مقاله های ویژه

100 بازی برتر 2011

باز هم سالی دیگر به پایان رسید. سالی که سرشار از بازی های زیبا , متنوع و با کیفیت بود و تعدادی از بهترین بازی های این نسل را به بازیکنها تقدیم کرد. ولی شاید مقایسه سال 2011 با سالی که گذشت , زیاد جالب نباشد! سال آینده را می توان بزرگترین سال در نسل حاضر و حتی یکی از بهترین دوران ها در تاریخ صنعت بازی های کامپیوتری دانست. 2011 با منتشر شدن تعدادی از دنباله های بهترین بازی های این نسل شروع خواهد شد و در پایان نیز به ده ها عنوان بزرگ و فوق العاده محبوب می انجامد.
امسال نیز به رسم سال های گذشته با لیستی از بهترین بازی های 2011 در خدمت شما خواهیم بود و باز هم 100 بازی برتر سال را به شما دوستان تقدیم خواهیم کرد.
و اما چند نکته :
* لیست حاضر , حاصل تلاش و زحمت چندین و چند روزه تیم تحریریه بازیسنتر است. اعضای تحریریه به همراهی تعدادی از مدیران بازیسنتر امتیاز مورد نظر خود را به هر بازی داده و با میانگین گیری از امتیازات, لیست مرتب شده است. مطمئنآ نظرات و امتیازات همه افراد یکسان نبوده و سلیقه و دیدگاه هر شخص با دیگری متفاوت است.
* ممکن است تعدادی از بازی های لیست تآخیر خورده و به سال آینده منتقل شده یا حتی تعدادی بازی کاملآ جدید برای امسال معرفی شوند. ولی سعی شده حتی الامکان تمام بازی های بزرگ و محبوب سال 2011 را در لیست داشته باشیم.
* دوربین جدید مایکروسافت یعنی Kinect این روزها محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده و با فروش عالی خود, بازیسازان را مشتاق به امتحان کردن ویژگی های آن می کند. ولی به دلیل همین ویژگی های خاص و متفاوت بودن آن با وسایل قبلی, بازی های Kinect را در لیست قرار ندادیم چون گیم پلی این بازی ها متفاوت بوده و بدون دیدن گیم پلی و عدم وجود نسخه های قبلی این بازی ها, نظر دادن در مورد آن ها بیهوده خواهد بود.
* همان طور که گفته شد, سال 2011 حداقل در شرایط فعلی می تواند بهترین سال این نسل باشد. مطمئنآ تمام بازی های بزرگ را نمی توان در 10 یا حتی 20 رتبه اول جای داد. بازی ای با رتبه 20 تا 30 هم در سال 2011 می تواند هم پای بازی ای با رتبه های به مراتب پایین تر در سال های پیش باشد.
امیدواریم این مقاله که هر روز بخش جدیدی از آن روی سایت قرار داده خواهد شد , مورد رضایت شما دوستان قرار گیرد.

00-91

سازنده : EA Bright Light Studio
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : July 2011
PC , X360 , PS3 , Wii , DS
هری پاتر نام کاملا آشنایی برای دوستداران داستان‌های جادویی است. این عنوان محبوب در ابتدا تنها قرار بود که یک کتاب باشد اما از اقبال بلند نویسنده کتاب، خانم رولینگ، این پدیده قدم به صنعت سینما و بازی سازی نهاد. در بین بازی‌های منتشر شده از این سری همواره شاهد عناوین متوسط رو به بالا بوده‌ایم. تا پیش از عنوان یادگاران مرگ، عادت کرده بودیم که در قلعه هارگوارتز به گشت و گذار بپردازیم و در کنار آن داستان اصلی بازی را نیز به پیش ببریم. اما با تصمیم بزرگ هری برای نابود کردن جان‌پیچ‌ها، او ناگزیر به خروج از خانه اصلی خود شد و پای به دنیای خشن و بی رحم بیرون گذاشت. این سری به علت گسترده بودن در بخش داستانی و همچنین اکران شدن فیلم در دو بخش، به دو قسمت تقسیم شد. بخش اول یک عنوان متوسط رو به پایین بود که از دیدگاه بسیاری از منتقدین ضعیف‌ترین بازی عرضه شده در این سری بوده است. اصلی‌ترین مشکل بخش اول روایت داستان به بدترین شکل ممکن بوده است. البته گیم‌پلی نیز دست‌خوش تغییراتی شده بود که سبک بازی را تا حدودی به اکشن‌های امروزی نزدیک کرده بود. اطلاعاتی که از نسخه دوم منتشر شده است ناشی از ادامه بازی به همین نحو می‌باشد. البته سازندگان باید تغییراتی را در جادوها نیز ایجاد کنند تا تنوع بیشتری به بازی تزریق شود. البته باید امیدوار بود که روایت داستان بهبود چشم‌گیری پیدا کند زیرا در بخش اول اگر کتاب را مطالعه نکرده باشید تقریبا نیمی از اتفاقات را متوجه نخواهید شد و در درک آن به مشکل بر خواهید خورد. در کنار معایب گفته شده باید یادآور شد که گرافیک بازی در میان‌پرده‌ها دارای کیفیت خوبی بود و حتی در طول بازی نیز این امر دچار تغییر محسوسی نمی‌شد. در نهایت باید امیدوار بود که در July سال 2011 شاهد بهبود این عنوان باشیم تا از دیدگاه منتقدان یک عنوان نسبتا سطح بالا باشد و همچنین دل شکسته طرفداران این سری را برای آخرین بار به دست آورد زیرا داستان هری در این بخش به پایان خواهد رسید.

احسان : مانند نسخه قبلی به این نسخه هم هیچ امیدی ندارم .
بابک : با اون افتضاحی که Part اول به بار آورد امید چندانی به دومین Partـش هم ندارم و ترجیح میدم خاطرات خوش کتابهاش برام باقی بمونه.
برهان : هری پاتر همیشه دارای پتانسیل بالایی بوده است اما شرکت سودجوی EA مانع از به موفقیت رسیدن این عنوان در صنعت بازی سازی شده است. امیدوارم آخرین نسخه بتواند مرهمی بر دردهای چند ساله طرفداران باشد.
حمیدرضا : با Part 1 این عنوان اصلا حال نکردم و Part 2 آن را نیز یکی از بی خودترین بازی های سال می دانم.
حمید : همیشه بازی های Harry Potter را علاوه بر ضعف هایی که داشتند دوست داشتم. متاسفانه EA در Deathly Hallows ذات رمز آلود این بازی را کشت و آن را به یک اکشن با سیستم کاور گیری تبدیل کرد.
فردین : قسمت اولش چی بود که قسمت دومش چی باشه!
ماکان : به عنوان یکی از بزرگترین طرفداران سری هری پاتر که کاملا از دستم در رفته چندین و چند بار کتاب‌های مجموعه را خوندم(!) باید اعتراف کنم تمامی محصولاتی که با این نام منتشر می‌شن محکوم به شکست و یک افتضاح کامل خواهند بود (البته HP Lego یک استثنا بود!) قسمت دوم این بازی نیز مثل قسمت اولش بیشتر از یک فاجعه نیست!
محمد : به نظر میاد بازی مثل Part 1 باشه و دوباره باید یه فاجعه را تحمل کنیم!
مرتضی : هری پاتر فقط هری پاتر پلی استیشن 1,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
36263635.546
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین4.39
3473326.54.56

,,سازنده : Square Enix
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : February 27, 2011
X360
نمی‌دانیم در این سال‌های اخیر چه برسر شرکت کهنه کار Square Enix آمده است که به جای ساخت و انتشار عناوین با کیفیت گذشته, روز به روز محصولات خوب و بیاد ماندنی گذشته‌اش از لحاظ کمی و کیفی افت و در عوض بازی‌های دسته چندم بی‌کیفیت جایگزین آن‌ها می‌شود! متاسفانه Gun Loco یکی از این دسته عناوین بی سر و ته SE است که واقعا آنقدر ضعیف است که هیچ دلیل و نکته‌ای برای امیدوار بودن به آن به دست گیمرها نمی‌دهد!
GL را می‌توان ترکیبی از دو عنوان GeoW و Mirror’s Edge نامید که سعی دارد سرعت و حرکات آکروباتیک را چاشنی اکشن خشن و نفس گیر GeoW کند. یک شوتر سوم شخص که در آن نیاز است برای زنده ماندن همانند پارکور سواران از در و دیوار بالا رفته و دشمنان را اره کنید! هنوز اطلاعات چندان مهمی در رابطه با داستان بازی از سوی SE به بیرون درز نکرده است و تنها گفته شده است بازی در 7 منطقه خاص که مربوط به زندانیان است دنبال خواهد شد و به نظر می‌رسد شخصیت اصلی بازی یکی از همین زندانیان است که می‌بایست برای رسیدن به آزادی از این 7 منطقه خطرناک فرار کند.
تنها نکته‌ای که در رابطه با GL قابل ملاحظه است گرافیک بصری خاص آن است که به لطف حضور آقای Kenny Wong (یکی از مشهورترین سازندگان اکشن فیگور) حالتی خاص و دقیقا مشابه اکشن فیگورهای ژاپنی به خود گرفته است. این عنوان که امید چندانی به موفقیت آن نمی‌رود سال آینده به صورت انحصاری برای کنسول X360 منتشر خواهد شد.

بابک : نمیدونم این بازی را برای چی دارن میسازند!
فردین : واقعا SE چش شده؟!
کسری : واقعا SE چه طوری روش میشه چنین افتضاحی عرضه کنه ؟
ماکان : هیس! مزاحم نشید! من هنوز در حال فکر کردن هستم تا شاید از هدف SE برای ساخت و انتشار این عنوان باخبر بشم!
محمد : جدا SE چی فکر کرده که میخواد این بازی را منتشر کنه؟ از اون دست بازی هایی هست که میتونه به اعتبار یک شرکت لطمه بزنه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
4775.54335.856
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین5.25
57.56254.566.57

,,سازنده : Omega Force
ناشر : Koei
تاریخ انتشار : March 25, 2011
X360 , PS3
اگر جزو طرفداران بازی‌های HnS محض و مبارزات بی‌فکر هستید قطعا از خبر ساخت شماره هفتم از سری Dynasty Warriors (این عنوان در ژاپن با نام Shin Sangoku Musou شناخته می‌شود) خوشحال خواهید شد! DW7 تاکنون تنها به یک نمایش مختصر و کوتاه بسنده کرده است که البته این سری داستان و یا نکته چندان خاصی نیز ندارد که نیاز به انتشار آن باشد! همه چیز خلاصه شده در فرستادن دشمنان به هوا و کشتن لشکری از دشمنان تنها با فشردن یک دکمه است!
KOEI قول داده است در بازی جدید محض رضای خدا هم که شده بالاخره دستی به سر و روی گرافیک و خصوصا هوش مصنوعی بازی کشیده تا دیگر برای بار هزارم شاهد مبارزه با دشمنانی که در کمال پخمگی آماده برای فرستاده شدن به هوا هستند نباشیم! در مجموع باید گفت هرچند انتظار چندانی از این عنوان نمی‌رود و مطمئن هستیم بازهم با یک عنوان دست چندم دیگر روبرو خواهیم بود اما قطعا طرفداران این ژانر می‌توانند در سال آینده بهترین عنوان “سامورایی شوت کنی” موجود در بازار را تجربه کنند.

بابک : با اینکه بازی ضعیفی است، ولی نمیدونم چرا یکی دو شمارش را بازی کردم خوشم اومد!
کسری : با دیدن این اسم واقعا صبرم تمام می شود. معلوم نیست تا 10 سال آینده چند هزار قسمت دیگه از DW عرضه شود.
محمد : من هیچ وقت متوجه نشدم این بازی چی داره که چپ و راست شماره های مختلفی ازش میاد!
محمد حسین : OMG! همون مزخرفات قبلی !
مرتضی : بزن برو جلو!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
3665.56677.666
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین5.29
358335.5563

,,سازنده : Running With Scissors
ناشر : Akella
تاریخ انتشار : Q1, 2011
PC , X360 , PS3
سری بازی های Postal به دلیل سبک خاص و خشونت بی پروای خود معروف بوده و طرفداران خاصی هم دارند. سومین نسخه از این سری مدت هاست در دست ساخت بوده و با گذشت حدود 4 سال از اولین خبرها پیرامون آن , هنوز هم تاریخ عرضه دقیقی ندارد. Postal III گیم پلی Sanbox گونه با آزادی عمل نسبتآ بالا را به دوست داران کشت و کشتار ارائه می دهد. کاراکتر اصلی بازی یعنی جناب The Postal Dude این بار هم بعد از ترکاندن شهر Paradise با بمب اتم (!) , به سراغ شهر مجاور آن یعنی Catharsis رفته و در راه رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری کوتاهی نمی کند. در Postal III سلاح های متنوع و بعضآ عجیبی در اختیار دارید که یکی از آن ها گورکنی مظلوم (!) است که آن را مانند اسلحه به دست گرفته و به جان دشمنان می افتید و البته از سلاح های دردناک دیگری چون چوب بیسبال میخ دار هم بهره خواهید برد. Postal III برخلاف نسخه قبلی خود که FPS بود , از زاویه سوم شخص استفاده می کند و به بازیکن اجازه استفاده از وسایل نقلیه جالبی چون Segway (وسیله ای مانند اسکوتر ولی پیشرفته تر) را نیز می دهد. شاید یکی از جالب ترین نکات در مورد بازی , حضور کارگردان بزرگ عالم سینما (!) یعنی جناب آقای Uwe Boll در بازی باشد که مطمئنآ خیلی ها از هم اکنون به فکر انتقام گیری از او هستند ! بازی با انجین Source ساخته شده ولی گرافیک آن تعریفی ندارد. هرچند برای طرفداران Postal گرافیک در کمترین درجه اهمیت قرار داشته و حس متفاوت و منحصربفرد بازیست که آن ها رو منتظر سومین نسخه از این سری پر خشونت نگه داشته است.

آریا : از یک طرف مشخصه که عنوان بدرد نخور و بی مصرفی میشه ! از یک طرف هم به نظرم میتونه بازی جالبی برای پُر کردن وقت باشه !
فردین : واقعا من نمیدونم از چی این بازی لذت میبرن؟!
محمد : این بازی اینقدر تاخیر خورده و اینقدر از خشونتش کم شده که اگه عرضه نشه سنگین تره!
مرتضی : این بازی خیلی سوژه داره! از دستش ندید!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
4887.25.5648.257
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین5.62
477.52466.534

,,سازنده : From Software
ناشر : From Software
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
به جان هم انداختن‌ ربات‌های 18 متری ژاپنی هرچقدر در Anime ها سوژه داغ و بسیار محبوبی است هنگام ورود به به دنیای بازی‌های رایانه دچار نفرین مرموزی شده و تبدیل به یک آشغال مطلق خواهند شد، حتی اگر شرکت تحسین شده‌ای نظیر From Software خالق آن باشد! سری AC نیز هرچند در بی‌سر و تهی دست کمی از سری Gundam ندارند اما حداقل از لحاظ کیفی و فنی از آن‌ها بهتر عمل کرده و به نوعی برای طرفداران این ژانر حکم طلا را خواهد داشت!
متاسفانه نسل قبل آنقدر از این سری تعریف کردیم که FS نیز چشم خورد و با ساخت AC4 و شاهکار بعدی For Answers کاری کرد که به همان سری Gundam پناه بریم! اما خوشبختانه AC4 و FA آنقدر مزخرف بودند که حتی خود FS را نیز به فکر واداشت که آخر این چیست ما ساختیم؟ این شوک وارده باعث شده تا سازندگان سعی کنند کمی به خود تکان داده و با ساخت یک عنوان خوش ساخت دل طرفداران خود را دوباره به دست آورند. AC5 محصول این تغییر عقیده FS است که قرار است داستان و پایان AC4 و FA را به کلی کنار گذاشته و به طور رسمی داستان بازی را از پایان AC3 ادامه دهد. هرچند هنوز شخصا چشمم به موفقیت AC5 آب نمی‌خورد اما با توجه به وعده و وعید‌هایی که FS به طرفداران خود داده‌ است به نظر می‌رسد این بار بالاخره قرار است طلسم شکسته و یک Mecha واقعی و با ابهت وارد کنسول‌های نسل حاضر شود!

فردین : هیچ وقت با این سری بازی ها حال نکردم! چون واقعا اون حسی که باید بده رو نمی ده!
ماکان : مثل اینکه FS اینبار می‌خواد اشتباهات گذشته رو جبران کنه اما از نظر من اساسا این سبک از بازی‌ها با این فرم و شکل به جایی نمی‌رسن! بنابراین یک افتضاح دیگه!
محمد : بازی های رباتی ژاپنی (!) هر چه قدر هم ضعیف باشند ولی باز هم جذابیت خاص خودشون را دارند. این شماره از بازی فکر کنم حداقل عنوان قابل تحملی بشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
5667565637
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین5.86
867.5683656

,,سازنده : Sony Online Entertainment Austin
ناشر : Sony Online Entertainment
تاریخ انتشار : January 11, 2011
PC , PS3
نسل حاضر کنسول ها در حال گذراندن پنجمین سال حیات خود می باشد و هنوز حتی یک MMO ـی واقعی نیز به خود ندیده است! در ابتدای نسل شرکت Webzen Games دو بازی MMO برای کنسول های X360 و PS3 معرفی کرد. یکی Huxley و دیگری Endless Saga . اولی که در هاله ای از ابهام بوده و احتمالآ در نهایت تنها برای PC عرضه شود , دومی هم خیلی زود کنسل شد! در ادامه دو MMO ـی دیگر برای این دو کنسول معرفی شد که MMO ـی X360 یعنی Marvel Universe Online مدت ها پیش طعم کنسل شدن را چشید و اینک چشم امید کنسول داران به DC Universe Online است. اولین نمایش کامل این بازی در E3 2008 و در کنفرانس سونی انجام شد. نمایشی که رضایت بخش نبود و از نظر بصری هم چنگی به دل نمی زد و هنوز هم بعد از گذشت دو سال نمی توان به چشم یک بازی بزرگ به DCU نگاه کرد. گذشته از گرافیک سطح پایین , گیم پلی بازی نیز مشکلات زیادی داشته و نظر طرفداران را به خود جلب نکرده است. گیم پلی بازی به سبک سایر MMO های استاندارد بوده و البته تفاوت هایی نیز خواهد داشت. بازیکن در ابتدا می تواند یک مربی یا مرشد (از Batman و Superman گرفته تا Woner Woman) انتخاب کرده و با این انتخاب علاوه بر محل سکونت کاراکتر خود , خط داستانی اولیه را نیز تعریف کند. برای مثال با انتخاب کاراکتر Batman (که این روزها به لطف فیلم ها و بازی های زیبای خود در اوج شهرت به سر می برد) , بازی از Gotham City شروع شده و حتی Arkham Asylum را هم در بازی شاهد خواهید بود. بازیکن نسبت به عملکرد و رفتارهای خود به عضویت دو گروه متفاوت Justice League (گروه خوب ها !) و Legion of Doom (گروه آدم بد ها !) در آمده و روند داستانی مخصوص به خود را در پیش می گیرد. برای مثال در ابتدای بازی نبردی بین Superman , Lex Luthor و Doomsday درگرفته و بازیکن می تواند به Superman یا Lex کمک کرده و با Doomsday نبرد کند یا در موردی دیگر Robin را از دست Harley Quinn نجات داده و مانع خرابکاری Joker در Gotham City شود ! تمام این تصمیمات در روند بازی تآثیرگذار بوده و شخصیت شما را به سوی دو گروه نام برده سوق می دهد. البته لازم به ذکر است که شما در بازی توانایی استفاده از کاراکترهای محبوبی چون Superman و Batman را ندارید و باید به کاراکترهای سطح پایین تر یا ساخته شده توسط خودتان اکتفا کنید! شاید یکی از معدود عناصر مثبت بازی , صداگذاری آن باشد که توسط اساتید این فن انجام شده. از صداگذاری Batman و Joker به ترتیب توسط Cevin Conroy و Mark Hamill گرفته تا صداگذاری کاراکترهای فرعی چون Harley Quinn . در مجموع نمی توان انتظار خیلی بالایی از DC Universe Online داشت ولی بعید نیست به لطف حضور کاراکترهای محبوبی چون Batman , Superman , Joker و … فروش بازی مطلوب باشد.

بابک : امیدوارم این بازی بالاخره عرضه بشه!
فردین : تجربه ای در مورد بازی های MMO ندارم.
ماکان : نمی‌دونم چرا اما به نظرم این عنوان یک افتضاح کامل خواهد شد!
محمد : این بازی کار سختی برای رسیدن به یک بازی خوب داره و احتمال شکست خوردنش زیاده، البته اگه بالاخره به بازار عرضه بشه!
محمد حسین : هیچ وقت علاقه ای به بازی های قهرمان های کمیک با قدرت های تخیلی نداشتم ولی با وجود طرفداران زیادی که این قهرمان ها دارن انتظار استقبال نسبتا خوبی از این بازی می ره.
مرتضی : Chris Cao کارش درسته اما این بازی فکر نکنم چیز مالی از آب دربیاد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
378857.567.568
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.34
77.56.55736.548

,,سازنده : Ubisoft Reflections
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3 , Wii
San Francisco نام شهری است که وقایع نسخه ی بعدی سری Driver در آن رخ خواهد داد. بار دیگر تانر بازگشته تا با یکدیگر ماموریت هایی را، چه سخت و چه آسان پشت سر بگذاریم. داستان بازی از آن قرار است که تانر، پس از انجام یک ماموریت به همراه ماشینش توسط چند فرد ناشناس سرنگون می شود و مردمی که حادثه را مشاهده نمودند، وی را به بیمارستان انتقال می دهند و پس از مدت چند روز تانر راهی کما می شود. لازم به ذکر است که اتفاقات بازی چند ماه پس از نسخه ی سوم بازی رخ می دهد. داستان عنوان Driver: San Francisco در ذهن تانر رخ می می دهد. گیم پلی بازی نسبت به نسخه های قبلی به خصوص نسخه ی چهارم آن پیشرفت بسیاری کرده است. شخصیت اصلی بازی اینبار می تواند در حین انجام یک ماموریت یا در هر وقت و زمانی از ماشینش پیاده شود و ماشین دیگری را انتخاب کند.همچنین این عنوان SandBox-Style می باشد. هوش مصنوعی شخصیت بازی و دشمنان آن نیز بسیار بالاست و گه گاه در بازی برایتان مشکل ایجاد می شود و بنابراین باید با دقت تمام مراحل بازی را پشت سر بگذارید. گرافیک بازی طبق تریلرها و ویدئوهای دیده شده , خیلی قابل توجه نیست و توانایی رقابت با بزرگان را ندارد. این عنوان توسط یکی از واحد های یوبی سافت به نام Reflections ساخته می شود و نشر آن نیز توسط خود یوبی سافت انجام می گیرد. تاکنون هیچ تاریخ عرضه ای برای بازی معین نشده است و باید منتظر اخبار جدید تر از سوی سازنده ی بازی بود. این امید وجود دارد که San Francisco بتواند ضعف های نسخه های قبلی را جبران نماید و اوقات خوشی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

آریا : شاید بازی جالبی بشه (هرچند بعید میدونم) ولی ایده داستانی بازی واقعآ مسخرست ! از رنگ آمیزی بازی هم اصلآ خوشم نمیاد.
بابک : یاد شماره اولش روی PS1 به خیر! ولی فکر نکنم این نسخه بتونه در حد و اندازه های شماره اولش ظاهر بشه.
حمیدرضا: با نسخه های 1 و 2 این سری خاطرات بسیار زیادی دارم. مطمئنا هستم یوبی سافت می تواند بار دیگر عنوانی را خلق کند که بتواند خاطرات بازیکنان را با عناوین قبلی این سری زنده کند. این عنوان قطعا می تواند به یکی از بهترین عناوین Driving سال 2011 تبدیل شود. متاسفانه هنوز تاریخ عرضه ی بازی TBA هست!
حمید : نمایش Driver جدید آنچنان قوی نبود ولی تاخیر فراوان شاید نوید یک بازی خوب را بدهد. چشم انتظار یک Driver فوق العاده هستیم.
فردین : یک شرمساری مطلق برای این IP.
ماکان : من شک دارم روزی بتونم همون Driver های دو نسل قبل رو تجربه کنم!
محمد : دیگه به این نتیجه رسیدم که دوران خوش Driver بر روی PS1 هرگز تکرار نمیشه!
محمد حسین : آغاز دوباره این سری اون هم با سازنده قدیمی بازی شاید خیلی ها رو فریب بده ولی در باطن این عنوان چیز جدیدی برای گفتن نداره و محکوم به شکست هست تا شکست های یوبی رو در این نسل تکمیل کنه.
مرتضی : Ubisoft Reflections شماره سوم رو که روی پلی استیشن 2 داد همه رو نا امید کرد. بنظر میاد نسخه خسته کننده دیگه ای رو پیش رو داشته باشیم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
67685767.839
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.55
7.57.88.55846.56.56

,,سازنده : Guildford Studio
ناشر : Codemasters
تاریخ انتشار : Q1, 2011
X360 , PS3
بازی Black را می توان یکی از خوش ساخت ترین FPS های کنسولی نامید، بازی ای که در هنگام عرضه با گرافیک خیره کننده و گیم پلی جالب خود در زمره FPS های برتر PS2 و XBOX قرار گرفت. حال خالق بازی یعنی Stuart Black به همراه تعداد دیگری از سازندگان اصلی Black دست به خلق Bodycount زده اند. در نگاه اول می توان شباهت های زیادی بین دو بازی دید، گیم پلی سریع و نفس گیر و تخریب پذیری محیط از جمله شباهت های آشکار این دو بازی است. در طول بازی سلاح های متعددی وجود دارد و شما با تعداد زیادی از دشمنان مبارزه خواهید کرد، با کشتن دشمنان Orb هایی از آنان به جا می ماند که می توانید جهت ارتقا مهارت های خود استفاده کنید. فرمول بازی تقریبا شبیه به Black است ولی به نظر نمی آید که این فرمول در سال 2011 جواب بدهد، گیم پلی بازی چیز جدیدی برای عرضه ندارد و همین طورگرافیک بازی را می توان از نقاط ضعف آن دانست به طوری که می توان گفت گرافیک آن از Black نیز ضعیف تر است! سازنده هدف خود از خلق بازی را ارائه یک بازی سرگرم کننده و جذاب دانسته است ولی با توجه به چیزی که تاکنون از بازی دیده ایم نباید انتظار داشته باشیم که بازی به اندازه Black موفق باشد، خصوصا در سالی که تعداد زیادی FPS بزرگ وارد بازار می شوند.

بابک : اصلا به این بازی امید ندارم. هنوز مطمئن نیستم همون سازندگان Black ساختنش یا نه!
حمید : این بازی یک شوتر کاملا معمولی هست که در بازار نمونه های بهتری از آن، حداقل از لحاظ بصری پیدا می شود.
فردین : با توجه به نمایش هایی که از بازی دیدم از سازندگان بازی ای همچون Black واقعا نا امید شدم.
کسری : زمانی که اعلام شد که شوتر Run & Gun توسط بسیاری از اعضای تیم Black ساخته می شود بسیار خوشحال شدم و در راس بودن استوارت بلک در این تیم انتظاراتم را دو برابر کرد اما نمایشی که در E3 از این بازی داده شد بسیار ناامید کننده بود و واقعا در حد انتظارات نبود. با این وجود همچنان در اعماق وجودم دوست دارم این بازی به یک اثر موفق تبدیل شود.
ماکان : در یک کلام بازسازی Black نسل قبل با گرافیکی ضعیف‌تر! شرط می‌بندم این عنوان یک شبه سابقه Guildford و Codemasters را به باد خواهد داد!
محمد : خیلی سخته که این بازی بتوانه موفقیت Black را تکرار کنه.
محمد حسین : نمایش های بازی هیچ چیز جدیدی برای گفتن نداره. از همین حالا از لیست بازی های سال 2011 من خارج شده.
هنگامه : اگر به یک بچه دو ساله یک تکنولوژی ضعیف بدهید یک اکشن تکراری و بدون خلاقیت همانند Bodycount به شما تحویل می دهد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
68.58.57.85567.867
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.55
287.56468.587

,,سازنده : Namco Tales Studio
ناشر : Namco Bandai
تاریخ انتشار : 2011
PS3
پس از عرضه موفقیت آمیز Tales of Vesperia برای کنسول PS3 اکنون نوبت به انتشار یک عنوان دیگر از این سری برای کنسول PS3 رسیده است. ToGF در واقع نسخه HD همان Tales of Graces است که چندی پیش برای کنسول Wii منتشر شده بود و اکنون همانند ToV برای PS3 پورت شده است. گفته می‌شود ToGF علاوه‌بر گرافیک بهتر حاوی مضامین انحصاری خاصی است که بازی کردن را حتی برای افرادی که قبلا بازی اصلی را تجربه کرده‌اند لذت بخش می‌کند. خوشبختانه با توجه به تجربه لذت بخش ToV و نیز بازی اصلی بر روی کنسول Wii می‌توان با صراحت گفت ToGF یکی از برترین عناوین RPG سال آینده است که دوست داران این سبک و مجموعه را سرگرم خواهد کرد.

بابک : Tales of Vesperia تنها بازی از سری Tales بود که بازی کردم ولی انقدر خوشم آمد که حتی از FF XIII هم بالاتر میدونمش! احتمالا این یکی هم امتحان میکنم.
ماکان : نسخه Wii بازی که بسیار عالی بود و با توجه به کانتنت‌های جدیدی که به بازی اضافه شده می‌شه منتظر یک پورت بسیار خوب برای کنسول PS3 بود.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8776.68.57.577.465
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.86
58.577.55677.57

,,سازنده : Level-5
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
PS3
“داستان یک شوالیه” داستان عاطفی و غم انگیز برای یک شوالیه جوان است که به جرات می‌توان آن را در ردیف بهترین RPG های این نسل جای داد. عنوان جذاب و زیبای دیگری از سوی شرکت L-5 که در غیاب شاهکار آن‌ها Dark Cloud توانسته علاقه‌مندان به این ژانر را به دنیای شیرین RPG های رمانتیک کلاسیک برده و در آن غرق کند. هرچند منتقدان، خصوصا مجله فامیتسو نگاه سردی به این عنوان داشته و چندان از آن استقبال نکردند اما گیمرها که به خوبی قدر چنین عنوان ارزشمندی را می‌دانستند با استقبال خوب خود از بازی باعث شدند تا سونی و L-5 به فکر ساخت شماره بعدی بازی که در سال آینده میهمان خانه‌های ما خواهد بود باشند.
AoLaD ادامه داستان بازی اصلی است که در حرکتی عجیب تا شما داستان بازی اول را تکمیل نکرده و فایل‌های Save خود را به همراه نداشته باشید قادر به انجام آن نخواهید بود! البته در حرکتی عجیب‌تر L-5 بخش داستانی مورد نیاز از شماره اول بازی را در داخل دیسک بازی دوم نیز قرار خواهد داد که آن دسته از گیمرهایی که موفق به تجربه بازی اصلی نشدند نیز بتوانند از WKC2 لذت برند! البته ارتباط دو شماره بازی تنها به همین یک مورد ختم نشده شما قادر خواهید بود شخصیت‌های خود را با همان تجهیزات و Guild Rank به بازی جدید انتقال دهید.
شخصیت اصلی بازی باز هم لئونارد (Leonard) رهبر شوالیه‌هاست که می‌بایست با دشمن اصلی بازی گرازل (Grazel) مبارزه کند. این عنوان بسیار زیبا سال آینده به بازارهای غربی نیز راه خواهد یافت تا علاقه‌مندان به نقش آفرینی‌های ژاپنی باردیگر یکی از بهترین عناوین این سبک را بر روی کنسول PS3 تجربه کنند.

ماکان : WKC تنها عناوین JRPG این نسل بود که تونست حس عناوین کلاسیک این سبک را تو من دوباره زنده کنه. شماره دوم بازی هم به خوبی ادامه دهنده مسیر بازی اصلیست.
محمد : ای کاش Level 5 به جای ساخت این بازی میرفت سراغ Dark Cloud 3,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
67.5778.56.567.458
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.90
68.38.5667.5767

,100) Harry Potter & The Deathly Hallows: Part 2,99) Gun Loco,98) Dynasty Warriors 7,97) Postal III,96) Armored Core 5,95) DC Universe Online,94) Driver: San Francisco,93) Bodycount,92) Tales of Graces F,91) White Knight Chronicles: Awakening of Light and Darkness,90-81,,90) El Shaddai: Ascension of the Metatron,سازنده : Ignition Entertainment
ناشر : Ignition Entertainment
تاریخ انتشار : بهار 2011
X360 , PS3
El Shaddaiدر اساطیر یهودی نام خدای کوهستان‌هاست که البته در اینجا نام بازی جدید آقای Takeyasu Sawaki یکی از خالقین DMC و Okami است! AoM یک HnS با المان‌های بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی است که داستان زیبای آن برداشتی آزاد از کتاب معروف Book of Enoch است که گیمرها را در نقش Enoch وارد ماجراهای اساطیری و فلسفی خود می‌کند. Enoch برای نجات دنیا و بشریت مجبور است دست به سفری دور دراز برای یافتن 7 فرشته مترود زند و در این راه 5 آرک انجل به نام‌های لوسیفر، رافایل، اریل، گابریل و میشایل او را یاری خواهند نمود. گیم‌پلی AoM تاکنون نمایش به خصوصی نداشته است اما با توجه به کتاب آنخ و دیدار 5 فرشته نور و تاریکی در یک بازی رایانه‌ای می‌توان به دوست داران سبک HnS با موضوعات اساطیری وعده داد سال آینده یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های این نسل را بر روی کنسول‌های PS3 و X360 تجربه کنند.

فردین : اسمش چی بود؟!
ماکان : این عنوان منو خیلی یاد بازی زیبا و فراموش شده Over Zenith می‌اندازه، برای همین آن را خیلی دوست دارم!
محمد : بازی عجیبی به نظر میاد، واسه من که عاشق HnS هستم این بازی نوید بخش یک عنوان جالب هست.
محمد حسین : درسته که سبک هنری خیلی زیبایی داره ولی تکراری و خسته کننده به نظر میاد.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.5675.587.56746
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.92
8.578.57.58.55.576.57

,,89) Outland,سازنده : Housemarque
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : Q1, 2011
X360 , PS3
یکی از عناوین جالبی که در PAX 2010 توسط Ubisoft معرفی شد , Outland بود. سازندگان بازی زیبای Super Stardust HD این بار هم با بازی جالبی بازگشته اند که ترکیبی از پلتفورمرهای کلاسیک دو بعدی و سبک Shoot ’em up است. Outland از نظر هنری به شدت زیباست و سبکی خاص را به تصویر می کشد. محدوده رنگ های بازی در کنار کنتراست بالای آن , حالتی عجیب و منحصربفرد ایجاد کرده و باعث تحسین منتقدین در اولین نمایش های آن شده است. داستان بازی چیز خاصی برای گفتن ندارد و بیشتر بستری برای شکل گیری حوادث آن است. کاراکتر اصلی بازی رویایی عجیب دیده و از خواب بیدار شده و متوجه می شود که محیط پیرامونش از شکل معمولی خود خارج شده و حالتی عجیب پیدا کرده است. سپس برای صحبت کردن با یک Shaman برای رفع این مشکل به مسافرتی دور و دراز می رود و این شما هستید که باید او را در این سفر همراهی کنید. شاید مهم ترین چیزی که Outland را از سایر پلتفورمرهای دو بعدی جدا می کند , حالت Light-Dark (روشنایی-تاریکی) آن باشد که به شدت یادآور بازی کلاسیک Ikaruga است. دشمنان و اشیای بازی در لایه های مختلفی قرار دارند. تاریک , روشن یا خنثی. شما باید با تعویض وضعیت خود بین این لایه ها حرکت کرده و با موانع مختلف روبرو شده و به راه خود ادامه دهید. برای مثال تنها می توانید به دشمنان متضاد خود ضربه بزنید. یعنی اگر دشمن شما در وجه تاریک قرار دارد , شما باید روشن باشید و در غیر این صورت به جای آسیب دیدن دشمن , خود شما به مشکل می خورید. از طرف دیگر وقتی آیتم های پرنده به سمت شما می آیند , باید با آن ها هم رنگ و هم حالت باشید تا بدردتان بخورند ! Outland را می توان عنوانی متفاوت قلمداد کرد. عنوانی که هرچند از سایر بازی ها الگو گرفته ولی با نوآوری های خود و طراحی هنری منحصربفرد , می توان به موفقیت آن امید داشت.

آریا : از اون بازیهایی که طرفدارای خاص خودش رو پیدا میکنه!
فردین : رنگ بندی و سبک هنری خاص این بازی امیدوارم می کنه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
877.5587.557.877
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.93
669666.57.57.57.5

,,88) XCOM,سازنده : 2K Marin
ناشر : 2K Games
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360
سال 1950 است. بچه ها در خیابان بازی می کنند و همسایه ها یا باغچه های کنار خانه را آب می دهند و یا مشغول سرخ کردن گوشت با باربکیو هستند. همه چیز روال عادی خود را پیش می برد ولی ناگهان همه چیز دگرگون می شود. موجودات ناشناخته ای همانند نفت سیاه به زمین حمله می کنند و قصد دارند تمام ساکنین آن را بکشند.
XCOM باز سازی از یکی از بهترین بازی های تاریخ است که در اصل سبک استراتژی داشت. این بار نسخه جدید را 2K Marin تیمی که پشت ساخت BioShock 2 بود می سازد و قرار است سبک بازی FPS باشد. برخلاف نسخه قبل که در دهه 90 اتفاق می افتاد این شماره در دهه 50 اتفاق می افتد و وقایع قبل از نسخه قبل را به تصویر می کشد. XCOM جدید خیلی شبیه به BioShock کار شده. محیط های قدیمی و ادغام آن با تکنولوژی پیشرفته ، همچنین اسلحه های مشابه ما را نا خواسته به یاد BioShock می اندازد. قرار است در این بازی نکات مثبت نسخه قبل پا برجا باشد . شما در نقش یک مامور FBI هستید که باید در مقابل بیگانگان مبارزه کنید، در ادامه وارد یک گروه به نام X-Com می شوید که به طور پیشرفته با موجودات بیگانه می جنگند. قرار است در XCOM جدید وقتی به مقر فرماندهی می روید نیروهای خود را هدایت و تاکتیک های مورد نظر را بچینید و با بررسی موجودات ناشناخته به راز های چگونه شکست دادن آنها پی ببرید.
XCOM توسط تیمی ساخته می شود که در BioShock 2 خود را موفق نشان داده، حال باید تا سال 2011 صبر کرد و دید که آیا آنها موفق می شوند یک عنوان FPS موفق دیگر خلق کنند یا خیر.

حمید : اگرچه سبک بازی تغییر کرده ولی 2K Marin استودیو با استعدادی است و به نظر X-COM جدید پتانسیل خوبی دارد.
فردین : یک بازی متفاوت به نظر میرسه اما فکر نکنم بتونه نظر منتقدان رو به خودش جلب کنه. باید ببینیم گروهی که پشت بازی BioShock بودند چیکار میکنن.
کسری : Reboot بی ربط تر از این نمیشه . اگر اسم XCOM را کنار بگذاریم به نظرم با یک اثر جاه طلبانه روبرو هستیم. نواوری های که در بازی دیده میشه جالب هست و جو بازی واقعا با دهه 50 امریکا برابری می کند.
ماکان : من دوست دارم فراموش کنم اصلا عنوانی با چنین نامی در حال ساخته! لطفا دیگر صداش رو در نیارید!
محمد : بازسازی یک استراتژی محبوب کار خیلی سختی هست خصوصا وقتی که سبک بازی به FPS تغییر میکنه! این بازی ممکنه به بازی خوبی تبدیل بشه ولی کاملا مشخصه که داره از موفقیت عنوان اصلی سوءاستفاده می کنه.
محمد حسین : تغییر ژانر اون هم از استراتژی به FPS چندان جالب به نظر نمیاد. BioShock 2 نشون داد که 2K Marin می تونه نقش Treyarch رو برای 2K بازی کنه حالا باید دید که می تونه یه بازی جدید اون هم این بازی که خیلیا خاطرات خوبی با نسخه های استراتژی اون دارن رو به سرانجام برسونه یا نه. بازی تا بحال یه تریلر بیشتر نداشته که اونم چیز خاصی توش دیده نمی شه. باید منتظر موند و دید که در آینده چی برای نمایش دارن.
مرتضی : این عنوان همیشه تونسته خودش رو بین 100 بازی برتر سال جای بده. همچنین تونسته به عنوان بهترین بازی های تاریخ PC اسمی در بکنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8776.617.568.177
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.95
68.27.57787.58.257.5

,,87) Homefront,سازنده : Kaos Studios
ناشر : THQ
تاریخ انتشار : March 8, 2011
PC , X360 , PS3
این نسل به لطف فروش بالای سری Call of Duty پر شده است از بازی های FPS، به خصوص اول شخص های نظامی و مدرن. در حالی که EA سری Medal of Honor را به دنیای مدرن آورد، شرکت THQ هم در نظر دارد یک فرنچایز بزرگ در این سبک برای خود درست کند. شرکت Kaos Studios باور دارد که بازی آنها بسیار متفاوت از عناوین روز بازار است.
داستان Homefront در مورد آینده ای نه چندان دور است که کره شمالی به امریکا حمله می کند و کنترل این کشور را بر عهده می گیرد. در این بازی شما یک سرباز کار کشته نیستید و در حقیقت رزم آوران جنگ، مردم عادی شهر هستند که هدفشان زنده ماندن است، نه پیروزی در یک جنگ نا برابر. از آنجایی که CIA هم در ساخت این بازی دست داشته به وضوح ما مسائل سیاسی را در Homefront مشاهده می کنیم. نیروی شر داستان کره شمالی است که به قول سازندگان اگر تا چند سال دیگر جلوی فعالیت های هسته ای آنها گرفته نشود دنیا نابود خواهد شد و نیروی ستم دیده و سپید داستان, امریکا و مردم آن است. این بازی جوی آخرالزمانی دارد که اکشن آن سخت تر و مهمات آن محدود تر از سری Call of Duty است. THQ از هم اکنون به فکر ادامه دادن به این بازی است و برنامه هایی برای نسخه دوم هم دارد. تبلیغات فراوان و شعارهای بزرگ پشت این بازی نشان می دهد Kaos Studios هدف بزرگی را در این بازی دنبال می کند. Homefront در بهار سال 2011 برای کنسول های Xbox 360 ، PS3 و PC عرضه خواهد شد.

آریا : حس عجیبی نسبت بهش دارم! هم ازش خوشم میاد هم نه!
بابک : ظاهرا THQ خیلی به این بازی امید داره. موفقیت CoD که هیچی، فکر نمی کنم موفقیت Battlefield: Bad Company را هم بتونه تکرار کنه. ولی باز هم فکر نکنم بازی بدی باشه.
حمیدرضا : از این عنوان بسیار خوشم میاد، ولی حس می کنم زیاد نمی تونه نسبت به عناوین دیگر سال 2011 برتری پیدا کنه.
حمید : اگرچه Homefront سبک جدید و نوآوری ندارد ولی خیلی دوست دارم ایدئولوژی سیـاسی بازی را که سعی در ترغیب حس وطن پرستی امریکایی ها دارد را ببینم.
فردین : با توجه به “تبلیغاتی” از این بازی دیدم امید میره که با یه بازی ناب طرف باشیم. حالا باید منتظر ماند و دید.
کسری : دومین اثر تیم Kaos که به شدت به آن امیدوارم هستم. با رویه ای که THQ پیش گرفته است می توان از کیفیت بازی مطمئن بود. HF اولین بازی است که به خود جرات داده دو بازی Half-Life و Call of Duty را با هم میکس کند. باید دید معجون آنها چگونه خواهد بود.
محمد : بازی قبلی این شرکت عنوان نسبتا خوبی بود، به نظرم این بازی هم در همون حد خواهد بود.
محمد حسین : عنوان جدید Kaos Studios در ظاهر چندان تفاوتی با کار قبلی این استدیو یعنی Frontlines: Fuel of War ندارد ولی نمی شه به این سادگی در موردش نتیجه گیری کرد.
مرتضی : عنوانی دیگر از THQ ساخته شده با موتور UE!
هنگامه : بازی ای که هیچ حرف تازه ای برای گفتن نداره و به احتمال زیاد به سرنوشت Medal of Honor خواهد انجامید.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.587.5667.577.386.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.96
57876577.57.5

,,86) Asura’s Wrath,سازنده : CyberConnect2
ناشر : Capcom
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
قبل از معرفی بازی جدید شرکت Capcom یعنی “خشم آسورا” لازم است به یک سوال اساسی پاسخ داد، آسورا چی یا کیست؟ واژه آسورا از لغت زرتشتی اهورا به معنی خدا آمده است. این لغت از دین زرتشت به مکتب هندوییسم و به تناسب آن بوداییسم رفته و تبدیل به واژه آسورا شده است. ساده‌ترین معنی که می‌توان برای لغت آسورا یافت تایتن (موجودات غول پیکر افسانه‌های یونانی که در مقابل خدایان به مبارزه پرداختند) و یا یک موجود نیمه خدا یا بهتر است بگوییم ضد خدا (دشمن خدایان) است.
اما برگردیم به بحث خودمان و بازی جدید شرکت Capcom! با توجه به توضیحات بالا دیگر حدس اینکه داستان و فضای Asura’s Wrath در چه زمینه‌هایی می‌چرخد چندان کار سختی نیست! هرچند هنوز چیزی از داستان گفته نشده است اما با توجه به تصاویر منتشر شده از بازی می‌توان گفت آسورا، حال چطور و چگونه مشخص نیست، از موضوعی خشمگین شده و قصد نابودی جهان را دارد! این موجود که در بازی در غالبی شبیه مجسمه‌های بودایی غول پیکر طراحی شده است در یکی از تصاویر منتشر شده از بازی به اندازه کره زمین(!) به تصویر کشیده شده و اگر قرار باشد واقعا با این موجود جنگید قطعا با بزرگترین باس آخر (از حیث جثه) تمام بازی‌های رایانه‌ای تاریخ طرف خواهیم بود!
AW ساخته شرکت CyberConnect2 با موتور قدرتمند UE3.0 است که شرکت Capcom وظیفه انتشار آن را برعهده خواهد داشت. آقای کازوهیرا سوچیا (Kazuhiro Tsuchiya) خالق بازی در رابطه با گیم‌پلی AW می‌گوید این عنوان در سبک Action بوده و گیمرها می‌توانند در آن لشکری از موجودات اهریمنی برخواسته از اساطیر زیبای ژاپن را به سبک بازی‌های HnS از میان بردارند. AW که از هم اکنون عنوانی درخور توجه و جالب به نظر می‌رسد در سال آینده برای کنسول‌های PS3 و X360 منتشر خواهد شد.

آریا : هیچ امیدی بهش ندارم ! البته احتمالآ فروش خوبی به خاطر کپکامی بودنش میکنه !
بابک : کپکام یه بار گفت این بازی سبک اکشن را دوباره تعریف میکنه (!) که خیلی دور از ذهن است. ولی فکر میکنم بازی جالبی میشه.
ماکان : من خیلی دوست دارم با آسورایی که توی تصاویر بازی نشون دادن مبارزه کنم!
محمد : من که از نمایش اولیه بازی اصلا خوشم نیومد، امید چندانی هم به این بازی ندارم.
محمد حسین : !Capcom is Dead,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.57.57.567.56.577.67.56
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.96
787.5576.577.256.5

,,85) Catherine,سازنده : Atlus Persona Team
ناشر : Atlus
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
بالاخره نمردیم و یک بازی متفاوت و خلاقانه از شرکت Atlus نیز دیدیم! کاترین یک عنوان در ژانر دلهره‌آور و ترسناک است که به زیبایی هرچه تمام عناصر این سبک را با هن- تای‌های ژاپنی ترکیب می‌کند! البته درجه سنی این بازی 16 سال به بالا است و در آن خبری از مضامین مستقیم غیر اخلاقی نیست و استفاده از المان‌های ژانر هن – تای نیز تنها برای جدی‌تر شدن فضای داستان است.
داستان Catherine نیز همانند دیگر اثر بزرگ سازندگان خود یعنی سری Persona دارای درونمایه‌های کابوس وار و ترسناک است که به راحتی آن را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند. شما در نقش جوانی 32 ساله به نام وینسنت (Vincent) به دنیای مرموز و ترسناک Catherine قدم خواهید گذاشت. وینست جوانی بی‌تفاوت، بی‌احساس و بدور از هیچ بلند پروازی است که درون زندگی یکنواخت و بدور از عشق خود غرق شده است. اما دیدار با دختری جذاب و زیبا به نام کاترین (Catherine) برای همیشه زندگی وینسنت را تغییر می‌دهد. وینسنت در همان نگاه اول دلبسته کاترین شده و آینده خود را با او تصور می‌کند. یک زندگی عاشقانه و ساده. اما… عشق میان وینسنت و کاترین در درون خود دنیایی مخوف و کابوس‌وار را پنهان ساخته است تا رویای شیرین آن‌ها جای خود را به کابوس‌های ناتمام دهد.
اگر در Persona مجبور بودید با خودکشی کردن به دنیای رمز آلود بازی گام بردارید در بازی جدید مجبور هستید با ایجاد یک رابطه عاشقانه(!) از اوج احساسات خود به درون سیاهچاله‌های کابوس قدم گذارید! تاکنون سازندگان صحبت خاصی از گیم‌پلی Catherine به میان نیاورده‌اند و تنها به طور سربسته به تشابهات آن با سری Persona و نیز خشونت افسار گسیخته در بتن آن اشاره داشته‌اند. در هر صورت کاترین یکی از جذاب ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های چند سال اخیر ژاپنی است که هرچند به دلیل بهره گیری از مضامین غیر اخلاقی (البته در درجاتی متعادل) و نیز درونمایه‌های خشن خود چندان مناسب عموم گیمرها نخواهد بود اما قطعا می‌تواند نگاه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده و به یکی از موفق‌ترین عناوین این سبک در نسل حاضر و سال آینده میلادی تبدیل شود.

فردین : این بازی میتونه تجربه متفاوتی رو به ارمغان بیاره.
ماکان : بیایید دعا کنیم این بازی توی خارج از ژاپن نیز منتشر بشه!
مرتضی : نمیدونم چرا استودیوی این بازی من رو یاد علیرضا افتخاری میندازه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77777776.977
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.96
7.58.576.57.53.5787

,,84) True Crime: Hong Kong,سازنده : United Front Games
ناشر : Activision
تاریخ انتشار : Q2, 2011
PC , X360 , PS3
سری True Crime علاوه بر داشتن مشکلات ریز و درشت خودشان بازی های بسیار معروفی هستند که دو شماره قبلی آن در Los Anegles و New York اتفاق افتاده بود. این بار Activision کار ساخت بازی را به United Front Games سپرده و آن را به خیابان های Hong Kong برده است. در این بازی شما در نقش یک پلیس دو جانبه به نام Wei Shen قرار می گیرید که باید با نفوذ به یک باند بزرگ خلافکار به نام Triad سیستم آنها را از بین ببرید. در همین راستا همانند Splinter Cell: Double Agent باید اعتماد Triad را نگه دارید و پوشش خود را لو ندهید. همانطور که از اسم بازی مشخص است خیابان های هونگ کونگ این بار بستر اکشن True Crime است. همانند قبل سازندگان سعی کرده اند خیلی شبیه به شهر واقعی هونگ کونگ محیط را بسازند و جزئیات آن واقعا خیره کننده است. اکشن تن به تن True Crime یکی از نکات قوت این شماره است که از مبارزات محبوب نسخه اول بازگشته. شما باید همانند Assassin’s Creed به هنگام حمله دشمنان حرکت ضد حمله خود را بزنید و دشمن را با تکنیک های رزمی بسیار جالب از پای در آورید. در مبارزات می توانید از اشیاء موجود در محیط همانند Condemned: Bloodshot استفاده کنید و مثلا دشمن خود را با سر به داخل تلویزیون بفرستید و یا آنها را داخل سطل زباله بیندازید ! گرافیک بازی هم بسیار زیبا کار شده و خیابان های شهر چه از لحاظ بصری و چه از نظر صوتی بسیار زنده و پویا هستند.
در نهایت True Crime: Hong Kong عنوانی بسیار جالب به نظر می رسد که بیشتر شبیه به نسخه اول شده و حتی قرار است بعضی از شخصیت های آن بازی هم در این نسخه وجود داشته باشند.

آریا : واقعآ بعیده حتی بازی متوسطی بشه چه برسه به خوب!
برهان : این سری از زمان کنسول PS2 برای من یک عنوان معمولی بوده است و فکر نمیکنم به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند.
حمیدرضا : از عناوین قبلی این سری مخصوصا True Crime: New York City خاطرات زیادی دارم و به این عنوان نیز تا حدودی امیدوارم.
حمید : به شخصه اعتقاد زیادی به این بازی دارم. خیابان های روشن هونگ کونگ با یک پلیس مخفی ما را به یاد فیلم Infernal Affairs می اندازد. گیم پلی بازی بسیار جالب و مبارزات تن به تن واقعا دیدنی است.
فردین : Nothing as it seems
محمد : شماره اول بازی نسبتا خوبی بود ولی اصلا از شماره دوم خوشم نیومد، این قسمت فکر کنم حداکثر در حد شماره اولش باشه.
مرتضی : شماره یکش جذاب بود. دومین نسخش حال آدم و به هم میزد. این شماره فکر کنم خوب از آب دربیاد. United Front Games توی کارنامش ModNation Racers رو داشته که خیلی قشنگ بود.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77667.56.567.567.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین6.96
7.57.98.56.58.57.56.56.56

,,83) The Lord of the Rings: War in the North,سازنده : Snowblind Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
تاریخ انتشار : May 22, 2011
PC , X360 , PS3
در نسل ما امکان ندارد کسی به دنیای سرگرمی‌های ویدئویی علاقه‌مند باشد و تا به حال با دنیای مرموز و روابط پیچیده بین الف‌ها، دورف‌ها، جادوگران و انسان‌ها آشنایی و برخورد نداشته باشد. به جرات می‌توان گفت که آقای تالکین، خالق سری کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، با خلق چنین افسانه‌ای، پایه و استخوان‌بندی اساسی را در زمینه داستان‌ها و موجودات شکل‌دهنده برخی از دنیاهای حال حاضر نیز بنا کرده است. سری ارباب حلقه‌ها از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های دهه اخیر می‌باشد. داستان اصلی این رمان همیشه در سرزمین میانه و نبرد خونین برای نابود کردن حلقه سارون توسط یک هابیت کوچک بوده است که به کمک یاران حلقه این کار به وقوع می‌پیوسته است. این بار بر خلاف همیشه قرار است به نبردی خونین در سرزمین شمال، در میان برف و سنگ واقع در جنگل‌ها و کوهستان‌های خطرناک آن قلمرو پای بگذاریم. شخصیت‌های اصلی بازی سه نفر هستند. یک دورف که بسیار شبیه به گیملی است، یک انسان-جادوگر که به نظر میرسد از نوادگان آراگورن هست و مانند گندالف دارای قدرت‌های جادویی نیز می‌باشد و سومین شخص یک الف زن هست. مبارزات در بازی بسیار زیبا و جالب کار شده است و حتی در برخی از قسمت‌ها شاهد مخفی‌کاری و کشتن دشمنان در نهایت سکوت به وسیله شخصیت الف می‌باشیم. هدف آن‌ها به طور کامل مشخص نشده است اما دشمنان اصلی آن‌ها اورک‌ها و ترول‌ها هستند و خبری از سواران سیاه، گرگ‌های آیزنگارد و انت‌ها نیست. در مجموع این نسخه به شدت امیدوار کننده‌تر از نسخه قبلی بازی است و انتظار می‌رود که با یک بازی نسبتا خوب مواجه شویم. مدت زیادی تا مشخص شدن نتیجه کار باقی نمانده است. 22 ماه May شاهد این عنوان خواهیم بود و به طور قطع دل دوستداران این مجموعه شاد خواهد شد.

برهان : ارباب حلقه ها همیشه از محبوب ترین داستان های من بوده است. بازی های در این سبک (جدا از عناوین استراتژی) همیشه یک عنوان متوسط بوده اند. این بار نیز به احتمال قوی بازی ای را شاهد خواهیم بود که کمی از سری قبلی بالاتر میرود.
فردین : کی میخوان یه عنوان درست و حسابی درخور نام شاهکار تالکین بسازن خدا میدونه.
محمد : ممکنه این بازی به یک بازی عالی تبدیل نشه ولی به هر حال برای طرفداران سری ارباب حلقه ها مناسب خواهد بود.
محمد حسین : سه شماره داستان حلقه از بیادموندنی ترین فیلم های زندگیم هست ولی متاسفانه بازی های ساخته شده بر اساس این کتاب داره هر شماره بدتر و بدتر میشه. تنها دو شماره مربوط به فیلم 2 و 3 بود که از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بودن .این بار باید دید که داستان Tolkien عاقبتش به کجا ختم میشه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7887.276.567.848
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.01
878.5684.576.758

,,82) Conduit 2,سازنده : High Voltage Software
ناشر : SEGA
تاریخ انتشار : February 15, 2011
Wii
بسیاری از بازیبازها بر این عقیده استوار بودند که کنترلر کنسول Wii برای بازیهای اول شخص و یا در حقیقت FPS مناسب نیست؛ البته همیشه نظریه ها درست از آب در نمی آیند، چرا که کمپانی SEGA با معرفی مثال نقضی بر این نظریه و با نمایش اولین تریلر از بازی The Conduit در نمایشگاه E3 سال 2008 و ترکیب کنترلر با Wii MotionPlus و تلفیقش با این بازی (که البته بعدها این مورد کنسل شده و به نسخه دوم منتقل شد) ، نشان داد که بازیهای FPS هم می توانند بر روی کنسول ساخته شرکت Nintendo نقش برگ برنده ای را ایفا کنند، علاوه بر آن سازنده بازی یعنی شرکت High Voltage Software با معرفی موتور گرافیکی جدیدی که صرفا برای این بازی ساخته شده بود، نوید یک انقلاب را در زمینه گرافیکی در این کنسول خبر داد.
با اینکه پس از عرضه بازی در سال 2009 مشکلاتی در بازی به چشم میخورد، اما نکته مهم این بود که تیم HVS توانست به تمام قول های خود جامه عمل پوشانده و بازی کم نظیری آن هم در سبک FPS برای Wii ارائه کند. پس از این موفقیت، شرکت SEGA که طعم موفقیت را در نسخه قبل چشیده بود، عنوان کرد که شماره دوم این بازی را در زمستان 2011 روانه بازار خواهد شد و این قول را به مخاطبین داد که تمام مشکلات موجود در بازی را حل کرده و علاوه بر آن ویژگی های جدیدی مانند مود جدید Co-op ( که در آن بازیبازان بتوانند شانه به شانه هم در برابر موج عظیم دشمنان مبارزه کنند )، بهترین تجربه Multiplayer بر روی کنسول Wii، ساخت کارا کتر به صورت دلخواه و طراحی سلاحها و تکنولوژی های جدید مانند اسنایپرهایی با قابلیت نفوذ از بین دیوار ها و همچین توپ ها و ماشین های جنگی قابل کنترل را در بازی قرار دهد .
به نظر می رسد اگر این بار هم شرکت SEGA مانند دفعه قبل بتواند به قول هایی که داده جامه عمل بپوشاند، TC2 اثریست که می تواند به یکی از بهترین عناوین سال 2011 کنسول Wii تبدیل شود.

فردین : فقط میتونم بگم خلق این گرافیک بر روی کنسول Wii جای تقدیر داره!
محمد حسین : به غیر از سری Metroid عناوین FPS موفقیت چندانی روی کنسول نینتندو کسب نکردن و فکر هم نمی کنم این عنوان بتونه تغییر چندانی در این زمینه ایجاد کنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
387.57.27757.377.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.03
7.58.78678.586.57

,,81) Dungeon Siege III,سازنده : Obsidian Entertainment
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
اگر تا چند تا سال پیش کسی به من می‌گفت SE ناشر یک بازی RPG غربی خواهد بود حتما به او می‌گفتم عقلش را از دست داده است اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در این چند ساله این شرکت را فراگرفته است شنیدن این خبر که SE با همکاری شرکت Obsidian Entertainment قصد انتشار سومین قسمت از سری Dungeon Siege را دارد به هیچ عنوان سورپرایز کننده نخواهد بود! متاسفانه DSIII تا کنون نمایش‌های قابل توجهی نداشته و نیز هیچ خبری از خط داستانی آن به بیرون درز نکرده است و ما تنها می‌دانیم بازی قرار است به اتفاقات Kingdom of Ehb بازگردد. نکته‌ای که در رابطه با این بازی کمی نگران کننده است انتشار آن برای کنسول‌ها و نیز تغییر سازنندگان بازی از Gas Powered Games به OE است که موفقیت آن را کمی در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. هنوز قضاوت در رابطه با این عنوان بسیار زود است اما توجه به سابقه سازندگان بازی می‌توان در انتظار یکی از بهترین نقش آفرینی‌های سال آینده بود.

فردین : کلا با این سبک بازی ها مشکل دارم!
ماکان : من از یک طرف به این عنوان بسیار امیدوارم و منتظر آن هستم اما تغییر سازندگان اصلی بازی به همراه کنسولیزه شدن گیم‌پلی ان کمی منو نگران کرده!
محمد : عرضه Dungeon Siege بر روی کنسول مقداری عجیبه، البته با توجه به تبحر سازنده میشه به سرنوشت بازی امیدوار بود.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.577.27.5777.848
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.04
6.57.887.56.5577.58

,80-71,,80) Hunted: The Demon’s Forge,سازنده : inXile Entertainment
ناشر : Bethesda Softworks
تاریخ انتشار : May 10, 2011
PC , X360 , PS3
“شکار شده” از بسیاری از جهات بازی بسیار عجیبی است. از یک سو یک اکشن سوم شخص با موتور UE3 و سرشار از Finisher های خشن، مد co-op و سنگر گیری به سبک Gears of War است و از سوی دیگر تنها بازی که به آن شباهت ندارد همین GeoW بوده و بیشتر یک کلون از Demon’s Souls به نظر می‌رسد! همانطور که حتما متوجه شده‌اید اثر جدید برایان فارگو (یکی از خالقین Baldur’s Gate و Fallout) عنوانی Action Adventure با المان‌های نقش آفرینی است که قصد دارد با ترکیب دنیای پر از جن و پری D&D با اکشن سریع و خشونت بار GeoW سبک فراموش شده Dungeon Crawler را مطابق با سلیقه گیمرهای امروزی احیا کند.
از نظر گیم‌پلی شاید DF شبیه به دیگر آثار این سبک به نظر برسد اما سازندگان با ترکیب خوب مبارزات Ranged, Melee و Magic توانسته‌اند پا را فراتر از بسیاری از کلیشه‌های روز گذاشته و با ارایه یک co-op جذاب در نهایت DF را تبدیل به یک معجون اسرار آمیز کنند. شاید DF در نگاه اول بیشتر از یک Gears of Magic و یا نسخه غربی Demon’s Souls به نظر نرسد اما قطعا در این آشفته بازار بازی‌های DC به راحتی خواهد توانست علاقه‌مندان به این ژانر را سرگرم کند.

حمیدرضا : این عنوان اکشن بسیار زیبایی داره، ولی من اصلا با سبک اکشن ادونچر فانتزی حال نمی کنم!
فردین : امید زیادی به این بازی ندارم!
کسری : بازی RPG جدیدی که توسط بسیاری از اعضای سابق Interplay و تیم اصلی Fallout ساخته شده و حتی برایان فارگو معروف در راس آن است. Hunted را می توان مخلوط BG با Gears of WAR خواند. اثری که می تواند مخاطبان قدیمی و جدید را جذب خود کند.
ماکان : Hunted جزو عناوینی هست که از هم اکنون در لیست خرید من برای سال آینده قرار گرفته! نمی‌دونید چقدر دلم برای یک Dungeon Crawler درست و حسابی تنگ شده!
محمد : یکی از بازی هایی که هم احتمال داره موفق بشه و هم ممکنه شکست سختی بخوره. به شخصه از بازی خوشم اومده و امیدوارم به بازی موفقی تبدیل بشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.5776.5886865.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.05
68.587.56876.57

,,79) Xenoblade,سازنده : Monolith Soft
ناشر : Nintendo
تاریخ انتشار : 2011
Wii
اولین چیزی که با شنیدن نام این عنوان توجه دوست داران سبک JRPG را به خود جلب می‌کند شباهت نام آن با سری Xenosaga و Xenogears است که البته به هیچ وجه تصادفی نیست چرا که خالق سری Xeno آقای Tetsuya Takahashi و شرکت Monolith Soft خالقین این عنوان زیبا و جذاب هستند. Xenoblade عنوان بسیار بلند پروازانه‌ای است که خالق آن آقای تاکاهاشی بارها اعلام کرده است تمامی روح خود را بر روی ساخت این بازی گذاشته است! (گویا جمیع بازیسازان ژاپنی نظیر ساکاگوچی عادت کرده‌‌اند برای تبلیغ بازی خود قسمتی از بدنشان را بر روی بازی خود بگذارند!)
البته این عنوان مدتی است با نام Monado: Beginning of World toXenoblade در کشور ژاپن منتشر شده و اتفاقا بازی بسیار زیبا و جذابی نیز از کار درآمده است که واقعا کمتر در این نسل شاهد آن بوده‌‌ایم. اگرچه نام Xenoblade بسیار شبیه سری Xeno است اما داستان آن به هیچ وجه به سفینه‌های فضایی و قهرمان آن Cosmos ارتباط ندارد. داستان Xenoblade در دنیایی باستانی که بر روی جسد دو خدای اساطیری شکل گرفته است رخ می‌دهد. دو دنیای مختلف بر دو پایه مختلف فکری و اخلاقی. در این سرزمین شما باید با بیرون کشیدن شمشیر Monado از سنگ همانند شاه آرتور و شمشیر اکسکالیبور نیروهای اهریمنی را از سرزمینتان پاک کنید.
خوشبختانه داستان بازی همانطور که از آن انتظار نیز می‌رود دارای مفاهیم فلسفی و پیچیدگی‌های داستانی بسیار زیاد است که قطعا طرفداران بازی‌های JRPG را ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد. گیم‌پلی بازی هرچند از قابلیت‌های کنترلر Wii استفاده چندانی نمی‌کند اما بسیار زیبا و دلچسب کار شده و عناصر کلاسیک این سبک را در بهترین شرایط ممکن با RPG های مدرن‌تر ترکیب کرده و مخلوط دلنشینی از یک JRPG کلاسیک با یک اکشن سوم شخص را ارایه خواهد داد. Xenoblade سال آینده در بازارهای غربی نیز منتشر خواهد شد.

ماکان : شاه آرتور و شمشیر افسانه‌ایش اکسکالیبور ضربدر اساطیر ژاپنی می‌شه Xenoblade که اتفاقا بازی بسیار زیبا و جذابی نیز از کار در آمده.
مرتضی : این بازی هم از عنوانهای گمنام (در ایران) میباشد که حتما باید تجربه بشود.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.57.56.687.567.165
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.06
7.578.567.5877.57

,,78) Tropico 4,سازنده : Haemimont Games
ناشر : Kalypso Media
تاریخ انتشار : Q2, 2011
PC , X360
چهارمین نسخه از سری بازی های مدیریت شهری Tropico در راه بوده و این بار نیز دوست داران این سبک خاص را با ویژگی های جدید خود مشغول خواهد کرد. Tropico 4 که نخستین بار اواسط سال 2010 معرفی شد , قرار است بهبودهای زیادی نسبت به نسخه پیشین خود داشته باشد. El Presidente دوباره به جزیره بازگشته و این بار دوستان و دشمنان جدیدی خواهد داشت. شما می توانید در نقش El Presidente به حاکمی مستبد و زورگو یا برعکس آن به حاکمی مهربان و ملایم تبدیل شوید. بخش داستانی بازی از 20 مرحله یا مآموریت در قالب 10 نقشه جدید تشکیل شده. همچنین 20 واحد ساختمانی جدید همچون صرافی ها و مراکز خرید جدید , پارک های آکواریومی و … نیز در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این ها 6 نوع حادثه طبیعی از جمله گردباد , خشکسالی و آتشفشان می توانند جزیره زیبای شما را تهدید کنند. قدرت انتخاب وزرا نیز یکی دیگر از ویژگی های Tropico 4 خواهد بود که به شما اجازه انتخاب وزیران مختلف از بین مردم را می دهد تا امور کشور را بهترین و سریع تر کنترل کنید. Tropic 4 به طرز جالبی از شبکه های اجتماعی متداول این روزها همچون Facebook و Twitter پشتیبانی می کند. به این صورت که شما می توانید از داخل بازی در Twitter کامنت گذاشته و دیگران را در جریان اتفاقات داخل بازی قرار دهید یا از جزیره خود عکس گرفته و آن را در صفحه مخصوص Facebook این بازی قرار داده و حتی درجه محبوبیت و قدرت حاکم خود را با سایرین مقایسه کنید. Tropico 4 علاوه بر PC , به احتمال زیاد برای X360 نیز عرضه خواهد شد و می تواند با بهبودها و ویژگی های جدید خود این سبک فقیر (از نظر تعداد بازی) را به جایگاه بالاتری ببرد.

محمد : سبک شهرسازی دوباره شاهد حضور این بازی خواهد بود. برای علاقه مندان این سبک، شماره سوم بازی خیلی خوبی بود. این شماره هم می تونه راه شماره سوم را ادامه بده.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.5786.5677865
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.07
86.57788778

,,77) Kid Icarus: Uprising,سازنده : Project Sora
ناشر : Nintendo
تاریخ انتشار : 2011
3DS
یکی از عناوین لانچ کنسول 3DS بازی بسیار زیبا و جذاب KIU است که پس از سال‌ها غیبت (البته Pit در سری Smash Bros حضور داشته است) به لطف شرکت Project Sora دوباره به جمع بازی‌های شرکت نینتندو پیوسته است. Uprising قرار است قهرمان این سری، پیت را به جان نیروهای دوباره زنده شده مدوزا اندازد که از هم اکنون شور خاصی را به طرفداران این قهرمان افسانه‌ای ژاپنی یونانی(!) خواهد داد.
سری Kid Icarus از آن دسته از عناوینی است که هرچند در خارج از ایران بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و برای آن سر و دست می‌شکنند اما در میان گیمرهای ایرانی کمتر کسی را خواهیم یافت که حتی بداند این عنوان چیست! اما با تمام این تفاسیر این عنوان یکی از برترین شوتر‌های سوم شخص کنسول‌های دستی است که بدون شک در سال آینده حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن خواهد داشت.

آریا : شاید یکی از بهترین خبرهای سال برای طرفداران نینتندو , حضور دوباره Pit اون هم در جدیدترین کنسول این شرکت باشه !
ماکان : دیدن دوباره Pit تو یک بازی مخصوص به خودش، بعد از 10 سال، انم به صورت 3D! واقعا رویایی هستش!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.57.5687.567.576
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.07
7.588.577.5674.58.5

,,76) Operation Flashpoint: Red River,سازنده : Codemasters
ناشر : Codemasters
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
در حالی که تعداد FPS ها هر ساله بیشتر می شود و تفاوت آنچنانی هم با هم ندارند، Codemasters با Flashpoint افق های جدیدتری را رسم می کند. Dragon Rising با وجود مشکلات فراوان تجربه ای ناب و بی نظیر از یک جنگ واقعی بود. در Red River تیم Codemasters سعی دارد مشکلات قبل را بر طرف کند و نبردی واقعی تر را به تصویر بکشد. اگر صحنه های سینمایی Call of Duty عامل هیجان شما است، این بار واقعی بودن Flashpoint کاری می کند که تا پایان بازی میخکوب باشید. در Red River گرافیک پیشرفت خوبی داشته؛ رنگ بندی ها بسیار شاد و جلوه های نور خیلی زیبا کار شده. مدل اسلحه ها خیلی با جزئیات و واقعی کار شده است و دستورات و تاکتیک های بسیار بیشتری در اختیار دارید.
داستان Red River در تاجیکستان اتفاق می افتد. جنگ افغانستان وسعت گرفته و تا این کشور پیشروی کرده، حال چین هم وارد این جنگ شده و در واقع نبردی سه جانبه در منطقه خاورمیانه شکل می گیرد. امریکا و چین بر سر مالکیت سرزمین ها می جنگند و مردم بومی هم برای حفاظت از آب و خاک خود. باید صبر کرد و دید آیا Codemasters می تواند بازهم شبیه ساز جنگ خود را موفق عرضه کند یا خیر.

بابک : برای علاقه مندان به شبیه ساز جنگ و تیراندازی میتونه جالب باشه، ولی من علاقه ای ندارم.
حمید : دنیای واقعی Flashpoint همیشه مرا ساعت ها سرگرم خود می کند. تاکتیک های نظامی و نبردهای واقعی بسیار لذت بخش هستند. در این نسخه گرافیک هم خیلی بهتر شده است.
محمد : شماره قبل که نتوانست موفقیت نسخه های اولیه سری را تکرار کنه، خیلی دوست دارم این شماره دوباره به اوج برگرده.
مرتضی : شماره یک مزخرف بود!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
67.58.565867.277
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.12
898.578.5477.757.5

,,75) Stronghold 3,سازنده : Firefly Studios
ناشر : Southpeak Games
تاریخ انتشار : April 2011
PC
یکی از RTS های محبوب در کشورمان , سری بازی های Stronghold می باشد که البته از نظر منتقدین , تقریبآ نسخه به نسخه پسرفت داشته است. اکنون و بعد از گذشت 6 سال از آخرین نسخه شماره دار و اصلی این سری (Stronghold 2 در سال 2005) , شاهد عرضه Stronghold 3 در اوائل سال 2011 خواهیم بود. گیم پلی بازی بیشتر از اینکه به Stonghold 2 نزدیک باشد , شباهت های زیادی به اولین نسخه از این سری دارد. بازیکن در دنیایی قرون وسطایی برای روی پا نگه داشتن قلعه ها و قلمروی خود تلاش کرده و باید با درایت کافی به رشد جمعیت تحت نظر خود و راضی بودن آن ها کمک کند. ساختمان سازی در Stronghold 3 داینامیک تر خواهد بود و ساختن قلعه ها و ساختمان ها در این بازی به راحتی و با چند کلیک ساده میسر بوده و سازندگان بازی سعی دارند در کنار کامل بودن آن , به User Friendly (کار کردن راحت با منوها و آیتم ها) نیز توجه کنند. در Stronghold 3 از Havok Engine برای بهره گیری از فیزیکی واقع گرایانه تر استفاده شده که اجازه ساخت فیزیکی طبیعی و مناسب را می دهد. فیزیکی که در موارد مختلف از تله هایی چون تخته چوب های لغزنده تا فرو ریختن ساختمان ها و دیوارها و حتی نحوه کشته شدن سربازها و افتادن آن ها بر زمین, خود را نشان می دهد. همچنین نورپردازی بازی بهبود چشم گیری داشته و از جلوه های آب و هوا نیز استفاده می شود. بازی از بخش های مختلف آنلاین نیز استفاده می کند که یکی از آن ها را می توان دانلود کردن سناریوهای ساخته شده توسط بازیکنان دانست. همچنین بازی از نقشه گوگل استفاده کرده و به بازیکن اجازه می دهد سایر افراد را در نزدیکی محل سکونت خود شناسایی کرده و امکانات مختلفی را در بازی به این همسایگان واقعی ارائه دهد! Stronghold 3 را می توان بازگشتی به ریشه های این بازی و اولین نسخه آن دانست. بازی ای که در آن زمان به محبوبیت خوبی رسید ولی متآسفانه با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته شد و اینک Firefly Studios تمام تلاش خود را جهت افزایش رضایت مخاطبان خویش به کار گرفته و امید زیادی به این بازی دارد.

احسان : اگر طرفدار واقعی این بازی باشید مطمئنا بهترین خاطرات شما با آن به نسخه اول بر میگردد.امیدوارم هنوز هم سازندگان به فکر زنده کردن المان های نسخه اول باشند!
بابک : یک زمانی Stronghold و Stronghold Crusader خیلی بازی می کردم، اما متاسفانه قسمت های بعدی نتونست موفقیت های آن ها را تکرار کنه. امیدوارم Stronghold 3 بازگشتی باشه به جایگاه اصلیش!
برهان : باز هم یک بازی استراتژی دیگر که نسخه اول آن امکانات و تحولات جالبی در این سبک پدید آورد. اگرچه نسخه دوم چندان جالب نبود اما به این عنوان امید دارم.
فردین : فکر نکنم شانسی در مقابل دیگر بازی های هم سبک داشته باشه.
محمد : قسمت اول بازی هنوز که هنوزه جذابیت خاص خودش را داره، امیدوارم سازنده از مشکلات قسمت دوم درس بگیره و یک عنوان کم نقص را روانه بازار کنه.
مرتضی : توی شماره دوم فقط و فقط روی بهبود گرافیک تمرکز شده بود. گیم پلی چنگی به دل نمیزد. روند بازی تکراری و یکدست بود. شماره سوم امیدوارم خاطرات سال 2001 رو زنده کنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
5978.37767.977
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.14
788776.5777

,,74) Spec Ops: The Line,سازنده : Yager Development
ناشر : 2K Games
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
اگر فیلم Apocalypse Now را دیده باشید، سناریوی Spec Ops: The Line برایتان خیلی آشنا خواهد بود. استودیو نه چندان معروف Yager Development این بار با 2K Games قصد دارند جنگی بزرگ را در دبی تخریب شده به تصویر بکشند.
شما در نقش کاپیتان مارتین واکر(Martin Walker) همراه با جوخه Bravo در نقش چندین مامور Black Ops باید به دبی رفته و یک کلنل امریکایی را پیدا کنید. کلنل جان کانرد( John Konrad) یکی از مامورین عالی رتبه ارتش امریکا است که طی عملیاتی به دبی فرستاده می شود. پس از مدتی خبری از وی شنیده نمی شود و شایعاتی بروز می کند که کلنل کانرد مشغول تشکیل دادن یک ارتش خصوصی برای خود است. شما همراه با جوخه خود باید به دنبال او گشته و وی را پیدا کنید. Yager Development تصویر زیبایی از دبی ترسیم کرده. آنها شن های فراوان شهر را به یکی از اصلی ترین کلید های گیم پلی تبدیل کرده اند. اگر خانه ای در میان شن ها باشد و شما به پنجره آن شلیک کنید، خواهید دید سیل عظیمی از شن به داخل نفوذ می کند. حتی ممکن است درون باتلاق شن فرو بروید . Spec Ops: The Line از لحاظ بصری عنوانی زیبا به نظر می رسد. 2K Games اعتبار زیادی روی این بازی باز کرده و پیش بینی می کند این عنوان فروشی بسیار بالا خواهد داشت. هنوز تاریخ عرضه دقیق Spec Ops: The Line مشخص نیست ولی قرار است این بازی در سال 2011 عرضه شود.

بابک : ایده بازی جالبه، ولی پیاده کردنش مهم تره! فکر نمی کنم دقیقا همون طوری که میخوان، بازی را پیاده سازی کنند.
حمید : داستان جالب، همراه با گیم پلی و گرافیک دیدنی نوید عنوانی خوب در سبک اکشن سوم شخص را می دهد. البته باید صبر کرد و دید کمپانی بی تجربه Yager Development می تواند یک بازی تازه در سبک خود عرضه کند.
فردین : قبل از بازی کردن نسخه مولتی پلیر بتای این بازی خیلی برام جالب بود. اما بعد از اون و با توجه به تجربیاتم از مولتی پلیرش باید بگم با یه بازی زباله طرف هستیم. حالا شاید بخش سینگلش متفاوت باشه اما من با توجه به دیده هام به این نتیجه رسیدم!
کسری : ایده گرفتن از داستان معروف در قلب تاریکی و قرار دادن آن در یک بازی مدرن بسیار جذاب به نظر می رسد. ایده استفاده از شن های پویا دیگر ایده جالب بازی است. جز معدود بازی های امسال که بهش خیلی امید دارم.
محمد : نمایش اولیه بازی خیلی خوب بود ولی بعد از اون نمایش های چندان جالبی نداشت، بعید می دونم بتونه به بازی خوبی تبدیل بشه.
محمد حسین : ایده شهر پوشیده از شن و تعامل گیم پلی بازی با اون، چیز جالبیه و میتونه سرآغاز خلق یک بازی خوب باشه اونم در ژانری که توی این چند سال تغییرچندانی نکرده. باید دید که چقدر می تونن از این ایده خوب استفاده کنن
مرتضی : به این بازی و جوش خیلی امیدوارم. دنبال استودیوی Yager Development که برید و مطالعه بکنید میبینید که پتانسیل این استودیو خیلی بالاست. باز امیدوارم که گند نزنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.56.56.57.77777.658
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.2
77.58.55.57.587.577.5

,,73) Child of Eden,سازنده : Q Entertainment
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
بازی Rez از جمله عناوینی بود که برای کنسول های Dreamcast و PS2 (و بعدها X360) عرضه شد و علی رغم نقدهای خوبی که داشت , در ایران مهجور ماند. شاید مهم ترین دلیل این امر , سبک عجیب و متفاوت آن بود که ترکیبی از سبک های موزیکال و شوتر را در خود داشت. اینک کنترلرهای جدید PS3 , X360 باعث خلق بازی ای دیگر توسط خالق Rez شده اند. آقای Tetsuya Mizuguchi بعد از Rez و سری موفق Lumines این بار هم عنوانی عجیب در چنته دارد که از زمان معرفی نظر مثبت اکثر منتقدین را به خود جلب کرده. Child of Eden که به نوعی می توان آن را دنباله Rez دانست , نخستین بار در E3 2010 به همگان معرفی شد و جزو اولین بازی هایی بود که از دوربین جدید مایکروسافت یعنی Kinect استفاده می کرد. بازیکن در Child of Eden کافیست جلوی Kinect ایستاده و خود را رهبر یک ارکستر فرض کند! هدف هایی که نقش دشمن را دارند بر صفحه ظاهر شده و بازیکن با اشاره دست آن ها را نابود کرده و آوای موسیقی را از آن ها بیرون می کشد. امکان کنترل بازی به دو صورت به بازیکن داده می شود, یکی استفاده از سیستم قفل کردن روی هدف (Lock-On) و دیگری استفاده از شلیک مداوم و مسلسل وار ! برای عوض کردن اسلحه هم تنها کافیست دستان خود را به هم زده و شاهد به کارگیری اسلحه جدیدی باشید! البته Child of Eden به جز استفاده از Kinect , قابلیت اجرا توسط Move و همین طور کنترلرهای معمولی را نیز دارد. بازی از 5 مرحله تشکیل شده که به اصطلاح Archive نامیده می شوند و هرکدام جلوه های بصری خاص خود را دارند. تاکنون 3 مرحله معرفی شده که نام های جالب Matrix , Evolution و Beauty را بر خود دارند. البته بازیکن می تواند هر زمان که خواست دوباره به مراحل قبلی بازگشته و حتی ظاهر مرحله نسبت به عملکرد قبلی بازیکن در آن مرحله تغییر می کند. طراحی مراحل و گرافیک هنری بازی فوق العاده زیبا و دلنشین بوده و یکی از متفاوت ترین طراحی های این نسل را نمایش می دهد. لازم به ذکر است که گروه J-Pop معروف Genki Rockets آهنگ های Child of Eden را می سازد و از هم اکنون می توان این بازی را جزو بهترین عناوین Kinect دانست.

آریا : با توجه به سابقه Mizuguchi و نمایش های بازی , به نظرم میتونه جزو جالب ترین بازی های کینکت باشه!
بابک : یکی از بازیهای عجیب کینکت و Move است که من خیلی ازش خوشم اومده. فکر کنم بازی خوبی بشه.
فردین : نمایشی که ازش در کنفرانس یوبی سافت دیدیم جالب بود اما نه اونقدری که تونه روزها شما رو سرگرم کنه.
محمد : یکی از جالبترین بازی های معرفی شده برای Kinect و Move. این بازی می تونه مثل Lumines به یک بازی عالی تبدیل بشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
9776.56.58.577.577
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.2
7.58.97.58.57.53.576.57

,,72) Disgaea 4,سازنده : Nippon Ichi Software
ناشر : Nippon Ichi Software
تاریخ انتشار : Q2, 2011
PS3
اگر به شما بگویند قرار است در یک بازی رایانه‌ای به جهنم سفر کرده و با رشوه دادن به کارمندان شیطانی آن و تقلب در انتخابات(!) نظم آنجا را نیز برهم زده و تبدیل به فرمانروای دوزخ شده، یک کابینه حسابی شیطانی و پلید برای خود فراهم کرده و به همه زور بگویید چه فکری خواهید کرد؟ بله، پاسخ این سوال بسیار روشن است. قطعا شما نیز متوجه شده‌اید که پای شیاطین بامزه و دوست داشتنی سری Disgaea به جهنم نیز باز شده است!
پس از تجربه مدرسه شیاطین در بازی قبلی، اینبار Disgaea 4 گیمرها را به جهنم شیاطین خواهد برد! جایی که شیاطین برای خود حسابی تشکیلات داشته و کابینه و کارمند دارند! هرچند اطلاعات بیشتری از داستان بازی داده نشده است اما با توجه به تم سیاسی که برای بازی در نظر گرفته شده است از هم اکنون نیز می‌توان داستانی فوق العاده مفرح و خنده‌دار را برای شماره چهارم بازی در نظر گرفت که قطعا نظیر آن را در هیچ جای دیگری غیر از دنیای Disgaea نخواهید دید! فقط کافی است دوباره مجلس سنا شماره دوم بازی را منتها در ابعادی بزرگتر در ذهن خود ترسیم کنید تا متوجه شوید رشوه دادن به تازیان دوزخ برای شکنجه دو برابر انسان‌ها چقدر لذت بخش است!
خوشبختانه Disgaea 4 کماکان به صورت دو بعدی است اما برخلاف بازی قبلی دیگر خبری از اسپرایت‌های بی‌کیفیت و رزولوشن پایین نیست! در بازی جدید همه چیز به صورت نقاشی‌های دو بعدی (شبیه به آرتورک) طراحی شده و به صورت HD به نمایش خواهد درآمد. در تصویر به نمایش در آمده از بازی ما بار دیگر لاهارل سن ( Laharl شخصیت اصلی فوق العاده محبوب شماره اول) را با ظاهری بسیار زیبا که شبیه به نقاشی‌های خوش آب و رنگ است می‌بینیم که علاوه‌بر نوید دادن گرافیکی متفاوت و زیبا خبر از بازگشت دوباره این شخصیت محبوب به بازی جدید می‌دهد!
همچنین گفته شده است D4 از بخش چند نفره نیز پشتیبانی کرده و NIS برنامه ویژه‌ای برای این قسمت ترتیب داده است. این عنوان بسیار زیبا در 24 فوریه به صورت انحصاری برای کنسول PS3 در ژاپن منتشر خواهد شد. هرچند هنوز تاریخی برای عرضه نسخه انگلیسی آن در نظر گرفته نشده است اما می‌توان انتظار داشت همانند گذشته نزدیک 6 ماه بعد پس از انتشار بازی در ژاپن بازی به بازارهای غرب نیز راه یابد.

ماکان : شیاطین دنیای Disgaea به خودی خود بسیار بامزه و دوست داشتنی هستن، چه برسه به اینکه به جهنم هم برن و ان جا رو به گند بکشن! گرافیک بازی بر خلاف گذشته بسیار تغییر کرده و شبیه به Anime های دو بعدی ژاپنی شده که فوق العاده هست.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.57.57.59877.87.56
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.21
68.286.566777.5

,,71) Alice: Madness Returns,سازنده : Spicy Horse
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : Q4 , 2011
PC , X360 , PS3
بدون شک اکثر شما داستان آلیس در سرزمین عجایب را بارها و بارها در آثار مختلف ادبی و سینمایی شنیده و دیده‌اید اما داستان جدیدی که EA از آلیس سرهم کرده و قصد تعریف آن را برای شما دارد از زمین تا آسمان با آنچه که به یاد دارید فرق خواهد داشت! در Wounderland ای که سازندگان بازی در Spicy Horse برای شما ترتیب داده‌اند نه خبری از موجودات دوست داشتنی و گربه معروف ما Cheshire Cat است و نه از جنگل‌های رنگارنگ! همه چیز شیطانی است و تمامی شیاطین قصد دارند بجای بازی کردن شطرنج با شما به طور مستقیم شرطان را کنده و قطعه قطعه‌تان کنند!
داستان بازی در حدود 11 سال پس از اتفاقات بازی اصلی (که در سال 2000 منتشر شده بود) رخ می‌دهد. آلیس پس از تجربه تلخ مرگ پدر و مادرش و نیز فرار از Wonderland به تیمارستان منتقل شده و پس از مرخص شدن از آن تحت نظر یک روانپزشک به سر می‌برد. اما از آنجایی که شیاطین قصد ندارند دست از سر او بردارند آلیس مجبور است باردیگر به عمق کابوس‌هایش، Wonderland، گام برداشته و با شیطانی که قصد نابودی موجودات آن را دارد مبارزه کند. از این عنوان نیز نمایش و اطلاعات چندان زیادی منتشر نشده است ولی با این وجود قطعا A: MR یکی از بزرگترین عناوین سال آینده خواهد بود که می‌تواند طرفداران بازی‌های ماجرایی ترسناک را تا مرز سکته کردن سرگرم کند!

آریا : متآسفانه بازی قبلی آلیس رو نتونستم انجام بدم! امیدوارم این یکی هم مثل اون نظر منتقدها رو جلب کنه و بازی خوبی از آب دربیاد.
فردین : تجربه ای متفاوت از داستان آلیس در سرزمین عجایب. بهتره بگیم آلیس در سرزمین ترس و شیاطین.
محمد : ترکیب فانتزی و خشونت چیزی هست که قبلا شاهدش بودیم، Brutal Legend و همین طور بازی قبلی سازنده یعنی American McGee’s Alice بازی های خوش ساختی بودند. این بازی هم برای من جالب خواهد بود.
مرتضی : گمون نکنم این بازی سال 2011 عرضه بشه اما هر چی هست EA دیگه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.58867.5767.386
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.21
787.57.566.57.56.758

,70-61,,70) Final Fantasy Agito XIII,سازنده : Square Enix
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PSP
آخرین بخش از پروژه بزرگ FabulaNovaCrystallis که همانند آخرین قطعه پازل، داستان حماسی Fal’Cie ها، این خالقین جهان را تکمیل خواهد ساخت عنوان بسیار زیبای Agito برای کنسول دستی PSP است که خالقین Crisis Core و شخص هجیمه تاباتا (HajimeTabata) وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهند داشت. Agito از بسیاری از جهات ادامه فنی و تکنیکی Crisis Core (بهترین بازی این کنسول در سال 2008 و به عقیده عده‌ای بهترین بازی کنسول PSP) است که گیم‌پلی کم نقص آن را این بار در ابعادی بزرگتر گسترش خواهد داد.
Agito نیز همانند دیگر آثار مجموعه داستان و شخصیت‌های مستقل خود را داراست که Fal’Cie ها پیوند دهنده آن با قلب پروژه FNC و دو عنوان دیگر این پروژه یعنی FFXIII و Versus می‌باشند. داستان Agito سال‌ها و فرسنگ‌ها دورتر از سیاره Pulse و Cocoon در سرزمینی به نام Oriens اتفاق می‌افتد. در این سیاره چهار کشور بزرگ به نام‌های Kogi, Rubrum, Anaze و Milites قدرت اصلی سیاسی و نظامی جهان به شمار می‌آیند. بر اساس پیمان صلحی که این چهار کشور با یکدیگر بسته‌اند هر کدام از آن‌ها متعهد شده‌اند علیه دیگر کشورها تدارک نظامی نبینند اما کشور Milites به لطف حاکم دیکتاتورش Byakko و فرمانده اعظمش Cid با کمک ارتش قدرتمندی که متشکل از L’Cie هاست چهار کشور دیگر را نابود کرده و برای همیشه به صلح موجود در Oriens پایان می‌دهد.
اما در این میان کشور دور افتاده Suzaku که قرن‌هاست با کمک نیروی کریستال مقدسی از حمله بیگانگان محفوظ مانده است آخرین نقطه آزاد بشریت است که نیروهای Cid قصد نابودی و تسخیر آن را دارند. سرزمین سوزاکو دارای یک مدرسه جادویی به نام Peristerium است که در آن افراد آموزش مبارزه و جادوگری می‌بینند. اما وظیفه شما از همین نقطه شروع خواهد شد و می‌بایست در نقش 12 نفر از دانشجویان این آکادمی برای آزادی سرزمینتان و دنیا علیه نیروهای Cid مبارزه کنید.
علاوه‌بر کیفیت بسیار بالای ذاتی عناوین سری Final Fantasy حضور افرادی چون تاباتا، نومورا و ایشیموتو از هم اکنون موفقیت این عنوان را تضمین کرده و دارندگان کنسول PSP می‌توانند در سال آینده شاهد یکی از برترین عناوین منتشر شده از مجموعه و کنسول PSP باشند.

برهان : این عنوان محبوب همیشه باب دل طرفداران خودش بوده و تو سبک RPG معمولا موفق عمل کرده است.
ماکان : بدون هیچ تعارفی Agito یکی از بزرگ و بهترین عناوین کنسول PSP تا به امروزه که امده تا لذت وصف ناپذیر Crisis Core را برای تمامی دوست داران این سبک با ابعادی بزرگ و وسیع‌تر تکرار کنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.558.59.5877.277
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.24
77.577.577777

,,69) F.E.A.R. 3,سازنده : Day 1 Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
تاریخ انتشار : March 22, 2011
PC , X360 , PS3
شرکت Monolith با ساخت F.E.A.R استاندارد های جدیدی را وارد سبک FPS کرد. یک شوتر ترسناک با داستانی جالب و هوش مصنوعی فوق العاده در کنار یک گیم پلی عالی و گرافیک تماشایی، چیزی بود که دوستداران FPS همیشه آرزوی آن را داشتند. این بازی از سوی بسیاری از رسانه ها بهترین FPS سال شد ولی به ناگاه در ورطه سقوط قرار گرفت و بسته های الحاقی آن که توسط سازنده ای غیر از سازنده اصلی ساخته شده بودند به شدت ضعیف و سطحی کار شده و طرفداران این بازی را ناامید کردند. ادامه اصلی سری یعنی F.E.A.R 2 دوباره به زادگاه خویش یعنی Monolith بازگشت ولی گویی نفرین شوم آلما گریبان بازی را نیز گرفته است ! بازی F.E.A.R. 2 با اینکه بازی خوبی بود ولی به هیچ عنوان در حد و اندازه های قسمت اول قرار نداشت و از همه نظر پایین تر از شماره اول قرار می گرفت. حال سومین شماره بازی در حال ساخت است و سازنده بازی نیز تغییر کرده و این سوال پیش می آید که وقتی Monolith نتوانسته این سری را به اوج برساند آیا سازنده ای دیگر این توانایی را دارد؟ (البته Day 1 Studios پیش از این کار Port بازی بر روی X360 و PS3 را بر عهده گرفته بود) تا اینجای کار پاسخ منفی است! داستان بازی 9 ماه پس از اتفاقات قسمت اول رخ می دهد، سومین فرزند آلما در راه است و Point Man و Fettel این بار در کنار هم قرار گرفته اند تا خانواده خود را کامل کنند! به نظر می آید این شماره قصد دارد به ابهامات داستانی دو شماره قبل به طور کامل پاسخ دهد. گیم پلی بازی همان روند شماره های پیشین را ادامه می دهد با این تفاوت که گیمرها دیگر به سبک بازی و حس ترسناک آن عادت کرده اند و ادامه دادن روند نسخه های قبلی نمی تواند این بازی را دوباره به روزهای طلایی خود بازگرداند. البته وجود Fettel و سیستم منحصر به فرد مبارزات او می تواند باعث نجات گیم پلی شود ولی چیزی که ما تاکنون از نمایش های بازی دیده ایم چندان امیدوار کننده نمی باشد. یکی دیگر از مشکلات بازی گرافیک آن می باشد، شماره اول هنگام عرضه یک استاندارد برای بازی های هم زمان خود به حساب می آمد ولی اکنون گرافیک بازی را به زحمت می توان معمولی نامید! انتظارات از F.E.A.R. 3 بالاست ولی با توجه به نمایش های بازی و عدم پیشرفت محسوس در آن به نظر می آید در بهترین حالت باید منتظر یک بازی خوب ماند و بعید است این شماره بتواند تجربه بی نظیر F.E.A.R را دوباره تکرار کند.

احسان : FEAR جر معدود بازی هایی است که علاوه بر یدک کشیدن ژانر ترسناک , ترس واقعی را نیز به مخاطب خود القا میکند امیدوارم این نسخه نیز مانند نسخه های قبلی جو مناسبی برای پیاده سازی ایده های سازندگان داشته باشد.
بابک : شماره اولش که شاهکار بود (هوش مصنوعیش میتونه با بازیهای این نسل هم رقابت کنه!)، اما نسخه دوم جالب نبود. واقعا امیدوارم بتونه موفقیت شماره اولش را کسب کند.
برهان : ترس در یک دنیای وهم آلود همیشه می تواند دلهره آور باشد. سازندگان این سری به خوبی معنای ترسیدن و ترساندن را درک کرده اند.
حمید : کن لوین می گوید وارد شدن بزرگان سینما به دنیای بازی ها کار خوبی نیست. نسخه سوم از ذات اصلی خود جدا شده و از لحاظ تکنیکی حرفی برای گفتن ندارد. امیدوارم تاخیر های زیادی نوید اتفاق خوبی را بدهد.
حمیدرضا : اصلا از این سری خوشم نمیاد و به این عنوان نیز امید چندانی ندارم!
فردین : به نظرم این بازی روندی نزولی رو در پی داشته.
کسری : فکر کنم تنها کسی هستم که از F3 بیشتر از دو قسمت اول خوشم امده. یک بازی R&G قابل احترام که با ربات سواری مخلوط شده و ما را دعوت به انجام یکی از جالب ترین بازی های سال 2010 می کند.
ماکان : همه چیز این بازی برای من نا امید کننده هست. شخصا اثری از بازی اصلی در ان نمی‌بینم!
محمد : F.E.A.R شماره به شماره داره پسرفت می کنه، زیاد به این نسخه امیدوار نیستم.
محمد حسین : F.E.A.R بازیی بود که به جرات میشه گفت تغییرات بسیاری رو در زمینه داستانی و خلق اتمسفر گیرا در ژانر FPS ایجاد کرد و علاقه شدیدی به این عنوان داشتم و حتی پک های الحاقی ضعیفی رو که TimeGate بیرون داد رو بهرشکلی بود تموم کردم ولی روی شماره دوم با دیدی که نسبت به Monolith داشتم و اواخر هم عنوان فوق العاده Condemned رو از اون ها دیده بودم انتظار یه بازی فوق العاده رو می کشیدم ولی با انتشار بازی و دیدن تمام ضعف های اون حتی تحمل تمام کردن بازی رو هم نداشتم ونیمه کاره رهاش کردم و واقعا حسرت خوردم که چرا عنوانی با این کیفیت باید این جوری قربانی بشه و از اون طرف هم استدیو به حالت تعلیق در بیاد و حتی ادامه ساخت Condemned در حاله از ابهام باشه و ساخت شماره سوم F.E.A.R هم به یه استدیوی دیگه سپرده بشه. تا الان با نمایش هایی که از این بازی دیدم F.E.A.R. 3 بدون شک تیرخلاصی هست بر پیکره بی جان این سری و پایان کار این عنوان. خداحافظ آلما!
مرتضی : ترسی که دیگه توی این بازی وجود نداره! بهتره بگم دیگه نمیترسیم! ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
88.58867.57877
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.25
68.87.5775.5885

,,68) De Blob 2,سازنده : Blue Tongue Entertainment
ناشر : THQ
تاریخ انتشار : February 22, 2011
X360 , PS3 , Wii , 3DS , DS
وقتی تمام دنیا به فضایی سیاه سفید تبدیل گشته و هیچکس اجازه دیدن حتی رویاهای رنگی را ندارد، چند قطره رنگ کوچک دست به دست هم می دهند تا این دنیای فانتزی را به رنگ سابق خود برگردانند؛ و این دقیقا همان ایده جدیدی بود که منجر به خلق بازی De Blob و تبدیل شدن آن به یکی از عناوین موفق کنسول Wii گردید و دوباره همین موفقیت بدست آمده عامل آن شد تا تیم سازنده بازی یعنی Blue Tongue تصمیم بگیرند شماره دوم این بازی محبوب را در سال 2011 نه تنها برای کنسول Wii بلکه برای Xbox 360 و PS3 (با قابلیت پشتیبانی از Move) و DS و 3DS بگیرند.
در این شماره بار دیگر Comrade Black برخواهد گشت تا با گروه دیکتاتوری خود یعنی INKT Corporation شهر را در بی رنگی فرو برد و لکه های رنگی یعنی همان Blobها ( بازیباز کنترل آنها را بر عهده دارد) که با بی رنگی تضادی خاص دارند تمام شهر را با گلوله های رنگی به آشوب کشیده و لحظات شاد و مفرحی را فراهم بیاورند.
علاوه بر داستان زیبا، سازندگان بازی قول المان هایی را در بازی داده اند که تا بحال در هیچ بازی دیگری دیده نشده و بازیباز برای اولین بار قادر است آنها را در DB2 تجربه کند، همچنین قرار دادن ماموریت های جانبی جدید در بازی در کنار روند اصلی و قابلیت بازی 4 نفره خود عاملیست که میتواند این بازی را به یک عنوان موفق در سال 2011 تبدیل کند.

بابک : شماره اولش را که سعادت نداشتم بازی کنم، اما ظاهرا بازی زیبا و سرگرم کننده ای بوده. از آنجایی که این شماره روی PS3 و 360 هم منتشر میشه امتحانش میکنم.
فردین : بیصبرانه منتظر تجربه این بازی روی کنسول های HD هستم.
ماکان : تجربه ادامه یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین عناوین کنسول Wii به صورت HD قطعا بسیار لذت بخش خواهد بود.
محمد : یک بازی جذاب و رنگارنگ! شماره قبلش را نتوانستم بازی کنم ولی این شماره را به لطف عرضه روی کنسول های HD می توانم بازی کنم.
محمد حسین : شماره اول اصلا به دلم ننشست این یکی هم فکر نمی کنم موفق بشه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
778787.56798
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.28
87.5678588.56

,,67) Yakuza: Of The End,سازنده : SEGA
ناشر : SEGA
تاریخ انتشار : 2011
PS3
چندی پیش SEGA در حرکتی غیرقابل پیش‌بینی با نمایشی از Kamorucho ویران، به طور سربسته شماره‌ای دیگر از سری Yakuza را به نمایش در آورد. از آن زمان به بعد این سوال در ذهن طرفداران مجموعه به وجود آمد که چه عاملی باعث این ویرانی است؟ آیا انفجار یک بمب اتم؟ و یا زلزله؟ اما در نمایشگاه TGS امسال بالاخره مشخص شد عامل این ویرانی نه بمب اتم و نه زلزله بلک فقط و فقط حضور زامبی‌‌ها است!
واقعا سری Yakuza تنها حضور زامبی‌ها را کم داشت که به لطف بازی جدید آن هم به بازی اضافه شده است! داستان با زامبی شدن شهردار و به دنبال آن نیمی از مردم شهر Kamorucho آغاز خواهد شد. اوضاع شهر به شدت آشفته است و تمامی نیروهایی که برای مقابله با حمله زامبی‌ها راهی این شهر شدند نیز یکی پس از دیگری به زامبی تبدیل شده‌اند. اما در این میان قهرمان داستان، Kazuma Kiryu که برای خود در شهر Okinawa به شغل شریف خلاف کاری مشغول است پس از یک تماس تلفنی با فردی مرموز مطلع می‌شود Haruka توسط افراد ناشناسی ربوده شده و به Kamorucho منتقل شده است. خوب احتیاجی به صحبت اضافه نیست، دیگر وقت، وقت زامبی کشی است!
با توجه به اهمیت داستان در این سری چندان به داستان بازی اشاره‌ای نخواهیم کرد اما باید گفت شخصیت‌های دوست داشتنی گذشته نظیر Haruka, Endou و … نیز در داستان حضور پررنگی داشته و از همه مهم‌تر دار و دسته Tojo نیز مثل همیشه یک سر کلاف دردسر در طول داستان هستند! گیم‌پلی بازی نیز دقیقا آنچه که در شماره‌های پیشین به خاطر داشته‌اید را با تغییرات جزیی مانند بهبود سیستم مبارزات و … ارایه خواهد داد. اما خبر خوب برای دوست داران مجموعه نیز بازگشت کلوپ‌های داغ شبانه و مسابقات مختلف بولینگ و بیلیارد است که با تروفی‌های پرتعداد خود حسابی سرکارتان خواهند گذاشت!
خوشبختانه بعد از فحش‌های فراوانی که طرفداران این سری بزرگ در قالب درخواست حواله این شرکت کرده‌اند مسوولین شرکت SEGA دست به کار شده‌ و ناز و عشوه را کنار گذاشته‌اند تا کمی بعد‌ از انتشار Yakuza 4 به دنبال انتشار نسخه ژاپنی بازی سال آینده میزبان چهارمین حضور جنگ جوی اژدها، Kazuma Kiryu بر روی کنسول PS3 باشیم.

فردین : دیگه از هر چی زامبیه حالم داره بد میشه.
کسری : زامبی بازی را چه به یاکورزا ؟
محمد : Yakuza فقط زامبی را کم داشت که اون هم اضافه شد!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
57.57.578.5868.667
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.31
7.58.86.56.57.5887.57.5

,,66) SSX: Deadly Descents,سازنده : EA Canada
ناشر : EA Sports
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
سری بازی های SSX از جمله عناوینی هستند که علی رغم دریافت امتیازات و نقدهای مثبت , کمتر در ایران مورد توجه قرار گرفته اند. موضوعی که می توان آن را به سبک خاص بازی ارتباط داد. این سری از سال 2000 و با کنسول PS2 کار خود را آغاز کرد و محبوبیت خوبی نزد طرفداران Snowboarding پیدا کرد. SSX از طرف اکثر منتقدین مورد توجه واقع شده و دنباله های متعددی از آن برای کنسول های خانگی و دستی عرضه شد. سبک بازی ترکیبی از Snowboarding و حرکات آکروباتیک و مفرح هست , حرکاتی که باعث تبدیل سبک بازی به یک Arcade شاد و جذاب شده و هیچ گاه بازیکن را خسته نمی کند. آخرین نسخه از این سری با نام Deadly Descents بعد از مدت ها برای کنسول های این نسل در دست ساخت بوده و نخستین بار چند روز پیش در مراسم Spike VGA 2010 معرفی شد. حال و هوای بازی طبق تریلر پخش شده تاریک تر از گذشته بوده و به نظر می رسد کمی از حالت فانتزی خود فاصله گرفته باشد. همچنین این بار به جای لوکیشن های فانتزی و تخیلی , از لوکیشن های واقعی چون رشته کوه های هیمالیا و حتی کوه های یخ زده قطب جنوب استفاده خواهد شد. در Deadly Descents گیم پلی بازی گسترده تر شده و پرش از هلی کوپتر , استفاده از Wingsuit (نوعی لباس خفاش مانند که برای پرش از ارتفاعات بالا استفاده می شود) و حتی سقوط بهمن هم دیده می شود. این بار اولین هدف بازیکن تلاش برای نجات از مرگ بوده و بعد از آن می تواند به فکر کسب امتیازات بیشتر از طریق انجام حرکات آکروباتیک و متنوع باشد ! SSX: Deadly Descents قصد احیای سری 10 ساله SSX را داشته و احتمالآ در این راه به موفقیت های خوبی هم دست پیدا کند.

آریا : با اینکه بازی تغییراتی نسبت به نسخه های قبلی داره , ولی به نظرم میتونه عنوان موفقی باشه!
کسری : من نمی دونم آوردن مد داستانی و ترسناک در SSX دیگه چه جور مسخره بازی هست. مثل این هست که بخواهند بازی ای تحت عنوان Burnout عرضه کنند با این تفاوت که با یک بازی شبیه سازی روبرو هستیم.
ماکان : آخرین باری که SSX بازی کردم رو یادم نمی‌اد اما این بازی جدید منو یاد خاطرات خوشم با بازی‌های خوب قبلی مجموعه می‌ندازه.

,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
566.58.288.257877
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.31
8.58.67893.588.57

,,65) DmC: Devil May Cry,سازنده : Ninja Theory
ناشر : Capcom
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
به طور تقریبی می توان طرفداران HnS را به دو دوسته تقسیم کرد، دسته اول کسانی که به استودیوی Ninja Theory ایمان دارند و دسته دوم کسانی که از ظاهر دانته جدید متنفر هستند! البته اگر شما از جمله کسانی باشید که از دانته جدید خوشتان نمی آید و همینطور به بازی های Ninja Theory نیز علاقه ندارید، پس به طور قطع DmC شما را کاملا ناامید خواهد کرد. شرکت Capcom مدتی پیش و در جریان TGS شماره جدیدی از سری محبوب و پرطرفدار Devil May Cry را معرفی کرد. البته اوضاع چندان باب میل Capcom پیش نرفت و طرفداران سری از ظاهر جدید دانته چندان راضی نبوده و به علت این تغییرات به Capcom شدیدا اعتراض کرده اند. صحبت های ضد و نقیض زیادی نیز در مورد بازی وجود دارد به گونه ای که عده ای می گویند شخصیت معرفی شده دیوانه ای است که به دلیل شکنجه تصور می کند دانته است و عده ای دیگر بر این باورند که این دانته همانند دانته معروف است و داستان بازی روایت تبدیل شدن این شخصیت به دانته را بیان می سازد که با توجه به صحبت های Capcom و همینطور Reboot شدن سری، صحبت های این گروه منطقی تر می باشد. تاکنون اطلاعات زیادی از داستان بازی فاش نشده ولی به دلیل تبحر Ninja Theory در امر داستان پردازی می توان انتظار یک داستان فوق العاده را از بازی داشت. گیم پلی بازی نیز با توجه به تریلر نمایش داده شده از المان های اصلی سری پیروی می کند و البته به دلیل تغییرات دانته باید شاهد تفاوت هایی نیز در گیم پلی بازی بود. تنها نکته ای که ممکن است نگران کننده باشد این است که بازی های قبلی Ninja Theory پس از مدتی تکراری و کسل کننده می شوند که به علت پرطرفدار بودن این بازی سازنده باید دقت زیادی در طراحی بازی و روند گیم پلی داشته باشد تا این بازی نیز همانند بازی های قبلی این شرکت در دام تکراری شدن گرفتار نشود. این بازی از جمله بازی هایی است که قبل از عرضه سر و صدای زیادی به پا کرده و بعد از عرضه نیز بسیار پر سر و صدا خواهد بود. Ninja Theory راه سختی برای موفقیت پیش رو دارد که البته با توجه به سابقه نسبتا خوبی که دارد می توان به بازی امیدوار بود، البته امیدواریم هر اتفاقی که می افتد قابلیت پرش از مجموعه حرکات دانته حذف نشود !

آریا : احساس خیلی خوبی نسبت بهش ندارم ولی به نظرم چیز بدی هم از آب درنمیاد! احساسات طرفداران DMC رو هم درک میکنم که چه به روز شخصیت محبوبشون اومده!
احسان : ممکن است این سری بازی دچار تغییرات اساسی شده باشد اما فراموش نکنیم که همچنان نام DMC را یدک میکشد!
بابک : با اینکه فن سری DMC نیستم، ولی واقعا نمیتونم تصور کنم چطور کپکام آن دانته را با این یکی جایگزین کرده! نه تنها هیچ ربطی به هم ندارند، بلکه اصلا هم قیافه جالب و جذابی نداره. جدا از این مسئله، امیدوارم Ninja Theory این بار (بر خلاف بازیهای قبلیش) به جای داستان بیشتر به گیم پلی اهمیت بده، چون این سری کلا روی گیم پلیش تمرکز داره. در هر صورت برای قضاوت زوده ولی امیدوارم طرفداران بی شمار DMC را بتونن راضی کنند.
برهان : با شخصیت جدید و غربی که دانته پیدا کرده است این عنوان به طور قطع یک DmC خواهد بود نه یک DMC کامل.
حمید : علاقه زیادی به ساخته های Ninja Theory دارم و همچنین یکی از طرفداران سری Devil May Cry هستم. به هیچ وجه از تغییرات جدید ناراحت نشدم چون تیم قوی پشت بازی است.
فردین : به نظرم نیاد بهتره. دانته کجایی که یادت بخیر.
کسری : بی ربط تر از این نمیشه. کلا کپکام معلوم نیست داره چی کار می کنه. اونها خودشون به شخصه از NT خواستند که طرح شخصیتشون کاملا با دانته قدیمی متفاوت باشه. در کل واقعا کپکام هیچ احترامی برای طرفدارانش قائل نیست.
ماکان : در رابطه با Max Payne 3 گفتم این عنوان بازی بسیار بزرگی خواهد بود اما به عنوان شماره سوم سری MP نا امید کننده است اما در رابطه با DmC باید بگم با توجه به کارنامه افتضاح NT این عنوان نه تنها به هیچ وجه در خانواده DMC جایی نداره بلکه اساسا بازی بسیار مزخرف و دسته چندمی نیز از کار در خواهد امد! اگه یک بازی وجود داشته باشه که از سر تا پاش همش مزخرف باشه همین DmC هست!
محمد : برخلاف خیلی از طرفداران سری من به این شماره به شدت امیدوارم، از بخش داستانی خیالم راحته ولی امیدوارم NT بتوانه یک گیم پلی بی نقص ارائه بده.
محمد حسین : NT تا به حال که کارای بدی بیرون نداده و در زمینه داستان پردازی یکی از بهترین هاست ولی تنها مشکلش تو خلق یه گیم پلی درجه 1 هست که اونم هر بازیی که می سازه داره بهتر میشه. اوج کار اون ها رو باید در DmC جدید ببینیم.
مرتضی : زیاد از این سری خوشم نمیاد. ولی خوب شماره سوم خیلی خوب بود.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
68.57.5818.2578.659
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.33
87.568.597.578.58.5

,,64) Ace Combat: Assault Horizon,سازنده : Project Aces
ناشر : Namco Bandai
تاریخ انتشار : February 1, 2011
X360 , PS3
اصولا برای تمامی طرفداران ژانر Combat Flight این ژانر با یک نام مترادف است و آن چیزی نیست جز سری معروف Ace Combat. درست در شرایطی که Ubisoft این ژانر را بازی‌های دسته چندم خود نظیر H.A.W.X اشغال کرده است, شرکت کهنه کار Namco Bandai با همکاری استدیو Project Aces قصد دارد این ژانر را با AH به سطح جدیدی از استاندارد‌ها ارتقا دهد. متاسفانه طبق سنت همیشگی NB برای سری AC این عنوان تنها به یک نمایش مختصر از نبرد F-22 ها در آسمان میامی بسنده کرده است و باقی اخبار را به ماه‌های نزدیک به انتشار بازی موکول کرده است. هرچند Ace Combat 6: Fires of Liberation عنوان چندان موفقی نبود و چندان نتوانست طرفداران خود را راضی نگه دارد اما در این آشفته بازار بازی‌های CF و نبود رقیبی جدی از هم اکنون AH را می‌توان کاندیدای بهترین عنوان CF این نسل دانست!

آریا : یاد Ace Combat های قدیمی بخیر …
احسان : پرواز همیشه هم بی خطر نیست اما امیدوارم این بار لذت بخش هم باشد.
برهان : بازی هایی که در اون همیشه در حال پرواز هستید هیچ وقت به گروه خونی من نمیخوره. این عنوان هم از این قائده مستثنا نیست و یک عنوان متوسط از آب در میاد.
فردین : من شخصا انحصاری طلبم در مورد این بازی! هیچ وقت گیم پلی این بازی رو با عنوان رقیب عوض نمی کنم. منتظرم ببینم این شماره چیکار میکنن.
ماکان : هرچند من چیز خاصی از نمایش بازی ندیدم اما بازهم معتقدم بهترین بازی این ژانر در این نسل هست!
محمد : مدت هاست که بازی خوبی در این سبک عرضه نشده، امیدوارم این بازی بتونه به این سبک جان تازه ای بده.
محمد حسین : Project Aces یکه تاز آسمان ها این دفعه هم قراره اکشن هوایی ناب دیگری تقدیم طرفداران کنه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
677.57.57877.58.57.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.36
7897.5757.578.5

,,63) Might & Magic: Heroes VI,سازنده : Black Hole Entertainment
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : March 2011
PC
تاریخچه سری بازی های Might & Magic به گذشته ای دور و بیش از 20 سال پیش برمی گردد. سری بازی هایی که همواره طرفداران خاص خود را داشته و در طول زمان به شاخه های مختلفی تقسیم شده است. شاید بتوان مهم ترین زیرشاخه M&M را سری محبوب Heroes دانست. سری بازی هایی که از دو دهه پیش کار خود را آغاز کرده و برخلاف سبک RPG سری اصلی , سبک استراتژی نوبتی را انتخاب کرده است. اینک ششمین نسخه دنباله دار از این سری بعد از گذشت 5 سال با تغییراتی ریز و درشت عرضه خواهد شد. شاید اولین تغییری که بازیکنان قدیمی متوجه آن شوند, تغییر مختصری در نام بازی باشد. تا پیش از این رسم بر این بوده که ابتدا کلمه Heroes و سپس M&M را در عنوان این سری ببینیم ولی اینک Heroes به انتهای عنوان رفته و این موضوع می تواند نشانه ای بر تفاوت های این نسخه با شماره های پیشین باشد. تهیه کننده بازی آقای Erwan Le Breton گیم پلی M&M: Heroes VI را کاملآ وفادارانه به گیم پلی بازی های قبلی توصیف کرده و از المان های مشترک این سری در Heroes VI خبر می دهد و البته ویژگی های جدیدی را نیز برای آن معرفی می کند. عناصری چون Boss Fight ها , تغییر ماهیت شهر توسط بازیکن و البته سیستم اعتبار (Reputation) . از میان 4 عنصر کمیاب نسخه های پیشین , تنها کریستال ها باقی مانده اند و 50% واحدهای بازی (Units) نیز کاملآ جدید خواهند بود. همچنین امکانات مختلفی برای بخش Mutliplayer در نظر گرفته شده است. داستان بازی که پیش زمینه ای برای Heroes of Might & Magic V می باشد , در مورد فرشته ای افسانه ایست که صدها سال بعد از نبرد بزرگ Elder Wars , حیات خویش را بازیافته و به دنبال بدست آوردن قدرت های خود و کنترل Ashan است و در عین حال باید با نیروهای شیطانی نیز مبارزه کند. شاید بتوان سری بازی های Heroes را جزو معدود بازی های این نسل دانست که هنوز هم به پلتفورمر اصلی خود یعنی PC وفادار بوده و طرفداران قدیمی خود را ناخشنود نکرده اند. امیدواریم نسخه جدید نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

محمد : من زیاد اهل بازی های نوبتی نیستم ولی یه سری بازی هستند که بدون شک ارزش وقت گذاشتن دارند، این بازی هم یکی از اون بازی هاست.
مرتضی : شماره سوم بازی خیلی عالی بود. با اینکه بعد 8 سال از عرضه شدن بازی، موفق شدم شماره سومش رو تهیه و تجربش کنم، با بازی انس گرفتم اما نسخه های بعدی رو موفق نشدم بازی کنم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
6888.57877.666.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.42
78.59.58777.56.57.5

,,62) The Last Story,سازنده : Mistwalker
ناشر : Nintendo
تاریخ انتشار : 2011
Wii
“آخرین داستان”، آخرین داستانی است که خالق افسانه‌ای سری Final Fantasy یعنی آقای ساکاگوچی قصد بازگو کردن آن برای گیمرها را دارد. عنوانی که ساکاگوچی سال‌های سال طرح‌های آن را در ذهن خود پرداخت کرده و اکنون تمام وجود خود را برای ساخت آن گذاشته است! عنوانی که آنقدر برای ساکاگوچی اهمیت دارد که او را مجبور ساخته بعد از مدت‌ها برای ساخت آن بر روی صندلی کارگردانی نشسته و خود بزرگترین اثر زندگیش را کارگردانی کند!
در نگاه اول TLS شباهت‌های بسیار زیادی با سری FF دارد، از شباهت نام بازی تا لوگوی آن اما با دقیق تر شدن در بازی متوجه خواهید شد به راستی TLS عنوانی متفاوت و زیبا به سبک JRPG های کلاسیک است که سری FF خصوصا در شماره آخر خود سال‌ها از آن فاصله گرفته است. داستان TLS در جزیره‌ای زیبا به نام Ruli اتفاق می‌افتد. سرزمینی که حاکم ستمگر آن کنت آلگانان (Count Alganan) زندگی را برای مردم آن سخت و دشوار ساخته است. اما وظیفه شما این است که با کنترل یک گروه شورشی علیه کنت الگانان شورش کرده و او را نابود سازید.
داستان و شخصیت‌های TLS بسیار زیبا به نظر می‌‌رسند به طوری که حتی خود ساکاگوچی نیز دلباخته یکی از آن‌ها شده است! علاوه‌بر داستان و استایل کلاسیک بازی گیم‌پلی TLS نیز بسیار زیبا و جذاب است و خوشبختانه ساکاگوچی اینبار اشتباه گذشته را تکرار نکرده و با خلق یک مکانیزم مدرن‌تر در عین حال با حفظ روح بازی‌های کلاسیک این سبک حرف‌های جدیدی نیز برای گفتن خواهد داشت. بدون شک TLS یکی از بزرگ و برترین عناوین سبک JRPG این نسل و شخص ساکاگوچی است که تمامی علاقه‌مندان به این سبک برای تجربه آن ورق زدن آخرین برگ از آخرین داستان اسطوره این سبک لحظه شماری می‌کنند.

بابک : ساکاگوچی این بار به Wii روی آورده! بالاخره باید دید میتونه چیزی بهتر از Final Fantasy بسازه یا نه. من که فکر نمیکنم!
فردین : باید ببینیم عنوانی که اینقدر برای ساکاگوچی مهمه چی از آب در میاد.
ماکان : عنوانی که ساکاگوچی را مجبور کنه بعد از سال‌ها دوباره بر روی صندلی کارگردانی یک بازی رایانه‌ای بشینه حتما بازی بسیار بزرگ و مهمی هست! شدیدا منتظر تجربه بزرگترین اثر زندگی ساکاگوچی هستم!
محمد : فقط می توانم بگم حیف که این بازی تنها واسه Wii عرضه میشه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.57769777.287
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.43
8.58.58.588.54778.5

,,61) Virtua Tennis 4,سازنده : SEGA-AM3
ناشر : SEGA
تاریخ انتشار : 2011
PS3
تنیس ورزش محبوبی در تمام دنیا می‌باشد که البته به علت پرخرج بودن این رشته مقبولیت عمومی در بین مردم عام ندارد زیرا همگان توانایی بازی کردن و سرگرم شدن به وسیله این ورزش را نخواهند داشت. در سال‌های اخیر شرکت‌های بازیسازی متعددی دست به ساخت بازی‌های تنیس با شکل و شمایل مختلف زده‌اند که عده‌ای از آن‌ها سبک بازی را به سمت و سوی Arcade برده‌اند و عده‌ای دیگر سعی خود را بر واقعی‌تر شدن محیط و حرکات داخل بازی بنا نهاده‌اند. بازی Virtua Tennis عنوان نسبتا محبوبی در میان افراد علاقه مند به تنیس است و حال با گذشت 3 سال از انتشار آخرین نسخه شماره دار خود بار دیگر قصد دارد که با برترین تنیس بازان جهان، به همراه زمین‌های رسی، چمنی و سالن‌های سرپوشیده به آغوش طرفداران خود بازگردد. یکی از مهم‌ترین تغییرات این نسخه پشتیبانی کردن آن از کنترلر جدید شرکت سونی یعنی Move است. در بازی می‌توانید به کمک این وسیله که به مانند راکت عمل می‌کند به توپ ضربه بزنید. تجربه نشان داده است که اگر سازندگان بازی‌ها به خوبی از این کنترل بهره برند شاهد دقت بالا در ضربه‌زنی خواهیم بود که به جذاب‌تر شدن بازی کمک مضاعفی خواهد نمود. در این شماره سعی شده است که اکثر رقابت‌های مهم سالانه مانند Grand Slamها یا مسابقات قهرمانی که بین 8 تنیس‌باز برتر در پایان سال که در لندن برگذار می‌شود نیز گنجانده شود. البته برای تجربه این عنوان باید زمان زیادی را صبر کنید زیرا این بازی در آخرین روزهای سال 2011 عرضه خواهد شد و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تا به حال در انحصار کنسول PS3 است اما احتمال انتشار آن برای کنسول رقیب، یعنی Xbox 360 وجود دارد.

آریا : خاطراتی که با Virtua Tennis توی Dreamcast داشتم هیچ وقت تکرار نمیشه! البته نسخه های جدید هم جالب هستن ولی اون بازی یه حس متفاوت و خاصی داشت.
برهان : تنیس جزو ورزش های سخت اما محبوب در سطح دنیا است. بازی های ارائه شده همیشه سبکی در بین شبیه ساز و آرکید را ارائه کردند و این بار تجربه ای متفاوت را به کمک کنترل Move به دست خواهید آورد که می تواند لذت بخش باشد.
مرتضی : شماره سوم گیم پلی خوبی نداشت. اما شماره دوم خوب بود. امیدوارم شماره چهارم بتونه موفقیت شماره دوم رو تکرار بکنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
877.587767.868
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.43
888.5787.56.587.5

,60-51,,60) Dissidia 012 Final Fantasy,سازنده : Square Enix
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PSP
همانطور که حدس می‌زدیم ایده ساخت یک بازی FreeRoaming 3D Combat بر اساس قهرمانان سری Final Fantasy آنقدر خوب جواب داد که اکنون SE در حال ساخت شماره دوم آن برای کنسول قدرتمند PSP است. بازی جدید با اسم عجیب و غریب خود قرار است از همه نظر کیفیت بازی قبلی را ارتقا بخشیده و تجربه متفاوتی را برای مخاطبین خود رقم زند. همانطور که از مدت‌ها شایعه شده بود در بازی جدید بالاخره Kain (از FF IV) به همراه TifaLockhart (از FF VII) و Vaan (از FF XII) و البته Lightning (از FF XIII) نیز به لیست شخصیت‌های بازی اضافه خواهند شد که ممکن است در آینده و خصوصا کنفرانس اختصاصی SE در ماه ژانویه حضور شخصیت‌های دیگری نظیر Zack و Vincent در بازی نیز تایید شود.
حتما تعجب نخواهید کرد اگر بگویم هنوز مشخص نیست داستان D012 در رابطه با چیست و این بار قرار است همه چیز سر چه کسی خراب شود (چرا که اگر SE غیر از این عمل کند باید تعجب کرد!) اما چیزی که مسلم است بازهم داستان، ادامه دهنده نبرد میان Cosmos و Chaos و شخصیت‌های مثبت و منفی این سری است. بر اساس آنچه که سازندگان قولش را به طرفداران داده‌اند قرار است در بازی جدید آیتم و سلاح‌های بیشتری برای شخصیت‌ها قابل دسترسی بوده و همچنین کارت بازی عمق بیشتری پیدا کند که البته تاکنون نمایشی از این تغییرات داده نشده است!
در مجموع باید گفت شماره اول بازی که توانست به راحتی نظر مثبت منتقدین و گیمرها را به خود جلب کرده و خود را میان برترین عناوین کنسول PSP جای دهد و اکنون به نظر می‌رسد Dissidia 012 نیز خواهد توانست ادامه دهنده مسیر بازی اصلی بوده و در سال آینده نبرد میان نیروهای روشنایی و تاریکی را در ابعادی بزرگ و حماسی‌تر بر روی کنسول دستی و کوچک PSP بازگرداند.

ماکان : یک World Map کامل به سبک FF کلاسیک که بتوانید در آن به همراه بیشتر شخصیت‌های این سری به گشت و گذار بپردازید آرزویی هست که حتی در ذهن بسیاری از طرفداران مجموعه هم نمی‌گنجه(!) اما Dissidia 012 قصد داره آن را عملی کنه!
محمد : شماره قبل یکی از بازی های خوب PSP بود، به نظر خودم این شماره حتی از شماره اول هم بهتر میشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.5668.59.5867.386
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.46
77.588.577.57.588

,,59) Project Dark,سازنده : From Software
ناشر : Namco Bandai Games
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
یکی از عناوین به نمایش درآمده در TGS امسال و کنفرانس سونی Project Dark بود که به دلایلی نامشخص نمایش آن در ابتدای کار قطع و به کلی کنسل شد! این عنوان جدید که از سوی شرکت From Software در حال ساخت است به احتمال فراوان شماره دوم عنوان Demon’s Souls است که مدت‌ها پیش در مجله فامیتسو شایعه ساخت آن براه افتاد. هرچند هنوز برای صحبت در رابطه با این عنوان بسیار زود است اما با توجه به تجربه استثنایی و البته دشوار DS باید اعتراف کرد باز هم کارمندان خوش ذوق FS جهنمی سخت و دوست داشتنی برای ما ترتیب داده‌اند که در سال آینده میزبان ارواح دوزخیان محترم خواهد بود!

ماکان : من که فکر می کنم این بازی همون Demon’s Souls 2 باشه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.587.577.587867
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.5
988.58948.587

,,58) Age of Empires Online,سازنده : Robot Entertainment
ناشر : Microsoft Game Studios
تاریخ انتشار : 2011
PC
مطمئنآ همه شما با سری بازی های محبوب Age of Empires در سبک RTS آشنایی کامل دارید. سری بازی هایی که کار خود را از سال 1997 آغاز کرده و در طول 10 سال , 7 نسخه از آن عرضه شد و محبوبیت عظیمی در کشور خودمان هم بدست آورد. متآسفانه Ensemble Studios سازنده ماهر این بازی ها در سال 2009 و مدتی پس از ساخت Halo Wars منحل شد ولی 4 استودیوی متفاوت از دل آن بیرون آمدند. یکی از آن ها با نام Robot Entertainment هم اکنون مشغول کار بر روی نسخه جدید AoE است تا این سری عظیم را دوباره به حیات خویش بازگرداند. اولین نکته ای که با دیدن عنوان بازی می فهمیم , آنلاین بودن آن است. این بار بازی ای تمامآ آنلاین را شاهد خواهیم بود که حتی عرضه فیزیکی هم ندارد و تنها به صورت دانلودی در اختیار دوست داران این سبک قرار می گیرد! سبک بازی تفاوت چشمگیری با نسخه های پیشین نداشته و همان المان های متداول سبک RTS را دربرمی گیرد و البته عناصر جدیدی مثل مآموریت های Co-op و رد و بدل کردن کالا بین بازیکنان نیز به آن اضافه شده است. در نسخه بتای بازی تنها قابلیت استفاده از تمدن یونان باستان را داشته و سایر تمدن ها را در اختیار ندارید, ولی در زمان عرضه و بعد از آن رفته رفته تمدن های جدیدی نیز در اختیار بازیکن قرار خواهند گرفت. AoE Online هرچند توسط تعدادی از اعضای سابق Ensmeble Studios در دست ساخت بوده و از عناصر رایج این سری استفاده می کند , ولی موفقیت آن در سایه ای از شک و ابهام بوده و برای پی بردن به نتیجه نهایی کار این گروه باید تا تاریخ نامعلومی در سال آینده صبر کنیم!

برهان : سبک استراتژی یکی از سرگرم کننده ترین سبک های موجود است و اگر با بخش آنلاین نیز مخلوط بشود یک معجون کاملا اعتیادآور را درست خواهد کرد.
فردین : هیچ وقت خاطرات خوشی که با این سری داشتم رو از یاد نمی برم. خیلی وقته که منتظر نسخه جدید از این بازی هستم اما اصلا انتظار نداشتم با یک بازی تماما آنلاین طرف باشم.
محمد : سری AOE از محبوبترین عناوین استراتژی برای من هست و همیشه دوست داشتم شماره جدیدی از این بازی منتشر بشه، فقط حیف که آنلاین هست!
محمد حسین : به نظرم این بازی باید مدت ها قبل ساخته می شد. با پتانسیل بالایی که این سری داره مطئنا یه بازی MMO می تونه بین طرفدارهای سری که تعداشون کم هم نیست خوب جواب بده.البته باید دید که بازماندگان Ensemble Studios یعنی Robot Entertainment از عهده این کار برمیان یا نه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.58.58.38757.876
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.5
87.588877.57.59

,,57) Okamiden,سازنده : Capcom
ناشر : Capcom
تاریخ انتشار : March 15, 2011
DS
شاید شما نیز فصلی از زندگیتان را با سری فراموش شده “تام و جری بچه‌ها” و قهرمانان خردسال آن گذرانده باشید. باید گفت Okamiden همانطور که از نامش نیز مشخص است نسخه کوچک و به اصطلاح Chibi شده Okami معروف خودمان به سبک مجموعه نام برده است که به جای Amaterasu با ابهت قبلی نسخه کوچک شده آن، Chibiterasu را وارد بازی می‌کند. متاسفانه Okamiden به هیچ وجه ادامه دهنده مسیر خلاقیت‌های استدیو منحل شده Clover نیست و بجای یک ادامه کامل شبیه یک Spin-Off از این سری است که در درجه اول از خود مجموعه تقلید می‌کند! اما با این وجود با توجه به نمایش موفق بازی در نمایشگاه‌های مختلف و خصوصا استفاده مناسب سازندگان از قابلیت‌های لمسی کنسول DS (که به نظر می‌رسد جمیع بازیسازان آن را فراموش کرده‌اند!) این عنوان به راحتی در بین عناوین مطرح سال آینده قرار خواهد گرفت.

آریا : متآسفانه نسخه قبلی رو بازی نکردم ولی بعید میدونم Okamiden به موفقیت Okami برسه.
بابک : Okami که فوق العاده بود، ولی فکر نکنم DS بتونه اون حس و حال هنری Okami را منتقل کنه.
فردین : طراحی هنری برجسته و داستان زیبای Okami رو کسی از یادش نمیره. منتظر شاهکار دیگری در این سبک هنری هستیم.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.57.57.388.577.185
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.51
99.38695.57.578.5

,,56) Kingdom Under Fire II,سازنده : Blueside / Phantagram
ناشر : Hangame
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
بیش از 6 سال از عرضه بازی زیبای Kingdom Under Fire: The Crusaders می گذرد و طرفداران این بازی منتظر نسخه دوم آن هستند. KUF II نخستین بار در اولین روزهای سال 2008 به صورت رسمی معرفی شد و از همان زمان مشخص شد که این بازی دنباله اصلی KUF بوده و نمی خواهد مانند بازی نه چندان جالب Circle of the Doom طرفداران خود را ناامید کند. داستان بازی 150 سال بعد از اتفاقات نسخه اول جریان داشته و فرقه ای جدید به نام Encablossians را معرفی می کند. فرقه ای که توسط Regnier (که در نسخه اول با او آشنا می شویم) هدایت شده و قصد دارد بار دیگر چرخه تاریکی و روشنایی را به حالت اصلی خود برگرداند. گیم پلی بازی ترکیبی از RTS و زاویه سوم شخص بوده و بازیکن را درون نبردی عظیم قرار می دهد که کمتر مثل و مانندی در بازی های کامپیوتری داشته است. بازی علاوه بر بخش کامل تک نفره با داستان مناسب , دارای بخش آنلاین نیز بوده که به علت گستردگی زیاد این بخش حتی می توان از واژه MMO برای نامیدن آن استفاده کرد. نبردهایی حماسی و فراموش نشدنی در بخش آنلاین بازی در انتظار دوست داران این سبک خواهد بود که می تواند نام Kingdom Under Fire را برای بار دیگر زنده کند. بازی حداقل در ویدئوهای نمایش داده شده از نظر بصری بسیار زیبا و دیدنی بوده و گرافیکی فوق العاده را نشان می دهد که در کنار صحنه های عظیم و حماسی خود جلوه دوچندان پیدا می کند. اگر مشکلی پیش نیامده و KUF II به وعده های خود عمل کند , با عنوانی تحسین برانگیز مواجه خواهیم شد.

آریا : اوائل خیلی بهش خوشبین بودم ولی انقدر خبری ازش نشده که امیدم رو هم از دست دادم!
فردین : واقعا نظر دادن در مورد این بازی سخته باید منتظر بود.
محمد : یکی از استراتژی های خوب سال آینده که با ترکیب گیم پلی سوم شخص، می تونه به یک بازی جذاب تبدیل بشه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
68877.587877
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.51
9898957.57.256.5

,,55) From Dust,سازنده : Ubisoft Montpellier
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
نام Eric Chahi شاید برای گیمرهای نسل جدید آشنا نباشد , ولی مطمئنآ قدیمی تر ها با این نام به خوبی آشنایی دارند. کسی که از سال 1983 وارد صنعت بازیسازی شد و اکنون در حال ساخت بازی جدید خود پس از 7 سال وقفه است. بازی From Dust که نخستین بار تحت عنوان Project Dust در E3 2010 معرفی شد , در ژانر کمتر دیده شده ی God Game قرار دارد. ژانری که بازیکن را در نقشی شبه خدا قرار داده و اختیارات عظیمی را به او می دهد. شما در بازی قادر به انجام کارهای زیادی هستید که بخشی از آن ها را در Gamescom امسال دیدیم. بازیکن می تواند به راحتی به طرف شن های ساحل رفته و مشتی از شن ها را بلند کند و به محل مورد نظر ببرد. می تواند این کار را در مورد آب دریا هم انجام داده و حتی لاوا (مواد مذاب آتشفشانی) را هم به سادگی از جایی به جای دیگر منتقل کند. همه این ها که گفتیم بدون هدف در بازی گنجانده نشده ! برای مثال با همان مقدار شنی که برداشته اید , می توانید سدی بزرگ ساخته و برای مردم خود آب ذخیره کنید یا حتی با برداشتن شن باعث ایجاد آبراهه های جدیدی شوید. می توانید از لاوای اشاره شده برای ساختن صخره در میان آب استفاده کنید. تنها کافیست آن را به میان آب انداخته و صبر کنید تا سرد شود ! می توانید از یک نقطه حاصلخیز بذر گیاه برداشته و در نقطه ای بی آب و علف , درخت و سبزه پرورش دهید و هر زمان که خسته شدید , باز هم به سمت لاوا رفته و با انداختن آن میان درختان , یک آتش سوزی جانانه ترتیب دهید ! From Dust این گونه به شما قدرت خدایی می دهد. البته همیشه هم به همین سادگی مشغول انجام کارهای خود نخواهید بود. برای مثال ممکن است یک سونامی عظیم , مردم جزیره شما را تهدید کند ! در این صورت چه کار می کنید ؟ مردم می توانند به سمت معبد حرکت کرده و جان خود را نجات دهند , اما معبد فاصله زیادی با محل سکونت آن ها دارد. پس این شما هستید که باید نجات بخش مردم خود باشید. شما می توانید پل هایی برای رسیدن سریع تر مردم به معبد ساخته یا حتی در صورت امکان سدی از شن و سنگ در برابر سونامی خلق کنید. مردم بعد از نجات از سونامی , در معبد به جشن و پایکوبی پرداخته و اینجاست که قدرت های جدیدی برای شما آزاد می شود. مثلآ قدرت یخ زدن آب ! دفعه بعد برای نجات مردم خود از سونامی تنها کافیست به آن اشاره ای کرده و باعث یخ بستن آن شوید ! From Dust از نظر بصری هم در جایگاه خوبی به نظر می رسد و می تواند با گیم پلی جالب خود و شباهتهای زیاد به سری Black & White , تا حد زیادی جای خالی این سری محبوب را پر کند.

آریا : تجربه فوق العاده Heart of Darkness از Eric Chahi و سبک Black & White گونه بازی باعث میشه بدجوری منتظرش باشم! امیدوارم پیتر مولینیو هم با دیدن این بازی به یاد ساخت نسخه بعدی B&W بیفته!
فردین : در اولین نمایش ها و معرفی این بازی که با نام Project Dust شناخته می شد انتظار یک بازی عجیب داشتم. اما نمایش های Gamescom کلا نظرم در این مورد رو تغییر داد. شاید با سلیقه من همخوانی نداره.
محمد : سبک بازی یادآور بازی B&W هست. امیدوارم بتونه به اندازه اون بازی سرگرم کننده باشه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
87.57.56.588.7577.657
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.51
969796888

,,54) Shadows of the Damned,سازنده : Grasshoper Manufacture
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
شنجی میکامی ضربدر گویچی سودا (همان سودا 51 خودمان!) می‌شود عنوان جدید EA با نام Shadows of the Damned که قرار است گیمرها را تا سر حد مرگ بترساند! شینجی میکامی که به خوبی معرف خوانندگان عزیز بوده و نیاز به توضیح ندارد،پدرخوانده ترس و وحشت! تنها حضور این نام بزرگ در راس تهیه کنندگان یک بازی در ژانر دلهره آور کافی است تا دوست داران این ژانر خود را آماده نهایت ترس و هیجان کنند. سودا 51 نیز هرچند به محبوبیت و شهرت میکامی نیست اما قطعا عموم گیمرها دنیای ذهنی آشفته و عجیب او را در اثر تحسین شده Killer 7 تجربه کرده‌اند. حال کافی است آنچه که از بازی‌های این دو بازیسازبزرگ در ذهن دارید با یکدیگر ترکیب کنید تا فضاهای پارانویایی و جنون آمیز SotD را متصور شوید!
داستان بازی آنقدر عجیب و غریب است که تنها روایت آن بدین شکل از میکامی و خصوصا سودا 51 بر خواهد آمد! گارسیا (Garcia) شخص اول داستان است که قصد دارد با سفر به ذوزخ معشوقه خود پائولا (Paula) را به دنیا باز گرداند. البته سفر به جهنم و داستان‌های مشابه سوژه چندان جدیدی نیست و تا به حال با چندین شکل و فرم مختلف در انواع و اقسام فیلم، کتاب و بازی نظیر Dante’s Inferno دیده شده است، اما نکته‌ای که داستان SotD را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند نگاه فوق العاده خاصی است که نویسندگان بر روی این موضوع دارند. شاید شما قبلا جهنم را در بازی‌های دیگر دیده باشید اما قطعا در هیچکدام از آن‌ها نظیر پانک‌ها به جان دوزخیان نیفتاده و با خشونت و جنون محض آن‌ها را به جرم دزدیدن معشوق خود سلاخی نکرده‌اید!
میکامی بازی جدید خود را در یک ژانر استاندارد شده ندیده و آن را ترکیبی ازالمان‌های سبک “Phychological Action Thriller” با عناصر و استایل مبارزات “Punk-Rock” می‌داند! البته اینکه چگونه عناصر دیوانه‌وار و اصولا مفرح سبک پانک راک با یک اثر روانشناختی ترکیب شده است سوالی است که قطعا میکامی و سودا 51 جواب خوبی برای آن خواهند داشت! کار ساخت موسیقی این عنوان نیزبر عهده استاد مسلم آوای مرگ، آکیرا یامائوکا (آهنگ ساز معروف سری Silent Hill) است تا تیم میکامی و سودا 51 به خوبی کامل شود!
هرچند نمایش بازی تا به اکنون خصوصا از نظر گرافیکی چندان قابل قبول نیست اما با سرمایه‌گزاری شرکت قدرتمند EA و تبلیغات وحشتناکی که بدون شک برای آن به راه خواهد انداخت می‌توان در انتظار یکی از جذاب و متفاوت‌ترین بازی‌های ساخته شده تا به اکنون باشیم. راستش را بخواهید من از هم اکنون نیز از این عنوان می‌ترسم!

آریا : همکاری مشترک دو تن از اساتید صنعت بازی ژاپن به نظرم نتیجه جالبی نخواهد داشت!
حمید : نام های بزرگی پشت این بازی است ولی اکشن سریع آنچنان با یک عنوان ترسناک جور در نمیاید. گرافیک بازی چنگی به دل نمی زند.
فردین : درسته به گفته شینجی میکامی با یک عنوان ناب طرف هستیم که قراره از ترس سکتمون بده اما حداقل من اینجوری فکر نمی کنم. شایدم اشتباه میکنم!
کسری : اثر جدید سودا و میکامی ایده بسیار جالبی دارد و به نظر می رسد دارای گیم پلی جالبی هم باشد اما گرافیک اش بیش از حد UE است و رنگ بندی وحشتناک مرده ای دارد. امیدوارم بازی حداقل از نظر گرافیکی تغییر کند.
ماکان : من خیلی دوست دارم ببینم همکاری مشترک میکامی و سودا 51 چی می‌شه!
محمد : مطمئنا ترکیب ایده های شینجی میکامی و سودا 51 چیز عجیبی خواهد شد!
محمد حسین : بااینکه از هر دو شخصیت کلیدی پشت این بازی خاطرات خیلی خوبی دارم و خیلی قبولشون دارم ولی نمایش این بازی فوق العاده سطحی بود و هیچ امیدی به این بازی با این کیفیت ندارم مگه اینکه توی این چند وقت یه تغییرات اساسی روش انجام بشه.
مرتضی : این استودیوی Grasshopper Manufacture بازی Killer7 رو که داد بیرون خیلی جلب بود. Shinji Mikami کارش خوبه!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.5886.58768.278
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.52
899786.587.256

,,53) Ni No Kuni,سازنده : Level-5 / Studio Ghibli
ناشر : Level-5
تاریخ انتشار : 2011
PS3 , DS
پس از مدت‌ها شایعات مختلف در رابطه بازی جدید و انحصاری Level-5 برای کنسول PS3 , بازی جدید این شرکت با نام Ni No Kuni در خلال کنفرانس خبری شرکت Sony در جریان TGS امسال معرفی شد. NNK از هر نظر عنوان بسیار زیبایی به نظر می‌رسد که بیشتر از هرچیزی سری پرفسور لایتون، دیگر بازی بزرگ و مهم شرکت Level-5 را در ذهن بینندگان تدایی می‌کند. این بازی که با همکاری Studio Ghibli (استودیوی انیمیشن سازی خالق تعدادی از معروف ترین Anime های سالیان اخیر چون Princess Mononoke و Spirited Away) در حال ساخت است گرافیکی فوق العاده زیبا و دقیقا شبیه به Anime های ژاپنی دارد. در نماش کوتاه بازی ما پسرکی جوان را همراه با دوست عجیب خود که یک موجود عجیب و غریب بود دیدیم که احتمالا داستان حول روابط میان این دو دوست می‌گذرد.

آریا : با اینکه این سبک از بازی ها با روحیه من سازگار نیست, ولی طراحی های بازی فوق العاده هستن و حس خاصی به بازی دادن! شاید امتحانش کردم و عاشقش هم شدم!
فردین : کلا از این سبک بازی ها استقبال میکنیم.
ماکان : بزرگترین سورپرایز L-5 برای این نسل که تمامی گیمرهای دنیا رو مجذوب خودش کرده! فقط می‌شه گفت بی‌نهایت زیبا!
محمد : بازی های Level 5 عموما بازی های قابل توجهی هستند، این بازی هم به نظر بازی خوبی میاد.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.56.576.58.58.567.396
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.53
98.887.5957.587.5

,,52) Trine 2,سازنده : Frozenbyte
ناشر : Atlus
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
نسخه اول Trine بدون شک یک شاهکار به تمام معنا بود که بازیکنان قدیمی را به یاد بازی جذاب The Lost Vikings می‌انداخت که در آن سه وایکینگ در سرزمینی گم شده به کمک قابلیت های متفاوت خود از مراحل عبور می کردند. طرح اولیه Trine نیز از این بازی برداشته شده است و کم و بیش شباهت هایی با این عنوان دارد. در نسخه اول شخصیت های بازی یک دزد که قابلیت تیراندازی و پرش های بلند را داشت به همراه او یک جادوگر با قدرت ساخت اشیا و یک شوالیه دلاور به همراه شمشیر و سپر خود وجود داشتند. این طور که سازندگان بازی اشاره کرده‌اند این شماره ادامه ای بر دنباله نسخه قبل است و تا به حال تنها اطلاعات رسمی که از آن به بیرون درز پیدا کرده است یک تریلر رسمی در سایت این عنوان است. داستان بازی بار دیگر به کمک این سه شخصیت رقم خواهد خورد که با لمس کردن یک شی عتیقه و باستانی راهی مبارزه و نبردی برای آزادی از آن طلسم خواهند شد. نکته جالبی که در گیم‌پلی بازی به چشم میخورد حضور هر سه شخصیت در بعضی صحنه‌های خاص بود که در واقع به کمک یکدیگر از مسیر عبور می‌کردند. گرافیک نیز فوق‌العاده چشم نواز است و با محیط‌های شاد و تاریک تنوع را به بازی تزریق کرده است. یکی از زیباترین قسمت‌های این عنوان صداگذاری و موسیقی فوق العاده آن است. راوی زمانی که داستان را روایت می‌کند چنان صدایی دارد که شما را در داخل بازی غرق می‌کند به نحوی که خود را جزیی از بازی می‌پندارید. همچنین موسیقی اسکاتلندی کار شده در طول مراحل شادی و هیجان را به بازیکن القا خواهد کرد. بدون شک Trine 2 یکی از بهترین بازی‌های دیجیتالی قابل دانلود است که در سال 2011 و در تاریخی نامعلوم منتشر خواهد شد.

برهان : بدون شک نسخه اول این سری یک شاهکار بود که طرفداران قدیمی این سبک را به یاد عنوان محبوب وایکینگ ها می انداخت. در این دنیا 3 شخصیت که هر یک قابلیت منحصر به فردی را دارند برای رهایی از بند طلسمی که به آن اسیر شده اند تلاش می کنند.
ماکان : گرافیک رنگارنگ بازی بیشتر از هرچیزی منو مجذوب خودش کرده!
محمد : بازی قبلی گیم پلی و سبک گرافیکی خاص خود را داشت، این شماره هم توانایی اینو داره که به بازی خوبی تبدیل بشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8788.58.58.2568.38.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.56
49.68.57.546.5788.5

,,51) The 3rd Birthday,سازنده : HexaDrive
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : Q1, 2011
PSP
یکی از خوش ساخت‌ترین بازی‌های Square Soft برای کنسول PS عنوان Parasite Eve است که قطعا هیچ گاه از یاد و خاطره گیمرهای باتجربه‌تر نخواهد رفت. خوشبختانه و یا متاسفانه SE بعد از سال‌ها بار دیگر با 3B به سراغ این مجموعه آمده است تا با شروعی دوباره برای این سری هم این نام قدیمی را دوباره زنده کرده و سر زبان‌ها اندازد و هم طیف وسیع‌تری از مخاطبین را جذب این سری کند. 3B بدون توجه به نام آن عنوان بسیار خوش ساخت و جذابی است که توانسته به زیبایی المان‌های چندین ژانر مختلف را ترکیب کرده و با سوار کردن آن‌ها بر روی بستر داستانی مناسب و روایت آن با CG های فوق العاده با کیفیت ارزش‌های خود را به عرش رساند اما در مقایسه با سری PE متاسفانه تنها یک ریبوت اکشن شده صرف است که بسیاری از المان‌های اصلی مجموعه را به دست فراموشی سپرده است.
هرچند صحبت کردن و قضاوت در مورد 3B کاری بسیار سخت و دشوار است و هنوز به درستی نمی‌توان گفت آیا خواهد توانست طرفداران قدیمی مجموعه را نیز راضی نگه دارد و یا خیر اما به هیچ عنوان منکر زیبای‌های آن نمی‌توان شد و باید اعتراف کرد SE باز هم دست به ساخت یکی از بزرگ و بهترین عناوین کنسول PSP زده است.

فردین : تجربه ای از سری قبل بازی یعنی Parasite Eve ندارم اما طبق گفته طرفداران باید براشون جذاب باشه.
ماکان : من هنوز SE را برای ریبوت کردن Parasite Eve نبخشیدم اما 3B انقدر زیبا و خوش ساخت از آب در آمده که جایی برای گله و شکایت نگذاشته!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
67.57.57.598.2578.476
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.57
98.78.57.59667.57.5

,50-41,,50) Max Payne 3,سازنده : Rockstar Vancouver
ناشر : Rockstar Games
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
“خانه جایی است که قلب آنجا باشد” مکس در Max Payne 2 چنین حرفی را می زند. Max Payne را می توان یکی از بزرگترین عناوین سوم شخص تاریخ بازی سازی نامید که استودیو خوش نام Remedy آن را تهیه کرده بود. در حالی که داستان این بازی جای یک شماره دیگر را هم داشت سم لیک تصمیم گرفت عنوانی متفاوت تر خلق کند و سرنوشت Max Payne 3 در دستان ناشر آن یعنی Rockstar ماند. آنها می دانستند Max Payne عنوانی بسیار محبوب و پر فروش است پس باید نسخه سوم هم یک بازی بی نقص باشد. این بار Rockstar تصمیم گرفت سمت و سویی جدید به این بازی ببخشد و آن را دور تر از نیویورک، یعنی به برزیل ببرد.
ماجرا از این قرار است که مکس که زجر زیادی کشیده تصمیم می گیرد از نیویورک که به قول خودش یک هیولایی است که مردم در آن روزمرگی خود را می گذرانند فرار کند. او دوازده سال بعد از وقایع MP2 به شهر ساپائولو در برزیل می رود و در آنجا با یک خانواده مافیایی آشنا می شود و به عنوان مامور امنیتی آنها در برزیل مستقل می شود. او پیرتر و چاق تر از قبل شده و آثار شلاق های زندگی رو صورتش باقی مانده. او همچنان مردی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و تنها رفیقش در زندگی درد و رنج است.
Sam Houser رئیس Rockstar که نویسنده بازی های این شرکت هم هست حساب ویژه ای روی MP3 باز کرده. آنها می دانند که MP یک بازی داستان محور با اکشن سینمایی است و قصد دارند با Rockstar Vancouver ادامه ای شایسته برای این سری خلق کنند. رئیس Take-Two چندی پیش اعلام کرده بود که با عرضه Red Dead Redemption آنها به این موضوع پی بردند که هرچه بازی شما کیفیت بالایی داشته باشد، فروش بیشتری هم خواهید داشت. آنها برای بی نقص کردن Max Payne 3 زمان بیشتری به استودیو ونکوور دادند تا یک شاهکار دیگر خلق کنند.

آریا : پارسال به شدت از تغییر ظاهر و حال و هوای بازی عصبانی بودم. ولی الآن وقتی به اسم Rockstar در کنار بی خبری مطلق از بازی (نشانه تغییرات زیاد بعد از نارضایتی هواداران ؟!) نگاه می کنم , خیلی امیدوارتر میشم!
احسان : شاید عوض شدن جو نسخه های قبلی خیلی طرفداران سری های قبل را خوشحال نکرده باشد اما طرفداران جدیدی را به سمت خودش جذب کرده است.
بابک : درسته که مکس پین از خیلی جهات (و حتی گیم پلی) نسبت به MP 1,2 دگرگون شده، اما یه ضرب المثلی هست که میگه، Rockstar بازی بد نمیسازه!
برهان : این بازی ممکن است از دید ما علاقمندان یک مکس پین نباشد اما چیزی که شرکت R*میسازد امکان ندارد بد شود.
حمیدرضا : خاطرات من با نسخه ی دوم این سری باعث شده تا برای عرضه شدن این عنوان لحظه شماری کنم!
حمید : به عنوان یکی از طرفداران سرسخت Max Payne در ابتدا از تغییرات بازی ناراحت شدم. ولی به قول خود Remedy استودیو Rockstar هیچ گاه بازی بد نمی سازد. خوشبختانه نویسندگان خوبی پشت بازی هستند و قرار است جو Noir بازی همچنان باقی بماند .
فردین : به قول دوستان، هر چه از *R رسد نیکوست!
کسری : مکس پین سه امسال عرضه می شود ؟ بعید است. ایا راکستار تغییراتی را در این غول بیابانی می دهد ؟ بسیار امیدوارم.
ماکان : این بازی قطعا عنوان بزرگی خواهد شد اما ادامه‌ای موفق برای Max Payne… نه! به هیچ وجه!
محمد : اگه قراره بازی کاورگیری داشته باشه و تو محیطش از رنگ های شاد استفاده شده باشه و اون جو تاریک سری از بین بره، پس آرزو میکنم این بازی هیچ وقت منتشر نشه!
محمد حسین : *R به اندازه کافی در این نسل برای خودش اعتبار کسب کرده و هر کس می تونه روی بازی های این استدیو قسم بخوره ولی تصاویر مکس پین 3 با تمام اعتباری که *R داره اصلا اون چیزی نیست که طرفداران انتظارش رو دارن و البته *R هم با دیدن این موضوع انتشار بازی رو به تاخیر انداخت تا یه تصمیم اساسی در اسرع وقت در مورد بازی بگیره. امیدواریم تصویر زیبایی که در مورد این شخصیت دوست داشتنی در ذهن داریم رو *R با اشتباه خودش خراب نکنه.
مرتضی : توی شماره های قبلی زیاد روی خود شخصیت اصلی بازی مکس، تعصب خاصی نداشتم که با تغییر کارکتر توی این شماره بخوام کل بازی رو زیر سوال ببرم. بنظرم بازی موفقی از آب درمیاد.
نوید : با اینکه داستان بازی کاملا در Max Payne 2 به پایان رسید ولی باز هم بازگشت این شخصیت محبوب میتواند جالب باشد و موقعیت های نوستالژیک را دز ذهن گیمر تداعی کند؛ البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که *R مدت مدیدیست که قصد عرضه این بازی را دارد و هر بار به بهانه ای آن را عقب می اندازد، اما انسان به امید زنده است …
هنگامه : وقتی یکی از بزرگترین استودیوهای بازی سازی دنیا ادامه ای بر یکی از موفق ترین بازی های TPS تاریخ در نظر میگیره شکی در موفق بودن آن نیست.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
598.591888.38.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.58
98.37.559.588.586

,,49) Sorcery,سازنده : The Workshop
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : Q2, 2011
PS3
دنیای جادوها همیشه دارای رمز و راز خاصی بوده است که می‌توان در آن با ترفند‌های مختلفی اشخاص را سرگرم کرد. حال این دنیا می‌تواند به وسیله یک شخصیت خیالی به وجود آید و یا به کمک یک نوجوان شکل گیرد. بازی Sorcery که با معرفی آن همه به یاد سری داستان‌های هری‌پاتر و چوب جادویی او افتادند در یک دنیای خیالی رخ می‌دهد. اطلاعات زیادی در مورد داستان و هدف این نوجوان در دست نیست اما تریلرهای بسیار خوبی از گیم‌پلی بازی و سازگاری آن با کنترل Move و دقت بسیار بالای آن به نمایش در آمده است. نحوه اعمال جادوهای مختلف به بهترین شکل ممکن کار شده است به نحوی که زمان کوبیدن مشت خود بر زمین شاهد انعکاس عظیم انرژی و پراکنده شدن دشمنان خواهید بود. یا در زمانی دیگر از بازی با مخلوط کردن تعدادی معجون خود را به یک موش کوچک برای عبور از مسیرهای تنگ و تاریک تبدیل خواهید کرد. جالب‌ترین قسمت در بازی ترکیب کردن جادوها با یکدیگر است به نحوی که می‌توانید به کمک یک سد آتشین و فرستادن یک گردباد به سمت آن سد، گردبادی از آتش درست کنید و دشمنان خود را نابود کنید. از این رو در مقابل شما گیم پلی فوق العاده گسترده و متنوعی واقع شده است که شما را سرگرم خواهد کرد. کارهای گرافیکی مربوط به محیط و صداگذاری‌ها نیز قابل قبول کار شده است و این عنوان می‌توانید یکی از شایسته‌ترین بازی‌های اختصاصی سونی که مختص کنترلر جدید این شرکت است باشد. برای تجربه این عنوان باید تا تاریخ نامعلومی در سال 2011 صبر کنید زیرا این عنوان در دست ساخت است.

آریا : جزو معدود بازی های Move (البته به غیر از عناوین هاردکور) که به نظرم میتونه جالب و متفاوت باشه.
احسان : شاید بهترین روش استفاده از کنترلر حرکتی سونی ساخت چنین بازی هایی باشد امیدوارم این بازی با موفقیت خود راه را برای دیگر سازندگان هموار سازد.
بابک : از Sorcery و اون شباهتی که با هری پاتر داره خوشم اومده و اگر یک روزی بخوام Move بخرم اولین بازی است که براش میگیرم.
برهان : جادو همیشه لذت بخش بوده است و حتی با فکر کردن به آن انسان شاد می شود. حال این تجربه را به کمک کنترل جدید شرکت سونی یعنی Move می توان به دست آورد و در این دنیای خیالی غرق شد.
فردین : چیز خاصی که بخواد نظرم رو جلب کنه در این بازی نمی بینم. بهانه ای برای نشان دادن قابلیت های Move
ماکان : اگر کنترل بازی تو محصول نهایی هم مثل نمایش‌های ان بدون تاخیر باشه بدون شک می‌تونه به راحتی تمامی طرفداران هری پاتر و جادوگری رو ذوق زده کنه!
محمد : تنها دلیلی که باعث شده من به این بازی علاقه مند بشم شباهتش به سری هری پاتر هست. ترکیب Move و دنیای جادویی باید چیز جالبی از کار در بیاد.
محمد حسین : نمایش زیبای این بازی در E3 نظرم رو جلب کرد شاید این بازی باعث بشه که در نهایت یه دونه Move بگیرم.
مرتضی : مطمئن باشید این بازی به قدری زیبا خواهد بود که شما را میخکوب صحنه های زیبا و وسیعش میکند! بسیار شدید به این بازی علاقه مند شدم. ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
877.58.287.578.267
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.6
79787977.58.5

,,48) Test Drive Unlimited 2,سازنده : Eden Games
ناشر : Atari
تاریخ انتشار : February 8, 2011
PC , X360 , PS3
نسخه اول از Test Drive Unlimited بازی بزرگی بود که مشکلات ریز و درشت زیادی هم داشت. Eden Games در این شماره به معنی واقعی کلمه Unlimited را برای ما تعریف می کند. به قول سازندگان این بازی یک شبیه ساز زندگی ثروتمندان است. شما می توانید از ماشین خود پیاده شده و کل جزیره زیبا و استوایی بازی را با پاهای پیاده سیاحت کنید. می توانید با انجام مسابقات مختلف پول زیادی به دست آورده و این پول را هر طور که می خواهید خرج کنید. می توانید یک ویلا بخرید و مبلمان خانه تان را عوض کنید. می توانید ماشین های بیشتری بخرید و یا آنها را ارتقاء دهید. Unlimited 2 یک MMO بزرگ هم هست. می توانید در ویلای خود پارتی بگیرید و با دعوت کردن دوستان Online خود با هم صحبت کنید و یا ماشین های جدیدتان را در گاراژ خود به آنها نشان دهید. می توانید روی مبلمان لوکس خود نشسته و با دوست دختر خود گپ بزنید و شب هنگام با ماشین آخرین مدل خود همراه با او به کنار ساحل رفته و شب عاشقانه ای را سپری کنید.
گرافیک بازی پیشرفت زیادی داشت و جزیره نسخه قبل هم در این شماره وجود دارد. محیط های کوهستانی و جنگل های بزرگ و بزرگراه های وسیع طبیعت بکری به بازی بخشیده. مسابقات هیجان زیادی دارد و تنوع آنها بی شمار است. مثلا باید در مدت زمان کوتاهی دوست دختر خود را به یک مکان خاص برسانید و یا یک ماشین را بدون این که خطی روی آن بیفتد به مقصد مورد نظر ببرید. Test Drive Unlimited 2 در February سال 2011 عرضه خواهد شد.

آریا : با نسخه اول زیاد حال نکردم ولی این یکی جذاب تر به نظر میاد!
حمید : خوشبختانه Eden در این بازی بیشتر به فکر نوآوری بوده تا بازآوری. نسخه اول تجربه ای لذت بخش بود، امیدوارم این شماره هم خوب از آب در بیاید.
فردین : کلا این سری بازی ها به نظرم نیان سنگین تر هستن.
محمد : شماره اول یک بازی بزرگ ولی خسته کننده بود، بعید می دونم این شماره از لحاظ تنوع گیم پلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8887.76877.568
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.61
78.5878.57.5888

,,47) Ratchet & Clank: All 4 One,سازنده : Insomniac Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : پاییز 2011
PS3
بله، بار دیگر این قهرمانان دوست داشتنی ما به کنسول PS3 و احتمالا کنترلر جدید آن Move یورش برده‌اند تا ما شاهد ماجرای دیگری از قهرمانان محبوبمان باشیم! این عنوان جدید که Ratchet & Clank: All 4 One نام دارد فصلی جدید از ماجرای دو دوست دوست داشتنی ما یعنی رچت و کلنک است که برای اولین بار به معرفی co-op چهار نفره در سری خواهد پرداخت.
نکته‌ای که این بخش را جذاب‌تر از آنچه که تصور می‌کنید خواهد ساخت امکان بازی کردن به همراه کاپیتان کوارک ترسو و دکتر نفاریوس احمق است که در دست گرفتن کنترل آن‌ها آرزو و درخواست چندین و چند ساله دوست داران این مجموعه بوده است. خوشبختانه در بازی جدید تقریبا تمامی المان‌‌های قدیمی مجموعه حضور داشته و از همه مهم‌تر اسلحه خانه مجهز و مدرن رچت نیز همراه با سورپرایز‌های جدید خود سلام می‌کند. این بازی که به احتمال فراوان به صورت 3D و سازگار با Move نیز خواهد بود در سال آینده به صورت انحصاری برای کنسول PS3 منتشر خواهد شد و از هم اکنون می‌توان آن را بین برترین عناوین سال آینده و کنسول PS3 قرار داد.

آریا : به عنوان طرفدار سرسخت سری R&C توی PS2 , به این نسخه امید چندانی ندارم ! شاید به خاطر همزمان بودنش با Resistance 3 , شاید هم به خاطر چهار نفره بودنش !
کسری : همان قدر که معتقد هستم JAK بهترین اثر پلتفرمر دنیای بازی است از رچت و کلنگ بدم میاد.
ماکان : من برای بازی کردن در نقش کاپیتان کوآرک بی‌صبرانه لحظه شماری می‌کنم!
محمد : قهرمانان دوست داشتنی دوباره بازگشته اند! به نظر میاد هر سال باید شاهد یک عنوان جدید از سری R&C باشیم ولی با توجه به بالا بودن کیفیت نسخه های قبلی، انتظار دارم این شماره هم به یک بازی خیلی خوب تبدیل بشه.
مرتضی : چیز بخصوصی نیست!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
4888.688.2588.379
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.63
68.778.56.57.588.257.5

,,46) SOCOM 4,سازنده : Zipper Interactive
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : Q1, 2011
PS3
بعد از تجربه موفق M.A.G سازندگان بازی در Zipper Interactive دوباره به سراغ سری Socom آمده‌اند تا یک دستی به سر و گوش آن بکشند! اولین نکته‌ای که در رابطه با بازی جدید خودنمایی می‌کند و نام آن را سر زبان‌ها انداخته پشتیبانی آن از Move است که از بسیاری جهات حرکت بسیار جالب و درخور توجهی است. SC4 یکی از اولین عناوین Hardcore و حرفه‌ایست که به سراغ Move آمده و اتفاقا توانسته تا حدودی نمایش بسیار موفقی نیز با آن داشته باشد. البته هنوز هم کنترل بازی اشکالات خاص خودش را داشته و به نظر می‌رسد هنوز کمی جای کار دارد اما با نگاهی به تجربه و قدرت سازندگان و نیز حمایت‌های شرکت Sony از آن‌ها باید خیال گیمرها از این بابت آسوده باشد.
در بازی جدید گیمرها در نقش فردی با نام مستعار Ops Commander باید با هدایت گروهی 5 نفره از نیروهای ویژه ناتو به جنوب شرقی آسیا سفر کرده و وارد یک ماموریت بسیار خطرناک شوند. علاوه‌بر گیم‌پلی, گرافیک بازی یکی از مواردی است که به لطف انفجار‌های پی در پی و پرجزییاتی که سازندگان به نمایش درآورده‌اند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. Socom 4 تا به امروز توانسته با نمایش‌های موفق خود طرفداران خود و سبک Modern Shooter را راضی نگه داشته و جایگاه خود را به عنوان یکی از بازی‌های پرشمار انحصاری و باکیفیت کنسول PS3 در سال آینده تثبیت کند.

آریا : بعید میدونم Socom حالا حالاها به پای نسخه های PS2ـش برسه.
احسان: چی؟ Socom! من که بعد از PS2 دیگه Socom ندیدم!
فردین : شخصا هیچ کدام از این سری رو بازی نکردم اما برای طرفدارانش باید بازی جذابی باشه.
ماکان : از گیم‌پلی بازی چندان راضی نیستم!
محمد : این بازی توانایی این را داره که همانند شماره های قبلی خود به عنوان موفقی تبدیل بشه، ولی با توجه به اینکه بازی های شوتر زیادی سال آینده عرضه می شوند ممکنه زیر سایه آن بازی ها قرار بگیره.
محمد حسین : وجود قسمت داستانی ، پشتیبانی از کنترلر حسی سونی بهمراه ارتقای گرافیکی و نمایش های خیلی خوب از گیم پلی بازی نوید عنوانی موفق و خوش ساخت را می ده و SOCOM 4 را به یکی از عنوان های خوب اختصاصی سونی برای سال بعد تبدیل کرده.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
587.58.87878.387
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.64
7.58.7877.578.588.5

,,45) Silent Hill 8,سازنده : Vatra Games
ناشر : Konami
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
سری Silent Hill با جو ترسناک و گرفته خود شناخته می شود. متاسفانه در نسخه Homecoming این بازی از اصل و کیفیت بالای خود دور شد. Konami اشتباهات خود را قبول کرده و قصد دارد نسخه هشتم را بسیار خوب و هم راستا با نسخه های قبل، به خصوص شماره دوم از این سری بسازد. سازنده این شماره Vatra Games است و Konami تیمی تشکیل داده که Team Silent نام دارد و قرار است Team Silent هم به آنها در ساختن این بازی کمک کند. معماهای دوست داشتنی قبل به این شماره باز خواهد گشت و مبارزات وحشتناک با هیولاهایی عجیب و غریب شهر باز هم در این شماره وجود دارد. Akira Yamaoka آهنگ ساز معروف این سری روی نسخه هشتم کار نخواهد کرد و به جای او Daniel Licht آهنگ ساز حرفه ای سریال Dexter کار ساخت Soundtrack های بازی را بر عهده گرفته.
داستان در مورد یک فرد زندانی به نام مورفی پندلتون (Murphy Pendleton) است که در یک ماشین حمل زندانی از شهر Silent Hill می گذرد. مانند همیشه ماشین آنها در این شهر کنترل خود را از دست داده و حال مورفی باید با کفاره گناهان خود در جهنم Silent Hill رو به رو شود. روی کاغذ بازی به نظر یک موفقیت برای نام Silent Hill است ولی باید صبر کرد و در سال 2011 دید که آیا این بازی می تواند به دوران اوج وحشت Silent Hill باز گردد و یا در جهنم شکست های آن خواهد سوخت.

احسان : امیدوارم آن سکوت سنگین دوباره به تپه ساکت برگردد.
برهان : این سری همیشه بر داستان قوی در کنار یک گیم پلی دلهره آور بنا شده است که در این سال ها کمی از اصل خود دور شده است. با معروفی این عنوان امید زیاد به بازگشت به تم اصلی این سری وجود دارد.
حمید : آرزوی ما بالارفتن کیفیت گرافیکی Silent Hill است. به نظر این شماره بازگشت موفقی، حداقل در جو سازی و ساختار ترس بازی به نسخه های قبل است، ولی از لحاظ گرافیکی تا به الان نا امید کننده.
فردین : چشمم آب نمیخوره که بتونن این IP رو به دوران اوج شماره های 2 و 3 برگردونن. حداقل بعد از تجربه بدی که از Homecoming داشتیم نظر دادن در موردش سخته. باید منتظر بود.
کسری : کونامی ریسک بزرگی کرده است که از استودیو تازه تاسیس VATA درخواست ساخت قسمت جدید Silent Hill را کرده است. با داشتن تم قسمت دوم می توان به عرضه موفقیت آمیز بازی امید داشت.
محمد : تو چند سال اخیر Silent Hill داره بازی به بازی پسرفت می کنه. فکر نمی کنم این سری بتونه به این زودی به اوج برگرده.
محمد حسین : با بازی کردن هر شماره از Silent Hill تا چند وقت داستان و اتفاقات بازی ذهنم رو به خودش مشغول می کنه و باید گاها چندین مقاله بخونم که به بعضی ازپیچیدگی های داستان پی ببرم. ترس و وحشت حاکم بر بازی چیزی نیست که به این زودیا آدم رو رها کنه. این مشخصه ها همون چیزایی هستن که باعث می شن من عاشق این سری باشم. یه زندانی فراری بهترین سوژه برای خلق یه داستان عالی برای این بازی محسوب می شه. تنها تریلر بازی در نمایشگاه E3 به نظر من به خوبی اون اتمسفر Silent Hill رو توی خودش داشت.
مرتضی : Silent Hill آخری که برای کنسول های نسل حاضر اومد یعنی Homecoming خیلی خوشم اومد. قبلیاش خیلی ستم بود!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.58787.5878.278
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.68
7996.57.56.587.259

,,44) Brink,سازنده : Splash Damage
ناشر : Bethesda Softworks
تاریخ انتشار : بهار 2011
PC , X360 , PS3
عناوین FPS بسیاری برای سال 2011 تهیه شده اند که هم اکنون مراحل پایانی ساختشان در حال طی شدن است. همانطور که می دانید FPS یکی از پرطرفدار ترین سبک ها در دنیای گیم می باشد که مسلما” شرکت های بازی سازی بزرگ نیز بیشتر هدفشان را بر روی ساخت اینگونه بازی ها معطوف کرده اند. یکی از عناوینی که در قالب این سبک ساخته می شود و هم اکنون بیش از 75 درصد آن نیز به اتمام رسیده ، Brink می باشد. تهیه ی این عنوان توسط Splash Damage و نشر آن را نیز Bethesda Softworks انجام می دهد. داستان آن در شهر پهناوری به نام Ark رخ می دهد. در مدت طولانی ده سال این شهر جزء شهرهای مهم محسوب نمی شد ، تا اینکه پس از آن مدت عده ی زیادی به این شهر مهاجرت کردند و از آن پس این Ark نیز جزء شهرهای مهم به حساب آمد. وقایعی که در طول بازی اتفاق می افتد در سال 2045 رخ می دهد. پس از آن که گروهی نژاد پرست به این شهر مهاجرت کردند و کم کم در صدد تصرف آن بر آمدند ، گروهی دیگر نیز به نام Resistance در مناطق جنوبی شهر بوجود آمد که هدفشان بیرون کردن این افراد از Ark بود. انتخاب اینکه شما در کدام دو گروه ، یعنی Resistance یا Security باشید دست خودتان است. گیم پلی این عنوان بسیار روان می باشد و در حین حال شباهت زیادی به عنوان Doom دارد. این بازی بر اساس قدرت های فراوان موتور id Tech 4 ساخته می شود. گرافیک بازی نیز با توجه به چندین تریلری که از بازی عرضه شده, در حد مطلوب است. در قسمت صداگذاری نیز از بخش ها و آیتم های جذابی استفاده شده است. Brink در تاریخ نامعلومی از سال 2011 عرضه می گردد و پیش بینی می شود در زمان عرضه با رقبای بسیاری رو به رو شود.

بابک : نمیدونم چرا زیاد به این بازی امید ندارم!
حمیدرضا : به استودیوی Splash Damage اعتماد زیادی دارم و میدونم میتونه عنوان فوق العاده ای رو عرضه کنه.
فردین : بازی جالب و سرگرم کننده ای به نظر میرسه.
محمد : ایده بازی در ابتدا جالب به نظر می آمد ولی با دیدن نمایش های اخیر بازی، امید چندانی بهش ندارم.
مرتضی : از اون بازی هایی که Splash Damage داره میسازتش!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
788.57.577.577.689
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.68
58.99.5678.5888

,,43) Shift 2: Unleashed,سازنده : Slightly Mad Studios
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : March 2011
PC , X360 , PS3
EA با عرضه ProStreet و Shift نشان داد علاقه زیادی به سبک شبیه ساز رانندگی دارد. Shift بازی نسبتا موفقی بود که فروش خوبی هم داشت. اما طرفداران اصلی سری Need for Speed کسانی هستند که علاقه مند به سبک Arcade هستند. EA اقدامی جالب انجام داد و قرار است Need for Speed را به دو عنوان جدا تبدیل کند. یکی شبیه سازی و دیگری Arcade. امسال بازی Hot Pursuit نام NFS را به دوران اوج خود بازگرداند و حال Slightly Mad Studios تصمیم دارد در شبیه سازی هم موفق عمل کند.
تهیه کننده استودیو DICE کل بازی را زیر نظر دارد و رئیس EA هم نظارت مستقیمی روی ساخت بازی دارد و آنها قصد دارند از Forza Motorsport و Gran Turismo هم بالا بزنند. طراح ارشد بازی می گوید Shift سعی دارد هم طرفداران سبک Arcade را جذب خود کند و هم طرفداران شبیه سازی. EA انتظار دارد فروش بازی از دو بازی نام برده بالاتر برود و به موفق ترین بازی Simulator Racing در بازار تبدیل شود.
باید صبر کرد و دید که آیا EA می تواند بار دیگر عنوانی با کیفیت و پر فروش عرضه کند یا خیر .

آریا : نسخه اول اصلآ به دلم ننشست. یه جورایی تکلیف خودش رو نمیدونست که آرکید هست یا شبیه ساز ! گیم پلیش هم راضیم نکرد. شاید نسخه دوم بهتر باشه.
بابک : خوب شد EA فهمید که نباید نام Need For Speed را اول این بازی بگذارد!
برهان : اولین شماره از شبیه ساز سری NFS عنوان نسبتا قابل قبولی بود و فکر می کنم این عنوان نیز در همان حد ظاهر شود.
فردین : شاید شماره قبلی به دل خیلی ها ننشت اما با سرمایه گذاری خاصی که EA روی بازی میکنه، میتونه به یه عنوان پرطرفدار تبدیل بشه.
محمد : از قسمت اول بازی زیاد خوشم نیومد، این شماره اگر سعی کنه بیشتر به شبیه ساز نزدیک بشه میتونه موفق تر باشه.
محمد حسین : نظر دادن در مورد بازی هایی که فقط یه تریلر CG و چندتا عکس ازش بیرون دادن سخته. بخصوص وقتی که بازی یه ریسینگ باشه. توی نمایش این بازی هم من چیزی ندیدم. با آشنایی من نسبت به کار قبلی Slightly Mad یعنی Shift که کار بسیار عالیی از این استدیو بود شماره دوم هم به نظر همون دوربین بی نقص از نمای Cockpit و فیزیک خاصی که ماشین ها در این عنوان داشتند رو ارائه می کنه. به نظرم بازگشت همین ها و یه کنترل کارآمد تر و دقیق تر و با یه لیست از اتومبیل های لوکس دنیا می تونه بهترین چیز برای طرفدارای بازی باشه.
هنگامه : نسخه اول رو به خاطر سردرگم بودن بین Arcade و شبیه سازی دوست نداشتم، گویا این نسخه هم همانند برادر بزرگ تر خود است.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77.57.58.27.57.57888
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.7
78.57.57.58.567.58.259.5

,,42) Valkyria Chronicles III,سازنده : SEGA
ناشر : SEGA
تاریخ انتشار : 2011
PSP
VCIII یکی از سورپرایز‌های شرکت SEGA برای TGS امسال بود که به لطف برنامه ریزی غلط آن‌ها به بدترین شکل ممکن چند روز قبل از نمایشگاه لو رفت! متاسفانه به دلیل نمایش نصفه و نیمه‌ای که بازی تاکنون داشته است خزییات چندانی از داستان و گیم‌پلی آن مشخص نشده است و شرکت SEGA نیز تاکنون به همان اطلاعات مختصری که از بازی منتشر شده است بسنده کرده است.
بازی جدید روایت‌گر داستان سربازی جوان به نام گاسوروگو (Gasurugu) است که چه از نظر ظاهر و چه از نظر گیم‌پلی بسیار شبیه به شخصیت دوست داشتنی بازی اصلی یعنی ولکین است. گاسوروگو نیز همانند ولکین یک تانک سوار حرفه‌ای است که البته هیچ علاقه‌ای به رهبر بودن ندارد. از میان شخصیت‌های دیگری که تاکنون حضور آن‌ها در بازی تایید شده است نیز می‌توان به دو دختر جوان به نام‌های جولیو روسو (Julio Rosso) و گلوریا داررو (Gloria Dareru) اشاره کرد که اولی آشپزی جوان و دومی یک قاچاقچی اسلحه است! متاسفانه جز اطلاعات مختصر بالا نکته دیگری از داستان بازی برای ما مشخص نشده است و تنها سازندگان در برخی مصاحبه‌های خود ادعا کرده‌اند بر خلاف شماره دوم بازی که تمی کودکانه داشت بازی جدید به المان‌های جدی‌تر بازی اصلی وفادار بوده و جو خاص آن را تکرار خواهد کرد که خود خبر بسیار خوبی برای دوست داران این سری است.
گیم‌پلی بازی نیز با توجه به موفقیت شماره قبلی بازی به نظر می‌رسد تغییرات چندانی نکرده و همان فرمول موفق قبلی را دوباره ارایه دهد. البته گیم‌پلی در برخی موارد تغییرات جزیی نیز داشته است که تغییر در سیستم خرید و ارتقا تسلیحات یکی از آن‌هاست. خوشبختانه در VCIII بر خلاف بازی قبلی برای خرید تسلیحات و ارتقا آن‌ها مجبور نیستید تا پایان مرحله و بازگشت به آکادمی صبر کرده و به راحتی می‌توانید در هر نقطه از بازی با مراجعه به مغازه همراه Casilla سلاح مورد نظر خود را خریده و یا آن را ارتقا دهید.
در آخر باید گفت هرچند تاکنون تغییرات چندانی در Valkyria Chronicles III اعمال نشده است اما هسته گیم‌پلی این عنوان آنقدر محکم و لذت بخش کار شده است که حتی اگر SEGA همان بازی قبلی را با داستان جدید دوباره منتشر کند باز هم با یکی از بهترین S-RPG های سال آینده و کنسول PSP طرف خواهیم بود!

بابک : شماره اول آن که یکی از زیباترین JRPG های کنسول PS3 بود و شماره دومش روی PSP هم بازی خیلی خوبی بود. امیدوارم در این شماره هم همین روند ادامه پیدا کنه…
ماکان : من فقط امیدوارم SEGA یکم تغییر عقیده بده و به جای منتشر کردن خیل عظیم بازی‌های آشغالش بیاد این عنوان رو دوباره برای PS3 بسازه!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8887.78.5877.987
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.75
7.58.5887.577.57.757.5

,,41) Torchlight II,سازنده : Runic Games
ناشر : Perfect World
تاریخ انتشار : 2011
PC
سال گذشته عنوان بسیار کوچکی به نام Torchlight علی‌رغم ورود بی‌سر و صدایش به دنیای بازی‌های رایانه‌ای و تیم کوچکی که پشت آن بود توانست نظر مثبت گیمرها و منتقدین را به یک اندازه کسب و از سوی بسیاری از آن‌ها به عنوان برترین RPG سال 2009 انتخاب شود. خوشبختانه Runic Games در پی موفقیت‌های شماره اول بازی هم اکنون در حال طراحی و ساخت شماره دوم بازی است تا سیاه‌چاله‌ها عمیق‌تر از گذشته گیمرها را در خود فرو کشند.
از ویژگی‌های تازه و منحصر به فرد بازی جدید می توان به co-op آنلاین، Pet های جدید، User Interface منظم‌تر و در نهایت قابلیت Customize کردن کامل شخصیت‌ها به همراه چرخه آب و هوا اشاره کرد که تا به اکنون حضور آن‌ها قطعی شده است. اما خبر خوب دیگر در رابطه با TII این است که سازندگان آن صحبت هایی در مورد عرضه بازی برای X360 و PS3 البته از طریق Live و PSN کرده اند که در این صورت بازیکنان کنسولی هم می توانند در کنار PC Gamer ها در غیاب اسطوره این سبک، Diablo III،‌ به گشت و گذار در اعماق سیاه‌چاله‌ها بپردازند.

بابک : شماره اولش که خیلی گمنام بود ولی وقتی اومد مشخص شد واقعا بازی زیبایی بود و یک Diablo Clone صرف نبود! احتمالا این نسخه هم بتونه موفقیت شماره اولش را کسب کند.
ماکان : اگر یک عنوان بتونه جای خالی Diablo رو برای من پر کنه همین Torchlight 2 هست! فقط امیدوارم Runic Games یک دستی به سر و گوش Pet های بازی بکشه!
محمد : Torchlight یکی از RPG های جالب سال گذشته بود، این شماره هم مطمئنا بازی خوبی خواهد شد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
778797.577.87.57
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.77
78.69878.588.258.5

,40-31,,40) Rayman Origins,سازنده : Ubisoft Montpellier
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
گویا مدتی است که شرکت‌های بازی سازی بزرگ که از ساخت عناوین دوبعدی قدیمیشان به صورت 3D هیچ خیری ندیده‌‌اند به طور کامل بی‌خیال این موضوع شده‌ و تصمیم به ساخت بازی‌های کلاسیک خود با همان فرم و شکل گذشته گرفته‌اند! Origins نیز عنوان جدید شرکت Ubisoft است که همان طور که از نامش نیز مشخص است قصد دارد به ریشه‌های این سری بازگشته و با ارایه یک بازی 2D خوش آب و رنگ به سبک بازی اصلی مجموعه دل هواداران را بعد از بازی‌های مزخرفی چون Rayman M و Arena بدست آورد.
یکی از مواردی که در رابطه با Origins خودنمایی می‌کند گرافیک بسیار زیبا و رنگارنگ آن است که کاملا شبیه کارتون‌های دوبعدی از کار در آمده است. جالب این است که به لطف موتور UBIart Framework تنها 5 نفر بر روی این عنوان مشغول به کار هستند و همه این زیبایی تنها توسط تیمی کوچک خلق شده است! در بازی جدید تقریبا تمامی المان‌های مربوط به Rayman های جدید کنار گذاشته شده و همه چیز بازگشتی به گیم‌پلی بازی اصلی است. حتی شخصیت‌های جدید مجموعه نیز از بازی حذف و Rayman تنها با دوست چاق و آبی رنگ خود (که من هیچ وقت نفهمیدم چیست!) در بازی حضور خواهد داشت. متاسفانه از Origins تنها یک تریلر کوتاه منتشر شده است و تاکنون خبر چندان جدید از آن به دست نرسیده است اما با همه این حرف‌ها همان یک تریلر کوتاه و نمایش قدرتمند بازی نیز کافی است تا از هم اکنون این عنوان بسیار زیبا و جذاب را در لیست بهترین عناوین سال آینده قرار دهیم!

آریا : تریلر بازی به شدت زیبا و خاطره انگیز بود و اگه مشکلی پیش نیاد میتونیم بعد از مدتها شاهد یک عنوان واقعی از Rayman باشیم!
بابک : خدا رو شکر بالاخره یوبی سافت فهمید Rayman هیچ ربطی به اون خرگوش های مسخره و احمق نداره!
کسری : اثری ارکید دوست داشتی و بامزه که واقعا مرا جذب خودش کرده.
ماکان : ظاهر بازی که بسیار فریبنده هست، اگر گیم‌پلیش هم خوش دست باشه رسما به یکی از شاهکارهای Ubisoft تبدیل می‌شه!
محمد : بازگشت Rayman اون هم در قالب یک بازی 2 بعدی خیلی عالی خواهد بود. دیگه اثری از خرگوش های دیوانه (که البته من علاقه خاصی بهشون دارم) نیست و این خبر خوبی هست، خرگوش ها بازی خودشان را دارند و Rayman هم بازی خودش.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.5786.58.58.257877
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.81
8.58.78897.577.58.5

,,39) DotA 2,سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
تاریخ انتشار : 2011
PC
طرفداران سری Warcraft و خصوصا بسته الحاقی نسخه سوم آن، The Frozen Throne،‌حتما با عنوان Defence of the Ancients: Allstars که در واقع یک ماد طراحی شده برای FT توسط یک تیم کوچک بود را به یاد دارند. پس از موففیت‌های DotA و خرید شرکت کوچک سازنده آن، ‌IceFrog توسط شرکت نام آشنای Valve اکنون بعد از سال‌ها انتظار نوبت به انتشار دومین قسمت از این بازی جذاب و اعتیاد آور رسیده است.
DotA 2 همانند عنوان اصلی یک استراتژی همزمان همراه با المان‌های عناوین نقش آفرینی است. خوشبختانه بازی جدید به طور کامل از سیستم Steam پشتیبانی خواهد کرد که خبر بسیار خوبی برای گیمرهایی است که این عنوان را تحت شبکه انجام می‌دهند. هرچند خالق اصلی این عنوان یعنی آقای Steve Feak در پروژه جدید نقشی ندارد (استیو فک حتی علیه شرکت Valve و استفاده آن‌ها از نام DotA شکایت نیز کرد!) اما با همایت گسترده‌ای که Valve از سازندگان آن می‌کند و به لطف سیستم پیشرفته Steam می‌توان امیدوار بود در سال آینده بازهم با یکی از جذاب و اعتیاد آورترین عناوین RTS موجود روبرو شویم.

احسان : وقتی یک بازی حتی تا چندین سال بعد از عرضه روی زبان ها میماند و افراد بسیاری را معتاد خود میکند در واقع به همگان ثابت میکند که یک بازی معمولی نیست پس منتظر نسخه دوم مواد مخدر دنیای گیم هستیم.
بابک : من که یه مدت خیلی با دوستانم DotA بازی میکردم، بهترین ماد Warcraft III بود. امیدوارم DotA 2 هم بتونه موفقیت های شماره اولش را تکرار کنه.
مرتضی : موتور Source و بازی Defense of the Ancients خودمون! چه شود!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
87.57.5887.5898.57
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.81
8896.588868

,,38) Final Fantasy Versus XIII,سازنده : Square Enix
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PS3
چندین سال است که جمیع طرفداران مجموعه Final Fantasy از مسولین شرکت SE تنها یک درخواست بزرگ دارند؛ باز سازی FFVII! درحالی که SE بنا به دلایل مختلف نظیر هزینه و زمان بر بودن این کار از زیر جواب دادن به این خواسته طرفداران فرار می‌کند آقای تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) به همراه تیم خود (سازندگان سری Kingdom Hearts) قصد دارد با ساخت بازی جدید خود، Final Fantasy Versus XIII، علاوه‌بر تکمیل کردن پروژه FabulaNovaCrystallis جای خالی FFVII را نیز برای طرفداران مجموعه پر کرده و به رویای تجربه یک FF اکشن و تاریک جامه عمل بپوشاند.
Versus همانند FFVII یک عنوان بسیار تاریک و جدی است که به جای به میان کشیدن موجودات اساطیری و جادوگران باستانی یک تم سیاسی را چاشنی داستان خود کرده است. ناکتیس لویسیس (NoctisLucis که در زبان لاتین به معنی شبگرد و روشنایی شبانه است، البته با غلط املایی!) شخصیت تیپیکال و جذاب بازی، شاهزاده‌ای اصیل و آخرین عضو از یک خانواده سلطنتی است که وظیفه خطیر حفاظت از نیروی کریستال مقدس را بردوش می‌کشد. کشوری که ناکتیس در آن زندگی می‌کند شهری بسیار مدرن و روبوتیک همانند میدگار است و به نظر می‌رسد جادو در آن به فراموشی گذاشته شده است.
داستان Versus، داستان جنگ‌ها و عشق میان کشور ناکتیس با شاهزاده خانوم کشور همسایه Tonebuae است. این شاهزاده خانم جوان که استلا نوکس فلورت (StellaNoxFleuret) نام دارد همانند نام کوچکش به معنی، ستاره، زیبا و همانند نام خانوادگیش، شمشیر، برنده و خطرناک است. استلا و ناکتیش هردو دارای قدرتی مرموز و افسانه‌ای هستند که هنوز منشا آن مشخص نیست (احتمالا هردو آن‌ها L’Cie هستند) اما استلا آن را مدیون خدای مرگ Etro می‌داند. عشق چیزی است که می‌توان آن را میان این دو شاهزاده جوان و مرموز حس کرد اما جنگ نیز عاقبت کار سرزمین آن دو است!
گیم‌پلی Versus بیشتر از هرچیزی شبیه به سری Kingdom Hearts است که بر اساس صحبت‌های آقای نومورا می‌توان انتظار اکشن بیشتر و Real Time تری از آن داشت. نکته‌ای که Versus را عنوان بسیار ارزشمندی می‌سازد علاوه‌بر فضا و اتمسفر آشنای آن که بیشتر از هرچیزی FFVII را به یاد خواهد آورد، وجود المان‌هایی نظیر World Map و کشتی هوایی است که مدت‌هاست در هیچ عنوان RPG در این نسل دیده نشده است. و اما آخرین بخش جذاب Versus که تاکنون از آن مطلع شده‌ایم وجود افکت‌های Blood & Gore در بازیست که می‌توان آن را اولین در سری FF نامید!
از Versus تاکنون جز یک تریلر کوتاه هیچ اطلاعات دیگری منتشر نشده است و سازندگان نیز با وسواسی فراوان نمایش بازی را از هر نمایشگاه به نمایشگاه دیگر موکول می‌کنند اما با این وجود این عنوان توانسته به سرعت در قلب بسیاری از گیمرها، حتی آن‌هایی که با این سری هیچ آشنایی قبلی نداشته و مخالف آن نیز بوده‌اند جا باز کند. Versus قطعا یکی از بزرگترین و بهترین عناوین این نسل و کنسول PS3 خواهد بود که در سال آینده پس از سال‌ها انتظار میهمان خانه گیمرها خواهد بود.

آریا : شاید بالاخره منم به خاطر این بازی با سری FF آشنا شدم!
بابک : از اول این نسل دارم در رابطه با این بازی میشنوم، ولی هنوزم چیزی ازش ندیدیم! بازیهایی که خیلی زمان ساختشون طول بکشه معمولا خوب از آب درنمیان، ولی خُب استثناهایی هم وجود داره. امیدوارم Versus هم یکی از اون استثناها باشه.
ماکان : هرچقدر FFXIII نا امید کننده و پایین‌تر از سطح انتظارات بود Versus بوی شاهکار می‌ده! جو و اتمسفر بازی بسیار گیرا و شبیه به FFVII است و به همراه شخصیت‌های دوست داشتنیش می‌تونه به خوبی جای خالی FFVII Remake رو برای طرفداران مجموعه پر کنه.
محمد : تا حالا که چیز خاصی از گیم پلی منتشر نشده و همین باعث میشه نسبت به بازی بدبین بشم، با توجه به کیفیت نه چندان عالی بازی های SE در این نسل به بالا بودن سطح بازی شک دارم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
77599.58.57878.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.81
8.59878.56.588.58

,,37) Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds,سازنده : Capcom
ناشر : Capcom
تاریخ انتشار : February 15, 2011
X360 , PS3
یکی از زیباترین و البته بالانس ترین Fighting های این دهه , بازی محبوب Marvel vs. Capcom 2 بود که حدودآ ده سال پیش برای کنسول ناکام Dreamcast عرضه شد. بازی ای دو بعدی با حضور کاراکترهای محبوب Capcom و البته قهرمانان کامیک های Marvel . چندی پیش Capcom با ارائه نسخه HD این بازی برای X360 , PS3 باعث به وجود آمدن حرف و حدیث هایی در مورد نسخه سوم آن شد و اینک می توانیم شاهد ساخت MVC3 با بالاترین کیفیت ممکن باشیم. به لطف استفاده از نسخه به روز انجین MT Framework انتظارات از بخش بصری بازی بالاست و تاکنون نیز این انتظارات بی پاسخ نمانده است. اولین موردی که بعد از دیدن تصاویر بازی به چشم می آید , گرافیک هنری فوق العاده زیبای آن است. طراحی های بازی این بار حالتی سه بعدی پیدا کرده و شخصیتها به صورت سه بعدی طراحی شده اند , اما همچنان گیم پلی ای دو بعدی را شاهد خواهیم بود. پس زمینه محیط هم به زیباترین شکل ممکن طراحی شده و با محیط های متحرک و جذاب طرف هستیم. گیم پلی بازی مثل سابق به شدت سریع و مهیج بوده و توانایی بالای بازیکنان را می طلبد. هر بازیکن قادر به انتخاب سه مبارز بوده و درون بازی توانایی تعویض آن ها را دارد. همچنین حملات تیمی مانند سابق وجود داشته و صحنه هایی جالب را رقم می زند. حالت Mission Mode در MVC3 به بازیکنان کمک می کند با قابلیت های هر کاراکتر آشنا شده و خود را آماده رقابت با حریفان اصلی (سایر بازیکنان) کنند. حالت داستانی نیز برای هر کاراکتر متفاوت بوده و داستان و پایان خاصی دارد. این بخش برای Capcom اهمیت خاصی داشته و حتی از فردی چون Frank Tieri نویسنده کامیک های Marvel و DC برای نوشتن داستان و دیالوگ ها کمک گرفته است. بخش آنلاین MVC3 هم بسیار عظیم بوده و توانایی رقابت بازیکنان را به اشکال مختلف می دهد. بازیکنان قبل از شروع مسابقه می توانند License Card حریف را دیده و از توانایی های او خبردار شده و میزان برد و باخت حریف را دریابند. در سومین نسخه از این سری باز هم شاهد حضور کاراکترهای محبوب از دو طرف هستیم. شخصیت هایی چون Deadpool , Hulk , Spiderman و Wolverine از طرف Marvel و کاراکترهایی مانند Albert Wesker , Amaterasu , Dante و Viewtiful Joe در کنار تعدادی از کاراکترهای Street Fighter از جانب Capcom. در مجموع با توجه به سابقه سری Marvel vs. Capcom و دیده ها و شنیده ها در مورد MVC3 , می توانیم این بازی را از هم اکنون جزو بهترین Fighting های این نسل بدانیم.

آریا : بی صبرانه منتظر عرضه این شاهکار هستم! هنوز هم لذت تجربه نسخه دومش روی Dreamcast از یادم نرفته.
محمد : باز هم ترکیب دوباره شخصیت های Marvel و Capcom. نمایش های بازی تاکنون خیلی خوب بوده و باید شاهد یک Fighting کم نقص باشیم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
87888987.88.57
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.81
877.588858.759

,,36) Red Faction: Armageddon,سازنده : Volition, Inc
ناشر : THQ
تاریخ انتشار : May 2011
PC , X360 , PS3
Red Faction: Guerrilla یکی از بهترین بازی های سال گذشته به شمار می آمد که عمده محبوبیت خود را به دلیل تخریب پذیری بی نظیر و مبتنی بر قوانین فیزیکی به دست آورد. اینک شماره جدید این سری در راه است و برخلاف سبک اول شخص که در دو بازی ابتدایی سری شاهد بودیم، این بازی نیز همانند Guerrilla یک شوتر سوم شخص می باشد. داستان بازی 50 سال بعد از پایان قسمت اول اتفاق می افتد، معادن مریخ به تنها پناهگاه انسان ها مبدل شده و به دلیل وقوع اتفاقاتی بیگانگان به دشمن اصلی انسان ها تبدیل گشته اند، در این بین تنها امید بشر Darius Mason نوه Alec Mason قهرمان شماره قبل می باشد. گیم پلی بازی تغییرات زیادی نسبت به شماره قبل داشته و به شدت خطی شده است. ماموریت های بازی اکشن تر شده اند و بیشتر به درگیری با بیگانگان می گذرد، البته بازی کماکان از المان های موفق شماره قبل استفاده می کند. اکثر مراحل در زیرزمین ها و معادن تاریک و سرپوشیده می گذرد و دشمن اصلی نیز بیگانگان می باشند. تخریب پذیری بازی کماکان کیفیت فوق العاده ای دارد و اینک علاوه بر خراب کردن محیط شما قادر به بازسازی محیط های تخریب شده نیز می باشید. با توجه به خطی تر شدن بازی سلاح های زیادی به مجموعه اسلحه های شما افزوده شده و همینطور ربات های غول پیکر نسخه قبل در این بازی نیز حضور دارند. البته باید گفت که محیط های بازی با وجود خطی بودن بسیار بزرگ طراحی شده اند و شما آزادی عمل زیادی در این محیط ها دارید. در نهایت باید گفت Red Faction: Armageddon پتانسیل این را دارد که همانند شماره های قبلی سری به یک بازی عالی تبدیل شود و طرفداران این سری به دلیل تبحر Volition تقریبا از موفقیت این بازی مطمئن می باشند.

آریا : هنوز نفهمیدم نسخه قبلی Red Faction چی داشت که محبوب شد ! این یکی هم بعیده با سلیقه من جور دربیاد.
بابک : Red Faction: Guerrilla که خیلی خوب بود و تخریب پذیری مثال زدنی هم داشت، امیدوارم Armageddon هم بازی خوبی بشه. فقط خدا کنه Volition کمی محیط های بازی را متنوع تر درست کنه تا بشه حداقل دو ساعت پشت سر هم بازی کرد!
محمد : شماره قبلی این عنوان ساعت های زیادی منو به خودش مشغول کرد، امیدوارم این شماره هم همون قدر جذاب باشه. تنها نگرانی ام خطی شدن بازی هست.
محمد حسین : Not My Type
مرتضی : تخریب پذیری نسخه اول بسیار عالی بود. بخش مولتی پلیر نیز به زیبایی کار شده بود. این نسخه مطمئنم میترکونه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.588.57.77778.176.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.83
87.98.58.598.588.257

,,35) Total War: Shogun 2,سازنده : The Creative Assembly
ناشر : SEGA
تاریخ انتشار : March 15, 2011
PC
سری بازی های زیبا و محبوب Total War نخستین بار در سال 2000 و با بازی به یاد ماندنی Shogun: Total War کار خود را آغاز کردند و اینک پس از 11 سال می توانیم شاهد دنباله ای بر اولین بازی این سری باشیم. بازی های Total War در گذر زمان تفاوت های زیادی پیدا کرده و حتی در طول این سال ها از ناشری چون Electronic Arts به سمت Activision و سپس SEGA حرکت کرده اند. بازی هایی که با هر نسخه پیشرفت های چشمگیر خود را نشان داده و به محبوبیت خود نیز افزوده اند. حوادث Shogun 2 در قرن شانزدهم و پس از جنگ های 10 ساله داخلی ژاپن یعنی Onin Wars اتفاق می افتد. شما در نقش یکی از 9 فرمانروای ژاپنی قرار می گیرید که هرکدام از آن ها اهداف خاص خود را داشته و استراتژی های سیـاسی و نظامی مخصوص خود را دنبال می کنند. در Shogun 2 ژنرال های بزرگ و افسانه ای که نخستین بار در Medieval: Total War معرفی شدند , بازگشته و برای مثال شخصیت بزرگی چون Saito Musashibo Benkei نیز در بازی حضور خواهد داشت. انجین پیشرفته بازی باز هم عظیم تر از قبل شده و این بار اجازه حضور 56000 سرباز در هر نبرد را می دهد. عددی که Shogun 2 را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک می کند. این موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانید بعضی از واحدهای بازی از بیش از 1000 چند ضلعی تشکیل شده اند که تاکنون در این سری بی سابقه بوده است. بازی از نظر هنری هم بسیار زیبا بوده و The Creative Assembly بر جنبه هنری بازی تآکید فراوان دارد. Shogun 2 حدود 30 واحد نظامی در خود دارد که از بازی هایی چون Empire: Total War کمتر بوده ولی تمرکز روی هر واحد و قابلیت های مخصوص و منحصربفرد آن بسیار بیشتر خواهد بود. گیم پلی بازی نیز مانند گذشته ترکیبی از استراتژی های مخصوص قبل از شروع نبرد و همچنین عملیات هم زمان داخل نبرد خواهد بود. با Total War: Shogun 2 بار دیگر به نبردهای کلاسیک و به یاد ماندنی تاریخ سفر کرده و طعم شیرین فرماندهی نبردی چند ده هزار نفره را خواهید چشید !

محمد : Creative Assembly متخصص ساخت عناوین استراتژی هست و بازی های سری Total War از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند، این شماره هم به راحتی می توانه بهترین استراتژی سال آینده لقب بگیره.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.588.566.58.588.567
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.9
9.587.599.57.588.258.5

,,34) Guild Wars 2,سازنده : ArenaNet
ناشر : NCSoft
تاریخ انتشار : 2011
PC
یکی از معدود MMORPG هایی که بعد از بازی فوق العاده موفق World of Warcraft مورد تحسین منتقدین قرار گرفت , بازی زیبای Guild Wars بود. بازی ای که در سال 2005 عرضه شد و خیلی زود به محبوبیت خوبی رسید. اینک ArenaNet بعد از مدت ها به سراغ ساخت دومین نسخه شماره دار از این سری رفته و می توانیم انتظار یک MMO ـی موفق دیگر را داشته باشیم. Guild Wars 2 که از سه سال پیش خبر ساخت آن اعلام شد , از نسخه پیشرفته و به روز شده انجین بازی قبلی استفاده می کند. در این قسمت شاهد محیط های سه بعدی کاملآ realtime در کنار بهبودهای فراوان در زمینه انیمیشن ها خواهیم بود و همچنین از Havok Engine برای ایجاد فیزیکی طبیعی استفاده خواهد شد. سازندگان بازی تمام این بهبودها را در راستای بهتر شدن گیم پلی بازی و رسیدن به اهداف خود در به کار گیری بهتر کانسپت بازی به شمار می آورند. Guild Wars 2 به بازیکن اجازه ساخت کاراکتر از بین 5 نژاد و 8 پیشه یا کلاس مختلف را می دهد. این کلاس ها به سه دسته اصلی تقسیم شده اند, تحت عناوین Scholar (دانشمند) که از زره سبک استفاده می کند , Adventurer (ماجراجو) که توانایی استفاده از زره معمولی را دارد و Soldier (سرباز) که قادر به استفاده از زره های قدرتمند و سنگین است. تاکنون کلاس هایی چون Elementalist , Warrior , Ranger و البته Necromancer از بین 8 کلاس موجود معرفی شده اند و ماکزیمم Level کاراکتر نیز عدد 80 عنوان شده است. نبردهای قبیله ای (Guild vs Guild) همچنان در بازی وجود دارد و البته گسترده تر و عظیم تر از گذشته نیز شده است. هر نبرد مقررات خاص خود را دارد و بازیکنان قادر به شرکت در آن ها بوده و نسبت به عملکرد خود هدایای مختلفی بدست می آورند. داستان بازی در دنیای Tyria و حدودآ 250 سال بعد از شکست Great Destroyer در بازی Eye of the North اتفاق می افتد. 5 اژدهای باستانی خفته از خواب بیدار شده و سرزمین Tyria را با خاک یکسان می کنند. انسان ها که روزگاری حاکمان مقتدری بودند , بعد از جنگ های پی در پی و بیماری های مختلف از همیشه کمرنگ تر شده و دورف ها نیز به ورطه نابودی کشیده شده اند. بالاخره نژادهای جدید و البته قدیمی دوباره روی کار آمده و شهرهای قدیمی را ویران و شهرهای جدیدی جایگزین آن ها می کنند. قوانین حکومتی عوض شده و مقررات جدیدی وضع می شود. در گذر زمان فرهنگ ها عوض شده و این تغییر به لباس ها و زره ها هم رسوخ پیدا می کند. در این شرایط است که بازیکن وارد دنیای Guild Wars 2 شده و باید با عوامل مختلفی از جمله یکی از 5 اژدها به نام Zhaitan نبرد کند. Guild Wars 2 می تواند با پیشینه خوب خود در کنار بهبودهایی که داشته و با گیم پلی و گرافیکی پیشرفته تر نظر دوست داران این سبک را به خود جلب کند.

بابک : GW بازی خیلی پرطرفدار و زیبایی بود و میشه حتی رقیب World of Warcraft هم به حسابش آورد. GW2 هم مطمئنم بازی خوبی میشه.
محمد : یکی از معدود MMO هایی که توانایی داره در بازاری که تحت انحصار WOW قرار گرفته، برای خودش مخاطب پیدا کنه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.58977.5888.588
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین7.98
78.88.587888.58.5

,,33) Patapon 3,سازنده : Pyramid / Japan Studio
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
PSP
پاتاپن‌ها قهرمانان جدید شرکت سونی و کنسول دستی آن‌ها PSP دیگر آنقدر در میان گیمرها مشهور و محبوب شده‌اند که نیازی به معرفی و توضیح ندارند! یکی از برترین عناوین این کنسول و همچنین بازی‌های ریتمیک که صدای ریتم آن‌ها، پاتا پاتا پاتاپن، هنوز هم در گوش همه ما می‌پیچد. در بازی جدید پاتاپن‌های دوست داشتنی ما بعد از تمام کردن کار ساخت پل سرزمینشان با یک جعبه مرموز روبرو می‌شوند که در آن روح هفت شیطان پلید گرفتار شده است. پاتاپن‌های بیچاره که از هیچ کجا خبر نداشته‌اند در آن تو چه خبر است در جعبه را باز کرده و باعث آزادی شیاطین داخل آن می‌شوند. شیاطین نیز برای تشکر از آن‌ها همه پاتاپن‌ها را تبدیل به سنگ می‌کنند! اما نه، همه پاتاپن‌ها تبدیل به سنگ نشده‌‌اند! هاتاپن بنا به دلایلی از نفرین شیاطین جان سالم به در برده و با کمک نیروی مرموز داخل جعبه تبدیل به یک ابرقهرمان شده و قصد دارد بار دیگر شیاطین داخل جعبه را به داخل آن بازگرداند… . Patapon 3 قطعا یکی از بهترین عناوین کنسول PSP در سال آینده است.

بابک : Patapon از نظر من بهترین بازی PSP است.
ماکان : راستشو بخواید من انقدر پاتاپن‌ها رو دوست دارم که شب‌ها خواب ان‌ها را می‌بینم!
محمد : پاتاپن های بامزه و خستگی ناپذیر دوباره برگشته اند تا باز هم لحظات شاد و دلچسبی را برای ما فراهم بیاورند، این شماره هم میتونه لذت شماره های قبلی را تکرار کنه.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
87888.5888.188
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.03
88.878.588.588.258

,,32) Journey,سازنده : thatcompangame
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
PS3
یکی از زیباترین و البته متفاوت ترین بازی های Arcade این نسل , بازی Flower بود که سال گذشته برای کنسول PS3 عرضه شد و نظر منتقدین را به خود جلب کرد. اینک شرکت thatgamecompany در تدارک ساخت بازی بعدی خود بوده و نام Journey را برای آن انتخاب کرده است. نحوه شکل گیری بازی در نوع خود بسیار جالب است. آقای Jenova Chen از موسسان thatgamecompany با یک فضانورد گفتگو کرده و این فضانورد از تجربه عجیب خود صحبت کرده. تجربه ای که هر شخص بعد از خارج شدن از کره زمین به آن رسیده و به حالت معنوی خاصی دست پیدا می کند که نظیر آن را تاکنون تجربه نکرده است. نگاه کردن به کره زمین از آن فاصله به انسان گوشزد می کند که تا چه اندازه کوچک و حقیر بوده و در مقایسه با جهان هستی چه جایگاهی دارد. همین ایده جالب پایه ساخت Journey شده. البته در Journey خبری از مسافرت های فضایی و سفر به ماه نیست , بلکه حس عجیب کوچک بودن در دنیایی وسیع به بازیکنان منتقل می شود. شما بدون اینکه بدانید چه هستید , کجا هستید و در چه زمانی قرار دارید , در صحرایی عظیم از خواب بیدار می شوید. صحرایی که تنها شما در آن حضور دارید و البته کوهی در دور دست نیز به چشم می خورد. اولین و مهم ترین هدف بازیکن رسیدن از دل این صحرای خشک و خالی به کوه مورد نظر است. نکته جالب در مورد این بازی بخش آنلاین آن می باشد. می توان گفت در اصل Journey یک بازی آنلاین است ولی متفاوت با تمام بازی های آنلاینی که تاکنون تجربه کرده اید. در این بازی شما با بازیکن های دیگر که همگی در این صحرا اسیر شده و هدفی مانند شما دارند روبرو می شوید. حال به اختیار خود می توانید به تنهایی سفر کرده یا با سایر افراد هم سفر شده و تجربه ای متفاوت را رقم بزنید و معماهای جالب سر راه خود را حل کنید (در Journey خبری از دشمن نیست) نکته جالب تر به کنترل بازی برمی گردد. تنها دو دکمه برای بازی طراحی شده! یکی برای پریدن و دیگری برای صدا زدن یا آواز خواندن! البته از قابلیت حرکتی Sixaxis نیز برای دیدن محیط اطراف استفاده می شود. از آنجا که بخش اعظم بازی در صحرایی بی پایان جریان دارد (البته محیط های برفی نیز در تریلر بازی دیده شده) , تیم سازنده توجه زیادی روی شبیه سازی شن های صحرا داشته و البته به لباس شنل مانند کاراکتر اصلی و انیمیشن تکان خوردن آن در جریان باد نیز پرداخته شده است. گرافیک هنری بازی را از هم اکنون می توان جزو زیباترین ها دانست و Journey می تواند با گیم پلی متفاوت و عجیب خود در کنار حس تنهایی بی نظیری که به بازیکن می دهد , تجربه ای لذت بخش و بی مانند را رقم زند. تجربه ای که به گفته سازندگان آن مانند یک موزه بوده و با یک بار تمام کردن آن نمی توان به همه جزییات آن دست یافت.

آریا : سورپرایز سال 2011 ! بدون اغراق بیشتر از اینکه منتظر خیلی از بازیهای پر هزینه و عظیم 2011 باشم , منتظر Journey هستم! بازی ای که خیلی ها رو یاد Shadow of the Colossus البته در ابعاد کوچکتر میندازه.
محمد : ایده بازی خیلی جالبه، سبک گرافیکی بازی هم واقعا زیباست. با توجه به کیفیت بالای Flower میشه انتظار یک بازی خوب را داشت.
مرتضی : ببین کی گفتم! این بازی اشکتون رو درمیاره بس که قشنگه! این خط اینم نشون!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.57.57.577.59.2587.496
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.03
89.57889889.5

,,31) Deus Ex: Human Revolution,سازنده : Eidos Montreal
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
سری Deus Ex یکی از محبوب ترین عناوین RPG روی PC است. این بار Eidos قصد دارد جانی تازه به این نام ببخشد و به همین دلیل آن را به استودیو Eidos Montreal سپرده است. Human Revolution داستانی بسیار زیبا و سنگین را روایت می کند؛ داستان در مورد مردی به نام ادم جنسن (Adam Jensen ) است که به طرز عجیبی تبدیل به یک Superhero می شود. او در دنیایی آشوب زده به دنبال هویت خود می گردد. Human Revolution یک داستان منتقدانه بر مدرنیته و جدایی انسان از خدا را تعریف می کند. بازی زمانی را به تصویر می کشد که علم آنچنان پیشرفت کرده که انسان هیچ محدودیتی نسبت به خدای خود ندارد.
گیم پلی تغییرات زیادی داشته. بازی همچنان اول شخص است ولی به هنگام سنگر گرفتن و یا نبردهای نزدیک سوم شخص می شود. شما اسلحه های زیادی در اختیار دارید و حتی می توانید با ترکیب کردن آنها یک سلاح مرگبار بسازید. قابلیت Upgrade برای هر چیزی امکان پذیر است؛ از مهارت ها و توانایی های ادم گرفته تا اسلحه ها. تنوع پیشبرد مراحل به شدت بالا است و سناریو های مختلفی برای تمام کردن یک مرحله در نظر گرفته شده. شما می توانید از راه های مختلف، سبک های مختلف و نبردهای متفاوت مرحله را پیش ببرید. محدودیت در این بازی کلمه ای بی معنی است و شما قادر هستید یک مرحله را با چند صحبت کوتاه تمام کنید و یا آن را به یک میدان نبرد بزرگ تغییر دهید. Deus Ex: Human Revolution بازی موفقی به نظر می رسد و باید صبر کرد و دید که آیا Eidos Montreal می تواند به وعده های خود عمل کند یا خیر.

آریا : با اینکه تا اینجای کار و با دیدن تریلرها و گیم پلی ها از بازی خوشم اومده , ولی یه حس عجیبی ته دلم میگه که زیاد موفق نمیشه.
بابک : Deux Ex 1 که تو سبک خودش شاهکاری بود، اما شماره دومش به اون اندازه موفق نبود. حالا بعد از این همه سال باید دید سازنده جدیدش میتونه بازی را به موفقیت شماره اول تبدیل کنه یا نه. اخبار و تریلر ها که خبر از بازی واقعا زیبایی میدند، پس بعید نیست بتونه به روزهای اوجش برگرده.
حمیدرضا : تاکنون نسخه های قبلی این سری را تجربه نکردم ولی با دیدن یکی دو تا تریلری که از بازی دیدم علاقه ام به این بازی بیشتر شد.
حمید : داستانی فلسفی، گیم پلی فوق العاده باز و جذاب، گرافیک هنری وصف ناپذیر . این بازی یک هیولای زیبا است.
کسری : بعد از 7 سال تاخیر بالاخره می توانیم شاهد عرضه جدیدترین قسمت DE که امده است ما را با یک بازی شوتر RPG خوب روبرو کند. بسیار به بازی امیدوار هستم و به نظرم موفقیت بازی می تواند جا را برای آثار پیچیده تری باز کند.
ماکان : به عنوان یکی از طرفداران بازی اصلی این سری که سال‌ها از عمرم را صرف انجام ان کردم هرچقدر تلاش می‌کنم نمی‌تونم بازی جدید رو به عنوان بازی که این نام بزرگ را یدک می‌کشه قبول کنم!
محمد : خیلی حس خوبی نسبت به این بازی ندارم، با این که Deus Ex اصلی را زیاد بازی نکردم ولی تقریبا به سبک و سیاق بازی آشنا هستم، فکر نمی کنم این شماره بتونه موفقیت عنوان اصلی را تکرار کنه.
محمد حسین : درسته CG های این عنوان از بهترین های تاریخه و زمان زیادی صرف طراحیش شده ولی خود بازی به نظرم هنوز کامل نیست و اشکالاتی مثل انیمشن های ضعیف و طراحی نه چندان جالب کاراکتر های فرعی تو ذوق می زنه. همه چیز گرافیک نیست ولی بازی باید حداقل استانداردها رو داشته باشه. البته با تاخیری که سازنده های بازی برای انتشارش اعلام کردن میشه امیدوار بود که این ضعف ها برطرف بشه.
مرتضی : نسخه اول خیلی حال داد. خاطره داشتیم با بازیش. این شماره یکم زیادی داره توقعات رو بالا میبره.
هنگامه : موسیقی زیبا و جو مدرن این بازی در کنار Content های فراوان RPG آن نوید یک بازی موفق را می دهد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
888.5958.588.58.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.06
8.58.887.59.57878

,30-21,,30) Twisted Metal,سازنده : Eat Sleep Play
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : پاییز 2011
PS3
بالاخره سر و کله جفی و ماشین جنگی اش به این نسل و کنسول PS3 نیز پیدا شده است! عنوانی که قطعا بسیاری از گیمرهای ایرانی با شماره‌های پیشین آن خاطرات بسیاری داشته‌اند. Twisted Metal یا همان ماشین جنگی خودمان (اتفاقا این نام بیشتر به بازی می‌آید!) هرچند هیچ شماره و یا پسوندی برای خود دست و پا نکرده است اما یکی از شماره‌های اصلی این سری است که قرار است بعد از تجربه Black در سال 2001 ماشین‌های تا خرخره مجهز به توپ و تفنگ را در ابعاد بزرگ و جذاب‌تری به جان هم اندازد!
سونی و جفی تا کنون تنها به نمایش بازی در E3 امسال بسنده کرده‌ و تصمیم گرفته‌اند جز معرفی برخی از امکانات خیره کننده و مهیج بخش چند نفره آن صحبت دیگری به میان نیاورند اما همان نمایش کوتاه نیز نوید میادین خونین و شلوغ بسیار هیجان انگیزی را به گیمرها می‌دهد. علاوه‌بر بخش چند نفره آنلاین بسیار قوی خوشبختانه TM از یک بخش آفلاین بسیار قوی نیز سود می‌برد که پشتیبانی از قابلیت Split-Screen چهار نفره تنها بخشی از امکانات پرتعداد آن برای گیمرهاست. و اما خبر خوب برای طرفداران این مجموعه نیز بازگشت بسیاری از خودروها و مراحل محبوب شماره‌های قبلی است که با ظاهر و طراحی بهتر در بازی جدید حضور قدرتمندی را تجربه خواهند کرد.
تنها نکته‌ای که حداقل تا به اینجای کار کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد گرافیک بازی است که صحبت کردن در رابطه با آن کمی زود به نظر می‌رسد، خصوصا با توجه به اینکه سونی هیچ گاه از این حیث برای عناوین انحصاری خود کم کاری نکرده و عادت دارد در دقایق آخر با نمایش قدرتمند بازی‌های خود دهان گیمرها را باز گذارد! در مجموع باید گفت ماشین جنگی جدید یا همان Twisted Metal یکی از برترین عناوین سال آینده و کنسول PS3 است که قطعا نظیر آن را بر روی هیچ پلتفرم دیگری مشاهده نخواهید کرد!
آریا : نمایش بازی توی E3 هم جالب بود هم نه! به شخصه از نظر بصری انتظار خیلی بیشتری داشتم ولی به نظر میاد گیم پلی فوق العاده مهیج و سریعی داره و البته به شدت شلوغ!
احسان : خاطرات “ماشین جنگی” از اولین نسخه در ذهن من نقش بسته است. واقعا منتظر یک تجربه ناب آنلاین از این بازی هستم.
فردین : هنوز هم خاطرات دوران PS1 که در کلوپ ها به رقابت می پرداختیم رو به یاد دارم.
ماکان : خوب یادمه توی بازی‌های قبلی سری که برای PS منتشر شده بودن یه ماشینی بود که فقط دوتا چرخ بزرگ بود و نمیدونم چرا اما ما بهش می‌گفتیم تانک! من فقط آرزوم این هست ان دوتا چرخ توی این بازی باشن!
محمد : دیدن دوباره دلقک های دیوانه می توانه جذاب باشه، فقط گرافیک بازی یه مقدار تو ذوق میزنه!
محمد حسین : ماشین جنگی همون بازیی هست که سال های قبل تر توی کلاب های بازی با دوستام بازی می کردم و حتی اسم صحیحش رو هم بلد نبودم. دیوید جفی با نمایش جالب خودش در E3 یه شروع خیلی خوب رو رقم زد و با نمایش دادن گیم پلی بازی در همون جا نشون داد که ترس و واهمه ای توی دلش نداره و به کاره خودش و تیمش اطمینان کامل داره.
مرتضی : آماده هیجان باشید! بازگشت سلطان David Jaffe با Ice Cream Van
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
78.588.298.578.988
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.09
58.98.57.58.597.58.259.5

,,29) The Witcher 2: Assassins of Kings,سازنده : CD Projekt Red Studio
ناشر : Atari
تاریخ انتشار : May 17, 2011
PC
نسخه اول The Witcher عنوانی بسیار پرطرفدار برای عاشقان سبک RPG بود و فروش بالایی هم داشت. پس از این پیروزی شرکت CD Projekt تصمیم گرفت نسخه دوم را خیلی بهتر از قبل بسازد. در Assassins of Kings ما بازهم در نقش Geralt قرار میگیریم و ماجرایی دیگر را دنبال می کنیم. بر خلاف نسخه قبل CD Projekt ،موتور اختصاصی برای The Witcher 2 ساخته که به قول خودشان به خوبی توانایی به تصویر کشیدن دنیای وسیع این بازی را دارد. از لحاظ بصری The Witcher 2 بسیار پیشرفت کرده و جلوه های گرافیکی زیبایی در آن مشاهده می شود.
در Assassins of Kings سازندگان سعی کرده اند نکات مثبت قبل را ارتقاء داده و و نقاط ضعف را بر طرف کنند. گیم پلی بازی بسیار متنوع است، شما می توانید هر مرحله را به هر شکلی که دوست داشتید پیش ببرید و تمام انتخاب های شما در پیشبرد داستان و روند بازی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. بازی نزدیک به 20 نوع پایان خواهد داشت و داستان بسیار درگیر کننده خواهد بود. بسیاری با سیستم مبارزات نسخه اول مشکل داشتند که CD Projekt با حل کردن این موضوع این قسمت را هم راستا با بازی های اکشن روز درست کرده.
CD Projekt قصد دارد بعد از عرضه نسخه PC روی نسخه کنسولی هم کار کند، آنها فعلا به استاندارد مورد نیاز کنسول ها نرسیده اند و به همین دلیل نسخه PC زود تر عرضه خواهد شد.

بابک : Withcer 1 که RPG خوبی بود و سیستم تصمیم گیری خاکستری جالبی داشت. اما CD Projects امید خیلی زیادی نسبت به شماره دوم بازیش داره و ظاهرا موتور گرافیکیش هم فوق العاده پیشرفت کرده (شاید بالاترین گرافیک بین بازی های RPG). من فکر کنم بتونن بازی قوی تحویل بدند.
حمید : دنیایی که CD Projekt خلق کرده خیلی واقعی و تعامل پذیر است. داستان زیبا در کنار مبارزات پیشرفته، همراه با گرافیک هنری و تکنیکی زیبا نوید یک شاهکار را می دهد.
فردین : شماره اول از بهترین های سبک خودش بود. این شماره هم می تونه برای طرفدارانش تجربه خوبی رو به ارمغان بیاره.
ماکان : بسیار زیبا، خشن و خیره کننده. قدر این عنوان رو تنها گیمرهای حرفه‌ای و کارکشته خواهند دونست!
محمد : یک RPG واقعی که نسبت به شماره قبل پیشرفت های زیادی داشته. بدون شک یکی از برترین RPG های سال آینده خواهد شد.
محمد حسین : The Witcher 2 از همین الان یکی از انتخاب های بی چون و چرای من برای بهترین عنوان سال 2011 هست. این رو میدونم که این بازی همون چیزی هست که من خیلی وقته منتظرم در ژانر RPG ببینم. نمایش ها خیره کننده هست و فکر نمی کنم کسی باشه و یه تریلر از این بازی ببینه و در دم عاشقش نشه. انتظار برای بازی کردن این بازی جدا سخته.
مرتضی : موتور BioWare یعنی Aurora Engine توی شماره قبلی به زیبایی بازی خیلی کمک کرد. توی این شماره TSOOD Engine بکار برده شده. چیزی ازش نمیدونم. البته ملاک یک Role-Playing گرافیک نیست ولی برای من هست!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
789798.7588.387.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.18
898996.587.510

,,28) MotorStorm: Apocalypse,سازنده : Evolution Studios
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : Q2, 2011
PS3
نسخه اول MotorStorm یکی از عناوینی بود که چند ماه بعد از عرضه PS3 وارد بازار شد و با وجود مشکلاتی که داشت توانست به موفقیت نسبتا خوبی دست یابد، این بازی نمونه کامل یک Arcade Racing به حساب می آید که با وجود گیم پلی ساده و جذاب خود از عمق کافی برخوردار می باشد. تنها مشکل شماره اول کوتاه بودن مسیرها و تنوع کم مسابقات بود که این مشکل در قسمت دوم برطرف شد. حال سومین شماره از این سری در راه است و قصد دارد دوباره هیجان را به خانه های شما بیاورد! همانند برخی بازی های چند سال اخیر وقایع این بازی در یک دنیای آخرالزمانی به وقوع می پیوندد. محیط های بازی به دلیل وقوع زلزله و دیگر عوامل قابل تخریب بوده و در طول هر مسابقه شاهد تخریب ساختمان ها، پل ها و دیگر بناهای موجود در بازی خواهیم بود و ممکن است به دلیل این تخریب ها مسیر یک مسابقه به طور کامل عوض شود. هیجان مسابقات به شدت بالا بوده و به لطف فیزیک قدرتمند بازی شاهد وقوع اتفاقات جالبی در طول مسابقات خواهیم بود. تعداد اتومبیل ها نسبت به قبل افزایش یافته و تنوع مسیرها نیز بالا می باشد. این بازی جزء اولین بازی های PS3 است که از تکنولوژی 3D استفاده می کند و به نظر می آید در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. سال آینده بازی های Racing زیادی به بازار عرضه می شوند و این بازی رقابت سختی با دیگر عناوین خواهد داشت، ولی به لطف گیم پلی متفاوت و هیجان بالای بازی بدون شک طرفداران این بازی از تجربه کردن آن لذت کافی را خواهند برد.

آریا : با اینکه هیچ کدوم از نسخه های قبلی MS رو بازی نکردم , ولی فضای طبیعی و خارج از شهر رو بیشتر دوست داشتم!
برهان : آخرالزمان رو اگه سه بعدی بازی کنیم باید جالب باشه. بد نیست مسیرهای دررو سال 2012 رو پیدا کنیم.
فردین : به شخصه هیچ لذتی از این سری نبردم.
ماکان : هرچند به بازی‌های این سبک علاقه‌ای ندارم اما مجذوب تم آخرالزمانی این عنوان شدم! خدا رو چه دیدید، شاید منم این عنوان رو خریدم و بازی کردم!
حمید : فیلم 2012 را به سبک ریسینگ تصور کنید ! Black Rock Studio یک ترکیب جالب با Split/Second معرفی کرد که Evolution آن را به نهایت خود برده. بی صبرانه منتظر این بازی هستم.
محمد : یکی از جذابترین Racing های سال آینده که با توجه به اضافه شدن عناصر تخریب پذیری پتانسیل تبدیل شدن به بهترین بازی سری را داره.
محمد حسین : بعد از بازی کردن عنوان های درجه یک Codemasters بازی کردن ریسنگ آرکید کمی سخته ، ریسینگ هایی که اکثر اوقات باید گاز رو فشار داد و بعضی از کنترلر ها هم مثل کنترلر 360 و تریگر هایی که خون رو توی انگشت جمع می کنه واقعا اعصاب خورد کن میشن. تنها آرکیدی که توی این نسل بازی کردم و ازش لذت بردم همین بازی بود. نماهای کارت پستالی و هیجان سرسام آور و فیزیک وحشتناک MotorStorm چیزی بود که منو عاشق خودش کرد.در ضمن قابلیت پخش موسیقی های دلخواه این تجربه رو چند برابر لذت بخش تر می کرد. حسابش رو بکنید که در حال رانندگی با 200 تا سرعت، یه Buggyجلوی صورتتون بترکه و درست لاستیکش از مقابل چشمای شما با شدت به عمق دره پرتاب بشه و تازه شما در حال فرود اومدن از یه پرش 100 متری بر روی لب دره باشید که در نمای اون یک خورشید زیبا محیط رو روشن کرده و صدای موتوری که هن و هنش حکم چاشنی رو برای موسیقی پس زمینه داره و حالا قابلیت 3 بعدی هم به همه این ها اضافه کنید، جدا سکانس کم نظیری که فقط نظیرش رو تو این بازی میشه پیدا کرد. شماره جدید با ایده آخرالزمان و نابودی ساختمان ها و محیط شهری می تونه این تجربه رو چند برابر جذاب تر بکنه.
مرتضی : بازی بینظیری خواهد بود! گِــــل و طبیعت بازی نقطه عطفی خواهد بود.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8888.88.58.5787.58.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.2
7.58.97.58.58.598.58.258.5

,,27) Star Wars: The Old Republic,سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : 2011
PC
Star Wars: The Old Republic را می توان به نوعی دنباله بازی زیبای Knights of the Old Republic دانست. بازی ای که نه تنها از نگاه اکثر بازیکنان بهترین Star Wars صنعت بازی محسوب می شود , بلکه یکی از برترین بازی های نسل پیش نیز به حساب می آید. The Old Republic نخستین بار در سال 2008 معرفی شد و از آن زمان به بعد همواره یکی از بازی های درخشان نمایشگاه های مختلف بوده است. این بازی MMORPG به بازیکنان امکان انتخاب بین دو گروه متضاد را می دهد. نیروهای خیر یا The Galactic Republic و نیروهای شر یا همان The Sith Empire . هر گروه به بخش های مختلف تقسیم شده و این تقسیم بندی به کلاس های متفاوت منتهی می شود. 8 کلاس بازی که بازیکنان می توانند از بین آن ها ماهیت کاراکتر خود را انتخاب کنند به این صورت هستند : Bounty Hunter , Sith Warrior , Imperial Agent و Sith Inquisitor برای The Sith Empire و Trooper , Smuggler , Jedi Knight و Jedi Consular برای The Galactic Empire . هرکدام از این کلاس ها داستان مخصوص به خود را داشته و در عین حال در داستانی کلی سهیم هستند. The Old Republic از بعضی جهات با سایر MMO ها متفاوت است. اولین مورد به کاورگیری در این بازی برمی گردد که این روزها در هر بازی ای مشاهده شده و اکنون به دنیای بازیهای آنلاین هم کشیده شده است ! مورد بزرگتر به عدم محدودیت بازیکن در انتخاب قابلیت ها مرتبط است. برخلاف اکثر بازی های این سبک , شما برای بدست آوردن قابلیت هایی چون Healer , Tank , Melee Drops و … نیاز به انتخاب کلاس مخصوصی ندارید و می توانید با هر کلاسی به قابلیت های دلخواه خود برسید. البته هر کلاس برای یک قابلیت مناسب تر خواهد بود ولی به لطف امکانات شخصی سازی فراوان بازی , محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. در The Old Republic کوچکترین رفتارها و عملکردهای بازیکن در پیشرفت داستان و عکس العمل NPC ها تآثیر داشته و BioWare قصد ایجاد تجربه ای پر رنگ تر از سایر MMO ها را در این زمینه دارد. همچنین برای همه کاراکترها و از جمله کاراکتر اصلی هر بازیکن , به صورت کامل دیالوگ نویسی و صداگذاری انجام شده و این دیالوگ ها حالتی مانند دیگر شاهکار BioWare یعنی سری Mass Effect دارند. بازیکن توانایی برقراری ارتباط با NPC های مختلفی را دارد ولی اگر اکثر بخش های بازی را با NPC های مشترک و کم تعداد انجام دهد , داستانی پر پیچ و خم تر و منسجم تر را تجربه خواهد کرد. برای کامل تر شدن تجربه بازی تعداد زیادی سیاره که بعضی از آن ها برای علاقه مندان سری Star Wars آشنا هستند (مانند Tatooine , Coruscant و …) هم در بازی گنجانده شده و حتی توانایی مسافرت بین این سیارات هم به بازیکن سپرده شده است ! وقایع The Old Republic حدودآ 300 سال بعد از داستان KOTOR و 3500 سال پیش از داستان سری فیلم های Star Wars اتفاق می افتد و بازی از نظر بصری هم نسبت به سبک خود زیبا به نظر می رسد. Star Wars: The Old Republic حداقل طبق دیده ها و شنیده ها می تواند رقیب سرسختی برای World of Warcraft و البته MMO ـی بعدی Blizzard باشد. تنها زمان می تواند نشان دهد که بالاخره بازی ای در سبک MMO توان شکست Blizzard را دارد یا خیر !

آریا : به شدت به موفقیت این بازی امید دارم! خودمم خیلی دوست دارم امتحانش کنم!
بابک : یکی از رقیب های جدی World of Warcraft همین بازی است و Bioware هم در این چند سال اخیر نشان داده که استودیو بسیار توانایی است. این بازی که یکی از پرهزینه ترین بازیهای ساخته شده تا به حال هم هست، فکر میکنم به موفقیت های خوبی دست پیدا میکنه.
محمد : از قدیم گفتند هر چه از BioWare رسد نیکوست! BioWare هر کجا قدم گذاشته شاهکار خلق کرده، باید دید در زمینه MMO چه کار میکنه.
مرتضی : به قول معروف بایوویر بازی بد دست ملت نمیده.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.58978.58.7587.878
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.26
9.5978.59.57.58.58.58.5

,,26) Tomb Raider,سازنده : Crystal Dynamics
ناشر : Square Enix
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
متاسفانه در این چند وقته آنقدر Reboot بد و نا به جا دیده‌ و خصوصا Devil may Cry و دانته جدید آن به ما شوک داده است که حتی شنیدن شایعه Reboot شدن یک فرنچایز قدیمی نیز طرفداران آن مجموعه را به کلی ناامید و دلسرد خواهد ساخت اما خوشبختانه خبر Reboot شدن سری Tomb Raider و شروعی دوباره برای لارا و ماجراجویی‌هایش به لطف مهارت و استعداد شرکت تحسین شده Crystal Dynamics و نیز این واقعیت که سری قدیمی Tomb Raider به آخر خط خود رسیده است و ادامه دادن آن تنها تکرار مکررات است علاوه‌بر اینکه به هیچ وجه دوست داران این مجموعه را ناامید نکرده است, بلکه همه آن‌ها را نیز سر ذوق آورده است!
فصل جدید ماجراجویی‌های لارا کرفت جدید ما در جزیره‌ای ناشناخته و مرموز رقم خواهد خورد که قهرمان ما پس از یک حادثه وحشتناک و نابود شدن کشتی مسافرتی اش ناخواسته در آن گام نهاده و وارد ماجرا‌های خطیر آن می‌شود. لارا کرفت جدید داستان این بار برخلاف گذشته دیگر نه یک باستان شناس ماهر و چیره دست بلکه یک جوان خام و بی‌تجربه است که در طول داستان به آرامی تبدیل به یک قهرمان واقعی خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که لارا جدید دیگر قادر به اجرای حرکات آکروباتیک و بالا رفتن از دیوار راست نخواهد بود!
سیستم پلتفرمینگ و عبور از موانع یکی از مواردی است که در بازی جدید کاملا در اجرا و پیاده سازی آن تجدید نظر شده است به طوری که طبق صحبت‌های سازندگان همه چیز قرار است در این بخش از بازی از نو چیده و پیاده سازی شود. بخش‌های مبارزه‌ای و اکشن بازی نیز در این تغییرات گسترده بی‌نصیب نمانده و یک دست اساسی به سر و گوش آن کشیده است! سیستم هدف گیری خودکار در بازی جدید به کلی حذف و همانند دیگر بازی‌های مطرح روز سیستم هدف گیری آزاد جایگزین آن شده است. از دیگر تغییرات این بخش می‌توان به افزوده شدن سلاح‌های جدید نظیر چاقو و تیر و کمان به لیست تجهیزات لارا نام برد که در کنار پیستول‌های معروف سری قطعا اکشن بازی را جذاب‌تر از قبل خواهند ساخت.
در آخر باید گفت Tomb Raider جدید آغازی بسیار متفاوت و جذاب برای لارا کرفت و سفرهای خطرناک اوست که به لطف ایجاد تغییرات فراوان چه در بخش داستانی و چه در گیم‌پلی مجموعه به راحتی خواهد توانست در کنار اضافه شدن خشونت و جدی‌تر شدن فضای بازی نظر مثبت گیمرها و منتقدین را به خود جلب کند. سال آینده شاهد رقابت بزرگ و سرسختی میان دو اثر برتر این ژانر یعنی Tomb Raider و Uncharted 3: Drake’s Deception خواهیم بود که قطعا نتیجه آن دو – هیچ به نفع گیمرهاست!

آریا : فکر کنم تنها گیمر ایرانی باشم که از اولین نسخه TR تا امروز کلهم 2 ساعت هم این سری رو بازی نکردم! ولی نسخه جدید یه کمی نظرم رو جلب کرده!
بابک :سری Tomb Raider با اینکه عالی بود و یکی از پرطرفدارترین بازیهای معمایی به حساب می آمد، اما این اواخر به ورطه تکرار افتاده بود CD .کار درستی کرد که این سری را کاملا Reboot کرد. از تغییرات جدید راضی هستم و امید دارم بازی خوبی میشه.
فردین : یک ریبوت درست و حسابی برای این سری لازم بود.
ماکان : Tomb Raider از آن دسته از عناوینی هست که واقعا به ته خط خودش رسیده بود و به یک ریبوت اساسی نیاز داشت! شخصا نظرم به همه چیز بازی جدید CD مثبت هست! امیدوارم لارا با بازی جدید خودش به دوران اوج برگرده!
محمد : بازگشت دوباره TR و لارا، خبر فوق العاده ای برای من بود. فقط امیدوارم بازی به گیم پلی شماره های قبل خودش وفادار باشه و سعی کنه از نکات مثبت اون ها استفاده کنه، نه اینکه بخواهد از بازی های موفق این سبک تقلید کنه.
محمد حسین : همیشه عاشق ماجراجویی های لارا در معابد و بنای های عظیم باستانی بودم. این شماره با وجود تغییرات بسیار خوبی که کرده امید زیادی بهش دارم. امیدوارم که CD به وعده هاش عمل کنه.
هنگامه : استودیو Crystal Dynamics به غیر از Underworld نشان داد استودیو لایقی برای سری Tomb Raider است. این شماره که یک Reboot هم هست تمام ایرادها و المانهای قدیمی قبل را پاک کرده و به روز تر شده. احتمال می دهم خیلی شبیه به Uncharted خواهد شد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.588.588.58.588.28.58
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.27
9.58.76.5896.58.58.259.5

,,25) The Legend of Zelda: Skyward Sword,سازنده : Nintendo EAD
ناشر : Nintendo
تاریخ انتشار : 2011
Wii
هرچند سری محبوب Zelda و قهرمان دوست داشتنی آن لینک (Link) در میان گیمرهای ایرانی چندان شناخته شده نیست اما باید اعتراف کرد اصولا ژانر Action Adventure با این نام بزرگ پیوند خورده است و هروقت خبری از شماره‌ای جدید از این عنوان شود باید یقین داشت که بار دیگر با یکی از بهترین و تاثیر گذارترین عناوین این سبک روبرو خواهیم بود.
این بار فصلی جدید از افسانه‌های هزار رنگ قهرمان ما لینک در سرزمین Skyloft که در آن سوی ابرها قرار دارد اتفاق می‌افتد. یعنی جایی که لینک جوان ما در آن متولد شده و بدون خبر داشتن از سرنوشت افسانه‌ای خود زندگی آرامی را به سر می‌برد. متاسفانه با مخفی‌ کاری‌هایی که نینتندو و میاموتو درباره ی داستان بازی به راه انداخته‌اند, از این جا به بعد داستان چندان مشخص نیست اما این طور که به نظر می‌رسد لینک جوان ما برای بدست آوردن شمشیر افسانه ای خود Skyward راهی سرزمین شیطانی Hyrule شده و یک دردسر حسابی برای خود به راه خواهد انداخت!
SS به طور کامل از MP پشتیبانی کرده و با توجه به ادعای سازندگان قرار است تبدیل به یکی از خوش دست ترین عناوین کنسول Wii که به زیبایی قابلیت‌های آن را به نمایش درخواهد آورد شود. در رابطه با گیم‌پلی SS باید گفت همه چیز عالی است! از بخش‌های اکشن گرفته تا معماهای بی‌نظیر آن که حتی تماشای آن‌ها در نمایش‌های بازی نیز از بسیاری از بازی‌های روز جذاب‌تر است! در مجموع باید گفت Skyward Sword علاوه‌بر اینکه یکی از بزرگ ترین و بهترین عناوین سال آینده خواهد بود، قطعا یکی از بهترین بازی‌های این نسل نیز به شمار خواهد رفت. راستی داشت بهترین بخش بازی یادم می‌رفت، خبری که قطعا با شنیدن آن از شدت هیجان بالا و پایین خواهید پرید! بالاخره قارچ‌های بزرگ و سبز رنگ سری در بازی جدید بازگشته‌اند!

بابک : نمایش E3ـش زیاد من را راضی نکرد، ولی تا حالا کدام نسخه از سری زلدا بد بوده که این بخواد دومیش باشه؟
فردین : اصلا از این کاراکتر خوشم نمیاد!
ماکان : من هم مثل بسیاری از گیمرهای دنیا معتقدم بازهم میاموتو موفق به خلق یک شاهکار شده!
محمد : این بازی یکی از معدود بازی هایی هست که منو ترغیب به خرید Wii میکنه.
محمد حسین : هنوز هم باورم نمیشه که من 80 ساعت Twilight Princess بازی کردم! جدا اصلا ادم احساس نمی کنه که زمان در حال گذره وقتی که سرگرم بازی کردن زلدا هست. نینتندو نشون داده که اصلا بلد نیست بازی فوق العاده نسازه. زلدا که جای خود داره. نمایش های بازی و استفاده کامل از MotionPlus جالب بود. باید دید که دقیقا توی مغز این میاموتو چی میگذره. مطمئنا چیزهای زیادی این بازی داره که تابحال هیچ کدومشون نمایش داده نشده.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
688.57.598.2588.977.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.33
8.599.598.5988.2510

,,24) Duke Nukem Forever,سازنده : Gearbox Software
ناشر : 2K Games
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
شاه بزرگ بار دیگر پا به دنیای گیم می گذارد! King Duke قرار است این بار در عنوان Duke Nukem Forever ظاهر شود و دل همه را شاد کند و ما را به دوران گذشته که خود را با نسخه های قبلی این سری سرگرم می کردیم، بازگرداند. این عنوان توسط دو استودیوی 3D Realms و GearBox Software ساخته می شود (3D Realms از سال 2009 جای خود را به Gearbox Software داد) و نشر آن نیز توسط 2K Games انجام می گیرد. اولین نمایش کامل این عنوان پس از سال ها تآخیر در نمایشگاه PAX 2010 انجام شد ولی تاریخ عرضه ی معینی نیز برای آن در نظر گرفته نشد، ولی پیش بینی می شود که بازی در سال آینده عرضه شود. این عنوان کوچک این بار با قابلیت های بزرگی آمده تا بتواند بار دیگر به دوران اوج خود بازگردد. یکی از قابلیت های بازی 3D بودن آن است که طبق گفته ی سازندگان با بکارگیری این قابلیت می توانیم Duke را در خانه هایمان ملاقات کنیم! طبق برخی گفته های رندی پیچفرد مدیر عامل Gearbox، بازی از گیم پلی روان و بسیار زیبایی برخوردار است که درخور سری Duke می باشد. گیم پلی بازی بسیار زیبا و جذاب بوده و از المان های فراوانی برای دادن جو طنزآمیز به آن استفاده شده است و از نظر بصری نیز می توانیم انتظار عنوانی زیبا را داشته باشیم. این عنوان برای PC، PS3 و XBox360 منتشر می گردد. مسلما” Duke Nukem Forever میتواند یکی از بهترین عناوین سال 2011 باشد که برای دریافت این مرتبه باید رقبای بسیاری را در سبک خود پشت سر بگذارد.

آریا : نمایشی که مدتی پیش از بازی پخش شد , فوق العاده بود! امید زیادی به DNF دارم!
احسان : امیدوارم این بازی به رکورد زنی پایان بدهد و خاطرات طرفداران نسخه 3D خودش را زنده کند.
بابک : بالاخره بعد از 13 سال (!) و شکستن رکورد مدت زمان ساخت بازی داره منتشر میشه. ولی با این حال فکر نکنم بازی بدی از آب دربیاد.
حمیدرضا : امید بسیاری به این عنوان دارم و مطمئن هستم بار دیگر بتواند خاطرات ما را که با عناوین قبلی این سری داشتیم زنده کند!
فردین : بشدت منتظر بازگشت دوک بی رحم هستیم. نمایش های اخیر خبر از یک عنوان زیبا و در خور نام دوک رو داره.
کسری : بازگشت پادشاه به گود. بهترین FPS سال آینده بدون شک و نامزد GOTY از دید من !!
ماکان : شخصا این عنوان هیچ جذابیتی برام نداره اما خیلی منتظر هستم ببینم این بازی بعد از این همه ماجرا و تاخیر چی برای طرفدارانش ترتیب داده!
محمد : اینکه واقعا قراره Duke Nukem منتشر بشه هنوز برام غیر قابل باوره! به شخصه هیچ امیدی به بازی نداشتم ولی با توجه به اینکه Gearbox سازنده بازی هست حداقل میشه انتظار یک بازی خوب را داشت.
محمد حسین : خبر انتشار دوک مثل خبر زنده شدن یه مرده می مونه. تقریبا داشت این بازی به یه نمونه مشهور از تاخیر و در نهایت کنسل شدن بازی هایی که زمان زیادی در حال ساخته شدن هستن تبدیل می شد ولی Gearbox Software ناگهان خبر ساخت و در نهایت انتشار بازی رو داد. همین تاخیر ها کلی به شهرت بازی اضافه کرده و حالا همه به شکلی منتظر هستن تا ببینن این آشی که چندین سال توسط چند آشپز دست به دست شده، می خواد چی ازش دربیاد.
مرتضی : بازگشت دوک!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
109.59979.578.58.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.33
78.99.577.587.58.57.5

,,23) Tom Clancy`s Ghost Recon: Future Soldier,سازنده : Ubisoft Paris
ناشر : Ubisoft
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3 , Wii , DS , PSP
یکی از زیباترین بازی های سبک Tactical Shooter این نسل , بازی به یاد ماندنی Ghost Recon: Advanced Warfighter بود که با گیم پلی و گرافیک به یاد ماندنی , بازیکن های زیادی را جذب سری Ghost Recon کرد. اینک پس از مدت زمانی نسبتآ طولانی نسخه جدید این سری بازگشته و این بار بازیکن را در نقش سربازی از آینده قرار می دهد. حوادث Future Soldier در آینده ای نه چندان دور رخ می دهد. زمانی که یک گروه تروریستی فرا مرزی کار خود را از اشغال روسیه آغاز کرده و رفته رفته تا آسیا و خاورمیانه و همچنین نروژ پیش می روند. بازیکن کنترل تیم چهار نفره ای از Ghost های زبده را برعهده می گیرد و به وسیله امکانات فوق پیشرفته خود به مبارزه با تروریست ها می رود. بازی اکثرآ از زاویه سوم شخص دنبال می شود ولی در موارد معدودی چون کاورگیری , برای افزایش دید و دقت بیشتر به زاویه اول شخص تغییر می یابد. البته کاورگیری به این سادگی هم نبوده و امکان تخریب اکثر سنگرها وجود داشته و بازیکن باید به صورت مداوم از سنگری به سنگر دیگر حرکت کند. شاید یکی از مهم ترین ویژگی های بازی که با نام آن نیز همخوانی دارد , استفاده از ویژگی Optical Camouflage باشد. شما تنها با فشار یک دکمه می توانید نامریی شده و دشمنان را غافلگیر کنید ! شاید جالب باشد که بدانید این تکنولوژی در حال حاضر هم در واقعیت امکان پذیر است اما در مراحل بسیار ابتدایی خود بوده و مشکلات آن بیشتر از فواید آن است. در Future Soldier مانند نسخه های قبلی توانایی کنترل Drone ها (وسایل جاسوسی پرنده) را نیز خواهید داشت و تکنولوژی در زمین و آسمان به پشتیبانی از شما مشغول است. جدیدترین نسخه Ghost Recon در کنار گیم پلی حرفه ای و متنوع خود , از جلوه های بصری زیبا و واقع گرایانه ای نیز استفاده کرده و می تواند بار دیگر دوست داران سبک Tactical Shooter را به تجربه ای متفاوت دعوت کند.

آریا : Advanced Warfighter جزو اون دسته از بازی هایی بود که تا پیش از تجربه ـشون فکر میکردم اصلآ با روحیه من سازگار نیست! ولی بازی کردم و در دم عاشقش شدم! نسخه دومش هم فوق العاده بود و میشه روی Future Soldier هم حساب زیادی باز کرد.
بابک : شماره قبلی که بازی خوبی بود ولی یه سری مشکلات کوچک هم داشت. امیدوارم یوبی سافت هم بتونه در بازار پررونق شوترها سهمی برای خودش به دست بیاره!
برهان : یکی از بهترین بازی های اکشن که در آن چاشنی های تاکتیکی نیز گنجانده شده است این سری بود که این بار ما را به دل جنگ های نوین و سربازان آینده خواهد برد.
حمیدرضا : عنوان فوق العاده از سوی یوبی سافت که قطعا پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین عناوین اکشن سال 2011 را داراست. اکشن بازی بسیار سریع می باشد و اسلحه های آن نیز بسیار متنوع اند.
حمید : بازگشت یکی از زیبا ترین سری های Tom Clancy این بار تاکتیکی تر و پیشرفته تر از قبل است. منتظر ارواح هستیم.
فردین : با شماره های قبلی این سری نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم اما با توجه به نمایش جدید این بازی در E3 واقعا بهش امیدوارم شدم.
کسری : نمایش e3 بازی فوق العاده بود و تنها بازی نسل است که به خوبی دو ژانر FPS و TPS را در یک بازی تاکتیکال مخلوط کرده است. با توجه به تاخیر های متعدد می توان به بازی امید بسیار داشت.
محمد : باز هم یک تاکتیکال شوتر عالی که در این بازار مملو از شوترهای خالص، می تونه تجربه متفاوتی باشه.GR تو این نسل فوق العاده بوده، امیدوارم این موفقیتش ادامه پیدا کنه.
محمد حسین : زمان این رسیده که یوبی هم با صورت به زمین بخوره. تقریبا اکثر Franchise های این کمپانی در حال نزول هستن. این بازی هم به نظر میرسه به دام اکشن و سطحی سازی بازی های افتاده و قرار هست مخاطبین جدیدی نسبت به خودش جذب کنه! جمله ای که امروزه زیاد شنیده میشه و برای طرفداران قدیمی نشان شومی به حساب میاد. بهرحال امیدوارم که من اشتباه کرده باشم و این اتفاق برای این بازی نیفته.
مرتضی : معنی استراتژی رو توی این بازی میشه فهمید!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8899.478.578.289
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.39
98.9899.598.58.57

,,22) Resistance 3,سازنده : Insomniac Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : September 6, 2011
PS3
متاسفانه هرچقدر Uncharted 2 و قهرمان آن “نیت” توانستند موفق عمل کرده و انواع و اقسام جوایز را از عموم سایت‌ها درو کنند Resistance 2 و “نیت” کایمرا کش آن موفق به پسرفت شده و توانستند حرص طرفداران را درآورند! اما Insomniac که از گذشته بر سر ساخت عناوین AAA انحصاری با شرکت Naughty Dog رقابت داشته (در نسل قبل این شرکت با سری R&C رقابتی تنگاتنگی را با سری Jak & Daxter داشته و به عقیده بسیاری از گیمرها و منتقدین توانست با R&C3: Up Your Arsenal رقیب خود J&D3 را شکست دهد) و اصولا در مقابل ND کم نخواهد آورد(!) آمده است تا با R3 اشتباهات گذشته را جبران و با خلق یک عنوان خوش ساخت دیگر همه چیز را دوباره از نو شروع کند.
اولین گام Ins برای خلق یک شاهکار وارد کردن Joseph Capelli به عنوان شخصیت اصلی بازی به R3 است. اکنون چهار سال از ماجراهای R2 گذشته است و جوزف کپلی نیز خسته‌تر از همیشه با ظاهری درمانده و ریش درآورده(!) به همراه خانواده خود در خفا زندگی می‌کند. هرچند به نظر می‌رسد جوزف زندگی آرامی را برای خود ترتیب داده است اما بعد از گذشت این چندین سال نیز نتوانسته خود را به خاطر اتفاقات تلخ پایانی بازی قبلی بخشیده و در آرزوی انتقام از Chimera ها در انتظار فرصتی مناسب برای حمله‌ای دوباره است….
میادین جنگ R3 خونین و وسیع‌تر از آن چیزی هستند که در ذهن دارید. نوع جدیدی از دشمنان که تشنه خون انسان‌ها هستند، اسلحه‌های جدید و مخرب (این مورد در حیطه تخصصی Ins است!)، جت پک و … تنها گوشه‌ای از سورپرایز سازندگان برای گیمرهاست که تاکنون حضور آن‌ها در بازی تایید شده است. گرافیک بازی نیز در این سال‌ها به خوبی ارتقا یافته و هرچند از لحاظ فنی به Uncharted 3 و یا Killzone 3 نمی‌رسد اما بدون شک حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته و کمتر عنوانی در سال جاری توان رقابت با آن را خواهد داشت.
طبق گفته سازندگان طراحی و ساخت R3 از مدت‌ها پیش و به سبک همیشگی Ins قبل از اتمام ساخت شماره قبلی بازی آغاز شده است و در طول این سال‌ها تیم اصلی Ins تمام تلاش خود را بر روی بازی جدید متمرکز کرده‌اند تا در نهایت با عنوانی کم نقص کنسول PS3 و مخاطبین خود را غافلگیر کنند. باید دید این عنوان در سال آینده در مقابل KZ3 و خصوصا رقیب دیرینه خود ND و شاهکار جدید آن‌ها Uncharted 3: Drake’s Deception چگونه ظاهر خواهد شد!

برهان : مقاومت در برابر موجوداتی که سال ها است انسان ها را در تنگنا قرار داده اند. این بار انسان ها می خواهند با قدرت بازگردند و خاک خود را بازپس گیرند.
حمید : هیچ وقت با دنیای Resistance ارتباط برقرار نکرده ام ولی این شماره دقیقا طوری است که اشکالات قبل را بر طرف می کند. داستان خیلی بهتر و شخصی تر شده. شما دیگر یک ارتشی نیستید و در نقش یک شهروند باید از دست کایمراها نجات پیدا کنید.
فردین : با توجه به نمایش هاش میتونم بگم خیلی پیشرفت داشته نسبت به قبل. فکر کنم کم کم باید برم به سمتش.
کسری : من هیچ وقت متوجه نشدم سری Resistance چه جذابیتی می تواند داشته باشد ؟ از نظر من یکی از خشک ترین بازی های PS3 همین عنوان است.
ماکان : شماره دوم بازی که چندان جالب نبود اما گویا تد پرایس و Insomniac بسیار تلاش کردن بازی جدید این سری را به اوج برگردونه.
محمد : بازی پیشرفت خیلی زیادی نسبت به نسخه دوم نداشته و مطمئن نیستم بتونه موفقیت دو بازی قبلی را تکرار کنه.
محمد حسین : سونی امسال قراره با بازی های اختصاصیش زمین رو بترکونه! این هم یدونه دیگه از همین بازی هاست که با افکت های جدیدی که از برادران دیگرش در کمپ بازی سازی سونی قرض گرفته می خواد بگه که می شه با محیط های بزرگ و شلوغ باز هم گرافیک بالایی داشت. بهرحال مقاومت جدید در برابر Chimeraها قراره ترسناک تر و بهتر از قبل باشه.
مرتضی : گرافیک توی نسخه دوم خیلی بهبود یافته بود. توی نسخه سوم اگر باز روی سلاحهای بینظیر و عجیب غریب جدید تری به همراه داستان هیجان بر انگیزش تمرکز کنند بنظرم عالی میشه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
68.588.898.588.289.2
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.4
8.59.38.588.5988.759

,,21) DiRT 3,سازنده : Codemasters Southam
ناشر : Codemasters
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
شرکت Codemasters که یکی از سازنده های مطرح Racing می باشد، چند سال پیش بازی DiRT را روانه بازار کرد که مورد استقبال دوستداران بازی های Racing قرار گرفت. سبک خاص بازی و مسابقات رالی باعث جذابیت بالای بازی شده بود. نسخه دوم بازی نیز 2 سال پیش عرضه شد که با وجود کیفیت بالایی که داشت به دلیل دور شدن از ویژگی های شبیه سازی نسخه اول و نزدیک شدن به عناوین آرکید، طرفداران بازی را آنچنان راضی نکرد. حال شماره سوم در راه است و قصد دارد دوباره خود را در ردیف بزرگان Racing قرار دهد. به نظر می آید این شماره قصد دارد همانند قسمت اول بیشتر بر روی عناصر شبیه سازی کار کند و ترکیب مناسبی از شبیه ساز و آرکید ارائه دهد. در این شماره شاهد تغییرات آب و هوایی خواهیم بود و مسابقات مختلفی در هوای آفتابی، بارانی و برفی انجام می پذیرد. تنوع مسیرها بیشتر از قبل شده و تنوع اتومبیل ها نیز بالا می باشد، همچنین شاهد حضور اتومبیل های قدیمی در بازی خواهیم بود. بازی در زمینه گرافیک پیشرفت قابل توجهی داشته و باید منتظر یکی از زیباترین Racing های این نسل باشیم. سومین شماره از سری DiRT بر روی PC، X360 و PS3 عرضه خواهد شد و بدون شک یکی از بهترین Racing های سال 2011 به شمار می آید.

آریا : هر دو نسخه Dirt رو دوست داشتم ولی نسخه دوم زیادی آسون شده بود! امیدوارم این یکی بیشتر به اولین نسخه نزدیک بشه و البته باز هم امیدوارم Grid 2 رو هم هرچه زودتر ببینیم!
بابک : Dirt محبوب ترین ریسینگ این نسل من هستش. به شدت منتظر Dirt 3 هستم.
فردین : با توجه به شماره های قبلی می تونیم منتظر یه عنوان ناب دیگه باشیم.
محمد : دوست دارم بازی بیشتر شبیه به نسخه اول باشه تا نسخه دوم، ولی هر اتفاقی بیفته مطمئن هستم با یک Racing عالی طرف هستیم.
محمد حسین : یه عنوان عالی دیگه از Codmasters. اکثر افرادی که بازی رو از جلو دیدن ازش تعریف کردن. تردید ندارم که این عنوان هم با ویژگی تغییرات آب و هوایی می تونه یه نمره عالی دیگه در کارنامه CM ثبت کنه. فقط یه چیزی باید از سازنده ها پرسید: Grid 2 چی شد؟,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
888.58.888.598.18.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.57
98.57.58.59.598.58.59.5

,20-11,,20) Bulletstorm,سازنده : People Can Fly / Epic Games
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : February 22, 2011
PC , X360 , PS3
با عرضه سالیانه Call of Duty و بازیهایی نظیر Battlefield: Bad Company و Medal of Honor اغراق نیست اگر بگوییم این نسل، نسل شوترهای نظامی است! خیلی ها دیگر از این نوع شوترها خسته شده و به دنبال عناوینی کلاسیک تر و متفاوت تر هستند. Bulletstorm این رویا را به واقعیت تبدیل می کند. این بازی توسط خالقان Painkiller ،استودیو لهستانی People Can Fly (زیر مجموعه Epic Games) ساخته می شود.
داستان بازی در آینده رخ می دهد، گروهی به نام Dead Echo که از سربازان مزدور ویژه تشکیل شده اند متوجه می شوند که در جای درستی کار نمی کنند. Grayson Hunt (شخصیت اول بازی) و Ishi Sato بعد از خیانت به فرمانده گروه در نهایت به مکانی دور در کهکشان تبعید می شوند. چند سال بعد از تبعید، شما باید کنترل Grayson Hunt را در دست بگیرید که حالا تبدیل به یک دزد فضایی شده است. بعد از اتفاقاتی او و دوستش Sato روی سیاره ای زیبا سقوط میکنند. اما به زودی متوجه می شوند که در این سیاره ظاهرا زیبا توسط هزاران موجود خونخوار و زامبی مانند محاصره شده اند. این دو با هم تصمیم می گیرند تا از این سیاره فرار کرده و از کسی که آنها را به اینجا فرستاده انتقام بگیرند.
گیم پلی Bulletstorm فانتزی و بسیار سریع و متنوع است. از حرکاتی مانند لگد زدن و تکل رفتن (!) که بگذریم با تنوع بسیار زیاد اسلحه ها مواجه میشویم که حتی از تریلرها هم کاملا مشهود است. بعضی سلاح های بازی به شکل غیر عادی بزرگ هستند! اما بخش اصلی گیم پلی بازی به Skillshot ها بر میگردند. Skillshot در واقع روش کشتن دشمن است. شما هر چقدر خلاقانه تر و عجیب تر دشمنان را بکشید، امتیاز بیشتری می گیرید و در نتیجه سلاح ها و حرکات بیشتری را Unlock می کنید. این موضوع به شدت تنوع بازی را افزایش می دهد.
گرافیک بازی به لطف آخرین آپگرید موتور Unreal Engine 3.0 بسیار زیبا به نظر می رسد و بر خلاف اکثر بازیهای این موتور، Bulletstorm رنگ های شادتر و زنده تری دارد (احتمالا Epic Games با این بازی می خواهد این موضوع را هم ثابت کند!).
Bulletstorm در روز 22 فوریه توسط EA برای 3 پلتفرم PC, X360 و PS3 منتشر خواهد شد.

آریا : یادش بخیر چه خاطراتی با Painkiller داشتیم. بازی ای که دیگه شبیهش رو هیچ وقت ندیدم و شاید بعد از مدت ها Bulletstorm بتونه دوباره خاطرات اون رو زنده کنه! تنها مشکلی که با بازی دارم , استفاده کردن تبلیغاتی از Epic Games و کلیفی هست به طوری که افراد ناآشنا با Painkiller فکر میکنن Bulletstorm دست پخت کلیفی هست!!!
بابک : بالاخره یه شوتر درست و حسابی و سریع تو این نسل داره میاد! از اون طرف هم که سازندگان Painkiller و همینطور Epic Games پشتش هستند، مطمئنا بازی فوق العاده ای میشود.
حمیدرضا : سازنده های بازی یعنی دو استودیوی Epic و PCF با بکار گیری نوآوری های بسیار در گیم پلی و گرافیک این عنوان سعی دارند عنوانی را خلق کنند که هیچ گونه نقصی نداشته باشد. شدیدا برای عرضه این عنوان لحظه شماری می کنم.
فردین : یاد لگد های Duke میوفتم.
کسری : زمانی بازار پر از بازی های R&G جذاب بود اما امروزه دیگر خبری از آنها نداریم. در نبود بازی های R&G وجود آثار جدید از تیم سازنده Painkiller واقعا غنیمت است.
محمد : یکی از جالب ترین شوترهای سال آینده که با سیستم مبارزات منحصر به فرد خودش میتوانه به یک شوتر متفاوت و موفق تبدیل بشه.
محمد حسین : Painkiller بازی بدی نبود ولی نبود داستان درست و حسابی و یه گیم پلی تکراری باعث می شد که از یه عنوان متوسط پا رو فراتر نذاره. ولی با همکار کلیفی و نمایش های بسیار خوب بازی مشخصه که این دفعه People Can Fly بازی بهتری رو برای عرضه آماده کرده.
مرتضی : پــــیپــِــل کَـــــن فلـــــای! ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
9.588.58.289.259989.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.58
89.17.58.589.58.58.58.5

,,19) Rage,سازنده : id Software
ناشر : Bethesda Softworks
تاریخ انتشار : September 13, 2011
PC , X360 , PS3 , iOS
یکی از بازیهای بزرگ 2011 جدیدترین اثر id Software و جان کارمک مشهور است. داستان Rage در آینده ای آخر الزمانی اتفاق می افتد. شهاب سنگ 99942 Apophis (که البته واقعا هم وجود دارد!) به زمین برخورد می کند و تقریبا تمام مردم از بین می روند و تعداد خیلی کمی برای زنده ماندن تلاش می کنند. شما نیز یکی از افراد باقی مانده هستید. دشمنان شما موجودات جهش یافته و خونخواری هستند که البته به گفته id از اواسط بازی قضیه کمی متفاوت خواهد شد! با اینکه Rage یک بازی اکشن اول شخص است، اما بخش قابل توجهی از گیم پلی بازی را ماشین سواری و Racing تشکیل داده است. به علت محیط های باز و بزرگ بازی، شما با ماشین های جنگی کوچک می توانید به مبارزه با موجودات جهش یافته رفته و ماموریت های خود را انجام دهید. بخش Racing بازی چیزی شبیه به Motorstorm, Burnout و Twisted Metal است. در بخش شوتر اول شخص بازی نیز کمی المان های RPG استفاده شده است (البته به صورت محدود، مثلا وجود سیستم Inventory ، انواع خشاب ها برای هر اسلحه، ارتقا ماشین ها و …). اما Rage اولین بازی است که از موتور بسیار قدرتمند id Tech 5 استفاده خواهد کرد. جان کارمک که یکی از نوابغ مطلق صنعت بازی در زمینه برنامه نویسی به حساب می آید و نقش اصلی در پیشرفت تکنیکی بازیها داشته، در آخرین موتور خود از تکنولوژی های کاملا جدید و منحصر به فردی استفاده کرده که باعث میشود Rage علاوه بر یک بازی جذاب، به Tech Demo این موتور نیز تبدیل شود. یکی از قابلیت های این موتور تکنیکی به نام MegaTexture است که در آن می توان تعداد نامحدودی تکستچر را تنها در یک واحد Memory استفاده کرد (حجم اصلی Texture ها در دیسک بازی ذخیره می شود). به همین دلیل نسخه X360 و PC بازی در دو یا سه DVD عرضه خواهد شد. در نتیجه این موتور بسیار بسیار کمتر از موتورهای دیگر RAM کنسول را اشغال کرده و بازدهی بالاتر می رود (به عنوان مثال Rage با گرافیک عالی و محیط های بزرگ روی 60 فریم ثابت اجرا می شود!!). Rage بی شک یکی از بازی های پر حرف و حدیث 2011 خواهد بود.

آریا : هرچند مشکلاتی با بازی دارم و مخصوصآ طراحی مراحلش زیاد به دلم ننشسته , ولی مگه میشه از بازی های ساخته شده توسط جان کارمک کبیر گذشت ؟! گرافیک بازی با وجود فوق العاده بودن شاید در نگاه اول از بعضی بازی ها ضعیف تر باشه ولی وقتی کنار عدد 60 فریم بر ثانیه قرارش میدیم , اوضاع تغییر میکنه! و البته باید اقرار کنم که بیشتر از اینکه منتظر Rage باشم, منتظر این هستم که بازی عرضه بشه تا اولین تریلرها و گیم پلی های Doom 4 رو ببینم!
احسان : نهایت خلاقیت و ابتکار های بی پایان جان کارمک را وقتی با ابزار مناسب و امکانات کافی ترکیب کنیم این بازی ظاهر میشود.
بابک : شدیدا در انتظارم جدیدترین شاهکار جان کارمک را تجربه کنم.
حمیدرضا : تلفیق دو سبک Driving و اکشن در یک عنوان می تواند بسیار جالب باشد. گیم پلی این عنوان بسیار سریع و طاقت فرساست. در بازی چند ماشین وجود دارد که بسیار عجیب و غریب هستند و میتوانید مسیر بین دو ماموریت را با آنها طی کنید. من به این عنوان امید زیادی دارم و برای عرضه اش لحظه ها را شمارش می کنم!
حمید : گرافیک خیره کننده و دنیای وسیع، Rage را به یکی از بزرگترین FPS های سال 2011 تبدیل می کند.
فردین : 60 فریم بر ثانیه اونم برای بازی ای به سبک Rage کار هر کسی نیست!
محمد : با اینکه گرافیک بازی فوق العاده هست ولی تا حالا از گیم پلی بازی خوشم نیومده. البته جان کارمک کارش را به خوبی بلده ولی بعید می دونم بازی واسه من خیلی جالب توجه باشه.
محمد حسین : به کارمک همه PC بازها اطمینان دارن ولی دوست دارم این عنوان چیزی فراتر از Doom 3 باشه که اون زمان هم وضعیتی مشابه این بازی رو داشت.
مرتضی : این همه کشش دادن ببینیم چی از آب درمیاد!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
79.598.86.59.2599.289
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.65
99989.58.589.259

,,18) Metal Gear Solid: Rising,سازنده : Kojima Productions
ناشر : Konami
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
سری بازی های MGS بدون شک یکی از پرطرفدارترین عناوین شرکت کونامی و ساخته شده توسط Kojima Productions هستند که زیر نظر یکی از افسانه های دنیای بازی سازی یعنی Hideo Kojima پرورش داده شده اند. آخرین شماره از این سری بر روی کنسول های HD که انحصارا برای کنسول PS3 طراحی شده بود در سال 2008 عرضه شد. این بازی همیشه یکی از پیش گامان سبک مخفی کاری و تاکتیکال شوتر بوده، که به لطف جاسوس پیر طرفداران زیادی، حتی فن های کنسول های رقیب را به سمت خود کشانده است.
در E3 سال 2009 در ناباوری همگان آقای Hideo Kjima بر سر کنفرانس مایکروسافت حاضر شد و نسخه جدیدی از این سری، این بار به صورت مولتی پلتفرم را برای کنسول های نسل جدید معرفی کرد. تفاوت هایی بین نسخه های پیشین و جدید وجود دارد که از جمله آن ها تغییر کاراکتر اصلی از Snake به Raiden را می توان نام برد. با توجه به این کار سبک بازی به کلی دگرگون شده و اکنون با نام Lightning Bolt Action از آن نام برده می شود. نمایش آخر بازی در E3 2010 نظرات خیلی ها را به خود جلب کرد. گیم پلی بازی زیبا به نظر می رسد و سبک جدیدی از شمشیر زنی را به نمایش می گذارد. خیلی ها نیز از این کار انتقاد کردند اما با توجه به نام و آوازه این سری بازی ها، بعید به نظر می رسد که Kojima Productions تن به یک بازی درجه چندم بدهد. این بازی بدون شک یکی از برترین های سال 2011 خواهد بود. فقط باید منتظر بود تا ببینیم این شرکت این بار چه شاهکاری را در اختیار گیمر ها قرار می دهد.

آریا : از یه طرف اسم MGS رو بالای عنوان بازی میبینم , از یه طرف شخصیت رایدن با شمشیر و حرکات نیمچه رزمی! خود کوجیما هم که بازی رو کارگردانی نمیکنه و مهم تر از همه اینکه توی این همه مدت که از معرفی بازی گذشته, دریغ از یک تریلر داستانی! تریلرهای معروف 10,15 دقیقه ای MGS که قبل از عرضه بازی طرفدارا رو به سکته مینداختن ولی الآن خبری ازشون نیست. ولی بازم به خاطر همون اسم MGS و حال و هوای سری بعید میدونم کمتر از عالی از آب دربیاد!
برهان : بدون شک یکی از محبوب ترین بازی ها در سطح جهان سری MGS است. این نسخه با اینکه از اصل خود دور شده است اما می تواند به سرنوشت خوبی دچار شود با اینکه سازندگان به جز قاچ کردن هندوانه چیز خاصی به ما نشان نداده اند.
فردین : مگه میشه Kojima Production عنوان ضعیفی رو عرضه کنه؟!
ماکان : برعکس بسیاری از دوستان به هیچ وجه Rising منو تحت تاثیر خودش قرار نداده! گیم‌پلی بازی کمی خسته کننده به نظر می‌رسه، فضا و اتمسفر کل اثر نیز کمترین شباهت رو به سری MGS داره.
محمد : شاید برخی طرفداران سری از این شماره خوششون نیاد ولی با توجه به اینکه این بازی یک عنوان اصلی به حساب نمیاد بنابراین تغییر سبک بازی نه تنها ناراحت کننده نیست بلکه به نظر من با یک بازی زیبا و جذاب طرف خواهیم بود.
محمد حسین : شاید این بازی بتونه نظر منو نسبت به این سری عوض کنه.
مرتضی : از این موتور Havok Physics خیلی بدم میاد. اما متال گیر ِ دیگه! کوجیما پروداکشن تقدیم میکند!,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
9988.78988.79.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.67
9.5988.59.58.57.598.5

,,17) Gears of War 3,سازنده : Epic Games
ناشر : Microsoft Game Studios
تاریخ انتشار : Q4, 2011
X360
مطمئنآ تمامی گیمرها نام محبوب Cliff Bleszinski را می شناسند. شخصی که خدمت بزرگی در زمینه ی ساخت بازی به مایکروسافت و کنسول Xbox 360 کرده است. او کسی است که در اولین سال های حضور X360 عنوانی خلق کرد با فروش فوق العاده ! این عنوان چیزی نبود جز Gears Of War. به طور کلی هدف Cliff از ساخت این بازی، به پایان بردن آن در نسخه ی اول نبود و پس از تجربه ی نسخه اول بازی به راحتی متوجه این موضوع می شدیم که این عنوان ادامه ی خوبی خواهد داشت. برعکس تمامی عنوان هایی که در نسخه ی دوم، موفقیت های نسخه ی اول را به زیر سوال می برند؛ Gears of War توانست پس از عرضه ی نسخه ی دوم، بر موفقیت های نسخه ی اول بیفزاید و شاهکاری خلق شود که Cliff به فکر ساخت نسخه ی سوم آن باشد. داستان نسخه ی سوم بازی بر روی یک جزیره (در حقیقت تعدادی ناو بزرگ که به یکدیگر متصل شده اند) دنبال می شود و مارکوس به دنبال دوست قدیمی خود یعنی Dom می گردد. پس از کمی درگیری بالاخره مارکوس دوست صمیمی خود را پیدا میکند که ناگهان دشمنان غول پیکری جزیره را محاصره می کنند و درگیری آغاز می شود. گرافیک این نسخه از بازی به لطف موتور قدرتمند Unreal Engine 3 بسیار عالی جلوه می کند. بافت ها بسیار عالی کار شده اند و محیط ها و درختان همگی بسیار خوب طراحی شده اند. گیم پلی بازی دچار تغییراتی شده است و درگیری های تن به تن نیز جذاب تر شده است. موسیقی بازی بسیار جذاب است و هر کدام از موسیقی ها افکت خاصی دارند. بخش Multiplayer بازی نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و با اضافه کردن Beast Mode و بازی در نقش Locust های مختلف (از انواع کوچک تر چون Ticker ها گرفته تا Locust های عظیم الجثه ای مثل Berserker ها) می تواند اوقات مفرحی را برای طرفداران پرشمار این بخش فراهم آورد. به طور کلی Cliff می آید تا مثل همیشه Xbox 360 و مایکروسافت را سرفراز کند. پس به شما پیشنهاد میکنیم که منتظر این عنوان فوق العاده بمانید. عنوانی که تجربه آن خالی از لطف نخواهد بود.

آریا : شماره اول GeoW خیلی راحت جزو Top 5 بازی های این نسلم قرار گرفته ولی نسخه بعدیش اصلآ به اون اندازه به دلم ننشست. پیشرفت کم نداشت ولی برای شخص من تکراری بود. نسخه سوم هم از نظر گرافیکی فوق العادست و احتمالآ از نظر داستانی هم پیشرفت های خوبی داره ولی امیدوارم گیم پلی بازی هم بتونه به اندازه نسخه اول جذبم کنه.
بابک : شماره اول Gears of War که در زمان خودش فوق العاده بود و شماره دوم هم با اینکه در حد قبلی نبود ولی باز هم بازی عالی بود. نکته ای که خیلی به چشم میاد پیشرفت خیلی خوب گرافیک نسبت به شماره 2 است که واقعا رضایت بخش است. اما هنوز از پیشرفت گیم پلی راضی نیستم و امیدوارم نمایش های آینده جالب تر باشه.
برهان : آخرین شماره از سه گانه GEOW می تواند یک بازی رویایی باشد. اگرچه تغییرات نسخه 1 به 2 چندان قابل حس نبود اما در این نسخه شاهد پیشرفت های خوبی خواهیم بود که در کنار یک داستان زیبا و گیرا به راحتی به یک شاهکار تبدیل خواهد شد.
حمیدرضا : نسخه های اول و دوم این عنوان یکی از بهترین عناوین تاریخ گیمری من بودند. امید بسیار زیادی به این عنوان دارم و مطمئن هستم می تواند به بهترین عنوان انحصاری کنسول X360 تبدیل شود.
حمید : ای کاش در کنار گرافیک زیبا، گیم پلی هم کمی پیشرفت کند.
فردین : باید اعتراف کنم که اگر 100 تا شماره از این بازی هم بیاد بازی میکنم اما هیچ کدوم لذت شماره اول رو بهم نمیده.
ماکان : متاسفانه باز هم من تغییرات دلخواهم رو تو بازی ندیدم و بازی جدید برای من بیشتر از GeoW1.3 نیست! نمی‌دونم بالاخره کی Epic می‌خواد دست از تکرار یک فرمول موفق برداشته و سعی در ایجاد کمی تغییر و نوآوری در این سری بکنه؟
محمد : با هر دو شماره قبلی به شدت حال کردم، این شماره تا حالا از لحاظ گرافیکی پیشرفت خیلی خوبی داشته، از لحاظ گیم پلی هم بازی اونقدر کامل هست که اگر همون شماره قبل را دوباره عرضه کنند واسه من کفایت می کنه. در هر صورت بی صبرانه منتظرم یک لوکاست ببینم تا از وسط اره اش کنم!
محمد حسین : شماره اول این سری , بازی بزرگی رو به گیمر ها معرفی کرد اونم با سیستم خیلی خوب سنگر گیری وگرافیک خوف و البته خشونت بالا. مشکل اصلی داستان بی سر و تهش بود. شماره دوم داستان بازی خیلی بهتر و دراماتیک تر شد ولی هنوز هم سوالات زیادی رو بی پاسخ گذاشت. شماره سوم احتمالا قراره همه سوالات جواب داده بشه با یه گرافیک و رنگ بندی روشن تر و نماهای جنگلی زیبا. استفاده از آخرین نسخه موتور اپیک گرافیک زیباتری رو مهیا کرده برای یک مبارزه خونین.
مرتضی : بنظر میاد این شماره خیلی پیشرفت کرده باشه. با شماره یک خیلی بیشتر از شماره دو حال کردم اما شماره سوم تغییرات زیادی کرده.
نوید : نسخه اول این بازی در زمان خودش شاهکاری بود و برای کنسول 360 به عنوان یک برگ برنده به حساب آمد، اما نسخه دوم با اینکه خود عنوانی موفق بود، اما نتوانست در حد و اندازه های نسخه قبل خود ظاهر شود، با این وجود من یکی از علاقه مندان مارکوس فینیکس و آنیا هستم و با توجه به تریلرهایی که از این بازی منتشر شد منتظر میمانم تا با انجام GEOW3 یک بازی خاطره آمیز را برای سال 2011 در ذهن خود ثبت کنم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
98.588.87989.57.510
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.68
99799999.259.5

,,16) L.A. Noire,سازنده : Team Bondi
ناشر : Rockstar Games
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
وقتی Brandan McNamara استودیو Team Bondi را تاسیس کرد برای انتخاب ناشر مستقیما پیش خداوند سبک Open-World یعنی Rockstar رفت. McNamara وقتی ایده های خود را برای مسئولین Rockstar تعریف کرد، همه آنها را شوکه کرد. او قصد نداشت از عناوین خود Rockstar تقلید کند و در حقیقت ایده هایی جدید برای ایجاد یک انقلاب در سبک Open-World داشت.
L.A. Noire در رابطه با مردی به نام کول فلپس (Cole Phelps) است که به تازگی از جنگ بازگشته و حال به نیروی پلیس شهر لوس انجلس می پیوندد. شما در ابتدای بازی فقط یک مامور یونیفرم پوش معمولی هستید و باید با حل کردن پرونده های مختلف جایگاه خود را در LAPD بالا ببرید. بازی تمام پرونده هایی جنایی دهه 40 را در خود دارد و شما باید این بار در نقش فلپس آنها را حل کنید.
L.A. Noire بیشتر شبیه به یک عنوان Adventure است تا یک اکشن شبیه به Mafia و یا GTA. باید با بررسی صحنه جرم و اعتراف گرفتن از مجرمین و یا شاهدین، پرونده ها را حل کنید. در این میان پرونده های خطرناکی هم وجود دارد که بخش اکشن بازی را پوشش می دهد. سیستم انقلابی انیمیشن صورت که سازندگان آن را MotionScan نامیده اند در کنار بازیگران حرفه ای و کارگردانان خبره نوید یک بازی متفاوت و جنجالی را از Team Bondi و Rockstar می دهد.

آریا : تحولی عظیم در زمینه انیمیشن ؟! به احتمال خیلی زیاد پاسخ “بله” هست! از نظر داستان و جو هم امید زیادی بهش دارم ولی امیدوارم این وسط گیم پلی فدا نشه.
احسان : با اینکه سبک مورد علاقه من محسوب نمیشه اما نام راک استار را برای رو به رویی با یک شاهکار کافی میدانم.
بابک : انیمیشن های صورت بازی که به معنای واقعی کلمه نظیر نداره، اما خُب انیمیشن صورت به تنهایی برای موفقیت یک بازی کافی نیست! هنوز کسی دقیقا نمیدونه گیم پلی و روند بازی به چه صورت است، اما چون Rockstar پشت این بازی است و همه جوره داره حمایتش میکنه فکر میکنم بازی زیبا و منحصر به فردی میشه.
برهان : تا حالا شده Rockstar بازی بد داشته باشه؟ به نظر من که با یک شاهکار روبه رو هستیم.
حمیدرضا : ” بهترین عنوان ادونچر سال 2011 “، برای توصیف این عنوان تنها همین را می توانم بگویم!
حمید : این بازی انقلاب بزرگی در سبک Open-World به پا خواهد کرد. یک بازی Adventure با اکشن معقول، همراه با داستان و فضا سازی بی نقص در کنار تکنولوژی چشم نواز L.A Noire را به بزرگترین بازی من در سال 2011 تبدیل کرده.
فردین : نمیدونم چرا دستم مجبورم میکنه که عدد 10 رو تایپ کنم و به این عنوان نمره کامل بدم. اگر کسی مطلع شد سریعا خبر بده!!
کسری : نمی دونم آیا ویدئو نوع موشن کپچر بازی را دیده اید یا نه اما اگر دیده باشید با من هم عقیده می شوید که L.A Noire دست به کاری زده که حتی استودیو های بزرگ هالیوودی از انجام آن عاجز مانده اند.
محمد حسین : تکنولوژی بکار رفته در این بازی واقعا چشم گیر هست و مطمئنا در اینده بازی های دیگه هم با استفاده از این تکنیک خواهیم دید.. این تکنیک قدرتی به سازنده ها میده که کیفیت سکانس های داستانی بازی رو تا حد سینمایی بالا ببرن و فرای از صدای کاراکتر ها و دیالوگی که میگن بشه احساسات رو در چهره اون ها به خوبی دید.نمایش های L.A. Noire خیره کننده هست. سلسله داستان های جنایی پلیسی در دنیای گیم همون چیزی بود که مدت ها منتظرش بودم.
مرتضی : مطمئنم این بازی هیچ چیز خاصی نخواهد داشت! داستان تکراری و سرد!
هنگامه : یکی از بزرگترین عناوین سینمایی سال با نوآوری های بسیار زیاد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
98.58.58.57.5987.8109.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.7
9.59.59.5810688.510

,,15) Dragon Age II,سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : March 8, 2011
PC , X360 , PS3
Dragon Age: Origins , یکی از بهترین RPG های سال گذشته بود و Dragon Age II ادامه ای مستقیم بر آن بازی است که بهبود های آن خبر از بازی زیباتری می دهد.
داستان بازی 10 سال پس از شماره اول و پیرامون شخصیتی به نام Hawke می گردد. Hawke از هجوم Darkspawn ها و در واقع Blight شماره اول جان سالم به در برده بود و به عنوان قهرمان Kirkwall نیز شناخته می شود. (Kirkwall شهر جدیدی است که در این شماره اضافه شده است).
Bioware در Dragon Age II تغییرات ریز و درشتی داده است. اولین تغییری که DA II نسبت به شماره اول خود داشته، ثابت بودن شخصیت اول بازی است. در Dragon Age: Origins شما می توانستید شخصیتی با هر نژاد و اسمی که خواستید برای خود بسازید، اما در Dragon Age II شخصیت اصلی بازی Hawke از نژاد انسان است و شما فقط کلاس و جنسیت او را می توانید تغییر دهید. به گفته Bioware بازی نسبت به شماره قبل سینمایی تر خواهد شد. به عنوان مثال شخصیت اصلی شما این بار می تواند صحبت کند و همانند Mass Effect صداگذاری کاملی برای او ترتیب داده شده است (سیستم دیالوگ ها هم دقیقا مانند Mass Effect شده است و به صورت دایره ای است). سیستم مبارزات نسخه های کنسولی بازی نیز تا حدودی تغییر کرده و با دسته مطابقت داده شده است.
DA: Origins گرافیک قابل قبولی داشت، اما Bioware به آن اکتفا نکرده و از همان اولین معرفی بازی خبر از موتور گرافیکی آپدیت شده ای داد تا بازی از لحاظ بصری نیز پیشرفت زیادی نسبت به شماره اول خود داشته باشد.
علاوه بر اینها شما می توانید Save های خود در DA: Origins را به DA II منتقل کنید تا تصمیم هایتان در شماره قبلی تاثیر مستقیم بر دنیای DA II بگذارد (دقیقا همانند Mass Effect 2).
با بهبودهای فراوان و سینمایی تر شدن بازی نسبت به قبل، Dragon Age II می تواند طرفداران جدیدتر و بیشتری به خود جذب کند و از همین الان می توان آن را جزو کاندیدهای بهترین RPG سال 2011 قرار داد.

احسان : حتی نام بازی هم من را به یاد اسطوره ها می اندازد!
بابک : شماره قبلیش با اینکه یه سری مشکلات داشت، ولی یکی از بهترین RPG های ساخته شده به حساب میومد. از آنجایی که Bioware هر بازیش رو نسبت به نسخه قبلی پیشرفت زیادی میده، مطمئنم این DA II خیلی بهتر میشه.
حمید : نسخه اول این بازی یک رمان بزرگ و بی نقص بود. گیم پلی سرگرم کننده در کنار فضا سازی و مراحل حماسی Dragon Age را به The Lord of The Rings صنعت بازی تبدیل کرده.
فردین : میشه موفقیت و عظمت این عنوان رو زیر سوال برد؟!
ماکان : تفاوت چندانی با بازی اصلی در DA2 ندیدم اما با این وجود بدون شک DA2 جزو برترین نقش آفرینی‌های سال آینده خواهد بود!
محمد : اولین شماره بازی بی نظیر بود، BioWare نشان داده که توانایی اینو داره که شماره دوم یک بازی بی نظیر را به یک شاهکار تبدیل کنه، پس منتظر یک شاهکار هستم. البته کاهش عناصر RPG مقداری نگران کننده هست، امیدوارم بازی به یک اکشن خالص تبدیل نشه.
محمد حسین : به نظرم Bioware با دیدن Mass Effect2 کاملا رگ خواب گیمرها رو پیدا کرده. درسته شاید به مزاج قدیمی های این ژانر این تغییرات خوش نیاد ولی چه می شه کرد این نسل قراره همه چی فدای پول بشه. البته منم بدم نمیاد اکشن بازی های RPG کمی بهتر و بیشتر بشه ولی نه به قیمت خراب شدن قسمت نقش آفرینی کار. تا اینجاش که خوب جلو اومدن باید در ادامه دید که چه اتفاقاتی میفته.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.58.599.58.58.7588.998
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.7
99.299988.599

,,14) Crysis 2,سازنده : Crytek
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : March 22, 2010
PC , X360 , PS3
بعد از معرفی موتور Cry Engine 3.0 توسط Crytek اکثرا مطمئن بودند که بالاخره Crysis را بر روی کنسول ها خواهیم دید. شماره اول Crysis انحصاری PC و شوتری سطح بالا و نیمه Open-World بود که از نظر گرافیکی یک سر و گردن بالاتر از تمام بازیهای موجود به حساب می آمد (و هنوز هم به حساب می آید!). اما فروش نه چندان راضی کننده آن روی PC ، استودیو Crytek را مجاب کرد تا این بار کنسول ها را نادیده نگیرد.
بر خلاف دو بازی قبلی Crytek که در جنگل های استوایی بود (Farcry و Crysis)، داستان Crysis 2 سه سال بعد از شماره اول بازی (سال 2023) و در شهر نیویورک اتفاق می افتد. این شهر به علت حمله موجودات فضایی تخلیه شده و شما در نیویورکی ویران و خالی از سکنه به مبارزه خواهید پرداخت. شخصیت اصلی بازی Alcatraz نام دارد (البته به اعتقاد برخی، این Codename جدید Nomad از Crysis 1 است و شخصیت اصلی عوض نشده است!). گفته شده Alcatraz از سیستم های Crynet ، زره پیشرفته Nanosuit 2 را می دزدد و در نتیجه Crynet به تعقیب او می پردازد. Nanosuit 2 نسبت به Nanosuit 1 (که در شماره قبل وجود داشت) پیشرفت زیادی داشته است. NS2 از قابلیت های جدیدتر و بهتری بهره خواهد برد و بر خلاف نمونه قبلی آن شما می توانید در مدت زمان محدودی چندین قدرت را با هم ترکیب کنید.
گرافیک بازی (که حرف و حدیث های زیادی نیز پشت آن هست!) یکی از بهترین ها به شمار می رود و حتی نسخه های کنسولی آن نیز بسیار چشم نواز است. Crytek قصد دارد با این عنوان، قدرت Cry Engine 3.0 را به رخ همگان بکشد تا زنگ خطری برای Epic Games و Unreal Engine 3.0 به صدا درآید.
مارچ 2011 زمانی است که روی هر کدام از 3 پلتفرم PS3, X360 یا PC می توانید منتظر تجربه Crysis 2 باشید.

آریا : شماره اولش رو با اون همه سر و صدا چند وقت پیش به طور کامل بازی کردم و زیاد برام جالب نبود! شماره دومش هم هرچند گرافیک فوق العاده ای داره و گیم پلیش هم پیشرفت هایی داشته , ولی بعید میدونم باز هم با سلیقه من جور دربیاد! از طرفی هنوز هم معتقدم که اومدن بازی روی کنسول ها باعث میشه نسخه PC هم فدا بشه.
احسان : هیچ وقت نتوانستم یه این عنوان به چشم یک بازی درجه یک نگاه کنم اما امیدوارم کنسولی شدن نسخه دوم مانع پیشرفت های بازی نشده باشد!
بابک : شماره اولش که انقدر سنگین بود، یک سال بعد از عرضه موفق شدم گرافیک نهاییش را از نزدیک ببینم! به خاطر همین فکر نمی کردم کنسول ها اصلا بتونن بالا بیارنش، اما با نمایش های بازی مشخص شد Crytek بهبود های زیادی به موتورش داده و آن را برای کنسول ها به خوبی بهینه کرده (هر چند گرافیکش همچنان با نسخه اول قابل مقایسه نیست). متاسفانه محیط های بازی هم خیلی کوچک تر از قبل شدند. در هر صورت فکر میکنم یکی از شوترهای بسیار خوب سال بعد میشه.
برهان : نسخه اول این بازی یک شاهکار به شمار میرود و سازندگان برای اثبات توانایی خود نسخه دوم را بر روی کنسول هایی که محدود هستند عرضه خواهند کرد. البته قضیه به همین جا ختم نمی شود و سازندگان کری های زیادی را برای بازی های معروفی چون Halo و COD خوانده اند. باید دید سرانجام چه میشود.
حمیدرضا : با توجه به موفقیت هایی که عناوین Crysis و Crysis Warhead بدست آوردند، این امید وجود دارد که این عنوان نیز بتواند موفقیت های نسخه های قبلی خود را تکرار کند و به بهترین عنوان اکشن سال 2011 تبدیل شود.
فردین : واقعا خوشحالم که بالاخره میتونم این عنوان رو روی کنسول ها هم بازی کنم.
محمد : تنها نکته جالب شماره اول برای من گرافیک بازی بود و از گیم پلی چندان خوشم نیومد، این شماره هم احتمالا جذابیت زیادی واسم نداره.
محمد حسین : این بار قراره عنوان Crytech فراتر از یه تست گرافیک برای سیستم های میلیونی PC عمل کنه. قراره به غیر از گرافیک که روی کنسول ها به نظر فوق العاده میاد Crytech به جنبه های دیگه بیشتر اهمیت بده.
مرتضی : یکی از بمبهای سال 2011! میخ کوب خواهید شد! البته روی کامپیوتر! ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.59.599.288.7588.58.510
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.73
8.58.88.5799.598.759

,,13) inFamous 2,سازنده : Sucker Punch
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
PS3
inFamous یکی از عناوین انحصاری و جدید سونی در این نسل است که با وجود تبلیغ‌های فوق‌العاده کم برای نسخه اول به موفقیت نسبتا خوبی دست پیدا کرده و سازندگان را وادار به ساخت نسخه دوم این بازی Open-World جذاب کرد. در این نسخه همانند شماره قبل شخصیت بازی Cole است که این بار در یک شهر جدید با نام New Marais که در آن Ray Sphere ساخته شده به ماجراجویی می‌پردازد و به دنبال درک کردن هرچه بیشتر شخصیت Kessler که در واقع خود وی بود که از آینده برای نجات Cole آمده بود می‌باشد. داستان مطمئنا عمق کافی را خواهد داشت زیرا در نسخه قبل نیز در آخرین لحظه شما را شوکه می‌کرد و به آن خرده‌ای نمی توان گرفت. گیم‌پلی بازی مانند گذشته است با این تفاوت که قابلیت‌های جدیدی به بازی اضافه شده است و طبق گفته سازندگان Cole از ابتدا همه آن‌ها را در اختیار خواهد داشت و با پیشروی در بازی آن‌ها را ارتفا خواهد داد. تخریب‌پذیری در محیط گسترده‌تر شده است و تاثیر زیادی در روند و جریان بازی خواهد داشت. شایعه جالبی که حول این عنوان در حال گردش است نیز جالب است. چندی پیش خبرهایی از پشتیبانی inFamous 2 از کنترل جدید سونی یعنی Move به گوش می‌رسید که به نظر کمی بیشتر از یک شایعه عادی و معمولی است. اما سونی و Sucker Punch تا به حال چیزی در این مورد بروز نداده‌اند و باید منتظر تایید یا تکذیب این قابلیت ماند. این بازی در سال 2011 به صورت انحصاری برای کنسول PS3 عرضه خواهد شد.

آریا : هیچ وقت یادم نمیره یک ماه مونده به عرضه inFamous , توی یکی از تاپیک ها گفتم چرا کسی دنبال این بازی نیست و دوستان جواب دادن چون بدرد نمیخوره! بازی ای که بدون تبلیغات و بزرگنمایی اومد و امتیازهای خوبی هم گرفت و خیلی ها ازش لذت بردن. شماره دوم با پیشرفت هایی که خواهد داشت و با پشتوانه شماره قبلی میتونه بهتر از اون هم ظاهر بشه.
بابک : این بازی Uncharted 2 سال بعد سونی است! بازی به معنای واقعی نسبت به شماره اولش پیشرفت داشته و شک ندارم جزو Top 5 بازیهای سال آینده خواهد بود.
برهان : معمولا سونی در نسخه دوم بازی های انحصاری خود به یک پیشرفت اساسی دست پیدا می کند. به نظر من که Infamous 2 نیز از در این دسته بازی ها قرار خواهد گرفت.
حمید : تجربه inFamous واقعا تازه و جذاب بود. این بار سازندگان نه تنها گرافیک خیره کننده طراحی کرده اند، بلکه گیم پلی را بسیار ارتقاء دادند.
فردین : پیشرفت واقعا قابل ملاحظه ای نسبت به اولین شماره داشته.
ماکان : IF2 قطعا مثل Uncharted 2 از لحاظ کیفی تفاوت بسیار زیادی با شماره اول خودش داشته و می‌تونه جهشی بزرگ برای این مجموعه به شمار بره. البته به هیچ وجه اندازه U2 هایپ نشده و مورد توجه قرار نمی‌گیره!
محمد حسین : من از کسایی بودم که همیشه از سند باکس دوری می کردم ولی با بازی کردن Infamous همه چیز تغییر کرد. شماره دوم اونجوری که از ویدئو ها میشه فهمید بزرگ تر و حماسی تر شده و حتی با وجود اینکه قیافه کول هنوز هم به دل من نمی چسبه و با قیافه قبلی بیشتر حال می کنم ولی بازم اشتیاق زیادی برای دیدن نسخه نهایی دارم.
مرتضی : ساکر پانچ با شماره یک از این بازی ایده جدیدی رو نشون داد اما توی نسخه بعدی باید به فکر باگهای بازی باشه. خیلی زننده بود. گرافیک هم در مقابل گیم پلی روان صفر بود.
هنگامه : نسخه اول inFamous یکی از زیبا ترین عناوین Open-World ای بود که تا به حال بازی کردم. نسخه دوم گرافیک بهتری هم دارد و بسیار وسیع تر شده.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.58.58.59.39998.18.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.74
9107.589.598.59.259

,,12) Portal 2,سازنده : Valve Corporation
ناشر : Valve Corporation
تاریخ انتشار : April 18, 2011
PC , X360 , PS3
چند سال پیش هنگامی که Valve بسته رویایی The Orange Box را منتشر کرد هرگز تصور نمی کرد که کوچکترین بازی این بسته روزی به این محبوبیت برسد. بازی به شدت مورد توجه منتقدین و گیمرها قرار گرفت، به گونه ای که سازندگان تصور این استقبال بی نظیر از بازی را نداشتند ولی گیم پلی خارق العاده در کنار عناصر عجیب داستانی باعث شد که Portal جوایز بسیاری را نصیب خود سازد. این موفقیت Valve را متقاعد کرد که شماره دوم بازی را به عنوان یک بازی مستقل عرضه کرده و حتی از آن به عنوان بهترین بازی ساخته شده توسط خود یاد کند. داستان بازی صد ها سال پس از قسمت اول رخ می دهد، قهرمان داستان پس از بیدار شدن از خواب چند صد ساله متوجه می شود که آزمایشگاه Aperture از بین رفته و او بار دیگر باید رودر روی GLaDOS قرار بگیرد. به نظر می آید داستان بازی به شدت پیشرفت کرده و شاهد داستان منسجم تری خواهیم بود. گیم پلی قسمت اول به شدت عجیب و سرشار از نوآوری بود به گونه ای که قبل از نمایش های بازی کمتر کسی فکر می کرد نسخه دوم تفاوت زیادی با نسخه اصلی داشته باشد، ولی به جرات می توان گفت مکانیزم های گیم پلی پیشرفت فوق العاده ای نسبت به قسمت اول داشته است. معماهای بازی به شدت سخت تر شده و پیروز شدن در آن ها به تفکر زیادی نیاز دارد، با معرفی ژل های متفاوت که هر یک کار به خصوصی انجام می دهند شاهد تنوع فوق العاده در معماها خواهیم بود. به نظر می آید Valve با این بازی قصد دارد قوانین فیزیک را به چالش بکشاند! عناصر معرفی شده در قسمت قبل یعنی Personality Core ها و ربات های جذاب کماکان در بازی حضور دارند، همچنین قابلیت اجرای دو نفره نیز به بازی افزوده شده است. یکی دیگر از پیشرفت های بازی بخش گرافیک آن می باشد به صورتی که دیگر شاهد محیط های یکنواخت و تکراری نیستیم و تنوع محیط ها بسیار بیشتر شده است. Portal 2 عنوانی است که طرفداران بازی اصلی و همینطور کسانی که تاکنون آن را تجربه نکرده اند، را به شدت مجذوب خود کرده است و از همین حالا می توان آن را یکی از بزرگترین بازی های سال آینده نامید.

آریا : Portal بازی جالبی بود که اواسط بازی رها کردمش ولی بعد از معرفی Portal 2 دوباره رفتم سراغش و تازه فهمیدم چه چیزی رو از دست دادم! شماره دوم هم با پیشرفت های زیاد از هر نظر و معماهای سخت تر میتونه عنوانی فوق العاده باشه!
احسان : نسخه اول بازی با در نظر گرفتن کوتاهی بیش از حد توانست نظر افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند امیدوارم در این نسخه شاهد ایده ها و خلاقیت های ناب سازندگانش باشیم.
بابک : با اینکه شماره اولش را خیلی بازی نکردم، اما واقعا تجربه نابی بود. Portal 2 هم با قابلیت Co-op فوق العاده و معماهای خیلی خلاقانه تر مطمئنا موفقیت زیادی کسب میکنه. Valve نشان داده تو کارش استاد است.
برهان : نسخه اول این بازی رو تا وسطش رفتم و با اینکه فکری و جذاب بود اما به دلم نشست. این نسخه فکر کنم وضعیتش برای من بهتر شده باشه که این خودش نشون دهنده اینه که با یک شاهکار روبه رو هستیم چون نسخه اول هم عالی بود اما به من نچسبید
حمید : فکر کن…فکر کن…این تنها راه نجاته.
فردین : کی فکرشو می کرد این عنوان به یک عنوان پرطرفدار و عظیم تبدیل بشه؟!
محمد : Portal یکی از بهترین بازی هایی بود که انجام دادم، معما های جالب و سبک عجیب بازی منو کاملا به خودش مجذوب کرد، تنها نکته منفی قسمت اول کوتاه بودن بازی بود. شماره دوم پیشرفت خیلی خوبی نسبت به شماره اول داشته و می توانه دوباره خاطرات شماره قبل را واسم تکرار کنه. بدون شک Portal 2 یکی از برترین های سال بعد خواهد شد.
محمد حسین : بازگشت GLaDOS کاراکتری که دیالوگ هاش از ذهنم بیرون نمی ره. خنده دار و در عین حال تعنه آمیز، نشان از هوش و استعداد و نبوغ نویسنده بازی. 2 تا کاراکتر جدیدی هم که برای قسمت دو نفره معرفی شدن خیلی بامزه و جالب طراحی شدن. با عناصر جدیدی که به گیم پلی بازی اضافه شده مطمئنا معماهای جالبی انتظارمون رو می کشه. یکی از انتخاب های بی شک و شبهه 2011. منتظر ماد های طرفداران بازی هم هستم. شماره اول مادهایی داشت که پازل هاش حتی از خود بازی هم سخت تر بود.
مرتضی : مغزم کش نمیده واس این بازی نظر بدم!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
88.58.598988.798
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.76
9.5971099.598.7510

,,11) Mortal Kombat,سازنده : NetherRealm Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
X360 , PS3
برای اجرای یک Fatality خونین آماده هستید؟ به جرات می توان گفت بازی های این نسل تمام خواسته های گیمرها را برآورده کرده اند، شاید تنها چیزی که گیمرها آرزوی آن را دارند انجام یک Fatality مرگبار توسط Scorpion باشد! نسخه قبلی Mortal Kombat دوستداران این بازی را ناامید کرد، ترکیب شخصیت های DC و MK در کنار درجه سنی پایین بازی و سانسور شدن Fatality ها موجب نارضایتی طرفداران شد و آن ها هرگز Mortal Kombat Vs DC Universe را یک بازی در حد و اندازه های سری نمی دانند. حال Ed Boon قصد دارد تا دل هواداران را دوباره به دست آورده و این بار با خونین ترین Mortal Kombat تاریخ بازگشته است. نمایش های بازی به شدت زیبا و خشن می باشند و هر آنچه از یک MK انتظار دارید در این شماره وجود دارد. ضربات مرگبار، ده ها لیتر خون، گیم پلی آشنا و دوست داشتنی سری و هم چنین داستانی که به نظر می آید در سطح بالایی قرار داشته باشد. شخصیت ها و محیط های بازی یادآور شماره های اولیه سری می باشند و سبک بازی به صورت 2 بعدی با پس زمینه های 3 بعدی است که این امر می تواند لذت مبارزات را دو چندان کند. قابلیت جدیدی به نام X-Ray به بازی افزوده شده که به وسیله آن می توانید نقاط حساس بدن حریف را مورد اصابت ضربه قرار دهید که این کار با یک انیمیشن زیبا و دردناک (!) نمایش داده می شود. با توجه به استفاده از Unreal Engine 3 شاهد یک گرافیک تماشایی در بازی خواهیم بود، محیط های پس زمینه دارای جزییات بالایی بوده و طراحی شخصیت ها و انیمیشن های آن ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. مبارزات بازی به شدت یاد آور UMK3 بوده و خاطرات بازی های اولیه سری را زنده می کند، Fatality های بازی خشن تر از قبل ساخته شده اند و هر شخصیت از Fatality مخصوص به خود استفاده می کند. آخرین شماره از سری Mortal Kombat پتانسیل این را دارد که به یکی از بهترین Fighting های این نسل تبدیل شود، تاکنون نمایش های بازی بی نظیر بوده اند و امیدواریم بازی نهایی نیز در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد. این بازی سال آینده بر روی کنسول های X360 و PS3 عرضه می شود و تنها یک جمله می تواند آن را وصف کند! Mortal Kombat Wins

آریا : خالص + خشن و خونین + دو بعدی + خاطره انگیز (کافیه به لوکیشن های بازی نگاه کنین) = MK ناب این نسل !
بابک : بالاخره یک MK خونین! دو بعدی شدن بازی هم بهترین تصمیم ممکن بود. امید دارم به بهترین Mortal Kombat تاریخ تبدیل بشه و افتضاح MK vs DC را از ذهن ها پاک کنه.
برهان : به طور قطع این سری از MK محبوبیت دوباره ای را به دست خواهد آورد که دل طرفداران نیز با آن شاد خواهد شد.
فردین : بازگشت خونین MK رو به همه تبریک میگم!
کسری : بازگشت خونین ترین بازی رایانه ای تاریخ. همه منتظر هستند تا مورتال کمبت بار دیگر خود نمایی کند.
ماکان : من عاشق طراحی جدید Ermac تو این عنوان شدم!
محمد : فقط یه Fatality خون بار می تونه عطش منو برطرف کنه، بی صبرانه منتظر عرضه بازی هستم.
محمد حسین : با اینکه از بازی های مبارزاتی خوشم نمیاد ولی نمایش های اخیر Mortal Kombat به شدت منو جذب خودش کرد. مطمئنا اگه بخوام این رو بازی کنم نسخه PS3 رو می گیرم.
نوید : بازگشت به دنیای دو بعدی، بازگشت فتالیتی های خون آلود، بازگشت یک نوستالژیک، تنها و تنها در این نام امکان پذیر است، بازی ای که تمام خطرات کودکی من و کل کل های بیشترین تعداد کومبو و بیشترین اجرای فتالیتی را به همراه خواهد داشت.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
998.59.5999899
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.77
9.597.5996.599.259

,10-1,,10) Batman: Arkham City,سازنده : Rocksteady Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
تاریخ انتشار : Q3, 2011
PC , X360 , PS3
Batman یکی از محبوب ترین شخصیت های Comic می باشد که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد، طرفداران این شخصیت سال ها در حسرت انجام یک بازی در خور نام وی قرار داشتند و اکثر عناوینی که بر مبنای این شخصیت ساخته می شد به شدت ضعیف و سطحی از کار در می آمدند، سال گذشته بازی Batman: Arkham Asylum روانه بازار شد و این بار به لطف جادوی Rocksteady این بازی به موفقیت بی نظیری دست پیدا کرد و با گیم پلی زیبا و نفس گیر و داستان جالب خود به یکی از بهترین بازی های سال تبدیل شد. پس از موفقیت های بازی، شماره بعدی توسط Rocksteady تایید شد و این بار به محیطی بزرگتر و خشن تر از Arkham Asylum سفر خواهیم کرد، جایی که محل نگهداری خطرناک ترین و شرورترین جنایتکاران Gotham می باشد. مقصد بعدی بتمن Arkham City نام دارد. به دلیل پر شدن ظرفیت Arkham Asylum و نداشتن جا برای نگهداری زندانیان، Quincy Sharp بخش هایی از مناطق فقیر نشین Gotham را به یک زندان بزرگ تبدیل می کند، مکانی که همانند یک شهر کوچک می باشد و تنها قانون آن این است که زندانیان نباید از آن جا فرار کنند. داستان بازی با ورود Two-Face به Arkham City و دستگیری Catwoman توسط وی آغاز می شود، جایی که او قصد دارد Catwoman را اعدام کند! به نظر می رسد داستان بازی در سطح بالایی قرار دارد و فضا سازی بازی تاریک تر از قبل شده باشد و می توان انتظار یک داستان زیبا را از بازی داشت. در این شماره همانند شماره قبلی تمرکز اصلی بر روی مبارزات تن به تن می باشد، این مبارزات جذاب کماکان از بخش های اصلی بازی به حساب می آیند و فنونی که بتمن استفاده می کند متنوع تر از قبل شده است. بخش های مخفی کاری نیز همانند شماره قبل در بازی وجود دارد، همچنین آیتم های جدیدی به مجموعه وسایل بتمن اضافه شده است که می تواند باعث تنوع گیم پلی بازی شود. معماهای جذاب Riddler همچنان از بخش های ثابت بازی است و به نظر می آید این بار به صورت مستقیم با او روبرو می شویم. دشمنان بتمن در این نسخه نیز حضور فعالی دارند که از معروف ترین آن ها می توان به Joker، Two-Face، Mr. Freeze و Hugo Strange اشاره کرد. بازی های بزرگی در سال 2011 به بازار عرضه می شوند و Batman کار سختی برای موفقیت در پیش رو دارد ولی با توجه به تبحر Rocksteady و موفقیت نسخه قبل می توان گفت که این بازی توانایی این را دارد که در ردیف عناوین برتر سال 2011 قرار گیرد.

آریا : نسخه اول بازی جزو معدود بازی های کم هیاهو و فوق العاده موفق بود ! اوائل دید خوبی نسبت به نسخه دوم نداشتم ولی هرچی میگذره بیشتر نظرم عوض میشه !
احسان : به هیچ وجه نتوانستم با شماره اول بازی ارتباط برقرار کنم اما موفقیت های آن نسخه گواه ادامه ای فوق العاده را می دهد هر چند که باب میل من نباشد!
بابک : Batman: Arkham Asylum که خیلی بی سر و صدا آمد ولی انقدر عالی بود که کوچکترین خبری از Arkham City جزو پربازدیدترین ها قرار میگیره. Rocksteady میدونه داره چیکار میکنه و مطمئنا Arkham City هم فوق العاده خواهد شد.
برهان : بتمن جزو شخصیت های محبوبی است که در آخرین نسخه از سری بازی های خود، سازندگان یک شاهکار را با این کاراکتر خلق کرده اند و ادامه آن نیز با اخباری که به گوش می رسد به مانند نسخه قبل مقتدر ظاهر خواهد شد.
حمیدرضا : عنوان Batman: AA موفقیت های بسیاری را کسب کرد و این امید وجود دارد تا این عنوان نیز بتواند موفقیت های آنرا تکرار نماید.
فردین : مگه میشه این بازی بد بشه؟!
کسری : بازگشت با شکوه شوالیه تاریکی به دنیای بازی. بعد از موفقیت عظیم قسمت اول می توانیم شاهد بازی باشیم که بسیاری از المان های نسخه اول را بهبود داده است. حالا بتمن یک رقیبت بزرگ در دنیای بازی است و باید دید ایا بروس وین می تواند بار دیگر بر صدر دنیای بازی بیاستد ؟
محمد : Arkham Asylum یکی از بهترین های این نسل بود، این قسمت می تونه حتی از AA هم بهتر بشه.
محمد حسین : بهترین تجربه من در این نسل تا الان رو 3 تا بازی تشکیل میدن که یکیشون شماره اول این سری یعنی BAA بود. با وجود اینکه بازی های هیرویی به شکلی نفرین شده بود ولی Rocksteady به نحو احسن تونست این نفرین رو بشکنه و یه عنوان در خور توجه بیرون بده. از تک تک لحظات بازی لذت بردم و همه چیزش برام جذاب و زیبا و بیادموندنی بود. با اینکه از شماره جدید غیر از چند تا شات و یه دموی CG چیز دیگه ای بیرون نیومده ولی از همین چیزهای مختصر و بخصوص اون دموی CG که به شکل کاملا استادانه طراحی شده بود مشخص هست که Arkham City قراره دوباره رکورد ها رو بشکنه.
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
97.58.59.588.7598.499
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.81
99.38.5998.58.5910

,,9) Forza Motorsport 4,سازنده : Turn 10 Studios
ناشر : Microsoft Game Studios
تاریخ انتشار : 2011
X360
با توجه به ورود سنسور مایکروسافت یعنی Kinect، شرکت ها کم کم باید به فکر ساختن بازی های درجه اول برای این دستگاه باشند. از آنجا که تا کنون بیشتر بازی های Kinect جامعه گیمران Casual را پوشش می دهند، شرکت های پر آوازه کم کم باید به فکر ساخت بازی های بهتری برای این سنسور باشند. به جرئت می توان گفت اولین شرکتی که قدم بزرگی در این رابطه برداشت، شرکت Turn 10 می باشد. سه عنوان قبلی این شرکت با نام های Forza 1,2,3 توانستند به موفقیت های بسیاری دست یابند. می توان با توجه به امتیازات، منتقدان و طرفداران سبک شبیه ساز رانندگی، آخرین شماره Forza را به عنوان بهترین ریسینگ شبیه ساز نسل تاکنون معرفی کرد. اکنون این شرکت دست به کار شده و شماره جدیدی از این سری را، اما این بار هماهنگ با Kinect طراحی می کند. نمایش این بازی در E3 بسیار جالب بود. نمایشی که به دو بخش تقسیم شده بود. در بخش نخست , بازیکن به وسیله دوربین Kinect به رانندگی پرداخته و دستان خود را مانند فرمان حرکت می دهد. در این بخش باید از میان حریفان پر تعداد عبور کرده و بهترین رکورد را بدست آورید. اما بخش بعدی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد , به بررسی نزدیک اتومبیل زیبای Ferrari 458 Italia توسط دوربین Kinect می پرداخت. در این بخش شما در محدوده دوربین حرکت کرده و احساسی مانند رفتن به نمایشگاه اتومبیل را تجربه می کنید! این بخش که از نظر بصری نیز بسیار زیباست , به بازیکن اجازه لمس کردن قسمت های مختلف اتومبیل و دریافت اطلاعات جالبی در مورد هر قسمت را می دهد. حتی با لمس مجازی دستگیره در می توانید در را باز کرده و داخل اتومبیل قرار گرفته و اجزای کاکپیت را با کیفیتی فوق العاده ارزیابی کنید. در تریلر اخیر بازی نیز اشاراتی به وجود پیست های غیر آسفالت و همین طور مسابقات شبانه و البته برنامه تلویزیونی TopGear شده است. اکنون باید منتظر بود و دید که آیا Turn 10 می تواند با تلفیق عنوان خود با این سنسور و المان های اضافه شده به بازی به موفقیتی دوباره برسد یا خیر .

آریا : برای طرفدار عاشق این سبک هیچ چیز بهتر از این نیست که هر سال یک بازی بزرگ در این سبک منتشر بشه ! FM4 با ویژگی های جدید خودش و پیشرفت در زمینه های مختلف , میتونه سری Forza رو بیش از پیش محبوب کنه.
احسان : وقتی شماره دوم بازی را تجربه میکردم همواره در این فکر بودم که چگونه ممکن است یک شبیه ساز رانندگی از این بهتر و واقعی تر باشد!؟ اما شماره سوم بازی به من ثابت کرد که همواره میتوان بهتر شد! امیدوارم سری FM روند صعودی خود را حفظ کند و بار دیگر تجربه یک شبیه ساز فوق العاده را برای طرفداران این سبک به ارمغان بیاورد!
بابک : بدون شک باز هم مکان قبلی خودش به عنوان بهترین ریسینگ این نسل را تثبیت میکنه! این طور که از تریلرش مشخص بود پیشرفت های فوق العاده ای در زمینه Content داشته.
حمید : عاشق Top Gear US هستم و از طرفی عاشق سری Forza
حمیدرضا : هنوز هیچ چیز از این عنوان معلوم نیست و تنها باید منتظر اطلاعات بیشتر بود.
فردین : بعد از نمایش فورتزا در E3 بیشتر ذهنیتم به سمت یه spin-off رفت که با کینکت مچ شده و ارزش بازی اصلی نداره. با دیدن شماره 4 در آخر نام این بازی واقعا شوکه شدم.
محمد : باید دید که آیا FM4 می تونه موفقیت بی نظیر FM3 را تکرار کنه یا نه؟ با اینکه اطلاعات خیلی کمی از بازی اومده ولی مشخصه که بازی نسبت به FM3 پیشرفت زیادی خواهد داشت، من که به Turn 10 ایمان دارم.
مرتضی : توی این 5 سال تونست خودش رو بهتر از بقیه رقیبان نشون بده. کار بسیار سختی رو انجام داد!
نوید : با اینکه استعداد زیادی در این سبک بازی ندارم، اما FM4 میتواند عاملی باشد که من را در سال 2011 به این سبک بازی سوق دهد.
هنگامه : بهترین ریسینگ تاریخ این بار مجهز به کینکت و Top Gear هم شده.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
989989.598.89.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.89
10979.58.5999.259

,,8) Killzone 3,سازنده : Guerilla Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : February 22, 2011
PS3
سری عنوانهای Killzone را می توان جزو برترین FPS های کنسولی به شمار آورد. این عنوان با تکیه بر گرافیک و گیم پلی قوی و درگیر کننده , گیمرهای زیادی را به خود جذب می کند. نسخه ی اول این عنوان برای اولین بار بر روی کنسول PS2 عرضه شد و توانست تا حدودی موفق عمل کند و همین امر باعث شد تا شرکت سازنده این عنوان را ادامه دهد و در سال 2006 یک نسخه از بازی به نام Liberation را برای PSP و در سال 2009 نسخه ی دوم این عنوان را به صورت انحصاری برای PS3 معرفی کند. Killzone 2 بازی ای بود که مورد توجه منتقدین صنعت گیم قرار گرفته و از همه لحاظ تحسین شد. حال چند ماهی می شود که نسخه ی سوم این عنوان به صورت انحصاری برای PS3 تایید شده و در نمایشگاه E3 به صورت کامل و رسمی رونمایی شد. استفاده از تکنولوژی های Move و 3D در این بازی باعث شده است تا تجربه ی این نسخه از بازی بیش از حد جذاب شود و تمامی گیمرهای دنیا را چشم به راه نگاه دارد. داستان این نسخه از بازی دقیقآ پس از نسخه ی دوم روایت می شود. رهبر گروه هلگاست یعنی Visari مرده است و دو تن از فرماندهان بزرگ هلگاست، جای او را گرفته اند. شهر در خطر است و سربازان سرسخت هلگاست ها روز به روز قوی تر می شوند ! سرباز Sev که عضوی بزرگ از گروه ISA می باشد حال دست به کار شده و با کمک هم تیمی های خود سعی بر این دارد تا مانع پیشرفت هلگاست ها شود و شهر را از دست آنان نجات دهد. گرافیک این نسخه از بازی بسیار چشم نواز و دیدنی است ! بافت ها عالی کار شده اند و همگی افکت ها نظر ما را به خودشان جلب می کنند ! گیم پلی و محیط دیگر خسته کننده نمی شوند و همه چیز جدید است. در بازی می توانید از وسایل هوایی همچون جت پک ها و تیربارها استفاده کنید و همچنین استفاده از چاقو و کشتن به صورت مخفیانه در بازی موجود است. امید بر این است که این شماره از بازی همانند گذشته به یکی از بزرگترین عنوانهای انحصاری Sony و PS3 تبدیل شود و بار دیگر Guerilla Games را سرفراز کند و قطعآ چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد.

آریا : من هم مثل خیلی های دیگه اوائل زیاد جذب KZ3 نشدم ولی این چند وقته با دیدن ویدئوهای گیم پلی بدجوری طرفدارش شدم ! با اینکه KZ2 رو هنوز بازی نکردم و به نظرم خسته کننده میاد , ولی KZ3 با جو فوق العاده خودش و بهبودهای مختلف در زمینه گیم پلی نظرم رو عوض کرده.
بابک : نمایش های اول بازی زیاد برام جالب نبود، اما این دو سه تریلر اخیرش نظرم را عوض کرد. شوتینگ بازی خیلی روانتر از قبل شده و تنوع رنگ بندی و محیط ها هم زیبا تر شده. روند بازی هم ظاهرا دلچسبت تر شده. کلا بر خلاف شماره دوم از این یکی خوشم اومده و منتظرش هستم.
برهان : عنوان محبوب سونی به طور حتم در فوریه امسال به موفقیت چشم گیری دست خواهد یافت زیرا با تغییرات مفید و موجه در بازی و تزریق کردن حیات دوباره به بخش داستانی شاهد اوج گیری این سری خواهیم بود.
حمیدرضا : پشتیبانی از دو تکنولوژی پیشرفته ی Move و 3D باعث شده تا PS3 فن ها برای عرضه ی این عنوان لحظه شماری کنند. من تنها نسخه ی اول بازی را تجربه کردم و خاطرات بسیاری از آن دارم. نظری در رابطه با این عنوان ندارم و تنها برایش آرزوی موفقیت می کنم.
حمید : این بار علاوه بر گرافیک دیدنی، گیم پلی و تنوع مراحل به شدت بالا رفته. انتظار بالایی از این بازی دارم.
فردین : امیدوارم همانند شماره دوم بازی وقتی صحنه آغازین بازی رو می بینم فکم بیوفته!
کسری : KZ2 مشکلاتی در زمینه گیم پلی داشت و بدتر از همه ان کنترل مزخرفش بود. با این وجود بازی جذابی بود و یکی از بهترین بازی های انحصاری بود که عرضه شد. فکر کنم اوج هنر سازندگان را در قسمت سوم ببینیم.
ماکان : Killzone 2 که بهترین FPS کنسولی بود که من در تمام عمرم تجربه کردم! خوشبختانه Guerilla Games در نمایش‌های بازی به خوبی نشون داده تو بازی جدید حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داره و سورپرایز‌های بسیار جالبی برای طرفداران مجموعه ترتیب داده، از جت پک، نبرد‌های تن به تن و محیط‌های برفی گرفته تا مبارزه با غول‌های چند صد متری! گرافیک بازی نیز رسما کلکسیونی از برترین افکت‌های روزه که تصور همه آن‌ها به صورت 3D مو رو بر تن هر گیمری سیخ می‌کنه!
محمد : من عاشق بازی های سینمایی هستم، این بازی همون چیزهایی را داره که من دوست دارم!
محمد حسین : بتای K3 به من یکی به خوبی ثابت کرد که ساعات زیادی رو در سال 2011 در حال بازی کردن بخش چند نفره این عنوان هستم و نمایش های جدید بخش داستانی که هر کسی رو مات و مبهوت کرده جای هیچ شکی رو باقی نمی زاره که K3 یکی از عنوان های درجه یک سونی برای سال بعده.
مرتضی : گیم پلی خیلی روون شده! مهمترین چیزی که واقعا توی نسخه های قبلی زجرم داد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.5989.599898.59
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.92
99.5899.59.5999.5

,,7) The Elder Scrolls V: Skyrim,سازنده : Bethesda Game Studios
ناشر : Bethesda Softworks
تاریخ انتشار : November 11, 2011
PC , X360 , PS3
در جریان VGA 2010 ـ Bethesda پنجمین شماره در سری The Elder Scrolls با نام TES V: Skyrim را معرفی کرد. Skyrim ادامه ای بر TES IV: Oblivion یکی از اولین و البته بهترین RPG های این نسل است. عناصر RPG زیاد و قوی، به همراه سیستم مبارزات کاملا پویا و اکشن توانست خیلی از طرفداران سبک اکشن ادونچر را هم به خود جذب کند. انقدر عناصر بازی قدرتمند بود که Bethesda پایه گیم پلی Fallout 3 را نیز گیم پلی Oblivion قرار داد. بازی از لحاظ داستانی نیز بسیار قدرتمند و حماسی بود که تصمیم های شما مستقیما بر جریان بازی تاثیر میگذاشت. حال Skyrim نام سرزمینی در شمال Cyrodiil (سرزمین بازی Oblivion) است و جزو نخستین مکان هایی بود که انسان ها در آنجا اقامت گزیدند. به نظر می رسد این بار نوبت Skyrim است تا دچار هرج و مرج و جنگ شود. در تریلر نمایش داده شده اژدهایی بزرگ نشان داده شد که از حماسی تر شدن بازی خبر می دهد. همچنین Bethesda تایید کرده بازی با موتور گرافیکی کاملا جدیدی ساخته میشود تا نگرانی های مربوط به قدمت موتور قبلی برطرف شود. اطلاعات بیشتری از بازی در دسترس نیست جز اینکه بازی دو سال است در حال ساخت است و در 11 نوامبر 2011 برای (احتمالا) PC, X360 و PS3 عرضه خواهد شد. با کیفیت فوق العاده ای که از Oblivion دیدیم (که حتی با وجود Gears of War ، جایزه بهترین بازی سال 2006 را کسب کرد)، کسی در بزرگ بودن Skyrim شک ندارد.

آریا : فکر میکنم بیشترین ساعتی رو که صرف یک بازی کامپیوتری کرده باشم , متعلق به Oblivion بوده باشه ! بازی ای که من رو در خودش غرق کرد و بعد از ده ها ساعت هنوز خیلی چیزها برای کشف کردن و انجام دادن داشت. Skyrim هم میتونه با پیشرفت های خودش و از بین بردن معدود ضعف های Oblivion , باز هم دنیایی فوق العاده برای گشت و گذار و غرق کردن بازیکن ها خلق کنه.
بابک : وقتی این نسل آغاز شد به هیچ عنوان فکر نمی کردم یک بازی RPG جزو 5 بازی برتر من در نسل جدید قرار بگیره. Oblivion را بالای 100 ساعت بازی کردم و هیچ وقت گشت و گذارهایی که در دنیاش داشتم را فراموش نمیکنم. از همین الان برای Skyrim روز شمار گذاشتم!
حمید : هر سال که Bethesda بازی برای عرضه داشته باشه باید منتظر یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال بود. در مورد Skyrim هم فکر میکنم بهترین بازی سال بشه.
فردین : منی که با این سبک از بازی ها مشکل اساسی دارم، با ورود به دنیای Oblivion عاشقش شدم. بیصبرانه منتظر این عنوان جدید هستم.
کسری : تا عرضه اطلاعات بازی 1 ماه مانده است اما دنباله Oblivion نباید بازی بدی باشد.
محمد : Oblivion با اینکه یک بازی عالی بود ولی به شخصه از بازی کردنش لذت کافی را نبردم، این شماره هم اگه راه Oblivion را ادامه بده برای من چندان لذت بخش نخواهد بود.
محمد حسین : درصد هیجان بالا برای دیدن خود بازی و لا غیر!
,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.58.58.598.59.510997
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.93
9.59.59.581098.59.259

,,6) Dead Space 2,سازنده : Visceral Games
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : January 25, 2011
PC , X360 , PS3
یکی از اولین ریلیزهای بزرگ سال 2011 قسمت دوم از سری جدید Dead Space می باشد که EA نیز حساب زیادی روی آن باز کرده است. شماره اول Dead Space یکی از ترسناک ترین و البته جذاب ترین بازیهایی بود که در این نسل معرفی شد. سیستم شوتینگ کارآمد و متنوع، جو هولناک و گرافیک و نورپردازی پیشرفته که به ایجاد این جو ترسناک کمک می کرد از نقاط قوت بازی بود. داستان Dead Space 2 سه سال بعد از شماره اول و این بار در شهری فضایی و بزرگ به نام Sprawl اتفاق می افتد. بیماری روانی عجیبی در شهر پدیدار شده که اثرات وحشتناکی در پی داشته است و ظاهرا بر آیزاک (شخصیت اصلی) نیز بی تاثیر نخواهد بود. غول ها و نکرومورف های جدیدتر و خطرناک تری برای DS2 طراحی شدند و در کل از نمایش ها و تریلر ها مشخص است که این بار با بازی سینمایی تری رو به رو خواهیم بود. Dead Space 2 دارای بخش چند نفره ای قدرتمند نیز خواهد بود که مسلما به فروش بازی کمک بیشتری خواهد کرد. روی شخصیت پردازی آیزاک نیز کار بیشتری شده و بر خلاف شماره اول، این بار او می تواند صحبت کند! سیستم پلتفرمینگ بازی هم بهبود یافته و آیزاک در خلاء می تواند به جهت دلخواه حرکت و در عین حال شلیک کند. به گفته Visceral ، بازی Dead Space 2 ترسناک تر و طولانی تر از قبل شده است، پس خود را آماده کنید تا 2011 را با دلهره آغاز کنید !

احسان : ترس واقعی! بعد از مدت ها یک بازی توانست ترس را به دنیای گیم برگرداند!
بابک : شماره اولش جزو Top 10 این نسلم است. به شدت منتظرش هستم.
برهان : نسخه اول ترسناک ترین و وهم آلودترین عنوان این نسل بوده است و با پیشرفت های چشم گیری که در این شماره به وقوع پیوسته است شاهد یک بازی سطح بالای دیگر از سوی EA خواهیم بود.
حمیدرضا : پیشرفت های بسیار زیاد این عنوان نسبت به نسخه ی اول بازی، چه از لحاظ گیم پلی و چه گرافیک، باعث شده است تا همه از آن به یکی از بهترین عناوین اکشن سال 2011 نام ببرند. نسخه ی اول این عنوان یکی از بهترین عناوین ترسناکی بود که تجربه کردم.
حمید : ترسناک ترین بازی این نسل Dead Space بود که در نسخه دوم بسیار پیشرفته تر و البته وحشتناک تر شده. به علاوه آیزاک این بار حرف هم می زند !
فردین : باید بگم WOW! بعد از تجربه ای که از دموی این بازی داشتم به جرئت میتونم بگم ترس و دلهره دوباره به اتاق هامون بر میگرده.
کسری : ایا می توان بین اکشن قوی و یک حس ترس وحشتناک بالانس برقرار کرد ؟ بله DS2 دقیقا دست به چنین کاری زده است. بهتر است سازندگان Resident Evil کمی به این بازی توجه کنند شاید معنی ترسناک را متوجه شدند.
ماکان : من که از شماره اول بازی حسابی ترسیدم! حالا بیبینیم شماره بعدی بازی هم می‌تونه به همون اندازه تاثیر گذار باشه یا خیر که خوشبختانه به نظر می‌رسه پاسخ این سوال مثبته.
محمد : شماره اول بازی ترسناک ترین بازی چند سال اخیر واسم بود، فکر کردن به شماره دوم هم ترسناکه، چه برسه به بازی کردنش!
محمد حسین : Isaac Clarke با لباس عجیب و غریب و در عین حال ترسناکش برگشته و همه چیز وحشتناک تر و خشن تر و منزجر کننده تر از قبل شده. تازه بر طبق قانون جدید بازی سازی که هر بازی باید یک مولتی پلیر داشته باشه این بازی هم با تقلیداتی از Left 4 Dead یه مد مولتی پلیر داره ولی هنوز هم قسمت داستانی بخش اصلی رو تشکیل میده و می تونیم ادامه پایان مرموز شماره اول رو ببینیم.
مرتضی : شماره قبلی فوق العاده بود. ترس رو واقعا به دل راه میداد. اما شماره دوم به احتمال خیلی زیاد فقط داستان جدیدتر و تغییرات نه چندان بزرگی رو داشته باشه.
نوید : قبلا هم گفته بودم، با اینکه EA استعداد عجیبی در خراب کردن عنوان های ناب دارد اما DS عنوانی بود که کاملا نظر من را نسبت به EA تغییر داد، تا کمتر از 45 روز دیگر نسخه دوم این بازی عرضه خواهد شد و من بی صبرانه منتظر این بازی میمانم.
هنگامه : خون و تکه تکه شدن اجساد در Dead Space 2 هیچ وقت تکراری نخواهد شد.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.58.58.59.78.58.598.599.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین8.95
99.48.58.59.58.51099.5

,,5) The Last Guardian,سازنده : Team ICO
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : Q4, 2011
PS3
خورشید با همه زیبایی‌های اثیری خود در حال غروب در سرزمینی ویران و افسانه‌ای است. گویی روزگار اوج و شکوه این سرزمین نیز همانند روشنایی روز به پایان خود رسیده است. همه جا را سکوت فرا گرفته است. پسر بچه‌ای کوچک همراه با یک پرنده افسانه‌ای که متعلق به افسانه‌های دور و دراز است بر روی یکی از ویرانه‌های شهر در حال تماشای این غروب غم انگیز و در انتظار طلوعی دوباره نشسته‌اند…
قطعا یکی از مهم ترین و پرهیجان‌ترین عناوین سال آینده شاهکار جدید فامیتو ادا و یارانش در استدیو Team ICO است که از هم اکنون جمع کثیری از گیمرها را چشم انتظار خود نگاه داشته است. فامیتو ادا تنها با نمایش گوشه‌ای از دریای نوآوری و جذابیت‌های شاهکار جدید خود توانسته تمامی منتقدین و گیمرها را به فکر فرو برده و گامی فراتر از آنچه که در Ico و Shadow of the Colossus به یاد داریم، بردارد. ادا بار دیگر توانسته به خوبی اثبات کند برای موفقیت یک عنوان, خشونت و افکت خون تنها راه چاره نیست بلکه می‌توان با یک شخصیت پردازی بی‌نقص و غرق کردن گیمرها در دنیایی اسرار آمیز و زیبا کاری کرد که سال‌ها است عناوین بزرگ و قدرتمند روز از رسیدن به گوشه‌ای از آن عاجز مانده‌اند!
در نمایش جدید بازی بازهم بخشی از روابط میان پسر بچه کوچک و پرنده غول پیکر افسانه‌ای خود مشخص شد. دو دوست که ابتدا علاقه‌ای به باهم بودن نداشتند اما کنون چنان به یکدیگر وابسته شده‌اند که رابطه میان آن‌ها عمیق‌تر از یک دوستی صرف است. هنوز مشخص نیست “آخرین نگهبان” کیست اما اکنون می‌دانیم هر دو دوست ما در تلاش هستند تا با همکاری هم از این دنیای اسرار آمیز خارج شوند. اما آن‌ها در کجای این سرزمینی دورافتاده‌ به جا مانده‌اند؟ هنوز مشخص نیست!
طبق صحبت‌های ادا ساخت TLG از هم اکنون به اتمام رسیده است و او به همراه تیمش مشغول کارکردن و رفع ایرادات بازی هستند تا با نسخه‌ای بی‌عیب و نقص همراه شویم. واقعا این وسواس و صرف هزینه و وقت از سوی ادا و شرکت Sony برای ارایه یک محصول کم نقص ستودنی است! “آخرین نگهبان” در تعطیلات کریسمس سال آینده میلادی برای کنسول PS3 منتشر خواهد شد تا طرفداران خود را باردیگر به آنسوی سرزمین‌های افسانه‌ و خیال پرواز دهد…

آریا : واقعآ توی هر نسل چند تا بازی ساخته میشن که حس بازی های فامیتو ادا رو داشته باشن ؟ بازی هایی که بازیکن رو عاشق خودشون می کنن. بازی هایی که شاید نظر منتقدین رو به اندازه بلاک باسترهای پر سر و صدا جلب نکنن , ولی تجربه اون ها بی همتاست.
احسان : لطفا خودتان را کنترل کنید! هنوز هم با یک بازی کامپیوتری طرف هستیم نه یک رویا!
بابک : امیدوارم بتونن شاهکار Shadow of the Colossus یا حتی بهتر از اون را تحویل بدند.
برهان : عنوان های متفاوت همیشه بر روی یک لبه تیغ قدم برمیدارند و یا به موفقیت عظیمی دست پیدا می کنند یا سرنگون می شوند. این بازی به نظر من دید جدیدی را در بین عنوان های این نسل باز خواهد کرد.
حمید : این بازی گریز بزرگی از کلیشه ها است، این بازی را نباید با جسم، بلکه باید با روح بازی کرد.
فردین : اصلا نمی دونم در مورد این بازی چی بگم. فقط صبر.
ماکان : تنها عنوان کنسولی این نسل که از نظر من توانایی نزدیک شدن به “10” رو داره شاهکار جدید فامیتو ادا است و بس!
محمد : باز هم باید انتظار یک بازی متفاوت و عالی را از فامیتو ادا داشت؟ مشخصا جوابش مثبته!
محمد حسین : برای این بازی نمی دونم چی بگم چون نمی شه توی دو سه خط وصف این بازی رو نوشت. به قدری به کار فامیتو ایمان دارم که از همین الان می گم تجربه این بازی بهترین تجربه من توی این نسله. بحث از بازی سال و این جور چیزا در مورد این اثر واقعا بی معنی است چرا که یه کار هنری با این سطح احتیاج به اول شدن و بهترین بازی سال شدن نداره و اصلا در شان این بازی نیست که اون رو هم ردیف یه سری عنوان های دیگه که هدفشون فقط سرگرم کردن ماست قرار بدیم. TLG قراره دلهای ماها رو تسخیر کنه و برنده قلب های ما باشه نه برنده GOTY
مرتضی : بـــــَـــه بـــــَــــه!
هنگامه : من The Last Guardian را بیشتر یک جادو می نامم تا یک بازی. ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.58.58.58.510989.389
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین9.01
10109.599.5107.58.510

,,4) LittleBigPlanet 2,سازنده : Media Molecule
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : January 18, 2011
PS3
یکی از اتفاقات بزرگ و تاثیر گذار این نسل شاهکار استودیو‌ی کوچک اما با ایده‌هایی بزرگ و تحسین برانگیز به نام Media Molecule است که توانسته به همراه شخصیت‌های بی‌نهایت دوست داشتنی و جذاب خود راه را از هیچ به اعماق دل گیمرها باز کند. این عنوان بزرگ LittleBigPlanet و شخصیت‌های دوست داشتنی آن Sackboy ها هستند که دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل یک بار نام آن را نشنیده باشد. اکنون پس از تجربه موفق شماره اول بازی شرکت های Sony و MM با بازی جدید خود بازگشته‌اند تا هرآنچه را که در بازی اصلی پایه گذاری و به گیمرها معرفی کرده‌اند را در ابعاد و کیفیت بزرگتر و بهتر گسترش داده و بهترین تجربه پلتفرمر این نسل را برای گیمرها رقم زنند.
شعار و بزرگترین ویژگی LBP خلاصه شده در جمله ساده اما عمیق “ساخت و به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود” است که در LBP2 در ابعادی بسیار گسترده و جذاب‌تر دوباره از نو به گیمرها دیکته خواهد شد. اگر در بازی قبلی می‌توانستید یک مرحله کاملا اختصاصی و مخصوص به خود طراحی کرده و آن را با دیگر دوستانتان به اشتراک گذارید اینبار خواهید توانست علاوه‌بر ساخت مراحل به ساخت بازی مورد علاقه در ژانر دلخواه (از RPG گرفته تا Shooter!) پرداخته، برای دشمنان هوش مصنوعی طراحی کرده، آن‌ را کارگردانی کنید، کلیپ‌های سینمایی مختلف از آن ساخته و حتی برای آن موسیقی بسازید! هرچند غیر قابل باور به نظر می‌رسد اما LBP2 به گیمرها اجازه خواهد داد به جای مراحل این بار بازی مخصوص به خود را بر روی سرورهای بازی به اشتراک گذاشته و حتی دیگر گیمرها را در اقصی نقاط دنیا دعوت به ثبت رکورد‌های مختلف در بازی‌‌های خود کنند!
گرافیک LBP2 هرچند تغییرات آنچنان بزرگی نسبت به بازی اصلی نداشته است اما رنگ آمیزی و دید بصری آن پیشرفت‌های بسیار زیادی به خود دیده که تجربه بازی را بسیار لذت بخش‌تر از قبل خواهد ساخت. در آخر باید گفت LittleBigPlanet 2 دریایی از جذابیت‌ و قابلیت‌های متنوع و ظاهرا تمام نشدنی است که به راحتی خواهد توانست روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها دوست داران سبک‌های مختلف را پای خود میخکوب کند. Sony و MM تا به اکنون توانسته‌اند در نمایشگاه‌های مختلف نمایش قدرتمندی را از LBP2 به معرض دید عموم قرار داده و جایزه برترین پلتفرمر را از سوی سایت و مجلات متعدد کسب کنند، از این رو می‌توان با اطمینان گفت این عنوان بار دیگر موفق خواهد شد موفقیت‌های شماره اول خود را تکرار و به یکی از برترین و البته متفاوت‌ترین عناوین سال آینده تبدیل شود.

آریا : کافیه چند تا گیم پلی از این بازی ببینین تا با یکی از خلاقانه ترین ساخته های صنعت بازی های کامپیوتری آشنا بشین !
احسان : خلاقیت تنوع لذت!
برهان : Sackboyهای دوست داشتنی این بار قرار است ما را به یک دنیای جدید و متفاوت ببرند تا با خلاقیت سازندگان این عنوان بیش از پیش مانوس شویم.
فردین : درسته من نظر مثبتی به این بازی ندارم اما نمی تونم بزرگی و نوآورای بزرگ این بازی رو کتمان کنم.
ماکان : برترین پلتفرمر این نسل از نظر بنده! همه چیز عالیه، از گیم‌پلی و بخش طراحی مراحل و مینی‌گیم‌ها گرفته تا گرافیک و موسیقی ان. نمی‌دونید چقدر منتظر بخش ساخت موسیقی بازی هستم!
محمد : LBP یکی از بهترین بازی های این نسل بود، این قسمت هم با توجه به پیشرفت هایی که داشته میتونه دوباره در حد قسمت اول بشه، فقط تصور می کنم فاصله انتشار قسمت اول و دوم خیلی کمه.
محمد حسین : شاید اگر Media Molecule دستی به سر و روی کنترل بازی می کشید سک بوی ها خیلی بیشتر می تونستن در دل گیمرها جا خوش کنند. منظورم این نیست LBP2 عنوان کوچکی هست بلکه قابلیت ساختن یه بازی اون هم در سبک های مختلف بدون شک بی نظیره ولی بازی کننده ای مثل من که ساعات زیادی رو صرف شماره اول کرده و ضعف کنترل بازی رو به خوبی درک کرده دوست داره که این بخش هم تصحیح بشه.
مرتضی : یک بخشهایی از بازی رو دیدم که مطمئنم از کراش بش الهام گرفته! بازی فوق العادست! صد در صد توی برترین های سال 2011 خواهد بود.
نوید : مادر من یکی از سرسخت ترین مخالفین بازی های رایانه ای بوده و خواهد بود، اما LBP وقتی عرضه شد او در کنار من مشغول انجام این بازی بود و همواره به من گوشزد میکرد اگر تمام بازی ها مانند LBP بودند من تمام وقتم را به این کار اختصاص میدادم، اکنون بعد از حدود 3 سال نسخه دوم این بازی ساخته خواهد شد و به شخصه بی صبرانه منتظرم تا این بازی که نوید خلاقیت های جدید را در خود دارد را همراه با خانواده ام انجام دهم.,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
7.598.59.29.59.2589.199
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین9.01
9.59.589910109.758.5

,,3) Diablo III,سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر : Blizzard Entertainment
تاریخ انتشار : 2011
PC
بالاخره پس از یک دهه شکنجه مطلق توسط اهریمنان ساکن در شرکت Blizzard(!) به ظهور دوباره سردسته آن‌ها، شیطان سرخ، و فرشته رانده شده نزدیک می‌شویم! بزرگ‌ترین رویداد سال آینده از نگاه خیل عظیمی از گیمرها که چشم‌های بسیاری از هم اکنون به آن دوخته شده است. سومین حضور شیاطین سرخ در دنیای بازی‌های رایانه‌ای همراه با سورپرایز‌های فراوانی است که حتی شنیدن نیمی از آن‌ها نیز کافی است تا طرفداران این مجموعه و سبک را از شدت هیجان به مرز جنون کشد!
در راس این سورپرایز‌ها کلاس جدید Monk قرار گرفته است که با قابلیت‌های جدید خود از هم اکنون عاشقان Diablo را دیوانه خود کرده است! این کلاس جدید همانطور که از نامش (راهبه) نیز مشخص است کنترل یک راهبه شائولین را در اختیار گیمرها قرار خواهد داد تا به سبک کنگ فو کاران معبد شائولین با استفاده از حرکات سریع و نفس گیر با اهریمنان رنگارنگ موجود از خود پذیرایی و یک نسل کشی کامل از شیاطین به راه اندازند! دیگر کلاس جدید بازی نسل جدیدی از شکارچیان اهریمنان است که با نام برازنده Demon Hunter بهترین گزینه برای آن دسته از دیابلو بازانی است که همیشه دوست داشتند با شکار و سلاخی شیاطین تفریح کنند! این دو کلاس جدید به همراه سه کلاس آشنای Barbarian, Witch Doctor و Wizard پنج کلاس قابل انتخاب در Diablo III را تشکیل خواهند داد که با معرفی المان‌های آشنای سری و نیز قابلیت و ویژگی‌های جدید به راحتی خواهند توانست طرفداران را از هر نظر ارضا کنند.
از جمله ویژگی‌های جدید و بی‌شمار بازی می‌توان به ایجاد تغییرات اساسی در سیستم Inventory بازی اشاره نمود که با قرار دادن یک جعبه مخصوص در اختیار گیمرها (به سبک RE های کلاسیک) باعث خواهد شد دیگر برای حمل آیتم و تسلیحات جدید مجبور به بازگشت چندین و چند باره به شهر نباشند که قطعا پیشرفت بسیار خوبی برای گیم‌پلی بازی بشمار خواهد آمد. طراحی مراحل و خصوصا دید بصری Diablo III از دیگر مواردی است که تغییرات بسیاری را به خود دیده و این بار در قالبی خوش آب و رنگ‌تر به نمایش در خواهد آمد. البته این رنگ بندی زنده‌تر چندان نیز به مذاق همه طرفداران مجموعه خوش نیامده است اما باید اعتراف کرد زیبایی‌های بصری بازی را چندین برابر کرده است.
حرف‌های ناگفته در رابطه با شاهکار جدید Blizzard بسیار زیاد و ذکر همه آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است اما باید اعتراف کرد این بازگشت دوباره شیطان سرخ رنگ و فرشته رانده شده که بازگشتی بسیار حماسی و شکوهمند است بی‌تردید بار دیگر خواهد توانست دنیای بازی‌های رایانه‌ای را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر Blizzard با تاخیر‌های جدید خود به بدترین شکل ممکن طرفداران خود را سورپرایز نکند(!) سال آینده میزبان یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ خواهیم بود که از هم اکنون می‌توانیم لقب بهترین عنوان این نسل و سال آینده را به آن اختصاص دهیم!

آریا : شاید Blizzard تنها شرکت بازیسازی باشه که واقعآ دشمنی نداره ! حتی افرادی مثل من که با سبک بازی های Blizzard سازگار نیستن هم این شرکت رو تحسین می کنن و ناخودآگاه منتظر عرضه بازی های جدیدش هستن !!
احسان : Blizzard! واقعا لازمه چیز دیگری بگویم؟ فقط امیدوارم WOW به اسم Diablo ندن به خوردمان!
بابک : مگه میشه نابغه های بلیزارد سالها روی یک بازی کار کنند و جزو بهترین ها به حساب نیاد؟ مخصوصا اگه اون بازی نامش Diablo باشه!
فردین : کسی میتونه به این بازی شک کنه؟!
ماکان : من از همین الان در حال مالش دادن مچ دست‌هام هستم!
محمد حسین : فکر نمی کنم نیازی به توضیح دادن باشه. الان چندین سال هست که منتظر این شاهکار هستیم,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
8.59.599109.2599.699
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین9.17
9910899.59910

,,2) Mass Effect 3,سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
تاریخ انتشار : 2011
PC , X360 , PS3
بعد از این همه سفر و جستجو در فضا به دنبال Reaper ها، حال باید در زمین با آن ها مقابله کنید! Mass Effect 3 با شکوه تمام در مراسم VGA 2010 معرفی شد تا در سال 2011 شاهد ادامه ی یکی از بهترین بازی های این نسل باشیم. در تریلر بازی شهر لندن در حالی نمایش داده شد که Reaper ها مشغول نابود کردن آن بودند. فرمانده شپرد آخرین امید انسان ها برای نجات است. Bioware در Mass Effect 2 به زیباترین شکل ممکن عناصر اکشن و RPG را با هم ادغام کرده بود که وقتی با داستانی شدیدا حماسی، پر پیچ و خم و نوستالژیک (نسبت به شماره اول) ترکیب می شد، بازیباز را تحت تاثیر قرار می داد. کاراکترهای زیادی نیز در دو شماره قبلی معرفی شدند که شخصیت پردازی هر کدامشان، از اکثر کاراکترهای اول این نسل هم بهتر بود! امیدواریم در این نسخه هم شخصیت های جدید و فوق العاده ای مانند قبل معرفی شود. لازم به ذکر است که در Mass Effect 3 نیز Save های شما از دو شماره قبلی روی جریانات بازی تاثیر خواهد داشت (پس امید می رود بعضی کاراکترهای شماره های قبلی را نیز ببینیم) Mass Effect 3 پایان سه گانه حماسی ME خواهد بود، پس تا تعطیلات 2011 باید منتظر بمانید که همراه با فرمانده شپرد سرنوشت بشریت را رقم بزنید.

آریا : سال 2011 حداقل در حال حاضر بزرگترین سال در نسل فعلی هست و واقعآ نمیشه یک بازی خاص رو به بقیه بازی ها ترجیح داد. ولی ME3 از همین الآن در صدر لیست بازی های 2011 من قرار گرفته ! نسخه قبلی با داستان و شخصیت پردازی فوق العاده , گیم پلی عالی و گرافیک زیبا , خیلی ها رو مجذوب خودش کرد و ME3 هم بعید نیست دوباره تاریخ رو تکرار کنه !
احسان : چطور میشه یک بازی از ME2 بهتر باشه؟ خواهیم دید!
بابک : شماره دومش Ultimate Game این نسل بود. اصلا نمیدونم چجوری باید تا عرضه اش صبر کنم!!
برهان : نبرد فرمانده این بار در زمین رخ خواهد داد. این بار شاهد نبرد خونینی خواهیم بود که تمام بار آن بر دوش فرمانده است زیرا اگر با کمک به سوی زمین نشتابد همه چیز در این سیاره نابود خواهد شد.
حمید : منظره کره زمین در سال های دور از دید BioWare بسیار دیدنی است. آیا فرمانده شپرد میتواند زمین را نجات بدهد ؟
فردین : ME2 به قدری پیشرفت و تکامل داشت که دیگه جایی برای تکامل ME3 باقی نذاشته. منتظر بازگشت فرمانده شپرد هستیم.
ماکان : من فقط آرزو میکنم این طلسم خراب شدن بازی‌های انحصاری که مولتی میشن گریبانگیر ME3 نشه و BioWare بعد از این تعریف و تمجیدی که ازش شد چشم نخوره و یک شاهکار دیگه تحویل ما بده!
محمد : به زمین خوش آمدید! هیچ جمله ای نمی تونه این بازی را وصف کنه، BioWare بزرگترین بازی این نسل را حماسی تر و باشکوه تر از همیشه خواهد ساخت.
محمد حسین : از شماره های قبل چندان خوشم نیومد. تنها چیزی که نظر منو جلب کرد سیستم انتخاب دیالوگ در بازی بود که به نظرم خیلی عالی کار شده بود. شاید این شماره نظر منو تغییر بده.

,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
98.599.6910109.799
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین9.24
109.88101098.59.58

,,1) Uncharted 3: Drake`s Deception,سازنده : NaughtyDog
ناشر : Sony Computer Entertainment
تاریخ انتشار : November 1, 2011
PS3
بعد از جنگل های انبوه آمازون و ارتفاعات سرد تبت، این بار نوبت به صحراهای گرم و سوزان عربستان رسیده است. استودیو NaaughtyDog در سومین قسمت از سری Uncharted باز هم مکان بازی را تغییر داده تا Uncharted همچنان یک بازی تازه و نو به نظر برسد. داستان بازی درباره شهری گمشده در شبه جزیره عربستان است. این شهر که Iram of the Pillars نام دارد واقعا وجود داشته و قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد! ناتان و سالی به دنبال این شهر گمشده راه افتاده اند و همانند دو نسخه قبلی باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره دیگری باشیم. از بهبودهای بازی نسبت به شماره دوم میتوان به قابلیت مبارزه نزدیک با چند نفر همزمان، ارتقا بالا رفتن از در و دیوار و گسترش شدید بخش Co-op و Multiplayer اشاره کرد. همانند اکثر انحصاری های PS3 این بازی هم از 3D پشتیبانی خواهد کرد. از نظر گرافیکی U2 بهترین بازی در کنسول ها بود و هنوز هم هست، اما به گفته ND در U3 باز هم شاهد افکت های جدیدتری مانند افکت شن هستیم. Uncharted 2 از هر نظر نسبت به شماره اول پیشرفت چشمگیری داشت و به همین خاطر انتظار بسیار بالایی از Drake’s Deception می رود. اول نوامبر زمانی است که بهترین بازی 2011 از نگاه بازی سنتر را می توانید تجربه کنید.

آریا : شاید U2 بهترین بازی من توی این نسل نبوده باشه , ولی کامل ترین هست ! کمتر بازی ای رو به یاد میارم که در همه زمینه ها بدون نقص بوده باشه. بهترین گرافیک کنسولی و انیمیشن های کم نظیر , گیم پلی فوق العاده که ترکیبی از پلتفورمینگ و اکشن هست , صداگذاری عالی , داستان مناسب و جذاب , موسیقی های شنیدنی , آنلاین قدرتمند و اعتیادآور و خیلی فاکتورهای دیگه باعث شد U2 با وجود سر و صدایی کمتر از بعضی بازی ها به موفقیت عظیمی برسه. ND با U3 کار فوق العاده سختی رو در پیش داره. اون ها باید یه بازی بدون نقص رو باز هم بهتر از قبل بسازن و کوچکترین لغزشی میتونه بازی رو نسبت به نسخه قبلی در مرتبه پایین تری قرار بده.
بابک : U2 بازی فوق العاده کاملی بود و U3 هم مسلما از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به شدت منتظرم همراه با ناتان در با کیفیت ترین بیابان های صنعت گیم ماجراجویی کنم.
برهان : سومین نسخه از سری بازی های U در صحرای سوزان عربستان رخ خواهد داد. به شدت منتظر طراحی های فوق العاده شن و انجام کارهای جدید در این شماره هستم.
حمید : ماجراجویی های Drake این بار به اوج خود میرسد و البته تکنولوژی Naughty Dog.
فردین : سومین شماره از این بازی برای GOTY شدن راه سختی رو در پیش داره.
کسری : فکر کنم تنها شخصی هستم که U1 را بیشتر از قسمت دومش دوست داشتم با این وجود تمامی آثار ناتی داگ برای من عزیز هستند و با توجه به اینکه لوکیشن صحرایی را خیلی دوست دارم این بازی بعد از دوک به عنوان مهم ترین بازی سال 2011 از دیدگاه من است.
ماکان : من تا همین چند روز پیش معتقد بودم The Last Guardian تنها عنوانی هست که توانایی نزدیک شدن به “10” رو خواهد داشت اما بعد از معرفی و نمایش این عنوان نظرم کمی تغییر کرده! UN3 دقیقا ان چیزی است که من سال‌هاست انتظار دیدن ان رو در یک عنوان Action/Adventure می‌کشیدم! بازی جدید از همه نظر تونسته نظر من رو به خودش جلب کنه و معتقدم با روندی که در پیش گرفته می‌تونه حتی از موفقیت‌های شماره قبلی بازی هم فراتر بره! الان باید اعتراف کنم UC3 هم به همراه TLG پتانسیل نزدیک شدن به یک بازی کامل و یا “10” رو داره!
محمد : بدون شک این شماره هم یکی از بزرگترین بازی های این نسل خواهد شد، تصور بازی کردن تو یک محیط صحرایی واقعا لذت بخشه.
محمد حسین : اگه یه بازی در حد فیلم های اکشن هالیوود با داستان خوب و ماجراجویی های زیاد میخواید Uncharted همون چیزی هست که دنبالشید. فکر نمی کنم کسی باشه و با دیدن این بازی ازش خوشش نیاد. Uncharted بازیی هست که در عین حفظ کیفیت مخاطبین زیادی رو به سمت خودش جلب کرده. شاید بشه گفت نمونه بارز Easy To Pick Up And Play. شماره سوم با تریلری زیبا نشون داد که قرار هست به یه سفر پرهیاهوی دیگه با ناتان بریم. البته ND بهتره دیگه فکر گنج های نفرین شده رو از ذهنش بیرون کنه.
مرتضی : این بازی از همین الان مشخصه چیه! بهترین بازی سال 2011!
نوید : باز هم ناتان دریک باز میگردد تا با ماجراجویی جدید بازیبازان را تا مدت ها سرگرم کرده و نُقل بسیاری از مجالس بحث و گفت گوی بازی ها باشد، عنوانی که در همان ابتدای امر و با یک نمایش کوچک توجه همه را به خود جلب و چشم به راه خود بازی گذاشته است. ,

کسریعلیبهزادبرهانماکانآریابابکاحسانفردینحمیدرضا
9.51099.6109.7599.18.59.5
هنگامهکیوانکورشمحمدحمیدمرتضینویدنیمامحمدحسین9.47
9.51089.510109.59.510

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا