اخبار بازی

رقابت تلفن های هوشمند در سال 2007

همانطور که می دانید تقریبا کمتر از 2 ماه دیگر آیفون جدید معرفی خواهد شد. اولین نسخه این تلفن هوشمند محبوب تقریبا 9 سال پیش و در سال 2007 منتشر شد. تلفن هوشمندی که خالق آن استیو جابز آن را یک انقلاب در دنیای تلفن های هوشمند نامید و ادعا کرد که این محصول 5 سال از رقبایش جلوتر است.شرکت های بزرگ نیز هر یک با پرچمداران خود به استقبال آیفون رفتند. 

 

بلک بری

بلک بری در سال 2007 تلفن هوشمند Pearl 8100 را به بازار عرضه کرد. این تلفن با صفحه نمایش قابل توجه 240*260 این تلفن تلاش اصلی بلک بری برای به دست آوردن بازار تلفن های هوشمند بود. با وجود ضعیف بودن این تلقن در بخش ارتباطات و نداشتن وای فای و دارا بودن صفحه کلید فیزیکی بیش از 15 میلیون دستگاه فروش را تجربه کرد.

 src=/files/blackberry-pearl-12.jpg style=

 

سامسونگ

قطعا سامسونگ را آن موقع کسی با تلفن های هوشمند محبوب گلکسی نمی شناخت. Black Jack از اولین تلاش های سامسونگ برای به دست آوردن بازار تلفن های هوشمند بود. این تلفن دارای فناوری 3G و همچنین عنوان نازکترین تلفن QWERTY  را با 0.6 اینچ یدک می کشید. هنگام عرضه توجه های نسبتا زیادی را به خود جلب کرد که با عرضه ی آیفون دوام چندانی نیاورد.

 src=/files/AEYXYQaTpX62oBsc.jpg style=

 

موتورولا

مدل Q موتورولا از اولین تلاش های این شرکت برای ترکیب طراحی محبوب مدل RAZr این شرکت با اسمارتفون های ویندوزفون بود.این مدل اولین رقیب جدی آیفون و اولین تلفن هوشمند با صفحه QWERTY بود که توانست بیش از یک میلیون دستگاه بفروشد.ولی در مقایسه با فروش 130میلیونی مدل RAZr محبوبیت چندانی به دست نیاورد.

 src=/files/5729584404972472.jpg style=

 

نوکیا

پاسخ این غول فنلاندی برای رقابت با آیفون چیزی نبود جز N95. یک تلفن هوشمند که با دارا بودن اتصالات داخلی وای فای-3G-جی پی اس و بلوتوث و همچنین دوربین 5مگاپیکسلی همراه با فلش به اضافه قابلیت های فراوان مدیا این تلفن هوشمند از هر لحاظ بهتر از آیفون ظاهر شد. ولی متاسفانه صفحه نمایش فیزیکی و سیستم عامل منسوخ شده سیمبیان  از دلایل اصلی شکست این مدل در مقابل آیفون بودند.

 src=/files/N95_Front-slide-open.jpg style=

شرکت پالم

این شرکت مدل Treo700 توانست به مدت یک ماه بر آیفون غلبه کند. ولی مشکلات پرفورمنس مانع از درخشش کامل این شرکت شد. حتی مدل به روز شده Treo 775p نیز فاقد دوربین بهتر و یا قابلیت وای فای بود.

 src=/files/800px-Treo700p.png style=

 

ال جی

LG PRADA از اولین تلاش های ال جی برای ورود به بازار تلفن های هوشمند بود. ولی این مدل به دلیل قابلیت های ناکارآمد و قیمت گران چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

 src=/files/lg_kf850_pradal_01.jpg style=

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا