اخبار بازی

سازندگان Dark Souls 2: هدف ما ساختن یک بازی “سخت” نیست.

شرکت From Software، سازنده عناوین Dark Souls و Demon Souls با ساختن این دو بازی خود را به ساختن بازی های دشوار مشهور کرده، زیرا هر دو آنها نسبت به سایر بازی های هم سبک خود، "بسیار سخت و چالش بر انگیز" توصیف می شوند.

تازه ترین ساخته این شرکت، Dark Souls 2 نیز از این قاعده مستثنا نیست و کسانی که نسخه های آزمایشی آن را امتحان کرده اند اعلام کرده اند که بازی نسبت به قبل متعادل تر شده، اما همچنان نسبتا مشکل است.

آقای Yui Tanimura، یکی از کارگردانان بازی در مصاحبه با PC Gamer در جواب این سوال که تیم سازنده چگونه قصد دارد بدون تحت تاثیر قرار دادن هسته اصلی بازی، آنرا عمومیتر کند، گفت:

"در Dark Souls 2 ما قصد داریم گیم پلی بازی را بگونه ای هدایت کنیم که این بازی بتواند تجربه خاصِ Dark Souls را برای بازیکنان بهتر و واضح تر ترسیم کند. احساس پیروزی بعد از غلبه بر یکی از چالش های بازی یا ارتباط نه چندان قوی بازیکنان در حالت آنلاین نیز از این جمله است. هدف ما این است که بازیکنان در دنیای بازی غرق شوند و نقش خود در بازی را بخوبی درک کنند."

در ادامه وقتی از او پرسیده شد که آیا تیم سازنده قصد دارد این کار را با سخت تر کردن بازی انجام دهد، او گفت: "هدف ما ساختن یک بازی سخت نیست. هدف ما این است که میزان سختی بازی را طوری تنظیم کنیم که بازیکن بتواند با غلبه بر هر چالش، بالاترین احساس موفقیت ممکن را تجربه کند. به همین خاطر، هوش مصنوعی بازی طبیعی تر به حرکات بازیکنان واکنش نشان می دهد و حرکات به واقعیت نزدیک تر هستند."

"من امیدوارم که بازیکنان با آزمون و خطا بر چالش هایی که در بازی انتظارشان را می کشند پیروز شوند و دشمنانی را که بر سر راهشان قرار می گیرند شکست دهند. ما سعی می کنیم بازی را طوری تنظیم کنیم که سرعت عمل بازیکن یا استفاده بهتر از کنترلر باعث پیروزی بازیکن نشود، بلکه عامل تعیین کننده، یادگیری آنها از اشتباهات، برنامه ریزی و توجه به اتفاقات اطراف باشد."

تیم سازنده این بازی پیش تر و حتی در زمان معرفی آن نیز خاطر نشان کرده بود که قصد ندارد بازی را آسان تر کند.

بازی Dark Souls 2 ماه مارچ امسال برای PC ،Xbox 360 و PS3 منتشر خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا