دسته‌بندی نشده

با مادربرد Z270X-Gaming 5 در بازی ها بدرخشید

ادکمپانی گیگابایت برای تحت پوشش قرار دادن تمامی گیمرها دست به تولید و ساخت مادربردهایی با قیمت مناسب در سری حرفه ای خود یعنی آئورس زده است. همیشه گیمرهایی وجود دارند که به دنبال یک مادربرد قدرتمند و دارای عملکرد بالا نسبت به هزینۀ پرداختی هستند و در کشور ایران نیز تعداد قابل توجهی از این گیمرها به چشم می خورند. اگر شما جزو آن دسته از گیمرهایی هستید که به دنبال مادربردی با امکانات فوق العاده و دارای کارایی بالا در کنار قیمت مناسب هستید، مادربرد Z270X-Gaming 5 انتخاب ویژه ای برای شما محسوب می شود. این مادربرد با به ارث بردن امکانات سری آئورس و ارائه کارایی و قابلیت هایی در حد و اندازه های یک مادربرد پرچمدار، نظر هر گیمری را به خود جلب می کند. در ادامه نگاهی گذرا به امکانات و ویژگی های این مادربرد خواهیم داشت.

مادربرد Z270X-Gaming 5

از ویژگی های این مادربرد می توان به وجود سه درگاه PCI-Express اشاره کرد که به کاربران امکان استفاده از کارت های گرافیک Nvidia و Amd را به صورت SLI و Crossfire می دهد. همچنین این 3 درگاه با پوشش های فلزی ساخته شدند که امکان نصب کارت های گرافیکی سنگین را بدون هیچ نگرانی ممکن می سازد. همچنین در بخش صوتی نیز این مادربرد با بهره بردن از یک چیپست ALC 1220 (ساخت کمپانی Realtek) در قالب تکنولوژی AMP-UP به گیمرها نوید یک تجربۀ صوتی بی نظیر را از بازی می دهد، همچنین گیگابایت با استفاده از آمپلی فایرهای ملقب به OP-AMP و تکنولوژی انحصاری خود یعنیSmart Headphone AMP دست همۀ کاربران را برای استفاده از اسپیکرها و هدفون های بسیار حرفه ای باز می گذارد و به کاربران خود امکان می دهد تا بدون نیاز از تهیه یک کارت صوتی گرانقیمت و حرفه ای از تمامی توانایی سیستم صوتی خود بهره ببرند.

مادربرد Z270X-Gaming 5

و اما یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد سری آئورس که Z270X-Gaming 5 نیز از آن بی بهره نیست، تکنولوژی RGBFusion است. این تکنولوژی را می توان به جرات کاملترین تکنولوژی ساخت شده تاکنون جهت نورپردازی داخلی کیس نامید. زیرا علاوه بر ارائه جلوه های نورپردازی منحصربفرد و قابلیت برنامه ریزی و ساخت افکت های نوری توسط خود کاربر، این تکنولوژی با سایر قطعات سخت افزاری نیز سازگار است. گیگابایت با گسترش همکاری خود با دیگر کمپانی های ساخت سخت افزار، RGBFusion را برای کنترل و اعمال نورپردازی بر روی دیگر قطعات نیز بهینه کرده است (همچون رم های Vengeance RGB ساخت کمپانی CORSAIR). این مادربرد در بخش ذخیره سازی نیز از امکانات کاملی بهره می برد که می توان به وجود 3 درگاه Sata Express ، 6 درگاه Sata 3 و 2 درگاه M.2 اشاره کرد. شاید قیمت مناسب این مادربرد باعث شود تا گمان کنید از امکاناتی همچون پورت های U.2 بی بهره خواهید ماند ولی این نوید را به شما می دهیم که این مادربرد با داشتن 1 عدد پورت U.2 کاملا آمادۀ پشتیبانی از هاردهای U.2 می باشد.

مادربرد Z270X-Gaming 5

مادربرد Z270X-Gaming 5 با ارائه حجم انبوهی از درگاه های ارتباطی در پانل پشتی خود به شما اطمینان می دهد که این مادربرد از تمامی دستگاه و پلتفرم هایی که نیازمند درگاه های پرسرعتی همچون USB 3.1 هستند پشتیبانی می کند. این مادربرد با پشتیبانی از 8 پورت USB 3.1 Gen1 (4 عدد پانل پشتی و 4 عدد در پانل جلویی کیس) در کنار 1 پورت USB 3.1 Type A آماده پشتیبانی از دستگاه های نیازمند این پورت ارتباطی است. این مادربرد با 2 پورت USB 2.0 و بکارگیری تکنولوژی ویژه ای همچون USB DAC-UP 2 آماده تامین انرژی دستگاه ها جانبی گرانقیمت و حرفه ای بصورت کاملا امن و به دور از هر نوسان می باشد. همچنین این مادربرد با دارا بودن 1 عدد پورت USB 3.1 Type C آماده پشتیبانی از تکنولوژی تاندربولت 3 اینتل و بازی های واقعیت مجازی است. آخرین ویژگی منحصربفردی که می توان به آن اشاره کرد وجود چیپست ارتباطی Killer Ethernet E2500 است که  یک پورت Lan این مادربرد را منحصرا مدیریت می کند و به گیمرها اجازه می دهد تا بیشترین بهره را از شبکۀ اینترنتی خود جهت بازی های آنلاین و ویدئو استریم اینترنتی داشته باشند، همچنین این مادربرد با دارا بودن یک پورت GbE Lan Intel دیگر برای کاربران امکان اتصال دیگر دستگاه های نیازمند پورت Lan را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا