مقاله های ویژه

نسل هفتم بازی های ویدیویی را از یاد نبر

غیر ممکن است که عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت را نادیده بگیریم؛ اما مسئله عاقلانه این است، کمی صبر کنیم، مشاهده خواهیم کرد که کنسول های Xbox 360 و PlayStation 3 هنوز به بقای خود ادامه می دهند، صادقانه بگوییم، بلکه از تمام سال های گذشته قوی تر شده‌اند! امسال بازی‌هایی عرضه شدند که تعریفی تازه به تجربه این نسل داده‌اند، بازی های تحسین شده ای چون BioShock Infinite و The Last of Us که آغازی قدرتمند برای آخرین سال زندگی حرفه‌ای نسل هفتم هستند.

بازی های فوق‌العاده ای در سال جاری عرضه می شوند، بازی هایی چون Call of Duty: Ghost، Assassin’s Creed IV: Black Flag، و Watch Dogs که برای هر دو نسل عرضه می شوند، این تعداد بازی هایی که نامبرده شد، امسال برای نسل حاضر و برای نسل جدید در سال آینده عرضه می شوند، با توجه به این نکته می توان نتیجه گرفت که بیشتر گیمرها، این بازی ها را روی کنسول نسل حاضر تجربه خواهند کرد و برای نسل بعد، بازی های کهنه ای به حساب می آیند، نکته دیگر این که، کنسول های PS4 و Xbox One به اصلاح از backwards compatible، بازی های نسل قبل پشتیبانی نمی کنند، این حداقل دلیل می تواند باشد که کنسول های نسل حاضر خود را همچنان نگه دارید، در ادامه مقاله می خواهیم به تعداد انگشت شماری دلیل اشاره کنیم که کنسول نسل حاضر خود را حتی بعد از خرید جایگزین ها، همچنان پریز در برق باشند.

عناوینی که منتظر آن‌ها هستیم.

Saints Row IV

Saints Row IV چند روزی است که عرضه شده و بانجام چند مرحله‌ی ابتدای بازی قاطعانه می توانم به شما بگویم، بازی کاملا دیوانه وار است و هر چه آرزو داشتیم در نسخه‌ی قبلی وجود داشته باشد در این نسخه به وجود آمده! ما از حالت کمدی بازی شگفت زده شدیم، انجام جرم ها به بهترین وجه ممکن، Saints IV سبک دنیای باز را به جنون می کشد و ابتذال Saints III، به علاوه‌ی مکانیزم‌هایی که از بازی Crackdown در آن افزوده شده است. یک بار با دویدن به اندازه سرعت صوت، یک بار دیگر انجماد دشمنان با نفس یخی و بار دیگر تبدیل خود به یک موشک. بازی شمارا شگفت زده خواهد کرد که چگونه تا کنون بر روی زمین، بدون این همه ابر قهرمان و ابرقدرت زندگی می کردید!

Splinter Cell: Blacklist

به نظر می رسد مثل هر زمانی می توانیم در Splinter Cell: Blacklist غرق شویم، هر چه بیشتر در بازی پیش می رویم، بیشتر تحت تاثیر این بازی قرار می گیریم، حالت تک نفره این بازی بهتر از هر زمانی به نظر می رسد، آزادی عمل برای به اتمام رساندن یک ماموریت، روشی فوق‌العاده است که مشوق خلاقیت بازیکن است. در بازی میتوانید هر مرحله را به هر شکلی که دوست دارید پیش روید، میتوانید مانند بازی‌های شوتر بی‌مغز فقط با نگه داشتن ماشه و بدون برجای گذاشتن حتی یک بازمانده پیش روید و یا این که درست مانند یک روح واقعی شوید و ماموریت خود را بدون هیچ اثری بر جای مانده از خود به اتمام برسانید. Ubisoft یک بازی جاسوسی تمام و کمال برای ما تدارک دیده است، این بازی در ماه آگوست عرضه می شود، دقیقا همان چیزی است که انتظارش را می کشیم.,Grand Theft Auto V

این خنده دار است که بزرگترین بازی سال 2013 بخواهد و بتواند با عرضه‌ی خود درست پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد بر میزان فروش آنها تاثیر گذاشته و فروش آنها را کاهش دهد. اما این موضوع از هر نظر درست به نظر می‌رسید. حریصانه به دنبال هر جزئیاتی در مورد بازی، اسکرین شات ها، تریلرها در محیط اینترنت هستیم، قابلیت انتخاب بین 3 شخصیت بازی از عمده ترین تغییرات فرمول بازی می باشد، راک استار قطعا در نوک قله بازی های سبک open-world ایستاده است، این بازی در سپتامبر عرضه می شود و به نظر می رسد GTA V، تاج و تخت را از آن خود خواهد کرد.

Puppeteer

این واقعاً نادر است یک بازی بتواند با یک نمایش از رونمایی اش هوش از سر شما ببرد! اما این همان چیزی است که سونی با Puppeteer در دست خودش دارد. استودیو ژاپنی platformer در یک مسیر خوبی بین سبک دوبعدی و سه بعدی قدم بر می دارد، در هر واحد از بازی به نوبه خود خلاقیت را گنجانده است، دنیای Puppeteer وابسته به محیط اصلی خود را مضمونی از صحنه تئاتر است، با استفاده از محیط، کارکترها و مکانیزم بازی، به جرات می توان گفت که شما را به خنده وا خواهد داشت. هر کسی که اشتیاق به تجربه ی یک پلتفرمر خلاقانه است، فقط تا ماه سپتامبر صبر پیشه کند، زمانی که اولین نسخه از بازی Puppeteer عرضه می شود.

Batman: Arkham Origins

این شماره از سری بازی‌های بتمن آرکام دیگر توسط Rocksteady ساخته نمی‌شود و از این بابت طرفداران این سری بازی کمی نگران هستند. Arkham Origins یک نسخه تکامل یافته از مبارزه، اکتشاف، و fan-service است که در بازی گنجانده شده. اندک بازی هایی توانسته اند شخصیت شوالیه تاریکی را برای شما مجسم کنند، سری Arkham به خوبی نقشش در این زمینه ایفا کرده است. در حالی که شکی در آن نیست ماجراهای بتمن در این نسل ختم نمی شود و در نسل بعد نیز ادامه پیدا می کند، با این حال می توانیم کنسول های X360 و PS3 خود را با بازی Arkham Origins گرم نگه داریم.

Beyond: Two Souls

کمتر توسعه دهنده ای شبیه به David Cage است، این برای خالق بازی Heavy Rain بسیار آسان است که بالاتر از تصورات خود برسد، وقتی به دو بازی بسیار بلند پروازانه دیوید کیج یعنی Indigo Prophecy و Heavy Rain در دهه گذشته عرضه شده اند، می نگریم، غیر ممکن است به آن چیزی که قرار است به عنوان کار جدید او از استدیویش خارج شود کنجکاو نباشیم. بازی ماجراجویی و سینماتیک Beyond: Two Souls با ایفای نقش Ellen Page و Willem Defoe به نظر می تواند یکی از بهترین بازی هایی نهایی باشد که برای کنسول PS3 عرضه می شود. در حالی که ما (نویسنده‌ی IGN ) در نمایشگاه E3 قسمت کوچکی از بازی را انجام دادیم و آنچنان به وجد نیامدیم، ولی این را باید در نظر بگیریم برای درک کامل این نوع از بازی‌ها، نیاز به تجربه آن‌ها از آغاز تا پایان است.,Castlevania: Lords of Shadow 2

همه ما می توانیم به این توافق برسیم که نسخه اول Lords of Shadow یک بازی جذاب بود، ولی یک اکشن ناقص. خوشبختانه، کونامی و توسعه دهنده بازی یعنی MercurySteam به خوبی از این موضوع واقف شدند، آن ها قصد برای رفع بسیاری از مشکلات بازی، یک سری عناصر جذاب و جدید را برای اولین بار وارد این سری کنند، شما در این بازی با کنترل دراکولا، مبارزه و گذر در زمان مراحل بازی را پیش می‌بردید. بازی Lords of Shadow 2 به نظر از Castlevania III: Dracula’s کلاسیک با معرفی مسیرهای شاخه ای و راه های متعدد برای پیشبرد موانع گذشته، نشات گرفته است. در صورتیکه به عنوان یک فن Castlevania هیجان زده نمی‌شوم، اما به عنوان یک دوست‌دار بازی‌های رایانه‌ای منتظر این عنوان هستم.

South Park

حقایق پشت پرده‌ی این بازی نشان از کمی مشکل در روند بازی دارد، اما این موضوع به دلیل دشواری تبدیل مکانیک‌های RPG کلاسیک 16 بیتی مانند بازی Super Mario RPG به یک بازی امروزی است. مجموعه‌ای تلوزیونی سراسر طنز، که این بار خالقان آن مت استون و تری پارکر دست به ساخت بازی از این مجموعه کلاسیک زده‌اند. در این بازی شما باید تمام فراموش کنید که این مجموعه را پیشتر دیده‌اید، فقط باید سعی کنید در طول بازی خودتان تمام قسمت‌ها را بسازید.

Gran Turismo 6

آخرین دستپخت استودیو Polyphony Digital از سری بازی های مسابقه ای GT را بلاخره خواهیم چشید…امیدواریم. این استودیو همیشه طرز تفکر ” انجام میشه وقتی که انجام بشه” را با خود دارد. ولی سخت است که بخواهند دوباره بهترین، ناب‌ترین و جذاب‌ترین تجربه‌ی یک بازی شبیه‌ساز رانندگی را بدست آورند. GT6 از کنسول PlayStation 4 اجتناب کرد تا در حمایت از دارندگان کنسول PS3 یک شاهکار رانندگی دیگر را ارائه دهد، ما نمی توانیم بیشتر هیجان زده شویم. عشق ماشین ها قطعا زمان زیادی را با GT6 خواهند گذراند، این بازی قرار است اواخر سال جاری (امیدوارم) عرضه شود، تنها کاری که همه ما می توانیم بکنیم، فقط صبر است.

Dark Souls II

وقتی که نسخه اول بازی یکی از بهترین بازی های سال 2011 شد، سازندگان بازی نسخه دوم بازی برای تاریخ مارچ 2014 در نظر گرفتند. در این تاریخ خیلی از ما دست از کنسول‌های نسل جدید خود میکشیم و به انجام بازی Dark Souls II می‌پردازیم. در این نسخه علاوه بر سخت تر شدن بازی، گرافیک بازی بسیار بهبود پیدا کرده، که به موجب آن ما یکی از بهترین گرافیک‌های ممکن را بر روی کنسول PS3 و X360 تجربه خواهیم کرد. این بازی با اطمینان می گوید باز یک بار دیگر، ما آماده شده ایم تا بمیریم!

بازی های مستقل

امسال برای مشتاقان بازی‌های ایندی نیز سالی پربار است. وقتی نگاهی به بازی های مستقل که در سال 2013 برای کنسول های X360 و PS3 عرضه می شود، بیاندازیم. بازی هایی نظیر Brothers: A Tale of Two Sons، بازی Rain که بسیار زیبا به نظر می رسد، بازی Super T.I.M.E با تزریق فرمول های شوتر کلاسیک چیزی مانند بازی Contra باشد، skateboarding dinosaurs و بسیاری بازی های مستقل دیگر که امسال برای این نسل عرضه می‌شوند. این بازی‌ها می‌توانند برای مدت‌ها کنسول های X360 و PS3 را روشن نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا