اخبار بازی

کارگاه “اصول محاسبه انیمیشن” در انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار می‌شود

کارگاه "اصول و روش‌های محاسبه انیمیشن‌های سه بعدی در بازی‌های رایانه‌ای"  نهم آذرماه– پنجشنبه- در انستیتو ملی بازی سازی برگزار می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، انستیتو ملی بازی سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه  مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی اصول و روش های محاسبه انیمیشن های سه بعدی در بازی های رایانه ای می کند.
کار گاه تخصصی اصول محاسبه انیمیشن های سه بعدی در بازی های رایانه ای روز یاد شده ( پنجشنبه هفته جاری) ساعت 16 با حضور استاد پیمان مسعودی در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد بازی های رایانه ای برگزار می شود.
کارگاه اصول و روش های محاسبه انیمیشن های سه بعدی در بازی های رایانه ای به منظور آشنایی با اصول و روش های مختلف محاسبه و به کارگیری انیمیشن های رایانه ای سه بعدی که به صورت گسترده در بازی های رایانه ای استفاده و ارایه می شود. در این کارگاه سعی شده تا شرکت کنندگان با مفاهیم مختلف و کاربردی مربوط به انیمیشن و پس پردازش های مربوط به آن و روش های مختلف محاسبه آشنا شوند.
کارگاه اصول و روش های محاسبه انیمیشن های سه بعدی در بازی های رایانه ای با طبقه بندی موضوع فنی در سطح متوسط – پیشرفته برگزار می شود که پیش نیاز مطالب برای حضور در این کارگاه آشنایی با اصول اولیه فنی انیمیشن در بازی های رایانه ای است .
 اصول و پایه محاسبات مربوط به انیمیشن های سه بعدی، انواع روش های پرکاربرد درون یابی فریم های کلیدی (Keyframe Interpolation Techniques)، اصول و پایه و روش های پیاده سازی انیمیشن در کاراکترهای سه بعدی، گراف صحنه و نحوه ذخیره شدن اطلاعات مربوط به انیمیشن در آن، مفهوم ترکیب انیمیشن ها (Animation Blending)، انواع روش های ترکیب انیمیشن (Transitional Blending, Additive Blending, Mixing Animations)، درخت ترکیب انیمیشن (Animation Blend Tree) ، لایه بندی انیمیشن (Animation Layering) از جمله برنامه های آموزشی ارایه شده در این کارگاه است .
همچنین ارایه آموزش گراف حرکت (Motion Graph)، انیمیشن‌های رویه‌ای (Procedural Animations)، حرکت شناسی معکوس وکاربرد آن در بازی های کامپیوتری (Inverse Kinematics) و   Automated Lip syncing از دیگر برنامه های این کارگاه است.
انیمیشن ها یکی از موارد مهم در تعیین جریان، ریتم و جذابیت یک بازی است که  شناخت و به کارگیری مناسب  ازآن تاثیر به سزایی در جنبه های مختلف یک بازی رایانه ای دارد.
شرکت کنندگان در این کارگاه با پایه مفاهیم و روش های مختلف در رابطه با نحوه محاسبه انیمیشن و به کار گیری آن در یک محیط بلادرنگ آشنا می شوند تا به بهترین نحو بتوانند انیمیشن ها را در محیط بازی به کار بگیرند. 
هزینه کارگاه تخصصی هوش مصنوعی برای علاقه مندان 150 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از کارگاه تخصصی هوش مصنوعی می توانند به آدرس اینترنتی www.irangdi.com  مراجعه کنند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا