نقد و بررسی‌ها

4

ضعیف

ایده‌های کور | نقد و بررسی Perception

وقتی بازی (Perception) برای اولین بار معرفی شد، خود را به عنوان اکشن ادونچری با فضای دلهره آور معرفی کرد با این تفاوت که شخصیت بازی دختری نابیناست و بازیکن قرار است توسط او بازی را به پیش ببرد. ایده‌ای که در نگاه اول جذاب و نوآورانه به نظر می‌رسید و سازندگان در تمام نمایش‌های بازی مانورهای زیادی بر ...

8

عالی

خاطرات تودرتو | نقد و بررسی Get Even

از چند سال پیش و مخصوصاً از اواسط نسل قبل بزرگان سبک ترس در بازی‌های ویدیویی به دلایل مختلفی نتوانستند جایگاه این سبک را آنطور که باید و شاید حفظ کنند و با کمرنگ شدن اقبال عمومی ، این سبک نتوانست خود را به خوبی احیا کند. اما بعد از وقفه ای کوتاه توسعه دهندگانی که قبلاً در این سبک چندان مشهور و پرچم‌...

8

عالی

فضازدگی | نقد و بررسی بازی Prey

استودیو آرکین (Arkane) در میان طرفداران بازی‌های ویدیوئی به طور عمده به دلیل ساخت سری تحسین شده Dishonored شناخته می⁠شود. اما این شرکت ید طولانی‌ در توسعه عناوین Immersive Sim دارد. سبکی بسیار پیچیده و تخصصی که ترکیبی‌ است از گیم⁠پلی نزدیک به مخاطب آثار اول شخص، طراحی مراحل پیچیده ژانر اکشن ماجراجوی...

9

فوق العاده

همه چیز شخصی است! | نقد و بررسی Tekken 7

از دغدغه های اخیر ساخت یک بازی فایتینگ که در سالهای اخیر بیش از پیش به چشم می خورد ، ساخت گیم پلی به نحوی است که مخاطب کژوال را در کنار مخاطب هاردکور پوشش داده و هر دو گروه را راضی نگه دارد. اهمیت بیش از حد به مخاطب هاردکور بازی را برای مخاطب کژوال غیر قابل تحمل کرده و باعث دور شدن این حجم عظیم مخاط...

6

خوب

رنگین کمانی از رنگ ها | نقد و بررسی Seasons After Fall

همیشه ارائه و تزریق یک فکر و ایده جدید در بازی‌های ویدئویی مورد استقبال و تحسین مخاطبین واقع شده است. امروزه به ندرت پیش می‌آید که شاهد یک بازی بزرگ با یک ایده و خلاقیت جدید باشیم و اکثرا شاهد یک چرخه تکرار و بی‌محتوا هستیم که چهارچوب خلاقیت بازی‌های ویدئویی را در خود گرفتار کرده است. از این رو در چ...

7

بسیار خوب

پسرک و دریا | نقد و بررسی Rime

استودیوی جوان (Tequila Works) که کار خود را با بازی نسبتاً خوب (DeadLight) با محوریت زامبی و دنیای آخرالزمانی آغاز کرد، در دومین پروژه اشان به سراغ عنوانی به نام Rime رفتند. بازی که مراحل ساخت و تولید آن فراز و نشیب های زیادی به خود دید ولی در نهایت به بازار عرضه شد. با هم مروری بر این عنوان می‌کنیم...

7

بسیار خوب

رویایی بر مبنا فیزیک | نقد و بررسی بازی Human: Fall Flat

وقتی صحبت از فیزیک در صنعت بازی‌ها می‌شود. عناوینی انگشت‌شماری به چشم می‌خورند که پایه اصلی بازی را بر مبنا فیزیک و حل کردن پازل‌های مختلف قرار دهند. عناوینی چون «Octodad: Dadliest Catch» و «Gang Beasts» از جمله عناوین پر پایه فیزیک هستند که توسط سازندگان مستقل خود منتشر و موفق به دریافت بازخوردهای ...

7

بسیار خوب

دارک سولز روباتیک | نقد و بررسی The Surge

«سرج» (the surge) مثل نفس تازه‌ای در کالبد سبکی جاافتاده از بازی‌های نقش آفرینی است که حتی هنوز نام مشخصی هم ندارد. عنوانی بسیار شبیه به سری «سولز» و در عین حال متفاوت‌تر از آن. اکثر جهت‌گیری‌های بازی بر خلاف سری «سولز» بوده و در عین حال همان عناصر آشنا را با خود دارد. اگر در سری «سولز» با تبر و شمش...

4

ضعیف

قهرمانان پوشالی | نقد و بررسی ZHEROS

آخرین باری که اقدام به انجام یک بازی به اصطلاح Beat’em up کردم را به یاد ندارم. بعد از شروع عنوان ZHEROS ساخته استودیو مستقل Rimlight، ذوق و اشتیاق خاصی را برای ادامه بازی داشتیم اما بعد از طی دو مرحله این اشتیاق رنگ باخت و جای خود را به زجر و عذاب داد. داستان بدون هیچ پیش‌زمینه خاصی شروع می‌شود. دش...

8

عالی

پلکانی به بهشت | نقد و بررسی What Remains of Edith Finch

در طول تاریخ میلیاردها نفر روی کره زمین زیسته‌اند. امپراتوران، پادشاهان، جنگجویان، سربازان، دانشمندها، فیلسوف‌ها، دکترها، پرستارها، کشاورزها، سیاستمدارها، کارگرها، معلم‌ها و … همگی زن‌ها و مردهایی بوده‌اند که در یک نقطه خاص که مرگشان باشد اشتراک داشته‌اند. لحظه‌ای که با فرارسیدنش هستی را به نی...

8

عالی

باد‌های شمال | نقد و بررسی بازی Expeditions: Viking

ترکیب سبک‌های نقش‌آفرینی و استراتژی مدیریتی، رویکردی جدیدی در ساخت بازی‌های ویدیویی نیست. بارها شاهد توسعه عناوینی بودیم که با به هم آمیختن این دو ژانر پرطرفدار، توانستند به آزادی استفاده از مکانیک‌های موجود هر دو ژانر دست یافته و در عین حال نیز با ارائه گیم⁠پلی متنوع، بازیکنان مختلفی‌ را به سوی خود...

5

معمولی

ترس کاذب | نقد و بررسی Outlast 2

«شما مبارز نیستید، برای رهایی از این دنیای ترسناک و تاریک، فرار کنید، قایم شوید و یا بمیرید!» این نوشته برگرفته از جملاتی است که در بدو ورود به بازی با آن‌ها روبرو می‌شوید. به نوعی می‌توان گفت سازنده در همین ابتدا با شما اتمام حجت کرده است. شما هیچ راهی غیر از فرار، برای زنده ماندن ندارید. اما آیا ا...