مصاحبهمقالات

مصاحبه بازی سنتر با استودیوی Warhorse سازنده بازی Kingdom Come: Deliverance

همان‌طور که می‌دانید امروزه کمتر شاهد عناوینی واقع‌گرایانه، آن هم از نوع RPGاش هستیم. Warhorse، استدیویی 10 نفره بود که در ژولای 2011 از عنوان واقع‌گرایانه خود یعنی Kingdom Come: Deliverance پرده‌برداری کرد تا بتواند نهایتا در دسامبر 2015 خون تازه‌ای در رگ‌های این سبک تزریق کند. عنوانی که تنها اندک زمانی پس از قرار گرفتن بر روی کیک‌استارتر توانست به اهداف مالی خود و حتی فراتر از آن نیز دست یابد. سازندگان بازی، قول ترکیبی از داستانی همه گیر و پر محتوا، آزادی عملی نظیر Skyrim، دنیایی شبیه به Mount and Blade، سبک روایت داستانی شبیه به The Witcher و Red Dead Redemption، همین‌طور مبارزات پر جنب و جوش و دشوار Dark Souls را داده اند. حال این استدیو گسترش بسیاری دیده است و یک نسخه آلفا نیز از بازی منتشر شده است. ما نیز بر آن شدیم تا مصاحبه‌ای با Warhorse ترتیب دهیم تا اطلاعات بیشتری راجع به بازی کسب کنیم. پس با ما همراه باشید.

بازی‌سنتر: اگر امکان دارد کمی بیشتر راجع به اعضای Warhorse Studios برایمان توضیح دهید.
Jiri Rydl: استودیوی Warhorse بیش از 3 سال پیش، توسط آقایان Martin Klima و Daniel Vavra تاسیس شد. Martin تهیه‌کننده استدیو هست و تجربه کار با عناوینی همچون Original War، UFO: Aftershock و یا Operation Flashpoint: Dragon Rising را دارد. Dan نقش creative director را در استدیو به عهده دارد و طراح Mafia بوده است. آن‌ها با همکاری هم، تیمی از کارکشته‌های صنعت بازی را دور هم جمع کردند. کسانی که بر روی بازی‌هایی همانند Operation Flashpoint، ArmA، Hidden&Dangerous، Forza Horizon و یا حتی Skyrim کار کرده‌اند. این تیم از سراسر دنیا دور هم گرد آمده‌اند. از کشورهای لهستان، اوکراین، آمریکا، آلمان، مالزی، سوئد، اسلواکی و البته خود جمهوری چک.

بازی‌سنتر: ایده ساخت Kingdom Come: Deliverance چگونه به ذهنتان رسید؟
J.R: ایده ساخت این بازی، در واقع ایده Dan در چندین سال پیش بود. او یک‌سری تحقیقات راجع به تاریخ اروپا انجام داد و به دوران جالبی در اوایل قرن پانزدهم مربوط به ناحیه بوهم (که در سابق مستقل بوده و اکنون بخشی از کشور چک است) برخورد. زمانی که دو برادر در حال جنگ بر سر رسیدن تخت پادشاهی هستند و جنگ داخلی نیز قریب الوقوع است، نوبت به مردم عادی رسیده تا به عنوان قهرمان به پا خیزند.

بازی‌سنتر: چرا تصمیم گرفتید که بازی را اپیزودیک کنید؟
J.R: ما ایده‌های فراوانی داریم و حال، به لطف طرفداران‌مان ایده‌های بسیار بیشتری نیز پیدا کردیم :-] ما قادر به وارد کردن همگی این ایده‌ها به داخل یک بازی نیستیم چراکه مجبور خواهیم شد، 10 سال را صرف ساخت و توسعه‌اش کنیم. بنابراین، تصمیم گرفتیم که داستان را در فصل‌های (قسمت‌ها) مختلف روایت کنیم که در دوران جنبش هوسی‌ها (Hussite movement) و نیمه اول قرن پانزدهم جای می‌گیرد. انتظار چیزی مثل Hobit را نداشته باشید، Kingdom Come: Deliverance دارای داستانی قوی است و فصل اول آن (Act I) حدود 30 ساعت گیم‌پلی خواهد داشت. Henry، قهرمان اصلی داستان، در فصل اول به دنبال گرفتن انتقام مرگ خانواده‌اش است. پایان داستان را هم برایتان نخواهم گفت :-] اما این انتظار را می‌توانید داشته باشید که داستان در فصل اول به اتمام برسد و دیگر نیازی نباشد که برای ادامه آن یک سال دیگر برای عرضه فصل دوم منتظر بمانید. اما فصل دوم، مسلما حکم ادامه داستان کلی بازی را خواهد داشت.

بازی‌سنتر: اولین بار که بازی را امتحان کردم، همه چیز بسیار عالی به نظر می‌رسید! چگونه توانستید محیطی شاداب، سرزنده و پر از حس زندگی را طراحی کنید و چنین کیفیتی را با موتور گرافیکی CryEngine بدست بیاورید؟
J.R: ما با افراد بامهارت، برنامه‌نویس‌ها و طراحانی کار می‌کنیم که قبلا تجربه کار با CryEngine را داشته‌اند و به خوبی می دانند که چه کار کنند یا حداقل چگونه بپرسند!

بازی‌سنتر: سیستم Crafting به چه صورت است؟ آیا همانند آنچه که در تصاویر بازی مشخص است، سیستمی همانند TES V: Skyrim را شاهد خواهیم بود؟
J.R: برای مثال، کیمیاگری که در آپدیت آلفا بعدی اضافه خواهد شد، نحوه کارش به این صورت است: شما باید چیزهایی مثل گیاهان دارویی جمع‌آوری کنید و پس از آن، می‌توانید در یک آزمایشگاه مخصوص، نه در وسط جنگل، مشغول به ساخت معجون شوید. اگر نحوه صحیح ساخت معجون را نمی‌دانید، می‌توانید آنرا حدس بزنید، اما برای سلامتی خودتان هم که شده، من پیشنهاد می‌کنم به نزد یک نفر بروید که از دستورالعمل ساخت معجون‌ها آگاهی داشته باشد. خب، فرض کنیم که شما تمامی مواد لازم را دارید، پس می‌توانید به نزدیکترین آزمایشگاه رفته و از ابزارهایی همچون دیگ ذوب، ظرف‌های مخصوص آزمایشگاه و هاون، به طرز صحیح استفاده کنید. محصول کار می‌تواند یک فنجان چای مفید یا مضر، الکل قوی و یا اگر کار را خراب کنید، حتی معجونی سمی باشد. اما با تلاش‌های بیشتر می‌توانید در این کار مهارت بیشتری به دست آورده و در نهایت، معجون‌هایی سمی بسازید و برای مثال از ترکیب‌شان با تیرهای (Arrow) معمولی، تیرهایی زهرآگین به دست آورید.

بازی‌سنتر: امکان دارد که راجع به سیستم آب و هوای Kingdom Come کمی بیشتر توضیح دهید؟ و اینکه آیا شاهد بلایای طبیعی نیز خواهیم بود یا خیر؟
J.R: سیستم آب و هوا را قصد داریم مدتی بعد معرفی کنیم :-]

بازی‌سنتر: چه عاملی Kingdom Come را تبدیل به تجربه‌ای متفاوت از سایرین می‌نماید؟
J.R: این بازی، خیالی نیست، بلکه عنوانی واقع‌گرایانه از دوران قرون وسطی است. دورانی که بسیار جالب‌تر از آن‌ چیزی است که مردم امروزه فکر می‌کنند. و من هیچ عنوان RPG دیگری در این دوره نمی شناسم، عناوین استراتژی بسیار خوبی نظیر Mount&Blade و یا یک RPG عالی همانند Red Dead Redemption هستند که دوست داریم تجربه‌شان کنیم اما RPGها معمولا تنها محیطی فانتزی یا علمی تخیلی ارایه می‌کنند.

,,

بازی‌سنتر: آیا Kingdom Come تنها RPGبازان حرفه ای را هدف قرار داده یا اینکه تمرکزش بر روی تمامی بازیکنان است؟
J.R: برای ما، این سوال سختی است. ما همه‌روزه در حال صحبت با طرفداران‌مان در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های خودمان هستیم و [می‌توانیم بگوییم] برخی از آن‌ها بازیکنانی باتجربه هستند که چندین عنوان را بر روی پلتفرم‌های مختلف به اتمام رسانده‌اند. از طرف دیگر، بعضی‌هایشان هم در این سبک، تازه وارد هستند. برای مثال، استراتژی‌بازها. Kingdom Come: Deliverane برای تمام کسانی ساخته شده که دوست‌دار تجربه بازی‌های تک نفره با داستانی قوی و غیرخطی به همراه مراحلی سرگرم‌کننده هستند. اگر از Mafia خوشتان آمده، احتمالا عاشق این بازی خواهید شد.

بازی‌سنتر: چه المان‌های دیگری در بازی وجود دارد که می‌خواهید با ما به اشتراک بگذارید؟ (البته به جز سوپرایزها!)
J.R: سیستم مبارزات بازی بسیار پیچیده و واقع‌گرایانه است و خیلی‌خوب به نظر می‌رسد. همین امروز ما برای بدست آوردن انیمیشن هایی بهتر، بخش دیگری را با حضور یک متخصص مبارزه با شمشیر در استودیوی موشن کپچر خود ساختیم. همیشه جالب توجه است که در مورد سبک های مختلف شمشیربازی، دفاع‌های (Block) خاص و حملات توقف‌ناپذیر بشنویم. یادگیری کار با شمشیر در بازی آسان خواهد بود، اما حرفه‌ای شدن در آن و همچنین شکست دادن حریف‌های باتجربه کار آسانی نخواهد بود.

,,

بازی‌سنتر: حیات وحش و مواجه شدن با حیوانات وحشی در Kingdom Come چگونه خواهد بود؟
J.R: با قدم زدن درون جنگل‌ها، شما در معرض یک‌سری خطرات قرار خواهید گرفت. برای مثال، مورد حمله دسته گرگ‌ها یا شبیه‌خون گروهی از راهزنان قرار خواهید گرفت. در حالی که بیشتر حیوانات، نظیر یک خرگوش صحرایی یا روباه، به طور معمول، تقریبا خجالتی هستند، بقیه حیوانات اصلا این‌گونه نخواهند بود. پس وقتی که یک خرس دیدید، با سرعت بدوید!

بازی‌سنتر: قبلا گفته بودید هنگامی که میوه‌ها برای مدتی طولانی در فهرست موجودی (Inventory) بازیکن باقی بمانند، فاسد خواهند شد. حال سوال اینجاست که زره و سلاح‌ها نیز در اثر استفاده زیاد در مبارزات صدمه خواهند دید؟
J.R: بله، هم زره و هم سلاح‌ها امکان دارد پس از مدتی آسیب ببینند و یا حتی کاملا از بین بروند. از طرف دیگر، شما یک آهنگر هستید، پس اگر بتوانید یک چکش و سندان (Anvil) پیدا کنید، قادر خواهید بود تا خودتان آن‌ها را تعمیر کنید.

,,بازی‌سنتر: سیستم همراهان (Companion) در بازی به چه نحوی عمل می‌کند؟
J.R: در Kingdom Come: Deliverance تمام NPCها مشغول زندگی خودشان هستند، بعضی‌هایشان ممکن است برای مدتی به شما ملحق شوند، اما بازیکن آن ها را کنترل نمی کند. برای مثال، هنگامی که می‌خواهید خرسی که در جنگل دیده‌اید را شکار کنید، می‌توانید از یک نفر از اهالی نزدیکترین روستا درخواست کنید که به شما ملحق شود. همانند زندگی واقعی، همراه شما هم می‌تواند کمک بزرگی برایتان باشد، هم می‌تواند بار مسئولیت زیادی برایتان در پی داشته باشد.

بازی‌سنتر: به نظر شما، آیا امکان این وجود دارد که بازی‌هایی نظیر Kingdom Come برای کنسول‌هایی نظیر PS Vita یا Wii U نیز عرضه شوند؟
J.R: خب، Kingdom Come در تلاش است تا حدی که امکان دارد، بهترین عملکرد را از موتور گرافیکی CryEngine دریافت کند تا بهترین تجربه بصری ممکن را برای بازیکنان مهیا سازد. بنابراین، هدف ما تنها نسل حاضر کنسول‌ها و PC است. متاسفم.

,,

لازم به ذکر است که Kingdom Come: Deliverance تاکنون به چیزی حدود 2.2 میلیون دلار بودجه دست یافته است و بدین منظور، سازندگان قول داده‌اند که دست‌نوشته‌های تاریخی (Historical codex) نیز بخشی از بازی خواهند بود. Warhorse در آخرین آپدیت مربوط به عنوان واقع‌گرایانه خود، اذعان داشته که در حال فکر کردن بر روی اضافه کردن یک دوربین سه‌بعدی و نمای سوم شخص به بازی هستند اما هنوز تصمیمی قطعی در این باره نگرفته‌اند. با این حال، آن‌ها گفته‌اند که هم‌اکنون قصد دارند تا اهدافی این‌چنینی را کنار گذاشته و بر روی اضافاتی که قولش را داده‌اند، همچون یک سگ همراه، آکادمی علوم نظامی یا شخصیت قابلیت بازی مونث، کار کنند. پس از اتمام کار بر روی این ویژگی‌ها، سازندگان به سراغ بررسی قدم بعدی خواهند رفت.

,Read the interview in English,

As you know, nowadays we can rarely see realistic titles, especially the RPG ones. Warhorse was a studio consisted of just 10 employees. back in July 2011, they announced their realistic RPG title, Kingdom Come: Deliverance for ultimately a December 2015 release and to pump a fresh blood into the genre. A title that shortly after starting a Kickstarter campaign was fund even more than what they aimed. The developers have promised a mix of a rich and compelling story, Skyrim’s freedom, the setting of Mount and Blade, the storytelling of The Witcher and Red Dead Redemption and a tough combat system like Dark Souls into a single, gorgeous package; Since then, the Warhorse Studios has expanded and got much more bigger and a tech alpha build of the game has been released. So we decided to arrange an interview with the folks in Warhorse Studios to get more information about the game.

Bazicenter: Would you explain more about the folks in Warhorse Studios for us?

Jiri Rydl: Warhorse Studios was established by Martin Klima and Daniel Vavra more than three years ago. Martin is a producer with experience from developing Original War, UFO: Aftershock or Operation Flashpoint: Dragon Rising and Dan is a creative director and game designer of Mafia. They put together team of industry veterans, who worked on titles such as Operation Flashpoint, ArmA, Hidden&Dangerous, Forza Horizon or even Skyrim. The team is gathered from all over the world – Poland, Ukraine, USA, Germany, Malaysia, Sweden, Slovakia and Czech Republic of course.

Bazicenter: How did you come up with the idea of making the Kingdom Come: Deliverance?

J.R.: It was Dans idea for several years. He did a research about European history, and there were interesting times in the beginning of 15th century in Bohemia. When two brothers were fighting over a throne and the civil war is coming, it is time for common people to become heroes.

Bazicenter: Why did you decide to make the game episodic?

J.R.: We have plenty of ideas and thanks to our fans we have even more now :-] We are not able to put them into one game or we would have to develop it for ten years. So we decided to tell the story in chapters, which takes place in times of Hussite movement in the first half of 15th century. Don’t expect something like Hobit, the story of Kingdom Come: Deliverance – Act I is strong story for around 30 hours of gameplay. The main hero Henry is going to revenge his lost family in Act I. I will not tell you the ending :-], but you can expect that the story ends in Act I and you don’t have to wait for another year to finish it in Act II. But Act II will of course continue in the overall story

,,

Bazicenter: The first time I got my hands on the game, I was like wow, it’s wonderful! So how did you manage to make the environment -so alive, fresh and full of life and how did you get the best out of CryEngine?

J.R.: We work with skilled people, programmers and graphic designers who worked with CryEngine before and know what to do or at least how to ask :-]

Bazicenter: How does the crafting system work? Is it something like TES V: Skyrim as it seems in the screenshots?

J.R.: For instance alchemy, which will be introduced in next alpha update, works like this: you have to gather stuff like herbs and then you can try to create potions in a special laboratory, not in the woods. If you don’t know the proper procedure, you can guess, but for your own safety I would recommend to find someone who can tell you the recipe. Let’s say you have all the ingredients, so you can visit the nearest lab and use all the stuff like a melting pot, flasks and a mortar in proper order. You can end with good and harmless cup of tea, strong alcohol or even a poison if you screw up. But with more and more attempts you are getting better and in the end you can make deadly poisons for arrows for instance.

,,

Bazicenter: Would you explain more about Kingdom Come’s weather system? And will we see any kind of natural disasters in the game?

J.R.: We want to introduce the weather system a little bit later :-]

Bazicenter: What does make the Kingdom Come a different experience from the others?

J.R.: It is not a fantasy, but realistic game from medieval times, which were much more interesting than people usually think today. And I don’t know any other RPG from this era, there are quite good strategy games like Mount&Blade or RPG like Red Dead Redemption, which we like to play, but RPGs usually offer fantasy or sci-fi environment only.

Bazicenter: Is Kingdom Come targeting just veteran RPG players or it’s aiming for all of the gamers?

J.R.: It’s a hard question for us. We are talking to our fans over social networks and on our forums every day and some of them are experienced players with dozen of games finished on several different platforms, on the other hand some of them are fresh blood to the genre, strategy players for instance. Kingdom Come: Deliverane is for everyone who likes to play single player games with a strong non-linear story and entertaining quests. If you liked Mafia, you will probably love the game.

,,

Bazicenter: What additional elements will be in the game that you want to share with us (except  surprises of course!)?

J.R.: The combat system is very complex, realistic and good looking. Today we created another part with a sword fighting specialist in our MoCap to get better animations. It is always interesting to hear about different schools of fencing, about special blocks and about unstoppable attacks. The sword fighting in the game will be easy to learn, but hard to master and the most experienced opponents will be very hard to crack.

Bazicenter: The wild life and our encounters with wild beasts in Kingdom Come, how is it going to be like?

J.R.: By walking into the woods you are exposed to a number of danger situations from being attacked by a wolf pack or by being ambushed by a group of bandits. While most of animals like a hare or a fox are usually pretty shy, others aren’t. So when you see a bear, you should run fast!

Bazicenter: You said when the fruits sit for a long time in the inventory they will get rotten, so the question is, will the armors and weapons be damaged as a result of overusing in battles?

J.R.: Yes, both armor and weapons can be damaged and after some time even destroyed. On the other hand you are a smith, so if you can find a hammer and an anvil, you can repair them yourself.

,,

Bazicenter: How does the companion system work in the game?

J.R.: NPCs in Kingdom Come: Deliverance live their own lives, some of them may join you for a while, but it is not the player who controls them. For instance when you want to shoot a bear you have met in the woods, you can ask someone from the nearest village to join you for this quest. As in a real life, your companion can be a great help, but also a burden.

Bazicenter: Do you think that there is any chance for the games like Kingdom Come to be released on the handheld consoles like PS Vita?

J.R.: Well, the game is squeezing the Cryengine as much as possible :-] to give players the best visual experience, thus we target the latest generation of consoles and computers only. Sorry.

,,

We should mention that Kingdom Come: Deliverance has reached almost 2,2m dollars in pledges, thus the developers promised the historical codex will be part of the game! Warhorse studios in their latest update, said that they  would like to add a 3D camera and 3rd person view to the game but has not decided yet. However, after discussion at Warhorse they’ve decided to stop adding these stretch goals, at least for now and focus on development of the already promised upgrades and add-ons like dog companion, combat academy or playable female character, which still lies ahead. Then they would see, what’s next!

,,,

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا