مقالات

نمایشگاه E3 2017 و هر آنچه از آن انتظار داریم

شاید بتوان گفت مورد انتظارترین کنفرانس نمایشگاه E3 امسال، کنفرانس مایکروسافت است. این کمپانی سال گذشته و در جریان این نمایشگاه از پروژه‌ای با نام رمز «پروژه اسکورپیو» (Scorpio Project) پرده برداری و در چند ماه اخیر اطلاعات فنی زیادی از این پروژه را منتشر کرد، که نوید یک کنسول قدرمتند و به گفته خود مایکروسافت، قدرتمندترین کنسولی که تابه‌حال ساخته شده است را می‌دهد. نمایش این کنسول و بازی‌های آن از مهم‌ترین انتظاراتی است که از کنفرانس مایکروسافت خواهیم داشت. این کنفرانس در روز دوشنبه 22 خرداد ساعت 1:30 بامداد به وقت تهران برگزار خواهد شد. در ادامه به شرح آنچه از این کنفرانس انتظار داریم، خواهیم پرداخت:

نمایش پروژه اسکورپیو

نمایش پروژه اسکورپیو

همان‌طور که در ابتدای این بخش ذکر شد، نمایش این کنسول در کنفرانس E3 نه تنها مهم‌ترین رویداد کنفرانس مایکروسافت بلکه می‌تواند مهم‌ترین رویداد این نمایشگاه باشد. انتظار می‌رود کنسول اسکورپیو در این کنفرانس به‌طور کامل رونمایی شود. اطلاعات کامل کنسول، ویژگی‌های آن، شکل ظاهری و بازی‌هایی که قرار است برای آن منتشر شود از مهم‌ترین اطلاعاتی است که انتظار می‌رود در کنفرانس مایکروسافت منتشر شود؛ اما مهم‌ترین چیزی که در مورد این پروژه برای همگان مورد انتظار است، قیمت کنسول جدید مایکروسافت است. هرچند شایعات قیمتی بین 400 تا 500 دلار برای این کنسول پیش‌بینی کرده‌اند؛ ولی هنوز مایکروسافت قیمت رسمی این کنسول را ارائه نداده و انتظار می‌رود در کنفرانس E3 از قیمت رقابتی این کنسول پرده برداری کند.

علاوه بر نمایش این کنسول انتظار می‌رود عناوین گذشته مایکروسافت مانند Forza Motorsport 6، Gears of War 4 و Forza horizon 3 به صورت پچ شده و با گرافیک و جلوه‌های بصری خیره‌کننده نمایش داده شوند.

سرویس Xbox Game Passسرویس Xbox Game Pass

یکی از سرویس‌های جدیدی که مایکروسافت خیلی بر روی آن مانور داده است و انصافاً بسیار جذاب و هیجانی است، سرویس Xbox Game Pass بوده که احتمال می‌رود تا اواخر بهار سال جاری در دسترس همگان قرار گیرد. سرویسی که بنا بر گفته رئیس بخش ایکس باکس، فیل اسپنسر، می‌تواند به شبکه Netlifix دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. نمایشگاه E3 فرصت خوبی است تا از ویژگی‌های کامل این سرویس، بازی‌ها و شرایط آن پرده‌برداری شده و تاریخ دقیق دسترسی آن مشخص شود.

Forza Motor Sport 7

Forza MotorSport 7

مدت زمان زیادی از عنوان Forza Motor Sport 6 که یکی از عناوین لانچ کنسول Xbox One بود گذشته و اکنون زمان مناسبی برای عرضه نسخه هفتم این بازی است؛ به ویژه اینکه به احتمال بسیار زیاد مایکروسافت از کنسول جدید اسکورپیو رونمایی خواهد کرد و این عنوان می‌تواند یکی از عناوین لانچ این کنسول جدید باشد. انتظار داریم که مایکروسافت علاوه بر نمایش پچ گرافیکی برای نسخه ششم این مجموعه، از نسخه هفتم یکی از بهترین ریسینگ‌ها نیز پرده برداری کند ولو اینکه تاریخ عرضه آن به اواخر سال 2018 موکول شود.

Middle Earth: Shadow of War

با توجه به اینکه Middle Earth: Shadow of War یکی از عناوین لانچ پروژه اسکورپیو خواهد بود و مایکروسافت به عنوان شریک در بخش بازاریابی این اثر محسوب می‌شود، انتظار می‌رود نمایش جالب توجهی از این بازی در کنفرانس مایکروسافت را شاهد باشیم. نمایش گیم پلی بازی بر روی کنسول Xbox و به‌ویژه نمایش آن به صورت 60 فریم بر ثانیه بر روی پروژه اسکورپیو از جمله انتظاراتی است که از بخش نمایش این بازی در کنفرانس مایکروسافت داریم.

Crackdown 3

عنوان Crackdown 3 که یکی از عناوین انحصاری مایکروسافت است برای اولین بار در نمایشگاه E3 سال 2014 نمایش داده شد. با این وجود هنوز تاریخ دقیق عرضه بازی مشخص نیست و گفته می‌شود در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. هرچند زمان زیادی از نمایش اولیه این بازی می‌گذرد و نگرانی‌های زیادی در مورد آینده این اثر وجود دارد، ولی انتظار داریم که این عنوان به سرنوشت Scalebound و Fabel دچار نشده و در کنفرانس پیش رو علاوه بر نمایش بازی، تاریخ دقیق انتشار آن نیز مشخص شود.

نمایش IP جدید

هرچند هنوز هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است ولی انتظار داریم که مایکروسافت با دست پر در کنفرانس حاضر شود و خلأ نبود عناوین انحصاری را با معرفی بازی‌های جدید، به‌ویژه برای پروژه اسکورپیو، پر کند. با توجه به اینکه به احتمال زیاد نسخه‌های جدید از مجموعه‌های Halo و Tomb Raider در کنفرانس حضور نخواهند داشت، انتظار می‌رود که مایکروسافت با نمایش تعدادی IP جدید زمینه را برای لانچ قدرتمند کنسول اسکورپیو فراهم کند، چراکه هر کنسول بازی بیش از قدرت سخت‌افزاری به عناوین جذاب و فراوان نیازمند است.

نمایش تعدادی از بازی‌هایی که در سال 2017 عرضه خواهند شد

نمایش تعدادی از بازی‌هایی که در سال 2017 عرضه خواهند شد

به احتمال بسیار زیاد، در این کنفرانس شاهد نمایش تعدادی از عناوین از پیش معرفی شده مایکروسافت مانند State of Decay 2، Cuphead و Sea of thieves خواهیم بود. هرچند این عناوین تازگی نداشته و قبلاً معرفی شده‌اند، ولی نمایش گیم‌پلی آن‌ها در کنفرانس خالی از لطف نیست و از طرفی هم بخشی از زمان کنفرانس را به خود اختصاص می‌دهد. در صورتی که مایکروسافت برنامه خاصی برای معرفی بازی‌های جدید نداشته باشد زمان بیشتری را به معرفی بازی‌های اختصاص داده و شاهد نمایش‌های طولانی‌تری در این کنفرانس خواهیم بود.

نمایش برخی عناوین کمپانی EA

با توجه به رابطه خوبی که بین کمپانی‌های مایکروسافت و EA برقرار است، دور از ذهن نیست که تعدادی از عناوین این ناشر بزرگ مانند FIFA 18 و Battlefront 2 در این کنفرانس نمایش داشته باشند. مخصوصاً به دلیل نمایش کنسول قدرتمند مایکروسافت یعنی پروژه اسکورپیو انتظار می‌رود نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از عناوین پرزرق و برق کمپانی EA را بر روی این پروژه قدرتمند شاهد باشیم.

جمع‌بندی:

به احتمال بسیار بالا، بخش زیادی از کنفرانس خبری مایکروسافت به معرفی کنسول جدید آن‌ها یعنی پروژه اسکورپیو اختصاص پیدا خواهد کرد. نمایش اطلاعات کامل، قیمت و تاریخ دقیق عرضه این کنسول از مهم‌ترین انتظاراتی است که از کنفرانس خبری مایکروسافت انتظار می‌رود. با این ‌وجود مایکروسافت به چند بازی بزرگ نیاز دارد تا بتواند لانچ خوبی را داشته باشد و در صورتی که این مهم اتفاق بیافتد، مایکروسافت می‌تواند با کنسول قدرتمند خود رقیب سرسختی برای سونی باشد. باید تا نمایشگاه E3 صبر کنیم و ببینیم آیا ردموندی‌ها می‌توانند به وعده خود عمل کرده و با قدرت بیشتر به جنگ سامورایی‌های سرزمین آفتاب بروند یا خیر!

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6برگهٔ بعدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا