مقالات

Canon PowerShot A810

شاید یکی از  راه های  یاد اوری خاطرات برای اکثر ما دیدن عکس و فیلمهایی است که در گذشته انها را ضبط  کرده ایم.عکسهایی که از غم ها ، شادی ها و لحظات تلخ و شیرین زندگیمان است.

بر خلاف گذشته امروزه برای گرفتن و ظاهر کردن فیلم و خصوصا عکس دیگر نیازی به رفتن عکاسی ها و عکاس خانه ها نیست چرا که به لطف پیشرفت تکنولوزی هریک از ما میتوانیم خود عکس دلخواهمان را بگیریم و با چند کلیک و فشار دکمه ، عکسهایمان را با بهترین کیفیت و در هر سایزی که بخواهیم چاپ کنیم.

سخن را کوتاه کرده و به بررسی یکی از محصولات شرکت Canon که به دستمان رسیده بپردازیم.

نام این محصول ، دوربین PowerShot A810  است.

همانطور که میدانید دوربینهای عکاسی با توجه به  نوع و قابلیتهایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم میشوند که به  انها Entry Level گفته میشود .

دوربین PowerShot A810 در سطح Entry Level Compacts قرار میگیرد.

این دوربین به همراه سری A2300, A2400, A3400, A400 و … سریه سال 2012 شرکت Canon در سطح Compacts به شمار میروند.

خب بریم به سراغ جزئیات این دستگاه و Unboxing .

بسته بندی دوربین در ابتدا بسیار ساده ، شیک و سبک به نظر میرسد که البته همینطور نیز هست.

در ابتدای باز کردن جعبه دفترچه راهنما و CD نرم افزار ویرایش عکس (مخصوص دوربینهای Canon) در روی سایر وسایل قرار گرفته است.

پس از ان نوبت به محتویات اصلی بسته میرسد که شامل خود دستگاه دوربین ، یک جفت باتری قلمی ، یک بند برای نگه داری دوربین و یک عدد کابل Micro USB برای اتصال به کامپیوتر وجود دارد.

به عنوان اولین ایراد از پکیج فوق ، نبود مموری کارت SD یا Micro SD را نام برد.که البته با توجه به قیمت ارزان این بسته فقدان این وسیله خارج از انتظار هم نیست.

اما میرسیم به اصل موضوع که خود دوربین هست. این Camera دارای حسگر CCD با کیفیت 16 مگاپیکسل است که میتواند عکسهایی با کیفیت بالا و با حجمی بین 4 تا 9 مگابایت  را برای شما فراهم اورد و همینطور دارای قابلیت فیلم برداری به صورت HD  در 25 فریم در ثانیه با فرمت MOV نیز هست. زوم اپتیکال این دوربین 5X بوده و دارای 20X زوم دیجیتال نیز میباشد که در حالت عادی فعال نبوده و میبایست از داخل تنظیمات دوربین ان را فعال کنید.

همینطور فلاش دارای بردی در حدود 3 متر بوده و نیز دوربین دارای تکنولوژی تشخیص چهره و تشخیص لبخند نیز هست.

همینطور صفحه نمایشگر این دوربین لمسی نبوده و ابعاد ان 2.7 اینچ با رزولوشن 230,000 پیکسل است. در بالاتر اشاره کردیم ؛ سیستم ذخیره سازی عکس ها و فیلم توسط مموری های SD, SDHC, SDXC امکان پذیر بوده و خود دستگاه دارای Storge داخلی نیست ، البته این موضوع شاید برای برخی نکته مثبت باشد زیرا این نوع ذخیره سازی بسیار قابل حمل تر بوده وحتی میتوانید از تصاویر و فیلم ها ، در گوشی یا تبلتها هم استفاده کنید.

از قابلیتهای رایج دوربین هایی از این دست وجود WiFi و پورت HDMI است که متاسفانه در این دوربین وجود ندارد و تنها راه ارتباطی و پخش فیلم و عکس از طریق پورت Micro USB موجود در کنار دستگاه میباشد.

در کل و با توجه به شرایط و قیمتهای دوربینهای دیجیتال و DSLR میتوان گفت این دوربین با امکاناتی که دارد و همینطور عکسهایی که با کیفیت 16 مگاپیکسل میگیرد ، برای عکاسان اماتور و افراد عادی بسیار مناسب است و با وجود نکات مثبت زیاد میشود از نکات منفی ان صرف نظر کرد.

نوع محصول: Canon PowerShot A810

کشور سازنده: China

قیمت جهانی: در حدود 90$

در ایران موجود است ؟ : بلی

قیمت در ایران: بین 190-170 هزار تومان

تنوع رنگ: قرمز -مشکی-نقره ای

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا