اخبار بازی

مشخصات تراشه های سال 2013 اینتل افشا شد

جزییات مربوط به Lynx Point، چیپ ست یا تراشه ای که با معماری Haswell اینتل در نیمه نخست سال 2013 میلادی همراه خواهد شد مشخص شده است.

 

در درجه اول می بینیم که برخی از امکانات استاندارد Display Port در معماری جدید به خود پردازنده منتقل شده است. آنچنان که شرح می رود، تراشه Lynx Point فقط خروجی نمایشگرهای آنالوگ را بر عهده دارد، در حالی که پردازنده خروجی دیجیتال را کنترل می کند. در تئوری، این امر از پیچیدگی تراشه Lynx Point نسبت به تراشه Panther Point (که اسم رمز چیپ ست های Ivy Bridge است و چند ماه دیگر عرضه خواهد شد) در این مورد می کاهد اما در عین حال یک پیشرفت هم محسوب می شود.

 

 src=

 

Lynx Point همچنین به پشتیبانی کامل از SATA 6.0 Gb/s برای تمام پورتهای SATA سوییچ می کند و دیگر پورت SATA 2.0 بصورت پیش فرض نخواهیم داشت. همچنین اینتل دو پورت USB 3.0 اضافی را هم به پورتهای USB 3.0 موجود اضافه کرده تا مجموع آنها به 6 پورت و 2 پورت بیشتر از تراشه های Panther Point برسد. بعلاوه اینتل قابلیت I/O Port Flexibility یا انعطاف در خروجی را با این تراشه معرفی می کند. آنگونه که توضیح داده شده، این گزینه به کاربران امکان می دهد تا تعیین کنند که کدام پورتها  USB 2.0 باشند و کدامیک USB 3.0.

از امکانات دیگر تراشه می توان بهینه سازی راندمان و مصرف توان در SSD ها، درایور جدید RST و بهبودهایی در فن آوری vPro، مصرف کمتر خود تراشه و ابعاد کوچکتر را نام برد. بر طبق این اسلاید شرکت اینتل هنوز به یک رابط DMI سریعتر برای ارتباط با پردازنده ارتقا پیدا نکرده، چون که پورتهای PCIe منشعب از تراشه بر خلاف پورتهای گرافیکی PCIe 3.0 متصل به خود پردازنده هنوز در حالت PCIe 2.0 کار می کنند.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا