مقالاتمقاله های ویژه

10 نکته درباره بازی Rise of Tomb Raider

ظهور توم‌ریدر: نکاتی که به شما برای رسیدن به هدفتان یعنی نجات دنیا کمک می‌کند.

لارا زندگی سختی دارد. به طور مداوم به او شلیک می‌شود، به آتش کشیدن و از صخره ها به پایین پرت شدن در مسیر تمام نشدنی ماموریتش برای نجات بشریت از دست خود، از سختی‌های زندگی اوست؛ و ROTTR به این مسیر خشونت آمیز همیشگی ادامه می‌دهد. نمایی کلی از مسیری که لارا از ماجراجویی نا‌خواسته خود در توم‌ریدر سال 2013 تا جستوجوی گنجینه‌ها در سطح دنیا طی می‌کند نشان می دهد که در ROTTR اتفاقات سخت و دردناکی پیش روی‌تان است. خوشبختانه شما هم کمی ابزار دارید که خود را در مسیر نگه دارید.

این نکات، به شما کمک می‌کند که با خطا‌ی کمتری به بازی وارد شوید و در زمان صرفه جویی کنید. ROTTR یعنی اکتشاف، پیشرفت‌ کاراکتر، مبارزه‌های سخت و بخش‌های پلتفرمینگ عظیم. بسیاری از اطلاعات بخش‌های مختلف بازی ممکن است که خیلی واضح نباشد. با ما همرا باشید تا به شما در این بازی کمک کنیم.

توم‌ریدر

1. امتیازهای تجربه (XP) ابتدای بازی را عاقلانه استفاده کنید.

شما با انجام کار‌های مختلف در بازی، امتیاز تجربه بدست می‌آورید و هر بار که شما لول آپ شوید، Skill Points (امتیاز مهارت) بدست می‌آورید. از این امتیاز برای باز کردن سه دسته از مهارت‌ها استفاده می‌شود. شما وسوسه خواهید شد که مهارت‌های Combat را باز کنید. اما بهتر است که اول Avid Learner را باز کنید. شما این مهارت را در دسته Survivor پیدا خواهید کرد. این مهارت مقدار امتیاز تجربه‌ای را که شما می‌توانید با خواندن اسناد، کشف Survival Cache ها و … بدست بیاورید را افزایش می‌دهد. هر چه بیشتر XP بگیرید Skill Points بیشتری به دست می‌آورید و سریع‌تر پیشرفت می‌کنید.

دومین آپگریدتان احتمالا باید Thick-Skinned باشد. اولین مهارت در منوی Brawler این مهارت خسارت رسیده به بازیکن را در مبارزه کم می‌کند. به یاد داشته باشید که مهارت‌های مبارزه برای اول بازی، خیلی مهم نیستند. برای مثال مهارت Eye for Detail باعث می‌شود که چالش ها را با استفاده از قابلیت Survival Instinct، آسان‌تر حل کنید. به این معنی که چیزهای کمتری را از دست می‌دهید، XP بیشتری می‌گیرید و سریعتر پیشرفت می‌کنید. این به شما کمک می‌کند که Skill Points لازم برای باز کردن مهارت‌های مبارزه‌ای که بعدا به آن‌ها نیاز دارید را بدست بیاورید.

توم‌ریدر

2. همیشه از Survival Instinct استفاده کنید.

Survival Instinct، کلید فهمیدن رازهای بازی است. این قابلیت یک دید ویژه است که مسیر را به شما نشان می‌دهد. از میان دیوار می‌بینید. همینطور گذرگاه‌های مخفی زیر‌زمینی را نیز می‌بینید. همچنین برای شما مدارک و چیزهای لازم برای ساخت و ساز را مشخص می‌کند. شما باید عادت کنید که وقتی به یک مکان جدید وارد می‌شوید، کلید مربوط به این قابلیت را بفشارید. به یاد داشته باشید ROTTR یک بازی درباره اکتشاف و جستوجوگری است و شما اگر نایستید و به درستی اطراف خود را نگاه نکنید و از این ویژگی خود استفاده نکنید، خیلی چیزها را از دست می‌دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که Survival Caches به صورت نور پر رنگ سفید روی زمین نشان داده می‌شوند. آن‌ها با استفاده از Survival Instinct نیز نشان داده نمی‌شوند پس باید بسیار دقت کنید تا بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

توم‌ریدر

3. اگر می‌خواهید مخفی کاری کنید، به رنگ‌ها توجه کنید.

در Survival Instinct، دشمنان به صورت نورهای قرمز ویا زرد نشان داده می‌شوند. قرمز به این معنی است که می‌توانند همدیگر را ببینند. به این معنی که اگر یکی را از پای در بیاورید، دیگر متوجه می‌شود. زرد به این معنی است که کس دیگری آن‌ها را نمی‌بیند پس بدون هیچ خطری می‌میرند. فرض کنیم که می‌توانید با یک هدشات آن‌ها را بکشید. چرا که نه؟

اگر می‌خواهید Survival Instinct فعال بماند تا بتوانید رنگ‌ها را ببینید باید ثابت بایستید. وقتی حرکت کنید دید شما به حالت عادی بر می‌گردد. اگر در نظر دارید که یک گروه از دشمنان را از پای درآورید بدون اینکه باعث کشانده شدن گروه دیگری به آن مکان بشوید، کاور بگیرید، Survival Instinct را روشن کنید و تماشا کنید. وقتی که نگهبانان از هم دور می‌شوند رنگشان از قرمز به زرد تغییر خواهد کرد. از فرصت خود استفاده بکنید و همه را به آن دنیا بفرستید.

توم‌ریدر

4. یادتان نرود لباس‌های لارا را تغییر دهید.

شما می‌توانید لباس‌های لارا را در کنار کمپ عوض کنید (فقط در این مکان). به صورت عجیبی این گزینه در منوی اسلحه‌ها قرار داده شده است. به گزینه لباس‌ها (Outfits) بروید و لباس لارا را با یک دکمه تغییر دهید.

این قابلیت فقط یک مورد تزئینی نیست. گاهی پس از اتمام یک ماموریت به شما لباسی داده می‌شود و این لباس می‌تواند بر روی کارایی لارا تاثیر بگذارد. برای مثال The Battle Worn Coat با اتمام یک ماموریت اختیاری در یکی از مکان‌های اصلی روی نقشه بازی به شما داده می‌شود. این لباس تاخیر میان آسیب دیدن و بازسازی خون را کم می‌کند. پس مشخصا برای مبارزه مناسب است.

توم‌ریدر

5. چالش‌های مقبره (Challenge Tombs) را انجام دهید.

این مورد گفتنش راحت‌تر است تا انجام دادنش. به این خاطر که ورودی‌های مقبره‌ها سخت پیدا می‌شوند. ولی اگر به یکی از آن‌ها برخوردید از آن چشم‌پوشی نکنید. مقبره‌ها از بهترین پازل‌های بازی هستند که مکانیک‌های حرکتی نسخه ROTTR را کاملا نشان می‌دهند. اگر از آن‌ها چشم‌پوشی کنید قسمت بزرگی از بازی را از دست داده‌اید.

مقبره‌هایی که با موفقیت به اتمام رسانده‌اید جایزه‌های خوبی به شما می‌دهند. اولی Ice Ship کاملا واضح به شما ارائه شده و اتمام آن به شما مهارت سریع تیروکمان زدن را می‌دهد.

توم‌ریدر

6. سعی نکنید مکان‌هایی که برای اولین بار به آن‌ها وارد می‌شوید را 100% کامل کنید: شما باید برگردید

همیشه این هوس وجود دارد که زمان زیادی را روی محیط‌هایی که برای اولین بار به آن‌ها وارد می‌شوید گذاشته و همه چیزهای آن محیط را کشف کنید. ولی شما مجبورید صبر کنید. در ROTTR رازهایی وجود دارد که فقط و فقط زمانی به آن‌ها دسترسی دارید که در قسمت داستانی بازی جلو رفته و لوازم بهتری را باز کنید. به عنوان مثال برای شکاندن ورودی‌هایی که با تخته بسته شده‌اند، شما به یک شاتگان نیاز دارید.

درطول روند بازی هنگامی که شما قسمت داستانی را تکمیل می‌کنید برخی اهداف بازی کار شما را راحت‌تر می‌کنند (به اتمام رساندن مقبره‌ها و یا ماموریت‌ها به شما مهارت‌ها و ابزارهای مختلفی را می‌دهند). اما کشف چیزهایی که می‌توانید آن‌ها را جمع آوری کنید مثل اسناد، Survival Caches ویا آثار باستانی‌ بسیار آسان‌تر می‌شود هنگامی که برای پیدا کردن Explorer Satchels وقت بگذارید. این‌ها کلیدی برای باز کردن راز‌های بازی در هر سطحی هستند. شما می‌توانید این‌ها را بعدا انجام بدهید. هیچ نیازی برای کامل کردن تک تک مکان‌های بازی قبل از به پایان رساندن بخش داستانی وجود ندارد. خواندن اسناد و یا جمع کردن آثار باستانی امتیاز تجربه ( XP) شما را افزایش می‌دهد، پس Skill Point شما نیز افزایش می‌یابد. ما بازی را در 60% بدون هیچگونه زحمتی تمام کردیم. وقتی که بخش داستانی تمام شد، برگردید و برای 100% کردن بازی تلاش کنید.

توم‌ریدر

7. شکار کنید، اما با حیات وحش بازی با احتیاط برخورد کنید.

فرقی نمیکند که شما کشتن آهو‌ها و یا خرس‌ها را سرگرم کننده بدانید یا نه. تا وقتی که به اندازه کافی پوست جمع نکنید حتی نمی‌توانید از کلنگ یخی خود به عنوان یک اسلحه سرد استفاده کنید.

یک مکان خوب برای کشتن آهوها اولین کمپ و پایگاه شما است. قبل از شروع بازی برای کشتن چندین حیوان وقت بگذارید. حداقل به اندازه‌ای که برای اولین آپگریدهای شما کافی باشد. شما باید چیزی حدود ده پوست جمع آوری کنید.

باید با حیوانات با احتیاط برخورد کنید. برای مثال گرگ‌ها خیلی پَست هستند. کاملا جدی هستیم. آنها شما را می‌کشند. شما باید آنها را با یک سلاح دوربرد از بین ببرید قبل از اینکه به شما برسند. همچنین کشتن یک حیوان عجیب و غریب مانند یک خرس و یا یک گربه بزرگ کار سختی است. شما باید فرار کنید، حالت های مختلف آتش استفاده کنید و آماده باشید تا تعداد زیادی پیکان تیر و کمان بندازید تا یک خرس خاکستری را از بین ببرید. حتی استفاده از یک اسلحه اتوماتیک نیز راه حلی سریع نیست پس آماده باشید.

توم‌ریدر

8. یادتان باشید که وسایل خود را در کنار آتش کمپ‌تان چک کنید.

وسایل خود را چک کنید! شما باید کنار آتش باستید و وسایل خود را چک کنید قبل از اینکه به یک مکان مهم وارد بشوید تا مطمئن شوید که وسایل مورد نیاز را همراهتان برده‌اید. شما نمی‌توانید اسلحه‌هایتان به شیوه‌ دیگری عوض کنید. پس با این فکر که می‌توانید اسلحه‌تان را در زمان خطر با یک AK عوض کنید، جایی نروید. اگر شما وسایل اشتباهی را در دست دارید مشکلات زیادی خواهید داشت.

نمی‌خواهیم چیزی را برای شما اسپویل کنیم. بهتر است این تجربه را بگوییم. در یک قسمت از بازی شما در زیر یک مکان گیر کرده‌اید و باید خودتان را بوسیله سوراخ‌ها بالا بکشید تا بتوانید دشمنان را بکشید. من با خود یک تفنگ بادی و یک تیر و کمان که زیاد هم با آن آشنا نبودم به همراه داشتم به این خاطر که به وسایل خود در کنار آتش نگاهی نینداختم. اشتباه من را تکرار نکنید، خیلی دردناک است.

توم‌ریدر

9. از تیر و کمان چشم پوشی نکنید، سلاحی کلیدی است.

یک وسوسه طبیعی بین ما این است که همه موادی که داریم را روی ارتقاء اسلحه سرمایه‌گذاری کنیم، اما شما نباید از تیر و کمان چشم پوشی کنید زیرا یک سلاح کلیدی است. به چشم یک اسلحه اسنایپر به آن نگاه کنید. وقتی که به آخرین قدرت‌های آن رسیدید (Perks) یک بخش بسیار مهم از اسلحه‌خانه شما است. اسلحه‌ای که میتواند سه دشمن را در یک زمان با سه هدشات از بین ببرد و برد و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. شما همچنین بایدDead Eye را که یک مهارت درجه دوم از بخش شکارچی (Hunter) هست بگیرید. این مهارت به شما یک نقطه قرمز هدشات می‌دهد و تیر و کمانتان را به یک وسیله جدی برای کشت و کشتار تبدیل میکند.

به تیر و کمان عادت کنید، به خاطر اینکه شما خیلی از آن استفاده خواهید کرد. مخفی کاری خیلی مهمتر از نسخه قبلی بازی شده است. درختچه‌ها برای مخفی کاری اضافه شده‌اند و شما باید از راهنما استفاده کنید. بعضی از قسمت‌های بازی خیلی سخت هستند و شما اگر قصد مبارزه مستقیم در مقابل ده‌ها دشمن سلاح به دست را دارید، خواهید مرد. بی‌صدا بمانید و اطمینان حاصل کنید که تیر و کمانتان به طور مناسبی ارتقاء داده شده است.

توم‌ریدر

10. به نظرتان بازی خیلی سخت است؟ ماموریت‌ها و چالش‌ها را انجام دهید.

اگر بازی برایتان سخت است احتمالا ارزش دارد که مقداری از چالش‌ها و ماموریت‌های بخش‌های میانی بازی را انجام دهید. آن‌ها معمولا آسان تمام می‌شوند و می‌توانند وسایل خوبی همچون لباس‌ها و اسلحه‌ها را به شما بدهند. همانطور که قبلا گفتیم، لباس‌ها میتوانند قدرت‌ها و مهارت‌هایی را به شما بدهند پس از آنها چشم‌پوشی نکنید.

هنگامی که در نزدیکی نقطه انتخاب ماموریت هستید پیغامی را می‌بینید مبنی بر اینکه «متحدی در نزدیکی است: ماموریت اختیاری موجود است» آن شخص را پیدا کنید، با او صحبت کنید و ماموریت را قبول کنید. این ماموریت‌ها ارزش آیتم‌هایی که به شما داده می‌شود را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا