مقالات

نمایشگاه E3 2017 و هر آنچه از آن انتظار داریم

کنفرانس خبری سونی

کنفرانس خبری سونی در ساعت 5:30 صبح روز سهشنبه 23 خرداد ماه به وقت تهران برگزار می‌شود. با تشکر از همکار عزیزم، حامد محمدپور که زحمت نوشتن این بخش از مقاله به دوش ایشان بود، شما را به خواندن این بخش دعوت می‌کنم.

سونی را باید یکی از سرحال‌ترین کمپانی‌های حال حاضر صنعت بازی‌های ویدئویی دانست. سونی روز‌های بسیار خوبی را سپری می‌کند. فروش بالای کنسول نسل هشتمی در کنار انتشار عناوین انحصاری متعدد و باکیفیت و از همه مهم‌تر نمایش‌های حیرت‌انگیزی که هر سال بهتر از سال قبل در مراسم E3 برگزار کرده و طرفداران و مخاطبین خود و بازی‌های ویدئویی را سرمست کرده و به وجد می‌آورد. سونی همیشه یک سورپرایز در آستین خود دارد، سورپرایز‌هایی از جنس عناوین ناتی داگ (ND)، از جنس کریتوس کبیر، آخرین نگهبان، شنمو، از جنس ساخته‌های متفاوت دیوید کیج، تجدید دیدار با میدگار و در نهایت کارگردان افسانه‌ای صنعت گیم کوجیما را همراه خود دارد. دنباله عناوین قدیمی خود را به بهترین شکل ادامه می‌دهد و عناوین جدید خود را حتی با ریسک بالا معرفی و منتشر می‌کند. انتظارات مثل هر سال از مراسم سونی بسیار بالا است و این سطح انتظار امسال بسیار متفاوت و متمایز از سال‌های گذشته است. بازی‌های بسیار زیادی هستند که سونی می‌تواند حتی با نمایش انگشت‌شماری از آن‌ها یک بار دیگر مراسمی به یادماندنی از خود به جای بگذارد. عناوینی که حتی با یک حساب سرانگشتی هرکدام به نوبه خود حکم یک مگا بمب را برای مراسم سونی به ارمغان خواهند آورد. پس با هم مروری داشته باشیم بر بازی‌هایی که احتمال نمایش آن‌ها وجود دارد و پیش‌بینی داشته باشیم از چیزی که به احتمال زیاد در کنار هم خواهیم دید.

نسخه جدید God of War

نسخه جدید God of War

نسخه جدید بازی خدای جنگ از جمله بازی‌هایی خواهد بود که به احتمال بسیار زیادی در مراسم حضور خواهد داشت و یک نمایش زیبا و شگفت‌انگیز دیگر انتظارمان را می‌کشد. بسیار مشتاق و منتظر هستیم تا جنبه‌های جدیدی از گیم پلی، شخصیت کریتوس و مهم‌تر از همه پسربچه‌‌ای که در کنار کریتوس است را ببینیم و شاهد این باشیم که تغییرات جدید در سبک و زاویه دوربین چه چیز‌های جدیدی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

Death Stranding

در نوبت دوم ساخته جدید هیدئو کوجیما، «Death Stranding» که یکی دیگر از عناوین مهم مورد انتظار امسال در این مراسم است. نمایشی از گیم پلی حتی بسیار کم برایمان کافی است تا با سبک و سیاق بازی جدید کوجیما آشنا بشویم و مثل دفعات قبل تا مدت‌ها سرگرم کشف رمز و راز‌هایی باشیم که کوجیما در جای‌جای نمایش خود مخفی و قرار داده است.

Days Gone

Days Gone

عنوان بعدی ساخته استودیو «Bend Studio» بازی مورد انتظار «Days Gone» است که با توجه به نمایش نسبتاً کاملی که در E3 سال قبل از خود نشان داد باعث شد تا این بازی را نیز به عنوان یک اثر خوش ساخت در لیست عناوین مورد انتظار قرار بدهیم. با توجه به نمایش‌های بازی می‌توان حدس زد که اثر پیش رو از شخصیت‌پردازی قابل قبول و داستانی پخته برخوردار است. نمایش گیم پلی بازی با تمامی نکات مثبتی که به همراه داشت نیازمند آن است تا جنبه‌های جدید و متفاوتی را از چگونگی بقا و مقابله با زامبی‌های موجود در بازی را به نمایش بگذارد و به احتمال زیاد با شخصیت‌های جدیدی نیز آشنا بشویم.

Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport

مطمئناً نوبتی هم که باشد نوبت نمایشی جدید از Gran Turismo Sport خواهد بود. نمایش‌های اولیه‌ی بازی در روز‌های ابتدایی معرفی زیاد چنگی به دل نمی‌زد و رفته‌رفته حرف و حدیث‌های بسیار زیاد و ناامیدی‌های مختلفی بین طرفداران این سری به وجود آمد. اما این ناامیدی بعد از چند نمایش دیگر و نشان دادن تغییرات اساسی و قابل قبولی که باعث شد امید‌ها برای این قسمت از سری محبوب GT بسیار زیاد شود. مهمترین چیزی که بیشتر از همه چیز در GT:S جلب توجه می‌کند بهره گرفتن بازی از یک گرافیک قدرتمند و چشم نواز است که نوید یک ریسینگ لذت بخش و سرگرم کننده‌ را برای طرفدارانش می‌دهد. مهم‌ترین چیزی که امسال در این مراسم انتظار آن را می‌کشیم مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار بازی است و مطمئن شویم که آیا Gran Turismo Sport امسال یعنی در سال 2017 منتشر خواهد شد یا خیر.

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

این عنوان از دیگر بازی‌هایی است که حضورش در این مراسم قطعی به نظر می‌رسد. دیوید کیج در مراسم سال گذشته با به نمایش گذاشتن یک قسمت کوچک از بازی نشان داد که دیترویت از لحاظ قدرت انتخاب در تصمیم‌گیری بسیار عالی ظاهر شده و دست مخاطبین برای تصمیم‌گیری در مواقع مختلف بسیار باز خواهد بود. دیوید کیج همیشه سعی می‌کند تا نگرش خاص خود نسبت به عواطف و احساسات را در بازی‌های خود تزریق کند و این بار سعی دارد تا دنیایی را به نمایش بگذارد که در آن هوش مصنوعی و انسان‌های واقعی در تقابل احساسات قرار گرفته و مخاطبین را با یک داستانی جدید و شخصیت‌هایی جدید وارد دنیایی جدید کند. پس انتظار برای نمایشی جدید از این بازی مطمئناً کاسه صبر را لبریز می‌کند.

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

نوبتی هم که باشد نوبتِ نمایش «The Last of Us Part II» است. البته سونی عادت دارد که نمایش‌های بازی‌های ناتی داگ را در انتهای مراسم‌های خود به اجرا بگذارد و بر همین اساس ما نیز تا انتهای مراسم هیجان‌زده و منتظر خواهیم ماند. کمتر مخاطبی را می‌توان شناخت که نامی از TLOU نشنیده باشد و منتظر نمایشی جدید از بخش دوم این بازی نباشد. سؤالات بسیار زیادی بعد از آن نمایش شگفت‌انگیز PSX در ذهن هواداران شکل گرفته است که هیجان انتظار برای دیدن یک نمایش جدید و رسیدن به پاسخ‌های سؤالات را بسیار زیاد می‌کند. الی بزرگ شده و عطش انتقام در سر دارد و به احتمال زیاد در بخش دوم، ما کنترل الی را در اختیار خواهیم داشت. از طرفی حضور جوئل با توجه به برخی تئوری‌هایی که بعد از نمایش PSX به وجود آمد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تغییرات جدید در گیم پلی و وضعیت جدید دنیایی که بازی در آن شکل می‌گیرد همگی از نکات مختلف و هیجان‌انگیزی است که عطش انتظار برای دیدن یک نمایش جدید را دو چندان می‌کند. با توجه به سابقه‌ای که از ناتی داگ در به نمایش گذاشت عناوینش داریم می‌توان این حدس را زد که سونی قرار است نمایش انتهایی خود را با یک مگا بمب و یک گیم پلی از «The Last of Us Part II» به اتمام برساند.

Spider ManSpider Man

یکی از سورپرایز‌های مراسم سال گذشته معرفی و نمایش عنوانی جدید از بازی مرد عنکبوتی بود که مهم‌ترین بخش این نمایش حضور استودیو «اینسومنیاک گیمز» (Insomniac Games) به عنوان سازنده این بازی است که نه تنها سطح انتظارات، از اثر پیش رو را بسیار بالا برد بلکه نمایش‌ قوی و با کیفیت، نوید یک عنوان قابل قبول و منسجم را می‌دهد. با توجه به اخبار و شایعات پیرامون بازی این قسمت از مرد عنکبوتی قرار است چه از لحاظ داستانی و گیم‌پلی یک اثر کامل و متفاوت باشد و همچنین از اندک ویدیوهایی که از بازی به نمایش گذاشته شده است می‌توان به کیفیت بالای بازی حتی در بخش گرافیکی نیز پی برد و بی‌صبرانه منتظر یک نمایش جدید و متفاوت از بازی در مراسم پیش رو باشیم.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

عناوین ذکر شده از جمله بازی‌هایی هستند که احتمال حضورشان در E3 امسال صد درصد و قطعی است اما بازی‌های دیگری هم وجود دارند که با توجه به شایعات و احتمالات مختلفی که قبل از شروع مراسم در مراجع خبری می‌رود. حدس و احتمال حضورشان در مراسم سونی می‌رود. یکی از مهم‌ترین این عناوین نمایش ویدئویی جدید از عنوان بزرگ راکستار یعنی «Red Dead Redemption 2» است که خود به تنهایی می‌تواند یک مگا بمب دیگر در مراسم سونی حساب شود. با توجه به اخباری که از جزییات بازی به گوش شنیده است باید شاهد یک محیط بسیار گسترده و البته وجود شخصیت‌هایی آشنا باشیم که جلوه تازه‌ای به داستان و طراحی بازی خواهد بخشید. راکستار بارها ثابت کرده است که در ساخت عناوین جهان باز مهارت دارد و این بار با توجه به بازه زمانی که در بازی خواهیم داشت مطمئناً شاهد جزییات مختلف و هیجان‌انگیزی در اثر جدید خود یعنی RDR2 خواهیم بود. یک نمایش کوتاه از گیم پلی و دیدن تغییرات مهم در گیم پلی کافی‌ است تا مراسم سونی را با توجه به نام‌هایی که ذکر شده است تا ابد خاطره انگیز کند.

Shenmue 3

Shenmue 3 و FF VII

اما سونی دو عنوان بسیار مهم را در برنامه خود دارد که از جمله برجسته‌ترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های قبل بود. دو عنوان مهم که در حال بازسازی هستند. در نوبت اول منتظر هستیم تا ببینیم که سرنوشت «شنمو 3» به چه صورت خواهد بود و آیا خبری از روند ساخت بازی و این که بازی در چه مرحله‌ای قرار دارد خواهد شد یا نه، این در صورتی است که اگر سونی بتواند یک نمایش هرچند کوتاه از گیم پلی از بازی را ارائه دهد این فرصت برای مخاطبین پیش خواهد آمد تا به ادامه و ساخت قسمت سوم این عنوان محبوب امیدوار باشند.

در نوبت دوم نمایشی از بازسازی و یا ریمیک یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ یعنی «Final Fantasy VII» است که مطمئناً مشتاقان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا انتظار آن را می‌کشند. ویدئویی از روند ساخت به همراه یک نمایش زیبا از میدگارد و شخصیت‌های مختلف و محبوبی همچون کلود این توانایی را دارند که به تنهایی مراسم را به یادماندنی کنند.

DreamsDreams

استودیو «Media Molecule» از جمله ساکت‌ترین استودیوهای سونی در چند وقت اخیر است. بعد از نمایش اولیه از عنوان عجیب و مرموز خودشان یعنی «Dreams»، هنوز اطلاعات کافی و منسجم از چهارچوب و کلیت بازی درج نشده است و مطمئناً حضور این عنوان و نمایش یک ویدئو کامل‌تر از دغدغه‌های مخاطبین و مشتاقان این عرصه خواهد بود.

دیگر انتظاراتی که از کنفرانس خبری سونی داریم

دیگر انتظاراتی که از کنفرانس خبری سونی داریم

‌کمپانی‌های بزرگی همچون اکتیویژن و یوبیسافت هستند که نه تنها در مراسم خود بلکه بعضی دیگر از نمایش‌های خود را به حضور در کنفرانس سونی اختصاص می‌دهند. پس می‌توان منتظر نمایشی از ندای وظیفه جدید که این بار در جنگ جهانی رخ می‌دهد به همراه یک نمایش طولانی از Destiny 2 از طرف اکتیویژن و از طرف یوبیسافت هم منتظر نمایشی از قسمت جدید از فرقه اساسین باشیم.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سورپرایز‌های سونی استثنایی و به‌یادماندنی هستند. حدس و گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی پیرامون بازی‌های مختلف و البته احتمال معرفی کنسول نسل جدید سونی یعنی PS5 که ممکن است امسال سونی از آن پرده‌برداری کند. با توجه به شدت شایعات پیرامون « BloodBorne 2 » این عنوان را می‌توان بخت اول بازی‌هایی دانست که احتمال معرفی‌شان بسیار بالا است. انتظار می‌رود تا سونی یک شوتر جدید مانند قسمت جدید مجموعه کیلزون (Killzone) را معرفی کند. از طرفی تیم گوریلا‌گیمز بعد از انتشار عنوان موفق Horizen Zero Down هم اکنون در خلوت به سر می‌برد و حدس و گمانه‌زنی‌ برای رونمایی از یک کیلزون جدید بسیار بالا می‌رود.

در دو سال اخیر سونی وقت کمی را صرف صحبت راجع به سخت‌افزار‌های خود کرده و به جز اندک مواردی راجع به واقعیت مجازی یا همان VR تمام دقایق مراسم‌های خود را صرف نمایش‌های بازی‌های مختلف کرده است. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد ما همچنان باید منتظر و شاهد نمایش بازی‌های متعددی باشیم که نمایش عناوین مختص واقعیت مجازی یکی از این رویداد‌ها خواهد بود. تمرکزی که سونی بر روی VR دارد بسیار خوب و کارآمد جلو می‌رود اما باید دقت کرد که عناوین منتشر شده توانایی تبدیل شدن به یک اثر کامل و ارزشمند را دارند یا نه که در چند وقت اخیر اندک بازی‌هایی که منتشر شدن یک در میان بازی‌های خوب و با کیفیتی بودند و شاهد حضورشان بودیم. بر همین اساس می ‌توان متصور شد که سومین بخش از مراسم خود را به نمایش بازی‌های VR اختصاص خواهد داد و در این بین عناوین نام داری همچون GT هستند که مطمئناً قابلیت‌های خاص خود در واقعیت مجازی را نشان خواهند داد.

جمع‌بندی:

مطمئناً سونی به مانند سال‌های گذشته مراسم و بازی‌های مختلفی را برای نمایش آماده کرده است. حمایت سونی از سازندگان مختلف شهره خاص و عام صنعت بازی‌های ویدئویی است و از همین رو این اعتبار و اطمینان به سازندگان داده می‌شود که با خیال راحت در بستری مناسب زیر نظر سونی قرار گرفته و به فعالیت‌های خود ادامه دهند. سونی هم به مخاطبین خود جواب مثبت داده و شعار «Greatness Awaits» هر روز دلپذیر تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا