اخبار بازی

استدیوی «PlatinumGames» در حال ساخت عنوان محرمانه‌ی جدیدی است

امروز در یک غرفه از رویداد «BitSummit» واقع در شهر کیوتو کشور ژاپن، آقای «Hideki Kamiya» و «Atsushi Inaba» از استدیوی « PlatinumGames» پیرامون مسائل جالبی درباره‌ی این استدیو صحبت کردند.

PlatinumGames

«Inaba» در پاسخ به سوال اینکه ژانر مورد علاقه‌اش چیست توضیح داد که بازی‌هایی با داستان عمیق را دوست دارد. وقتی کار به بازی‌های اکشن حرفه‌ای میرسد، آن‌ها بخش کوچکی از بازی‌هایی که او به شخصه لذت میبرد را تشکیل میدهند. آقای «Kamiya» نیز گفت، خیلی از مردم تصور میکنند که او فقط عناوین اکشن را دوست دارد اما برای او تفاوتی ندارد که یک عنوان اکشن، شوتر یا ماجراجویی باشد او از بازی‌ها به صورت کلی لذت میبرد.

وقتی از آن‌ها سوال شد عنوان بی نقصی در سبک اکشن نام ببرند، اینابا عنوان کرد که شک دارد همچین بازیی وجود داشته باشد اما کامیا گفت اولین بازیی که به ذهنش میرد عنوان «Castlevania»، منتشر شده برای «Famicom» است.

طبق صحبت‌های کامیا راز ساخت کمبو‌های بی نقص برای عناوین اکشن بیشتر مربوط به این است که به بازیکن اجازه بدهی در نقش شخصیت قرار بگیرد و این حس را به او منتقل کنی که حرکات واقعا جالبی انجام میدهد و کنترل آن شخصیت به او حس خوبی بدهد.

براساس گفته‌های اینابا مردم فکر میکنند استدیوی «PlatinumGames» عناوین اکشن کومبو محور خوبی میسازد در حالی که این امر هدف آن‌ها نیست. به عنوان مثال آن‌ها چیزی به عنوان جلساتی برای تعیین کومبو‌های بی نقصی که در بازی خود قرار بدهند، ندارند. این امر به صورت طبیعی اتفاق میافتد. کامیا اضافه کرد این مسئله برای ساخت عناوین در سبک اکشن نیز صدق میکند ؛ خیلی‌ها تصور میکنند «PlatinumGames» استدیویی مختص ساخت عناوین اکشن است اما هدف آن‌ها صرفا ساخت عناوینی است که دوست دارند و این موضوع به صورت ارگانیک تبدیل میشود به چیزی که خیلی از بازیکنان دوست دارند. با اینکه بین عملی که مردم فکر میکنند آن‌ها انجام میدهند و عملی که در واقع انجام میدهند تفاوتی وجود دارد اما این یک «برداشت اشتباه به صورت خوب» است که باعث میشود خیلی از مردم بازی‌های «PlatinumGames» برای کومبوها و اکشن آن‌ها دوست داشته باشند و این به انگیزه برای این تیم ختم میشود، با اینکه این عمل عمدی نبوده است و آن‌ها فقط خواستار ساخت عناوینی لذت بخش هستند.

PlatinumGames

در ادامه اینابا اشاره کرد با دیدن لوگوی رویداد «BitSummit vol 6.» به یاد عنوان «The Wonderful 101» افتاده است که ششمین عنوان ساخته شده توسط «PlatinumGames» به حساب می‌آید و او به خاطر می‌آورد که کار کردن بر روی این عنوان چقدر لذت بخش بوده است. کامیا نیز با شوخ طبعی اضافه کرد، با اینکه بازی «101» نامیده میشود با توجه به فروش جهانی آن بیشتر مانند «13» است و شاید آن‌ها باید این عنوان را «Unwonderful 13» صدا بزنند. با این وجود سازندگان این بازی را بسیار دوست داشته و انتشار آن بر روی کنسول «Switch» میتواند فوق‌العاده باشد.

اینابا در پاسخ به رقابت آن‌ها با عناوین غربی «AAA» و بودجه‌های هنگفتشان، اشاره کرد که او فکر میکند مقدار بودجه‌ی تیم آن‌ها برای عناوین مختلف میزان معقولی است و این مقدار برای عناوین غربی «AAA» ترسناک است. مقدار آن به حدی زیاد است که یک استدیو با وجود فروش چند میلیون نسخه‌ای میتواند ورشکست شود. استدیوی «PlatinumGames» ترجیح میدهد پروژه‌های متفاوت با بودجه‌ها و محتوای متفاوت داشته باشد که شامل عناوین منتشر شده توسط خود این استدیو نیز بشود. این ایمن ترین راه برای این استدیو است که در صحنه‌ی رقابت باقی بمانند و در عین حال سبک مخصوص به خودشان را نیز حفظ کنند.

کامیا اضافه کرد این در واقع مربوط به میزان پولی که خرج میشود نیست به طور مثال میتوان پول زیادی خرج کرد و در نهایت فیلم بدی مانند «Pacific Rim 2» را تحویل داد. این موضوع که مقدار زیادی سرمایه در اختیار داشته باشید به این معنی نیست که قرار است عنوان خوبی بسازید. به عنوان یک سازنده بعضی وقت‌ها خواهی خواست عنوانی بزرگ بسازی و گاهی برعکس و این موضوع به بودجه ارتباطی ندارد، بلکه مربوط به ساخت عنوانی است که میخواهی آن را بسازی و اگر توان این کار را داشته باشی، این امر از همه چیز مهمتر است.

کامیا در حال حاضر مشغول کار بر روی عنوان «Bayonetta 3» بوده و بسیار مشتاق است تا در آینده اطلاعات بیشتری را پیرامون این عنوان به اشتراک بگذارد. اینابا توضیح داد تعدادی عنوان بسیار جالب توسط این استدیو در حال ساخت است، اما یکی از آن‌ها عنوانی جدید و نو‌آورانه است که پیش از این مانند آن دیده نشده است و این عنوان «تحولی در سبک اکشن ایجاد خواهد کرد». این بازی بسیار محرمانه بوده به حدی که بسیاری از اعضای استدیو نیز از وجود آن مطلع نیستند.

در نهایت او با گفتن این موضوع که در استدیوی «PlatinumGames» آن‌ها به دنبال خلاق و اصیل بودن هستند و دیدن عناوین مستقل در رویداد «BitSummit» به آن‌ها انگیزه میدهد تا به رقابت ادامه دهند، ذهنیتی تشنه برای موفقیت داشته باشند و به نوآوری‌های خود ادامه دهند، صحبت‌های خود را به پایان برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا