اخبار بازی

Disney استدیو LucasArts را بست Star Wars 1313 کنسل شد

اکتبر 2012 کمپانی Disney با مبلغ 4 میلیارد دلار Lucasfilm و Lucaarts را خریداری کرد، در این معامله ذکر شده بود Star Wars 1313 تحت تاثیر این خرید قرار نمی‌گیرد.
کمپانی Disney به تازگی در اقدام خیرمنتظره‌ای تمام استدیو‌های بازی‌سازی LucasArts را بست.
در این بین 150 کارمند این استدیو نیز بنابر گزارشات Kotaku از کار خود اخراج شدند.

سخنگوی کمپانی Disney به Game Informer گفت:"
بعد از برسی وضعیت کمپانی در بازار بازی‌های رایانه‌ای، تصمیم به تغییرات داخلی در LucasArts و استدیو‌های داخلی آن همراه با حقوق ساخت بازی‌های آن گرفتیم . بنابراین با تغییرات ریسک کمتری را متحمل می‌شدیم، با این کار به کیفیت بسیار خوبی از سری Star Wars می‌رسیم.
این تغییرات سبب شد که کارمندان زیادی را در استدیو‌های خود اخراج کنیم. ما از این کارمندان قدردانی می‌کنیم و اعلام می‌کنیم کارمندان با استعداد زیادی در حال ساخت بازی‌های جدیدما هستند. ما در حال یافتن شرکای تجاری در خارج از استدیو‌های خود هستیم که می‌توانند به ما و طرفداران در صنعت بازی‌های رایانه‌ای کمک کنند، ما بر این باور هستیم که می‌توان بازی‌هایی از سری Star Wars را دوباره ساخت، ما در حال انجام مدل‌های مختلف کاری به جای تولید آنان در استدیو‌های داخلی خود هستیم.
روز بسیار دردناکی رو پشت سرگذاشتیم ولی می‌خواهم همه متوجه بشوند که هنوز هم Star Wars وجود دارد.

به همراه بسته شدن این استدیو 2 بازی از سری Star Wars با نام‌های (Battlefront III(First Assault و Star Wars 1313 به همراه کلیه پروژه‌های در حال ساخت کنسل شدند.

Star Wars 1313 در E3 سال پیش رونمایی شد تایید شده بود که با اپدیت جدید موتور UE3 در حال ساخت است گرافیک خارق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته بود. شایان ذکر است که حقوق Star Wars 1313 در آخرین لحظات خریداری شده و ممکن است به یک استدیو خارج از دیزنی سپرده شود.

LucasArts در سال 1982 تاسیس شد و اولین بازی آنان با نام Ballblazer در سال 1984 منتشر شد، از دیگر عناوین این استدیو می‌توان Armed and Dangerous, Escape from Monkey Island, Grim Fandango, Lego Star Wars, Maniac Mansion, Star Wars: Battlefront, Knights of the Old Republic و … را نام برد.
آخرین عنوان این استدیو Kinect Star Wars برای Xbox 360 عرضه شد.
سری Star Wars از سال 2000 به بعد موفقیت‌ها و شکست‌های گوناگونی را تجربه کرده است از ساخته‌های استدیوهای خارجی مانند بازی‌های موفق Star Wars: Knights of the Old Republic و Star Wars: Battlefront که توسط BioWare و Pandemic ساخته شدند تا عناوینی مانند سری The Force Unleashed که از سال 2008 تا 2010 در حال توسعه بودند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا