ایکس باکس وانبررسیپلی استیشن 4کامپیوترنینتندو سوییچ

بررسی بازی The Complex

در دنیای بازی های ویدیویی استودیوی wales interactive بازی در دست توسعه قرار داده و منتشر کرده است به نام the complex . سبکی تعاملی که به صورت فیلم ( interactive movie ) روایت میشود و شما در طول روند داستانی این فیلم بازی گونه با انتخاب های خود به پیش برد داستان آن کمک کنید و جریان این فیلم  را در کالبد یک بازی تعاملی رو به جلو هدایت کنید.

بازی The Complex یک فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی است که پس از یک حمله مهم بیولوژیک به شهر لندن دو دانشمند بازی بر اساس اتفاقاتی که رخ میدهد درون آزمایشگاهی محبوس میشوند و برای فرار از این مخمصه ای که در آن گرفتار شدند، تلاش میکنند که راهی برای خارج شدن از این آزمایشگاه پیدا کنند. گیم پلی بازی با انتخاب‌های شما در دیالوگ‌هایی که روی پیش شما قرار میگیرد دنبال میشود و شما با انتخاب هر گزینه ای باعث تغییرات داستانی در روند گیم پلی بازی می‌شوید. اقدامات و ارتباط‌تان با دیگر شخصیت‌های درون بازی شما را به سمت یکی از هشت پایان انتهایی سوق می‌دهد.

بازی The-Complex

دکتر Amy Tenant رهبر تیم پزشکی معالجه قربانیان حمله بیولوژیک در یک حکومت تمامیت خواه و دیکتاتوری در ایالت کیندار است و رهبر فناوری نانوسل در زمینه مبارزه با این حمله بیولوژیک به حساب می‌آید. پس از مدتی در لندن اخباری منتشر میشود مربوط به این که یک فرد در این شهر به صورت غیر مترقبه ای دچار خونریزی شده و علائم این ویروس کشنده را در خود دارد. دکتر  Amy Tenant  همراه با یک دوست قدیمی اش در یک مرکز تحقیقاتی بسیار سری در آزمایشگاه به دام میفتند و این آغاز داستانی میشود. داستانی که شما با همکاری دوستتان پرده از راز های آن بر میدارید و برای فرار از این مرکز تحقیقاتی تلاش میکنید.

گیم پلی در خدمت روایت داستان

همان طور که گفته شد گیم پلی بازی بر اساس انتخاب دیالوگ هایی است که پیش روی شما قرار میگیرد، دنبال میشود و هر وقت انتخاب دیالوگی پیش روی شما قرار بگیرد در یک زمان محدود باید یکی از دیالوگ های تعیین شده را انتخاب کنید. مشخصا هر انتخاب شما در روند داستانی بازی تاثیر میگذارد. شخصیت بازی یک جدول پیگیری روابط دارد که بر اساس انتخاب های این شخص خصوصیت های فردی و اخلاقی او تعیین می‌شود. انتخاب های دیالوگ ها رابطه شما را تقویت یا تضعیف می کند. نمرات رابطه از ابتدا تا انتها محاسبه می شود و بر روی سناریوهای خاص و همچنین پیامدهای عمده در صحنه های نهایی هر اپیزود تأثیر می گذارد.

بازی The-Complex
دیالوگ هایی که پیش روی شما قرار میگیرد انتخاب های شما در روند داستانی بازی تاثیر گذار خواهد بود و برای انتخاب دیالوگ ها با محدودیت زمانی روبرو هستید

تعامل شخصیت

برای هر تصمیمی که می گیرید هر تعامل شخصیت شما ردیابی می شود. در پایان، بازی به شما یک امتیاز شخصیتی و تفکیک پاداش می دهد تا ببینید چگونه بازی را پیش برده اید و شخصیت شما چگونه بر اساس اتفاقات و تصمیم های درون The Complex شکل گرفته است. پنج بعد اساسی یک شخصیت عبارت از صداقت، وجدان، برونگرایی، موافقت و خشم. شما با انتخاب هایتان میتوانید در روند اخلاقی و ذاتی دکتر Amy Tenant تاثیر بسزایی بگذارید.

داستان این بازی توسط Lynn Renee Maxcy نوشته شده که پیش تر بخشی از تیم نویسنده – برنده جایزه امی – سریال The Handmaid’s Tale بوده. ستارگان فیلم تعاملی Michelle Mylett بازیگر سریال Letterkenny و Kate Dickie بازیگر سریال Game of Throne است .

بازی The-Complex
انتخاب هایی که در بر اساس دیالوگ های بازی که پیش روی شما قرار میگیرد در 5 بعد شخصیتی شما تاثیر گذار خواهد بود

سخن پایانی

اگر شما از طرفدران بازی هایی در ژانر سبک تعاملی که به صورت فیلم روایت میشود هستید بازی The Complex میتواند برای شما یکی از کاندید های تجربه کردن  در این سبک باشد. بازی روند بسیار ساده ای دارد و از گیم پلی پیچیده ای برخودار نیست. به عبارتی این بازی بیشتر فیلمی است که شما فقط در تغییر روایت داستان میتوانید تاثیرات خود را بگذارید و آن را به جلو سوق دهید.

امتیاز بازی‌سنتر - 5

5

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
تاثیر گذاری انتخاب ها در شخصیت اول داستان
نقاط ضعف:
گیم پلی بسیار سطحی حتی برای یک بازی تعاملی
ضعف در روند داستانی در نیمه پایانی بازی
این بازی بر اساس نسخه ارسالی سازنده بر روی پلتفرم PS4 بررسی شده است

User Rating: 3.47 ( 3 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا