مصاحبهمقالات

مصاحبه بازی سنتر با استودیوی Endnight Games سازنده بازی The Forest

در کنار عناوین AAA که بعضی‌هایشان تنها تکرار مکرّرات هستند، تیم‌ها و سازنده‌های مستقلی نیز پیدا می‌شوند که به رغم بودجه و نیروی انسانی محدود و اندک، با تولید و عرضه عناوینی کوچک از نظر مقیاس، اما در حقیقت بزرگ، شگفتی‌هایی فراموش‌نشدنی می‌آفرینند. یکی از تیم‌های تازه‌تاسیس و مستقلی که اخیرا با عرضه نسخه‌های اولیه و آزمایشی اولین بازی خود، The Forest، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند، Endnight Games نام دارد.

اولین تجربه آن‌ها در زمینه ساخت بازی، یعنی The Forest، عنوانی در سبک ترس و بقا بوده که بازیکن را در محیطی Open World که زیستگاه آدم‌خوارها است، قرار می‌دهد.

ما نیز بر آن شدیم تا برای کسب اطلاعات بیشتر در موردThe Forest و آینده آن، مصاحبه‌ای با Endnight Games ترتیب دهیم. پس با ما همراه باشید.

بازی‌سنتر: لطفا کمی راجع به تیمتان برایمان توضیح دهید.

Endnight Games: هسته اصلی تیم ما از 3 نفر تشکیل شده است. همگی ما قبلا در ضمینه جلوه‌های ویژه فعالیت داشته‌ایم و در شرکت های گوناگونی با هم کار کرده‌ایم. علاوه بر این، ما تعدادی کارمند آزاد بسیار بااستعداد از سراسر دنیا در اختیار داریم که به همراه ما بر روی تمامی بخش‌های بازی کار می‌کنند.

بازی‌سنتر: ایده ساخت بازی چگونه به ذهن‌تان رسید؟

Endnight Games: من می‌خواستم دنیای یکی از فیلم‌های ایتالیایی دهه هشتادی مربوط به آدم‌خوارها را انتخاب کرده و بازیکنان را در این دنیا و موقعیت قرار دهم. همچنین الهام گرفتن از فیلم‌های Straw Dogs و Home Alone – و ایده ساخت تله‌ها، دفاع از خانه خود و اساسا تلاش برای بقا در دنیایی Open world و در مقابل دشمنی ستیزه‌جو و باهوش من را هیجان‌زده کرده بود.

بازی‌سنتر: در نسخه های آتی آلفا، به غیر از حیوانات، آیا موجود صلح‌طلب یا بی‌طرفی نیز در جزیره خواهیم دید یا تنها با بومی‌های آدم‌خوار طرف هستیم؟

Endnight Games: تمامی آدم‌خوارها قاعدتا پرخاشگر و ستیزه‌جو هستند. آن‌ها از شما (بازیکن) ترسیده‌اند و این حس را دارند که انگار در حال دفاع از خانه و خانواده‌شان هستند. در واقع در بازی، این بازیکن است که ستیزه جو حساب می‌شود.

,,

بازی‌سنتر: در نسخه های بعدی بازی، آیا حیوانات دیگری نیز به بازی اضافه خواهند شد؟

Endnight Games: حیوانات از نظر ما در جان‌بخشی و پویا نشان دادن دنیای بازی، نقشی اساسی دارند و به همین دلیل قصد داریم حیات وحش بازی را گسترش دهیم. ما خیلی خوش شانس هستیم که در تیم خود یک انیماتور (پویا‌نما) و مونتاژ‌گر داریم و بسیار هیجان‌زده هستیم تا حیوانات جدیدی که او در آینده به بازی اضافه می‌کند را ببینیم. به زودی، پروانه، لاک‌پشت، انواع مختلف دیگری از ماهی‌ها و موجودات دیگری به بازی اضافه خواهند شد.

بازی‌سنتر: آیا با اتمام نسخه نهایی، امکان ساخت و استفاده از ماد برای این بازی وجود خواهد داشت؟

Endnight Games: هم‌اکنون ما در حال کار بر روی پشتیبانی رسمی از ماد هستیم و امیدواریم که به زودی این بخش نیز به راه بیفتد.

بازی‌سنتر: امکان آن وجود دارد که در نسخه های بعدی، از سنگ نیز بتوان در ساخت خانه یا دیگر بناها استفاده کرد؟

Endnight Games: ما ایده‌هایی برای استفاده از مواد و سازه‌های بیشتر در قسمت ساخت و ساز داریم. امکان استفاده از سنگ در کف خانه (ساخت کف سنگی) به زودی فراهم خواهد شد.

,,

بازی‌سنتر: آیا بخش co-op و مولتی‌پلیر در نسخه های آلفا اضافه خواهند شد؟

Endnight Games: بله، ما یک نفر را به صورت تمام وقت استخدام کرده‌ایم تا بر روی اضافه کردن بخش co-op به بازی کار کند و امیدواریم که به زودی بتوانیم اطلاعات بیشتری در این ضمینه و احتمالا نسخه اولیه‌ای از co-op منتشر کنیم.

بازی‌سنتر: نسخه نهایی بازی، حدودا چه زمانی منتشر می‌شود؟ تا به حال از فروش بازی راضی بوده‌اید؟

Endnight Games: ما هنوز هیچ‌گونه تاریخ عرضه قطعی در نظر نداریم، به این خاطر که فهمیده‌ایم وعده دادن یک تاریخ عرضه مشخص، تنها باعث افزایش استرس تیم می‌شود. ما داریم با سرعت مناسبی به پیش می‌رویم و با استخدام افراد بیشتر، انتظار داریم که این سرعت را نیز افزایش دهیم.

فروش بازی تاکنون فراتر از انتظارات‌مان بوده است و این فروش خوب، سرمایه‌ای در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم افراد بسیار با استعدادی را وارد تیم کنیم تا در کامل کردن بازی به ما کمک کنند.

بازی‌سنتر: به نظرتان موتور گرافیکی Unity انتخاب مناسبی بوده است؟

Endnight Games: هنوز باید اصلاحات و بهینه‌سازی‌های بسیاری بر روی نورپردازی‌ها و کارایی بازی به طور کلی انجام دهیم. با این حال، ما احساس می‌کنیم Unity موتور گرافیکی بسیار عالی بوده و با نزدیک‌تر شدن به نسخه‌های نهایی، یک بازی واقعا بهبود یافته را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

,,

بازی‌سنتر: آیا قصد دارید بازی را بر روی کنسول‌ها و به صورت پک فیزیکی نیز عرضه کنید؟

Endnight Games: ما واقعا علاقه‌مند به ]عرضه بازی بر روی[ هر دو کنسول هستیم. اما در حال حاضر بر روی نسخه PC تمرکز کرده‌ایم. در مورد عرضه فیزیکی بازی هم هنوز مطمئن نیستیم، چرا که در حال حاضر، به عنوان یک تیم مستقل، عرضه بازی بر عهده خودمان است و برای این کار نیاز به همکاری با شرکتی دیگر داریم.

بازی‌سنتر: آیا در نسخه نهایی بازی، شاهد سلاح‌های دیگری، همانند تیرکمان دست‌ساز و … خواهیم بود؟

Endnight Games: در بخش Crafting، قصد داریم اصلاحات زیادی انجام دهیم و همین‌طور انتخاب‌های متعددی پیش‌روی بازیکنان قرار دهیم تا بتوانند گستره بسیار گوناگونی از سلاح‌ها و ابزار‌ها را بسازند.

بازی‌سنتر: اگر امکان دارد، کمی در مورد مقیاس نقشه در نسخه نهایی بازی توضیح دهید.

Endnight Games: هنوز نواحی بسیاری از نقشه هستند که ]در نسخه‌های کنونی[ باز نشده‌اند و ما علاوه بر باز کردن این مناطق در نسخه‌های آتی و بزرگ تر کردن جزیره و نواحی اطراف، قصد داریم مناطق زیرین بازی که شامل غارها می‌شوند را نیز گسترش دهیم. ما ایده‌هایی برای بزرگ‌تر کردن خشکی‌های بازی در نظر داریم، اما در حال حاضر آماده معرفی آن‌ها نیستیم، چرا که امکان دارد این برنامه‌ها تغییر کنند.

,,

بازی‌سنتر: در نسخه نهایی، به جز زنده ماندن، اهداف دیگری نیز خواهیم داشت؟

Endnight Games: با گذشت زمان و آماده شدن نسخه نهایی، کل داستان بازی و اینکه چه بر سَر پسر گم‌شده‌تان آمده، آدم‌خوارها واقعا چه کسانی هستند و اینکه شما دقیقا کجا هستید، همگی در بازی وجود خواهند داشت و برای بازیکنانی که علاقه‌مند به فهمیدن آ‌نها هستند، قابل کشف خواهند بود. البته که اگر بازیکنان، فقط بخواهند در دنیای بازی زنده بمانند و هیچ قسمتی از داستان را کشف نکنند، این امکان نیز وجود خواهد داشت.

بازی‌سنتر: من چندین نسخه از فاز آلفا بازی را امتحان کرده‌ام و باید اعتراف کنم، با سوپرایزها و چیزهایی که در بازی دیده ام، The Forest به عنوان یک بازی مستقل، با ارایه تجربه جدیدی از ترس و بقا، واقعا از پتانسیل بالایی برخوردار است. ما، اینجا در بازی‌سنتر، برای‌تان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

Endnight Games: ممنون! ما اشتیاق زیادی برای عرضه نسخه‌های بعدی بازی داریم و تعدادی ویژگی‌ جدید هستند که برای نشان دادن آن‌ها به همه، بسیار هیجان‌زده هستیم.

,Read the interview in English,

Beside AAA titles that some of them are just simply tautology, you can find some indie teams or developers that despite dealing with restricted resources or limited manpower, they make “small in size, but great in impact” games that some of them turn out to be haunting and surprising. One of the newly founded indie teams that recently released their very first builds of the game, The Forest, was successful to draw attention of many gamers and critics, is Endnight Games.

Their first experience in game industry, The Forest, is a survival horror game which throw players in an Open world environment that is the home to the Cannibals.

So we decided to arrange an interview with Endnight Games to get more details about The Forest and its future.

,,

Bazicenter: Would you explain more about the folks in Endnight team?

Endnight Games: Our core team consists of 3 people. We all come from a vfx background and have worked together in various vfx companies. We also have some really talented freelancers working with us on all aspects of the game from all over the world.

Bazicenter: How did Endnight come up with the idea of making The Forest?

Endnight Games: I wanted to take the world of one of the Italian cannibal horror films from the 80’s and throw players into it. Also taking inspiration from Straw Dogs and Home Alone the idea of building traps, defending your home and basically trying to survive in an open world against a smart aggressive enemy was really exciting to me.

Bazicenter: Will we see any peaceful or neutral creatures (except animals) in the upcoming alpha builds of the game?

Endnight Games: All the cannibals are generally aggressive. They’re scared of you and feel as if they are defending their home and their families. We see the player as really the aggressor in the game.

Bazicenter:  What about new animals in the upcoming builds?

Endnight Games: We find animals really bring the world to life and want to really expand our wildlife. We’re lucky to have an amazing animator and rigger on board and we’re really excited to see the new creatures he adds in the near future. Soon butterflies, tortoises, more fish types and many other creatures will be added to the game.

,,

Bazicenter: Will The Forest be compatible with mods in the final build?

Endnight Games: We’re working on implementing official mod support currently and hope to have it working soon.

Bazicenter: Would it be possible to use stone as materials for building houses or some other structures?

Endnight Games: We do have idea’s for how to use more elements for building, stone floors will be possible very soon.

Bazicenter: Will we see coop and multiplayer modes in the alpha builds of the game?

Endnight Games: Yes, we have hired someone full time to work on implementing coop into the game and hope to have more details and possibly a rough version of coop soon.

Bazicenter: When will the completed edition (final build) of the game be available? Are you satisfied with the game sales so far?

Endnight Games: We don’t have a locked down release date yet as we’ve learnt promising release dates just adds stress to the team. We are moving at a good pace and as we hire more people on we expect the speed to increase. Sales so far have been beyond our expectations and it’s given us the resources to bring on some really talented new people to help us complete this vision.

,,

Bazicenter: Do you think Unity was a suitable choice as your game engine?

Endnight Games: We still have a lot of improvements and optimizations to make to our lighting systems and performance in general but feel Unity really is great and with more work as we move closer to final will provide a really polished feeling game.

Bazicenter: Do you have any plans to release the game for consoles? And in physical format?

Endnight Games: We’re very interested in both consoles, but currently focused on the PC version of the game.

We’re not sure about physical releases currently, as we’re self published we would need to partner with someone for that style of release.

Bazicenter: Will we see new weapons (like handmade bows, etc) in the upcoming public builds?

Endnight Games: There are lots of crafting options and improvements we plan to make, which will allow players to create a much wider variety of tools and weapons.

,,

Bazicenter: Would you explain more about map scales in the final build of the game?

Endnight Games: We still have a lot of map area to unlock and will also be expanding the world both downwards with our caves and also filling out the islands and areas surrounding the main land mass. We have ideas for how to further expand the land mass but right now not ready to announce as these plans may change.

Bazicenter: Will the player have any other goals except surviving, in the final build?

Endnight Games: By the time the final release is ready, the complete story of what happens to your missing son, who the cannibals are and where exactly you are will be in the game and discoverable for players interested in that. Of course if players just want to survive in the world and not try and uncover any story that will also be possible.

Bazicenter: I have tried the alpha build and from what I’ve experienced, I have to confess, The Forest has great potentials to be a success. Here in BaziCenter, we wish Endnight team good luck.

Endnight Games: Thanks! We’re really excited for the upcoming additions to the game and have some new features we’re really excited to show everyone.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن