اخبار بازی

معرفی استاندارد های 802.11ad و 802.11ax

انتظارات خود را از یک مودم وایرلس افزایش دهید. یک مودم وایرلس باید مثل نرم افزار های آموزشی کوچکترین جنبه ها را نیز درنظر بگیرد و تضمین کند که تمام گجت های شما که با اینترنت کار می کنند به هم متصل باشند. تا پایان سال 2016 فروش قطعات دارای Wi-Fi به 15 میلیارد محصول میرسد؛یعنی گجت هایی زیاد با نیاز به هماهنگی زیاد.

هر نسخه‌ی جدید از مدل استاندارد 802.11 یک سر و گردن از نسخه ی قبلی بالاتر است. در 12 تا 18 ماه اخیر جدیدترین نسخه ی استاندارد (802.11ac) قسمت چشمگیری از سهم بازار را بدست آورده است. 802.11ac سرعتی غیر قابل مقایسه با مدل قبلی 802.11n دارد و باید قبول کنیم که اطلاع داشتن از تک تک اعضای خانواده 802.11 دشوار است، پس بیایید با بهترین ها آشنا شویم. مدل هایی که با تکیه بر آنها میتوانید سریال های خود را با کیفیت 4K بدون وقفه دنبال کنید.

 

 src=/files/modem.jpg style=

 

با AD802.11 آشنا شوید

اگرچه ممکن است ساده نگری باشد، ولی وای فای خیلی شبیه رادیو کار میکند. سیگنال ها معمولا در فرکانس های 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی در فضا حرکت میکنند و اگر وای فای قلب خانه ی شما باشد این باند ها مانند رگ های قلب خانه شما سیگنال ها را با هر ضربان جابه جا میکنند، ولی اگر یک باند بیش از حد کارکند میتواند باعث نارسایی قسمت های دیگر شود. اگر شما در حال تماشای سریال محبوبتان از طریق یک مودم هستید و جدیدترین نسخه ی iOS را همزمان دانلود میکنید و بقیه اعضای خانواده نیز در حال استفاده از همان مودم 2.4 گیگاهرتزی هستند انتظار سرعت بالایی را نداشته باشید.

برای همین سری جدید 802.11ad با خط اختصاصی 60 گیگاهرتزی خود در عرصه ی سرعت امروزی وای فای و فرکانس ها به هنجار شکنی میپردازد. ممکن است از خود بپرسید که این تکنولوژی چقدر سریع است، اگر از تکنولوژی کمینه سازی پارازیت بگذریم، سرعتی معادل 7Gbps را تصور کنید. هر گیگابیت معادل 1,000 مگابیت میباشد که در مقایسه با سرعت 802.11n که 300Mbps میباشد، جای هیچگونه مقایسه ای باقی نمی گذارد.

 

البته باید توجه داشت 802.11ad بُرد موثر محدودی (حدود 10 متر) دارد برای همین بهترین کارایی این سری برای فضاهای بسته می باشد. کارهایی از قبیل:

  • استفاده از دسکتاپ خود با استفاده از ایستگاه داکینگ وایرلس – محبوبترین استفاده ی فعلی از این سری
  • پخش آنلاین و مستقیم از کامپیوتر یا دستگاه هوشمند شما به تلویزیون هوشمند یا Chromecast.
  • جابجایی و استفاده از فایل های سنگین در محیط کار خود.

 

با 802.11AX آشنا شوید

آیفون ها و سامسونگ گلکسی ها و خانواده ی هوشمند این مدل ها استاندارد 802.11ac را پشتیبانی می کنند. استفاده‌ی انحصاری آن از باند 5 گیگاهرتزی تمام خانه و دفترکار شما را پوشش می دهد و تلفیقی از برد و سرعت بالا ارائه می دهد که به همین دلیل بهترین انتخاب برای تماشای آنلاین، بازی کردن و گردش در شبکه های اجتماعی می باشد.

در حالی که سری 802.11ad سرعت باورنکردنی در بردی کوتاه را به ارمغان می آورد، سری جدید 802.11ax  مانند 802.11ac خدمتگزاری همه فن حریف و سریعتر می باشد. مدل 802.11ax با نسخه های پیشین سازگار است، ویژگی ای که 802.11ad ندارد. مدل های این سری از MU-MIMO(Multi-User Multiple Input-Multiple Output) استفاده می کنند. این تکنولوژی با استفاده از آنتن ها اطلاعات را به دستگاه های مختلف به صورت همزمان میفرستد.

در حالی که سری های قبلی وای فای ها بر روی ارقام بالای Gbps و Mbps تمرکز دارند، این اعداد می توانند گول زننده باشند و سرعت واقعی را نشان ندهند. 802.11ax ضمن توجه به سرعت، تمرکز را بر اتصال تمامی دستگاه های خانه‌ی شما با سرعتی بالا و بهبود کلی عملکرد سیستم وای فای شما می گذارد. 802.11ax می تواند به تمام نیاز های روزمره‌ی شما از قبیل موارد زیر پاسخ دهد:

  • تماشای آنلاین سریال ها و فیلم ها با کیفیت 4K(UHD)
  • دانلود سریع فایل های حجیم از قبیل بازی ها
  • تجربه ی گیمینگ بدون لَگ
  • استفاده ی تمامی اعضای خانواده از یک مودم بدون کاهش سرعت چشمگیر
  • استفاده در مکان هایی با تعداد کاربران متصل بالا
  • اتصال تمام دستگاه های اینترنتی خانه‌‎ی شما به صورت دائم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا