اخبار بازی

مصاحبه‌ی «Yang Bing» سازنده‌ی عنوان «Lost Soul Aside»

در سال ۲۰۱۶ آقای «Yang Bing» با انتشار تریلری از پروژه ای تکنفره با نام «Lost Soul Aside»، صنعت بازی را شگفت زده کرد و به سرعت نام این بازی و سازنده‌ی آن بر سر زبان‌ها افتاد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این عنوان که تنها یک نفر تا آن زمان مشغول به توسعه‌ی آن بود، میتوان به طراحی های زیبا، انیمیشن‌های عالی و سطح گرافیکی پر جزئیات آن اشاره کرد.

Lost Soul Aside

در جدیدترین مصاحبه‌ی آقای «Yang Bing» با وبسایت «Dualshockers» اطلاعات بیشتری از پروژه بیان شده است که در ادامه میخوانید:

چه چیزی باعث شد که با وجود پیشنهاد از ناشرهای دیگه با کمپانی سونی همکاری کنین؟

به صورت دقیق کمپانی سونی ناشر این عنوان نیست. در حال حاضر ما تصمیم نگرفته‌ایم که ناشر بازی چه کمپانیی خواهد بود ولی به صورت نزدیکی با کمپانی سونی همکاری میکنیم و اونا در مبحث توسعه و ساخت کمک زیادی به ما کردن.

این تمام چیزیه که از طریق «China Hero Project» پیشنهاد میشه؟

بله، دقیقا. در سال ۲۰۱۶ بعد از اینکه من اولین تریلر از بازی رو منتشر کردم، اونا به سراغ من اومدن و پیشنهاد حمایت دادن. سونی همکار خوبی برای بازی ماست.

چه تفاوتی بین اجرای بازی بر روی «PS4» استاندارد با «PS4 Pro» هست ؟ هدف شما ۶۰ فریم بر ثانیه هست؟

در حال حاضر دمویی که ما در اینجا داریم بر روی کنسول «PS4 PRO» به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و روان اجرا میشه، اما ممکنه بر روی «PS4» معمولی این میزان افت داشته باشه. از اون جایی که بازی ما بر پایه‌ی اکشن هست، هدف ما اجرای ۶۰ فریم بر ثانیه‌ هست و به همین علت باید تا زمان نسخه‌ی نهایی بهینه سازی بیشتری رو انجام بدیم تا بر روی «PS4» معمولی هم به این هدف برسیم.

در طی رویداد «Playstation Experience» دموی «Lost Soul Aside» درجه سختی خیلی بالایی داشت. برای نسخه‌ی نهایی چه میزان از سختی رو در نظر گرفتین و چطور قرار هست که به بالانس دست پیدا کنین؟

ما در حال تغییر سختی بازی با توجه به بازخوردها از دموی «PSX» هستیم و ممکنه به بازخوردهای «GDC» هم توجه کنیم. ما میخواهیم مردم از داستان بازی هم لذت ببرن چون بازی ما فقط اکشن خالص نیست. این عنوان داستان سرایی و ماجراجویی داره و هدف ما لذت بردن مردم از این داستان، محیط و جهان هست، نه فقط لذت بردن از مبارزات بازی. ممکنه ما درجه سختی‌های متفاوت رو لحاظ کنیم یا اینکه دانجن های سطح بالایی رو در بازی قرار بدیم تا مطمئن بشیم که بازیکنان سبک اکشن هم میتونن از بازی لذت ببرن.

Lost Soul Aside

میتونین یه خلاصه از اتفاقاتی که بعد از انتشار اولین تریلر افتاد و احساسات خودتون در اون زمان تعریف کنین؟

احساسات پیچیده ای داشتم. دفعه‌ی اولی که تریلر رو منتشر کردم افراد و کمپانی‌های زیادی به سمت من اومدن که رفتار دوستانه‌ای هم داشتن. بعد از اون کمک‌های زیادی از «Epic Games» و «Sony» برای ساخت بازی دریافت کردم. من از حالت خوشحال به مضطرب، نگران و حتی افسرده تغییر حالت دادم. اما خوشبختانه هنوز دارم بازیی رو که دوست دارم میسازم، هنوز دارم برای چیزهایی که دوست دارم تلاش میکنم و این منو در بیشتر اوقات خوشحال میکنه.

الان بازه‌ی انتشاری رو برای بازی در نظر دارین؟

بازی هنوز در حال توسعه هست در نتیجه زمان انتشار هنوز باید بررسی بشه.

شما این پروژه رو به صورت تنها آغاز کردین و با این حال سطح انیمیشن‌ها فوق‌العاده بود و از خیلی از بازی‌های «AAA» هم بهتر بود. چجوری به همچین چیزی دست پیدا کردین؟

تو آخرین دمو ما انیمیشن‌ها رو جایگزین کردیم و باید بگم الان خیلی بهتر از زمان اولین تریلر به نظر میاد. من خودم یک بازیکن سبک اکشن هستم و عناوین اکشن زیادی رو بازی کردم و میکنم. به همین دلیل الهام زیادی از عناوین دیگه گرفتم و خودم بازی رو تست میکردم تا مطمئن بشم حس درستی رو منتقل میکنه و انیمیشن به صورتی باشه که یک بازی اکشن باید به نظر بیاد و حسش رو منتقل کنه.

الهام گرفتن از سایر عناوین در روند توسعه بهتون کمک میکنه؟

من فن سر سخت سری «Final Fantasy» هستم و بقیه مردم میتونن متوجه بشن که سبک هنری بازی بسیار شبیه به عناوین این سری هست و دلیل این موضوع این هست که من دوست دارم به این صورت باشه. در نتیجه از اون جایی که من «Final Fantasy» و «Ninja Gaiden» رو دوست دارم من استایل‌ها و انیمیشن‌های مشابهی رو برای «Lost Soul Aside» ساختم. من از این عناوین فقط به خاطر اینکه معروف هستن الهام نمیگیرم بلکه چون این سبک هنری رو دوست دارم این کار رو انجام میدم.

Lost Soul Aside

آرزو و هدف خاصی برای «Lost Soul Aside» دارین؟

من دوست دارم این عنوان تبدیل به یک سری بشه، اگه ممکن باشه. پس میشه گفت ساخت «Lost Soul Aside 2» و «Lost Soul Aside 3». میدونم که خیلی جاه طلبانست (خنده)

میتونین جزئیاتی از داستان بازی در اختیارمون بذارین؟

در حال حاضر نمیتونم زیاد راجع به اون صحبت کنم. این رو میگم که داستان در رابطه با «Kazer» هست که دوستی رو همراهش داره، یک «Crystal Dragon»، که میتونه به شمشیرش تبدیل بشه. اونا همراه هم به سمت مقصدی سفر میکنن و در این راه با هیولاها مبارزه میکنن.

عنوان «Lost Soul Aside» در حال حاضر برای کنسول «PS4» در حال ساخت و توسعه است اما تاکنون بازه‌ی انتشار مشخصی برای آن اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا