اپلیکیشن‌ های موبایل

معرفی برنامه Zapya

این روزها با وجود پیشرفت در عرصه موبایل و تکنولوژی ، برنامه ها و اپلیکیشنها نیز پیشرفت چشمگیری داشتند و مهمتر انکه طراحان و برنامه نویسان نیز سعی در بهبود روزانه این اپها دارند.

قطعا یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز در گوشی ها و تبلتها وجود راهای ارتباطی برای به اشتراک گذاری و ارسال و دریافت فایلهاست.موضوعی که از دیر باز مورد توجه بوده ، برای مثال انتقال قایلها از طریق بلوتوث از قدیمترین روشهای انتقال فایل میان گوشی با گوشی یا سایر وسایل است اما با پیشرفت فناوری امکاناتی نظیر NFC و WiFi Direct تا حدودی کار را ساده تر کرده است. اما گاهی اوقات وجود این امکانات سخت افزاری همیشه کارگشا نیست چرا که ممکن است بخواهید فایلی را از گوشی یا تبلت اندرویدی به گوشی یا تبلتی دارای سیستم عامل iOS بفرستید ، با انکه تمام تکنولوژی های جدید در هر ۲ دستگاه وجود دارد اما در حالت عادی امکان این انتقال وجود ندارد.

Dewmobile یک شرکت اینترنتی و طراحی اپ است که فرصت را مناسب دیده و با طراحی اپلیکیشنی با نام Zapya توانست این محدودیتها را پشت سر بگذارد. به طور کلی Zapya یک نرم افزار رایگان برای انتقال فایل میان انواع دستگهای قابل حمل با یکدیگر و PC و Mac است. اما نکته مهم چگونگی کارکرد این برنامه هست. این اپ WiFi دستگاه شما را به شکل Hotspot در آورده و امکان انتقال Data را بدون صرف هزینه ای برای شما فراهم میکند. مورد دیگر امکان تبادل اطلاعات تا میزان 10MB در هر ثانیه است که این App را با سایر برنامه های موجود تا حدود زیادی متمایز میکند.

کافیست که برنامه را باز کرده فایل مورد نظر را انتخاب و گزینه ی Send را بزنید.و اگر چند فایل را میخواهید ارسال کنید کافیست گزینه Select را لمس کرده و فایلها را از داخل گالری یا فایل منیجر برنامه انتخاب و ارسال کنید. البته باید توجه داشته باشید که دریافت فایل در دستگاه مقصد نیز مستلزم وجود اپلیکیشن Zapya است به این معنی که به واسطه‌ی وجود این برنامه بر روی هر ۲ دستگاه امکان انتقال اطلاعات وجود دارد.علاوه بر قابلیت انتقال فایلها Zapya دارای یک پلیر توانمند برای پخش فایلهای صوتی و تصویری نیز هست همچنین میتواند از برنامه ها و مسیجهای شما فایل پشتیبان (بکاپ) تهیه کند و در نهایت از زبان فارسی هم پشتیبانی میکند.

Zapya با وجود امکانات متعددی که در اختیار کاربران خود قرار میدهد اما هنوز نیز با مشکلاتی نیز مواجه است از جمله پایین امدن نرخ تبادل اطلاعات در هنگام انتقال از طریق WiFi به علت تداخلات فرکانسی ، هنگ کردن و ناتمام ماندن انتقال برخی فایلها (خصوصا فایلهایی با حجم بالا) ، مشکل در ارسال و ارتباط با گوش و تبلتهای Apple از مشکلات رایج میان کاربران بوده است.با وجود نکات مثبت و منفی اشاره شده تیم سازنده به شکل مداوم بروز رسانی های جدیدی را برای برنامه منتشر میکند که علاوه بر حل ایرادات موجود امکانات تازه تری نیز در اختیار کاربران قرار میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا