ایکس باکس سری ایکسایکس باکس وانبررسی بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5کامپیوترنینتندو سوییچ

بررسی بازی Dynasty Warriors 9 Empires

سقوط یک امپراتوری

مجموعه بازی‌های جنگجویان سه امپراتوری، دوره‌ای است از تاریخ چین که به فروپاشی امپراتوری هان برمی‌گردد. در این دوره سه حکومت بر سرزمین چین فرمان روایی می‌ کردند. دوره ای پر از آشوب، قیام ها و هرج و مرجی بی مانند که در سر تا سر سرزمینی که امروزه از آن به نام «چین» یاد می شود را در بر گرفته بود. بازی Dynasty Warriors 9: Empires جدید ترین نسخه از سری «Dynasty Warriors» است. این بازی توسط «Omega Force» استودیوی زیر مجموعه «Koei Tecmo» توسعه داده شده است. داستان بازی DW9 بر اساس رمان عاشقانه سه پادشاهی نوشته «لو گوانژونگ» ساخته شده و در دوره تاریخی امپراتوری در چین در اواخر قرن دوم و سوم پس از میلاد، از آخرین سال های سلسله امپراتوری هان را بازگو می‌کند. داستانی واقعی که بر پایه رویدادهای سال‌ های پایانی سلسله هان و پیش از آغاز سه امپراتوری شو، امپراتوری وی و سر آخر امپراتوری وو ساخته شده است. داستان «Dynasty Warriors» در سال‌های پایانی سلسله هان اتفاق می‌افتد که دولت مرکزی دچار فساد بسیار شده و شورش‌های بسیاری همچون قیام «دستمال زردها» که یک قیام از طبقه دهقانان بود، امپراتوری را به سوی نابودی سوق داده بود؛ امپراتوری که داشت نفس‌های آخرش را می کشید.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES
ليو بي به همراه برادران قسم خورده ي خود، گوان يو و ژانگ في، پيمان وفاداري بستند (در پيمان باغ هلو) و قسم ياد کردند که در خدمت امپراتور و مردم باشند و عدالت و آرامش را حکم فرما کنند.

مدیریت و رشد امپراتوری

Dynasty Warriors 9: Empires گیم پلی سبک «Hack and Slash» را با یک سیستم مدیریت امپراتوری استراتژیک ترکیب می‌کند. در حالی که سال‌های زیادی از اولین نسخه این سری سپری شده، در بخش نبردها هنوز به اندازه بقیه مجموعه های Dynasty Warriors بخش اکشن این بازی دستخوش تغییرات و پیشرفت های اساسی نشده است. زمان استراحت بین مبارزات صرف مدیریت و رشد امپراتوری شما می شود. همین طور بیش از 90 شخصیت قابل بازی در بازی گنجانده شده که کنترل هر کدام را می توانید بر عهده بگیرید. همچنین حالت ویرایش برگشته و پس از حذف این حالت در نسخه های قبلی این بار این حالت با بهبود هایی دوباره ظاهر شده و گزینه ای برای ایجاد و ویرایش شخصیت جدید در بازی به وجود آمده که نکات مثبت و منفی با خود به همراه دارد. اگر شما شخصیتی جدید در بازی به وجود بیاورید، می تواند دنبال کردن بخش‌هایی از داستان را سخت کند. به عبارتی اگر یک شخصیت جدید و مستقل را در بازی ایجاد کنید در نحوه روایت داستان گویی بازی گُسست داستانی رخ می دهد و شکاف هایی در بخش داستانی ایجاد می شود. اما اگر بازی را به عنوان یک شخصیت مهم شروع کنید، لحظات اصلی داستان مهم تر به نظر می رسند و بسیار قابل توجه تر خواهند بود. با این حال، اگر به عنوان یک افسر غیر وابسته شروع کنید، داستان برای بقا و پیشرفت کلی شما بسیار مهم تر جلوه می کند. همین طور شخصیت‌های تاریخی در بازی گنجانده شده‌اند و شما می‌توانید کنترل هر یک از آن‌ها را بر عهده بگیرید. در این رابطه بخشی وجود دارد که درباره پیشینه و زندگی شخصی و سیاسی آن‌ها توضیحات خوبی داده شده و شما می توانید با خواندن متن‌‍‌های داستانی اطلاعات خوبی درباره هر کدام از یک آن ها کسب کنید.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES
هر کدام از شخصیت های داستانی را که انتخاب می کنید، با توجه به خصوصیات شخصی، مهارت های آن ها در هنگام نبرد نسبت به یکدیگر متقاوت است.

دو بازی در یک بازی

در مورد Dynasty Warriors 9: Empires می توان گفت که دو بازی در یک بازی است. اولین بازی، مدیریت امپراتوری است. بازیکنان وظیفه دارند امپراتوری خود را بسازند تا از حملات جان سالم به در ببرند و به مناطق دیگر حمله کنند. حاکم امپراتوری شما ( اگر خودتان به عنوان یک حاکم بازی نکنید ) اهدافی را تعیین می کند که بازیکن باید قبل از تهاجم بعدی انجام دهد. این اهداف در جلسات اتاق جنگ هر چند نوبت تعیین می شوند. بازیکنان این گزینه را دارند که حاکم را به یک استراتژی متفاوت متقاعد کنند، اما معمولا استراتژی‌ های از پیش انتخاب‌ شده به‌ خوبی کار می‌ کنند. پس از انتخاب استراتژی، بازیکنان چندین نوبت برای تکمیل اهداف استراتژیک دارند. این اهداف شامل استخدام افسران جدید، خرابکاری در مناطق نزدیک دشمن و ایجاد فروشگاه های طلا و جیره برای افزایش ارتش های موجود می باشد.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES
هماهنگی ارگان های مختلف ارتش بسیار مهم است و همین طور وفاداری به امپراتور.

پتانسیل هدر رفته

Dynasty Warriors 9 Empires به یک سیستم استراتژی ساخت پادشاهی متصل می‌شود که از نظر فنی یک نسخه بازسازی شده از بازی Dynasty Warriors 9 در سال 2018 است که به دلیل استفاده از یک بازی “جهان باز” عمدتاً خالی ، بی‌ جان و عدم وجود محتوای داستانی معنی‌دار، باعث از هم گسیختگی‌هایی در هسته گیم پلی بازی شده است. تنوع در ماموریت‌ها همانند سایر بازی‌های Dynasty Warriors بازگویی دراماتیک «رمان عاشقانه سه پادشاهی است» که یک رمان تاریخی مشهور چینی که روایتی نیمه تخیلی از دوران سه پادشاهی در تاریخ چین ارائه می‌کند. در این بازی مانند سایر اسپین‌ آف‌های امپراتوری، Dynasty Warriors 9 مکانیزم معمولی «Hack and Slash» نبرد 1 در مقابل هزاران نفر از نیرو های دشمن را با بخش گیم پلی مدیریت یک امپراتوری جفت می‌کند، که در آن بازیکنان با جمع‌ آوری غذا و جیره، نیروهای خود را مدیریت می‌کنند و همچنین ارتش خود را حفظ می‌کنند و افسران جدید را استخدام می‌کنند. در کنار تمامی این‌ها همان طور که گفتم شما در نبردها شرکت کرده و یک مکانیزم بسیار ساده و سطحی از سبک «Hack and Slash» را در بازی مشاهده خواهید کرد که متاسفانه عمق کافی ندارد. دشمنانی که فقط طراحی شده‌اند که آن‌ها را سلاخی کنید، بدون آن که چالش و پیچیدگی خاصی این بخش از گیم پلی بازی به همراه داشته باشد. البته اگر کمی متعادل تر بخواهم نظر دهم، سری Dynasty Warriors همیشه گیم پلی خاص و سبک منحصر به فرد خود را داشته، ولی چیزی که آزار دهنده است این سری قدیمی و مشهور، در DW9 پیشرفتی در خور نام و آوازه اش نکرده است.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES

ضعف در طراحی نبرد های تن به تن

نبردها شامل حمله یا دفاع از یک قلعه با اهداف متفاوت- بسته به اینکه در کدام طرف هستید- است.  تعداد سربازان و افسرانی که در هر نبرد با خود دارید به میزان آمادگی شما در لحظات استراتژیک بازی بستگی دارد. در نبردهای واقعی عمق زیادی برای نبرد وجود ندارد، اگرچه برنامه‌های جنگی و اهداف محاصره سعی در جبران آن دارند، اما این ویژگی روی هم رفته نمی تواند ضعف در طراحی نبرد های تن به تن را پوشش دهد و این مشکلات را کم رنگ جلوه دهد. حتی اگر فرض را بر این بگذرایم که ما با یک بازی «Hack and Slash» ساده طرف هستیم، باز هم نبرد های تن به تن برای  در بسیاری از مواقع بیش از حد ساده به نظر می رسد. شکل و شمایل کلی بازی بسیار جدی به نظر می رسد، اما در کنارش مبارزات طراحی شده مقداری سطحی طراحی شده و در هنگان نبردها گاهی حس لذت و گاهی هم برای شما خسته کننده به نظر می رسد. به صورت کلی این حس دوگانگی در رابطه با بخش اکشن بازی دست از سر شما بر نمی دارد. هوش مصنوعی اصولا نقش و کاربردی اساسی در هسته گیم پلی بازی ندارد و این بازی در این زمینه پیشرفت های اساسی به خود ندیده است.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES

به سوی پیروزی

نبرد واقعی در «Dynasty Warriors 9 Empires» بر جنگ محاصره متمرکز است. در شرح آن می توان گفت دو نوع نبرد وجود دارد، یکی با تمرکز بر گرفتن شهرها و قلعه ها و دیگری متمرکز بر دفاع از آنها. اما ساختار طراحی مراحل آن به صورت کلی بسیار شبیه هم است. در ابتدای نبرد، بازیکنان باید یک “نقشه مخفی” را اجرا کنند. یعنی شما باید طرح و نقشه ای برای گرفتن یک قلعه داشته باشید. همین طور برای تصرف قلعه می توانید از منجنیق و بسیار تجهیزات جنگی دیگر استفاده کنید. همچنین می توانید در نهایت پس از برداشتن دیوار بیرونی، با استفاده از قلاب، دیوار  های یک قلعه بالا بروید و وارد قلعه شوید. محاصره‌ های تهاجمی زمانی پایان می‌یابند که بازیکن دروازه را باز کند و فرمانده دشمن را در نهایت بکشد. صادقانه بگویم، مبارزه به دلیل فقدان هر گونه تنوع واقعی، پس از مدتی خسته کننده و تکراری می شود.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES
استراتژی های شما در هنگام نبرد ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.هر چقدر فرماندهان شما به شما وفادار باشند و کار آزموده تر، احتمال پیروزی شما در میدان های جنگ بیشتر و بیشتر می شود.

یک میدان جنگ واقعی

برخی از میدان‌‌های جنگ متفاوت به نظر می‌رسند، اما هر نبردی دقیقاً به یک شکل انجام می‌شود. هر چند این نکته را باید اذعان کرد سازندگان در به تصویر کشیدن یک میدان جنگ واقعی موفق بوده و شما در هنگام نبرد شاهد تعداد بسیار زیادی از دشمنان در یک پلان تصویری خواهید بود. شاید بتوان گفت بیشتر «نکات ظریف» در هسته گیم پلی بازی «Dynasty Warriors 9: Empires» در بخش مدیریت امپراتوری بازی کمی جان می گیرد. بازیکنان باید یک پادشاهی را مدیریت کنند، که بیشتر به معنای مدیریت ارتش خود با جمع‌ آوری مداوم افسران جدید، جمع‌ آوری غذا و طلا، و سپس صرف این منابع برای ارتش و مواضع دفاعی خود را تقویت کنید و شاید کاوش و پرسه زدن در این بخش ها کمی از ضعف های گیم پلی بازی در بسیاری از بخش های آن را پوشش دهد و از آن بکاهد.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES
شما در جلساتی که با امپراتور دارید، تصمیمات مختلف در امور اداری،ارتش،دیمپلماسی و بسیار موضوعات دیگر، در سر انجام جنگ با دشمن می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.

جلوه های بصری قدیمی و منسوخ شده

وقتی برای اولین بار وارد دنیای بازی می شوید و کنترل شخصیت بازی را بر عهده می گیرید، با دیدن جلوه های بصری و بخش گرافیک فنی دچار شوک خواهید شد. البته این شوک از سر زیبایی های حیرت انگیز و با کیفیت یک بازی نیست بلکه با دیدن یک فاجعه بی بدیل دچار شوکی خواهید شد که باید به خود زمان بدهید تا افکارتان را جمع و جور کنید. بخش گرافیک بصری بازی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. بازی از هیچ افکت گرافیکی پیشرفته ای استفاده نکرده است. حتی توسعه دهندگان حداقل استانداردهای طراحی گرافیکی بازی‌های مدرن را استفاده نکرده و انگار این بخش به حال خود رها شده است. از کیفیت نور پردازی بد بازی بگیرید تا بافت های ضعیف که بسیار بی کیفیت هستند. درختانی که در بازی می بینید به صورت دو بعدی تعبیه شده اند. حتی از اولیه ترین فناوری های  لبه گیری همانند «anti aliasing» در بازی هیچ استفاده خاصی نشده. همین طور از «anisotropic» که کیفیت رندر بافت را زمانی که سطح بافتی با زاویه شدید نسبت به دوربین ظاهر می شود، و باعث افزایش کیفیت بافت در فاصله ای که قرار داریم هم در فاجعه ترین حالت ممکن قرار دارد. افکتی اولیه که بازی های مدرن امروزی به صورت تمام و کمال از آن استفاده می کنند.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES

انیمیشن‌های بی کیفیت، موسیقی متن با کیفیت !

مشکلات فنی بخش گرافیک فنی مانند دیر بار گذاری شدن بافت که بیداد می کند. کافیست در محیط حرکت کنید. اشیاء، درختان و اجسام به یک باره ظاهر می شوند و بازی در این زمینه افتضاحیست بدون رقیب. نوسان در فِرِم ریت بازی هم یکی دیگر از مشکلات بخش گرافیک فنی است و فرم ریت اصلا از ثبات خوبی برخوردار نیست. به صورت کلی گرافیک بصری و فنی بازی انقدر بد است که به پیکره گیم پلی بازی و تجربه شما از بازی لطمه شدیدی وارد کرده است. طراحی انیمیشن‌های بازی هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحی انیمیشن‌های حرکتی بازی یک فاجعه تمار عیار است. راه رفتن، دویدن، اسب سواری و جنبه های مختلف بخش انیمیشن حرکتی در بد ترین حالت خود قرار دارد. حتی اگر انیمیشن‌های بازی را در حد استاندارهای یک بازی نسل هفتمی قرار دهیم باز هم نمره قبولی نمی گیرد، چه برسد به نسل کنونی صنعت گیم. در بخش صدا گذاری می توان این طور گفت که صدا گذاری بخش های مختلف محیطی مانند صدای دشمنان، وسائل جنگی، تیر و آتش،انفجار در سطحی متوسط قرار دارند. البته در هنگام نبرد شما صحبت های مختلفی را سوی یاران و دشمنان خود می شنوید که باعث و بانی این شد خط داستانی در میدان های جنگ به خوبی نمایش داده شود. بهترین بخش صدا گذاری مربوط به موسیقی های متن بازی است. قطعه‌ های موسیقی بازی انقدر فوق العاده است که شنیدن آن‌ ها با روح و روان شما بازی خواهد کرد.

بررسی بازی DYNASTY WARRIORS 9 EMPIRES

سخن پایانی

می توان گفت Dynasty Warriors 9: Empires یک «اِسپین‌ آف‌» از بازی Dynasty Warriors 9 است و به نظر می رسد بازی انتظار دارد که بازیکنان قبل از بازی اصلی داستان و اصول اولیه گیم پلی آن را بدانند. سناریوهای مختلفی برای شروع وجود دارد که تقریبا با بخش‌های مختلف «رمان عاشقانه افسانه سه برادر» مطابقت دارند و شاید همین بخش های بازی باشد که برای طرفداران سری داستان های افسانه سه برادر لذت بخش و هیجان انگیز باشد. متاسفانه گرافیک بصری و فنی بازی با توجه به استاندارد های امروزی صنعت گیم کهنه و منسوخ شده به نظر می رسد و همین امر به طرز معنا داری به پیکره کلی بازی صدمات شدیدی وارد کرده است. مکانیزم های بخش های مختلف گیم پلی بازی با این که پتاسیل فوق العاده ای در خود دارد با سهل انگاری و شتاب زدگی تیم توسعه دهنده به راحتی هر چه تمام تر به هدر رفته است. Dynasty Warriors 9: Empires همانند دوران سقوط امپراطوری هان به سوی زوال رفته؛ زوالی که در نهایت به سقوطی مرگبار سوق داده شده است.

امتیاز بازی‌سنتر - 5.5

5.5

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
گیم پلی بازی در زمان مدیریت و رشد امپراتوری سرگرم کننده است
دیداری دوباره با افسانه سه برادر
تجربه بازی در دوران زوال امپراتوری هان و دنیای پیرامون آن
میدان نبرد و جو و اتمسفر آن به خوبی ساخته و پرداخته شده است
موسیقی متن زیبا
نقاط ضعف:
گرافیک بصری و فنی بازی کهنه و منسوخ شده به نظر می رسد
انیمیشن های بی کیفیت
دیر بار گذاری شدن بافت ها
فرم ریت پر نوسان
ضعف شدید در بخش گرافیک بصری/فنی لطمه شدیدی به پیکره بازی زده است
بسیاری از مکانیزم های گیم پلی ناقص طراحی شده و پتانسیل آن ها هدر رفته است
نبرد های تن به تن نسبت به نسخه های قبلی هیچ پیشرفتی به خود ندیده
این بازی بر اساس نسخه ارسالی سازنده بر روی پلتفرم PS4 بررسی شده است

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. یکسری آدم لمپن و بی سواد میان مدام میگن آقا دیدید کنسول های نسل بعد هم نمیتونن به هدف ۶۰ فریم ۴k برسن ! بله نمیتونن اما دلیلش چیه این کل کل ها فقط بدرد این pc فن بوی های عاشق قمپز
    در کردن میخوره حالا میگم چرا
    اولا که هر نسل جدید که میرسهدحجم تکنیک ها و افکت های گرافیکی زیر و رو میشه
    همین الان بازی Horizonforbiddenwest تحلیل فنی اشو بخونید و عکس هاش ببینید تو نت ، ایندحجن از تراکم محیطی فوق العاده در نسل قبل غیر ممکن بود پیاده سازیش ، حاکم افکت های بازی پارتیشن افکت ها ابرهای حجیم ، گیاهان بی نظیره در ۳۰ فریم البته ولی خوب شما بزاری رو ۶۰ فریم یکسری موارد از دست میدی ، ولی بهترین ویژگی کنسول های جدید اینه که حداقل اکثر بازی ها حق انتخاب دو گزینه performance و Quality (fedielity ) رو میده به گیمر که با گرافیک بالتر انتخاب کنن با ۳۰ فریم یا برن دنبال ۶۰ فریم و رزولوشن

    1. تراکم محیطی بی نظیر ، افکت های فوق العاده، پارتیشن افکت ، کیفیت بی نظیر چهره ها و انمیشن ها مدل سازی، npc ها نسبت به نسل قبل چهره ها کاملا دارای احساسات هستند و خشک نیستند اینا ویژگی های نسل جدید هست.
      سایه زنی ها ، نورپردازی فوق العاده ،

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا