در واقع 200 سال پس از این اتفاقات و شما تنها بازماند Vault 111 خواهید بود. در ابتدای نمایش به بینندگان شخصی سازی کارکتر‌ها نشان داده شد که شما می‌توانید کارکتر مذکر یا مونث بسازید، ازدواج کنید و بچه‌دار شوید! همینطور در بازی بیش از هزاران اسم برای کارکتر ضبط شده است که بازیکنان بتوانند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند. در بازی 50 اسلحه پایه و اصلی حضور دارد که هر کدام دارای بیش از 700 نوع اضافات (modifications) خواهد بود که شما بوسیله آنها می‌توانید سلاح خود و قدرت آن را شخصی‌سازی کنید. مانند بازی اسکایریم بازی دارای دو دوربین اول شخص و سوم شخص بوده و بازی با موتور Creation Engine در حال توسعه است. در بازی شما یک همراه سگ خواهید داشت و قادر به تربیت او هستید، دستور حمله به دشمنان دهید و … ! در آخر هم مشخص شد که بازی در تاریخ 10 نوامبر امسال مصادف با 19 آبان 1394 روانه بازار خواهد شد.

Microsoft

کنفرانس با یک تریلر طوفانی از گیم‌پلی Halo 5: Gurdians آغاز شد. در این تریلر ما شاهد انفجار‌های زیبا و بخش اکشن هیجان انگیز بودیم و المان‌های سری Halo را می‌توان همچنان در این نسخه به وضوح دید. اما خبر مهم، معرفی بخش جدید چندنفره بازی به نام Warzone بود که اطلاعات شگفت انگیزی را به همراه داشت. بخش Warzone دارای نقشه‌های بسیار بزرگ و حداکثر تعداد بازیکن‌ها 24 نفر است. در این بخش ما شاهد انواع وسایل نقلیه و جنگی هستیم و علاوه بر دو تیمی که بازیکنان در آن قرار می‌گیرند، یک تیم هم در میدان جنگ وجود دارد که کنترل آن بر عهده هوش مصنوعی است که باعث می‌شود جنگ و جدال به اوج خود برسد.

استودیو Armature Studio بازی جدید خود را با نام ReCore معرفی کرد. آقایKeiji Inafune که به خاطر ساخت عناوینی چون Mega Man و Metroid Prime شهرت دارد وظیفه ساخت این بازی را بر عهده گرفته است. هنوز اطلاعات زیادی از بازی به بیرون درز نکرده اما مشخص شد که بازی در بهار 2016 منتشر خواهد شد.

آقای فیل اسپنسر رییس بخش Xbox مایکروسافت در کنفرانس این شرکت اعلام کردند که شما قادر خواهید بود که بسیاری از عناوین Xbox 360 را بر روی Xbox One اجرا کنید و طبق گفته فیل اسپنسر تا تعطیلات سال آینده بیش از100 عنوان کنسول Xbox 360 قابل اجرا بر روی این کنسول خواهد بود. همچنین شما می‌توانید به صورت دیجیتالی یا فیزیکی بازی‌ها را اجرا کنید که در حالت فیزیکی باید دیسک را درون کنسول قرار داده و دانلود را آغاز نمایید. در ادامه گفته شد که اعضای Xbox Preview هم می‌توانند زودتر از سایرین از این ویژگی استفاده کنند.

مایکروسافت از کنترلر جدید خود به اسم Xbox Elite controller رونمایی کرد. این کنترلر دارای ظاهری عجیب و امکانات خارق العاده‌ای است که از تغییرات عمده ظاهری آن می‌توان به چهار پدال پشت کنترلر اشاره کرد که بازیسازان می‌توانند از آن در گیم‌پلی بازی استفاده کنند. دیگر امکانات این دسته امکان تعویض آنالوگ‌ها و D-pad ها می‌باشد که شما می‌توانید آن‌ها‌ را تعویض کنید. مایکروسافت همراه با این کنترلر یک برنامه هم عرضه خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید جای دکمه‌ها را عوض کنید یا مثلا نور چراغ دسته را کم یا زیاد کنید. علاوه بر همه این نکاتی که گفته شده این دسته امکانات بیشتری هم دارد که همگی آن‌ها را نمی‌توان در اینجا بیان کرد. این کنترلر قابل استفاده بر روی Windows 10 و Xbox One خواهد بود و پاییز امسال روانه بازار خواهد شد و قیمت آن 150$ است!

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 معرفی شد و این‌بار با امکانات بهتر و متنوع‌تر! این نسخه بیش از 100 کارکتر قابل بازی خواهد داشت و همچنین کلاس اسنایپر هم به بازی اضافه شده است. طبق گفته سازندگان بنا به درخواست هوادارن دو بخش Solo Play و Split-Screen به بازی اضافه شده که بازیکنان می‌توانند با هوش مصنوعی به رقابت بپردازند. بخش آنلاین بازی دارای 7 مود و 12 عدد Battlegrounds خواهد بود و حداکثر تعداد بازیکن در سرور 24 عدد و در قسمت CO-OP چهار نفر می‌باشد. این بازی برای PC , PS4 و Xbox One در بهار سال 2016 منتشر خواهد شد.

Forza Motorsport 6 در تاریخ 16 سپتامبر منتشر خواهد شد. نسخه ششم این سری بیش از 450 ماشین و 24 پیست خواهد داشت و همچنین بخش انلاین 24 نفره در بازی تایید شده است. شما می‌توانید اطلاعات تکمیلی بازی را در وب‌سایت رمسی این عنوان مشاهده و مطالعه کنید.

Dark Souls 3 بصورت رسمی معرفی شد. در جریان کنفرانس مایکروسافت کمپانی Bandai Namco ساخت نسخه سوم این عنوان محبوب را تایید کرد و ساخت این شماره هم بر عهده From Software می‌باشد و میازاکی همانند گذشته کارگردان این نسخه خواهد بود. این بازی برای PS4 , Xbox One و PC در سال 2016 منتشر خواهد شد.,- خالق عنوان DayZ ، آقای «دین هال» بازی جدید خود را به نام Ion معرفی کرد. این بازی بصورت انحصاری برای Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

Rise of the Tomb Raider در تاریخ 10 نوامبر برای Xbox 360 و Xbox One منتشر خواهد شد. علاوه بر تعیین تاریخ انتشار، در کنفرانس مایکروسافت یک تریلر از گیم‌پلی بازی به نمایش در آمد.,- کالکشن Rare Replay توسط مایکروسافت معرفی شد. این کالکشن دارای 30 بازی از مجموعه بازیهای استودیو Rare میباشد که به قیمت 30 دلار عرضه خواهد شد. از عناوین مشهور و محبوب این کالکشن می‌توان به سریBanjo ، سری Prefect Dark و سری Viva Pinata اشاره کرد. این کالکشن در تاریخ 4 آگوست منتشر خواهد شد.

استودیو Rare از IP جدید خود به نام Sea of Thieves پرده برداری کرد. این بازی یک عنوان اکشن – ماجراجویی خواهد بود که شما در نقش دزدان دریایی قرار خواهید گرفت و به غارت منابع خواهید پرداخت. این بازی دارای نبرد های عظیم و بخش چند نفره خواهد بود.

Gears of War: Ultimate Edition بصورت رسمی معرفی شد. این بسته حاوی شماره اول بازی و اضافاتی در بخش سینگل و مولتی‌پلیر خواهد بود که از جمله آن‌ها میتوان به 17 کارکتر قابل بازی نسخه سوم در مولتی‌پلیر و 90 دقیقه بازی اضافه در نسخه اورجینال PC اشاره کرد. همچنین این بازی دارای اچیومنت جدید به مقدار 1250G خواهد بود. ویژگی این نسخه کیفیت 1080 آن و نرخ فریم 60 ثانیه خواهد بود. این بازی در تاریخ 24 اگوست برای Xbox One منتشر خواهد شد.

اما مهم ترین اتفاق کل کنفرانس مایکروسافت معرفی نسخه چهارم سری بازی های Gears Of War بود که اینبار با نام Gears 4 شناخته خواهد شد و هیچگونه پسوندی نخواهد داشت. در این نسخه خبری از مارکوس فینیکس نخواهد بود و ما با یک شخصیت جوان و جدید رو به رو خواهیم بود. این بازی در تعطیلات سال 2016 برای Xbox One عرضه خواهد شد.

بروز رسانی: ظاهرا اسم بازی مثل نسخه های گذشته Gears Of War هست.

Castle Crashers Remasteredبصورت رسمی معرفی شد. این سری دوست داشتنی بزودی برای Xbox One خواهد آمد و تغییرات کوچکی در آن لحاظ شده است. در نسخه ریمستر نرخ فریم 60FPS خواهد بود همینطور سایز تکسچر‌ها افزایش یافته و چند مینی‌گیم به بازی اضافه شده است.,- استودیو Wargaming بصورت رسمی تایید کرد عنوان رایگان World of Tanks: Xbox One Edition در تاریخ 28 جولای برای Xbox One منتشر خواهد شد.

Electronic Arts

کنفرانس کمپانی EA شروعی طوفانی داشت. به محض آغاز شدن کنفرانس، نسخه جدید بازی Mass Effect با نام Mass Effect: Andromeda معرفی شد. در کنفرانس یک تیزر تریلر بسیار کوتاه به نمایش در آمد و اطلاعات کمی در دسترس عموم قرار گرفت اما سازندگان بازی اعلام کردند که دیگر شپرد قهرمان این نسخه نخواهد بود و بازی در کهکشانی جدید دنبال خواهد شد. طبق اطلاعات بدست آمده بازی برای PS4 , Xbox One و PC در تعطیلات سال 2016 روانه بازار خواهد شد.

بعد از مس افکت نوبت به سری محبوب Need For Speed رسید که ما شاهد تریلر گیم پلی بازی در این کنفرانس بودیم. طبق توضیحاتی که داده شد این نسخه بسیار بر روی شخصی سازی ماشین ها تمرکز دارد و ما هم در تریلر دیدیم که بخش های متنوعی برای این کار در نظر گرفته شده است. پس از این ، ما شاهد گشت و گذار در شهر بودیم که گرافیک بازی واقعا چشم نواز بود و همچنین یادآور نسخه های قدیمی NFS هم بود که این خود بسیار عالی است. این ریبوت برای PS4 , Xbox One و PC در تاریخ 3 نوامبر منتشر خواهد شد.

بازی جدید Unravel معرفی شد. این بازی توسط یک تیم سوئدی 14 نفره به نام Coldwood Interactive ساخته خواهد شد که EA وظیفه انتشار این بازی را بر عهده گرفته است. این عنوان یک بازی دوبعدی پلتفرمر است که وظیفه اصلی شما حل کردن پازل ها خواهد بود. کارکتر این بازی شخصیت دوست داشتنی به اسم Yarny است که از کاموا ساخته شده است و هر وقت شما حرکت کنید مقداری از این کامواها باز خواهد شد و اگر این کاموا ها به اتمام برسند ، شخصیت شما نابود خواهد شد. این بازی برای PC , PS4 و Xbox One در تاریخ نامشخصی عرضه خواهد شد.,- حال یک تریلر 5 دقیقه ای از Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 به نمایش در آمد و برخی از ویژگی های این بازی گفته شد.

– بعد نوبت به Mirror’s Edge Catalyst رسید که چند روز قبل از E3 نمایش آن تایید شده بود. کارکتر شما همونطور که میدانید Faith خواهد بود و داستان بازی به سرگذشت این کارکتر خواهد پرداخت. همانند نسخه پیشین این بار هم خبری از تفنگ های گوناگون و …. نخواهد بود و شما باید با استفاده از محیط و یا برخورد ها فیزیکی دشمنان خود را نابود کنید. اما اتفاق مهمی که در نمایش این بازی اتفاق افتاد علاوه بر نمایش تریلر بازی، معلوم شدن تاریخ انتشار این بازی بود. این بازی برای PS4 , Xbox One و PC در 24 فوریه سال 2016 منتشر خواهد شد.

– تریلر گیم‌پلی Star Wars Battlefront برای اولین بار توسط DICE در این کنفرانس به نمایش عموم گذاشته شد.

Ubisoft

– کنفرانس یوبی سافت با معرفی نسخه جدید بازی South Park شروع شد که به خاطر سریال این عنوان خیلی ها این بازی را می شناسند. نام این نسخه South Park: The Fractured but Whole می‌باشد که سبک بازی همانند نسخه قبلی RPG است و بازی داستان قهرمانی را روایت می کند که به تازگی وارد محله شده است. در این نسخه هم مثل شماره قبل شخصیت های معروف سریال حضور دارند، همینطور شوخی های بامزه سریال/بازی سر جای خود هستند.

– در ادامه یوبی سافت از IP جدید خود به اسم For Honor رونمایی کرد. این بازی آنلاین/رقابتی توسط شعبه مونترال یوبی سافت ساخته خواهد شد. این بازی دارای 3 کلاس متفاوت به نام های وایکینگ، سامورایی و شوالیه خواهد بود و سازندگان تاکید بسیار زیادی بر مبارزات دارند و سعی کردند میدان نبرد را به بهترین شکل ممکن شبیه سازی کنند. این بازی برای PS4 , Xbox One و PC در تاریخ نامشخصی منتشر خواهد شد.

– یوبی سافت دو پک expansion برای بازی ها Trials Fusion و The Crew معرفی کرد. نام بسته الحاقی بازی The Crew نیز Wild Run نام دارد که شما به سایر شهر ها آمریکا خواهید رفت و چهار کلاس جدید به بازی اضافه خواهد کرد. این بسته در تاریخ 17 نوامبر برای PS4 , Xbox One و PC عرضه خواهد شد. نام بسته الحاقی بازی Trials Fusion هم The Awesome Max Edition نام دارد که به گفته سازندگان بزرگترین بسته الحاقی بازی تا کنون خواهد بود و دارای امکانات شگفت انگیزی خواهد بود. از جمله این امکانات میتوان به اضافه شدن تعدادی آهنگ ، وسایل نقلیه و موارد جدید شخصی سازی وسایل اشاره کرد.

– بازی The Divison در تاریخ 8 مارچ منتشر خواهد شد.

– بتا عنوان Rainbow Six Siege از تاریخ 24 سپتامبر شروع خواهد شد و از طریق PC , Xbox One و PS4 قابل بازی خواهد بود.

– Ghost Recon: Wildlands بصورت رسمی معرفی شد . این نسخه از سری محبوب Ghost Recon جهان باز خواهد بود و شعبه پاریس وظیفه اصلی ساخت بازی را بر عهده دارد و 5 استودیو دیگر یوبی سافت هم به آنها کمک خواهند کرد. در این نسخه شما در یک گروه 4 نفره قرار خواهید گرفت که از نیرو های ویژه آمریکا میباشند و شما باید به مبارزه با قدرتمندترین گروه کارتل مشغول شوید. این بازی برای PS4 , Xbox One و PC در تاریخ نا مشخصی منتشر خواهد شد.

Sony Computer Entertainment

– سونی سرانجام یک Media Player برای کنسول PS4 معرفی کرد. با استفاده از این Media Player شما می توانید انواع عکس ها و فیلم ها را با فرمت های گوناگون پخش کنید و این کار با اتصال USB ممکن می شود. از جمله فرمت هایی که این مدیا پلیر میتواند آن ها را پخش کند MKV , AVI و MP4 میباشد. شما هم اکنون میتوانید این Media Player را برای دستگاه خود دریافت کنید.

– سونی در ابتدای کنفرانس پس از سال ها انتظار، مجددا عنوان The Last Guardian را برای PS4 معرفی کرد. این بازی توسط شعبه ژاپن سونی و با همکاری genDesign ساخته خواهد شد و خوشبختانه Fumito Ueda همچنان کارگردان این بازی خواهد بود. این عنوان در تاریخ نا مشخصی در سال 2016 برای PS4 منتشر خواهد شد.

– سرانجام نوبت به بازی جدید استودیو Guerrilla Games سازنده سری Killzone رسید. IP جدید این استودیو Horizon Zero Dawn نام دارد که داستان آن صد ها سال پس از آخرالزمان روایت می شود و شما در نقش شکارچی ماهری به نام Aloy ایفای نقش می‌کنید که یک دختر 20 ساله می‌باشد. ژانر این عنوان Action Rpg با جهانی باز خواهد بود و در این بازی، شما برای زنده ماندن باید به شکار ربات های حیوان نما بپردازید که طبق گفته سازندگان، استراتژی های بسیار زیادی برای نابودی دشمنان وجود دارد و در بازی شما توان این را خواهید داشت که برای خود وسایل و مهمات ضروری را بسازید و از آنها استفاده کنید. بدون شک این بازی یکی از بهترین نمایش ها را در E3 امسال داشت و بنابر صحبت توسعه دهندگان این عنوان، این بازی بزرگ ترین بازی ساخته شده توسط استودیو Guerrilla Games خواهد بود و آنها توسعه این عنوان را پس از تکمیل ساخت Killzone 3 آغاز کردند و ابتدا تیم کوچکی بر روی این عنوان کار میکرد.

– پس از شایعات فراوان ، نسخه جدید Hitman معرفی شد. طبق گفته های استودیو IO Interactive شما در این بازی ماموریت های مشکلی را با Agent 47 خواهید داشت و برای کشتن هدف های مشخص شده، به چندین نقطه از جهان سفر خواهید کرد. این بازی ابتدا بصورت دیجیتالی در تاریخ 8 دسامبر عرضه ( همانند بازی ها اپیزودی) و در سال 2016 بصورت کامل برای پلتفورم های Xbox One , PS4 و PC منتشر خواهد شد.

– حضور کارکتر های Birdie و Cammy در Street Fighter V تایید شد. کارکتر Cammy که یکی از اصلی ترین کارکتر های این سری به شمار می رود که اولین بار در Street Fighter II حضور یافت و همیچنین کارکتر Birdie که اولین حضور او در نسخه Street Fighter Alpha بود که مدت آن به بیش از 10 سال پیش باز می گردد. همگی به نسخه پنجم Street Fighter بازگشته‌اند. کپکام در ادامه اضافه کرد بتا این بازی بصورت انحصاری برای PS4 از تاریخ 23 الی 28 جولای راه‌اندازی خواهد شد و شما می توانید از طریق وب سایت بازی برای این بتا ثبت نام کنید.

– Media Molecule سازنده عناوینی چون Little Big Planet و Tearaway بازی جدید خود را به اسم Dreams معرفی کرد. در این بازی شما به خلق دنیای خود می پردازید و آنها را با دوستان خود به اشتراک می گذارید. در این بازی همه چیز مانند نقاشی خواهد بود و شما تنها وظیفه خلق کردن آن را دارید. این بازی به صورت انحصاری برای PS4 در تاریخ نامشخصی منتشر خواهد شد.

– استودیو Campo Santo در کنفرانس سونی تایید کرد که بازی Firewatch در ابتدا برای PS4 منتشر خواهد شد.

– Square Enix بازی World of Final Fantasy را برای PS4 و PS Vita معرفی کرد. در این بازی کارکتر های سری Final Fantasy ( با اندازه ای شبیه به عروسک های chibi ) حضور دارند . این بازی بین بازیکنان ویتا و PS4 مشترک خواهد بود و آنها می توانند به دنیای یکدیگر بروند و یا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

– Square Enix در ادامه ریمیک Final Fantasy VII را برای PS4 معرفی کرد. این شماره ار سری Final Fantasy جز محبوب ترین نسخه های این سری به شمار می رود که ابتدا در سال 1997 به کارگردانی Yoshinori Kitase منتشر شد. سبک این بازی RPG است و سبک مبارزات بازی هم همانطور که میدانید بصورت نوبتی خواهد بود. این کمپانی هنوز اطلاعاتی درباره انتشار بر روی کنسول های دیگر را نداده است و گفته شده اطلاعات بیشتری در زمستان امسال منتشر خواهد شد. این بازی در تاریخ نامشخصی برای PS4 و PC عرضه خواهد گردید.

– پس از 14 سال انتظار ، Yu Suzuki بالاخره لب به سخن گشود و اطلاعاتی را از نسخه سوم Shenmue به طرفداران داد. در ابتدا Yu Suzuki گفت صفحه کیک استارتر بازی افتتاح شده است و آنها به بودجه 2 میلیون دلار نیاز دارند، اما مدتی پیش شرکت سونی اعلام کرد که وظیفه انتشار این عنوان را بر عهده خواهد گرفت و هزینه های آن را تامین خواهد کرد. نسخه سوم Shenmue با موتور Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد و در این نسخه هم ریو هازوکی به دنبال قاتل پدر خود خواهد رفت.

– Devolver Digital تایید کرد که پنج بازی Mother Russia Bleeds ، Eitr ، Hatoful Boyfriend: Holiday Star ، Ronin و Crossing Souls را به PS4 و PS Vita خواهد آورد. تعدادی از این عناوین در سال 2015 برای هر دو کنسول منتشر خواهد شد و تعدادی دیگر در سال 2016 برای PS4 عرضه خواهند گردید.

– DLC های بازی Call of Duty: Black Ops III ابتدا برای کنسول PS4 قابل دانلود هستند، همچنین در ادامه گفته شد بتا این بازی برای دارندگان PS4 در ماه اگوست قابل بازی خواهد بود.

– Guerrilla Cambridge بازی RIGS را برای Project Morpheus معرفی کرد. سبک این بازی multiplayer arena shooter می‌باشد.

– کمپانی EA یک تریلر از مد Survival بازی Star Wars Battlefront پخش کرد.

– کمپانی ناتی داگ تریلر گیم پلی Uncharted را پخش کرد. در این تریلر ما نیتن دریک را به همراه سالی دیدیم و پس از آن یک سکانس تعقیب و گریز نمایش داده شد.

– عناوین Summer Lesson و Hatsune Miku که هر دو برای Project Morpheus میباشند ، در نمایشگاه E3 قابل بازی خواهند بود.

– Insomniac Games یک تریلر 6 دقیقه ای از گیم پلی نسخه جدید Ratchet & Clank را به عموم نشان داد. در این تریلر ما شاهد مکان Gasper بودیم که یکی از لوکیشن های نسخه اولیه این سری میباشد.

– ریمستر دو عنوان Beyond: Two Souls و Heavy Rain برای امریکا شمالی و اروپا منتشر خواهد شد. این دو بازی بصورت دیجیتالی و فیزیکی قابل خریداری خواهند بود.,Nintendo,- کارکتر های Ryu از سری بازی های Street Fighter و Roy از بازی Fire Emblem به جمع کارکتر های Super Smash Bros اضافه شدند. کارکتر ریو را می توانید به همراه Suzaku Castle Stage به قیمت 5.99 دلار برای Wii U یا 3DS خریداری کنید همچنین برای خرید، روی هر دو کنسول باید 6.99 دلار پرداخت کنید. کارکتر Roy هم میتوانید با قیمت 3.99 دلار بر روی Wii U یا 3DS و 4.99 دلار برای هر دو کنسول تهیه کنید.

– بازی Blast Ball برای 3DS معرفی شد. این بازی در واقع مانند یک فوتبال مکانیک می‌باشد و بازیکن ها در نقش ربات هایی قرار میگیرند که وظیفه آنها گل زدن به تیم حریف است. این بازی در قالب دو تیم 3 نفره انجام میگیرد.

– نام بازی Mario Maker به Super Mario Maker تغییر یافت.

– نینتندو سیستم جدیدی به اسم Nindies@Home را برای کاربران Wii U راه اندازی کرد. از طریق این سیستم شما میتوانید دمو بازی های مستقل را بصورت رایگان دانلود کنید . هم اکنون می توانید بازی هایی مثل Freedom Planet ، Runbow و … را دریافت کنید.

– Atlus در کنفرانس نینتندو تایید کرد که بازی Stella Glow تعطیلات امسال در آمریکا شمالی برای 3DS منتشر خواهد شد و گفته شد که قیمت بازی بین 49.99 الی 59.99 دلار خواهد بود. سبک این بازی Strategy RPG می باشد که توسط استودیو Imageepoch ساخته شده است. این بازی دارای 40 الی 60 ساعت گیم پلی در بخش داستانی ، صدا های انگلیسی و بیش از 20 عدد آهنگ های خواننده های معروف ژاپنی خواهد بود. در بخش داستانی بازی ماموریت های فرعی ، پایان های مختلف و New Game + و بیش از 50 نقشه برای مبارزه وجود دارد.

– نینتندو نسخه جدید سری بازی های Star Fox را با نام Star Fox Zero معرفی کرد. این نسخه دارای ویژگی ها جدیدی از جمله دید اول شخص ، اضافه شدن Gyrowing vehicle های جدید و بازگشت Landmaster Tank می باشد. نینتندو اعلام کرد که این بازی بصورت انحصاری برای Wii U در تعطیلات سال 2015 در اروپا و آمریکا شمالی منتشر خواهد شد.

– Donkey Kong و Bowser به همراه وسایل خود به جمع آمیبو های Skylanders Superchargers اضافه شدند.

– نینتندو بازی The Legend of Zelda: Tri-Force Heroes را برای 3DS معرفی کرد. سبک این بازی Action-RPG و دوربین دید از بالا می‌باشد. بازیکنان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به حل پازل ها و معماها بپردازند و با توجه به صحبت های انجام شده، کار گروهی در این بازی بسیار مهم می‌باشد. در این بازی تنها 3 بازیکن میتوانند در کنار یکدیگر بازی کنند و هر سه در قالب شخصیت لینک قرار خواهند گرفت و همینطور پوشیدن لباس های متفاوت به شما مهارت های گوناگونی را ارائه خواهد داد. این بازی در پاییز امسال برای 3DS منتشر خواهد شد.

– نینتندو نسخه 3DS بازی Hyrule Warriors Legends را معرفی کرد. این نسخه تمامی ویژگی های نسخه Wii U را خواهد داشت و در نیمه اول سال 2016 منتشر خواهد شد.

– نینتندو Metroid Prime: Federation Force را برای 3DS معرفی کرد. این بازی دارای CO-OP چهار نفره میباشد که بازیکنان میتوانند بصورت آفلاین یا آنلاین به یکدیگر متصل شوند و مراحل بازی را به پایان برسانند. پلیر ها در این عنوان باید لباس های مکانیک رو بپوشند و پایگاه را از وجود دشمنان پاکسازی کنند. این بازی برای 3DS در سال 2016 منتشر خواهد شد.

– بازی Mario & Luigi: Paper Jam معرفی شد. در این بازی ، بازیکنان در تیمی متشکل از ماریو و لوییجی قرار میگیرند که وظیفه آنها نابود کردن دشمنان و حل کردن پازل ها به کمک یکدیگر است. این بازی در بهار 2016 برای 3DS روانه بازار خواهد شد.

– نسخه جدیدی از سری محبوب تنیس که مرتبط با دنیای ماریو است، معرفی شد. این بازی Mario Tennis: Ultra Smash نام دارد که بازیکنان میتوانند بصورت یک به یک یا دو به دو به رقابت با یکدیگر بپردازند. در بین بازی قارچ هایی به زمین بازی پرتاب میشوند که اگر شما یا رقیبتان با آنها برخورد کنید از قدرت ویژه ای برخوردار خواهید شد. این بازی برای Wii U در تعطیلات امسال منتشر میشود.

– بازی Shin Megami Tensei x Fire Emblem در سال 2016 ، در اروپا و آمریکا شمالی برای Wii U منتشر خواهد شد.
– بازی Xenoblade Chronicles X در روز 4 دسامبر در آمریکا شمالی و چند روز بعد برای اروپا عرضه میشود. این بازی متعلق به پلتفورم Wii U میباشد.
– بازی Animal Crossing: Happy Home Designer در روز 25 سپتامبر برای آمریکا شمالی و 2 اکتبر در اروپا روانه بازار خواهد شد. این بازی بصورت انحصاری برای 3DS عرضه میشود.
– بازی Yoshi’s Woolly World برای Wii U در تاریخ 16 اکتبر در آمریکا شمالی منتشر میشود.
– بازی Yo-Kai Watch در تعطیلات امسال برای 3DS منتشر میشود.
– Super Mario Maker در تاریخ 11 سپتامبر در امریکا شمالی و اروپا برای Wii U عرضه میگردد.
– Fatal Frame: Maiden of Black Water که پیش از این ما این بازی را با نام Fatal Frame: Oracle of the Sodden Raven میشناختیم، پاییز امسال در آمریکا شمالی برای Wii U روانه بازار میشود.
,Square Enix,- بازی Just Cause 3 در تاریخ 10 آذر منتشر میشود. در کنفرانس این کمپانی، علاوه بر مشخص شدن تاریخ انتشار ، تریلر گیم پلی بازی به نمایش عموم گذاشته شد و همچنین اطلاعاتی درباره گیم پلی بازی داده شد. مساحت نقشه بازی 400 مایل خواهد بود و دنیای بازی متشکل از انواع و اقسام اسلحه ها ، وسایل نقلیه ، گجت ها و … خواهد بود و به گفته سازندگان ، این بازی ساعت ها طولانی شما را سرگرم خواهد کرد.

– Square Enix از پروژه جدید خود به اسم NieR رونمایی کرد. این بازی با همکاری استودیو Platinum Games ساخته خواهد شد که در کارنامه خود بازی های موفقی چون Metal Gear Rising و Bayonetta را دارد و در ادامه گفته شد که این بازی بصورت انحصاری برای کنسول PS4 عرضه میشود. سبک این بازی Action – RPG سوم شخص میباشد و در کنفرانس این شرکت اطلاعاتی هم درباره توسعه دهندگان این بازی به حاضرین داده شد. Yosuke Saito تهیه کننده بازی که بر روی بازی Dragon Quest X کار کرده است، کارگردان بازی آقای Yoko Taro میباشد که در کارنامه خود بازی Drakengard را دارد، طراحی کارکتر ها بر عهده Akihiko Yoshida است که تجربه کار بر روی بازی Final Fantasy XIV را دارد، گیم دیزاینر بازی Takahisa Taura می‌باشد که بر روی بازی Metal Gear Rising: Revengeance کار کرده است و در آخر آهنگسازی بازی بر عهده آقای Keiichi Okabe است که در کارنامه خود بازی هایی چون Tekken را دارد. Square Enix در آخر گفت که اطلاعات بیشتری در پاییز امسال در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

– بازی Final Fantasy VII تا زمستان امسال تاخیر خورد. Square Enix در ادامه پورت بازی را برای iOS تایید کرد.

– Kingdom Hearts: Unchained Chi برای غرب هم منتشر میشود. این عنوان ، یک بازی Free-to-Play برای پلتفورم های iOS و Android میباشد که شخصیت های آنرا کارکتر های محبوب دیزنی تشکیل می دهند.

– بازی Star Ocean 5 در غرب برای PS4 منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار این بازی در غرب سال 2016 اعلام شده است.

– بازی Deus Ex: Mankind Divided قبل از سال 2016 روانه بازار میشود. این بازی برای PS4 , Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

– Square Enix یک استودیو جدید در توکیو راه اندازی کرد که وظیفه اصلی آنها ساخت بازی های RPG است. نام این استودیو Tokyo RPG Factory می باشد که Square Enix در سپتامبر 2014 شروع به استخدام افراد برای این استودیو کرده بود. این استودیو هم اکنون در حال ساخت یک بازی RPG است که با اسم Project Setsuna شناخته میشود. این بازی RPG برای انتشار در سال 2016 برنامه ریزی شده است.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا