اخبار بازی

دست اندرکاران رسانه‌ های حوزه‌ی بازی ، غایبان هر سال داوری

 هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، چراغ های جشنواره ی بازی های رایانه ای ایران پر فروغ تر می شوند و بازار رقابت ها داغ تر .ثمره‌ی تلاش یک ساله ی اهالی سرزمین بازی ها در اسفند ماه هر سال به بار می نشیند و بهترین های حوزه ساخت بازی های رایانه ای ایران شناخته می شوند.امسال نیز دوره ی هفتم این جشن بزرگ در حال برگزاری ست و  دست اندرکاران و حرفه ای های این حوزه از ایران و دیگر کشورها، با تخصص های مختلف به عنوان داوران این جشنواره برگزیده و معرفی شده اند. اما کافیست نگاهی به عنوان های تخصصی داوران بیندازیم تا فروغ این رویداد سالانه‌ی با اهمیت در کشور، برای اهالی رسانه با هیچ نماینده حاضر در بین داوران، به ظلمت و تاریکی بدل شود.

بر اساس خبری که از سوی روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای منتشر گردیده ،35 داور ایرانی و غیر ایرانی جشنواره هفتم بازی های رایانه ای ایران معرفی شده اند. این اسامی از این حکایت دارند که به مانند دوره های گذشته‌ی برگزاری این جشنواره ،نقش رسانه ها و متخصصین و حرفه‌ای های مدیای تخصصی بازی در بین این افراد و در جهت داوری آثار، خالی تر از خالیست.

هرچه در اسامی داوران جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ جهانی که در حوزه‌ی تخصصی بازی های رایانه ای برگزار می شوند کنکاش می نماییم ، مشاهده می شود تعداد داورانی که از بخش مدیا و مطبوعات و رسانه‌ها در بین داوران نهایی و هیئت انتخاب قرار گرفته اند از دیگر بخش ها اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. کافیست به هیئت رای دهنده‌ی رویداد مهم و شناخته شده‌ی The Game Awards نگاهی بیندازید.51 رسانه‌ی تخصصی و سایت های تولید محتوا جزو هیئت داوری، انتخاب شده و حق رای دارند، اما رویکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران به عنوان تنها حامی رسمی صنعت بازی سازی در ایران در باره ی این حوزه، چیست ؟

 نادیده گرفتن، بی توجهی و بی اهمیت جلوه دادن رسانه های مرتبط با حوزه‌ی گیم و نگاه داشتن آن ها در حاشیه‌ی اتفاقات این حوزه‌ی رو به رشد، چه دلیلی دارد؟ شاید اگر مهربانانه برخورد نماییم، نگاه متولیان این حوزه به رسانه‌ها و محتوای تولیدی آن ها نگاهی از سر بی مهری و بی عدالتیست. تنها می توان امید بست به آینده و تلاش را رها نکرد، شاید که روزی از روزها مدیران و سیاست گذاران این حوزه، به اهمیت رسانه و محتوای با ارزشی که تنها رشد این صنعت را موجب می شود پی ببرند و برسد روزی که تمام نویسندگان این حوزه که در تولید محتوا برای آن زحمت می کشند و با عشقی بی بدیل در راستای  کیفیت و ارزش آفرینی بی هیچ چشمداشتی از خود مایه میگذارند دیده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا