اخبار بازی

PlayStation تنها راه نجات SONY

شرکت SONY بالاخره تصمیم گرفت که بازار تلویزیون و گوشی های هوشمند خود را محدود کند و برند PlayStation را به عنوان هدف اصلی خود در بازار تکنولوژی قرار دهد.

SONY سال‌هاست که منابع مالی عظیمی را برای صنایع تلویزیون و گوشی های همراه خود هزینه می‌کند بدون اینکه کوچکترین توجه‌ای به بازگشت مالی آن‌ها داشته باشد و در حال حاضر نیز هر دو بازار بسیار ضرر ده بوده‌اند.

با توجه به مرکز خبری Reuters مسئولین Sony برای کاهش ضرر‌های خود تصمیم گرفتند که تنوع و تعداد محصولات را در صنایع تلویزیون و گوشی ها همراه به مقدار قابل توجه‌ای کاهش دهند تا بجای اینکه به بهترین فروشنده تبدیل شوند حداقل بتوانند سود دهی داشته باشند، سیاستی که عمل عکس داشته است و در حال حاضر نیز سونی در حال ضرر دادن در این دو بازار است.

آقای Hiroi Totoki مدیر عامل جدید بخش گوشی های همراه SONY در کنفرانس خبری که با سهامداران این شرکت داشت عنوان کرد:

"ما بازار و راس هرم فروش گوشی های همراه را هدف نگرفته‌ایم و در حل حاضر تمام سعیمان را می‌کنیم تا فقط به سود دهی برسیم"

با تشکر از این سیاست جدید سونی که باعث کاهش بسیار زیاد تنوع محصولاتش شده است حال سونی با کاهش 30 درصدی فروش محصولات خود مواجهه شده است.

مطمئنا از خود میپرسید که این چه ربطی به دنیای بازی دارد؟ باید گفت که در حال حاضر بخش PlayStation از معدود بخش هایی در شرکت SONY است که در حال سوددهی کامل است و مشتریان از آن رضایت کامل دارند. سونی پس از مدت‌ها بالاخره متوجه اهمیت زیاد این بخش شد و تمامی منابع مالی که از بخش های تلویزیون و گوشی های همراه خود کم کرده بود به بخش PS اضافه کرد، مبلغی بالغ بر چندین میلیارد دلار!

این کمپانی توقع دارد که بخش PS همچنان به رشد خود ادامه دهد و در 3 سال آینده به سوددهی 25 درصد برسد، سوددهی که برای Sony مبلغ 13.5 میلیارد دلار به ارمغان می‌آورد. PlayStation Network و تمامی خدماتی که در آن ارایه می‌شود شامل این برنامه ریزی های سونی می‌شود، برنامه ریزی که سود آن به نفع تمامی خریداران کنسول های SONY خواهد بود.

SONY همچنین سرمایه بسیار زیادی را برای بخش دوربین های عکس‌برداری و فیلم‌برداری خود که سودده نیز هستند تدارک دیده است تا تمامی وظایف سود مالی این شرکت بر دوش بخش PS نباشد.

با وجود تمامی موارد گفته شده این سیاست حرکتی رو به جلو برای SONY حساب می‌شود زیرا بالاخره از صنعت سنتی و قدیمی خود که برای چندین سال به ضررش بوده است دوری کرده و به طرف صنعت سودده و پر منفعت خود حرکت می‌کند تا از کیفیت و سوددهی آن مطمئن شود و مصرف کنندگان و خریدارانش را راضی نگه‌دارد.

پس از این کنفرانس که در بالاتر توضیح داده شد سهام سونی در طول هفته 6 درصد افزایش پیدا کرد و این نشان دهنده آن است که همگان از سیاست جدید SONY استقبال کرده‌اند.

آیا شما این سیاست جدید شرکت SONY که به سود طرفداران دنیای بازی هست را می‌پسندید؟ بنظر شما این سیاست راه درستی است؟

 

منبع

وحید ظهرابی نژاد

یکمی دست به نوشتنبازی - کتاب - نوشتن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا