اخبار بازی

تعلل کمپانی EA در ساخت Mass Effect جدید

بعد از مدت‌ها صبر و انتظار، عنوان (Mass Effect: Andromeda (ME:A امسال عرضه شد و حقیقتاً، واکنش‌های مساعدی از سوی منتقدین و طرفداران دریافت نکرد و بالطبع، همه‌ی این‌ها بر روی فروش آن موثر بوده، تا حدی که EA همراه با انتشار گزارش مالی خود، خبر از تغییراتی در روند فعلی استودیوی  «بایوور» (Bioware) داده است.
ابتدا آقای «اندرو ویلسن»، مدیرعامل فعلی EA، اطلاع داده که آن‌ها معرفی IP جدید بایوور را به تعویق انداخته‌اند و هدف آن‌ها «بازبینی اهداف و تحقق انتظارات بازیکنان» است. ویلسن در ادامه افزود:

«ME: A عنوان جذابی‌ست؛ برای مدت‌ها در دست ساخت بود و چیزهایی ارائه می‌کند که امضای استودیوی بایوور است، مثل داستان، ابعاد عمیق و خیال‌پردازی. به‌طور کلی، مجموع نقدها انتظارات کلی ما را برآورده نکرد. ما دیدیم که صد نفر از منتقدین به بازی نمره‌ای در حد 80 یا بالاتر داده‌اند که اشتیاق طرفداران را نشان می‌دهد. آن‌ها دنبال چیز خاصی بودند که خیلی از آن‌ها بدست آوردند و بعضی دیگر نه.»

اما سخنان آقای ویلسن، فقط ظاهر ماجرا به نظر می‌رسد و Kotaku گزارش داده که EA یک سری از اقدامات را در اولویت قرار داده و هنوز پروژه‌ی بعدی Mass Effect را آغاز نکرده یا بهتر بگوییم، از شروع پروسه‌ی آن جلوگیری کرده‌است. اخراجی در کار نیست و این اقدامات یک سری تغییرات اجرایی در استودیوی شعبه‌ی مونترال، کانادای بایوور را شامل می‌شود. باید بعضی از افراد شاغل در این استودیو به «جید ریموند» در استودیوی EA Motive ملحق شوند که در حال حاضر، مشغول کار بر روی بازیStar Wars: Battlefront 2 است. باقی افراد باید بر روی پشتیبانی از بخش مولتی‌پلیر ME: A تمرکز کنند یا به استودیوی اصلی برای ساخت عنوان جدید کمک کنند که در بالا هم گفته شد، معرفی آن تا آوریل 2018 به عقب افتاده است.
گیم‌اسپات، برای صحت ادعاهای ذکر شده با یکی از اعضای بایوور مونترال، یعنی «یانیک روی»، تماس برقرار کرد و او تمامی این ادعاها را تأیید و اضافه کرد:

فارغ از تمامی تغییرات داخل بایوور مونترال، آن‌ها همچنان به پشتیبانی از ME: A ادامه می‌دهند و به تازگی آپدیتی منتشر کرده‌اند که انیمیشن‌های سینماتیک بخش داستانی را بهبود می‌بخشد.

نظر شما چیست؟ آیا این روندی فرسایشی‌ست برای تعطیلی استودیوی مونترال یا خیر؟

داود حسینی

Old, but I'm not that old Young, but I'm not that bold

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا