اخبار بازی

God of War III : پرسش و پاسخ

files.php.jpegنویسنده سایت IGN دیروز برنامه پرسش و پاسخی رو با آقای Stig Asmussen راجع به بازی اسدیو Santa Monica انجام داده که قطعا جواب سوال های کوچک و بزرگ من و شما هم خواهد بود .
ترجمه این مصاحبه رو تقدیم میکنم به همه دوست داران سری God of War .

و حالا نوبت پایان یک آغاز است . داستان نبردهای شخصیت افسانه ای ما ، Kratos به پایان خود در سومین شماره از سری بازی های God of War نزدیک میشود . بازی که مارچ سال 2010 میلادی به طور انحصاری برای PlayStation 3 عرضه خواهد شد . تیم ساخت بازی در Santa Monica به سختی مشغول به پایان رساندن مراحل ساخت و توسعه بازی هستند .
ما نیز مانند همه طرفداران و مشتاقان این بازی تشنه اطلاعات جدیدی هستیم ، پس به سراغ آقای Stig Asmussen کارگردان و طراح ارشد این بازی رفتیم تا سوال های مهمی رو راجع به بازی و مراحل ساخت ان بپرسیم . با ما همراه باشید .

Chris Roper : چقدر با بازی فاصله دارید ؟

Stig Asmussen : ما هم اکنون در فاز پایانی ساخت و توسعه بازی هستیم . ساخت بازی تمام شده است و ما در حال لمس نقاط ضعف و بهبود انها از اغاز تا پایان بازی هستیم . ما انتقادات و پیشنهادات تسترها را دریافت کرده ایم و در حال کار روی انها هستیم . در اخر باید به این نکته اشاره کنم که همه ما ، همه تیم حاظر در Santa Monica تا سر حد توان خود کار کرده اند تا این بازی در خور نام God of War باشید .

Chris Roper : از زمانی که ما از بازی چیزهای جدیدی دیدیم مدت طولانی میگذرد . آیا قبل از عرضه بازی شاهد نکات و تصاویر و اطلاعات جدید از بازی خواهیم بود یا شما سعی دارید انها را پنهان نگه دارید ؟

Stig Asmussen : تصور می کنم در ماه های آتی اطلاعات بیشتر و جدیدی در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد . حس می کنم این خیلی سخت است چون از یک طرف مشتاقان تشنه اطلاعات جدید هستند و از طرفی ما نمی خواهیم تجربه و کار سخت ما روی بازی با تصاویر و اطلاعات Spoil شود . در واقع هر وقت ما برنامه برای عرضه دمو ، معرفی ها و حتی عکس ها داشتیم ، مقداری از وقت ما در توسعه هسته اصلی بازی گرفته شده است . ما در صدد این هستیم تا استاندارد بازی را تا حد ممکن بالا ببریم و این نیازمند وقت و تمرکز روی هسته اصلی بازی است . پس من نمی توانم نبود اطلاعات را رازداری درباره بازی بنامم بلکه ما فقط تلاش کرده ایم تمام توان و تمرکز خود را روی بازی و محصول نهایی قرار دهیم .

Chris Roper : شما چه تجربه های از گزارش های بازیکنان درباره دمو به دست اوردید ؟ آیا این گزارش ها و تفسیر ها روی بازی نهایی تاثیر خواهد گذاشت ؟

Stig Asmussen : قطعا این گزارش ها روی بازی نهایی تاثر بسزایی خواهند داشت . همانطور که قبلا هم اشاره کردم ما روی بازی تست های زیادی انجام داده ایم و هیچ تستی بهتر و موثر تر از یک دمو عمومی نیست . ما با حجم زیادی از نظرات و پیشنهاد ها از E3 برگشتیم و هنوز هم من به خواندن پست ها در انجمن های مختلف ادامه می دهم .
هر گونه مشاهده یا گزارش ارزشمند است به خصوص اگر انتقادی باشد . من سعی کردم روی نکاتی تمرکز کنم که مردم واقعا ان ها را دوست دارند یا واقعا از آنها بیزار هستند . این مسائل بسیاری از وقت ما را در طول چند ماه اخیر گرفته است . جدا از انتقادات ، ما نظرات بسیاز مثبت هم از دمو داشتیم که مانند محرک به ما انرژی داد تا با توان مضاعف رو به جلو حرکت کنیم .

Chris Roper : در موقعیی مشابه نسبت به قبل ، انتظارات از این بازی بسیار بالاست و همه روی موفقیت چشمگیر ان مانور میدهند ( هم درباره سری و هم درباره PS3 ) . شما چگونه با این فشار کنار می آیید ؟ آیا به این موضوع عادت کرده اید ؟

Stig Asmussen : من فکر نمی کنم به این موضوع عادت کرده ایم و فکر نمی کنم بتوانم احساس تیم را توصیف کنم . ما از این فشار آگاه هستیم ، قطعا فشار وجود دارد . البته من بیشتر این فشار را داخلی و ناشی از تیم می دانم . ما این فشار را روی خود قرار می دهیم . چیزهای زیادی وجود دارد که ما می خواهیم به همه نشان دهیم و جمع کردن همه انها در قالب یک بسته قطعا همراه با فشار خواهد بود .
ولی این یک فرصت است که ما می توانیم محصول خود را به دست میلیون ها بازیکن برسانیم و سعی داریم از این فشار به نحو احسنت استفاده کنیم .

Chris Roper : آیا می توانید کمی اطلاعات راجع به روند پیشروی داستان به ما بدهید ؟ اینکه آیا خدایان دیگری نیز در بازی وجود خواهد داشت یا خیر ؟

Stig Asmussen : متاسفانه ، خیر . همانطور که قبلا هم اشاره کردم من دوست ندارم هیچگونه اطلاعاتی از بازی Spoil شود . بازی دقیقا از پایان God of War II شروع می شود پس شما می توانید از آن نقطه تخیلات و تصورات خود را بکنید .

Chris Roper : آیا شما با David Jaffe و Cory Barlog ( کارگردان قسمت های اول و دوم بازی ) در پروسه ساخت بازی کار کرده اید ؟

Stig Asmussen : آقای Barlog در هشت ماه نخست پروسه ساخت و توسعه بازی حضور داشت و بخش اعظمی از طراحی ها را او عهده دار بود ، پس او نقش به سزای در God of war III داشت . از آن زمان به بعد دیگر همکاری بزرگی با تیم نداشت گر چه که من چند بار با او صحبت کردم و نظرات او را جویا شدم . David هم چند بار در استدیو بود و من با او درباره بازی مشورت کردم . همچنین او نظرات و مشاهده های با ارزشی را راجع به بازی در اختیار ما قرار داد .

Chris Roper : پایان برای شما نزدیک است و همچنین برای Kratos . آیا شما از این هیجان زده هستید تا این سه گانه را خاتمه دهید یا شاید چیز جدید و متفاوتی را عرضه کنید و آیا این یک پایان تلخ و شیرین برای تیم شما خواهد بود ؟

Stig Asmussen : بزارید صادقانه بگویم . الان در این موقعیت قادر به جوابگویی به این سوال نیستم . من هم اکنون غرق در طراحی و به اتمام رساندن God of War III هستم و نمی توانم هفته های اینده را ببینم . چیزی که من را هیجان زده کرده است به پایان رساندن این بازی و چیدن قطعات مختلف بازی در کنار هم است . چیزی که خیلی به ان نزدیک هستیم .

امیدوارم مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشه .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا