نظرسنجی «Unity»، خبر از تمایل استودیوهای مستقل برای ساخت بازی برای گوشی‌های هوشمند می‌دهد

استودیوهای مستقل به دلایل مختلف از توسعه بازی‌های خود بر روی PC استقبال می‌کنند، اما اخیرا بسیاری از آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه بازی بر روی گوشی‌های هوشمند، بهترین راه برای رسیدن به بیشترین سود ممکن است.

هوشمند

کمپانی «Unity Technologies» اخیرا یک نظرسنجی را از نزدیک به ۱۵۰۰ توسعه دهنده بازی در سراسر جهان ترتیب داده که در آن در مورد موتوربازی مورد استفاده و پلتفرم آن، تحقیق کرده است. این نظرسنجی از بازی‌سازهایی در سراسر جهان اخذ شده که اعضای آن بین ۲ تا ۵۰ نفر هستند. بر اساس این گزارش بیش از ۵۷ درصد بازی‌سازها در حال ساخت بازی برای گوشی‌های هوشمند بوده و تمرکز اصلی استودیوهایی که در صدر جدول درآمدزایی قرار دارند، ساخت بازی فقط برای گوشی‌های هوشمند بوده است. ۷۲ درصد از بازی‌سازها عناوین خود را برای PC نیز عرضه می‌کنند و ۴۰ درصد از آن‌ها، در حال کار بر روی دستگاه‌های واقعیت مجازی هستند (عناوینی که همزمان برای چند پلتفرم ساخته می‌شود به صورت جداگانه در آمار ذکر شده‌اند، به همین دلیل جمع درصدها بیش از عدد ۱۰۰ شده است.) بیشتر از ۶۷ درصد توسعه‌دهنده‌ها خود بازی‌هایشان را منتشر می‌کنند و سایرین با کمپانی‌های عرضه‌کننده برای منتشر شدن عناوین خود قرارداد می‌بندند. در ادامه این گزارش ذکر شده که بیش از نیمی از استودیوها، بازی‌های خود را به صورت قیمت کامل (برای موبایل) عرضه کرده و ۳۶ درصد از آن‌ها از روش عرضه رایگان بازی به همراه خرید درون بازی، استفاده می‌کنند. بودجه ساخت بسیاری از این بازی‌ها محدود است، ۶۱ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند که بودجه لازم برای ساخت بازی را به صورت شخصی تامین می‌کنند و بیش از ۷۵ درصد از بازی‌ها، با بودجه‌ای کمتر از ۲۰۰ هزار دلار توسعه می‌یابند و فقط ۹ درصد از بازی‌ها بودجه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار دلار دارند. در زمینه بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر در صدر جدول قرار دارند و پس از آن، یوتیوب بیشترین کاربرد را برای تبلیغات این بازی‌ها خواهد داشت. تبلیغات درون بازی، فروم‌های مخصوص بازی و نیز تبلیغات دیجیتالی بر روی سایت‌های معروف نیز کمترین میزان کاربرد برای بازاریابی این عناوین دارند.

نظر دهید