اخبار بازی

پس از 5 سال انحصار Call of duty از دستان Xbox خارج شد

پایان یک دوره نزدیک است، دوره‌ای 5 ساله از انحصار Xbox بر عنوان Call of duty که در تاریخ 3 سپتامبر به پایان می‌رسد.

سال 2010 اکتیویژن با عقد قراردادی با مایکروسافت، متعهد شد که به مدت چند سال تمامی بسته‌های الحافی و Map Packها را اول بر روی کنسول Xbox 360 عرضه کند و اولین مورد هم پک Resurgence بازی Modern Warfare 2 بود.
Mark Whitten مدیر وقت Xbox Live در آن زمان گفت:
 

 

"با 25 میلیون کاربر در Xbox Live بستری عالی برای عناوین پرفروش و محبوب مثل Call of duty فراهم شده است. با در اختیار داشتن زودتر بسته‌های مختلف Call of duty، این کنسول جای طرفداران این فرانچایز در سال‌های آینده خواهد شد."

این قرارداد نقش مهمی در موفقیت Xbox 360 ایفا کرد و باعث شد طرفداران ژانر شوتر به سمت این کنسول هجوم بیاورند.
این انحصار تا زمان Call of duty: Ghosts هم ادامه پیدا کرد اما پس از معرفی Advance Warfare، فروش بسیار خوب PS4 و سهم بیشتر آن روی شوترهای عرضه شده باعث شد که اکتیویژن به سمت سونی متمایل شود.
در E3 بود که به طور رسمی انحصار زمانی 30 روزه Playstation معرفی شد، انحصاری که بتای بازی هم جزء آن بود. Andrew House هم پس از آن "Playstation را خانه‌ی بعد Call of duty" خواند.
با عرضه آخرین DLC بازی Advance Warfare به نام Reckoning، به سلطه‌ی 5 ساله‌ی مایکروسافت خاتمه داده خواهد شد.

Eric Hirshberg مدیر بخش انتشارات اکتیویژن به Gamespot گفت:

 

"همکاری با سونی در این زمان تصمیم درستی بود. همکاری ما بر سر Destiny بسیار موفقیت آمیر بود و آن‌ها با PS4 دست‌آوردهای زیادی به دست آوردند."

از طرف مقابل هم Kudo Tsunoda از مدیران اجرایی مایکروسافت گفت که این قرارداد جدید چیزی را تغییر نمی‌دهد و Call of Duty هنوز هم بر روی Xbox می‌آید.

منبع

کامیار صیاد

Knowledge is power, guard it well

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا