ایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5کامپیوترمصاحبهمقاله های ویژه

Alan Wake II​ چگونه خلق شد

یک تجربه جدید وحشت بقا از Remedy​

بله، Alan Wake بازگشته است و نسخه جدیدی از این عنوان محبوب و پرطرفدار قرار است در سال 2023 میلادی مهمان طرفدران بازی های ویدئویی صنعت گیم در خانه هایشان شود. نسخه اول این بازی جذاب و منحصر به فرد در سال 2010 میلادی به صورت انحصاری بر روی کنسول ایکس باکس 360 منتشر شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبین خود روبرو شد. استودیوی Remedy ادامه این بازی را قصد داشت توسعه دهد، اما بنا به دلایل گوناگونی این عنوان محبوب و پر طرفدار به خوابی عمیق فرو رفت. حتی یک بار نسخه دوم این بازی در دست ساخت بود که در نهایت استودیوی رمدی تصمیم گرفت نسخه دوم آلن ویک را لغو کند. حال پس از 11 سال آلِن ویک برگشته است و کمپانی Epic Games تصمیم گرفته با استودیوی فنلاندی رِمِدی همکاری کند و ناشر Alan Wake II شود.حال صحبت های Sam Lake مدیر و کارگردان خلاق استودیوی Remedy Entertainment درباره ساخت و توسعه Alan Wake II را می توانید بخوانید. سَم لِیک در صحبت هایش از علاقه مندی ویژه ای که به این عنوان داشته گفته تا چالش ها و دلایلی که تصمیم گرفته بودند این بازی محبوب را به خوابی عمیق سوق دهند. اکنون، آلن ویک پس  از 11 سال از این خواب عمیق بیدار شده و به صورت رسمی توسط استودیوی رمدی معرفی شده است.
Alan Wake II​ چگونه خلق شد

Sam Lake​ مدیر و کارگردان خلاق استودیوی Remedy Entertainment :

Alan Wake اولین بازی Remedy Entertainment بود که ما برنامه ریزی کرده بودیم که ساخت دنباله آن در زمان کار بر روی اولین بازی شکل بگیرد. این درسی بود که از بازی مکس پین، بازی محبوب و پر طرفدار خود گرفته بودیم. می توان گفت با مکس پین همه چیز در نهایت عالی پیش رفت. حتی اگر داستان اول اصلا طوری نوشته نشده بود که بخواهیم برای آن دنباله ای در نظر بگیریم. ما برای ساخت آلن ویک تغییر رویه داده بودیم. از همان روز اول وقتی بازی را داشتیم میساختیم طوری آن را نوشته بودیم که برای این بازی دنباله ای در نظر داشته باشیم.

زمانی که در پایان بازی آلن ویک را یک کابوس بی پایان ماورایی رها کردیم، از دید ما پایانی مناسب برای این داستان ترسناک ما بود. اما این یک داستان جالب و چرااغی روشن برای آینده این سری بود. آلن ویک درباره یک داستان درام دلهر آور است و ما می دانستیم که برای ادامه داستان و همین طور برای زنده ماندن آلن ویک باید سفر سختی برای او ترسیم کنیم. ما نمی دانستیم که در استودیوی Remedy این بازی برای ما سفر سختی خواهد بود. اما حال که به گذشته نگاهی می کنیم، واضح است که این سفر واقعا چالش برانیگز بوده و شخصیت آلن ویک در مورد مبارزه و تلاش برای خلق یک اثر هنری است و داستان بازی در حال تبدیل شدن به واقعیت و همین طور آلن ویک به دلیل مضامین هنری برای من از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

Alan Wake II​ چگونه خلق شد
تیزر نمایش داده شده از بازی به صورت CG بوده و عکس های گرفته شده از آن تیزر،گرافیک بازی را به صورت In Game نشان نمی دهد و شما باید تا زمان رونمایی از گرافیک و گیم پلی بازی مدتی صبر پیشه کنید.

بیش از یک دهه و پس از بازی آلن ویک ما در میان هر پروژه ای که مشغول به ساخت آن بودیم، من مشتاقانه روی Alan Wake 2 با یک هسته از تیمی کوچک بر روی آن کار کرده ام و رویا پردازی و تجسم های گوناگون و متفاوتی از مفهوم ساخت این بازی در ذهنم می پروراندم. اما باید این را اشاره کنم، تامین بودجه و چراغ سبز برای ساخت یک بازی AAA با پروژه ای بزرگ واقعا تلاشی پیچیده و چالش برانگیز است و همین باعث می شود که به چیز های زیادی بستگی داشته باشد که برخی از آنان از کنترل ما خارج هستند. اما با این حال ما امیدمان را هرگز از دست ندادیم. به هر صورت با گذشت سال ها باز هم مصمم تر شدیم که ساخت این بازی را با جدیت ادامه دهیم و به صورت جدی شروع به ساخت آن کنیم. هر نسخه ای از بازی که ساختیم و آن را به روز رسانی کردیم ما احساس بهتری از مفهومی چیزی که در طراحی بازی در ایده قبلی خود داشتیم احساسی بهتری به ما دست می داد.اکنون که Alan Wake 2 در نهایت بر اساس آخرین طرح مفهومی ما اتفاق می‌افتد،و نه آنچه که قبل از طراحی شده بود، احساس خوشحالی و هیجان بسیاری داریم. ما بسیار خوشحالیم که در این مرحله، پس از تلاش بسیار سخت، هیجان خود را با شما به اشتراک می گذاریم.

Alan Wake II​ چگونه خلق شد

با Control، بازی ما در سال 2019، ما Remedy Connected Universe را تأسیس کردیم، جایی که هر دو بازی  کنترل و آلن ویک در یک جهان وجود دارند. AWE دومین بسته الحاقی Control این دو عنوان را به یکدیگر متصل می کند و نکاتی را در مورد چیزهایی که در راه است، می‌سازد و خلق می کند. Control اولین بازی Remedy Universe در پلی استیشن بود. و پس از آن، ما این فرصت عالی را داشتیم تا Alan Wake Remastered را نیز در پاییز امسال در پلی استیشن منتشر کنیم. دیدن اینکه بسیاری از شما برای اولین بار از شهر کوچک Bright Falls دیدن می کنید فوق العاده است.

همچنین می خواهم برای شما شفاف سازی کنم که اگر بازی قبلی آلن ویک را تجربه نکرده باشید، به هیچ وجه برای لذت بردن کامل از Alan Wake 2 نیازی به تجربه نسخه قبلی نیست. اما به هر حال برای طرفداران این بازی تجربه نسخه قبلی به پس زمینی ای برای تجربه نسخه دوم بازی خواهد افزود.

ما اکنون Alan Wake 2 را معرفی کرده‌ایم.برای من شخصا، این یک لحظه تاریخی برای ما در Remedy است. پیش از اعلام رسمی بازی، نام رمز داخلی ما برای دنباله پروژه Project Big Fish است.

دیوید لینچ گفته است:

ایده ها همانند ماهی هستند. اگر می خواهید ماهی کوچک بگیرید، می توانید در آب کم عمق به آن دست پیدا کنید. اما اگر می‌خواهید ماهی بزرگ را صید کنید، باید به آب عمیق‌تر بروید.

پس بنابراین Alan Wake 2 ماهی بزرگ ماست. ما عمیق تر از همیشه در اقیانوسی از تاریکی غوطه ور می شویم و فرو می رویم.

در حالی که اولین نسخه اول Alan Wake دارای عناصر ترسناک بود، به حر حال یک بازی اکشن بود. Alan Wake 2 اولین بازی سبک survival horror استودیوی Remedy است. برداشت ما از این ژانر فرصت های جدیدی برای ارتباط واقعی گیم پلی و داستان به ما داده است. این یک رمز و راز عمیق و چند لایه برای ما در بر داشته است. بنابراین، Alan Wake 2 با این سبک و سیاق تایید شد و در سال 2023 توسط انتشارات Epic Games ارائه می شود. از شما طرفداران قدیمی ما سپاسگزار هستم و سر انجام این همان چیزی است که منتظرش بودید، و به کسانی که به تازگی داستان آلن ویک را کشف می کنند خوش آمدید.​

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا