اخبار بازی

مشخصات سخت‌افزاری پلتفرم Xbox Scorpio اعلام شد

طبق بررسی‌های انجام‌شده، پروژه Xbox Scorpio کمپانی مایکروسافت ارتقا پیداکرده است.

طبق گزاراشات منتشرشده Digital Foundry، پروژه Xbox Scorpio هنوز نام اصلی و قیمت واقعی آن مشخص نشده است همان‌طور که انتظار می‌رود این کنسول یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر از پلتفرم Xboxone خواهد بود. طبق گفته‌های Digital Foundry که اعلام کرد: «طراحی سخت‌افزار کنسول به سطح جدیدی رسیده است، به همراه وسواسی زیاد و تمرکز زیاد بر روی جامعه اصلی گیمرا.»

مشخصات Xbox Scorpio به شرح زیر است:

CPU: Eight custom x86 cores

GPU: 6 teraflops

RAM: 12GB GDDR5

Memory bandwidth: 326GB/s

Vapour-chamber cooling

1TB Hard Drive

به عبارت ساده‌تر، CPU این کنسول 30% سریع‌تر از xboxone و GPU آن 4.6 قدرتمندتر خواهد بود. سرعت رم و هارددیسک آن نیز بهبودیافته است که باید گفت به دست آوردن رزولوشن 4K آسان خواهد بود.

به‌طور قطعی، این کنسول قدرتمندتر از PS4 Pro خواهد بود که اجازه افزایش عملکرد بر روی صفحه‌نمایش‌های غیر از 4K را نیز می‌دهد. این بدان معناست که بازی‌های ایکس باکس بر روی تلویزیون‌های HD نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.

حتی بدون بعضی از تکه‌های سخت‌افزاری آن، این کنسول خواهد توانست بدون عرضه پچ برروزرسانی بازی‌های Xboxone و 360 را بهتر از پلتفرم‌های ایکس باکس اسلیم و استاندارد اجرا کند. از مزایا آن می‌توان به زمان لود کمتر، فریم ریت بیشتر و رزولوشن فوق‌العاده اشاره کرد.

در یک آزمون استرس‌زا و طبق گزارش‌ها منتشرشده، عنوان Forza 6 با رزولوشن 4K و فریم ریت 60 اجراشده است که بین 60 تا 70 درصد قدرت این کنسول را استفاده کرد. لازم به ذکر است که ایکس باکس معمولی توانست این عنوان را با رزولوشن 1080p و با فریم 60 اجرا کند و از 90 درصد قدرت کنسول استفاده کند.

دیجیتال فاندری نتوانست نام اصلی و قیمت واقعی آن را اعلام کند. طبق گزارش‌های غیررسمی از گوشه‌کنار، این کنسول 499$ قیمت خواهد داشت.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا