نقد و بررسی‌ها

8

خیلی خوب

بررسی بازی Katamari Damacy Reroll

توصیف فرنچایز “Katamari” برای افرادی که با آن و یا در دیدگاه کلی‌تر با مکانیک‌های آن آشنایی ندارند، عمل آسانی نیست. یکی از دلایل این دشواری در درک سری مذکور سبک بسیار خاص گیم‌پلی بازی‌های موجود در آن است که به جرات می‌توان گفت در کل صنعت کم‌نظیر و یا شاید هم بی‌نظیر هستند. اما مورد دیگری...

6

معمولی

بررسی بازی Jagged Alliance: Rage!

سری بازی‌های «Jagged Alliance» شاید عناوین زیادی در طول تاریخ بیست و چند ساله خود منتشر نکرده باشد اما بهرحال یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهاییست که کجدار و مریز به مدت سه دهه به حیات خود ادامه داده است. بازسازی چندباره یکی از نسخه‌ها، عرضه بر روی کنسول‌های دستی و ساخت نسخه‌ای با بودجه تأمین شده از پلتف...

6.5

معمولی

بررسی بازی Earth Defense Force 5

این روزها اکثر بازی‌ها تلاش مضاعفی دارند تا یک تجربه واقع‌گرایانه با بهترین کیفیت بصری را به مخاطبان خود ارائه دهند و در این راه، برای بازیسازها این مسئله اهمیت چندانی ندارد که بازی آن‌ها داستان نبردی بین نیروهای کیهانی یا آخرالزمانی به وجود آمده توسط یک ویروس را به تصویر می‌کشد. واقع‌گرایی و القاء ...

8.5

خیلی خوب

بررسی بازی Monster Boy And The Cursed Kingdom

لازم نیست که مدت زمان زیادی سپری شود تا زیبایی بصری و حسی را در بازی «Monster Boy And The Cursed Kingdom» مشاهده و احساس کنید. در همان لحظات ابتدایی و آغازین بازی چنان مجذوب دنیای آن خواهید شد که در ادامه دادنش درنگ نخواهید کرد و این اطمینان را کسب می‌کنید که بازی قرار است لذت خاصی را برایتان به ارم...

5.5

متوسط

بررسی بازی KURSK

تا به امروز هم فیلمهای مستندی داشتیم که در مورد بازی‌های رایانه‌ای بوده‌اند و هم فیلم‌های مستندِ از قبل طراحی شده‌ای داشتیم که مخاطب را به بازی می‌گرفتند اما ایده ساخت یک بازی رایانه‌ای مستند بر اساس یکی از حوادث واقعی تاریخ تا قبل از ساخت بازی «KURSK» انجام نشده بود. «Jujubee S.A.» که سابقاً به واس...

8

خیلی خوب

بررسی بازی Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun!

«Taiko no Tatsujin» از جمله نام‌های شناخته شده در ژاپن به شمار می‌رود و هر ساله یک یا چند نسخه جدید از این سری محبوب منتشر می‌شود که بیشتر آن‌‌ها بر روی دستگاه‌های آرکید در دسترس قرار دارند و تاکنون ده‌ها نسخه آرکید از این سری به بازار عرضه شده است. همچنین در گذشته تعدادی از نسخه‌های این فرانچایز بر...

7.5

خوب

بررسی بازی Darksiders III

از معدود رویدادهای تسلی‌بخش دوران تلخ پسا ورشکستگی کمپانی محبوب THQ و نابودی بسیاری از فرنچایز‌های مرتبط با آن، خریداری بخشی از مالکیت‌های شرکت توسط هلدینگ سوئدی “نوردیک” و سپس زنده کردن چندی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی بود که زمانی متعلق به THQ اصلی بودند. به طوری که در حال حاضر دو سری ̶...

7

خوب

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man: Turf Wars

شهریور ماه امسال بود که «Insomniac Games» با عرضهٔ بازی «Marvel’s Spider-Man» ما را به درون شهر نیویورک و ماجراهای گوناگونش برد و با قهرمان دوست‌داشتنی و مهربان نیویورک همراه کرد. اثری که درخور نام مرد عنکبوتی و طرفدارانش بود و حس شیرین و خاص مرد عنکبوتی بودن را به‌درستی القا می‌کرد. اما قبل از اینک...

5

متوسط

بررسی بازی Fallout 76

قبل از شروع بررسی «Fallout 76» باید فلش‌بکی به نمایشگاه E3 و کنفرانس خبری «بتزدا» بزنیم و به یاد داشته باشیم که شش ماه پیش چه اتفاقاتی در آن مراسم افتاد. جایی که ۷۶ به عنوان تجربه‌ی جدید و آنلاین فال‌اوت معرفی شد و «تاد هاوارد» بار دیگر نشان داد که شومن بسیار خوبی‌ست! اجرای بی‌نقص و شوخی‌های به موقع...

8

خیلی خوب

بررسی بازی Battlefield V

کمی بیش از دو سال پیش بود که «DICE» با عرضه «Battlefield 1» و استفاده از فضای خاص جنگ جهانی اول که به طور معمول کمتر در قالب بازیهای رایانه‌ای و دیگر رسانه‌های داستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دوباره یادآوری کرد که کمتر بازی‌ای در به تصویر کشیدن نبردهای عظیم آنلاین با تعداد بازیکن زیاد توانایی رقا...

8.5

خیلی خوب

بررسی بازی Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood

اگر از بازی‌بازان قدیمی باشید حتما با سری کسلوانیا آشنایی دارید و حداقل یکی از نسخه‌های این سری را تجربه کرده‌اید. سری کسلوانیا بدون شک یکی از فرانچایز‌های قدیمی و محبوب شرکت «Konami» به شمار می‌رود و درحالی که ۴ سال از زمان انتشار آخرین نسخه از این سری یعنی «Castlevania: Lords of Shadow 2» می‌گذرد ...

8

خیلی خوب

بررسی بازی HITMAN 2

سری بازی‌های «Hitman» با وجود دسته بندی شدن در ژانر مخفی‌کاری تفاوت‌هایی اساسی با آثار معمول ژانر مخفی کاری دارند و همیشه سبک و سیاق خودشان را دنبال می‌کردند. از ابتدا سری Hitman فرمول طراحی مراحل خودش را نه لزوماً برپایه مخفی شدن و پرهیز از رو به رو شدن با دشمنان بلکه بر پایه مخفی شدن در ملأعام بنا...