اخبار بازی

معرفی کامل کارت های گرافیک GeForce GTX 1050 و GTX 1050 Ti گیگابایت

در این مقاله به معرفی و مقایسهی کارت هایگرافیک GeForce GTX 1050 Ti و GTX 1050 بر پایه ی معماری Pascal GP107 عرضه شده توسط GIGABYTE می پردازیم. سری GIGABYTE GTX 1050 Ti با 4GB حافظهی GDDR5 128-bit متشکل از چهار نسخه ی G1 GAMING، به عنوان پرچمدار این سری، و به دنبال آن نسخهی WINDFORCE OC، نسخهی OC با دو فن و نسخهی D5 با یک فن است. سری GTX 1050 نیز در چهار نسخهی مشابه و با 2GB حافظهی GDDR5 عرضه میشود. تنوع وسیع این دو سری، حداکثر قدرت را برای خریداران با نیازها و بودجههای متفاوت فراهم میکند.

GTX 1050 Ti G1 Gaming و  GTX 1050 G1 GAMING

gefore gtx1050

 

نسخهی G1 GAMING با اورکلاک سنگین پیشفرض، سیستم خنککنندهی WINDFORCE و نورپردازی RGB آن را به انتخابی مطلوب برای گیمرهایی تبدیل میکند که به دنبال خنککنندگی برتر و عملکرد تقویتشده و در عین حال زیبایی ظاهر هستند. تراشه های GPU درجهیک به کار رفته در کارتهای G1 GAMING با استفاده از تکنولوژی GIGABYTE GPU Gauntlet Sorting توانایی اورکلاک را بدون بهخطر انداختن پایداری سیستم به حداکثر میرسانند. قطعات فوقِ پایدار به کار رفته در این کارتها با طراحی ۱+۴ فازی مدار تغذیه به ماسفت امکان فعالیت در دمای پایینتر را میدهد که حاصل آن خروجی ولتاژ پایدارتر برای اورکلاکینگ سنگین است.

سیستم خنککنندهی WINDFORCE 2X از دو فن ۹۰ میلیمتری با چرخشِ متناوب و طراحی تیغهای منحصربهفرد و دو لولهی گرمایی آلیاژ مس در تماس مستقیم با GPU، کارت را در اورکلاک سنگین نیز خنک و ساکت نگه میدارد. فنهای semi-passive برای به حداقل رساندن صدا در حین اجرای بازی های سبک خاموش میمانند و یک نمایشگرLED وضعیت لحظهای فعالیت فن را به کاربر نشان میدهد.

کارت G1 GAMING با افکتهای RGB و نورپردازی قابل تنظیم، به کاربر امکان شخصیسازی با استفاده از نرمافزار XTREME Engine را میدهد و صفحهی فلزی خیرهکنندهی پشت کارت، به استحکام و مقاومت آن در برابر عوامل خارجی میافزاید. در بخش خروجی، سه پورت HDMI همچنین یک پورت DVI-D و یک DisplayPort، برای ارائهی ارتباط بهتر برای سیستمهایی که از چند نمایشگر استفاده می کنند تعبیه شده است.

GTX 1050 Ti WINDFORCE OC و  GTX 1050 WINDFORCE OC

gefore gtx1050ti

 

نسخهی شیکپوشِ WINDFORCE OC به لطف سیستم خنککنندهی WINDFORCE 2X توانایی ارائهی خنک کنندگی مناسب و بی سر و صدا را دارد. این کارتها به دو فن ۹۰ میلیمتری semi-passive، یک لولهی گرمایی آلیاژ مس خالص با تماس مستقیم با GPU و طراحی منحصر به فرد تیغهای فن مجهز شده اند و سیستم گردش متناوب فنها، جریان هوایی بهینه را به ارمغان میآورد و آشفتگیِ جریان را به حداقل میرساند.

این کارتها به قطعاتی با دوامِ بسیار بالا مجهز هستند و طراحی 4+1 فازی مدارتغذیه به ماسفت امکان فعالیت در دمای پایینتر را میدهد که حاصل آن خروجی ولتاژ پایدارتر برای اورکلاکینگ سنگین است. گیمرها از طریق نرمافزار جانبی XTREME Engine میتوانند تجربه ی گیمینگ خود را با اورکلاک کارت بدون بدون دردسر تنظیمات دستی تقویت کنند و با ۳ پورت HDMI انعطاف بیشتری برای سیستمهای با چند نمایشگر در اختیار دارند.

GTX 1050 Ti OC و  GTX 1050 OC

 

 src=/files/3(5).jpg /></span></strong></p><p dir=RTL style= 

نسخه ی OC با افزایش قدرتی چشمگیر نیازی به کانکتور پاور کمکی ندارد و به این شکل عملکردی تقویتیافته را با حداقل مصرف پاور به نمایش میگذارد. سیستم خننککنندهی WINDFORCE 2X با دو فن ۸۰ میلیمتری با طراحی تیغهای، توان دفع حرارت مورد نیاز را برای قدرت بیشتر در دمای کمتر فراهم میکند و کولینگ semi-passive با خاموش کردن فنها در هنگام عدم فعالیت یا لود پایین، به گیمرها اجازه میدهد که در سکوت مطلق از بازی های سبک لذت ببرند.

GTX 1050 Ti D5 و  GTX 1050 D5

 

 src=/files/4(2).jpg></p><p dir=RTL style= 

مدل کم مصرف و اورکلاک شده D5 در عین ارائهی عملکردی چشمگیر بر اساس طراحی رفرنس، نیازی به کانکتور پاور کمکی ندارد. با استفاده از یک فن ۹۰ میلیمتری ویژه، کاور بهینهسازیشده برای جریان هوا و پایهی آلومینیومی، این کارتها قادر به دفع حرارت GPU با سرعت فن پایینتر و سر و صدای کمتر هستند. همچنین در هنگام عدم فعالیت یا پردازشهای سبک، فن خاموش میماند تا از صدای اضافه جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا