مقالات

معرفی روتر D-Link DIR-506L Pocket Cloud

مطمئنآ شرکت D-Link را به واسطه تولیدات مودم و محصولات الکترونیکیش میشناسید.این کمپانی که در سال 1986 در تایپه و با نام Datex System کار خود را شروع کرد ، جزو اولین گروهایی بود که به تولید مودم های Dial-UP و بعدها مودمهای ADSL ، وایرلس و محصولات Networking  برای شرکتها و ادارات و مصارف خانگی مبادرت ورزید.

ممکن است شما فقط نام مودمهای این شرکت را شنیده باشید و از محصولات جدید تر و بعضا پیشرفته تر این کمتر اگاهی داشته باشید.

در این  بخش از Unboxing به یکی از محصولات نسبتآ جدید این شرکت به نام D-Link DIR-506L Pocket Cloud Wireless Router میپردازیم.

ظاهرآ این محصول اسم بسیار بلند بالایی دارد اما ، وجود این اسم طولانی بی علت نیست.

ابتدا بیاید ببینیم این دستگاه عجیب و غریب چیست؟

یکی از عمده مشکلات برای اکثر ما اینست که یک هارد یا فلش دیسک پر از فایلهای مختلف داریم اما همیشه برای استفاده ان نیازمند یک PC یا لپ تاپ یا در شرایط بهتر یک کابل OTG برای اتصال ان به گوشی یا تبلتمان هستیم اما همیشه این امکانات در دسترس ما نیست.

ممکن است بعضی ها بگویند اینکه مشکلی نیست یک هارد وایرلس بخرید و تمام !!! اما در پاسخ این دوستان باید بگوییم که  حرف شما درست است اما خرید این نوع هارد ها هزینه ی بالایی دارند و همه نیز توانایی تهیه ان را شاید نداشته باشند ، ان وقت چاره چیست؟

دی-لینک برای این مشکل راه حلی بسیار ساده یافته ، انها ابتدا وسیله ایی به نام D-Link DIR-505 All-In-One Mobile Companion طراحی و ساختند که بنا به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت ایراداتی داشت ، اما پایه گذار محصولات بعدی شد.

قبل از شروع توضیحات در مورد این وسیله بیایید در مورد اسم ان بیشتر بدانیم.

DIR-506L در واقع شماره سری محصول بوده.

 Pocket Cloud Wireless Router هم به معنای روتر وایرلس ابری جیبی است.علت استفاده از این کلمات در اصل بیان کننده ویژگی دستگاه است.

جیبی بودن بدین معناست که به صورت قابل حمل بوده و دارای باتری داخلیست و هر کجا میتوان از ان استفاده کرد.

روتر وایرلس هم شرح میدهد که این محصول  میتواند به صورت یک روتر بی سیم نیز عمل کند و اینترنت شما را به اشترک بگذارد.

و در نهایت ابری بودن نیز اشاره به پشتیبانی از سیستم  my dlink Cloud Service دارد.

به زبان ساده این وسیله با داشتن باتری داخلی و قابلیت پرتابل میتواند محتویات فلش و هارد یا اینترنت شما را به صورت وایرلس در اختیار خود و دیگران قرار دهد و اگر به اینترنت نیز متصل باشید میتوانید فایلهایتان را در D-Link Cloud ذخیره سازی کنید ، بدون نیاز به هیچ منبع و وسیله ی اضافی دیگری ،بند اخر این جمله  اولین تفاوت عمده این محصول با  مدل پیشین یعنی D-Link DIR-505 All-In-One Mobile Companion است (عدم نیاز به منبع برق برای راه اندازی دستگاه).

اما بریم سراغ باز کردن جعبه این محصول و اشاره به برخی از ویژگیها، مزایا و معایب ان:

بر روی جعبه نام و عکس محصول را مشاهده میکنید به انضمام 2 ارم مارکت گوگل و اپل.

علت وجود این علائم اینست که اگر شما دیوایس اندروید یا iOS دارید ، میتوانید با دانلود 2 اپلیکیشن Share Port Mobile و QRS Mobile به کانفیگ و محتویات داخل هارد یا فلشتان دسترسی پیدا کنید. و در صورت نیاز انها را دانلود و یا پاک کنید.

در پشت جعبه اشاره به نحوه برقراری ارتباط میان D-Link DIR506L با سایر وسایل شده است.

نحوه اتصال این دستگاه به ترتیب دارای 3 حالت AP Router Mode ، WiFi Hotspot Mode ،Repeater Mode بوده :

این 3 قابلیت متاسفانه فقط از طریق تنظیمات کانفیگ مقدور بوده و برای این تغییرات دکمه ی فیزیکی مثل مدل DIR-505 بر روی دستگاه تعبیه نشده است.

در داخل جعبه ، خود دستگاه ، دفترچه راهنما و گارانتی ،کابل USB برای شارژ باتری ، باتری 1700mah وجود دارد.

دستگاه در دو حالت قابل استفاده است یکی به صورت خوابیده و افقی و دیگری به واسطه ی پایه چرخان زیر دستگاه به صورت قائم و ایستاده.

پورت لن و دکمه خاموش ، روشن و پورت شارژ باتری در سمت چپ دستگاه قرار گرفته و محل اتصال هارد و فلش دربالا قرار دارد.

دستگاه دارای انتن داخلی بوده و از قابلیتهای زیر نیز پشتیبانی میکند:

DLNA Media Server , USB powered , SharePort Technology , Quality of Service (QoS) , Stateful Packet Inspection (SPI) , NAT support

وایرلس دستگاه  802.11n را ساپورت کرده و دارای محدوده ی  فرکانسی 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز است.

بر روی بدنه دستگاه 4 چراغ وجود دارد که چراغ سمت راست نشانگر بوت شدن و نماینگر میزان باتریست ، 3 چراغ سمت راست از بالا به پایین به ترتیب نمایشگر اتصال هارد یا فلش ، اتصال به اینترنت و در نهایت روشن بودن وایرلس را به شما نشان میدهد.

لازم به ذکر است بسته به حجم هارد یا فلش (از 1 گیگ تا 1 ترا) میبایست مدت زمانی را صبر کنید تا DIR-506L تمامی محتویات را شناسای کند و سپس اماده به کار شود نشانه ی این موضوع نیز ثابت ماندن چراغ چشمک زن اتصال هارد یا فلش است.

این زمان چیزی در حدود 1 تا 15 دقیقه به طول می انجامد.

یکی از تفاوتهای DIR-505 با این دستگاه عدم ساپورت هارد با ظرفیتهای  1 ترا بوده است که خوشبختانه ما در مدل DIR-506  شاهد این مشکل نیستیم.

علاوه بر موارد فوق دستگاه قابلیت  Web Access را برای اپلود و دانلود فایلها دارا میباشد.

متاسفانه اپلیکیشنهای موجود این دستگاه بر روی اندروید و iOS بسیار محدود طراحی شده و امکان اجرای همه پسوندهای ویدئویی و نوشتاری را ندارند اما این امکان هست که با اپدیتهای جدیدتر این مشکلات رفع شوند.

اماده به کار کردن دستگاه و استفاده از اپلیکیشنها فوق بسیار ساده بوده و نیاز به توضیحات و راهنمایی خاصی ندارد.

با توجه به اشاراتی که به برخی از معایب و مزایای این وسیله کردیم ، میتوان گفت DIR-506L یک دستگاه کوچک و جمع و جور بوده و به نسبت قیمت و کارایی هایی که دارد ، گزینه ی مناسب تری به جای خرید هاردهای وایرلس است ، هرچند که این هارد ها نیز محدویتهای نرم افزاری مشابهی را دارند.

نام مخصول: D-Link DIR-506L Pocket Cloud Wireless Router

کشور سازنده: چین

قیمت جهانی: 55$

ایا در ایران موجود است ؟ : بله

قیمت در ایران: 180-200 هزار تومان

تنوع رنگ: فقط سفید

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا