مقاله های ویژه

راه پیروزی مایکروسافت مقابل سونی در نبرد کنسول ها

تغییرات بزرگ در مدیریت و استراتژی های مارکتینگ مایکروسافت در صحنه گیمینگ بر کسی پوشیده نیست. در حالی که در این نسل PlayStation جایگاه مقتدرانه ای دارد و به نظرهم نمی رسد که قصدی برای رها کردنش داشته باشد، مایکروسافت که حالا در نزدیکی عرضه کنسول نسل جدیدش  Xbox Series X قرار گرفته، باید هرچه در توان دارد را انجام دهد تا با بازگرداندن فن های قدیمی این اکوسیستم به Xbox Series X به جایگاه مطلوب و مورد انتظارش برسد.

بدون هیچ شکی در حال حاضر از بهترین افراد این صنعت مشغول کار بر روی XBOX و مارکتینگ آن هستند تا بتوانند در سال 2020 بهترین تقابل را با رقیب خود یعنی PS5 داشته باشند. با این حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) در آخرین پیام های خود، استراتژی جدیدی را نمایان ساخت که می تواند Xbox Series X را به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای پلی استیشن 5 معرفی کند.

همکاری با بازیسازهای ژاپنی

بگذارید اینگونه شروع کنیم. ما و خیلی از گیمرها در تمام دنیا شیفته بازیهای ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این مقدمه و آگاهی از پتانسیل بلقوه طرفداران سرسخت این بازی ها، بسیار ساده است که بفهمیم چرا حمایت از بازیسازان و توسعه دهندگان ژاپنی می تواند بهترین راه برای به قدرت رساندن برند XBOX و پیروزی آنها در نبرد پیش رو کنسول ها باشد.

XBOX همیشه به عنوان یک برند آمریکایی بیشتر در این کشور محبوبیت داشته است در حالیکه هر دو رقیب XOBX یعنی Nintendo و PlayStation موفقیت بیشتری در بازارهای جهانی کسب کردند XBOX تنها حدود 0.3% از 50 میلیون کنسول فروخته شده در بازار ژاپن سهم داشته است. به عبارتی دیگر از تاریخ لانچ Xbox One در سال 2013، حدودا 150.000 عدد از این کنسول در ژاپن عرضه شده است.

به هر حال ما اینجا در مورد هدف قرار گرفتن بازار گیمینگ ژاپن توسط مایکروسافت صحبت نمی کنیم. گرچه تا الان آنها در رسیدن به این هدف ناکام بوده اند. صحبت  ما درباره (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XBOX است. و کاملا واضح است که ما تنها کسانی نیستیم که چنین نظری داریم. استراتژی های فیل اسپنسر رییس XBOX نیز دقیقا به همین موضوع اشاره دارد.

اوایل هفته گذشته اسپسنسر برای مذاکره و به دست آوردن نظر مثبت ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی ، و همکاری آنها در برنامه های این شرکت در سال 2020 و “فراتر از آن” ، به ژاپن سفر کرد. به عبارتی کوتاه تر: بحث و گفتگو در باره آماده سازی مقدمات عرضه کنسول Xbox Series X .

“چقدر خوبه که به ژاپن برگشتیم. من و تیم با استودیو ها و ناشرین درباره (برنامه های) 2020 و فراتر از آن گفت و گو کردیم. اینجا انرژی و هیجان قوی در باره آینده گیمینگ وجود دارد.”

اگر این توییت به اندازه کافی حق مطلب را برای شما ادا نمی کند، توجه شما را به توییتی که در آخر هفته توسط اسپسنر و در بازگشت از ژاپن منتشر شد، جلب می کنم. وی در این توییت به طور واضح و به بازیهای معرفی نشده که برای E3 2020 در نظر گرفته شده اند اشاره کرد:

“هفته فوق العاده ای در ژاپن داشتیم و آنجا در مورد Xbox Series X ، XboxGamePass و پروژه xCloud با ناشرین و استودیوها گفت گو کردیم. عناوین معرفی شده و معرفی نشده بازی کردیم، در مورد E3 2020 تبادل نظر کردیم و حتی در مورد آینده گیمینگ بحث کردیم. همیشه  با انگیزه ای سرشار و متاثر از استعدادهای خلاق و خارق العاده، ژاپن را ترک می کنم.”

اشتباه نکنید. علاوه بر اینکه فیل اسپنسر یک گیمر حرفه ای محسوب می شود، او یک فرد خبره و دانا در زمینه برندیگ XBOX نیز است. به وسیله این توییت ها می توان فهمید که اسپنسر در مسیر رشد و پیشرفت برند XBOX قدم های قابل توجهی برداشته است. و از استراتژی مشخصی برای مارکتینگ Xbox Series X استفاده می کند.

در حال حاضر معلوم نیست که آنها تا چه میزان توانسته اند پشتیبانی استودیوها و ناشرین ژاپنی را به خود جذب کنند. اما این دیوانگیست اگر بگوییم هیچ چیز در کار نیست!

بعضی از درخشان ترین عناوین نسل حاضر در پی همکاری و پشتیبانی شرکت های سازنده کنسول با استودیو های تحسین شده ژاپنی، ساخته شده اند. چه بخواهیم در مورد سرمایه گذاری سونی در ساخت عنوان پرحاشیه Death Stranding صحبت کنیم یا نجات سری بازیهای Bayonetta توسط نینتندو و یا احیای عنوان Phantasy Star Online 2 در غرب به وسیله مایکروسافت. در همه آنها نتیجه حمایت از توسعه دهندگان ژاپنی توانست نظر فعالین و مخاطبین صحنه گیم را به خود جلب کند. چیزی که در حمایت از بازیهای غیر ژاپنی به ندرت اتفاق افتاده است. در همین راستا حتی می توان به عرضه چند بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One نیز اشاره کرد.

علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، یک جدایی کاملا واضح بین  PlayStation و استودیوهای خاص و کوچک ژاپنی پدید آمده است. ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی تلاش میکند آنها را مجبور به غربی سازی بازی هایشان بکند، خوشحال نیستند. نهایتا این تغییرات و بومی سازی ها آنها را شدیدا محدود کرده و در نتیجه منجر به حذف قسمتی از بازی یا سانسور به اشکال مختلف می شود. این نه تنها باعث رنجش بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان شده، بلکه موجب شکل گیری اعتراضات گسترده مخالفان سانسور در جامعه گیمینگ شده است.

سیاست سانسور سونی در حال خارج شدن از کنترل است. به نوعی که هربار به طور سخت گیرانه تری توسعه دهندگان و ناشران را مجبور به سانسور بازیهای خود به طرق مختلف می کند. Devil May Cry 5 یکی از آخرین قربانی های سیاست اعمال سانسور توسط سونی بود. با این اوصاف مخاطبان پلتفرم های PlayStation باید نگران حذفیات در بازیهای پیش رو، مانند عنوان مورد انتظار Cyberpunk 2077 نیز باشند.

اینجا زمانی است که Xbox Series X با توجه روابط ناخوشایند بین سونی و توسعه دهندگان ژاپنی، می تواند بهره ببرد و جایگاه مناسبی برای خود فراهم کند. در حالی که سونی احتمالا با عرضه PS5 مخاطبان بیشتری در عرصه جهانی پیدا خواهد کرد، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید بهترین تلاششان را برای متقاعد کردن توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت بازی های جدید و انحصاری بر روی پلتفرم هایشان ، بکنند. حتی اگر این عناوین در انحصار Xbox Series X هم نباشد، بازهم عرضه بازیها روی پلتفرمهای مختلف مایکروسافت میتواند باعث تغییر توجهات از PS5 به XBOX شود. و این یعنی قرار گرفتن XBOX در جایگاهی مساوی در رقابت با PS5.

بعد از اشباهات مدیریتی در ابتدای عرضه Xbox One و از دست دادن بخش بزرگی از هاردکور گیمرها، فیل اسپنسر و تیم XBOX شبانه روز تلاش کردند تا بتوانند دوباره به صحنه اصلی گیمینگ بازگردند. آنها با برداشتن قدم های بزرگی مثل خرید و تاسیس استودیوهای بازیسازی فوق العاده، توسعه سرویس محبوب Xbox Games Pass ، سرمایه گذاری در سرویس ابری xCloud و قرار دادن قابلیت  Backward Compatibility (پشتیبانی از بازیهای نسل پیش بدون پیش نیاز خاص) به عنوان یک استاندارد در کنسول هایشان، در جهت رسیدن به این هدف حرکت کردند.

به هرحال هیچ چیزی مثل پشتیبانی استودیوهای بزرگ از یک کنسول، مخاطبان را راضی نخواهد کرد. و با توجه به تحولات اخیر در XBOX ، ما  از شنیدن خبر ساخت بازی انحصاری برای Xbox Series X توسط استودیوهایی مثل Square Enix ، FromSoftware یا Atlus در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2020، به هیچ وجه سوپرایز نخواهیم شد.

به عنوان آخرین نکته، خالی از لطف نیست که بدونید Doug Bowser (رییس نینتندو آمریکا) همزمان با فیل اسپنسر به ژاپن سفر کرده بود. چه تصادف جالبی! نه؟

علی محمد خراسانی

Video Games, Movies and TOOL

نوشته های مشابه

‫38 دیدگاه ها

  1. همین سونی شکست خورده که گردوهاش کمتر شده 😀 اگه نبود دیسک بازی که میخریدید وارد دستگاه که میشد، جزوی از DNA شما میشد و نمیتونستید حتی یه روز قرض بدید به رفیقتون چه برسه به فروش، دستگاهتون مدام باید به نت وصل میبود و خیلی چیزای دیگه

    اگه سونی نبود اصلا ماکروسافت درسی نمیگرفت، اصلا دست میزدی تو مغازه به باکس دستگاه دیگه برای تو میشد 😀 این درساییم که ماکرو گرفته در مکتب سونی بوده :D، البته که Xbox360 کنسولی بود که من کنار پلی داشتم و خیلی هم دوسش داشتم، امیدوارم ماکرو فوکوسش رو کامل رو بازی بزاره تا یه رقابت خوب رو شاهد باشیم.

    در آخرم آرزوی موفقیت میکنم برای سونی و کنسول جدیدش، باشد که عرضه شود، زنده باشیم و خریداری کنیم 😀

  2. فن بیس در اوایل نسل میتونه باعث فروش یه کنسول بشه ولی بعد دو سه سال این عملکرد کنسوله که باعث جذب مشتری میشه، اینکه فن بیس بی تاثیر یا تاثیر خیلی زیادی توی جذب مشتری داره رو قبول ندارم بنظرم نه اونقدر تاثیرش زیاده نه اونقدر کم، شاید اوایل نسل تاتیرش زیاد باشه ولی کم کم تاثیر عملکرد خود کنسول مهم میشه تا فن بیس

    توی مثالهاتون نقش پروفایل قبلی طرفو نادیده گرفتید که جدیدا این عامل هم بنظرم مهمه یه جورایی در رتبه فن بیس حساب میشه ولی اگه اون کمپانی گند خیلی بدی بزنه (دقیقا سر ایکس باکس وان خیلیا عطاش رو به لقاش بخشیدن) ملت بیخیال فلان پروفایلشون روی فلان پلت‌فورم میشن و میرن سروقت کنسول رقیب

  3. [QUOTE=”Kiarash_united7, post: 4692238, member: 149361″]
    داداش انقدر به مغزت فشار نيار
    نمي گي اينطوري تز ميدي عاشقت ميشم لعنتي 😀
    [/QUOTE]
    نمیدونم گیم رو از کجا شروع کردی اما این تز نیست فکتیه که در 18 سال گذشته تو رقابت بین سونی و مایکروسافت رخ داده.سونی تو بدترین حالتش بازم بالاتر از بهترین سطح مایکروسافت بوده.شما هم اگه دلیلی بر رد حرفم داری بزن وگرنه اسپم نده.

  4. [QUOTE=”sepehr_100, post: 4692217, member: 129287″]
    بدون فن بازی میگم تنها راه شکست PS در برابر XB اینه که سونی از استارت یک نسل تا انتهاش تو بدترین حالت کار کنه و مایکروسافت از استارت تا انتهای اون نسل در عالیترین سطحش باشه” در غیر اینصورت حتی از وسطای نسل هم سونی استارت بزنه بازم مایکروسافت زورش بهش نمیرسه چیزی که در نسل هفتم با یکسال دیرتر و قیمت گرونتر رخ داد.
    [/QUOTE]
    داداش انقدر به مغزت فشار نيار
    نمي گي اينطوري تز ميدي عاشقت ميشم لعنتي 😀

  5. بدون فن بازی میگم تنها راه شکست PS در برابر XB اینه که سونی از استارت یک نسل تا انتهاش تو بدترین حالت کار کنه و مایکروسافت از استارت تا انتهای اون نسل در عالیترین سطحش باشه” در غیر اینصورت حتی از وسطای نسل هم سونی استارت بزنه بازم مایکروسافت زورش بهش نمیرسه چیزی که در نسل هفتم با یکسال دیرتر و قیمت گرونتر رخ داد.

  6. [QUOTE=”Love Console, post: 4692009, member: 148646″]
    اگر این طوری بخوایم به قضیه نگاه کنیم ps3 سلام داره خدمتت
    با دیدگاه شما کنسولی مثل ps3 که خوده من و خیلی های دیگه سره نسخه فت چراغ زرد دادم قیمت بالاتر در حد 200 دلار نسبت به رقیب و کیفیت کمتر بازی های مولتی پلتفرم فقط و فقط دلیلش اینستال بیس 159 میلیونی ps2 بنده خدا بوده
    IB هیچ ارتباطی به نسل بعدش نداره که اگر میداشت PS3 باید جا پای PS2 میذاشت و wii u با اون عقبه wii باید پر فروش ترین کنسول نسل هشت میشد
    [/QUOTE]
    Ps3 تنها کنسولیه که بالای شاید ۲۰ تا بازی انحصاری تاپ داشت از سری میلیون بگیر تا رسیتانس و گاد آف وار و رچت و لست آف اس آخریش تا انچارتد ها این با اون مقایسه میکنی

  7. [QUOTE=”vaan 2, post: 4691979, member: 42639″]
    فقط در همین حد بگم که همین که کنسول داغونی مثل xbone تونست نزدیک 50 میلیون بفروشه، به خاطر اینستال بیس 360 بود. 😀

    مثال های نقضتون رو بزارید در کوزه آبش رو بخورید، چون به هیچ وجه شرایط یکسانی برای مقایسه ندارن…
    [/QUOTE]
    اگر این طوری بخوایم به قضیه نگاه کنیم ps3 سلام داره خدمتت
    با دیدگاه شما کنسولی مثل ps3 که خوده من و خیلی های دیگه سره نسخه فت چراغ زرد دادم قیمت بالاتر در حد 200 دلار نسبت به رقیب و کیفیت کمتر بازی های مولتی پلتفرم فقط و فقط دلیلش اینستال بیس 159 میلیونی ps2 بنده خدا بوده
    IB هیچ ارتباطی به نسل بعدش نداره که اگر میداشت PS3 باید جا پای PS2 میذاشت و wii u با اون عقبه wii باید پر فروش ترین کنسول نسل هشت میشد

  8. [QUOTE=”vaan 2, post: 4691979, member: 42639″]
    فقط در همین حد بگم که همین که کنسول داغونی مثل xbone تونست نزدیک 50 میلیون بفروشه، به خاطر اینستال بیس 360 بود. 😀

    مثال های نقضتون رو بزارید در کوزه آبش رو بخورید، چون به هیچ وجه شرایط یکسانی برای مقایسه ندارن…
    [/QUOTE]
    دقیقا هر جوری نگاه کنی Xb1 واقعا هم در قدرت ضعیف بود هم در پردازش بازی ها هم انحصاری آنچنان درجه یکی نداشت حالا از FH فاکتور بگیریم تقریبا شروع نسل هم که اون فاجعه همیشه آنلاین بودن .. گریبان‌گیرش بود

  9. من نمیدونم چی این قضیه IB پیچیده هست که یک سریا دائم میخوان جوری پیچیدش کنن که انگار میخوایم هسته اتم بشکافیم ؟ IB تضمین کننده موفقیت یک کنسول برا نسل بعدی نیست هزار یک مثال نقض براش موجود ـه IB صرفا برا خود اون نسل صدق میکنه و ضامن موفقیت فروش یک کنسول برا نسل بعدیش نیست کل بحث همینه IB باعث نمیشه شما نسل بعدی اماده و حاضر شده کلی خریدار داشته باشی بلکه باعث میشه شما تو نسل فعلی از فروش نرم افزاری سهم بیشتری داشته باشی این نسل ماکرو از سونی عقب افتاد واسه همین مجبور شد برا جذب IB ضرر بده نه به خاطر اینکه برا نسل بعدیش پلیر جذب کنه بلکه بتونه از فروش نرم افزاری این نسلش بهره ببره الانم IB نسل بعدیش رو سیاست های آیندش مثل گیم پس و غیره شکل میدن خودش هم خوب اینو میدونه در من باب نسل قبلی هم ماکرو تنها موفقیتی که به دست اورد (از نظر تجاری) دووم اوردن زیر دست و پای دوتا غول کنسول سازی بود چون کنسول خوش ساختی بیرون داد ولی به هیچ وجه بهش نمیشه گفت پیروز بلامنازع ( 😉 ) به قول [USER=101]@Dinosaur[/USER] هر دو شون برنده بودن البته بعد نینتندو 😀

  10. [QUOTE=”Democracy, post: 4691898, member: 44433″]
    این شکل مقاسه اصلا درست نیست. یه مثال براتن میزنم 😀

    مغازه من و شما کنار هم هست. من سال گذشته 159 میلیون درآمد داشتم و شما 25 میلیون درآمد داشتی
    من یه سری اشتباهات کردم که نتیجه‌اش این شد که امسال من 88 میلیون درآمد دارم و یه سری از مشتری‌هام رو از دست دادم و شما 83 میلیون درآمد داشتی در نهایت. در کل درآمد من امسال هم از شما بیشتر بوده و تونستم اشتباهاتم رو جبران کنم و برای سال مالی بعدی خودم رو آماده کنم.
    حالا با این تفاسیر که من هم از شما بیشتر فروش داشتم و هم اشتباهاتم رو جبران کردم و هم محصولاتی رو عرضه کردم که جزو بهترین‌ها بودن، باز هم شما میخوای بگی من شکست خوردم و شما پیروز شدی؟

    به نظرم خیلی مسئبه ریاضی ساده‌اس است و نیاز نیست در حد شکافت هسته‌ای پیچیده‌اش کنیم :D:-”
    [/QUOTE]
    اگر مغازه ی دوم تونسته مارکت شیر مغازه ی اول رو جذب کنه پس این برای مغازه ی دوم پیروزی به حساب میاد. ولی اینکه آیا این امر برای مغازه ی اول یه شکست میاد خودش یه بحث جداست و نیاز داره تا بررسی بشه این از دست دادن سهم چقدر تاثیر منفی داشته

  11. [QUOTE=”Dinosaur, post: 4691886, member: 101″]
    هرکدوم از اینا زمان عرضه دو تا مدل داشتن و اگه اختلاف قیمت ارزون‌ترین مدل هر دو کنسول رو حساب کنیم، ۲۰۰ دلار می‌شده. 😀
    یعنی همچین وضعیتی بود:
    360 ارزون: ۳۰۰
    360 گرون: ۴۰۰
    PS3 ارزون: ۵۰۰
    PS3 گرون: ۶۰۰
    یعنی کسی که می‌خواسته بین این دو تا کنسول یکی رو انتخاب کنه و قیمت براش مهم بوده و فقط می‌تونسته سراغ «ارزون‌ترین مدل» بره، برای انتخاب ارزون‌ترین PS3 باید ۲۰۰ دلار بیشتر از ارزون‌ترین 360 خرج می‌کرده. حالا اگه اختلاف مدل گرون 360 و مدل ارزون PS3 رو حساب کنیم می‌شده ۱۰۰ دلار. از اون طرف هم اختلاف مدل ارزون 360 و مدل گرون PS3 می‌شده ۳۰۰ دلار! 😀
    [/QUOTE]
    خب چند ماه (اگه اشتباه نکنم ۶ یا ۷ ماه) بعد از لانچ PS3 هم مایکروسافت یه مدل ۴۸۰ دلاری عرضه کرد پس باید بگیم اختلاف قیمت گرون ترین مدل دو کنسول ۱۲۰ دلار بوده؟ :دی تو مدل مشابه اختلاف قیمت همون ۱۰۰ دلار بوده وگرنه اون کنسول ارزون یه چیز چرتی بود که نه هارد داشت، نه دسته بی سیم، نه خروجی HD و خیلی زود هم از چرخه تولید خارج شد :دی

  12. [QUOTE=”Democracy, post: 4691898, member: 44433″]
    این شکل مقاسه اصلا درست نیست. یه مثال براتن میزنم 😀

    مغازه من و شما کنار هم هست. من سال گذشته 159 میلیون درآمد داشتم و شما 25 میلیون درآمد داشتی
    من یه سری اشتباهات کردم که نتیجه‌اش این شد که امسال من 88 میلیون درآمد دارم و یه سری از مشتری‌هام رو از دست دادم و شما 83 میلیون درآمد داشتی در نهایت. در کل درآمد من امسال هم از شما بیشتر بوده و تونستم اشتباهاتم رو جبران کنم و برای سال مالی بعدی خودم رو آماده کنم.
    حالا با این تفاسیر که من هم از شما بیشتر فروش داشتم و هم اشتباهاتم رو جبران کردم و هم محصولاتی رو عرضه کردم که جزو بهترین‌ها بودن، باز هم شما میخوای بگی من شکست خوردم و شما پیروز شدی؟

    به نظرم خیلی مسئبه ریاضی ساده‌اس است و نیاز نیست در حد شکافت هسته‌ای پیچیده‌اش کنیم :D:-”
    [/QUOTE]
    در حال حاضر برای این حرفم فکتی ندارم چون امروز وقت ندارم در این باره گوگل کنم ولی به طور کلی فکر نمی کنم سود خالص سونی در نسل پیش از مایکروسافت بیشتر بوده باشه. با توجه به هزینه های ساخت و طراحی کنسول و ضرر ده بود در ابتدای عرضه و هزینه های ساخت انحصاری ها و psn رایگان و….. حالا باید گزارشات مالی این دو شرکت و البته تعداد بازی های فروش رفته روی این دو کنسول رو در نسل پیش باهم مقایسه کرد. ولی ظاهر امر اینطوری نشون میده.
    در مورد بازنده و برنده هم گفتنی ها گفته شد. منم دیگه واقعا حرف جدیدی ندارم. بهتره قضاوت رو بزاریم به عهده مخاطبین:D

  13. به نظر من محبوبیت و این حرفا بیشتر واسه اون دوره هایی بود که ملت سخت میتونستن برندهای جدید رو بشناسن نه الان که هم تبلیغات راحت شده و هم برای هر محصولی کلی نقد و نظر مصرف کننده پیدا میشه تو اینترنت

    البته فن بیس هنوز هم تاثیر داره ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل

  14. [QUOTE=”Dinosaur, post: 4691872, member: 101″]
    به سبک این مجری‌های ورزشی که هی میان میگن فلانی باخت ولی در حقیقت پیروز میدان بود و این حرف‌ها، توی نسل قبل هم واقعاً بازنده‌ای نداشتیم و همدیگه رو بغل کنین. 😀
    نینتندو که با Wii بیشترین فروش رو کرد و جزو معدود کنسول‌های بالای ۱۰۰ میلیون تاریخ شد و یه محصول مهم ساخت که دنیای بازی رو به دو دوره‌ی قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. اون هم با در نظر گرفتن اینکه توی نسل قبلش با GameCube حتی از Xbox تازه‌وارد هم کمتر فروخته بود.
    مایکروسافت هم با دومین کنسولش خیلی بهتر از اولی جلو رفت و تونست چند برابر کنسول قبلی خودش یعنی ۸۰ و خورده‌ای میلیون بفروشه و به یه رقیب خفن برای دو تا از بزرگان این صنعت تبدیل بشه و مخصوصاً توی بازار آمریکا طوفان به پا کنه.
    سونی هم با اینکه با PS3 در حد PS1 و PS2 موفق نبود، ولی از هیچ زاویه‌ای بازنده محسوب نمیشه. یعنی اگه در نظر بگیریم PS3 یک سال بعد از 360 اومد، قیمتش ۲۰۰ دلار بیشتر بود و بازی ساختن براش در اوایل کار به شدت سخت بود و در نهایت بیشتر از ۸۰ میلیون فروخت، واقعاً نمیشه بهش گفت بازنده.
    این وسط چیزی که مشخصه اینه که موفقیت و شکست فلان کنسول یه شرکت نمیتونه نشون‌دهنده‌ی موفقیت و شکست «قطعی» کنسول بعدی اون شرکت باشه. شاید بی‌تأثیر نباشه و به هر حال معروفیت برند بهش کمک می‌کنه، ولی تاریخ نشون داده که خیلی وقت‌ها هم این محبوبیت نقش شلغم رو داشته. 😀
    نینتندو با GameCube فروش خوبی نداشت. با Wii ترکوند و به دومین کنسول خونگی تاریخ در زمان خودش تبدیل شد. بعدش با Wii U به فاجعه رسید و الآن با Switch داره غوغا می‌کنه.
    مایکروسافت هم با Xbox فروش خوبی نداشت. با 360 عالی کار کرد و یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها رو فرستاد توی بازار و الآن با X1 نسبت به نسل قبل افت زیادی کرده.
    این وسط اگه بخوام یه ذره فن‌بازی دربیارم (البته حقیقته! :D) باید بگم تنها شرکتی که تا حالا توی کنسول‌های خونگی هیچ شکستی نداشته سونی بوده. شرکتی که تا امروز ۴ تا کنسول خونگی داده و کمترینش با ۸۷ میلیون فروش، پنجمین کنسول خونگی پرفروش تاریخه و همین پنجمین کنسول پرفروش خونگی لقب بازنده رو می‌گیره که نشون‌دهنده‌ی میزان موفقیت سونی توی این بازاره! جل‌الخالق! 😀
    [/QUOTE]
    این مبحث انقدر هم سخت نیست که شما در حد شکافتن هسته اتم پیچیدش میکنید.
    وقتی دو برند رو در یک کتگوری و در یک پریود خاص، از لحاظ میزان سود و زیان باهم مقایسه میکنیم دقیقا چه چیز اونها مقایسه میشن؟ پول (سود) و اینستالد بیسی که در اون کتگوری به دست آوردن باهم مقایسه میشن. که همین دو عامل هم باعث میزان رشد ارزش برند میشه.
    یه مثال میزنم.
    آقای x پارسال تونسته 25 تا گردو بفروشه.که این بالاترین رکورد فروشش تا به الان بوده. امسال با تلاش و پشتکار اون 25 گردو رو تبدیل کرده به 83 تا گردو. که این یعنی حدودا سه و نیم برابر فروش بیشتر و پیدا کردن مشتری های جدید تر و در نتیجه سود بیشتر!
    آقای s پارسال تونسته 159 تا گردو بفروشه. اما امسال به خاطر کاستی و اشتباهات نتونسته مشتری هایی که پارسال داشته رو راضی نگه داره و فروشش کم شده و به 85 عدد گردو رسیده. که این یعنی حدودا نصفی از فروش و مشتری هاش رو از دست داده. و متعاقبن سودش هم کمتر شده. و به عبارت دیگه نسبت به پارسال ضرر ده بوده!
    به نظر شما اگر بخایم برنده و بازنده رو بین آقای x و آقای s مشخص کنیم. کدوم یکی برنده است و کدوم یکی بازنده؟

    دیگه فکر نمیکنم از این ساده تر بشه بیان کرد.

  15. [QUOTE=”Dinosaur, post: 4691872, member: 101″]
    به سبک این مجری‌های ورزشی که هی میان میگن فلانی باخت ولی در حقیقت پیروز میدان بود و این حرف‌ها، توی نسل قبل هم واقعاً بازنده‌ای نداشتیم و همدیگه رو بغل کنین. 😀
    نینتندو که با Wii بیشترین فروش رو کرد و جزو معدود کنسول‌های بالای ۱۰۰ میلیون تاریخ شد و یه محصول مهم ساخت که دنیای بازی رو به دو دوره‌ی قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. اون هم با در نظر گرفتن اینکه توی نسل قبلش با GameCube حتی از Xbox تازه‌وارد هم کمتر فروخته بود.
    مایکروسافت هم با دومین کنسولش خیلی بهتر از اولی جلو رفت و تونست چند برابر کنسول قبلی خودش یعنی ۸۰ و خورده‌ای میلیون بفروشه و به یه رقیب خفن برای دو تا از بزرگان این صنعت تبدیل بشه و مخصوصاً توی بازار آمریکا طوفان به پا کنه.
    سونی هم با اینکه با PS3 در حد PS1 و PS2 موفق نبود، ولی از هیچ زاویه‌ای بازنده محسوب نمیشه. یعنی اگه در نظر بگیریم PS3 یک سال بعد از 360 اومد، قیمتش ۲۰۰ دلار بیشتر بود و بازی ساختن براش در اوایل کار به شدت سخت بود و در نهایت بیشتر از ۸۰ میلیون فروخت، واقعاً نمیشه بهش گفت بازنده.
    این وسط چیزی که مشخصه اینه که موفقیت و شکست فلان کنسول یه شرکت نمیتونه نشون‌دهنده‌ی موفقیت و شکست «قطعی» کنسول بعدی اون شرکت باشه. شاید بی‌تأثیر نباشه و به هر حال معروفیت برند بهش کمک می‌کنه، ولی تاریخ نشون داده که خیلی وقت‌ها هم این محبوبیت نقش شلغم رو داشته. 😀
    نینتندو با GameCube فروش خوبی نداشت. با Wii ترکوند و به دومین کنسول خونگی تاریخ در زمان خودش تبدیل شد. بعدش با Wii U به فاجعه رسید و الآن با Switch داره غوغا می‌کنه.
    مایکروسافت هم با Xbox فروش خوبی نداشت. با 360 عالی کار کرد و یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها رو فرستاد توی بازار و الآن با X1 نسبت به نسل قبل افت زیادی کرده.
    این وسط اگه بخوام یه ذره فن‌بازی دربیارم (البته حقیقته! :D) باید بگم تنها شرکتی که تا حالا توی کنسول‌های خونگی هیچ شکستی نداشته سونی بوده. شرکتی که تا امروز ۴ تا کنسول خونگی داده و کمترینش با ۸۷ میلیون فروش، پنجمین کنسول خونگی پرفروش تاریخه و همین پنجمین کنسول پرفروش خونگی لقب بازنده رو می‌گیره که نشون‌دهنده‌ی میزان موفقیت سونی توی این بازاره! جل‌الخالق! 😀
    [/QUOTE]
    اختلاف قیمت PS3 و X360 تو مدل مشابه (هارد ۲۰ گیگ)، موقع لانچ پلی ۳، ۱۰۰ دلار بود 😀

  16. بحث برندینگ و در کنار اون ایسنتال بیس یا طرفدار یا در اصطلاحش عامش مشتری (دائمی) یک چیز اثبات شده است. چیزی نیست که بشه قبولش نکرد. برای همین هم شرکت ها سالیانه میلیون ها دلار هزینه برای معرفی یا تثبیت برند خودشون میکنن. این چیزی نیست که بشه اون را منکر شد.

    اما در موفقیت و فروش یک کنسول تنها عامل تعیین کننده نیست. بلکه یک عامل موثر هست.

    هم سونی و هم ماکروسافت به ترتیب نسل هفت و هشت را در حالتی شروع کردن که ایسنتال بیس خوبی روی محصول قبلی شون داشتن و این عده خریدار بالقوه محصول جدیدشون بودن. ولی خب اشتباهای زیاد هردوتا باعث شد که بخش زیادی از این خریدارهای بالقوه بالفعل نشن.

    الان 105 میلیون نفری که PS4 خریدن جز ایسنتال بیس سونی حساب میشن که یک نسل با این کنسول بازی کردن، انحصاری هاش را خریدن، روی PSN سرمایه گذاری کردن و … این 105 میلیون نفر مشتری بالقوه سونی هستن و در شرایط برابر به احتمال بالا دوست دارن ادامه اون کنسول را بخرن.

    حالا پس فردا سونی بیاد برای مثال 100 دلار کنسولش را گرون تر قیمت بزنه درحالی که قدرتش 30 درصد هم کمتر از ایکس باکس جدید باشه مشخصا یک بخش بزرگی از این خریدارن بالقوه به سمت ایکس باکس میرن. چیه این اینقدر پیچیده اس که نیاز به جدل داره؟

  17. [QUOTE=”vivanred, post: 4691815, member: 28887″]
    مشکل شما همینه دقیقا ملت برده برند ها میدونی شاید چون خودتون اینجوری فکر میکنین .

    شما وقتی یک محصول میخری راجبش تحقیق میکنی اگه خوب باشه میخری اگه نباشه نمیخری به همین راحتی وقتی نیاز من برطرف میکنه یعنی مشکلی نداره و استاندارد های من داره تامین وقتی مشکلی داشته باشه و استاندارد های نگزرونه یعنی مشکل داره و تهیه نمیکنم به همین راحتی .

    شما نمیخواین قبول کنین که مردم عقل دارن شعور دارن حق انتخاب دارن وقتی میخوان یک چیزی بخرن راجبش تحقیق میکنن بیشتر ملت اینجوری هستن اگه شما ملت برده برند خاصی میدونین شاید به خاطر اینکه اون برند موفق عمل کرده و محصول بد نداده یا قابل قبول بوده برای مصرف کننده ربطی به بد بودن یا نا موفق بودن برند نداره الان حتما Wii u کنسول عالی بوده فقط ملت قدرش ندونستن نه برادر من وقتی برند خاصی وسیله مرود انتظار مصرف کننده تولید نمیکنه ملت هم که تحقیق میکنن برای خرید پول بابتش نمیدن به همین راحتی.

    خیر مردم احمق نیستن بدون تحقیق پولشون از سر راه هم نیاوردن چون برای مثال تا دریروز PS میخریدن فردا نباید X بخرن یا …. این بحث فن بازی که افرادی مثل شما فکر میکنین چون عمری از یک وسیله استفاده کردین حتما باید تا ابد اون وسیله بدون هیچ فکری و مقایسه ای با بقیه محصولات تهیه کنی اینجوری بود الان TV های سونی باید پرفروشترین TV های دنیا میبودن چون یک زمانی نماد کیفیت بود الان جای خودش داده به بقه ملت تحقیق کردن دیدن چی محصول الجی یا سامسونگ از فلان محصول سونی بهتر اون خریدن ملت تحقیق میکنن چون قبلا TV سونی داشتن مثل احمق ها نمیرن TV Sony بخرن .

    خیر ملت سر هر وسلیه ای که میخرن تحقیق میکنن این نظریه شما برای ملت دهه 80-90 صدق میکنه الان 2020 هستیم دیگه بهتر یک نگاهی به عصر ارتباطات و تکنولوژی و ملت بندازی ببینی که دوران دنبال برند رفتن برای خیلی ها به سر امده جز یک سری ادم که برای پز و کلاس دنبال برند میرن به حالتی که شما داری در موردش صحبت میکنی .

    [COLOR=rgb(184, 49, 47)]بحث سر همین اشتباه اگه قرار باشه که برندش موفق عمل کنه که کسی ترکش نمیکرد پسر خوب خیلی بحالی خدایش مطلب قشنگ بپیچون انگار بقیه دارن چیز دیگه ای میگن وقتی برندی موفق عمل نکنه مشخصا ملت هم نمیخرن محصول میرن دنبال برندی که داره جنس و محصول مورد انتظارشون تولید میکنه به همین راحتی هیچ کسی در قید و بند خرید محصول شرکتی که محصول قبلیش موفق بوده حتما بره محصول بعدی بخره نیست مگه اینکه شما خودت اینجوری باشی .[/COLOR]
    [/QUOTE]
    چی میگی؟
    من دارم در مورد ایسنتال بیس حرف میزنم. چه ربطی به عقل و شعور داره؟
    کسی که از یه برند محصولی خریداری میکنه، در صورتی که محصول جدید اون برند هم بتونه نیازهای اصلیشو برطرف کنه، به جای (ریسک) خرید از یک برند جدید از همون برندی که قبلا ازش استفاده کرده، خرید می کنه. البته تا زمانی که اختلاف فاحش یا مشکل حادی در اون محصول در قیاس با رقبا (برندهای دیگه) وجود نداشته باشه. انقدر سخته فهمیدن این موضوع؟
    اصن معنی اینستال بیس رو نمی دونی چی هست هی میای اظهار فضل میکنی. تمومش کن دیگه. منم دیگه ریپلای نکن.

  18. [QUOTE=”Cloud Strife, post: 4691580, member: 4591″]
    مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و …) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ….). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

    کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.
    [/QUOTE]
    والا بر فرض هم بتونن نسل رو ببرن از سونی که البته تقریبا از محالات هست عمرا تو بازار ژاپن بتونن ببرن سونی رو ژاپنیا به شدت ناسیونالیستن 360 تو نسل هفت که مایکرو خیلی خوب عمل کرد مخصوصا تو ژاپن و کلی بازی از انحصار دراورد و کلی بازی ژاپنی پسند انحصاری منتشر کرد اندازه فروشش تو ایرانم فکر کنم نبود ولی در کل خوبه بازی هایی که استودیوهای ژاپنی میسازن و سبکای ژاپنی پسند تو ارشیوش باشن شاید تو غرب به اندازه ژاپن محبوبیت نداشته باشن اینجور بازی ها ولی در کل محبوبیت بالایی دارن بین گیمرای غربی

  19. [QUOTE=”vivanred, post: 4691757, member: 28887″]
    موفقیت بر اساس کیفیت نه بر اساس اینکه چند نفر شما رو میشناسن یا چندتا کلا قبلا فروختی یا قبلا چیکار کردی اینجوری بود الان نوکیا باید تو دنیا آقایی میکرد کجاست الان ؟
    [/QUOTE]
    مشکل اصلی ما اینجاست که باید درباره موضوعاتی بحث کنیم که طرف مقابل حتی تعریف کلی از اون موضوع رو نمی دونه ولی کماکان به حرفش پافشاری می کنه. و این خیلی عذاب آوره.
    شما وقتی یک محصول از یک برند خاص میخرید، اگر نیازهاتون رو برطرف کنه و همون چیزی باشه که ازش انتظار داشتید، اینجا شما وارد اینستال بیس اون برند شدید. و تا زمانی که اون برند بتونه همواره نیازها و خواسته های شمارو برطرف کنه، بدون هیچ تاملی محصول جدیدش رو خواهید خرید. این روند تا جایی ادامه پیدا میکنه که برند مذکور در ارایه محصولات جدیدش دچار کاستی ها یا مشکلات “جدی و زیاد” بشه. اونجاست که شما دنبال یک جایگزین جدید براش می گردید. و این روند همینطور ادامه خواهد داشت. نوکیا هم مثال خوبیه. اگر نوکیا میتونست به همون روند ادامه بده، و اون اشتباهات فاحش رو مرتکب نشه، شاید الان خیلی از برندهایی که محبوب هستند، اصلا وجود خارجی نداشتند!
    دوستمون [USER=86298]@Forgotten[/USER] به بهترین شکل در باره اهمیت اینستال بیس توضیح دادن. توصیه میکنم دوباره کامنتشو بخونید.

  20. [QUOTE=”z2s sas, post: 4691790, member: 23002″]
    دوباره بدون اینکه حتی متن رو بخونی اومدی کامنت دادی؟ کی میخای این عادت رو ترک کنی؟:))
    تو متن مقاله/خبر به صراحت به این موضوع اشاره شده:

    قضیه از این قراره: فیل اسپنسر رفته جاپن با تعدادی ناشر و استودیو صحبت کرده. تحلیلگر منبع (که اتفاقن سونی فن هم هستند) برآوردش این بوده که نتیجه این سفر ساخت عناوین انحصاری برای xbox خواهد بود. که همین امر هم میتونه عامل پیروزی اونها در نبرد کنسول ها باشه.
    در مورد کیفیت و کمیت این استودیو ها و بازیهای در دست ساختشون هیچکسی چیزی نمیدونه! (البته به جز فیل و تیم xbox)

    اینجا نه مایکروسافت نه هیچ کس دیگه ای هیچ صحبتی راجع به سهیم شدن xbox در بازار جاپن نکرده! منظور اینکه خیالت راحت باشه!
    [/QUOTE]
    خودت متن خوندی :-j
    بعضی از درخشان ترین عناوین نسل حاضر در پی همکاری و پشتیبانی شرکت های سازنده کنسول با استودیو های تحسین شده ژاپنی، ساخته شده اند. چه بخواهیم در مورد سرمایه گذاری سونی در ساخت عنوان پرحاشیه Death Stranding صحبت کنیم یا نجات سری بازیهای Bayonetta توسط نینتندو و یا احیای عنوان Phantasy Star Online 2 در غرب به وسیله مایکروسافت. در همه آنها نتیجه حمایت از توسعه دهندگان ژاپنی توانست نظر فعالین و مخاطبین صحنه گیم را به خود جلب کند. چیزی که در حمایت از بازیهای غیر ژاپنی به ندرت اتفاق افتاده است. در همین راستا حتی می توان به عرضه چند بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One نیز اشاره کرد.

    علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، یک جدایی کاملا واضح بین PlayStation و استودیوهای خاص و کوچک ژاپنی پدید آمده است. ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی تلاش میکند آنها را مجبور به غربی سازی بازی هایشان بکند، خوشحال نیستند. نهایتا این تغییرات و بومی سازی ها آنها را شدیدا محدود کرده و در نتیجه منجر به حذف قسمتی از بازی یا سانسور به اشکال مختلف می شود. این نه تنها باعث رنجش بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان شده، بلکه موجب شکل گیری اعتراضات گسترده مخالفان سانسور در جامعه گیمینگ شده است.

    سیاست سانسور سونی در حال خارج شدن از کنترل است. به نوعی که هربار به طور سخت گیرانه تری توسعه دهندگان و ناشران را مجبور به سانسور بازیهای خود به طرق مختلف می کند. Devil May Cry 5 یکی از آخرین قربانی های سیاست اعمال سانسور توسط سونی بود. با این اوصاف مخاطبان پلتفرم های PlayStation باید نگران حذفیات در بازیهای پیش رو، مانند عنوان مورد انتظار Cyberpunk 2077 نیز باشند.

    اینجا زمانی است که Xbox Series X با توجه روابط ناخوشایند بین سونی و توسعه دهندگان ژاپنی:(:))، می تواند بهره ببرد و جایگاه مناسبی برای خود فراهم کند. در حالی که سونی احتمالا با عرضه PS5 مخاطبان بیشتری در عرصه جهانی پیدا خواهد کرد، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید بهترین تلاششان را برای متقاعد کردن توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت بازی های جدید و انحصاری بر روی پلتفرم هایشان ، بکنند. حتی اگر این عناوین در انحصار Xbox Series X هم نباشد، بازهم عرضه بازیها روی پلتفرمهای مختلف مایکروسافت میتواند باعث تغییر توجهات از PS5 به XBOX شود. و این یعنی قرار گرفتن XBOX در جایگاهی مساوی در رقابت با PS5.

    ——————————
    به هر حال ما اینجا در مورد هدف قرار گرفتن بازار گیمینگ ژاپن توسط مایکروسافت صحبت نمی کنیم. گرچه تا الان آنها در رسیدن به این هدف ناکام بوده اند. صحبت ما درباره (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XBOX است
    پس مایکروسافت با همکاری با استودیو های ژاپنی قراره جایگاه مناسبی در کجا پیدا کنه ؟
    مایکروسافت برای رقابت با سونی باید غول های مثل god of war و uncharted عرضه کنه قراداد با چند تا استودیو ژاپنی دردی از مایکروسافت دوا نمیکنه
    کل سری yakuza کل سری 12 میلیون نسخه فروش داشته uncharted 4 به تنهای بیش از 16 میلیون
    [LEFT]In Japan, [I]Bayonetta 2[/I] sold approximately 39,000 units in its first week of release,much fewer than were sold of the original [I]Bayonetta[/I] in its debut week. After its third week of release, [I]Bayonetta 2[/I] had sold approximately 50,000 units in Japan.The title was the seventh best-selling game in the UK in its first week of release, but was absent from the Top 40 best-seller list in its second week.[URL=’https://en.wikipedia.org/wiki/Bayonetta_2#cite_note-60′]][/URL]

    The Nintendo Switch version of [I]Bayonetta 2[/I] sold 9,532 copies within its first week on sale in Japan, which placed it at number 14 on the all format sales chart. As of March 2018, the game has sold nearly 700,000 units worldwide, including approximately 400,000 on the Switch and nearly 300,000 on the Wii U[/LEFT]

    علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد، یک جدایی کاملا واضح بین PlayStation و استودیوهای خاص و کوچک ژاپنی پدید آمده است. ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی تلاش میکند آنها را مجبور به غربی سازی بازی هایشان بکند
    دقیقا کدوم استودیو مجبور کرده ؟

  21. [QUOTE=”kourooshkabir25, post: 4691760, member: 129591″]
    ps3 دو سال اول مشکلات زیادی داشت 2008 به بعد با کاهش قیمت و مدل اسلیم و طوفان انحصاری ها دوباره برگشت
    [ATTACH type=”full” alt=”128240″]128240[/ATTACH]
    [ATTACH type=”full” alt=”128241″]128241[/ATTACH]

    ————————-
    ژاپن که هیچ (در بهترین دوران 360 به 1.65 میلیون رسید الان با one حدود 110 هزار :-j ) با وجود هیولای مثل نینتندو سال های اینده هم به جای نمی رسه
    امریکا ps4 بین 30 تا 33 میلیون xbox one بین 25 تا 28 میلیون
    US sales

    2018 sales estimate:
    NSW: 5.64M
    PS4: 5.33M
    XB1: 4.34M

    2019 sales estimate:
    NSW: 6.5M
    PS4: 3.87M
    XB1: 3.05M

    مشکل مایکروسافت اروپاست
    [/QUOTE]
    دوباره بدون اینکه حتی متن رو بخونی اومدی کامنت دادی؟ کی میخای این عادت رو ترک کنی؟:))
    تو متن مقاله/خبر به صراحت به این موضوع اشاره شده:
    [QUOTE]به هر حال ما اینجا در مورد هدف قرار گرفتن بازار گیمینگ ژاپن توسط مایکروسافت صحبت نمی کنیم. گرچه تا الان آنها در رسیدن به این هدف ناکام بوده اند. صحبت ما درباره (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشرین و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XBOX است.
    [/QUOTE]

    قضیه از این قراره: فیل اسپنسر رفته جاپن با تعدادی ناشر و استودیو صحبت کرده. تحلیلگر منبع (که اتفاقن سونی فن هم هستند) برآوردش این بوده که نتیجه این سفر ساخت عناوین انحصاری برای xbox خواهد بود. که همین امر هم میتونه عامل پیروزی اونها در نبرد کنسول ها باشه.
    در مورد کیفیت و کمیت این استودیو ها و بازیهای در دست ساختشون هیچکسی چیزی نمیدونه! (البته به جز فیل و تیم xbox)

    اینجا نه مایکروسافت نه هیچ کس دیگه ای هیچ صحبتی راجع به سهیم شدن xbox در بازار جاپن نکرده! منظور اینکه خیالت راحت باشه!

  22. ps3 دو سال اول مشکلات زیادی داشت 2008 به بعد با کاهش قیمت و مدل اسلیم و طوفان انحصاری ها دوباره برگشت
    [ATTACH type=”full” alt=”128240″]128240[/ATTACH]
    [ATTACH type=”full” alt=”128241″]128241[/ATTACH]

    ————————-
    ژاپن که هیچ (در بهترین دوران 360 به 1.65 میلیون رسید الان با one حدود 110 هزار :-j ) با وجود هیولای مثل نینتندو سال های اینده هم به جای نمی رسه
    امریکا ps4 بین 30 تا 33 میلیون xbox one بین 25 تا 28 میلیون
    US sales

    2018 sales estimate:
    NSW: 5.64M
    PS4: 5.33M
    XB1: 4.34M

    2019 sales estimate:
    NSW: 6.5M
    PS4: 3.87M
    XB1: 3.05M

    مشکل مایکروسافت اروپاست

  23. [QUOTE=”Forgotten, post: 4691734, member: 86298″]
    بحث اینستال بیس یه بحث بسیار بسیار مهمی هست که اصلا شوخی بردار نیست. یعنی به حدی مهمه که هر شرکتی حاضره میلیاردها دلار خرج کنه که همچین چیزی به دست بیاره. همین تخفیف وحشتناکی که مایکروسافت سر گیم پس داده، تخفیف ها و آفرهایی که اپیک میده همه نوید از اهمیت این موضوع داره. شما می تونی همین مورد رو در رابطه با ناتی داگ، پلی گراند، سی دی پراجکت رد و راک استار ببینی که طرفدارهای هرکدوم قبل از اومدن نسخه ی بعدی استدیو چقدر انتظار می کشن که نشون دهنده ی اینستال بیس بزرگ این ها داره که حق تک تک هر کدوم هم هست. PS3 نسل قبل هم اگه به لطف PS2 نبود همون اول نسل با خاک یکسان میشد. همین مورد به سونی کمک کرد که تونست اونجوری آخر نسل غوغا کنه. این مورد رو هم بگم که تاثیر اینستال بیس یک نسل تو موفقیت نسل بعد به فاکتورهای زیادی من جمله راضی بودن طرفدارها، خدمات ارائه داده شده و عادت کردن به پلتفرم خاص بستگی داره که سونی تو این مورد موفق بود.

    این که دوستان می گن “افزایش دارندگان برند ایکس باکس از 30-20 میلیون به 80-70 نشون دهنده ی پیروزی هست” می تونه جمله ی درستی باشه، چراکه تقریبا 150-200 میلیون نفر هستند که هر نسل کنسول تهیه می کنن که اصولا تقسیم این مقدار بین مایکروسافت و سونی در حال نوسان هست. حالا تو نسل قبل MS موفق شد 50-40 میلیون نفر از سهم PS رو به دست بیاره که با توجه به افزایش سود بخش XBOX موفقیت بی نظیری به شمار میاد.

    این مورد رو هم باید اشاره کرد که با توجه به آمارها به نظر میرسه بازار نینتندو یه بازار جدایی هست که این باعث میشه نینتندو چندان در حالت رقابتی نباشه(به شدت مایکروسافت و سونی). پس دو حالت وجود داره این که بین سونی و مایکروسافت چه کسی برنده هست؟ و اینکه در بین این 3 کدوم برنده هست؟ فارق از همه ی این ها نمیشه تو هیچ نسلی به این ها شکست خورده گفت تا زمانی که سود منفی داشته باشن که به نظر میرسه که هیچکدوم وارد چنین وضعیتی نشدن.
    [/QUOTE]
    یه چیزی رو قبول کن همون طور که اینستال بیس بزرگ XBOX 360 تعداد زیادی شون سره ONE از دست رفتن و همون طور اینستال بیس به شدت عظیم PS2 به سمت PS3 نرفتن میشه نتیجه گرفت نسل جدید به نسل قبلش متکی نیس
    کوچک ترین اشتباه از سوی سونی و مایکرو به کل نتیجه رو عوض میکنه
    اینکه بگیم چون سونی اینستال بیس 106 میلیونی داره پس از الان PS5 موفقیتش تضمینه خیلی ساده لوحانه هست

  24. [QUOTE=”LiFE iS 5TrAnG3, post: 4691673, member: 57813″]
    سونی PS1 از هیچ و پوچ اومد بازار رو قبضه کرد لابد اونم اینستال بیس داشت قبلش ؟ اینیستال بیس هیچ ربطی به موفقیت کنسول تو نسل بعدش نداره نهایتش بتونه اول نسل فروش کنسول رو بوست کنه ولی تو دراز مدت این عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری خود کنسول هست که تعیین کننده هستش بعدم از کی تا حالا موفقیت یـ برند نسبت به استاندارد های خودش پیروزی بلامنازع میشه ؟ متراژ جدید ما خبر نداشتیم ؟
    [/QUOTE]
    شما داری بحث مع الفارغ میکنی. مقایسه ps1 با رقباش هیچ ارتباطی به این بحث نداره. حمایت استودیوهای تردپارتی از ps1 نسبت به رقبا بسیار بیشتر بود. علاوه بر این خروجی این کنسول از لحاظ گرافیکی قابل قیاس با بقیه کنسول های اون دوره نبود. اختلاف فاحشی هم در کار با ps1 نسبت به سترن و… برای دولوپرها وجود داشت که همین عامل باعث شده بود تعداد بسیار بیشتری بازی برای این کنسول ساخته بشه.
    همه اینها در کنار هم باعث شد سونی نیازی به اینستال بیس نداشته باشه، هرچند که آوازه برند سونی در اون زمان تا حدی به فروش ps1 هم کمک کرد.
    این از روز هم روشن تره که سونی با تمام هزینه هایی که از ابتدا برای طراحی و ساخت ps3 کرد و ضررهایی که در اوایل عرضه روی هر کنسول به فروش رفته داد از طرفی psn رایگان و ده ها انحصاری ریز و درشت و…. در نهایت نسبت به پتانسیل بلقوه ای که داشت، بازنده نسل پیش بود.
    سونی در نسل پیش میتونست درصد بسیار زیادی از اینستال بیسش رو به ps3 منتقل کنه که به دلایل زیادی نتونست در این مهم موفق بشه.
    مشابه این اشتباهات توسط مایکروسافت در این نسل هم تکرار شد. که نتیجش از دست دادن خیل زیادی از هاردکور گیمرها در ابتدای نسل بود. تو متن خبرهم کاملا به این موضوع اشاره شده.
    بازهم اگر درک قدرت اینستال بیس برات مشکله، راحت ترین مثالش گوشی های شرکت اپل

  25. [QUOTE=”LiFE iS 5TrAnG3, post: 4691673, member: 57813″]
    سونی PS1 از هیچ و پوچ اومد بازار رو قبضه کرد لابد اونم اینستال بیس داشت قبلش ؟ اینیستال بیس هیچ ربطی به موفقیت کنسول تو نسل بعدش نداره نهایتش بتونه اول نسل فروش کنسول رو بوست کنه ولی تو دراز مدت این عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری خود کنسول هست که تعیین کننده هستش بعدم از کی تا حالا موفقیت یـ برند نسبت به استاندارد های خودش پیروزی بلامنازع میشه ؟ متراژ جدید ما خبر نداشتیم ؟
    [/QUOTE]
    بحث اینستال بیس یه بحث بسیار بسیار مهمی هست که اصلا شوخی بردار نیست. یعنی به حدی مهمه که هر شرکتی حاضره میلیاردها دلار خرج کنه که همچین چیزی به دست بیاره. همین تخفیف وحشتناکی که مایکروسافت سر گیم پس داده، تخفیف ها و آفرهایی که اپیک میده همه نوید از اهمیت این موضوع داره. شما می تونی همین مورد رو در رابطه با ناتی داگ، پلی گراند، سی دی پراجکت رد و راک استار ببینی که طرفدارهای هرکدوم قبل از اومدن نسخه ی بعدی استدیو چقدر انتظار می کشن که نشون دهنده ی اینستال بیس بزرگ این ها داره که حق تک تک هر کدوم هم هست. PS3 نسل قبل هم اگه به لطف PS2 نبود همون اول نسل با خاک یکسان میشد. همین مورد به سونی کمک کرد که تونست اونجوری آخر نسل غوغا کنه. این مورد رو هم بگم که تاثیر اینستال بیس یک نسل تو موفقیت نسل بعد به فاکتورهای زیادی من جمله راضی بودن طرفدارها، خدمات ارائه داده شده و عادت کردن به پلتفرم خاص بستگی داره که سونی تو این مورد موفق بود.

    این که دوستان می گن “افزایش دارندگان برند ایکس باکس از 30-20 میلیون به 80-70 نشون دهنده ی پیروزی هست” می تونه جمله ی درستی باشه، چراکه تقریبا 150-200 میلیون نفر هستند که هر نسل کنسول تهیه می کنن که اصولا تقسیم این مقدار بین مایکروسافت و سونی در حال نوسان هست. حالا تو نسل قبل MS موفق شد 50-40 میلیون نفر از سهم PS رو به دست بیاره که با توجه به افزایش سود بخش XBOX موفقیت بی نظیری به شمار میاد.

    این مورد رو هم باید اشاره کرد که با توجه به آمارها به نظر میرسه بازار نینتندو یه بازار جدایی هست که این باعث میشه نینتندو چندان در حالت رقابتی نباشه(به شدت مایکروسافت و سونی). پس دو حالت وجود داره این که بین سونی و مایکروسافت چه کسی برنده هست؟ و اینکه در بین این 3 کدوم برنده هست؟ فارق از همه ی این ها نمیشه تو هیچ نسلی به این ها شکست خورده گفت تا زمانی که سود منفی داشته باشن که به نظر میرسه که هیچکدوم وارد چنین وضعیتی نشدن.

    [B]@[USER=148646]Love Console[/USER][/B]
    من تو جمله ی آخر بند اول توضیح دادم که اینستال بیس به تنهایی به درد نمی خوره اما بسیار تاثیر گذار هست. شما این جوری به قضیه نگاه کن که اگر شما بری مثلا بازی TLOU و یا GOW رو بازی کنی و بسیار خوشت بیاد اگر همه چی طبق مراد شما پیش بره ترجیح میدی بری نسخه ی دوم همون هارو بازی کنی تا اینکه بری به پلتفرم دیگه. این یه چیز اثبات برای عموم هستش. در واقع یعنی اگر در شروع نسل 9 به فرض همه چی در دو طرف یکسان باشه(قیمت، تعداد انحصاری ها، کیفیت انحصاری ها، قدرت و…) شما احتمالا PS5 رو ترجیح میدی چون محیط ساخته شده بر روی این پلتفرم رو دوست داری، همین طور که اکثر دوستان دارن تو سایت از پلتفرم مورد علاقشمون به هر نحوی دفاع می کنن! این یعنی چی؟ این یعنی اینستال بیس! ایینستال بیس تنها به معنی تعداد افراد نیست و خیلی معنی عمیق تری داره. یک یوزر دیوایس به عنوان اینستال بیس(یوزر بیس به اصطلاح درست تر) همیشه برای پلتفرم مورد استفادش به طور نامحسوس داره تبلیغ می کنه. مثلا کسی که برای اولین بار به این سایت یا هر جامعه ی گیمینگ دیگه ای وارد بشه قطعا به سمتی جذب میشه که تعداد افراد بیشتری وجود داره و افراد اون جامعه، وفاداری بیشتری به اون پلتفرم دارن .

  26. [QUOTE=”Frobary, post: 4691599, member: 8883″]
    مایکروسافت قشنگ از اشتباهات این نسل داره درس عبرت می‌گیره، واسه همینه که تو سال آخر نسل میشه سری Yakuza و Final Fantasy و Kingdom Hearts و خیلی دیگه از بازی‌های ژاپنی رو روی گیم پس تجربه کرد. قطعا این سیاست رو برای نسل بعد با جدیت بیشتری دنبال می‌کنه. حالا اینکه بتونه با این کار بیشتر از سونی کنسول بفروشه که محاله ولی بیشتر از این نسل میتونن کنسول بفروشن و سهم بیشتری تو بازار داشته باشن. در نهایت هم برنده اصلی گیمرها هستن چون با هزینه کم، می‌تونن تعداد بیشتری بازی باکیفیت انجام بدن.
    [/QUOTE]
    مسلما اشتباهات ماکرو این نبوده که مثلاً یاکوزا حالا رو کنسولش اومده یا نیومده اینا دارن زور میزنن به هر روشی بتونن فروش کنسولوشون تو ژاپن از ۷۰۰ تا دونه بیشتر کنن وگرنه حالا خرید یک استودیو ژاپنی چه تاثیری برای فروش ماکرو تو بازار غرب داره

  27. ps2 با 159 میلیون فروش نسل بعدش به 88 میلیون سقوط کرد
    XBOX 360 با 83 میلیون فروش نسل فعلی به حداکثر 50 میلیون فروش سقوط کرد
    XBOX با فروش 24 میلیونی نسل بعدش به 83 میلیون رسید
    PS4 به راحتی PS3 رو پشت سر گذاشت و به فروش 106 میلیونی رسید
    سوئیچ هم فروش 13 میلیونی wii u رو توی همون سال اول کیلومتر ها پشت سر گذاشت

    تمام این موارد داره داد میزنه هیچ نسل جدیدی متکی به نسل قبلش نیس مایکرو اگر قوی کار کنه به راحتی میتونه فروش پایین one رو به خاطره ها بسپاره کار سختی هم نیس همه هم میدونن نقطه ضعف های نسل فعلیش چی بود

  28. [QUOTE=”z2s sas, post: 4691666, member: 23002″]
    من معمولن جواب کامنت هایی با این ادبیات رو نمیدم. ولی خیلی کوتاه:

    شما تو متنی که نوشتی خودت جواب خودت رو دادی! یک بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون متوجه میشی!
    اینکه ps3 چند دلار بوده و چه مشکلاتی داشته، ترحم کسی رو بر نمی انگیزه.
    از این دیدگاه، 360 هم مشکلات کم نداشت.
    اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.
    [/QUOTE]
    اره دقيقا جالب اين بود كه جواب خودشو داده بود 😀

    بهرحال با گيم پس و قدرت كنسول و استديوهاي درجه يك مايكرو هر ادم عاقلي مي دونه نسل بعد مثله اين نسل نيست

    ضمن اينكه اگه واقعا باور دارين سوني برنده است چرا انقدر زووور ميزنين؟:D

  29. [QUOTE=”z2s sas, post: 4691666, member: 23002″]
    اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.
    [/QUOTE]
    سونی PS1 از هیچ و پوچ اومد بازار رو قبضه کرد لابد اونم اینستال بیس داشت قبلش ؟ اینیستال بیس هیچ ربطی به موفقیت کنسول تو نسل بعدش نداره نهایتش بتونه اول نسل فروش کنسول رو بوست کنه ولی تو دراز مدت این عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری خود کنسول هست که تعیین کننده هستش بعدم از کی تا حالا موفقیت یـ برند نسبت به استاندارد های خودش پیروزی بلامنازع میشه ؟ متراژ جدید ما خبر نداشتیم ؟

  30. [QUOTE=”vivanred, post: 4691651, member: 28887″]
    ببخشید کنسول های بودن که بیشتر از زمان PS1 قدمت و اینستال بیس داشتن اما زیر پایی PS1 و PS2 خورد شدن و از بازار کنار رفتن این حرفا چیه .

    Wii با فروش 102 خورده ای میلیونی با اون همه انیستال بیس با Wii u شکست بزرگی خورد مشخص نبود اگه switch موفق نبود چی به سر نینتندو میومد و فقط خودش در بند کنسول دستی میکرد یا کنسول خانگی کلا بی خیال میشد که الان یک کنسول دو منظوره داره که بیشتر دستی حساب میشه.

    انیستال بیس فقط یک پایه هستش که نشون میده کنسول موفقی بوده جز طرفدار های سر سخت کنسول هیچ کسی به این شرور ها براش مهم نیست که اگه این کنسول موفق حتما کنسول بعدی هم موفق میشه و طرفدار ها خارج از هرچیزی کنسول میخرن .

    کنسولی که با 600 دلار عرضه میشه و با تمام مشکلاتش بازم از کنسولی که ارزونتر بوده و در بیشتر بازی ها مولتی پلتفرم تا سال های اخرش بازی بدتر اجرا میکرده و از نظر فروش رقیبش پشت سر میزاره قطعا بازنده نیست بازنده اون کسی هستش که این همه دلیل برای موفقیت داره اما بازم نمیتونه نسل برنده بشه با وجود این همه برگ برنده قیمت کمتر اینستال بیس بیشتر در زمان عرضه در مقایسه با رقیب اجرای بازی های مولتی بهتر هک شدن کنسول رقیب و مولتی شدن کلی از عنوان های انحصاری کنسول رقیب و … موارد دیگه .

    این جوک های که میگین واقعا فقط برای فن های کنسول ها شاید قابل قبول باشه اما با یک نگاه مشخص میشه گفت که اصلا اینجوری نیست و واقعیت چیز دیگه ای نشون میده .

    بهتره به جای طرفداری الکی واقعیت ها رو قبول کنین به جای در دیوار زدن الکی و حرف های خنده دار زدن .
    [/QUOTE]
    من معمولن جواب کامنت هایی با این ادبیات رو نمیدم. ولی خیلی کوتاه:

    شما تو متنی که نوشتی خودت جواب خودت رو دادی! یک بار دیگه چیزی که نوشتی رو بخون متوجه میشی!
    اینکه ps3 چند دلار بوده و چه مشکلاتی داشته، ترحم کسی رو بر نمی انگیزه.
    از این دیدگاه، 360 هم مشکلات کم نداشت.
    اینستال بیس یکی از مهمترین فاکتور ها برای موفقیت هر برندیه. حالا اینکه بخام اینجا واسه شما چرخ رو از اول اختراع کنم، از حوصلم خارجه.

  31. [QUOTE=”z2s sas, post: 4691625, member: 23002″]
    چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد….
    [/QUOTE]
    چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد قهرمان بلامناظع نسل قبلی نه سونی بود نه ماکرو بلکه نینتندو بود 😉 سونی که اول نسل گند زد ماکرو هم دقیقا این وسط کاری که خودش باید میکرد رو کرد دادن یـ کنسول با کیفیت که بعد سر اون چراغ مرگ و اون صحبتا اونم دستی دستی گور خودش رو کند نینتندو اومد نشون داد باید چجوری کنسول بفروشی

  32. [QUOTE=”vivanred, post: 4691651, member: 28887″]
    ببخشید کنسول های بودن که بیشتر از زمان PS1 قدمت و اینستال بیس داشتن اما زیر پایی PS1 و PS2 خورد شدن و از بازار کنار رفتن این حرفا چیه .

    Wii با فروش 102 خورده ای میلیونی با اون همه انیستال بیس با Wii u شکست بزرگی خورد مشخص نبود اگه switch موفق نبود چی به سر نینتندو میومد و فقط خودش در بند کنسول دستی میکرد یا کنسول خانگی کلا بی خیال میشد که الان یک کنسول دو منظوره داره که بیشتر دستی حساب میشه.

    انیستال بیس فقط یک پایه هستش که نشون میده کنسول موفقی بوده جز طرفدار های سر سخت کنسول هیچ کسی به این شرور ها براش مهم نیست که اگه این کنسول موفق حتما کنسول بعدی هم موفق میشه و طرفدار ها خارج از هرچیزی کنسول میخرن .

    کنسولی که با 600 دلار عرضه میشه و با تمام مشکلاتش بازم از کنسولی که ارزونتر بوده و در بیشتر بازی ها مولتی پلتفرم تا سال های اخرش بازی بدتر اجرا میکرده و از نظر فروش رقیبش پشت سر میزاره قطعا بازنده نیست بازنده اون کسی هستش که این همه دلیل برای موفقیت داره اما بازم نمیتونه نسل برنده بشه با وجود این همه برگ برنده قیمت کمتر اینستال بیس بیشتر در زمان عرضه در مقایسه با رقیب اجرای بازی های مولتی بهتر هک شدن کنسول رقیب و مولتی شدن کلی از عنوان های انحصاری کنسول رقیب و … موارد دیگه .

    این جوک های که میگین واقعا فقط برای فن های کنسول ها شاید قابل قبول باشه اما با یک نگاه مشخص میشه گفت که اصلا اینجوری نیست و واقعیت چیز دیگه ای نشون میده .

    بهتره به جای طرفداری الکی واقعیت ها رو قبول کنین به جای در دیوار زدن الکی و حرف های خنده دار زدن .
    [/QUOTE]
    کنسولی که از فروش ۲۵ میلیونی میرسه به ۸۵ میلیون قطعا بازنده نیست 😀 بعدش مسابقه ورزشی نیست که حتما یکی برنده باشه و یکی بازنده. از این حرف‌ها که بگذریم، قیمت پلی ۳ موقع لانچ برای مدل ۲۰ گیگ ۵۰۰ دلار بود، اون ۶۰۰ دلار واسه مدل ۶۰ گیگ بوده.

  33. [QUOTE=”Cloud Strife, post: 4691580, member: 4591″]
    مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و …) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ….). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

    کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.
    [/QUOTE]
    پیروز بلامنازع نسل قبل مایکروسافت بود. حالا تعریف شما از برنده شدن چیه، خودش نیاز به یه ویکی داره!
    پلتفرمی که با اینستال بیس 24 میلیونی موفق به فروش 83 میلیون میشه برنده است.
    پلتفرمی که با اینستال بیس 159 میلیونی، بعد از تمام هزینه های گزاف در اواخر نسل برای خلق عناوین انحصاری کنسول سلر، نهایتن موفق به فروش 88 میلیونی میشه، قطعا بازنده محض این رقابته!
    چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد. واقعیت مارکتینگ رو نمیشه با علم کم (!؟) خودمون عوض کنیم.

  34. مایکروسافت قشنگ از اشتباهات این نسل داره درس عبرت می‌گیره، واسه همینه که تو سال آخر نسل میشه سری Yakuza و Final Fantasy و Kingdom Hearts و خیلی دیگه از بازی‌های ژاپنی رو روی گیم پس تجربه کرد. قطعا این سیاست رو برای نسل بعد با جدیت بیشتری دنبال می‌کنه. حالا اینکه بتونه با این کار بیشتر از سونی کنسول بفروشه که محاله ولی بیشتر از این نسل میتونن کنسول بفروشن و سهم بیشتری تو بازار داشته باشن. در نهایت هم برنده اصلی گیمرها هستن چون با هزینه کم، می‌تونن تعداد بیشتری بازی باکیفیت انجام بدن.

  35. مایکروسافت نسل قبل اینکارو کرد. همه بازی های JRPG بزرگ رو با صرف هزینه های هنگفت مولتی کرد (FFXIII)، خیلی از سری های بزرگ PS رو تبدیل کرد به انحصاری های خودش (Star Ocean و Tales و …) و با بزرگ ترین بازیسازهای ژاپنی وارد قرارداد شد تا IP های جدید انحصاری براش بسازن (LO و BD و The Last Remnant و ….). اما با وجود همه این اقدامات و عملکرد قدرتمند در مورد بازای های غربی و این واقعیت که رقیبش ضعیف ترین کنسول برند PS بود باز نتونست کنسول وار رو ببره. حالا اینکه فکر کنید صرفا با ساخت چندتا بازی ژاپنی میتونه این PS فعلی رو شکست بده و جایگاهش رو بگیره بی نهایت خوشبینانه و در حد یه نگاه فنبویانه به شدت سطحیه.

    کلا مایکرو خودشم میدونه که هیچ وقت نمیتونه با برند PS رقابت برابر داشته باشه. به همین دلیلم مدام تاکید میکنن هدفشون رقابت با سونی و PS نیست، بلکه میخوان باشن و بازار خودشون رو داشته باشن. همین. مایکرو باید تلاش کنه بمونه تو بازار و چیزی که تا الان بدست آورده رو به راحتی از دست نده. این نهایت کاری هست که از دستش بر میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا