اخبار بازی

کنسل کردن Doom 4 تصمیم درستی بود

قبل از ساخته شدن Doomـی که امروز آن را به عنوان یک ریبوت می‌شناسیم، یک عنوان Doom 4 نیز وجود داشت که هرگز روشنی روز را به خود ندید! در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

معاون رییس Bethesda آقای Pete Hines در خصوص کنسل شدن Doom 4 صحبت‌های جالبی داشت که با هم می‌خوانیم.

«در پروسه ساخت Doom 4 ما به نقطه‌ای رسیدیم که پیش خود گفتیم این بازی به اهدافی که باید برسد، نخواهد رسید و این فقط ما نبودیم بلکه کارکنان id نیز نزد ما آمدند و گفتند که اینطور نیست که بازی خوب یا حتی معمولی نباشد، فقط این بازی، Doom نیست. این بازی با چیزی که ما فکر می‌کنیم Doom باید باشد، فرق می‌کند.»

وی ادامه داد: «اینگونه هم نبود که ما از این اتفاق خوشحال باشیم. ما در واقع یک بازی را کنسل کردیم. بازی که افراد زیادی ساعت‌ها و روزها روی آن وقت گذاشته بودند و ما هم مبلغ زیادی روی آن هزینه کرده بودیم ولی سرانجام آن را کنسل کرده و از نو شروع کردیم.»

آقای Hines افزود که تصمیم کنسل کردن بازی چیزی نبود که به سادگی گرفته شده باشد. ایشان در این خصوص اظهار داشت: «ما یک کمپانی هستیم که باید به کارکنان خود حقوق بدهیم و چراغ‌ها را روشن نگه داریم. پس اینگونه نیست که ما از کنار این مسائل به سادگی عبور کنیم. ساخت بازی کار سختی است ولی بعضی مواقع این اتفاق ]کنسل شدن بازی[ می‌افتد.»

در مستندی که در خصوص Doom تهیه شده، Doom 4 از نظر رویه‌ای که در پیش گرفته بود با سری Call of Duty مقایسه شده است؛ این بازی خیلی بیشتر سینمایی و داستان محور بود که نهایتا تیم ساخت بازی به این نتیجه رسید که Doom باید با این سبک بازی‌ها تفاوت‌هایی داشته باشد. آقای Hines ریبوت Doom را عنوانی سریع، بسیار خشن و منحصر بفرد توصیف کرد که بازار این روزهای سبک شوتر، اگر صادقانه بخواهیم به آن نگاه کنیم، خیلی به این بازی احتیاج داشت.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا