اخبار بازی

Yahoo: خداحافظ PSP

Yahoo Games تحلیلی برای کنسول PSP دارد و معتقد است که این کنسول دوام چندانی نخواهد داشت. در زیر گوشه‌ای از آن را می‌خوانیم:

برای PSP چه اتفاقی افتاد؟ کنسولی که سونی آن را به عنوان” واکمنی برای قرن 21″ در نظر گرفته بود، به سرعت ازبین مردم ناپدیدی می‌شود و از یاد می‌رود.

در ماه نوامبر، Nintendo DS توانست فروش خود را نسبت به سال گذشته به میزان 20 درصد افزایش داده و به رقم شگفت‌انگیز 1.5 میلیون نسخه فقط در US به برسد در حالی که این رقم برای PSP تنها 421,000 بود، یعنی 27 درصد کاهش، آن هم در ماهی که به عنوان یکی از ماه‌های تعیین کننده صنعت بازی است.

در ضمن این کنسول از نظر پشتیبانی از نرم‌افزار‌ها و بازی‌های مختلف نیز در حال تحلیل رفتن می‌باشد. علی‌رغم اینکه این کنسول حدود 13 میلیون یوزر دارد، در سال 2008 فقط 6 بازی این کنسول توانستند امتیازی بیشتر از 80 درصد را در review‌ها از آن خود کنند در حالی که این میزان برای DS به تعداد 16 بازی است. دلیل منطقی‌ای برای این موضوع وجود دارد:‌ کسی برای PSP بازی نمی‌سازد زیرا به جز یکی دو عنوان محبوب، مثلا FFVII:CC در امسال، کسی آن بازی‌ها را نمی‌خرد. این موضوع در سال آینده وخیم‌تر نیز خواهد شد زیرا عنوان GTA که در بین کنسول‌های دستی در انحصار PSP بود، در سال آینده برای DS نیز عرضه می‌شود.

واقعا باعث تعجب است. PSP کنسولی قدرتمد است که کارایی‌های بسیار بالایی دارد. از پخش موزیک، ویدئو تا وب‌گردی و اتصال به PS3 و … در حالی که DS به زحمت یک تصویر 3D ارائه می‌کند.

در مرحله بعد اگر PSP را در کنار iPhone و یا iPod‌های لمسی قرار دهیم، که هر دو از برندگان بازی‌های دستی در سال گذشته بودند، سخت افزار PSP قدیمی به نظر می‌رسد. touchscreen این کنسول کجاست؟ این همه دکمه و آنالوگ ناکارآمد برای چیست؟ و چرا در زمانی که فلش مموری‌ها اینقدر ارزان هستند بازی‌های این کنسول باید بر روی UMDهای گران قیمت، کند و حجیم عرضه شوند؟ احتمالا iPhone بزودی در کنسول‌های دستی جای PSP را خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا