اخبار بازی

رییس Xbox درباره انحصاری شدن Street Fighter 5 می گوید

احتمالا شما هم خبر انحصاری شدن شماره پنجم  بازی پرطرفدار Street Fighter را شنیده اید. هفته گذشته و در طول کنفرانس سونی به مناسبت 20 ساله شدن کنسول PS1، شرکت سونی بازی Street Fighter 5 را به صورت انحصاری برای PS4 و PC معرفی کرد. این خبر خیلی به مذاق دارندگان کنسول Xbox One خوش نیامده و آن ها در توییتر دلیل انحصاری شدن این عنوان را از Phil Spencer پرسیده اند.

Phil Spencer در جواب به طرفداران گفت: "معامله تجاری اتفاق می افتد و ما نمی خواهیم در تمام این معاملات شرکت کنیم وقتی که ما یک فرانچایز  1st party در همین ژانر داریم و به همین منظور ترجیح می دهیم بر روی این عنوان سرمایه گذاری کنیم."

احتمالا شما هم حدس زده اید که Phil Spencer به بازی Killer Instinct اشاره می کند و به نظر می رسد این شرکت سرمایه گذاری زیادی بر روی این عنوان کرده است.

 Spencer در ادامه افزود، این شرکت در گذشه و در حال حاظر معامله های تجاری مختلفی انجام داده است، بازی هایی مثل Dead Rising 3 و Rise of the Tomb Raider. اما خریدن ip، بیشترین اهمیت را برای کمپانی مایکروسافت دارد. کاری که قبلا این شرکت با خرید Gears Of War و Minecraft انجام داده است.

او ادامه داد: "من دوست دارم طرفداران Xbox تمام بازی ها را انجام دهند. اما تجارت باعث می شود، معاملاتی انجام شود و این جزئی از رقابت است."

در آخر هم او گفت: "من بر روی این موضوع کار می کنم تا انحصاری شدن Street Fighter 5 را جبران کنم."

شما چه فکر می‌کنید، آیا باز هم شاهد انحصاری شدن عناوین مولتی پلتفرم خواهیم بود؟

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا