کوجیما هم اکنون در حال کار بر روی اسکریپت بازی «Death Stranding» است

اخیرا کوجیما صحبتی کرده است، در مورد اینکه روند توسعه عنوان «Death Stranding» الان در کجا قرار دارد.

Death Strandingما از زمان معرفی Death Stranding اطلاعات کمی از آن شنیده‌ایم، هنوز ما تاریخ انتشار بازی را نمی‌دانیم؛ اما بی‌صبرانه منتظریم که دست‌پخت جدید کوجیما و تیم او را بچشیم.

این عاملی است که باعث می‌شود، نسبت به شنیدن اطلاعات جدید برای این عنوان هیجان‌زده باشیم. با توجه به توییت جدید کوجیما، ظاهرا وی در حال نوشتن اسکریپت این بازی است.

همچنین کوجیما جزئیات دیگری منتشر نکرد، بازی هنوز بدون تاریخ انتشار است، اما انتظار داریم که دو سال از انتشار آن فاصله داشته باشیم.

منبع

نظرات

  1. Pro_Me

    اون زمان که با کلی شوق و ذوق میشستیم کات سین های MGS4 و … رو میدیدیم هیچ وقت فکرش رو نمیکردیم یه روزی بگن آقا این مساله خوب نیست و ایراده:D
    یه زمانی کل درگیری ما همین داستان و کات سین ها بود حالا نشستن فکت میدن که کات سین طولانی ایراده
    هی روزگار…

  2. gamer1998y

    IMANOKA

    حالا اگه گیم پلی اش تغییر نمی کرد و این چیزا بهش اضافه نمی شد،میومدین خشتک میدریدین که چرا بازی تغییر نکرده و با استاندارد های دو نسل پیش ساختن و فلان………….:unamused::unamused:

    نه نمیگفتیم به جان استاد

  3. Dr. Ariamaxراستش من حتی با گیمپلی MGS V هم مخالفم
    داستانش که فاجعه بود و شکی درش نیست
    اما خود گیمپلی MGS رو هم دوست داشتم در سطح همون Snake Eater داشته باشیم چون به نظر خودم خیلی جذاب بود
    اما خوب سبک بازی ها تغییر کرده بود و کوجیما مجبور بود این سبک گیمپلی رو ایجاد کنه
    من شخصا اون MGS رو که قطب نما نداشت و آبجکتیو ها رو بهمون نشون نمیداد و دشمن ها رو نمیشد مارک کرد و … رو بیشتر میپسندم تا این بازی که گیمپلیش شبیه بازی های اکشن سوم شخص شده
    پ.ن: نمیخواستم آف تاپیک شه فقط پیرامون نظرات دوستان گفتم این موضوعو 😀 و البته سبک گیمپلی به سلیقه بستگی داره و من مخالفتی با کسانی که این سبک رو میپسندن ندارم 😀

    حالا اگه گیم پلی اش تغییر نمی کرد و این چیزا بهش اضافه نمی شد،میومدین خشتک میدریدین که چرا بازی تغییر نکرده و با استاندارد های دو نسل پیش ساختن و فلان………….:unamused::unamused:

  4. Dr. Ariamax

    راستش من حتی با گیمپلی MGS V هم مخالفم
    داستانش که فاجعه بود و شکی درش نیست
    اما خود گیمپلی MGS رو هم دوست داشتم در سطح همون Snake Eater داشته باشیم چون به نظر خودم خیلی جذاب بود
    اما خوب سبک بازی ها تغییر کرده بود و کوجیما مجبور بود این سبک گیمپلی رو ایجاد کنه
    من شخصا اون MGS رو که قطب نما نداشت و آبجکتیو ها رو بهمون نشون نمیداد و دشمن ها رو نمیشد مارک کرد و … رو بیشتر میپسندم تا این بازی که گیمپلیش شبیه بازی های اکشن سوم شخص شده
    پ.ن: نمیخواستم آف تاپیک شه فقط پیرامون نظرات دوستان گفتم این موضوعو 😀 و البته سبک گیمپلی به سلیقه بستگی داره و من مخالفتی با کسانی که این سبک رو میپسندن ندارم 😀

  5. Pyramid Head

    pizzaاصلاً من هیچ بازی ای سراغ ندارم که هم جهان-باز باشه هم داستان محور! وقتی بازی جهان-باز شد دیگه سازندش هرچی زور بزنه نمیتونه داستان محورش نگهش داره، چون گیمر درگیر کشف دنیای اطراف میشه و بین سکانسها فاصله می افته. (نمونش سری gta که با وجود داستان های بسیار قوی، توی ذهن هیچکدام از ما بعنوان یه بازی داستان محور شناخته نمیشه). تو mgs5 که اصلاً به گیمر اجازه نمیدن خط داستانی رو بدون حاشیه طی کنه و مجبورش میکنن تو ماموریتهای فرعی درگیر بشه مخصوصاً اینکه همش تو کوه و کمر هم هست و طعم اصلیش رو بکلی از دست داده. حالا اگه تو منطقه shadow mouses یا آلاسکا بود یه چیزی ولی دیگه تو افغانستان…
    نه…! :-?? هرچی فکر میکنم میبینم mgs5 طعم اصیل mgs ها رو نداره. ولی بخاطر شهرتش و گیم پلی با کیفیتش (که فقط از ژاپنی ها برمیاد) از بقیه بازیهای شوتینگ سرتره.

    من نمی دونم مافیا ۱ و red dead رو یادت مونده ؟؟؟ اینا هم جهان باز بودن و بدجوری هم داستان محور جالبه وقتی در موردشون صحبت میشه اولین چیزی که یادمون می افته داستان معرکشون هست اینکه کوجیما تو داستان mgs5 گند زده دلیلش جهان باز شدن بازی نیست

  6. pizza

    اصلاً من هیچ بازی ای سراغ ندارم که هم جهان-باز باشه هم داستان محور! وقتی بازی جهان-باز شد دیگه سازندش هرچی زور بزنه نمیتونه داستان محورش نگهش داره، چون گیمر درگیر کشف دنیای اطراف میشه و بین سکانسها فاصله می افته. (نمونش سری gta که با وجود داستان های بسیار قوی، توی ذهن هیچکدام از ما بعنوان یه بازی داستان محور شناخته نمیشه). تو mgs5 که اصلاً به گیمر اجازه نمیدن خط داستانی رو بدون حاشیه طی کنه و مجبورش میکنن تو ماموریتهای فرعی درگیر بشه مخصوصاً اینکه همش تو کوه و کمر هم هست و طعم اصلیش رو بکلی از دست داده. حالا اگه تو منطقه shadow mouses یا آلاسکا بود یه چیزی ولی دیگه تو افغانستان…
    نه…! :-?? هرچی فکر میکنم میبینم mgs5 طعم اصیل mgs ها رو نداره. ولی بخاطر شهرتش و گیم پلی با کیفیتش (که فقط از ژاپنی ها برمیاد) از بقیه بازیهای شوتینگ سرتره.

  7. linkorn90

    هممممم….خوبه..نمردم و دیدم که به متال گیر ۳ و ۴ هم پاتک زدین….نمیدونم دوباره مد شده یکی میاد بازی رو از یک جنبه انالایز میکنه برای خودش که دیده بشه تو بازی سنتر یا بگه دالی منم هستم!؟….

  8. CriRo7

    باورم نمیشهmgs3 و mgs4 رو دارن میکوبن اینجا سابقه نداشت تو بازی سنتر اصلا که اینم به لطف خدا دیدیم:D
    ترکیب موزیک بازی و اسنیک پیر و مغموم خودش یه دنیایی بود
    جنگ سرد بخوره فرق سرم

  9. REZA TAEL

    خودِ پلنگ از کات سین زیاد کشید بیرون اخرین بازیشو اینطوری ساخت(من بازی نکردم حقیقتش :D) بعد ماکان میگه هر کی کاتسین زیاد دوست نداره نباید بیاد سمت متال گیر 😀

    مشکل فرهود اینه با استاندارهای ۲۰۱۷ داره بازی ۲۰۰۷ رو نقد میکنه،امکان نداشت فرهود بتونه دقیقا در سال ۲۰۰۷ از این شیوه نقد کردن استفاده کنه. اما الان به تعداد بازی های بزرگی که سعی میکنن از رو گیم پلی و طراحی محیط و یا archeology قصه بگن بیشتر شده،و همین طور آگاهی مخاطب هم نسبت به این نوع قصه گویی بیشتر شده،واسه همین این الان که بر میگرده بازی ۲۰۰۷ رو نقد میکنه چیز جالبی در نمیاد… دیگه فکر نکنم بازی پیش‌رو بزرگی این طوری تولید شه…

    البته نقد به داستان وارده به نظرم من متال گیر داستان شاخی نداره، هر چند هر ۴ تا نسخه ش جزو بهترین تجربه های گیمینگمه 😀

    Cloud Strifeدرود بر تو.

    بهترین قسمت MGS از نظر من شماره دو هست. اصلا یه چیز عجیب و استثنایی هست.

    ببین هیچوقت نمیتونم اتمسفر و برف شادو موسس رو فراموش کنم،مخصوصا کانال های هواش که رو به هیچ وجه 😀 یک چیز عجیب غریبی بود ،همین دو سال پیش هم دوباره بازیش که کردم فکم ریخت 😀 دی اون مبارزه با لیکوئید که تو هلیکوپتره جزو بهترین باس فایت های تاریخه 😀

  10. ماکان علیخانی

    AmirAirGunnerجالبه که در بحث داستان mgs هیچکس به نسخه دوم اشاره نمیکنه!
    یعنی به نظرم با اختلاف زیاد فلسفی ترین و پیچیده ترین داستان این سری مربوط به این نسخه بود.

    درود بر تو.

    بهترین قسمت MGS از نظر من شماره دو هست. اصلا یه چیز عجیب و استثنایی هست.

  11. ماکان علیخانی

    Daedalusبحث رو نپیچون.:D MGS4 به طور کلی یک آش شله‌قلم‌کاره.:D این نه ربطی به این داره که MGS به صورت کلی سری خوبی هست یا نه یا چیز دیگه‌ای. کات‌سین‌های MGS4 چندین برابر MGS3 هست. همشون هم کیفیت پایین‌تری دارن از نظر کیفیت کارگردانی. تازه این هم نه.:D شخصیت‌هایی که توی دو بازی بودن قابل مقایسه نیستن.:D یعنی نکته‌ی خاصی نداره کلاً داستان سری جز چندین شخصیت که خیلی خوب طراحی شدن و آدم باهاشون ارتباط برقرار میکنه.(بیگ باس،باس ، لیکوئید، آسلات، خود اسنیک) ولی توی MGS4 به طرز عجیبی هیچ شخصیت جذابی وجود نداره، خود اسنیک هست و خودش و به طرز خیلی افراطی هم داستان بازی بد میره جلو.

    چرا فکر میکنی نظر شخصیت یه فکته؟ من همه این چیزهایی که میگی رو میپذیرم، کامل هم درک میکنم اما صرفا به عنوان نظر شخصی فرهود نه یه فکت. برعکس از نظر من کارگردانی کات سین های MGS4 نه تنها بد نیست بلکه خصوصا برخی مواردش تو کل صنعت گیم بی بدیله. مثل سکانس اپنینگ بازی که داره جنگ تو خاورمیانه رو نشون میده، نریتور اون دیالوگ های تاثیر گزار رو میگه و وحشتناک تر از همه لاو تم پخش میشه. واقعا من شخصا رو دست این سکانس چیزی ندیدم. بگم ان میلیون بار دیدم دروغ نگفتم. یا مثلا همون سکانس مریل و آکیبا که میگی لوسه، درسته این ایده تو فیلم دزدادن دریایی کاراییب بود اما واقعا اجرای خیلی خوبی داشت. تو یه بازی بیار که سکانس اکشن تو لول مبارزه رایدن و ومپ داشته باشه. خدایی جز کوجیما کی میتونه همچین سکانس هایی رو کارگردانی کنه؟

    من نمیگم MGS4 بی عیب و نقص بود، مثلا خودم از یه سری اتفاق های که آخرش افتاد خوشم نیومد. مخصوصا رایدن. باگ هم کم نداشت ولی روی هم رفته بازی شاهکاری بود. حداقل برای من و خیلی های دیگه جزو بهترین تجربه های نسل قبله.

    کات‌سین اساساً جزئی از گیم‌پلی نیست و تو ژانربندی هم وارد نمیشه.:D سفسطه نکن. هیچ‌کی نمیگه این خیلی کات‌سین داره پس فلان نوع بازیه. هیچ‌ربطی هم نداره که نباید تجربه کنم یا نه. نقدم به اثر وارده

    نه وارد نیست:D

    ببین ما جایی قانون نداریم که کات سین باید کم باشه یا زیاد. کامل به سلیقه کارگردان و بودجه پروژه ربط داره که کات سین زیاد بسازه یا نسازه. منتها بحث اینه که خیلی ها حتی اگه بتونن کات سین زیاد نمیسازن چون بازیشون رو دیگه کسی بازی نمیکنه. اصولا کات سین زیاد به نفع هیچ بازی نیست و هیچ کس نمیخواد مخاطب بیننده باشه تا بازی کن. منتها این وسط کوجیما شاید تنها آدم تو تاریخ صنعت گیم باشه که میتونه بیاد سه برابر زمان گیم پلی بازی کات سین بزاره و داستان بگه و باز هم مخاطب خودش رو داشته باشه. چون واقعا داستان گو وحشتناک خوبی هست و کسی نمیتونه اینو انکار کنه. حالا نتیجه اینه که MGS تبدیل شده به یک بازی داستان محور که همه میدونن کات سین های زیادی داره و مسلما این بازی برای همه ساخته نشده. کسایی میتونن با MGS ارتباط برقرار کنن که به داستان و فیلم علاقه زیادی دارن و از ترکیب این مدلیش با بازی بدشون نمیاد. منظورم من اینه. اگه تو دوست داری یه بازی رو انجام بدی که گیم پلی بولد باشه و توش ۱۸ ساعت کات سین نبینی خوب باید گزینه های دیگه ای رو انتخاب کنی. MGS برای تو ساخته نشده اصلا. ولی اگه میای سمتش دیگه حق نداری قر بزنی این چرا انقدر کات سین داره:D

    یه مثال دیگه مثلا Persona هست. الان بیای P5 رو بازی کنی، شاید دو ساعت هم دوام نیازی. پر از دیالوگ و کات سین و … در این حد که مثلا از مدرسه میخوای بری خونه باید سه تا خط مترو عوض کنی و با ۵۰ نفر صحبت کنی:D یکی بخواد یه RPG نوبتی بازی کنه که بیشتر اکشن باشه و حوصله دیالوگ خوندن و کات سین و این چیزارو نداشته باشه اصلا نباید بیاد سمت Persona. چون پرسونا اینه. اصلا یه جورایی سوشال سیمولیشنه. ولی اگه امد P5 بازی کرد نباید ایراد بگیره بگه این چرا انقدر دیالوگ داره و چون تو فولان بازی خوب این همه دیالوگ و کات سین نیست پس P5 آشغاله.

  12. pizza

    Frobaryمن تو شماره های اصلی فقط شماره دوم رو درست و حسابی بازی نکردم، نسخه فرعی هم چون زیاد داره یه سری رو بازی کردم و یه سری رو بازی نکردم 😀 حالا اینکه چطور تشخیص دادید من شماره های قبلی رو بازی نکردم مشخص نیست 😀

    پس چطوریه که از اتمسفر نابِ این فرانشیز و نابود شدنش در MGSV خبر ندارید؟؟! 🙂 همون احتملاً نسخه های فرعی رو بازی کردید. اونا اصلاً حس و حال نسخه های اصلی رو ندارن)

  13. AmirAirGunner

    جالبه که در بحث داستان mgs هیچکس به نسخه دوم اشاره نمیکنه!
    یعنی به نظرم با اختلاف زیاد فلسفی ترین و پیچیده ترین داستان این سری مربوط به این نسخه بود.

  14. محمد شکری

    pizzaخب مشخصه که شما شماره های قبلی این فرانشیز رو بازی نکردی و فوقش چنتا تریلر ازشون دیدی نه بیشتر. mgs همیشه بازی تاپی بوده (از همه نظر) ولی در mgsv با open world شدن دچار یک گسستگی شدید در روند اصلی داستان شد و این باعث شد که اون اتمسفر دوست داشتنیش بکلی از بین بره، گرچه هنوز گیم پلی با کیفیتش و کاراکترهای دوست داشتنیش از خیلی بازیهای دیگه جلو هست.

    من تو شماره های اصلی فقط شماره دوم رو درست و حسابی بازی نکردم، نسخه فرعی هم چون زیاد داره یه سری رو بازی کردم و یه سری رو بازی نکردم 😀 حالا اینکه چطور تشخیص دادید من شماره های قبلی رو بازی نکردم مشخص نیست 😀

  15. Pyramid Head

    متال گیر ۳ که باس فایت هاش خفن تر بودند:D خصوصا حضرت the end با اون طوطیش 😀 به طور کلی هم به نظرم شماره سوم از همه بهتر بود (با احترام به شماره اول ) باس فایت هاش معرکه بودند لول دیزاینش عالی بود کات سین هاش هم اصلا مدت زمانش اذیت نمی کرد و خیلی عالی بود

  16. saphire

    کوجیما توی MGS V می خواست یه داستان غیر عادی (از لحاظ ساختاری، مثل پورتال ها که هیچ ساختار داستانی رو رعایت نمی کردن تقریبا و یکی از اهداف اصلیشون هم همین بود) درست کنه و اومد حس Phantom Painـی که اسنیک و بقیه دارن رو با حذف یهویی و Unsatisfying شخصیت منفی وسط داستان و ادامه دادن داستان بدون اون ایجاد کنه. خوب روی کاغذ خیلی ایده جالبیه و واقعا هم جواب داد و کل فن بیس اون احساس درد رو می کردن بعد از پایان بازی:D اما مسئله اینه آیا اصلا ایده خوبی هست که تو هدفت رو "ایجاد یکی از بدترین و آزار دهنده ترین حس های دنیا توی گیمر" قرار بدی؟ به نظرم نه و به همین دلیله که با اینکه کوجیما به هدفش به بهترین نحو ممکن رسید اما تقریبا ۹۰ درصد افراد حالشون از داستان MGS V بهم می خوره.

  17. pizza

    Frobaryداستان رو کنار بزاریم، MGS V یکی از بهترین بازی های تاریخه 😀 آزادی عملی که تو گیم پلی این عنوان وجود داره بی نظیره. البته به نظر خودم داستانش خیلی هم داغون نبود و یه سری سکانس واقعا خفن و تاثیرگذار داشت، ولی اون ایده ای که کوجیما از اول در نظر داشت رو خوب در نیاورده بود. در مورد ماموریت های تکراری هم راستش من تقریبا هیچ کدوم از ماموریت های تکراری رو نرفتم و نمیدونم روی روند داستان یا پایان بازی تاثیر میزاره یا نه، ولی اگه تاثیر نزاره و با توجه به اینکه اجباری به رفتن اونا نیست، یه نکته منفی خیلی بزرگ به حساب نمیاد 😀 در کل تمام جوانب رو در نظر بگیریم، MGS V حداقل جز برترین های این نسل به حساب میاد.

    خب مشخصه که شما شماره های قبلی این فرانشیز رو بازی نکردی و فوقش چنتا تریلر ازشون دیدی نه بیشتر. mgs همیشه بازی تاپی بوده (از همه نظر) ولی در mgsv با open world شدن دچار یک گسستگی شدید در روند اصلی داستان شد و این باعث شد که اون اتمسفر دوست داشتنیش بکلی از بین بره، گرچه هنوز گیم پلی با کیفیتش و کاراکترهای دوست داشتنیش از خیلی بازیهای دیگه جلو هست.

  18. pizzaدقیقاً برعکس گفتی! اتفاقاً داستانش و دیالوگ‌هاشه که فوق‌العادست، نه باس فایت‌هاش. (بنده mgs1 رو سالها پیش عاشقانه قورتش دادم! اونم نه یه بار، ده‌ها بار!)

    باس فایت های نسخه ۱ عالی بودن. و نسخه ۳ هم. ۴ بد بود و ۵ افتضاح.
    //
    کلا اگر گیم پلی MGS V رو با داستان و باس فایت های نسخه ۱ یا ۳ داشتیم میشد یه بازی بی نقص.
    با وجود نسخه V ارزش زیادی برای کوجیما قائل نیستم کلا دیگه. عشق plot twist داره فقط بزرگوار.

  19. pizza

    REZA TAELبا این حال به نظر من متال گیر سالید ۱،یکی از برترین بازی های تاریخه،نه برای داستانش که به نظرم فقط چیز خوبیه نه بیشتر،بلکه برای لول دیزاین و باس دیزاین غیرقابل باوری که داره

    دقیقاً برعکس گفتی! اتفاقاً اون چیزی که mgs1 رو ممتاز کرد داستانش و دیالوگ‌ها و اتمسفرش بود، نه باس فایت‌هاش و گیم پلی‌اش. (بنده mgs1 رو سالها پیش عاشقانه قورتش دادم! اونم نه یه بار، ده‌ها بار!)

  20. محمد شکری

    داستان رو کنار بزاریم، MGS V یکی از بهترین بازی های تاریخه 😀 آزادی عملی که تو گیم پلی این عنوان وجود داره بی نظیره. البته به نظر خودم داستانش خیلی هم داغون نبود و یه سری سکانس واقعا خفن و تاثیرگذار داشت، ولی اون ایده ای که کوجیما از اول در نظر داشت رو خوب در نیاورده بود. در مورد ماموریت های تکراری هم راستش من تقریبا هیچ کدوم از ماموریت های تکراری رو نرفتم و نمیدونم روی روند داستان یا پایان بازی تاثیر میزاره یا نه، ولی اگه تاثیر نزاره و با توجه به اینکه اجباری به رفتن اونا نیست، یه نکته منفی خیلی بزرگ به حساب نمیاد 😀 در کل تمام جوانب رو در نظر بگیریم، MGS V حداقل جز برترین های این نسل به حساب میاد.

  21. Daedalus

    Cloud Strifeبه نظر من جذابیت سری MGS به همین کات سین های طولانی و روایت پرجزییات و پیچیدش هست. MGS با یه روایت مدرن یه چیز عجیب غریب و بیخود به نظر میاد. MGSV شاهد خیلی خوبیه. حالا هرکسی که با این قضیه حال نمیکنه، فکر میکنه بده یا زیاده و یا هرچیز دیگه میتونه اصلا بازی نکنه:D اصلا چه دلیلی داره کسی که با این مدل روایت حال نمیکنه بیاد MGS بازی کنه؟ مثل این میمونه که یکی JRPG کلاسیک بازی بکنه بعد بگه چون مبارزاتش نوبتیه پس آَشغاله. و باید مدرن بشه. در صورتی که درست ترش اینه که اون شخص نباید اصلا این ژانر رو تجربه کنه.

    ؟
    بحث رو نپیچون.:D MGS4 به طور کلی یک آش شله‌قلم‌کاره.:D این نه ربطی به این داره که MGS به صورت کلی سری خوبی هست یا نه یا چیز دیگه‌ای. کات‌سین‌های MGS4 چندین برابر MGS3 هست. همشون هم کیفیت پایین‌تری دارن از نظر کیفیت کارگردانی. تازه این هم نه.:D شخصیت‌هایی که توی دو بازی بودن قابل مقایسه نیستن.:D یعنی نکته‌ی خاصی نداره کلاً داستان سری جز چندین شخصیت که خیلی خوب طراحی شدن و آدم باهاشون ارتباط برقرار میکنه.(بیگ باس،باس ، لیکوئید، آسلات، خود اسنیک) ولی توی MGS4 به طرز عجیبی هیچ شخصیت جذابی وجود نداره، خود اسنیک هست و خودش و به طرز خیلی افراطی هم داستان بازی بد میره جلو.
    کات‌سین اساساً جزئی از گیم‌پلی نیست و تو ژانربندی هم وارد نمیشه.:D سفسطه نکن. هیچ‌کی نمیگه این خیلی کات‌سین داره پس فلان نوع بازیه. هیچ‌ربطی هم نداره که نباید تجربه کنم یا نه. نقدم به اثر وارده.

    Frobaryداستان رو کنار بزاریم، MGS V یکی از بهترین بازی های تاریخه 😀 آزادی عملی که تو گیم پلی این عنوان وجود داره بی نظیره. البته به نظر خودم داستانش خیلی هم داغون نبود و یه سری سکانس واقعا خفن و تاثیرگذار داشت، ولی اون ایده ای که کوجیما از اول در نظر داشت رو خوب در نیاورده بود. در مورد ماموریت های تکراری هم راستش من تقریبا هیچ کدوم از ماموریت های تکراری رو نرفتم و نمیدونم روی روند داستان یا پایان بازی تاثیر میزاره یا نه، ولی اگه تاثیر نزاره و با توجه به اینکه اجباری به رفتن اونا نیست، یه نکته منفی خیلی بزرگ به حساب نمیاد 😀 در کل تمام جوانب رو در نظر بگیریم، MGS V حداقل جز برترین های این نسل به حساب میاد.

    آخه داستانش رو هم نزاریم کنار، اقلاً یه داستان ضعیف که مانور هم روش کمتر داده شده خیلی برای من قابل‌قبول‌تر از یه داستان دراز و ضعیفه که هی ۲۰ دقیقه مجبورت کنه بشینی نگاه کنی.:D (آره میگی اسکیپ کن ولی خب آدم میگه واییی این کوجیماس بلده بسازه فلان بهمان بهرحال بار اول نگاه میکنه دیگه.:D بعدش پشیمون میشه میگه ای خدا چرا نگاه کردم.:D)

  22. ماکان علیخانی

    به نظر من جذابیت سری MGS به همین کات سین های طولانی و روایت پرجزییات و پیچیدش هست. MGS با یه روایت مدرن یه چیز عجیب غریب و بیخود به نظر میاد. MGSV شاهد خیلی خوبیه. حالا هرکسی که با این قضیه حال نمیکنه، فکر میکنه بده یا زیاده و یا هرچیز دیگه میتونه اصلا بازی نکنه:D اصلا چه دلیلی داره کسی که با این مدل روایت حال نمیکنه بیاد MGS بازی کنه؟ مثل این میمونه که یکی JRPG کلاسیک بازی بکنه بعد بگه چون مبارزاتش نوبتیه پس آَشغاله. و باید مدرن بشه. در صورتی که درست ترش اینه که اون شخص نباید اصلا این ژانر رو تجربه کنه.

  23. Akiba

    والله من فن MGS نبودم که MGS4 برای من و پول توی جیبم ساخته شده باشه! اولین تجربه م از سری هم همین MGS4 بوده و بعدش چندتا دیگه از نسخه ها رو بازی کردم!

    اما MGS4 رو اصلا و ابدا موافق نیستم که گیم پلی تکراری داره! اونی که گیم پلی تکراری داره بدون شک MGS Vهه!:D
    توی MGS4 هم زورتون نکردن بشینید ببینید! خیلی شیک و مجلسی Skip کنید بره اگر این بحثه!(قابلیتشم هست چون یک سری آیتم ها اصلا با اسپیدران باز میشه و باید چنین کنید!)

    اینکه میگید داستان جدی گرفته نشده توی MGS V و صرفا بهونه ای بود برای بازی کردن، الان نکته مثبت شد؟ 😐
    گیم پلی دست گیمر رو خیلی باز میزاره و شاید روی کاغذ خوب باشه، ولی در عمل اصلا و ابدا به درد نمیخوره!

    این زور نشدن به تموم کردنم خوبه! جالبه! خوب هیچ بازیی آدم زور نشده به تموم کردن، هرجا حس تکراری بودن دست داد، خیلی شیک و مجلسی دسته رو میزاری زمین و alt+f4 یا دیسک رو از تو کنسول در میاری و …!
    اگر MGS V کسی رو مجبور به ادامه نمیکنه، خوب MGS4 و بقیه بازی ها هم نمیکنند! یه چی بگید بگنجه خو!:|

    اگر داستان MGS V رو هم فراموش کنیم، برای چندمین بار رفتن به یک جا و همون کارها رو انجام دادن(بدون در نظر گرفتن اکت۲ اصلا!) هیچ تجربه لذت بخشی نداره!
    بهترین بخش های همین MGS V دقیقا مراحلی بود که خطی بودن و خبری از اون امکانات نبود! (من اصلا فکر میکنم اگر محدودیت هایی که تو مراحل تکراری اکت۲ اعمال شده بود، توی همون بخش اول بود، بازی خیلی جذاب تر میتونست بشه!)

    به باس های MGS4 هم اشاره کردی، به باس های MGS V هم اشاره میکردی خو!:-"
    به شخصه هم باس های MGS4 هم برام جذاب بودن، هم متنوع بودن!

    همونقدر که از نظر شخصی داری نقد وارد میکنی به بازی که من فلان رو دوست ندارم، فلان بخش حال به هم زنه و …، همونقدرم بقیه میتونند لذت ببرن! بازخورد عموم هم مشخصه که از MGSهای منسوخ قبلی بیشتر لذت بردن/میبرن یا MGS V !

    بازم بگم، من هنوز کل سری رو بازی نکردم و تا وقتی هم بازی نکنم، خودم رو نمیتونم با بازی کردن ۳-۴نسخه ش فن بدونم!:D
    اما MGS4 به طور کلی چیزی بود مخالف آرمان های من! از سبک مکا به شدت متنفرم! و تا قبل از MGS4 هیچ بازیی رو یادم نمیاد که تفنگ توش باشه و تموم کرده باشم!:))
    اما مبارزه متالگیرهای MGS4 بسی به نظرم فوق العاده و جذاب بود! گیم پلیش هم تنوع خیلی خوبی داشت که باعث شد با تفنگ صلح کنم!:-" و تقریبا هر سال یکدور بشینم بازی کنم که هم لذت ببرم و هم کات سین هاش رو دوباره و دوباره ببینم!:D

  24. Daedalus

    Akibaایراد که عمرا! بلکه از نکات مثبته بازی بود! و خیلی ها سر همین مورد از MGS V شاکی بودن!
    اگر MGS V روایت امروزیه که بندازنش تو جوب بهتره!:)) همون منسوخ شده ها هم دوست داشتنی تره و هم بهتره:D

    ببین عزیز دل من.:D شما دوست داری نوش جونت.:D ولی صحنه‌ی ازدواج مریل، یا صحنه‌ای که نائومی میخواد بمیره.:D مثلاً توی MGS4 به قدری حال به هم زن و لوس و بد و همه چی بود که نمیدونم چطور احساساتم رو بیان کنم.:)) شما فنی دوست داری بازم نوش جونت. ولی این که بیاین بگین «چطور ممکنه بدتون بیاد» یا «شماها نمی‌فهمین» خیلی بامزس.:D سری متال‌گیر در نهایت طبق گفته‌ی خود سازندش قرار بوده حس b-movie ها (یا فیلم‌های درجه ۲ـه قهرمان محور(؟):D) هالیوودی رو بده.

    من در ادامه هر چی میگم نقد فرماله به اثر واقعاً، هیچ‌گونه سلیقه‌ای توش مطرح نیست.:D شما توی داستان MGS4 چی داری؟ به طور خلاصه "Nanomachines". جواب تمام حفره‌های داستانی با این قراره داده بشه. چرا بیگ‌باس زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا نائومی زندس؟ نانوماشین‌ها. چرا پاتریوتا فلانن نانوماشینا. این گونه سطحی و بیهوده و این مدلی جواب دادن، از نظر فرمال یه ایراد اساسیه.:D هیچ‌کدوم دوست نداریم الان G.R.R.M بیاد برای سری ASoIaF و پلات‌هولاش یهو بگه خدا خواست.:D قبول داری؟ خوب نیست.

    در مورد روند کارگردانی هم، ببین. چالش اصلی بازی‌های رایانه‌ای و اون چیزی که اونا رو از مدیوم سینما جدا می‌کنه؛ بخش تعامل‌پذیری هست. اگر ما قراره این رو بگیریم ازشون، یا باید داستان فوق‌العاده جذابی بهشون ارائه کنیم که بتونه با داستان‌های مدیوم سینما و انیمیشن رقابت کنه تا اثر فوق العاده خوبی بشه. یا این که روی‌کرد جدیدی اتخاذ کنیم که اگر داستانمون هم ضعیف‌تره حتی نسبت به داستان‌های سایر مدیوم‌هایی که به صورت هنر مطرح هستن، ارزش هنری داشته باشه. مخاطب توش غرق شه و بتونه احساسات متعددی رو تجربه کنه.
    از این نظر MGSV:GZ به مراتب از اثری مثل MGS4 بهتره. توی همون یک ساعت بنده غرق دنیایی بودم که هر چند کوچک بود و فقط یک ساعت بود ولی لذت بسیاری بهم داد.

    MGS4 از نظر گیم‌پلی شاید نسبت به MGS3 و امثالهم پیشرفت کرده باشه، ولی در مقابل بازی ـی که ۳ سال قبل خودش اومده یعنی SC:CT یه جک به تمام معناست. روند تکراری مراحل، مثل اون تعقیب و گریز. کنترل افتضاح اسنیک؛ گیم‌پلی رو اعصاب و مخفی‌کاری واقعاً ابتدایی بازی در شأن این که بگن یکی از بهترین بازی‌های نسل قبل هست نیست.(تنها نکته مخفی‌کاری بازی کاموفلاژ هست). باس‌های بازی واقعاً باس‌های خوبی نیستن. برخلاف مثلاً MGS3. تمام این نکته‌ها رو بزاریم کنار، این که این بازی اساساً به عنوان فن سرویس ساخته شده چیزی هست که از نظر هنری میکوبتش زمین. هنرمند پشت این بازی هیچ دید و ویژن هنری نداشته و صرفاً به خاطر طرفدارها و احتمالاً پول توی جیبشون ساخته.:D فن سرویس برای فن‌هاست، من فن نیستم و لذت نمی برم و حتی اذیت هم میشم.:D

    MGSV:TPP مشکلات فراوانی داره، بازی به قطع ناتمومه. همه جور مشکلی داره، ولی نکته‌ای که هست من اقلاً هیچ احساسی نکردم که داستان تو این بازی جدی گرفته شده باشه خیلی. اقلاً باهات روراسته، آره حسرت میخوری که ای کاش بازی کامل و پرفکت میبود و اگه اینجوری میبود چی میشد.:D ولی آخرش میگی به درک!:D داستان صرفاً بهونه‌ای بود تا ما بازی کنیم. بازی گیم‌پلیی داره که به جد شاهکاره و به قطع یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین هاست. نواقض بازی هم مشهودن، اکت دوم بازی کاملاً تکراره و هیچی نداره اما تو زور نشدی به تموم کردن، یا نگاه کردن یا هر چیز دیگه‌ای، مشکلی که MGSV:TPP داره نه کیفیت محتوای بازی بلکه کمبود اونه. از نظر کمیت مشکل داره. کات‌سین‌های بازی طول مناسبی دارن ولی خیلی کمن. داستان بازی به طور قطع باید کامل‌تر می‌بود، اما اگر داستان رو فراموش کنیم خود بازی یک تجربه فوق العاده لذت بخشه.

  25. REZA TAEL

    Daedalusچرا ایراد به نظر نیاد؟:D یه روش منسوخ شده که شاید یه زمانی خوب بوده(اونم در حد MGS3 و نه آش شله قلم‌کاری مثه MGS4) ولی الان بزارنش هیچ جای توجیهی نداره.:D به علاوه کیفیت روایت و داستان خاصی هم نداره سری. یه سری شخصیت دوست داشتنی داره و یه سری اتفاقاتی که پر سوراخ سمبه هستن و جای توجیه ندارن.:D

    دقیقا.

    ببین مشکل من با متال گیر اینه که بستر داستانی که انتخاب کردن در دوران جنگ سرده،این که همچین دوران مهمی رو انتخاب میکنی،باید یه دید انقادی-سیـاسی رو که میشه از دل اون دوران درآورد و به مخاطب امروزی تحویل داد،نشون بدی،نه اینکه یه مشت کرکتر باحال بندازی توش که داستان عشق و عاشقیشون و پدر پسریشون میتونست در هر دوره زمانی دیگری اتفاق بیوفته.

    مثلا سم هاوسر رو ببین واسه رد دد که میره سمت غرب وحشی،تمام اون دید اجتماعی و انتقادی که مستقیما به زندگی جامعه امروزی هم مرتبطه رو از توش درمیاره(داستان تراژیک جان مارستون نکته اصلی رد دد نیست)،واسه همین معتقدم مثلا راکستار میرفت سمت دورانی مث جنگ سرد مثلا،زمین تا آسمون اثر متفاوتی رو با approach ژاپنی جماعت داشتیم.

    البته ژاپن همینه،ژاپن کلا سینماش رو هم ببینی،بیشتر به فرد و حس های ناب انسانی مث عشق/نفرت/حسادت/کینه اینا میپردازه تا یک تاثیر کلی و اجتماعی،کلا از این زاویه اصلا نگاه نمیکنن به موضوعات.

    با این حال به نظر من متال گیر سالید ۱،یکی از برترین بازی های تاریخه،نه برای داستانش که به نظرم فقط چیز خوبیه نه بیشتر،بلکه برای لول دیزاین و باس دیزاین غیرقابل باوری که داره…کلا فرنچایز متال گیر و طبعا کوجیما به نظرم اشتباهی معروف شدن،یعنی میباس معروف بشن اما سر چیز اشتباهی معروف شدن،همون خود کوجیما هم مقصره که به خودش میگه یه کارگردان سینمایی شکست خورده،در صورتی که این مرد بزرگ یک بازی ساز بالفطره ست نه یه اسکریپت نویس و روایت گر.

    Justiciarهیچ ربطی به سلیقه شخص و اهمیت و داستان و فلان و بهمان نداره، بازیسازی رو اگر یک فن در نظر بگیریم یک سری مقوله و ارزش داره … بازی‌هایی مثل Fallout New Vegas و Brothers A tale of Two Sons و Witness و چه چه، داستان خودشون رو در روند گیم‌پلی به گیمر منتقل می‌کنند. دقیقا وجه تمایز بازیسازی از دید یک هنر، از مدیوم مشابه یعنی سینما، همینه. سینما یک تجریه رو به مخاطب نشون میده، بازی مخاطب رو در روند اون تجربه میگذاره و بهش قدرت تعامل میده. البته که نمیشه انتظار داشت کاتسین‌ها به طور کلی از بازی‌ها حذف بشن اما حداقل با قانون و قاعده اینکه چطور بازی بسازیم، استفاده حداقلی از کاتسین توصیه میشه. دقیقا دلیل بوجود اومدن QTE ها هم همینه، که اونها هم راه حل نیستن، بیشتر مسخره بازی‌ان. فکر کردن با خودشون اگر بتونیم این کات‌سین رو تعاملی کنیم، میشه از زیربار اینکه برای تعریف داستان باید دست به دامن سینما بشیم، قصر در برن

    دقیقا این چیزی بود که من ۲-۳ سال پیش در مورد روایت دارک سولز میگفتم 😀 حالا یه سری از سینما استفاده میکنن،یه سری دیگه هم داستانای خفن و پر پیچ و تابشون رو از رمان و ادبیات میگیرن،بدین گونه که رو زمین یه تیکه اسکرولی انداخته،تو کلیک میکنی روش کرکتر خرامان خرامان و شلنگ اندازان میره سمتش و میگیرتش،بعد اسکرول میاد کل صفحه رو میگیره مخاطب کنترلر یا موس رو میزاره کنار میشینه ۱۰-۱۵ دقیقه متن میخونه،بعد میگه به به عجب داستانی…البته نمیشه اینگونه شیوه روایت رو کاملا زیر سوال برد، خیلی از بازی های مورد علاقه خودم هم اینطورین،اما بحث سر اولویت بندیه که من اون گونه روایت رو ترجیح میدم.

    البته این نوع داستان گویی قبل دارک سولز تو ایکو اوئدا هم بود،اما این فرم برای داستان اوئدا هر چند پر ازخلاقیت بود اما به هر حال کار بسیار راحت تری بود تا کار میازاکی،روایت داستان عظیم دارک سولز به این شکل رسما ۵۰ کیلو مردانگی(:D) میخواست 😀

    البته البته ناگفته نماند،ما برای بررسی این گونه روایت ها،به عقب برگردیم میرسیم به سال ۱۹۹۸ و خدای خدایان هف لایف ۱ 😀 واقعا عجیبه این هف لایف…

  26. Dr. Ariamax

    Justiciar

    هیچ ربطی به سلیقه شخص و اهمیت و داستان و فلان و بهمان نداره، بازیسازی رو اگر یک فن در نظر بگیریم یک سری مقوله و ارزش داره … بازی‌هایی مثل Fallout New Vegas و Brothers A tale of Two Sons و Witness و چه چه، داستان خودشون رو در روند گیم‌پلی به گیمر منتقل می‌کنند. دقیقا وجه تمایز بازیسازی از دید یک هنر، از مدیوم مشابه یعنی سینما، همینه. سینما یک تجریه رو به مخاطب نشون میده، بازی مخاطب رو در روند اون تجربه میگذاره و بهش قدرت تعامل میده. البته که نمیشه انتظار داشت کاتسین‌ها به طور کلی از بازی‌ها حذف بشن اما حداقل با قانون و قاعده اینکه چطور بازی بسازیم، استفاده حداقلی از کاتسین توصیه میشه. دقیقا دلیل بوجود اومدن QTE ها هم همینه، که اونها هم راه حل نیستن، بیشتر مسخره بازی‌ان. فکر کردن با خودشون اگر بتونیم این کات‌سین رو تعاملی کنیم، میشه از زیربار اینکه برای تعریف داستان باید دست به دامن سینما بشیم، قصر در برن

    با این حال کاتسین های متالگیر نسبت به مابقی بازی ها یک سری تفاوت جامع دارن
    ترکیب بندی و کادر های سینمایی و همچنین اکت کارکتر ها و جزئیات کاتسین ها نسبت به بقیه بازی ها خیلی بهتر کار شده و همین باعث میشه که کاتسین های متالگیر نه تنها مشکل نداشته باشن بلکه همه ی ما رو توی نسخه ی پنجم به خاطر کوتاه بودن کاتسین ها نا امید کرد

  27. Dr. Ariamaxچطور ممکنه کسی بگه میان پرده های متالگیر خوب نیستن و آزار دهنده هستن؟ 😀
    یه موقع هست یکی اصلا دنبال داستان نیست و میخواد بزن بهادر بره جلو و فقط خون و کشتار ببینه
    یه موقع هست که داستان بالاترین اولویت رو داره و پر از رمز و راز و تئوری و رفرنس هست و برای روایتش به اکت طبیعی کارکتر ها نیاز هست نه صرفا رد و بدل شدن یه سری جمله 😀
    و طبیعتا نه کسی فن های MGS رو مجبور کرده که دنبال بازی هایی مثل COD باشن
    نه کسی فن های گیمپلی بدون داستان رو مجبور کرده که بشینن پای MGS تا مجبور باشن کاتسین ببینن 😀
    مهربون باشید با هم

    هیچ ربطی به سلیقه شخص و اهمیت و داستان و فلان و بهمان نداره، بازیسازی رو اگر یک فن در نظر بگیریم یک سری مقوله و ارزش داره … بازی‌هایی مثل Fallout New Vegas و Brothers A tale of Two Sons و Witness و چه چه، داستان خودشون رو در روند گیم‌پلی به گیمر منتقل می‌کنند. دقیقا وجه تمایز بازیسازی از دید یک هنر، از مدیوم مشابه یعنی سینما، همینه. سینما یک تجریه رو به مخاطب نشون میده، بازی مخاطب رو در روند اون تجربه میگذاره و بهش قدرت تعامل میده. البته که نمیشه انتظار داشت کاتسین‌ها به طور کلی از بازی‌ها حذف بشن اما حداقل با قانون و قاعده اینکه چطور بازی بسازیم، استفاده حداقلی از کاتسین توصیه میشه. دقیقا دلیل بوجود اومدن QTE ها هم همینه، که اونها هم راه حل نیستن، بیشتر مسخره بازی‌ان. فکر کردن با خودشون اگر بتونیم این کات‌سین رو تعاملی کنیم، میشه از زیربار اینکه برای تعریف داستان باید دست به دامن سینما بشیم، قصر در برن

  28. Dr. Ariamax

    چطور ممکنه کسی بگه میان پرده های متالگیر خوب نیستن و آزار دهنده هستن؟ 😀
    یه موقع هست یکی اصلا دنبال داستان نیست و میخواد بزن بهادر بره جلو و فقط خون و کشتار ببینه
    یه موقع هست که داستان بالاترین اولویت رو داره و پر از رمز و راز و تئوری و رفرنس هست و برای روایتش به اکت طبیعی کارکتر ها نیاز هست نه صرفا رد و بدل شدن یه سری جمله 😀
    و طبیعتا نه کسی فن های MGS رو مجبور کرده که دنبال بازی هایی مثل COD باشن
    نه کسی فن های گیمپلی بدون داستان رو مجبور کرده که بشینن پای MGS تا مجبور باشن کاتسین ببینن 😀
    مهربون باشید با هم

  29. xsoheilx

    Daedalusچرا ایراد به نظر نیاد؟:D یه روش منسوخ شده که شاید یه زمانی خوب بوده(اونم در حد MGS3 و نه آش شله قلم‌کاری مثه MGS4) ولی الان بزارنش هیچ جای توجیهی نداره.:D به علاوه کیفیت روایت و داستان خاصی هم نداره سری. یه سری شخصیت دوست داشتنی داره و یه سری اتفاقاتی که پر سوراخ سمبه هستن و جای توجیه ندارن.:D

    به نظرم این یه چیز سلیقه ایه. کسی حوصله میان پرده داستانی و گوش دادن دیالوگ رو نداشته باشه مسلما به احتمال زیاد با بازیهای گرافیک ادونچر هم حال نمیکنه و این دلیل نمیشه اونا بد باشن. کما اینکه چنین چیزیم میبینیم و خیلی از این دسته از بازیها متنفرن. یا مثلا زلدا که خیلیا میبینن زیاد گیم پلی داره و بیخیالش میشن
    MGS داستان خاصی نداره؟ خب این نظر شماست. و اینکه اون زمانی که MGS1 اومد و من همون موقع که نه-دو سه سال بعدش بازیش کردم واقعا تو نوع خودش بی نظیر و منحصر به فرد بود با همین میانپرده های طولانی. هنوز که هنوزه اون تیکه هایی که اسنیک برای بار اول گری فاکس و اسلات رو دید، کشته شدن اسنایپر ولف و… یادم مونده. یا دیالوگهایی که بار اول بین اسنیک و اتاکان از طریق رادیو رد و بدل شد. اتفاقا اوج هنر کوجیما تو همین میانپرده ها بود. کیفیت روایت هم تو تمام شماره ها تو بالاترین سطح خودش بوده چه در شماره ۱ چه در شماره ۲ (با اندینگ غیرمنتظره ش) و در چه شماره ۳ و ۴ مشکلی با روند داستان بازی ندیدم

  30. vivanred

    از نکاث مثبت MGS ها همون میان پرده های قوی و دراماتیک عالی هستش که در MGSV بزرگترین مشکل بازی هستش دقیقا به همراه تکرار مکررات مرحله های اصلی وگرنه در کل MGS عالی نبود اما بازی خوبی بود.

  31. Akiba

    ایراد که عمرا! بلکه از نکات مثبته بازی بود! و خیلی ها سر همین مورد از MGS V شاکی بودن!
    اگر MGS V روایت امروزیه که بندازنش تو جوب بهتره!:)) همون منسوخ شده ها هم دوست داشتنی تره و هم بهتره:D

  32. Daedalus

    xsoheilxبیشتر لذت متال گیر برای من که به واسطه همون میان پرده های طولانی بازی بوده که همیشه توشون باید منتظر یک یا چند تا اتفاق مهیج میبودیم. خیلیای دیگه هم فکر کنم همین نظر رو داشته باشن پس نتیجه این میشه که این مورد "ایراد" به حساب نمیاد.

    چرا ایراد به نظر نیاد؟:D یه روش منسوخ شده که شاید یه زمانی خوب بوده(اونم در حد MGS3 و نه آش شله قلم‌کاری مثه MGS4) ولی الان بزارنش هیچ جای توجیهی نداره.:D به علاوه کیفیت روایت و داستان خاصی هم نداره سری. یه سری شخصیت دوست داشتنی داره و یه سری اتفاقاتی که پر سوراخ سمبه هستن و جای توجیه ندارن.:D

  33. xsoheilx

    بیشتر لذت متال گیر برای من که به واسطه همون میان پرده های طولانی بازی بوده که همیشه توشون باید منتظر یک یا چند تا اتفاق مهیج میبودیم. خیلیای دیگه هم فکر کنم همین نظر رو داشته باشن پس نتیجه این میشه که این مورد "ایراد" به حساب نمیاد.

  34. Phantom Pain V

    hitman68یعنی چی؟ مگه تا الان بدون به قول دوستمون بازی نامه داشتن درستش میکردن؟ یا مثلا تا نصفه میدونستن چیه اخراش هنوز خودشونم نمیدونن چیهو هنوز دارن روش کار میکنن؟:-?
    تا الان فکر میکردم اول داستان و دیالوگ ها اماده میشه بعد میشین کدنویسی و …

    اخرین خبری که من از پروسه پیشبرد مراحل فنی داشتم این بود که کوجیما بعد انتخاب انجین گفت دارند موتور دسیما رو برای این بازی یکسری تغییرات توش اعمال میکنند و …
    البته پلات داستانی و خیلی چیزها مشخص شد و به نطرم نگرانی خاصی نیست.

  35. Wrath of Legion

    منظورت همون "استاد"ـیه که تازه بعد از ۵ نسخه از MGS و گذشت چهار نسل فهمید که نباید کات سینس های طولانی بدون قابلیت skip رو بچپونه تو حلق مخاطب؟ و کات سینس ها رو میشه بدون اجبار و in-game هم روایت کرد؟! 😀

    منظورم رو اگر متوجه نشدید دیگه نیازی نیست توضیح بیشتر بدم

    Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

  36. gamer1998y

    Wrath of Legion

    منظورت همون "استاد"ـیه که تازه بعد از ۵ نسخه از MGS و گذشت چهار نسل فهمید که نباید کات سینس های طولانی بدون قابلیت skip رو بچپونه تو حلق مخاطب؟ و کات سینس ها رو میشه بدون اجبار و in-game هم روایت کرد؟! 😀

    متنفرم از روایت این گیم

  37. benjohn

    PEDRAMGOLCHINشما لزوما نباید بنویسید همینکه نام کوجیما رو دیدید توی ذهنتون پیشوند < حضرت استاد > رو زمزمه کنید 😀

    پ.ن:
    اینکه در حال اسکریپت نویسی هستش یعنی چی دوستان؟
    مگه کارهای کدنویسی بازی بعهده ی کارگردان بازیه و کوجیما برنامه نویسی هم بلده ؟

    دوستان که توضیح دادن که منظور کد نویسی نیست ولی در کل بله کوجیما کارشو با برنامه نویسی شروع کرد ولی گویا برنامه نویس خوبی نبوده

  38. Wrath of Legion

    PEDRAMGOLCHINشما لزوما نباید بنویسید همینکه نام کوجیما رو دیدید توی ذهنتون پیشوند < حضرت استاد > رو زمزمه کنید 😀

    منظورت همون "استاد"ـیه که تازه بعد از ۵ نسخه از MGS و گذشت چهار نسل فهمید که نباید کات سینس های طولانی بدون قابلیت skip رو بچپونه تو حلق مخاطب؟ و کات سینس ها رو میشه بدون اجبار و in-game هم روایت کرد؟! 😀

  39. بنظرم این بازی قطعا برای همین نسل میاد
    پتانسیل نسل هشتم خیلی زیاده و هنوز هم تشنه بازیهای AAA هست
    کلا نسل بی بخاری بوده نسل هشتم

  40. jhoobin

    hitman68یعنی چی؟ مگه تا الان بدون به قول دوستمون بازی نامه داشتن درستش میکردن؟ یا مثلا تا نصفه میدونستن چیه اخراش هنوز خودشونم نمیدونن چیهو هنوز دارن روش کار میکنن؟:-?
    تا الان فکر میکردم اول داستان و دیالوگ ها اماده میشه بعد میشین کدنویسی و …

    فکر کنم بستگی به برنامه سازنده ها داره مثلا دیترویت خیلی وقته داره ساخته میشه ولی دیوید کیج همین چند وقت میش نمایش نامش تموم کرد 😀 یعنی داستان وسط ساخت تموم کرد با کامل شدن داستان یا عوامل دیگه ممکنه خیلی چیزا رو تغییر بده مثل دیالوگایی که اصن تو بازی نیست یا صحنه ها یا چیزایی که تو تریلر دیدیم

  41. hitman68

    یعنی چی؟ مگه تا الان بدون به قول دوستمون بازی نامه داشتن درستش میکردن؟ یا مثلا تا نصفه میدونستن چیه اخراش هنوز خودشونم نمیدونن چیهو هنوز دارن روش کار میکنن؟:-?
    تا الان فکر میکردم اول داستان و دیالوگ ها اماده میشه بعد میشین کدنویسی و …

  42. jhoobin

    اینجوری که بازی رفت برا نسل بعد شانس بیاریم اخر نسل:|

    با این وسواس کوجیما بعیدم نیست ولی دلم میگه ۲۰۱۹ میادش

    Sent from my HTC U11 using Tapatalk

  43. jhoobin

    اینجوری که بازی رفت برا نسل بعد شانس بیاریم اخر نسل:|

  44. saphire

    PEDRAMGOLCHINشما لزوما نباید بنویسید همینکه نام کوجیما رو دیدید توی ذهنتون پیشوند < حضرت استاد > رو زمزمه کنید 😀

    پ.ن:
    اینکه در حال اسکریپت نویسی هستش یعنی چی دوستان؟
    مگه کارهای کدنویسی بازی بعهده ی کارگردان بازیه و کوجیما برنامه نویسی هم بلده ؟

    اسکریپت منظور فیلم نامه (یا بقولی بازی نامه:D) بازی هست، دیالوگ ها و …

  45. Wrath of Legionچه عجب یه تاپیک تو این فروم در مورد کوجی زده شد پیشبند "استاد" پشتش نیست. :))

    شما لزوما نباید بنویسید همینکه نام کوجیما رو دیدید توی ذهنتون پیشوند < حضرت استاد > رو زمزمه کنید 😀

    پ.ن:
    اینکه در حال اسکریپت نویسی هستش یعنی چی دوستان؟
    مگه کارهای کدنویسی بازی بعهده ی کارگردان بازیه و کوجیما برنامه نویسی هم بلده ؟

  46. Wrath of Legion

    چه عجب یه تاپیک تو این فروم در مورد کوجی زده شد پیشبند "استاد" پشتش نیست. :))

نظر دهید