اخبار بازی

AC: Unity بر روی PS4 و XONE به صورت 900P / 30 fps اجرا خواهد شد (آپدیت)

آپدیت – 1393/7/15 – 11:00PM: استودیو یوبی‌سافت در ارتباط با صحبت‌های تهیه‌کننده ارشد خود راجع به یکسان بودن مشخصات نسخه‌های PS4 و XONE توضیحاتی را ارایه کرده و گفته است که به نظر می‌رسد نقل قول‌های آقای Vincent Pontbriand اشتباه تفسیر شده است. هم‌چنین یوبی‌سافت به نوعی اشاره کرده که آن‌ها توانایی‌های یک کنسول را فدای کنسول دیگر یا موارد مشابه نخواهند کرد. یوبی‌سافت در ادامه گفته است که هنوز این شانس وجود دارد که بتوان ویژگی‌هایی از بازی مانند وضوح تصویر را بهبود و حالت 900P را ارتقا داد.

 

یکی از این سخنگوهای ناشر این عنوان هم در گفتگو خود با گیم‌اسپات گفته است: «مشخصات نهایی Unity هنوز قطعی نشده است. اما می‌توانیم بگوییم که پیش‌نمایش (Hands – On) ما در هفته گذشته به صورت 900P اجرا شده است». در ادامه: «ما مطمئن هستیم که بازیکن‌ها از گرافیک پر زرق و برق بازی شگفت‌زده خواهند شد».

نقل قول اخیر تهیه‌کننده ارشد یوبی‌سافت سبب شده بسیاری از بازیکن‌ها تصور کنند که رزولوشن نسخه PS4 کاهش پیدا کرده است. با توجه به اینکه PS4 در این زمینه در مواردی از XONE بهتر عمل کرده است. البته این موضوع هنوز اثبات نشده ولی با این حال باعث شده که موجی از شکایات در انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی شکل بگیرد. سخنگوی یوبی‌سافت هم در گفتگوی خود با گیم‌اسپات این موضوع را انکار کرده و گفته است که هدف اولیه هر دو کنسول 900P بوده است. توضیحات دیگری هم در این رابطه در Kotaku ارایه شده است، ضمن اینکه بخشی از واکنش‌های کاربران به این موضوع هم مطرح شده است.

 

AC: Unity  :01:00 AM – 1393/7/۱5 به عنوان یکی از بازی‌های اصلی یوبی‌سافت برای نسل هشتم، بر روی هر دو کنسول PS4 و XONE با وضوح تصویر 900P و به صورت 30fps اجرا خواهد شد. تهیه‌کننده ارشد یوبی‌سافت در گفتگو خود با Videogamer ضمن ارایه دلایل تکنیکی اشاره کرده است که بر طبق تصمیم‌های گرفته شده و برای جلوگیری از بحث‌های احتمالی، هر دو کنسول از نظر تفکیک‌پذیری و فریم‌ریت با یکدیگر برابر خواهند بود. Vincent Pontbriand در این رابطه گفته است: «به منظور جلوگیری از شکل‌گیری بحث‌ها و مسایل مختلف تصمیم گرفتیم هر دو آن‌ها را روی مشخصاتی مشابه قفل کنیم».

یوبی‌سافت در کنار این دلیل، موارد و محدودیت‌های تکنیکی را هم بیان کرده و گفته است که CPUهای کنسول‌ها محدودیت اصلی را برای آن‌ها ایجاد کرده‌ است که این موضوع هم خود وابسته به تراکم بالای NPCهای بازی است. تا پیش از این یوبی‌سافت ادعا کرده بود که Unity توانایی پشتیبانی از 30.000 هزار NPC را دارد.

«از نظر فنی ما از جانب CPU محدود شده‌ایم. GPUها حقیقتا قدرتمند هستند و بدیهی است که گرافیک هم بسیار عالی به نظر آید. اما این پردازنده مرکزی است که باید هوش مصنوعی را پردازش کند، ضمن وجود تعداد NPCهایی که ما در تصاویر داریم. تمامی این موارد به صورت موازی در حال پردازش و اجرا هستند».

در ادامه موضوع ارتقا هوش مصنوعی بازی به شکل جدی و سطح بالا مطرح شده و تیم سازنده هم بعد از گذر از مراحلی متوجه می‌شوند که تحقق این مورد سخت خواهد بود. ضمن اینکه گفته شده AI نقش مهمی در شکل‌گیری فریم‌ریت بازی دارد. «فقط تعداد چندضلعی‌ها روی فریم ریت تاثیر گذار نیستند. اگر فقط موضوع گرافیک در میان بود ما می‌توانستیم آن را به صورت 100 فریم به اجرا در آوریم. اما به علت هوش مصنوعی ما روی 30fps محدود شده‌ایم».

اتفاقی مشابه با این موضوع هم برای AC: Black Flag افتاده بود که البته نسخه PS4 آن بعد از انتشار فایلی کمکی به صورت 1080P اجرا شد. ضمن اینکه یوبی‌سافت ماه‌های گذشته هم اشاره کرده بود AC: Unity از قدرت‌های کنسول‌های نسل هشتم به شکلی ایده‌آل بهره خواهد برد.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا