اخبار بازی

صحبت هاي مسئول Remedy درباره Alan Wake

alan_wake_forest_mining_car.gifفروم Alan Wake كاملا شلوغ هست و MarkusRMD كه بيشتر جواب هاي رسمي اين فروم را مي دهد به سوالات زير جواب داده است.

ايا تمام Trailer بازي برگرفته از Engine شما بود ؟

Markus :بله تمام انها برگرفته شده از Engine بازي بود. افكت depth-of-field هم بعد ها براي بالاتر بردن و بهتر كردن جلوه هاي داستاني به كار رفته و اضافه شده بود.

براي Trailer شما از چه پلتفرمي استفاده كرده ايد ؟

Markus : خب PC . همچين عكس ها كه رزولوشن انها 1080P و داراي AA 4X بود و ما براي اينكه انها را در اينترنت قرار دهيم تا 720P انها را پايين اورديم. ما فقط چندين عكس از بازي را نشان داديم. افكت depth-of-field ما بعدا به براي جلوه هاي داستاني اضافه كرديم . ما همچنين مي خواستيم عكس هايمان قابل پرينت گرفتن هم باشه در حالي كه رزولوشن بالايي هم دارد. بازي براي X360 بسيار خوب به نظر مي رسد اما در 720P اجرا مي شود.

در يكي از عكس ها كه يك اتاق نشان مي دهد از افكت Depth-of-Field فوق العاده اي استفاده شده ايا Real-Time هست ؟

Markus : اون عكس از Trailer سينمايي بازي گرفته شده است. ما قصد استفاده از افكت Depth-of-Field براي بهتر نشان دادن داستان را داشتيم اما حداقل در حال حاضر اين به صورت يك offline post process خواهد بود. وگرنه عكس كاملا توسط Engine بازي رندر شده است.

شما مي تواني به ما به تاييد كني كه Alan Wake از تكسچر هاي بسيار بسيار حجيم استفاده مي كند ؟

Markus : تكسچر هاي بسيار حجيم( Ultra large texture) يك نوع تكنيك نيست. خيلي سخته گفتنش اما ما تكسچر ها در يك جفت مراحل جريان مي دهيم.

ايا اين عكس بالا از game play بازي هست ؟

Markus : اره !!

من Trailer جديد رو ديدم و فكر كردم بعضي چيز ها در بازي فرق كرده است. بازي چه فرق هايي با Trailer 2006 دارد ؟ ايا بيشتر ظاهر Brightfalls را تغيير داده ايد يا تغييرات در مورد افكت هاي بصري و پوليگان ها هست ؟

Markus : سنت در Remedy اين هست كه تكنولوژي ساخت به طور ثابت بالا رود. اين همون تكنولوژي سال 2006 است اما از هر جهتي بهتر تكرار شده است. و خيلي واضح هست كه ما زمان بيشتري داشتيم كه بر روي جنبه هنري بازي هم كار كنيم. زيرا اين انصاف نيست كه با تيم مستعد هنري كه ما داريم فقط به تكنولوژي بازي اهميت دهيم.

ميزان Bloom ( يك افكت نور پردازي ) بازي هم دوباره مورد بحث قرار گرفته شده است. ماحتي يك Slider بر طرف كردن اشكلات در صحنه هاي RT داريم. ما در حقيقت مي تواينم كار هاي زيادي روي تصاوير انجام دهيم تا انها را واقعي تر و مطابق با تجربيات يك انسان واقعي قرار دهيم.

Alan يك تصادف داشته و حالا در كما فرو رفته. Bright Falls مظهر روحش هست كه در جنگل گم شده است. وضعيتي كه در حالت كما دارد نيمه شفاف هست و اون حداقل مي دونه كه مي تواند مراحلي كه قرار است در داستان پيش رود را دستكاري كند اما دقيقا نمي داند چگونه. اون هر چي بيشتر سقوط ميكنه همه چي در اون شهر كوچيك بد قيافه تر و سو رئال تر مي شود. اين بستگي به Alan دارد كه Bright Falls بتواند او را به طرف تاريكي مطلق بفرستد ( كما موقت ) يا اينكه بتونه راه خودش به سمت روشنايي پيدا كند ( هوشياري )

Markus :حدست كامل هست. صبر كن ! اين موضوعي هست كه به ما به اون اشاره نكرديم ؟

نظرت در مورد جلو گيري ار كپي كردن بازي چي هست ؟

Markus :اين يكم زود هست كه Remedy در اين مورد نظر دهد. اين مسئوليت Microsoft هست. البته من فكر نميكنم با بازي هاي ديگر براي Games for Windows فرق داشته باشد.

در اولين Trailer بازي ما Alan ديده بوديم كه لباس و شال گردن قرمز داشت و يك باروني سبز به تن داشت. مي خواهم بدونم كه اين طراحي دور انداخته ايد يا اين قابليت وجود دارد كه Alan لباسش را عوض كند.

Markus :ما استيل Alan Wake بعد از اولين نمايش عمومي بازسازي كرديم تا بتوانيم شخصيت وي را بهتر در بازي ثابت كنيم.

نظر Remedy در مورد X360 و PS3 ؟

Markus: من خوشحالم كه شما ها رو مي بينم انقدر براي اين پلتفرم ها احساس به خرج مي دهيد. نكته اول من هيچ وقت پلتفرم مشخصي را اعلام نكرده بوديم به جز اينكه بازي براي كنسول هاي نسل بعد عرضه مي شود. نكته دوم اين هست كه Microsoft فشاري را براي بدست اوردن حق انتشار بازي به ما وارد نكرد.

زماني كه اين تصميم گرفته شد بازي سازي براي PS3 يك مسئله ناشناخته براي بازي سازان 3rd Party در سال اواسط سال 2005 بود. در حالي كه PS3 امروزه بازي هاي خوبي دارد و دستگاه بسيار خوبي است اما هنوز بسياري از سازندگان اينطور ميگويند كه بازي سازي براي PS3 بسيار پر هزينه تر و اهسته تر از X360 است. ما مطمئنا هيچ مخالفتي با PS3 نداريم. و ما هنوز يكي از سازندگان بازي براي PS3 هستيم. اين يك تصميم بزرگ براي ما بود كه براي Alan Wake با يك ناشر first party همكاري داشته باشيم اما فكر ميكنم اين تصميم خوبي براي بازي و كمپاني بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا